Olisko kone voinut ylikuumeta, tai powerista loppunut teho? Muuten tuntuu tosiaan aika kummalta että peli onnistuisi buuttamaan koneen.Tänään nyt sit kaatunu jo 5 kertaa ja nyt sit viel veti koneenki nii tilttiinet boottas koko koneen tää peli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisko kone voinut ylikuumeta, tai powerista loppunut teho? Muuten tuntuu tosiaan aika kummalta että peli onnistuisi buuttamaan koneen.Tänään nyt sit kaatunu jo 5 kertaa ja nyt sit viel veti koneenki nii tilttiinet boottas koko koneen tää peli.
Lämpötilat pysyy maltillisina. Kotelossa 3 kpl 200mm tuulettimia ja 1 kpl 230mm tuuletin ja vielä 2 kpl 120mm tuulettimia joten ilma vaihtuu kyllä ja liian korkeat lämpötilat ei ole koskaan ollut ongelma.Olisko kone voinut ylikuumeta, tai powerista loppunut teho? Muuten tuntuu tosiaan aika kummalta että peli onnistuisi buuttamaan koneen.
Muistan kun katsoin sen ekan Harry Potter leffan elokuvateatterissa kun se tuli, ja se oli minun mielestä ihan perseestä. Olin jotain 13-15v tms. silloin. En ole ikinä noita kirjojakaan lukenut mutta tämä peli vaikuttaa kyllä ihan loistavalta. Vahva suositus pelin ostolle.Mistä päästäänkin tähän peliin, en muista kysyinkö jo täältä, onko se hyvä peli mies niille jotka eivät oikein välitä HP-maailmasta? Vai onko Harry Potterin fanittaminen aika tärkeä juttu saadakseen pelistä enemmän irti?
Itse kun en tiedä paljoakaan tuosta pelimaailmasta niin eilen alkoi mietityttämään kuinka vanhoilta nuo hahmot näyttää 5. luokkalaisiksi ja googlasin aiheesta. Löysin vastauksen ja sillä sivulla oli heti alussa isolla että Harry Potterin kirjoittaja on tuhma nainen jne. ja meidän "sister sivustolla" on pidempää kommenttia aiheesta ja kuinka nekin vastustaa kaikkea mitä se Harry Potterin kirjoittaja edustaa tms.Niin siis kohu on hyvin todennäköisesti vaikuttanut pelin myynteihin, mutta ei niin kuin jotkut kuvittelivat.
Esim. itse en ole vielä kertaakaan törmännyt Hogwarts Legacyn mainoksiin tai markkinointiin missään, mutta olen sanomalehdistä, youtubesta yms. kuullut useasti siitä kuinka amerikkalaiset woke-keharit ovat tästä pahoittaneet mielensä ja yrittävät saada ihmisiä boikotoimaan peliä. En edes tiennyt että tällainen peli on tuloillaan ennen tammikuun puoliväliä, mutta kun tätä boikottia pakotettiin joka tuutista niin piti ihan mennä Steamista vilkaisemaan trailerit ja heti meni ostoslistalle.
Olisin ehkä normaalisti ollut ns. "aidalla" Harry Potter maailmaan sijoittuvien pelien suhteen, mutta wokettajien valitus ratkaisi asian ja hyvä niin koska teknisiä ongelmia lukuunottamatta kyseessä on oikein mielenkiintoinen ja mukava peli.
Olikos tuossa alun ruokapöydässä muuten Harry itse nuorena kun se tiedetään ulkonäöltä, kamera sopivasti ainakin poimi jonkun pyöreälinssisen kuvaan.
1/10 ja sitten...EDIT: Tässä on myös Wiredin "arvostelu" pelistä Review: There Is No Magic in 'Hogwarts Legacy' ei ehkä ihan täysin neutraali Tuo linkki ei ole se missä minut spoilattiin, muistaakseni tuossakaan ei ole mitään spoilereita mutta voi olla etten lukenut sitä kokonaan kun Wiredin jutussakin on niin paljon hämmentävää sekoilua.
Mainitsevat hogwarts osiossa, että WB ei lähettänyt heille revikka kopiota koska haluavat day 1 patchin eka ulos, DF ei boikotoi peliä ja luultavasti tekevät jotain videoita pelistä.Edit: Nähtävästi myös Digital Foundryn John Linnemanilla meni nuppi sekaisin tai sitten on paniikissa ja yrittää keksiä tekosyitä miksi ei arvostelisi peliä:
Aikuinen mies...
