Hogwarts Legacy (10.02.2023)

Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
815
OT: Ajattelin jos sivistäisi itseään peliä varten katsomalla näitä HP leffoja, muksukin mielellään varmaan katsoisi kun on kohderyhmää. Mutta vedin Googleen niin näitähän on 8 kappaletta!

Osaisko joku peliä pelannut sanoa, onko joku/jotkut noista keloista sellaisia, jotka olisi erityisen suositeltavia pelin kannalta ja jotka taas eivät liity juurikaan ja voisi suosiolla jättää katsomatta? Vai onko noista mistään iloa ymmärryksen kehittämistä ajatellen?

Jostain suoratoistopalvelusta olisi ajatus katsella, lähes kaikki löytyy. Ihan nollapohjalta siis liikenteeseen, ainoastaan ton Harryn hahmon tunnistan ulkonäöltä pyöreine silmälaseineen ja siinä se. Termistöä yms. en tunne lainkaan.

Edit: Aiotaan siis 7v muksun kanssa kimpassa tää peli aloittaa, siten että mä pelaan hankalimmat kohdat. :)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
OT: Ajattelin jos sivistäisi itseään peliä varten katsomalla näitä HP leffoja, muksukin mielellään varmaan katsoisi kun on kohderyhmää. Mutta vedin Googleen niin näitähän on 8 kappaletta!

Osaisko joku peliä pelannut sanoa, onko joku/jotkut noista keloista sellaisia, jotka olisi erityisen suositeltavia pelin kannalta ja jotka taas eivät liity juurikaan ja voisi suosiolla jättää katsomatta? Vai onko noista mistään iloa ymmärryksen kehittämistä ajatellen?

Jostain suoratoistopalvelusta olisi ajatus katsella, lähes kaikki löytyy. Ihan nollapohjalta siis liikenteeseen, ainoastaan ton Harryn hahmon tunnistan ulkonäöltä pyöreine silmälaseineen ja siinä se. Termistöä yms. en tunne lainkaan.

Edit: Aiotaan siis 7v muksun kanssa kimpassa tää peli aloittaa, siten että mä pelaan hankalimmat kohdat. :)
Ite yrittänyt pariin otteeseen kattoa sitä ekaa osaa. En ole varmaan puolta tuntia pidempään jaksanut. Todella tylsä ainakin se eka osa. Varmaan semmosia, että olis lapsena pitäny katella.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 821
OT: Ajattelin jos sivistäisi itseään peliä varten katsomalla näitä HP leffoja, muksukin mielellään varmaan katsoisi kun on kohderyhmää. Mutta vedin Googleen niin näitähän on 8 kappaletta!

Osaisko joku peliä pelannut sanoa, onko joku/jotkut noista keloista sellaisia, jotka olisi erityisen suositeltavia pelin kannalta ja jotka taas eivät liity juurikaan ja voisi suosiolla jättää katsomatta? Vai onko noista mistään iloa ymmärryksen kehittämistä ajatellen?

Jostain suoratoistopalvelusta olisi ajatus katsella, lähes kaikki löytyy. Ihan nollapohjalta siis liikenteeseen, ainoastaan ton Harryn hahmon tunnistan ulkonäöltä pyöreine silmälaseineen ja siinä se. Termistöä yms. en tunne lainkaan.

Edit: Aiotaan siis 7v muksun kanssa kimpassa tää peli aloittaa, siten että mä pelaan hankalimmat kohdat. :)
Peliä en ole vielä pelannut, mutta katsokaa lapsen kanssa ihmeessä ne kaikki! Pikkusen saattaa joissakin osissa olla pelottavia juttuja. Ainakin loppua kohden, kun mennään. Toki yksilöllistä mikä pelottaa ja miten vaikuttaa.

Minä olen viihtynyt niiden parissa yksin sekä 9wee kummipojan kanssa. Olen kohta 40wee jos sillä väliä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Itse katsonut kaikki läpi moneen kertaan. Ja voisin todeta että kannattaa ehkä katsoa kaikki, niin ymmärtää paljon enemmän koko hogwarts maailmasta. Mutta aikuiseen makuun 2 ekaa ei tule uppoamaan. Kolmas rupee olemaan jo hieman synkempi. Nelonen on synkkä mutta huono elokuvana kun tarinakin on omastamielestäni kaikista tylsin. Ja vitosesta lähtien alkaa maistumaan itselleni
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
127
Lievä OT mutta jos haluaa tarinasta enemmän irti niin kannattaa lukea kirjat ehdottomasti. Elokuvista on jätetty pois ihan älyttömästi selittäviä kohtia/asioita.

