Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tietysti on koulua, siellä opitaan loitsut, juomat, kasvit, beasts/ihmeotukset, luudalla lentoa jne ja ne vie tarinaa eteenpäin, hahmo herää välillä omasta sängystään tiettyjen tehtävien jälkeen.Olenko nyt ymmärtänyt että tuota varsinaista koulu- ja oppimispuolta ei tässä juuri olekaan? Eli sitä tylypahkaa, hyödynnetäänkö eri tupia jotenkin, jos omassa tuvassa ei voi tai saa edes nukkua?
Hogwarts Legacyssä on koko kokemani pelihistoriani hienoin ja realistisin hahmogeneraattori... jos haluaa luoda täysin statistin näköisiä hahmoja! Näitä ei yhtäkään valittaisi minkään elokuvan kärkikastiin ikimaailmassa - enkä nyt sano, että se koreus/kauneus olisi tavoiteltavaa, vaan pikemminkin että kukaan ei näytä millään tavalla mielenkiintoiselta a la Steve Buscemi & Co.Tänään sitä tajus kuinka paljon hahmot muistuttavat toisiaan. Ainakin neljä samat ilmeet omaavaa poikaa tullut tehtävissä vastaan ja köyhältähän tuo nyt vaikuttaa
Tietysti on koulua, siellä opitaan loitsut, juomat, kasvit, beasts/ihmeotukset, luudalla lentoa jne ja ne vie tarinaa eteenpäin, hahmo herää välillä omasta sängystään tiettyjen tehtävien jälkeen.
Tuvissa on jotain pientä aktiviteettia ja voi jutella muiden tupalaisten kanssa / aloittaa sivutehtäviä.
Taitaa olla enemmän ihmisen piirre kuin pelistä kiinni...Itse harhaillut käytännössä kaikki pelit tuohon malliin ("kerätään skilliä ja gearia main questia varten"), mutta nyt kun muksu ollut "dirikkana" mennään kyllä puhtaasti MQ eikä rönsyillä yhtään.Itsellä mennyt suurin osa ajasta noihin sivutehtäviin. Olen matkalla pääjuonen tehtävään ja harhaudun matkalla etsimään lentäviä kirjoja, avaimia ja katsomaan tyhjiä tauluja yms.
Tämäpä. 35 tuntia takana. Edelleen Halloween vasta menossa.Itsellä mennyt suurin osa ajasta noihin sivutehtäviin. Olen matkalla pääjuonen tehtävään ja harhaudun matkalla etsimään lentäviä kirjoja, avaimia ja katsomaan tyhjiä tauluja yms.
Itsellä tuli myös samat fiilikset välillä. Fablet on tullut pelattua aikanaan kaikki läpi, mutta tätä peliä en jaksanut pelata kuin noin 15 tuntia ja tuli raja vastaan.Peli muistuttaa, ainakin meikäläistä, ajoittan Fable II:sta.
Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.
Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.
Vähän samat fiilikset. Aluksi peli vaikutti mahtavalta kun pikkuhiljaa unlockaili uusia juttuja, kuten loitsuja, pääsi lentämään jne. Nyt tuntuu lähinnä, että syvyyttä pelillä on lätäkön verran? Tylypahka on kyllä hieno mutta muuten tää on aika keskinkertainen tekele kaikinpuolin. Peli on selkeästi suunniteltu niin että se uppoaa mahdollisimman monelle - tyttöystävä nauttinut ihan kybällä ja haastetta ollut tappeluissakin hänelle ihan riittämiin. Itse kuitenkin jäin kaipailemaan jotain lisää.Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.
Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.
Tää sama riesa on aika monessa muussakin pelissä. Välillä saa ravata kaikki alavalikotkin läpi että löytää sen mikä triggeröi "!".Autoread notifications -vaihtoehto ois myös kova, että ei jokaista uutta rompetta täytäisi käydä näpyttämässä nähdyksi.
Goblinien salajuoni on vähän eri asia kuin että 3/4 pelialueesta on goblinien hallussa täynnä kaivoksia tai valtavia kaivoskomplekseja. Samaan aikaan Hogsmeadissa kuiskitaan, että jotain on tekeillä…eikös se pääteema vähän ole goblinien vallankumous tjsp
[SystemSettings]
r.Color.Mid=0.40
SDR Näytöllä kyllä välillä tuntui tosi hailakalle värit. Sain kuitenkin ilman modeja ihan Engine.ini tiedostoa muokkaamalla kivemman näköiseksi.
Tämän pitäis muuttaa gamma arvoa ei kirkkautta.
Koodi:[SystemSettings] r.Color.Mid=0.40
0.5 on oletus ja pienemmät arvot tekee pelistä tummemman ja isommat taas vastaavasti vaaleamman.
Herbology III trait on pelin paras trait ja niitä voi laittaa joka vaatekappaleesee ja lisädamage stackaa. Nuo chinese chomping cabbage -kasvit tappaa kaiken sekunneissa. Ei paljoa loitsuja tartte.
Edit: itse käytän kasveja vaan sillon ku tuntuu et o kaks peikkoa kimpussa ja muita vastustajia useampi kappale. Muuten menee liian helpoksi.
