Hogwarts Legacy (10.02.2023)

Ku ennen oli 180 ja 120 välillä fps. Nyt 90 ja 60, sit droppailee 40. Noo laitoin DLSS päälle nii ollaan sit yli 180 kokoajan.

Edit. Jaa korjaantui vika, ku korjasi tiedostot!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sitä tajus kuinka paljon hahmot muistuttavat toisiaan. Ainakin neljä samat ilmeet omaavaa poikaa tullut tehtävissä vastaan ja köyhältähän tuo nyt vaikuttaa
 
100-120fps tuo tuntuu nyt pyörivän oli missä vaan. Kaikki asetukset tapissa rtx on ja dlss quality asetuksilla. 10h takana ja nyt sain luudan ja room of requirementsin. Huoneen sisutukseen saa kyllä upotettua aikaa reilusti jos kaiken vaihtaa erilaiseksi ja vaihtelee värejä yms
 
Olenko nyt ymmärtänyt että tuota varsinaista koulu- ja oppimispuolta ei tässä juuri olekaan? Eli sitä tylypahkaa, hyödynnetäänkö eri tupia jotenkin, jos omassa tuvassa ei voi tai saa edes nukkua?
 
Olenko nyt ymmärtänyt että tuota varsinaista koulu- ja oppimispuolta ei tässä juuri olekaan? Eli sitä tylypahkaa, hyödynnetäänkö eri tupia jotenkin, jos omassa tuvassa ei voi tai saa edes nukkua?
Tietysti on koulua, siellä opitaan loitsut, juomat, kasvit, beasts/ihmeotukset, luudalla lentoa jne ja ne vie tarinaa eteenpäin, hahmo herää välillä omasta sängystään tiettyjen tehtävien jälkeen.
Tuvissa on jotain pientä aktiviteettia ja voi jutella muiden tupalaisten kanssa / aloittaa sivutehtäviä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sitä tajus kuinka paljon hahmot muistuttavat toisiaan. Ainakin neljä samat ilmeet omaavaa poikaa tullut tehtävissä vastaan ja köyhältähän tuo nyt vaikuttaa
Hogwarts Legacyssä on koko kokemani pelihistoriani hienoin ja realistisin hahmogeneraattori... jos haluaa luoda täysin statistin näköisiä hahmoja! :rofl: Näitä ei yhtäkään valittaisi minkään elokuvan kärkikastiin ikimaailmassa - enkä nyt sano, että se koreus/kauneus olisi tavoiteltavaa, vaan pikemminkin että kukaan ei näytä millään tavalla mielenkiintoiselta a la Steve Buscemi & Co.

Naurattaa välillä kun yleensä peleissä saa nauraa miten omituisilta jotkut NPC:t näyttää, mutta tässä kaikki (avainhahmot poislukien kuten professorit) näyttää hemmetin laadukkaalta, mutta samalla täysin mitäänsanomattomalta ja unohdettavalta. Olisi ollut kiva jos oppilaissa olisi ollut sitä varianssia ihan vaikka kehotyypeissä, mutta näillä ajellaan! Ei tuolla käytävillä juostessa erota näitä toisistaan mitenkään.
 
On kyllä hienon näköinen peli, vaikka käytössä on vanhempi 1080gtx ohjain. Yhtään ei pätki, tai fps troppeja ei esiinny pelatessa 1920x1080 resolla. Peli tarjosi high asetusta, sillä pyörii 80-120fps ilman mitään virittelyitä. Nosto ultra asetuksiin laskee kuvataajuuden 60-90fps, joka sekin toimii kuin junan vessa.
Hyvin confattu peli kyseessä. Kertaakaan ei ole kaatunut, tai jäätynyt pelatessa.

Itse peli on erittäin mielenkiintoinen, jos vähänkään tuntee Harry Potterin maailmaa. Peli maailma vilisee viittauksia itse elokuviin ja siihen uppoutuu kivasti. Rohkelikko luonnollisesti tuli ekana tehtyä. Sillä mennää nyt ekana.
 