Aiheeseen liittyen: peli toimii ps5 kyllä mallikkaasti performance-tilassa. Bugeja ei ole tullut vastaan ja fiilis on mahtava.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
815
Ite yrittänyt pariin otteeseen kattoa sitä ekaa osaa. En ole varmaan puolta tuntia pidempään jaksanut. Todella tylsä ainakin se eka osa. Varmaan semmosia, että olis lapsena pitäny katella.
Juuh, itekin olin jo intin käynyt kun eka leffa ilmestyi joten ymmärrettävästi meni vähän ohi koko juttu.

Mutta joo, vähän nihkeästi suoratoistona löytyy joten tarvii pistää tuo Bluray-box (1-8) tilaukseen.

Sorry OT.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 607
Itse katsonut kaikki läpi moneen kertaan. Ja voisin todeta että kannattaa ehkä katsoa kaikki, niin ymmärtää paljon enemmän koko hogwarts maailmasta. Mutta aikuiseen makuun 2 ekaa ei tule uppoamaan. Kolmas rupee olemaan jo hieman synkempi. Nelonen on synkkä mutta huono elokuvana kun tarinakin on omastamielestäni kaikista tylsin. Ja vitosesta lähtien alkaa maistumaan itselleni
Heh, makuasiaoita. Omasta mielestä nelonen on leffoista paras. Kolmonen tai seiska (eka osa) huonoin. Kirjana taas kolmonen ihan rautaa. Itsellä vasta tunti takana ps5lla. Hyvin pelaa ja hienolta näyttää, asetuksina balanced ja telkkuna LG CX.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Tänään latasin pelin ja pääsin pelailee. Nätti peli, pakko myöntää. Maisemat tosi upeita. Linna ja kylä todella yksityiskohtaisia.

Taistelut oppii nopeaa.

Kerran kaatu peli tänään. Ei pahemmin bugaillu kun useempi tunti tuli pelailtuu.

Kokoonpanona 5800X3D, ASUS TUF 4090, 32GB ramei. Näyttö 4K/144Hz. FPS limitin laitoin 144, siinä se pysy koko ajan ultra asetuksilla. En hirveesti kokeillu eri graffa asetuksii, piti päässä pelailee, ei säätelee.

Voin suositella muillekkin peliä. Alku nyt oli aika keskustelumaista, pitkiä dialogeja yms. Mut ku höpinät oli höpisty, pääs heiluttaa sauvaa ja sit lenteli kaikki möllit millon minnekki.

Level 7 kerkes kilahtaa tauluun. Huomenna lisää levui tulossa. Sitä ennen pitää vähä kattella youtubesta hyvät vinkit miten saa arkut auki joissa on pyörivä silmä sekä miten ovien lukkoja voi avat
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
300
Onkohan tuo joku bugi että hahmo jää leveähköön köyryasentoon, katse osittain maahan päin? Ihan kuin olisi aivan väsähtänyt, kun välillä hiukan pudistelee päätäänkin. Sitten välillä taas suoristaa itsensä normaaliin asentoon. Alussa tuota ei tapahtunut oikeastaan koskaan, mutta nyt vissiin hartiat painaa jatkuvasti?

Mitä muuten tulee itse peliin, onhan tämä näin Harry Pottereitä näkemättömälle ja tuntemattomallekin aikas hieno, mielenkiintoinen ja koukuttava peli. Voin vain kuvitella miten täpinöissään fanit ovat.
PC:llä tulee välillä stuttereita ja fps on välillä aika matalalla vaatimattomillakin asetuksilla, bugeja tulee vastaan hitaalla liukuhihnalla, mutta onneksi sentään eivät ole estäneet config-filujen puukotusta, joten unreal enginen asetuksista tietoiset saa jonkin verran kierrettyä ja/tai korjattua teknisiä ongelmia asetusfiluista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 377
Olipas iloinen yllätys kun laittoi tämän tulille, että ilmeisesti tulee atmos ääniä myös pc:llä. Ainakin soundbar vaihtoi tilan atmokseen.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 081
Onkohan tuo joku bugi että hahmo jää leveähköön köyryasentoon, katse osittain maahan päin? Ihan kuin olisi aivan väsähtänyt, kun välillä hiukan pudistelee päätäänkin. Sitten välillä taas suoristaa itsensä normaaliin asentoon. Alussa tuota ei tapahtunut oikeastaan koskaan, mutta nyt vissiin hartiat painaa jatkuvasti?