1/10 ja sitten...
"The story is rooted in anti-Semitic tropes."
"Jaina Rodriguez Grey is a product writer and reviewer at WIRED covering coffee, sex tech, and gaming. She currently resides in Portland, Oregon with her partner and a pet rabbit named Lola."
Ei siinä että kukaan olisi vuosikausiin lukenut mainstream median peliarvosteluja koska Steamin käyttäjäarvioista ja YouTubesta saa rehellisimmät arviot, mutta onhan tää jo aivan oma taiteen muotonsa.
Ironisesti Wired taisi useaan kertaa ruikuttaa siitä kuinka woke leffoja "review bombataan", mutta sitten heidän transujourno antaa tälle pelille 1/10. Ihan sama kuinka paljon painoarvoa antaisi teknisille ongelmille ja kuinka paljon vihaisi Harry Potterin maailmaa niin silti tälle ei voisi mitenkään millään mittapulla antaa alle 6/10 vaikka kuinka haluaisi.
Edit: Nähtävästi myös Digital Foundryn John Linnemanilla meni nuppi sekaisin tai sitten on paniikissa ja yrittää keksiä tekosyitä miksi ei arvostelisi peliä:
Aikuinen mies...
Niin siis kuvittele yli 30v mies huutamassa Twitterissä: "Harry Potter fucking sucks! It's children bullshit. Aivan totaalinen riman alitus.Yllättävän vahva avautuminen kyllä Linnemanilta. Kuitenkin ihan mielellään kaveri on ilmeisesti Horizonia ja Witcher 3 pelaillut, että ei se open world nyt tunnu kuitenkaan ihan no no olevan. Itsekkään en ole ollut yhtään kiinnostunut HP hommista, kun ikää tosiaan sen verran, että ei ole ollut missään vaiheessa kohderyhmää.
Silti jossain vaiheessa voisi tätä koittaa.
Kiitos. Pitääpä tuo Sirona Ryan voice fix ottaa käyttöön.Tuossa on linkin takana kerätty eri modeja mitä nexus mod ei poliittisista syistä tarjoa
Based Mods
Sep 8 2023 Check out It's like this page except much better, and the admin seems cool. I probably won't put in much more work on this page. Thanks for all the support. Non-Newtonian Mods and mods hated by the Newtonian fandom Want to contribute? Add nnm2022 to your post so I can find you in the a...rentry.org
Jotkut tuossa yllä kyseli, että kestääkö peliä jos leffat ei kiinnosta: ei kestä. Löydät muutakin pelattavaa. Tämä on velhotouhuilua mielikuvitusmualimassa. Itsellä ei ole ns. historiaa kirjojen ja elokuvien parissa - kovana lukijana niitä kyllä luki, mutta ei ollut mua varten. Elokuviakin katselin, mutta olikohan neljännen osan emosynkistely sai lopettamaan. Pelin innoittamana koitin katsella nyt uudestaan leffoja, mutta ei.
Hogwarts Legacy on parasta harrypotteria - itselleni parempaa kuin kirjat/leffat/kuunnelmat.
Onko minulla luetunymmärtäminen nyt ihan totaalisesti hukassa vai minkä takia tämä vaikuttaa mielestäni täysin ristiriitaiselta? Sanot, että peliä ei kestä jos leffat ei kiinnosta ja heti seuraavassa lauseessa kerrot kuinka itselläsi ei ole historiaa kirjojen eikä elokuvien saralta, kun kirjat ei ollut sinua varten ja elokuvatkin sellaista synkistelypaskaa ettei jaksanut? Sinua ei siis kiinnostanut leffat eikä kirjat ja mielestäsi tätä peliä ei siis kestä jos ne leffat ei kiinnosta, mutta peli on kuitenkin loistava, parasta harrypotteria ja kertakaikkisen positiivinen pelijulkaisu? Siis häh? Eihän tuossa ole mitään logiikkaa?
Emäntä tätä on hakannut jokusen tunnin pelata ja toimii kuin junan vessa i5-6600k, rtx 3050 ja 32gb ramilla. Ensin vähän pelkäsin suorituskykyä, kun täältä luki tekstejä, mutta ei valittamista näköjään.