Tietysti on koulua, siellä opitaan loitsut, juomat, kasvit, beasts/ihmeotukset, luudalla lentoa jne ja ne vie tarinaa eteenpäin, hahmo herää välillä omasta sängystään tiettyjen tehtävien jälkeen.
Tuvissa on jotain pientä aktiviteettia ja voi jutella muiden tupalaisten kanssa / aloittaa sivutehtäviä.

Hyvä tietää, pelivideoista vaan jäänyt kuva että mätkitään lohikäärmeitä ja trolleja generiisissä luolastoissa. Eiköhän tämä tule pelattua alesta.
 
Itsellä mennyt suurin osa ajasta noihin sivutehtäviin. Olen matkalla pääjuonen tehtävään ja harhaudun matkalla etsimään lentäviä kirjoja, avaimia ja katsomaan tyhjiä tauluja yms.
 
Itsellä mennyt suurin osa ajasta noihin sivutehtäviin. Olen matkalla pääjuonen tehtävään ja harhaudun matkalla etsimään lentäviä kirjoja, avaimia ja katsomaan tyhjiä tauluja yms.
Taitaa olla enemmän ihmisen piirre kuin pelistä kiinni...Itse harhaillut käytännössä kaikki pelit tuohon malliin ("kerätään skilliä ja gearia main questia varten"), mutta nyt kun muksu ollut "dirikkana" mennään kyllä puhtaasti MQ eikä rönsyillä yhtään.

Paitsi nyt pitää poimia sieniä/kukkia kedoilta ja pläjäyttää loitsulla joka ikistä NPC:tä ja objektia linnassa tai kylässä niin kyllä sitä aikaa palaa. :lol:

Itsellä on luotuna omakin hahmo (hard), mutta haluan ensin pelata läpi tolla tyylillä. Yhdessä kun keksii ja pähkii juttuja se on hienoa. Toisaalta tein oman hahmon alkuvalinnat ihan eri tavalla, saa nähdä miten se näkyy vai näkyykö.
 
Itsellä mennyt suurin osa ajasta noihin sivutehtäviin. Olen matkalla pääjuonen tehtävään ja harhaudun matkalla etsimään lentäviä kirjoja, avaimia ja katsomaan tyhjiä tauluja yms.
Tämäpä. 35 tuntia takana. Edelleen Halloween vasta menossa.
 
22 tuntia ja sain luudan. Tullut vähän haahuiltua. Pitkästä aikaa peli joka maistuu vähän pidempääkin. Peli muistuttaa, ainakin meikäläistä, ajoittan Fable II:sta. Jotenkin maisemista tulee paikoin tuo peli mieleen. Ja myös siinä juoksenneltiin vähän edestakasin.
 
Vähän jännitti että miten 32gb ram, Ryzen 7 5800x + 5700xt jaksaa, mutta 1440p menee hight asetuksilla 60fps.

Toki näin 30min sisään jo pari kertaa kaatunut ja pitipä noi steam tiedostot eheyttää jo kerran...
 
Peli muistuttaa, ainakin meikäläistä, ajoittan Fable II:sta.
Itsellä tuli myös samat fiilikset välillä. Fablet on tullut pelattua aikanaan kaikki läpi, mutta tätä peliä en jaksanut pelata kuin noin 15 tuntia ja tuli raja vastaan.
 
Nyt noin 30h takana ja tuntuu et tutoriaali ehkä just loppunu:lol: peli alkaa avartua paljon paremmin ja juonikin alkaa kuljettaman mukanaan eri tavalla kun toisen trialin pääsee läpi.

Nyt on tullut seuraava päivitys. PC:lle ja pleikkarille. Käykäähän maisteleen miltä tunnostaa, ite ei nyt pääse..
 
Ei ole nyt oikeestaa pelistä mitenkään kiinni, mutta taitaa itellä vaan olla sen tosiasian tunnustaminen edessä ettei nämä tarinapelit ole enää oma genre ollenkaan. Ehkä puoli tuntia jaksaa pelata yhtä soittoa kun alkaa vaan yksinkertasesti kyllästyttämään ja palaan sandbox/survival-tyyppisiin peleihin tai ajosimuihin.
Sääli, koska maailmahan on tässä todella nätti ja nyt kun pääs vähän vapaammin liikkumaan niin metsässä on mukava hiipparoida ja tappaa vihuja.
 