Mitä muuten tulee itse peliin, onhan tämä näin Harry Pottereitä näkemättömälle ja tuntemattomallekin aikas hieno, mielenkiintoinen ja koukuttava peli. Voin vain kuvitella miten täpinöissään fanit ovat.
PC:llä tulee välillä stuttereita ja fps on välillä aika matalalla vaatimattomillakin asetuksilla, bugeja tulee vastaan hitaalla liukuhihnalla, mutta onneksi sentään eivät ole estäneet config-filujen puukotusta, joten unreal enginen asetuksista tietoiset saa jonkin verran kierrettyä ja/tai korjattua teknisiä ongelmia asetusfiluista.
Noidannuoli iskee äkisti ja yllättäen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
473
Itse katsonut kaikki läpi moneen kertaan. Ja voisin todeta että kannattaa ehkä katsoa kaikki, niin ymmärtää paljon enemmän koko hogwarts maailmasta. Mutta aikuiseen makuun 2 ekaa ei tule uppoamaan. Kolmas rupee olemaan jo hieman synkempi. Nelonen on synkkä mutta huono elokuvana kun tarinakin on omastamielestäni kaikista tylsin. Ja vitosesta lähtien alkaa maistumaan itselleni
Melkoisia makukysmyksiä taitaa olla sekä elokuvat, että kirjatkin. Omasta mielestäni taas sarjan kehitys eritoten kirjoissa on selkeän lineaarinen niin, että neloseen asti kehityskaari on nouseva ja sitten aletaan laskemaan alamäkeä. Viimeinen kirja on eritoten elokuvina melkoista roskaa, ja kuutonenkin on välttävä. Tai ainakin verrattuna parempiin. Itse huiput ( 3 ja 4 ) ja osa askeleista matkalla ovat kyllä todella loistavia.

Nyt jälkikäteen jo ilman uusintoja 1 ja 2 elokuvat ovat nostalgiasta siivottuna vain keskivertokamaa, mutta toisaalta ne olivat niitä ensimmäisiä kokemuksia ja nostalgian avulla ne taas maistuvat. Kirjat on tullut luettua 4 kertaa ja elokuvat katottua saman verran.

Pelin osalta tunnelmat ovat olleet hyviä ensimmäisen kymppitunnin perusteella. Ei olisi kyllä uskonut, että onnistuisivat näinkin hyvin. Tunnelma ja maailma osuvat, ja kakkososaan tuntuisi olevan aika helppo ja luontaista jatkaa.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
OT: Ajattelin jos sivistäisi itseään peliä varten katsomalla näitä HP leffoja, muksukin mielellään varmaan katsoisi kun on kohderyhmää. Mutta vedin Googleen niin näitähän on 8 kappaletta!

Osaisko joku peliä pelannut sanoa, onko joku/jotkut noista keloista sellaisia, jotka olisi erityisen suositeltavia pelin kannalta ja jotka taas eivät liity juurikaan ja voisi suosiolla jättää katsomatta? Vai onko noista mistään iloa ymmärryksen kehittämistä ajatellen?

Jostain suoratoistopalvelusta olisi ajatus katsella, lähes kaikki löytyy. Ihan nollapohjalta siis liikenteeseen, ainoastaan ton Harryn hahmon tunnistan ulkonäöltä pyöreine silmälaseineen ja siinä se. Termistöä yms. en tunne lainkaan.

Edit: Aiotaan siis 7v muksun kanssa kimpassa tää peli aloittaa, siten että mä pelaan hankalimmat kohdat. :)
Miksette lapsen kanssa lue niitä kirjoja? Paljon parempia kuin ne elokuvat vaikka peli tosin ulkonäöllisesti muistuttaa enemmän elokuvien ilmettä. Muistan vaan kun joskus vanhemmat luki lapsilleen iltaisin ennen nukkumaanmenoa kirjaa.

