Muistan kun katsoin sen ekan Harry Potter leffan elokuvateatterissa kun se tuli, ja se oli minun mielestä ihan perseestä. Olin jotain 13-15v tms. silloin. En ole ikinä noita kirjojakaan lukenut mutta tämä peli vaikuttaa kyllä ihan loistavalta. Vahva suositus pelin ostolle.Mistä päästäänkin tähän peliin, en muista kysyinkö jo täältä, onko se hyvä peli mies niille jotka eivät oikein välitä HP-maailmasta? Vai onko Harry Potterin fanittaminen aika tärkeä juttu saadakseen pelistä enemmän irti?
Itse kun en tiedä paljoakaan tuosta pelimaailmasta niin eilen alkoi mietityttämään kuinka vanhoilta nuo hahmot näyttää 5. luokkalaisiksi ja googlasin aiheesta. Löysin vastauksen ja sillä sivulla oli heti alussa isolla että Harry Potterin kirjoittaja on tuhma nainen jne. ja meidän "sister sivustolla" on pidempää kommenttia aiheesta ja kuinka nekin vastustaa kaikkea mitä se Harry Potterin kirjoittaja edustaa tms.Niin siis kohu on hyvin todennäköisesti vaikuttanut pelin myynteihin, mutta ei niin kuin jotkut kuvittelivat.
Esim. itse en ole vielä kertaakaan törmännyt Hogwarts Legacyn mainoksiin tai markkinointiin missään, mutta olen sanomalehdistä, youtubesta yms. kuullut useasti siitä kuinka amerikkalaiset woke-keharit ovat tästä pahoittaneet mielensä ja yrittävät saada ihmisiä boikotoimaan peliä. En edes tiennyt että tällainen peli on tuloillaan ennen tammikuun puoliväliä, mutta kun tätä boikottia pakotettiin joka tuutista niin piti ihan mennä Steamista vilkaisemaan trailerit ja heti meni ostoslistalle.
Olisin ehkä normaalisti ollut ns. "aidalla" Harry Potter maailmaan sijoittuvien pelien suhteen, mutta wokettajien valitus ratkaisi asian ja hyvä niin koska teknisiä ongelmia lukuunottamatta kyseessä on oikein mielenkiintoinen ja mukava peli.![]()
Oli pakko katsoa ihan mielenkiinnosta sitä "naistensivustoa" ja siellä heti etusivulla oli jonkun toimittajan artikkeli joka ekassa lauseessa tarkoituksella spoilaa yhden tuon Hogwarts Legacyn tapahtuman ja sit jatkaa tyyliin että "Ei mua kiinnosta vittuakaan, kyllähän se oli tapa myös kun kirjojen lukijoitakin spoilattiin ja Harry Potter maailma on väärin ja pitäisi lopettaa" jne. sekoilua

EDIT: Tässä on myös Wiredin "arvostelu" pelistä Review: There Is No Magic in 'Hogwarts Legacy' ei ehkä ihan täysin neutraali