Jos shaderien lataaminen pelin käynnistyessä kaataa pelin, niin poistakaa programdata/hogward.. hakemistosta kaikki 4 tiedostoa => silloin peli tekee uudet käynnistyksen yhteydessä. Koulun sisällä vaeltaessa peli tuntui taas pitkästä aikaa kaatuilevan vähän väliä (pariin päivitykseen ei ole tullut pelattua), ulos päästyäni (taika-otuksia keräilemässä (gear updates)) pelin kaatuilu loppui.
 
Kyllähän tossa varmaan yli 100h vierähtää ennenku kaikki on tehty. Hardilla sopiva. Toi tylypahka on kyl aika sokkelo ja ei muista yhtään mihin suuntaan mennä, mutta kyllä se varmasti tutuksi siitä tulee.
 
Toivottavasti tämä auttaa jotain muutakin joka ei diggaa noista "talonrakennus"-jutuista ja klikkailee ne nextillä läpi jne. Siinä alussa kun on pakko tehdä se kasvialusta ja juomien tislauspaikka niin niitä tehdään vain 1kpl mutta ilman mitään upgrade-juttujakin noihin voit tehdä molempia 7kpl. Mietinkin jossain kohtaan että on kyllä perseestä jos noita pitää aina venailla noin paljoa. Mutta voit siis tehdä vaikka 7kpl niitä energia juomiakin samaan aikaan ja sitten käydä keräämässä ne pois.
 
Johann pääsi peli yllättämään. Juoksin rappusia alaspäin, kun seinältä alkoi kuulua ekat tahdit taululta, yksi ihanista kappaleista alkoi soimaan, "luutulla Pachelbelin kaanon". Se oli seis siihen paikkaan ja äänet täysille. Kyllä tuli kylmät väreet tuossa kohdassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä tuli vastaan ehkä eka peli, jossa mun silmään säteenseuranta tekee sen verran ison eron, ettei ilman halua pelata vaikka ruudunpäivitykseen tuleekin hitonmoinen tälli (Radeon 6900 XT). Muuten oli natiivi-1440p:llä meikäläiselle ihan pelattava, eli noin 30-40 FPS, mutta jostain syystä aina välillä näytönohjaimen ja prosessorin käyttöasteet tippuvat minimiin, tuulettimetkin hiljenevät ja peli muuttuu diashowksi.

Käänsin sitten FSR2:en päälle, ja ainakaan vielä ei ole tuota hidastumista tapahtunut, ja fps:kin pysyy minimissäänkin lähellä kuuttakymmentä oikeastaan kaikkialla. Täytyy lisäksi sanoa, että näin hyvää FSR2 -toteutusta en ole vielä nähnyt, mun silmä ei tahdo erottaa natiivista, toisin kuin vaikka Cyberpunkissa, jossa kuva menee huomattavan pehmeäksi.
 


Konsoleiden suorituskyky analysoitu. Pleikkarilla näyttäis aika hyvin pyörivän.
 
Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.

Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.
 
Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.

Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.

En ole pitkälle kerenny mutta eikös se pääteema vähän ole goblinien vallankumous tjsp
 
Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.

Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.
Vähän samat fiilikset. Aluksi peli vaikutti mahtavalta kun pikkuhiljaa unlockaili uusia juttuja, kuten loitsuja, pääsi lentämään jne. Nyt tuntuu lähinnä, että syvyyttä pelillä on lätäkön verran? Tylypahka on kyllä hieno mutta muuten tää on aika keskinkertainen tekele kaikinpuolin. Peli on selkeästi suunniteltu niin että se uppoaa mahdollisimman monelle - tyttöystävä nauttinut ihan kybällä ja haastetta ollut tappeluissakin hänelle ihan riittämiin. Itse kuitenkin jäin kaipailemaan jotain lisää.