Itse en varsinainen HP-fani ole, kirjat olen lukenut ja leffat nähnyt, mutta ei ole ollut aikomusta tätä peliä hankkia. Mutta nyt kun olen nähnyt jotain pelivideoita, niin kyllähän tuo Tylypahka näyttää oikein hienolta ja tutkimisen arvoiselta. Pelin joku maahis-pääjuoni ei kiinnosta yhtään ja painoarvo mulla tässä pelissä ehdottomasti olisi maailman tutkiminen, sivutehtävät ja taikaoppitunnit.

Mutta noiden npc-hahmojen kasvoanimaatiot näyttää aika tönköiltä ja päivärytmi aika elottomolta. Öisin ei tylypahkojen makuuhuoneissa ole edes ketään nukkumassa.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708


Siitä vaan testaamaan
Noilla ohjeilla sain stutteroinnin pois tai ainakin hyvin vähäiseksi
Nämä toimii. Ehdottomasti kannattaa ensin tehdä tuo engine.ini säätö ja sitten jos tarvitsee lisäpotkua niin tuo optimointiohje auttaa. Nyt tämä on jopa pelikelvollinen.

Suosittelen kaikkia DLSS/FSR käyttäjiä myös lisäämään hiukan sharpening:ia (itse laitoin +0.2) ja FOV:ia (itse laitoin n. +2). Makukysymyksiä toki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Toimivuusongelmista huhua: "joku" oli saanut pelin toimimaan vaihtamalla Steamistä Epicciin. Meillä myös Steam, eikä mene epilepsy warningia pidemmälle.
Voisikohan tässä olla perää?
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708


Ainakin tämän mukaan olisi kelvanut kyllä ostavalle kansalle.
Niin siis kohu on hyvin todennäköisesti vaikuttanut pelin myynteihin, mutta ei niin kuin jotkut kuvittelivat.

Esim. itse en ole vielä kertaakaan törmännyt Hogwarts Legacyn mainoksiin tai markkinointiin missään, mutta olen sanomalehdistä, youtubesta yms. kuullut useasti siitä kuinka amerikkalaiset woke-keharit ovat tästä pahoittaneet mielensä ja yrittävät saada ihmisiä boikotoimaan peliä. En edes tiennyt että tällainen peli on tuloillaan ennen tammikuun puoliväliä, mutta kun tätä boikottia pakotettiin joka tuutista niin piti ihan mennä Steamista vilkaisemaan trailerit ja heti meni ostoslistalle. :cigar2:

Olisin ehkä normaalisti ollut ns. "aidalla" Harry Potter maailmaan sijoittuvien pelien suhteen, mutta wokettajien valitus ratkaisi asian ja hyvä niin koska teknisiä ongelmia lukuunottamatta kyseessä on oikein mielenkiintoinen ja mukava peli. :tup:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
Kyllähän tuossa vähän kurtisti kulmiaan kun Three Broomsticksissä oli tiskin takana Sirona Ryan. Aluksi ajattelin että bugittaakohan pelin äänet jotenkin, mutta aika nopeasti tajusin että tämähän on sitä mistä pelin ympärillä on ollut kohua. Ei siinä, kukin tyylillään, mutta kyllähän tuo erottui selvästi joukosta.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 081
Kyllähän tuossa vähän kurtisti kulmiaan kun Three Broomsticksissä oli tiskin takana Sirona Ryan. Aluksi ajattelin että bugittaakohan pelin äänet jotenkin, mutta aika nopeasti tajusin että tämähän on sitä mistä pelin ympärillä on ollut kohua. Ei siinä, kukin tyylillään, mutta kyllähän tuo erottui selvästi joukosta.
Mun tytär kysy et miks tol naisel on miehen ääni
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
Ei mulla oo kyllä valittamista noista kasvoanimaatioista, Solastan jälkeen nuo on 5/5
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
313
Hmm.. Tässä nyt jokunen tunti tullut pelattua ja testailtua.
Resoluutio 4K, asetukset ultralla, RT OFF, vsync ON, DLSS Quality ja framerate asetuksissa max 60 (TV panelin max virkistystaajuus).
Peli pyörii erittäin sulavasti, ei dippaile ja näyttää hyvältä pl. kasvoanimaatiot :D Semmosen huomion tein, että jos framerate on uncapped ja vsync off niin tuntuu tosi tahmealta vaikka fps olisikin yli 60.

Koneen speksit:
4070Ti
5800X
16GB RAM
Asennettu nvme levylle.

Kerran kaatui työpöydälle ilman virheilmoitusta, mutta peli oli ollut yhtä soittoa päällä tuossa vaiheessa yli 8h ja jatkui onneksi siitä kohdasta mihin tuli jäätyä.