Itse juuri mietin että peli kiinnostaisi mutta pyörimisestä kun ei tiedä.Emäntä tätä on hakannut jokusen tunnin pelata ja toimii kuin junan vessa i5-6600k, rtx 3050 ja 32gb ramilla. Ensin vähän pelkäsin suorituskykyä, kun täältä luki tekstejä, mutta ei valittamista näköjään.
Ihan kiva peli tämä on, jos tykkää pelityypistä 'Kerää tuhat koivunlehteä ja kaksi tuhatta mustikanvarpua, 177 erilaista kaulahuivia, 422 erilaista hattua, juokse koko ajan ylös alas samoja (tai vähän eri) portaita paikasta toiseen. Ja kun tähän kyllästyt, käytä erilaisia pikasiirtymiskeinoja (jotka kestävät kauemmin kuin kokonaisen pelitilanteen lataaminen) + muita fuskukeinoja, joita varmaan jo nyt löytyy netistä vaikka millä mitalla'.Olin kans päivittämässä isolla rahalla koko konetta kun halusin tätä pelata. Noh, sitten vain ostin ja latasin pelin ja kappas: i5-6600k, gtx 1070, 16gb ramia pyörittää low-asetuksilla tätä aivan mahtavasti. Tosin olen PC:llä pelannut käytännössä vain Dota 2:sta, enkä todennäköisesti tiedä paremmista grafiikoista tms. Tiedän kyllä, että jos kokeilisin tätä peliä ULTRA-asetuksilla kunnon vehkeillä ei varmaan pystyisi enää nykyisellä kokoonpanolla pelata.
Tämä nyt vain rohkaisuna heille ketkä ei ole tottuneet seuraamaan uusimpia valonsäteitä yms. hienouksia. Huikee peli. Viimeksi olen ollut yhtä innoissani GTA Vice Cityä pelatessa
The story is rooted in anti-Semitic tropes. The gameplay feels dated. The graphics feel like they’re a couple generations behind. All the characters are one-dimensional. It doesn’t stay true to the established lore. Every character feels like an off-brand version of the characters we know and love. There’s no sense of place. No magic, no heart.
In nearly every way, Hogwarts Legacy is the Harry Potter RPG I’ve always wanted to play. Its open-world adventure captures all the excitement and wonder of the Wizarding World with its memorable new characters, challenging and nuanced combat, and a wonderfully executed Hogwarts student fantasy that kept me glued to my controller for dozens of hours. It’s certainly weighed down by technical issues, a lackluster main story, and some poor enemy variety, but even those couldn’t come close to breaking its enchanting spell over me.
Full hd ja lowilla näyttää suurin osa olevan. Peli taisi alussa kysäistä, että laitetaanko oletusasetukset ja niillä on menty.Itse juuri mietin että peli kiinnostaisi mutta pyörimisestä kun ei tiedä.
Millä asetuksilla pelailet?
Kokoonpano itsellä:
i7-6700K
32Gt Ram
RTX2080Ti OC
M.2 SSD 1TB
Näinpä. Ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä tykkääkö pelistä, jos työskentelee firmalle/kanavalle joka arvioi pelejä teknisestä näkökulmasta. Mutta ainakin jälkeenpäin selitellyt että olisi sanomiset otettu pois kontekstista, mene ja tiedä kun twiitti johon Linneman vastasi on poistettu.Yllättävän vahva avautuminen kyllä Linnemanilta.
No vaikea kyllä kuvitella että se totuus löytyy puolivälistä tuossa tapauksessa.Mielenkiintoisia arvosteluita tämä on kyllä saanut osakseen, kun eivät kaikki woke-huuhaat osaa arvostella peliä pelinä, vaan vetävät mukaan henkilökohtaisat antipatiat Potterin alkuperäistä luojaa kohtaan. Tästä yhtenä esimerkkinä aiemminkin mainittu Wired.
Wired: 1/10
Review: There Is No Magic in 'Hogwarts Legacy'
The game is mid at best, and its real-world harms are impossible to ignore.www.wired.com
Ja sitten taas täysin päinvastaisia näkemyksiä, joissa on osattu unohtaa öyhöttely pelin arvioinnin osalta ja mainittu Rowling-kohusta vain erillisessä lohkossaan. Näitä on onneksi enemmistö.