Hardilla ei taida muuta eroa olla normiin, kuin että ottaa enemmän vahinkoa ja vihuilla on enemmän hp:ta -> väistely on kuitenkin helppoa, joten taistelut vaan venyy pidemmiksi. Isoihin örkkeihin ei toimi leviosot tai muutkaan, niin tuntuu että tulee pelkästään spämmittyä muutamaa tuliloitsua ja basic castia, ja heitettyä jokainen purkki mitä löytyy (+disarm spell ja throw). Variaatioita vihollisissa ei myöskään tunnu olevan vaan lvl 27 edelleen tulee samat velehot ja möröt vastaan.

Ehkä tässä eniten kuitenkin rasauttelee miten kaikki lootti on generoitu randomilla, mikä tekee siitä todella merkityksettömän oloista. Löysit salaisen paikan jossa iso chesti? Sieltä löytyi vihreät geneeriset silmälasit, jotka menee kuitenkin heti poistoon.
Maailmasta löytyvät luolatkin tuntuu suurin osa olevan copypastella tehtyjä, joku lyhyt umpikujaan päättyvä reitti minkä päässä odottaa chesti ja ehkä rahaa.
Tiirikoit itsesi sisään jonkun kämppään? Sieltä löytyy chesti ja ehkä rahaa.
Ihan sama mihin menet, palkintona on chesti ja/tai vähän rahaa.
Kamojen upgradettaminen myös tuntuu turhalta kun uutta parempaa kamaa saa jatkuvasti. Gear slotit tulee jatkuvasti täyteen jolloin pitää jatkuvasti rampata kylään myymään kamoja yksi kerrallaan.

Muita satunnaisia risuja:
- potionit ei kiinnosta, paina nappia ja odota 10min että voit sen kerätä
- osa loitsuista täysin turhia. Onpahan saatu täytettä listaan. Miksi room of requirementin loitsut ei voi tulla automaattisesti, kun menen kyseiseen huoneeseen, vaan niille pitää itse varata omat slotit? Sama beastien kanssa. Tai miten ois vaikka "press Y to feed"
- ääninäyttely/jotkut hahmot on kamalia

On tämä silti ihan viihdyttävä tekele ollut, että jaksaa pelata.
 
Joo nuo RoR-loitsut pitäisi aktivoitua automaattisesti, jotta vois pitää yhden spellsetin esim. Repairolle, Lumosille ja näkymättömyysloitsulle, jotka ei meinaa mahtua kolmeen spellsettiin. Neljäs on itsellä noihi RoR-loitsuihi.

Autoread notifications -vaihtoehto ois myös kova, että ei jokaista uutta rompetta täytäisi käydä näpyttämässä nähdyksi.
 
Autoread notifications -vaihtoehto ois myös kova, että ei jokaista uutta rompetta täytäisi käydä näpyttämässä nähdyksi.
Tää sama riesa on aika monessa muussakin pelissä. Välillä saa ravata kaikki alavalikotkin läpi että löytää sen mikä triggeröi "!".

Tosin en jaksa noita kamoja yms. käydä katsomassa kun pari kertaa pelisession aikana. Ei niilä nyt niin suurta merkitystä näytä olevan.
 
eikös se pääteema vähän ole goblinien vallankumous tjsp
Goblinien salajuoni on vähän eri asia kuin että 3/4 pelialueesta on goblinien hallussa täynnä kaivoksia tai valtavia kaivoskomplekseja. Samaan aikaan Hogsmeadissa kuiskitaan, että jotain on tekeillä…

Alkuperäiseen aiheeseen palaten Hogwarts-Hogsmeade-alue on hyvin tehty, muualla sitten geneerisiä kaivoksia, raunioita, hämähäkkiluolia ja puuduttavia Merlin trialeita ym. turhaa keräilykamaa. Ei se WW mikä oli elokuvissa.
 
SDR Näytöllä kyllä välillä tuntui tosi hailakalle värit. Sain kuitenkin ilman modeja ihan Engine.ini tiedostoa muokkaamalla kivemman näköiseksi.

Tämän pitäis muuttaa gamma arvoa ei kirkkautta.
Koodi:
[SystemSettings]
r.Color.Mid=0.40

0.5 on oletus ja pienemmät arvot tekee pelistä tummemman ja isommat taas vastaavasti vaaleamman.