Itse peli kyllä tempaisee mukaansa ja pelaaminen on hauskaa. Combat tuntuu mukavalta ja tarjoaa sopivasti haastetta. Combot on kyllä se taisteluiden suola tässä. Kartta vaikuttaa massiiviselta, mutta ei liian isolta. Tutkittavaa riittää. Tämä on peli minkä parissa mielellään viettäisi pidempiä maraton sessioita, mutta valitettavasti perhe ja työ rajoittaa tällä hetkellä vapaa-aikaa ja viikonloppuja lukuun ottamatta toistaiseksi tästä nautiskellaan myöhäisilloissa se mikä keretään :)

Tässä vaiheessa menee omalla top listalla kärkikahinoihin Witcher 3 kanssa, jota tuli aikoinaan hakattua useampi sata tuntia.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 646
Juuh, itekin olin jo intin käynyt kun eka leffa ilmestyi joten ymmärrettävästi meni vähän ohi koko juttu.

Mutta joo, vähän nihkeästi suoratoistona löytyy joten tarvii pistää tuo Bluray-box (1-8) tilaukseen.
Jos suoratoistona haluaa katsoa, tuntuvat ne löytyvän ainakin Youtubesta. Eli sieltä joko vuokraa tai ostaa kyseiset leffat.


Minulla ei ole kokemusta elokuvien katsomisesta Youtuben kautta, mutta ainakin sieltä tuntuu löytyvän hyvin leffoja, jos haluaa jotain ns. vuokrata. Eikä ilmeisesti joudu maksamaan siitä ilosta mitään kuukausimaksuakaan, eli maksat vain käytöstä.

Yhdyn aiempiin kommentteihin etten ilmeisesti kuulu Harry Potterin kohderyhmään, ainakin telkkarista näkemäni HP-leffat ovat mielestäni olleet kovin tylsiä, lapsellisia ja kliseisiä. Voi olla että alle 10v poikani olisivat eri mieltä. Noin muuten minuun kyllä uppoaa fantasia ja scifi, eli siitä ei ole kyse. LOTR-elokuvat olivat upeita, Babylon 5 TV-sarjaa muistelen lämmöllä jne.; nyt itseasiassa katson läpi Farscape-scifisarjaa, toistaiseksi ihan ok (olen ekan kauden puolivälissä).
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
Aika monella tuntuu olevan sellanen ihme "höhö tää on jotain lapsille tehtyä paskaa"-asenne, mutta en ainakaa omille muksuille noita näytä ennen kun ovat vanhempia, nyt 7 ja 9v ja painajaiset isosta käärmeestä on taattuja jos nyt niille nuo näyttäs. :D
Toki, 13v taitaa olla ikäraja muutenkin joten olkoot hyllyssä vielä hetken.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 962
Jos suoratoistona haluaa katsoa, tuntuvat ne löytyvän ainakin Youtubesta. Eli sieltä joko vuokraa tai ostaa kyseiset leffat.


Minulla ei ole kokemusta elokuvien katsomisesta Youtuben kautta, mutta ainakin sieltä tuntuu löytyvän hyvin leffoja, jos haluaa jotain ns. vuokrata. Eikä ilmeisesti joudu maksamaan siitä ilosta mitään kuukausimaksuakaan, eli maksat vain käytöstä.

Yhdyn aiempiin kommentteihin etten ilmeisesti kuulu Harry Potterin kohderyhmään, ainakin telkkarista näkemäni HP-leffat ovat mielestäni olleet kovin tylsiä, lapsellisia ja kliseisiä. Voi olla että alle 10v poikani olisivat eri mieltä. Noin muuten minuun kyllä uppoaa fantasia ja scifi, eli siitä ei ole kyse. LOTR-elokuvat olivat upeita, Babylon 5 TV-sarjaa muistelen lämmöllä jne.; nyt itseasiassa katson läpi Farscape-scifisarjaa, toistaiseksi ihan ok (olen ekan kauden puolivälissä).
Näyttäisi myös löytyvän HBO Maxista kaikki jos sitä kautta haluaa katsoa.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 646
Aika monella tuntuu olevan sellanen ihme "höhö tää on jotain lapsille tehtyä paskaa"-asenne, mutta en ainakaa omille muksuille noita näytä ennen kun ovat vanhempia, nyt 7 ja 9v ja painajaiset isosta käärmeestä on taattuja jos nyt niille nuo näyttäs. :D
Toki, 13v taitaa olla ikäraja muutenkin joten olkoot hyllyssä vielä hetken.
Saattaa hyvin olla että monet hirviöt ovat liian pelottavia pienille lapsille, ja jos myöhemmät elokuvat (muistaakseni) muuttuivat kovin synkiksi.

