Itsellä kohta 10h mittarissa, 7.2. lähtien tullut pelattua sen mitä iltamyöhällä kerkeää/jaksaa. Yrittänyt vältellä spoilereita kuin koronaa ja onnistunutkin siinä, niin pakko sanoa että prologi oli kyllä yksi parhaista mitä on omalla pelihistorialla tullut vastaan! Imaisi kyllä kerralla peliin sisään.
On kyllä laaja peli. Tylypahka itsessään on todella massiivinen, ja onneksi kartasta näkee mitä kerättävää milläkin alueella on, jos/kun meinaa tropheja jahdata. Pelaan PS5:llä ja fidelity-moodilla, ja onneksi olen sen verran pitkän linjan konsolipelaaja että 30fps ei ole mikään ongelma - omiin silmiin ollut ihan sujuva kokemus
Hahmoksi valitsin miesoletetun ja vihreät vermeet piti saada päälle (eli tupana Luihuinen). Luihuisen valitsin siksi, että
jos sitä kautta tapahtuisi jotain salaisuuksien kammioon viittavaa. Luultavasti ei, tai jos tapahtuu niin tuskin on tupaan sidottua. Olisi kyllä siistiä, jos jokaisella tuvalla olisi se oma juttunsa perustajan mukaan (Luihuisella kammio, Rohkelikolla miekka, Puuskupuhilla kuppi ja Korpinkynnellä tiara).
Lisäksi tarkoitus olla enimmäksen ”pahuuteen” kallellaan, kun yleensä tulee pelattua hyvishahmolla ensimmäiset läpipeluut. Tehtäviä tehdessä olen kaikille vähäänkään ärsyttäville tyypeille ollut oikea itse ilkimys, eli kun hakee tavaran x paikasta y niin ei annakaan tavaraa questin antajalle. Ei-ärsyttävia nättejä naisoletettuja kohtaan voi sitten esittää prinssi Uljasta.
Harvinaisen vähän valitettavaa itse pelistä siihen nähden miten laaja tämä on. Oikein mukavasti aikaa kuluu tämän kanssa, nätti kuin mikä ja normaalilla vaikeusasteella combat on ollut toistaiseksi sopivan haastavaa. Loren mukaisuus ja se miten pelissä on jatkuvia linkkejä kirjoihin/elokuviin (kuten vaikka koulun rehtori) lämmittää Potter-fanin mieltä todella paljon.
Oikeastaan on tullut kaksi mitkä pelissä ovat ärsyttäneet ja ne ovat kartta sekä PS5:n haptinen liipaisin. Kartta, etenkin kun yrittää hahmottaa että mihin luokkaan ja millä fast travel-pisteellä sinne kannattaisi mennä on todella vaikealukuinen alkuun. Kyllä siihen tottuu, mutta ehkä jotenkin - en osaa tarkkaan sanoa miten - tuo voisi olla parempikin. Ja R2-liipaisimessa ärsyttää kun siinä on selkeä pykälä. Loitsut saa tehtyä kun painaa liipaisinta pykälää vasten, mutta haluaisin painaa liipaisimen aina pohjaan. Sille lopun vastukselle on varmaan joku syy, mutta ei ole vielä auennut mikä se on. Jos joku tietää mikä virka sillä on tai miten tuon saa pois, niin saa vinkata!