Itse peli kyllä hyvin koukuttava. Alussa ainakin normaali vaikeustasolla taistelut tuntuu tosi haastaville ja puuduttaville mutta helpolla taas ovat ehkäpä liiankin helppoja. Varmaan normitasokin helpottuu kun saa hahmolle lisää noita uusia kykyjä ym. Ehkäpä tuo helppo taso liiankin helppo kun on vielä erikseen story mode?

Teknisestä puolesta sen verran että ite oon tykänny enemmän FSR2 skaalaimesta DLSS:llä menee liikkuessa maailma enemmän puuromaiseksi vaikka koittaa terävöitystä lisätä. Ei pahemmin stutterointiakaan ole kun osan grafiikka asetuksista pudotti High:lta Mediumiin ja unohtaa säteenseurannat. Ainostaan silloin tulee pikku tökkäyksiä kun uusia alue laututuu esim. ovea päin juostessa tms.

Kaikenkaikkiaan kellottettu RTX 2070 jaksaa paremmin kuin osasin odottaa mutta 8GB VRAMia alkaa käydä tosissaan nykyään jo vähäiseksi.
 
Kyllä ei tulis mieleenkään pelata tätä hardia helpommalla. Uudet loitsut ja talentit on täysin OP-kamaa. Potionejakin tulee joskus käytettyä, mutta harvemmin enää niitäkään kun taisteluissa harjaantuu. Nuo kasvit on myös turhan op-matskuu imo, mut eihän niitä kukaan pakota käyttämään. Onneks modeilla saa vielä vaikeammaksi halutessaan, tulee käyttöä hp-potuille :D
 
SDR Näytöllä kyllä välillä tuntui tosi hailakalle värit. Sain kuitenkin ilman modeja ihan Engine.ini tiedostoa muokkaamalla kivemman näköiseksi.

Tämän pitäis muuttaa gamma arvoa ei kirkkautta.
Koodi:
[SystemSettings]
r.Color.Mid=0.40

0.5 on oletus ja pienemmät arvot tekee pelistä tummemman ja isommat taas vastaavasti vaaleamman.

Onko joki testannut tätä HDR käytössä? Jotenkin hailakka myös omalla c2 ruudulla.
 
Herbology III trait on pelin paras trait ja niitä voi laittaa joka vaatekappaleesee ja lisädamage stackaa. Nuo chinese chomping cabbage -kasvit tappaa kaiken sekunneissa. Ei paljoa loitsuja tartte.



Edit: itse käytän kasveja vaan sillon ku tuntuu et o kaks peikkoa kimpussa ja muita vastustajia useampi kappale. Muuten menee liian helpoksi.
 
Herbology III trait on pelin paras trait ja niitä voi laittaa joka vaatekappaleesee ja lisädamage stackaa. Nuo chinese chomping cabbage -kasvit tappaa kaiken sekunneissa. Ei paljoa loitsuja tartte.



Edit: itse käytän kasveja vaan sillon ku tuntuu et o kaks peikkoa kimpussa ja muita vastustajia useampi kappale. Muuten menee liian helpoksi.

Tämä Spreadsheet and Game Mechanics: Exact Stats for Spells, Talents, Traits, Player and Enemy Scaling, Gear, Broom Upgrades, Frozen and C debuffs, Difficulty Differences and more. All gameplay mechanics and scaling explained. taisi olla se tuon videon lähde. Tuossa on tekstimuodossa tilastot.
 
Oli kyllä taas tärkeä video, 12 minuuttia tehty selitystä että saisi klikkejä. Hyvä että löytyy jostain muualtakin kuin videomuodossa :tup:
Toiset tykkää tekstinä ja toiset videona. Itse kulutan videoita valtavan määrän ja siksi linkkailen aina videoita, koska en jaksa lukea asioista.
 
Toiset tykkää tekstinä ja toiset videona. Itse kulutan videoita valtavan määrän ja siksi linkkailen aina videoita, koska en jaksa lukea asioista.