Kirjoja en ole lukenut mutta näkemistäni elokuvista, ne mitkä jotenkin muistan, meni vastakarvaan ainakin ekoissa elokuvissa lasten kankea näytteleminen (mikä on ymmärrettävää koska he olivat lapsia), kliseiset tapahtumat... ja ehkä sekin että elokuvissa oli jotenkin outo moraali. Oliko esim. eka elokuva missä Tylypahkan koulun rehtori ja korkeimmat opettajat tuntuivat selvästi pitävän Röhkelikköjä omina lellikkeinään, ja jotain sääntöjä vääntelemällä saivat heidät elokuvan lopulta voittamaan pisteissä Luihuset, joita kaikki ilmeisesti inhosivat? Antoivat Röhkeliköille "yllättäen" jotain lisäpisteitä aivan lopuksi jotta voittivat Luihuset?

Jos meidän koulussa olisi ollut samanlaista jonkun tietyn luokan suosimista, olisin vetänyt koko koulun raastupaan. Elokuva jotenkin esittää että tuollainen omien lellikkien suosiminen on ihan ok.

Oli miten oli, ei siinä sinänsä ole mitään väärää etten välttämättä vain kuulu HP-maailman kohderyhmään. Aivan samalla tavalla kuinka pidän Twilight- tai Fifty Shades of Grey- elokuvia tylsinä, luultavasti koska en kuulu niiden kohderyhmään.

Teinipoikana katsoin kovasti typerryttäviä karate- ja ninjaelokuvia, ja ymmärrän hyvin miksi esim. silloin jo aikuinen isoveljeni piti niitä ihan paskoina elokuvia. Kuuluin kyseisten elokuvien kohderyhmään koska ajatus koulun pahisten vetämisestä turpaan Karate Kid-tyyliin hiveli silloisia power-fantasioitani. Jos nyt näkisin Karate Kid, Revenge of the Ninja tai The Last Dragon-elokuvan ekaa kertaa, pitäisin niitä typerryttävinä ja lapsellisina. Teini-ikäisenä poikana ne olivat parhaimmat elokuvat koskaan.

Mistä päästäänkin tähän peliin, en muista kysyinkö jo täältä, onko se hyvä peli mies niille jotka eivät oikein välitä HP-maailmasta? Vai onko Harry Potterin fanittaminen aika tärkeä juttu saadakseen pelistä enemmän irti?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 646
Näyttäisi myös löytyvän HBO Maxista kaikki jos sitä kautta haluaa katsoa.
Pitääkö olla kuukausitilaus? Toki tulisi kai siten halvemmaksi, ottaa kuukauden tilauksen ja katsoo kaikki putkeen, kuin että vuokraa ne Youtubesta yksi kerrallaan 4€/elokuva, tai "ostaa omaksi" 11€/elokuva.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
815
Miksette lapsen kanssa lue niitä kirjoja? Paljon parempia kuin ne elokuvat vaikka peli tosin ulkonäöllisesti muistuttaa enemmän elokuvien ilmettä.
Tämä olisi ihan hyvä idea, mutta veisi kyllä aikaa sen verran, että ei päästäisi peliä korkkaamaan vielä pitkiin aikoihin. Projekti olisi pitänyt aloittaa jo aikoja sitten. Leffan katsoo parissa tunnissa, joten siitä lähdetään. Parempi sekin kuin ei mitään.

Itsellä on muuten vielä Witcher-kirjatkin "lukujonossa" vaikka noin 15v sitten tuli pelattua eka peli läpi ja sen jälkeen muutkin. Ei oikein nuo lukuhommat ole maistuneet viime aikoina, joitakin elämäkertoja ja satunnaisia kuuntelukirjoja lukuunottamatta.