IGN: 9/10
Hogwarts Legacy Review - IGN
In almost every way, Hogwarts Legacy is the Harry Potter RPG many have always wanted.www.ign.com
Totuus lienee jossakin noiden puolivälissä.
Muutaman sadan megan patch ladattavissa
Se Wiredin setti oli tietenkin täysin ala-arvoinen, mutta viittasin tuossa siihen, kun IGN:n arvostelija oli toisaalta antanut pelille 9/10, vaikka samaan aikaan itse sanoi, että pelissä oli kaikenlaisia vikoja, mutta ne eivät vaan olleet tarpeeksi lannistamaan häntä, kun peli oli muuten niin mieleinen hänelle.No vaikea kyllä kuvitella että se totuus löytyy puolivälistä tuossa tapauksessa.
Ja sitten mielestäsi oikea arvosana olisi joku 4-6 tuolle pelille...?Se Wiredin setti oli tietenkin täysin ala-arvoinen, mutta viittasin tuossa siihen, kun IGN:n arvostelija oli toisaalta antanut pelille 9/10, vaikka samaan aikaan itse sanoi, että pelissä oli kaikenlaisia vikoja, mutta ne eivät vaan olleet tarpeeksi lannistamaan häntä, kun peli oli muuten niin mieleinen hänelle.
"It’s certainly weighed down by technical issues, a lackluster main story, and some poor enemy variety, but even those couldn’t come close to breaking its enchanting spell over me."
Mun mielestä noiden sivuilla on ihan FAQ tuota varten ja se 3 päivää koski vaan tätä viikkoa.Kuinka tuo 3 päivän aikaisempi julkaisupäivä toimii Deluxe-version kohdalla? Esim. VPD:llä on Switchiin tuo kyseinen tuote myynnissä ja näyttää, että "julkaisu 25.7.2023, toimitus julkaisupäiväksi perille". Julkaisupäivähän tuolle "perusversiolle" on myös 25.7. Onko kyseessä digitaalinen versio pelistä vai mikä homma?
Joku päivitys putkahti juuri ainakin PC:llä. Ei mitään patch noteja....
Mikä sinua nyt oikein riivaa? Ei, en ole kokeillut, enkä ole siitä siksi mitään mielipidettä edes yrittänyt kertoa. Mainitsin vaan tuosta melko erikoisesta ristiriidasta arvosteluissa, joissa toinen osa tuntuu polkevan peliä syvimpään maanrakoon, koska ei pidä tarinan alkuperäisen luojan henkilökohtaisista kommenteista jossakin ihan muualla ja toisaalta osa taas hehkuttaa sitä fanituksen nimissä ongelmista huolimatta. Kyllä se todellisuus varmasti enemmän siellä IGN:n arvostelun puolella on, kun kerran se aiempi maininta "puolivälin totuudesta" hiertää nivusissa.Ja sitten mielestäsi oikea arvosana olisi joku 4-6 tuolle pelille...?
Oletko muuten kokeillut peliä itse?
Sama kysymys. Miten pyörii:
I5-12400f
16gb 3600Mhz
Rx 5700xt
M.2 SSD
Huomasin tuon päivityksen, ja ei ainakaan minulla auttanut.Auttoko pätsi? En pääse ite nyt kokeilemaan..
En ole tätä sinun viestiäsi lukuunottamata nähnyt mitään draamaa. Itse en vain halua immersiota rikkovia virheitä peliin varsinkin kun ne on tehty vasemmalla kädellä.Kukin taplaa tyylillään mutta en voi käsittää tätä transu vouhotusta tän pelin ympärillä. Yhen NPC’n ääni kuulostaa ihan tavalliselta Kontulalaiselta pubiruusulta ja kauhee draama sen ympärillä.
Myös pelaajan ääni vaikuttaa virheelliseltä ainakin jos sitä sävelkorkeutta meni muuttamaan hahmonluonnissa. Laitoin miesäänelle alimman tai toiseksi alimman ja nyt kun päähahmo puhuu niin kuulostaa siltä kuin ääni olisi tallennettu jossa huoneessa ja room efekti/pieni kaikuminen olisi mukana tuossa tallenteessa. Muiden pelin hahmojen äänet taas kuulostaa siltä että ne olisi oikeasti pelimaailmassa.Sironan ääni vaikuttaa nyt jotenkin pieleen dubatulta, että häiritsee todella paljon. Muuten mulle on ainakin aivan sama mitä/ketä hän edustaa