Monesti vaan on niin, että tekstinä se asia on peljon nopeammin omaksuttavissa, ja lisäksi siitä tekstistä on helpompi etsiä asiota kuin videosta. Video on usein hirmu hidas ja tehoton tapa esittää asioita. Tässä vielä päivitetty Reddit-postaus, jota ei yllä linkattu:

 
Vähän samat fiilikset. Aluksi peli vaikutti mahtavalta kun pikkuhiljaa unlockaili uusia juttuja, kuten loitsuja, pääsi lentämään jne. Nyt tuntuu lähinnä, että syvyyttä pelillä on lätäkön verran? Tylypahka on kyllä hieno mutta muuten tää on aika keskinkertainen tekele kaikinpuolin. Peli on selkeästi suunniteltu niin että se uppoaa mahdollisimman monelle - tyttöystävä nauttinut ihan kybällä ja haastetta ollut tappeluissakin hänelle ihan riittämiin. Itse kuitenkin jäin kaipailemaan jotain lisää.

Hardilla ei taida muuta eroa olla normiin, kuin että ottaa enemmän vahinkoa ja vihuilla on enemmän hp:ta -> väistely on kuitenkin helppoa, joten taistelut vaan venyy pidemmiksi. Isoihin örkkeihin ei toimi leviosot tai muutkaan, niin tuntuu että tulee pelkästään spämmittyä muutamaa tuliloitsua ja basic castia, ja heitettyä jokainen purkki mitä löytyy (+disarm spell ja throw). Variaatioita vihollisissa ei myöskään tunnu olevan vaan lvl 27 edelleen tulee samat velehot ja möröt vastaan.

Ehkä tässä eniten kuitenkin rasauttelee miten kaikki lootti on generoitu randomilla, mikä tekee siitä todella merkityksettömän oloista. Löysit salaisen paikan jossa iso chesti? Sieltä löytyi vihreät geneeriset silmälasit, jotka menee kuitenkin heti poistoon.
Maailmasta löytyvät luolatkin tuntuu suurin osa olevan copypastella tehtyjä, joku lyhyt umpikujaan päättyvä reitti minkä päässä odottaa chesti ja ehkä rahaa.
Tiirikoit itsesi sisään jonkun kämppään? Sieltä löytyy chesti ja ehkä rahaa.
Ihan sama mihin menet, palkintona on chesti ja/tai vähän rahaa.
Kamojen upgradettaminen myös tuntuu turhalta kun uutta parempaa kamaa saa jatkuvasti. Gear slotit tulee jatkuvasti täyteen jolloin pitää jatkuvasti rampata kylään myymään kamoja yksi kerrallaan.

Muita satunnaisia risuja:
- potionit ei kiinnosta, paina nappia ja odota 10min että voit sen kerätä
- osa loitsuista täysin turhia. Onpahan saatu täytettä listaan. Miksi room of requirementin loitsut ei voi tulla automaattisesti, kun menen kyseiseen huoneeseen, vaan niille pitää itse varata omat slotit? Sama beastien kanssa. Tai miten ois vaikka "press Y to feed"
- ääninäyttely/jotkut hahmot on kamalia

On tämä silti ihan viihdyttävä tekele ollut, että jaksaa pelata.

Myös mun mielestä on ihan menettrlevä mutta ei mikään loistava.

Tässäkin sen huomaa että hyvät arvostelut saanut peli tai elokuva ei välttämättä ole hyvä omasta mielestä ja päinvastoin huonot arvostelut saanut peli tai leffa ei tarkoita sitä automaattisesti että on huono omasta mielestä. Monta yhden tähden monessa paikassa saanutta leffaakin olen katsonut mitkä ovat olleet omasta mielestä 3-5 tähden arvoisia.
 
Peli oli kyllä lopputaistelut mukaanlukien helppo kun pelasi normalilla paitsi
Niamh Fitzgerald’s Trial
. Nyt kun noita damagekertoimia katselee niin pää olis räjähtänyt hardilla tuon tehtävän kanssa. Kun sai Avada Kedavran käyttöönsä niin pitikin loppupuolella kostaa tuo tehtävä kaikille viattomille metsätrolleille. Tuplatrollit ja lauma minioneita oli pahinta mitä saattoi tulla vastaan.
 