No se tästä offtopicista, leffaboksi tosiaan postissa jo tulossa. En tiedä innostuuko muksu koko aiheesta kun on enemmänkin tuota Minecraft-sukupolvea, mutta jää nähtäväksi. Ainakin itselle ihan sivistävä kokemus varmaankin, eikä tuo 30e blu ray-laatikosta ollut paha sijoitus.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 962
Pitääkö olla kuukausitilaus? Toki tulisi kai siten halvemmaksi, ottaa kuukauden tilauksen ja katsoo kaikki putkeen, kuin että vuokraa ne Youtubesta yksi kerrallaan 4€/elokuva, tai "ostaa omaksi" 11€/elokuva.
Pitää olla tilaus. 8,99 € / kk. Useilla vaan taitaa olla tuo tällä hetkellä pyörimässä Last of us -sarjan takia, niin voi katsella Potterit samalla jos nuo leffat kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Olihan hbo:lla niitä 1kk kokeilujaksoja ilmaiseksi. Pelistä luulisin että siitä voi tykätä vakkei olisikaan koskaan kuullutkaan koko harry potterista. Ja aikajanan perusteella pitäis ensiksi pelata tämä peli. Sitten katsoa ihmeotukset sarja ja sitten vasta potterit.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
363
Vaikeutuuko tää peli missään kohtaa? Oon siis kyllä ihan tykännyt, mutta haastetta ei hardillakaan ole sen enempää - taitaa vaan tehdä itse vähemmän vahinkoa ja ottaa enemmän. Eka bossi/trial takana, ja se oli jo aika bullet sponge-meininkiä. Mut ite vahingon välttäminen on edelleen naurettavan helppoa, joko rollaat tai blokkaat kun peli sanoo.
 

elmonen

ÄrGeeBee
Tukijäsen
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
208
Muutama tunti takana sigun koneella ja _pääosin_ toimii hyvin. Asetukset 1440p high, dlss quality. Fps pyörii siinä 60-100 välillä. Sisätiloissa monesti kolkuttelee 120 (capattu siihen). Ram muistin käyttö on siinä 21gb paikkeilla. Välillä tulee outoja fps droppeja 20 paikkeille mitkä kestää hetken ja sitten nousee taas :/ mutta kyllä mä sanoisin että ihan pelattava tää on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
Noilla ohjeilla sain stutteroinnin pois tai ainakin hyvin vähäiseksi
Tähän liittyen ihan mielenkiintoista, miten usein pelien yhteydessä annetaan kaiken maailman konsoli/moottoriasetuksia, joiden perusteella pelin pitäisi pyöriä paremmin. 98 % käyttäjistä ei varmaan edes kiinnosta mitä nuo asetukset tekevät, mutta kokeillaan jos se parantaisi kokemusta.

Tämän mukaan suurin osa noista asetuksista on jo pelissä käytössä, eli niiden lisääminen ei tee yhtään mitään: r/HarryPotterGame - PC Performance Tips - This got rid of low FPS dips for me and friends

1676293223497.png
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Eilen kun alotin pelin kaatu useamman tunnin pelisession aikana kerran.

Tänään nyt sit kaatunu jo 5 kertaa ja nyt sit viel veti koneenki nii tilttiinet boottas koko koneen tää peli. Jostain syystä vaihto sit viel näytön virkistystaajuuden 120hz vaikka oli 144hz asetuksilla.

Aika bugiseka muuttunu täs lyhyessä ajassa. Harmi
 
Liittynyt
19.07.2018
Viestejä
59
Tähän liittyen ihan mielenkiintoista, miten usein pelien yhteydessä annetaan kaiken maailman konsoli/moottoriasetuksia, joiden perusteella pelin pitäisi pyöriä paremmin. 98 % käyttäjistä ei varmaan edes kiinnosta mitä nuo asetukset tekevät, mutta kokeillaan jos se parantaisi kokemusta.

Tämän mukaan suurin osa noista asetuksista on jo pelissä käytössä, eli niiden lisääminen ei tee yhtään mitään: r/HarryPotterGame - PC Performance Tips - This got rid of low FPS dips for me and friends

Itse juuri tuota korjausta kokeilin, mutta ei ollut yhtään vaikutusta mihinkään. Tuntuu, että ihmiset haluavat uskoa väkisin, että tuo auttaa eivätkä he tee mitään vertailuja.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 962
Eilen kun alotin pelin kaatu useamman tunnin pelisession aikana kerran.

Tänään nyt sit kaatunu jo 5 kertaa ja nyt sit viel veti koneenki nii tilttiinet boottas koko koneen tää peli. Jostain syystä vaihto sit viel näytön virkistystaajuuden 120hz vaikka oli 144hz asetuksilla.

Aika bugiseka muuttunu täs lyhyessä ajassa. Harmi
Jos koko kone boottasi itsensä pelatessa, niin kuulostaa ihan joltain rauta/ajuri vialta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Itse juuri tuota korjausta kokeilin, mutta ei ollut yhtään vaikutusta mihinkään. Tuntuu, että ihmiset haluavat uskoa väkisin, että tuo auttaa eivätkä he tee mitään vertailuja.
Kummasti vaan katosi 2 min välin tulleet stutterointikohtaukset jotka näkyivät jopa valikoissa jos siirtyi niihin
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 962
Kummasti vaan katosi 2 min välin tulleet stutterointikohtaukset jotka näkyivät jopa valikoissa jos siirtyi niihin
Samaa sanoi kaveri. Kokeili nyt alkuperäisellä ini-tiedostolla ja stutter palasi. Rautana 5800X, 16 GB ja RTX 3070.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Jos koko kone boottasi itsensä pelatessa, niin kuulostaa ihan joltain rauta/ajuri vialta.
Ero eiliseen asetusten suhteen oli seuraavanlainen:

Ray tracing reflections
Ray tracing shadows
Ray tracing ambient occlusion

Eilen nää kaikki oli OFF asennossa. Kaatu kerran. Tänään ollut kaikki ON asetuksella ja kaatuillut vähän väliä.

Laitan nyt takas OFFille kaikki ja katon vieläkö tiuha kaatuilu jatkuu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
473
Kaatuuko suoraan mustaan ruutuun? Kuulostaa virransyöttöongelmalta, jos buuttaa suoraan mustaan ruudun kautta ja kuorman pienennys vähentää kaatuilua. Kokeile rajottaa FPS ja jos ei kaatuile enää, niin tiedät mitä lähteä tutkimaan

Jos jotain erroria ehtii vilahdella, niin sitten voi olla eri asia.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
Ach, save game ei tarkotakaan että peli tallentuu siihen paikkaan, vaan ilmeisesti kuitenkin jatkuu viimeisestä checkpointista. :beye:
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Fog-asetus kannattaa muuten lyödä maksimissaan mediumille, jos ei halua massiivisia FPS-droppeja ulkotiloissa. Näin luin jostakin Youtube-kommentoijista tohon BenchmarKingin videoon, mikä oli tähän ketjuun linkattu aiemmin. Toivottavasti porukka postaa tähän ketjuun myös jatkossa pelin toimintaan liittyviä päivityksiä PC:llä. Itsellä on tarkoitus ostaa varmaan peli PC:llekin sit kun se toimii. Oma rauta näkyy alla ja rajoittavaksi tekijäksi taitaa tulla toi RTX 3070:n VRAM, jos ei halua pudottaa resoluutiota alas.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 075
5800X/3060Ti/32Gb/SSD, peli pyörii kaikki high:lla ja RTX ON noin 20-80 fps, riippuen olosuhteista. Jotkut välivideot droppailee pahastikin mutta ei taida graffa-asetuksilla olla mitään osuutta tuohon. Eiköhän noita fiksailla aikanaan.
Totuuden nimissä on pelattava kaikki mediumilla, pikkusen vähemmän droppailee fps.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Tähän liittyen ihan mielenkiintoista, miten usein pelien yhteydessä annetaan kaiken maailman konsoli/moottoriasetuksia, joiden perusteella pelin pitäisi pyöriä paremmin. 98 % käyttäjistä ei varmaan edes kiinnosta mitä nuo asetukset tekevät, mutta kokeillaan jos se parantaisi kokemusta.

Tämän mukaan suurin osa noista asetuksista on jo pelissä käytössä, eli niiden lisääminen ei tee yhtään mitään: r/HarryPotterGame - PC Performance Tips - This got rid of low FPS dips for me and friends
Oma minimi FPS:ni hyppäsi Tylypahkassa ja Hogsmeadessa 15-->45, myös average FPS nousi selvästi ja kaikki stuttterointi/nykiminen katosi. Ei paljoa kiinnosta jonkun reddit-salapoliisin selvitykset kun konkretia on jo nähty ja hyväksi todettu. :cigar2:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 870
Viestejä
4 222 478
Jäsenet
71 133
Uusin jäsen
Vuorela

Hinta.fi

Ylös Bottom