Oli kyllä taas tärkeä video, 12 minuuttia tehty selitystä että saisi klikkejä. Hyvä että löytyy jostain muualtakin kuin videomuodossaTämä Spreadsheet and Game Mechanics: Exact Stats for Spells, Talents, Traits, Player and Enemy Scaling, Gear, Broom Upgrades, Frozen and C debuffs, Difficulty Differences and more. All gameplay mechanics and scaling explained. taisi olla se tuon videon lähde. Tuossa on tekstimuodossa tilastot.
Toiset tykkää tekstinä ja toiset videona. Itse kulutan videoita valtavan määrän ja siksi linkkailen aina videoita, koska en jaksa lukea asioista.Oli kyllä taas tärkeä video, 12 minuuttia tehty selitystä että saisi klikkejä. Hyvä että löytyy jostain muualtakin kuin videomuodossa
Toiset tykkää tekstinä ja toiset videona. Itse kulutan videoita valtavan määrän ja siksi linkkailen aina videoita, koska en jaksa lukea asioista.
Vähän samat fiilikset. Aluksi peli vaikutti mahtavalta kun pikkuhiljaa unlockaili uusia juttuja, kuten loitsuja, pääsi lentämään jne. Nyt tuntuu lähinnä, että syvyyttä pelillä on lätäkön verran? Tylypahka on kyllä hieno mutta muuten tää on aika keskinkertainen tekele kaikinpuolin. Peli on selkeästi suunniteltu niin että se uppoaa mahdollisimman monelle - tyttöystävä nauttinut ihan kybällä ja haastetta ollut tappeluissakin hänelle ihan riittämiin. Itse kuitenkin jäin kaipailemaan jotain lisää.
Hardilla ei taida muuta eroa olla normiin, kuin että ottaa enemmän vahinkoa ja vihuilla on enemmän hp:ta -> väistely on kuitenkin helppoa, joten taistelut vaan venyy pidemmiksi. Isoihin örkkeihin ei toimi leviosot tai muutkaan, niin tuntuu että tulee pelkästään spämmittyä muutamaa tuliloitsua ja basic castia, ja heitettyä jokainen purkki mitä löytyy (+disarm spell ja throw). Variaatioita vihollisissa ei myöskään tunnu olevan vaan lvl 27 edelleen tulee samat velehot ja möröt vastaan.
Ehkä tässä eniten kuitenkin rasauttelee miten kaikki lootti on generoitu randomilla, mikä tekee siitä todella merkityksettömän oloista. Löysit salaisen paikan jossa iso chesti? Sieltä löytyi vihreät geneeriset silmälasit, jotka menee kuitenkin heti poistoon.
Maailmasta löytyvät luolatkin tuntuu suurin osa olevan copypastella tehtyjä, joku lyhyt umpikujaan päättyvä reitti minkä päässä odottaa chesti ja ehkä rahaa.
Tiirikoit itsesi sisään jonkun kämppään? Sieltä löytyy chesti ja ehkä rahaa.
Ihan sama mihin menet, palkintona on chesti ja/tai vähän rahaa.
Kamojen upgradettaminen myös tuntuu turhalta kun uutta parempaa kamaa saa jatkuvasti. Gear slotit tulee jatkuvasti täyteen jolloin pitää jatkuvasti rampata kylään myymään kamoja yksi kerrallaan.
Muita satunnaisia risuja:
- potionit ei kiinnosta, paina nappia ja odota 10min että voit sen kerätä
- osa loitsuista täysin turhia. Onpahan saatu täytettä listaan. Miksi room of requirementin loitsut ei voi tulla automaattisesti, kun menen kyseiseen huoneeseen, vaan niille pitää itse varata omat slotit? Sama beastien kanssa. Tai miten ois vaikka "press Y to feed"
- ääninäyttely/jotkut hahmot on kamalia
On tämä silti ihan viihdyttävä tekele ollut, että jaksaa pelata.
Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.
Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.
Peli oli kyllä lopputaistelut mukaanlukien helppo kun pelasi normalilla paitsi. Nyt kun noita damagekertoimia katselee niin pää olis räjähtänyt hardilla tuon tehtävän kanssa. Kun sai Avada Kedavran käyttöönsä niin pitikin loppupuolella kostaa tuo tehtävä kaikille viattomille metsätrolleille. Tuplatrollit ja lauma minioneita oli pahinta mitä saattoi tulla vastaan.Niamh Fitzgerald’s Trial
Saisi noudattaa vanhaa potteri/lotr linjaa ja jättää liiat ihonvärit pois (mielipide vain, ei tuonne tummaihoiset kuulu)
Mitähän sä nyt juntti taas selität?
Ihan elokuvissa ja jopa kirjoissakin on tummaihoisia. Mikä sinä olet sanomaan mitä tuonne maailmaan kuuluu?
Katsoin potteri leffat sitä mukaan kun ne julkaistiin enkä muista että olisi ollut sivu tai päähenkilöinä yhtäkään, saattaa olla väärin muistettu tuostakin on aikaa. Kirjoja en kumpaakaan sarjaa ole lukenut leffat katsonut, juuri sama lotr/hobitissa leffoissa ei ollut mutta sitten amazon sarjalla vilisi joka nurkassa. Mutta ei siinä oli vain huomionarvoinen seikka.