Täytyy muuten todeta, että toi PS5:n exclusive side quest oli ylivoimaisesti pelin paras quest ml. sivu- ja pääquestit (kesto noin 1h). Questin nimi on Minding your own business ja sijaitsee Tylyahossa tiettyjen questien suorittamisen jälkeen.

Hyvillä kuulokkeilla pelatessa mie kirjaimellisesti säikähdin monessa kohtaa niin paljon, että iho meni kananlihalle. Myös kellarista päästessä bossifighti lopussa oli vaikea minun mielestä. Tämän pelaamisesta oli myös hyötyä, kun nyt saa kamat myytyä 10 pinnaa isommalla hinnalla omaan kauppaan.

Kiitosta keräsi kunnon kauhuelokuvahetket ja lumos-loitsu, joka oikeasti valaisi pimeitä alueita. Miksiköhän tota lumosia ei ole toteutettu muussakin pelissä noin? Tämän pelanneena mua surettaa se, että muut eivät tota pääsee pelaamaan. Oli itselle mieluisin pelitunti koko pelissä tämä quest.

Tässä videossa löytyy myös miten eriltä ja paremmalta lumos näyttää tuossa questissa verrattuna muuhun peliin (alkaa kohdasta 4:22).

 
Viimeksi muokattu:
Hyvin tuntuu omalla kokoonpanolla pyörivän 4K high DLSS quality RT off. Poika nyt pari kolme tuntia pelannut ja vaikuttanut oikein hyvältä. Itse en ole vielä ehtinyt aloittaa.

Omasta mielestä erittäin hyvä, että löytyy todella helppoja vaikeusasteita. Itse tykkään pelata tämän kaltaisia pelejä tarinan/seikkailun/tutkimisen kannalta. Ei jaksa jäädä jumittamaan mihinkään taisteluihin tai että taisteluissa pitäisi käyttää jotain monimutkaisia taikoja/potioneja/eri kamoja. Taistelut omasta mielestä sopivalla tasolla, kun ne pääsee ensimmäisellä kerralla läpi. Ei aikaa nykyään muutenkaan pelata paljon niin mukavaa istahtaa alas hetkeksi eikä menettää hermojaan pelien vaikeuden takia. Itse koen pelaamisen lähinnä laajennettuna interaktiivisena elokuvien katseluna näin kiteytettynä. Lisäksi yleensä pelaan niin, että pakko tehdä ja saavuttaa kaikki mitä pystyy, niin mitä helpompaa sen parempi. :D

Toki myös lasten kannalta hyvä, että helppoja vaikeusasteita löytyy.
 
Menipä tämäkin sitten siihen, että mene luolaan, saavu areenalle jossa lauma örvelöitä tai bossi, pyöri kärrynpyörää ympyrää ja spämmää kaikki taiat. Olisin odottanut jotain erilaista, kun muuten peli on rakennettu niin hyvin HP-maailmaan.

Tosin mitä kauemmas hogwartsista mennään, sitä enemmän paikka vaikuttaa joltain goblin-anarkialta.


Tätä samaa näköjään kirjoitti Tekniikan Maailmakin.

Itse jätin ihan suosiolla tämän hankkimatta alkuhuumassa ja jätin vähän omaan arvoonsa nämä ”huippupeli-arviot”.
Tykkään paljon HP:n maailmasta, mutta vihaan yli kaiken näitä geneerisiä avoimen maailman pelejä. Kyllä tämän kuitenkin varmasti alelaarista hommaan, mutta odotukset ovat oikein maltilliset.
 
Itsekin odottelisin suosiolla aleet, mutta parin viikon päästä 10wee kummipoika pikkuveljensä kanssa tulee lomalle minun luo niin ostan pelin. Lasten kanssa armahtaa enemmän, kun varmasti kivaa yhdessä on.
 
Peli oli kyllä lopputaistelut mukaanlukien helppo kun pelasi normalilla paitsi
Niamh Fitzgerald’s Trial
. Nyt kun noita damagekertoimia katselee niin pää olis räjähtänyt hardilla tuon tehtävän kanssa. Kun sai Avada Kedavran käyttöönsä niin pitikin loppupuolella kostaa tuo tehtävä kaikille viattomille metsätrolleille. Tuplatrollit ja lauma minioneita oli pahinta mitä saattoi tulla vastaan.

Tämä kuvastaa myös sitä, että arviot annetaan hyvinkion usein jonkun muutman tunnin ensituntumien perusteella. Varsinkin metacriticinuser scoret. Varmasti aika moni "virallinekin" taho antaa arvion, ilman pelin läpi pelaamista.
 
Peli näyttää mielestäni hienolta, lentely on ihan hauskaa samoin taistelukin maistuu ihan kivasti.

Mutta pelin maailma on kyllä täynnä itseääntoistavaa tekemistä, mikä on harmi. Sivutehtäviä ei jaksa turhien palkintojen takia. Ja pakko mainita lukkojen "tiirikointi" minipeli, mikä järki tuossa tiirikoinnissa edes on? Siinä voi mitenkään epäonnistua. Ihan turha ominaisuus. 7/10 vaikuttaa näin 20h jälkeen.
 
Vois olla jotain kunnon tavaraa ja kaikki turha krääsä pois. Eniten tympäisee noi hahmojen naamat, joka kolmas nuori näyttää siltä samalta sebastianilta. Afrikkaopiskelijan maneeri yliammuttu.
 
Takana joku 6-7h tutkiskellut ympäri maita ja mantuja edennyt pääjuonta. Peli pyörii kohtuullisen hyvin voisi kyllä pyöriä paremminkin sigun setillä 1440p resolla ultralla. Pelattavuus on hyvä ja taistelut hauskoja. Ehkä suunnattu kaikenikäisille häiritsee vähän polut ja ohjeet joka hommaan. Kaikenkaikkiaan ok peli juonikin on ihan mukava, ainoa miinus tulee spellien hallinnasta ettei ole otettu käyttöön kuin 1-4 spelliä (konsolikäännöksen takia?) vaikka numeronäppäimiä olisi vaikka kuinka. Häiritsee jollain hiirellä kesken taistelun alkaa spellejä vaihtelemaan. Loottaaminen on tylsää arkkuja sielä täälä josta tulee rumaa sälää ei mitään haastetta/hauskuutta sen puoleen. Saisi noudattaa vanhaa potteri/lotr linjaa ja jättää liiat ihonvärit pois (mielipide vain, ei tuonne tummaihoiset kuulu)
 
Mitähän sä nyt juntti taas selität?

Ihan elokuvissa ja jopa kirjoissakin on tummaihoisia. Mikä sinä olet sanomaan mitä tuonne maailmaan kuuluu?

Katsoin potteri leffat sitä mukaan kun ne julkaistiin enkä muista että olisi ollut sivu tai päähenkilöinä yhtäkään, saattaa olla väärin muistettu tuostakin on aikaa. Kirjoja en kumpaakaan sarjaa ole lukenut leffat katsonut, juuri sama lotr/hobitissa leffoissa ei ollut mutta sitten amazon sarjalla vilisi joka nurkassa. Mutta ei siinä oli vain huomionarvoinen seikka. :lol:
 
Katsoin potteri leffat sitä mukaan kun ne julkaistiin enkä muista että olisi ollut sivu tai päähenkilöinä yhtäkään, saattaa olla väärin muistettu tuostakin on aikaa. Kirjoja en kumpaakaan sarjaa ole lukenut leffat katsonut, juuri sama lotr/hobitissa leffoissa ei ollut mutta sitten amazon sarjalla vilisi joka nurkassa. Mutta ei siinä oli vain huomionarvoinen seikka. :lol:

Amazonin sarjaa en ole katsonut, joten siihen en osaa sanoa. Tässä puhutaan kuitenkin Harry Potterista, jossa tummaihoisia on ollut ihan alusta asti.
Ei helvetti että tämmöisistä asioista joutuu edes keskustelemaan..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 719
Viestejä
4 563 735
Jäsenet
75 012
Uusin jäsen
konsoli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom