Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ddude
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on kohta 20 vuotta vanha muovinen sodastream ja muovisesta täyttöpullosta paukkunut päiväykset ties milloin, mutta edelleenkin toimii ongelmitta.
Oon käyttänyt noita epämuodostuneiksi sulaneita pulloja kohta puoli vuotta ja myöskin ongelmitta. Aluksi hieman arvelutti. Nyt ne mahtuu paremmin jääkaapin pullotelineeseenkin :)

Mulla on kohta 20 vuotta vanha muovinen sodastream ja muovisesta täyttöpullosta paukkunut päiväykset ties milloin, mutta edelleenkin toimii ongelmitta.
Tuohan nyt riippuu ihan siitä kauan ne ovat olleet käyttämättä esimerkiksi ja milloin lie ne sitten räjähtää pohjasta auki.

Onks tosta Tobysta jollain kokemuksia, onko laadukas laite?
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Sodastreamin Jet (eli se ihan perusmalli) joka toimii edelleen, mutta pakkohan ton muovirimpulan on joskus levitä. Tuosta nyt sais uuden vehkeen suht edukkaasti, ja pikalukittuva pullo kiinnostais käytön helppouden kannalta.

Ketjusta muistan lukeneeni että joissain MySodan vehkeissä ollut vähän suunnittelumokia jotka lyhentää laitteen elinkaarta, mikä mahtaa tämän vehkeen tilanne olla näiden suhteen… Ei kiinnostais korvata toimivaa laitetta nimittäin uudella ja ”paremmalle” jos se porsii parin vuoden jälkeen kun takuu on päättynyt.
Minulla varsin tuore MySoda suhisi epämääräisesti paineen noustessa. Lähettivät uuden ylöosan.

Tutkailin rakennetta.
- Tuo musta kumitiiviste puristuu kahden levyn väliin
- Pullo tiivistyy tuohon mustaan kartioon, jonka alla on ylipaineventtiilien (2kpl) kanavat.
- Paine siis kohdistuu kohtisuorasti tiivisteen huulloksen reunaan sisältä ulospäin.
- Nähdäkseni ongelma on nuo ruuvien kohdat. Tiivisteen ainoa tukipinta on sitä kiertävä kehä, joka katkeaa jokaisen ruuvin kohdalla.
- Katkokset ovat tod.näk. tulleet, kun ruuveille on varattu (turhan paljon) tilaa.
- Paineen noustessa tiivisteen huullos pullistuu katkosten kohdilta ulos, päästäen paineen karkaamaan.
- Pienet tipat liimaa katkosten kohdalle täyttämään katkoksen ja ruuvin välisen raon korjasi tilanteen

20250125_095435~2.JPG

Meillä on ollut aktiivisessa käytössä viisi pulloa 2015-päiväyksellä. Olin itsekin ihmetellyt kestoa, mutta nyt tällä viikolla parista on haljennut korkki. Viime yönä toinen hajosi jääkaapissa ja onneksi pullo oli vajaa eikä valuttanut vettä kuin vihanneslaatikkoon. Pullot kestävät siis hyvin aikaa, mutta suosittelen pitämään vanhempia pulloja pystyasennossa vesivahinkojen välttämiseksi.

Meillä on ollut aktiivisessa käytössä viisi pulloa 2015-päiväyksellä. Olin itsekin ihmetellyt kestoa, mutta nyt tällä viikolla parista on haljennut korkki. Viime yönä toinen hajosi jääkaapissa ja onneksi pullo oli vajaa eikä valuttanut vettä kuin vihanneslaatikkoon. Pullot kestävät siis hyvin aikaa, mutta suosittelen pitämään vanhempia pulloja pystyasennossa vesivahinkojen välttämiseksi.
Pidän aina yhtä tai kahta vedellä täytettyä litran sodastream pulloa jääkaapin ovessa ja töräytän hiilihapot sisälle vasta kun alan täyttämään valmiiksi juomaa kahteen puolen litran mehupulloon.

Sodastream pullot on niin vanhoja, että ainakin yhdestä falskaa hiilihappoja pihalle korkin tiivisteen välistä.

Käynyt nyt 2 kertaa Rustan vaihtopullon kanssa kun on ottanut käyttöön niin se kaasupullo onkin tyhjä. Eilen käynyt tapaus oli uudelleen brändätty MySodan kaasupullo, en katsellut mikä se aikaisempi oli.
Joko jostain pulloista venttiilit vuotaa tai sitten tuli otettua valmiiksi hylsy Rustasta.
Sanoin tyttärelle, joka on tuon laitteen kuluttaja, että alkaa punnitsemaan kaasupullon ennen vaihto. Tosin en usko että muistaa tehdä sitä.

Käynyt nyt 2 kertaa Rustan vaihtopullon kanssa kun on ottanut käyttöön niin se kaasupullo onkin tyhjä. Eilen käynyt tapaus oli uudelleen brändätty MySodan kaasupullo, en katsellut mikä se aikaisempi oli.
Joko jostain pulloista venttiilit vuotaa tai sitten tuli otettua valmiiksi hylsy Rustasta.
Sanoin tyttärelle, joka on tuon laitteen kuluttaja, että alkaa punnitsemaan kaasupullon ennen vaihto. Tosin en usko että muistaa tehdä sitä.
Mulla oli tyhjä hiilihappopullo kun ostin Puuilosta ja siinä oli korkki sekä sinetti päällä.

Huomasin vasta kotona kun olin pöristelemässä kuplia pulloon, mutta mitään ei tapahtunut.

Onneksi vaihtoivat uuden ja sanoivat, että joskus käy näin ja nykyään ravistelen hiilihappopulloa, ennen kuin maksan sen.

Mulla oli tyhjä hiilihappopullo kun ostin Puuilosta ja siinä oli korkki sekä sinetti päällä.

Huomasin vasta kotona kun olin pöristelemässä kuplia pulloon, mutta mitään ei tapahtunut.

Onneksi vaihtoivat uuden ja sanoivat, että joskus käy näin ja nykyään ravistelen hiilihappopulloa, ennen kuin maksan sen.
Täysi pullo on selkeästi (430g) painavampi.

Ei noihin aikaisemmin ole tullut laitettua huomiota mutta nyt kyllä tulee.
Tosin väittäisin että olisin huomannut yhden pullon painoeron kun vaihtaa 4 pulloa kerralla.

Tokmannissa nyt MA-SU tarjouksessa 2,99€ vaihtokaasu ja kannattaa kerätä samalla leimoja.

Puuilossa maksaa 3,99€ jos ei löydy Tokmannia lähistöltä.

tokmanni.PNG

Tokmannissa nyt MA-SU tarjouksessa 2,99€ vaihtokaasu ja kannattaa kerätä samalla leimoja.

Puuilossa maksaa 3,99€ jos ei löydy Tokmannia lähistöltä.

tokmanni.PNG
Viimeksi itelle tuli aga tarjouksesta huonoimalla venttiilillä oleva kaasu, eli tuo keskimmäinen. Tuntui että muljuu ja kohta hajoaa. Toki voi olla vaan sattumaa, mutta muissa merkeissä tuota ei ole ollut.

Rustassa myös 2.99€ 2.3 asti.
Jotenkin tuntuu, että vain noita kapeaventtiilisiä on tarjolla näissä rustan tarjouksissa, kun tuota leveämpää mallia ei tahdo löytyä silloin. Mutta ne rustan kapeaventtiiliset on toiminut ihan ok.

Viimeksi itelle tuli aga tarjouksesta huonoimalla venttiilillä oleva kaasu, eli tuo keskimmäinen. Tuntui että muljuu ja kohta hajoaa. Toki voi olla vaan sattumaa, mutta muissa merkeissä tuota ei ole ollut.

Jotenkin tuntuu, että vain noita kapeaventtiilisiä on tarjolla näissä rustan tarjouksissa, kun tuota leveämpää mallia ei tahdo löytyä silloin. Mutta ne rustan kapeaventtiiliset on toiminut ihan ok.
Eli tuurista kiinni. Tuota venttiilin tyyppiä ei taida nähdä rikkomatta sinettiä. Tiedä sitten, ovatko merkkipullot (Mysoda/Sodastream) vain yhdenlaisia?

Eikös nää Rustan & Tokmannin halpikset ole samoja Lindegasin (entinen AGA) täyttämiä? Tuskimpa noissa eroja on eli tuurista kiinni.

Eli tuurista kiinni. Tuota venttiilin tyyppiä ei taida nähdä rikkomatta sinettiä. Tiedä sitten, ovatko merkkipullot (Mysoda/Sodastream) vain yhdenlaisia?

Mysoda on ainakin mitä sattuu.

Ensimmäinen hiilihapotuslaite hakusessa ja ihan hukassa - vaikka lankaa luki puoli tuntia taaksepäin.

Vika taitaa olla lukijassa?

No ehkä niin, mutta täytyy tulla silti kysymään arvon "kaasuttelijoilta", että saisiko jonkun nopean alasvedon näistä yleisimmistä laitteista mitä yhteisö käyttää, jotta voisi alkaa tekemään valistunutta hankintapäätöstä?

Onko jotain brändiä tai tietyn brändin mallia mitä itse välttäisit? Miksi?

Mikä markkinoilla olevista laitteista on edullisin käyttää hiilidioksidin täyttöjen osalta - ja mikä taas kallein? Missä paikoissa pullot kannattaa / voi täyttää?

Käsittääkseni näissä hiilihapotuslaitteissa on karkeasti noin kolme kategoriaa.
Ihan halpikset manuaaliset, sitten keskitason laitteet ja lopuksi verkkovirralla toimivat laitteet.

Onko jotain laitetta mikä erottuu omassa hintaluokassa edukseen? Miksi?

Kiitti kaikille etukäteen jo vastauksista :)

Ensimmäinen hiilihapotuslaite hakusessa ja ihan hukassa - vaikka lankaa luki puoli tuntia taaksepäin.

No ehkä niin, mutta täytyy tulla silti kysymään arvon "kaasuttelijoilta", että saisiko jonkun nopean alasvedon näistä yleisimmistä laitteista mitä yhteisö käyttää, jotta voisi alkaa tekemään valistunutta hankintapäätöstä?

Mikä markkinoilla olevista laitteista on edullisin käyttää hiilidioksidin täyttöjen osalta - ja mikä taas kallein? Missä paikoissa pullot kannattaa / voi täyttää?

Ihan halpikset manuaaliset, sitten keskitason laitteet ja lopuksi verkkovirralla toimivat laitteet.

Halvin laite, täytöt Rustassa 2,99e/vaihto.

Itse olen käynyt täyttämässä & vaihtamassa näitä pulloja Veikon Koneessa (koska se on ns. kävelymatkan päässä ja halvin näistä lähellä olevista vaihtoehdoista) siellä hinta on 6.9€ per täyttö ja joka viides täyttökerta veloituksetta (kun käyttää passia mikä ei maksa mitään = 55,2€/ 10 täyttöä = 5,52€ per täyttö):

Tuo on noita hieman uudempaa mallia olevia pulloja (ei kierteitä, pelkästään painetaan paikalleen) ja oma koneeni mitä itse käytän on ehkä hieman kalliimpi Sodastream Terra:

Tuo olisi ns. halvin vaihtoehto mutta ei sisällä esim. hiilihappopulloa joten uudelle käyttäjälle ei erityisen hyvä hankinta. Itse hankin tämän version:

Missä tulee 2kpl 1l pulloja, 1kpl ½-litran pulloja sekä yksi täytettävä hiilihappopatruuna mukana.

Olen myös huomannut että ylimääräinen täyttöpullo helpottaa elämää joten hankkinut moisen (19,99€):

Alun investoinnin jälkeen yksi tuollainen täyttöpullo tuottaa noin 50-60 litraa juomaa eli itselläni kestää helposti muutaman kuukauden ainakin. Jääkaapissa pidän tällä hetkellä kolmea 1l täyttöpulloa mistä yhdessä on aina hiilihapotettua vettä (kun se tyhjenee pesen & huuhtelen sen ja siirrän "viimeiseksi" jonossa, sekä täytän ensimmäisenä odottavan). Tällä taktiikalla minulla on aina paitsi itselleni myös tarvittaessa vieraille tarjolla jääkaappi kylmää hiilihapotettua vettä. Myös yksi tyhjä & käyttämätön 1L pullo odottaa jossain tulevaisuudessa tarvetta käyttöönotolle. Nuo ovat myös astianpesukoneessa pestäviä (mikä on kohtuu tärkeä pointti, halvimmissa malleissa niitä ei voi pestä astianpesukoneessa eli vähitellen ne muuttuvat ongelmajätteeksi tai jos ne pesee niihin jää helposti pesuvettä sisälle alaosaan)

Toki henkilökohtaista mutta tuosta voi nopeasti laskea että täyttöpulloja kuluu noin 6kpl vuodessa = 6 X.5.52 = 33,12€ vuosikustannus. Siihen päälle esim. Tokmannista välillä ostettavat (odottaa vaikka tarjousta "3 pulloa 10€") mysoda maku-uutteet: Cola 0,5 l / 8 l

Toki esim. Saksan Amazonista saa africolaa, SodaSteamin omia makuja jne. mitä nyt haluaa tilata.

Tuote on hyvin helppokäyttöinen (ei vaadi verkkovirtaa), ei vie paljoa tilaa, helposti siirrettävä (itsellä keittiön tasolla tiskialtaan vieressä minkä yläpuolella kaapistoja mihin saa esim. noita maku-uutteita) ja ainakin vielä (hankittu tammikuussa 2024) toiminut oikein hyvin.

Itse olen käynyt täyttämässä & vaihtamassa näitä pulloja Veikon Koneessa (koska se on ns. kävelymatkan päässä ja halvin näistä lähellä olevista vaihtoehdoista) siellä hinta on 6.9€ per täyttö ja joka viides täyttökerta veloituksetta (kun käyttää passia mikä ei maksa mitään = 55,2€/ 10 täyttöä = 5,52€ per täyttö):

Tuo on noita hieman uudempaa mallia olevia pulloja (ei kierteitä, pelkästään painetaan paikalleen) ja oma koneeni mitä itse käytän on ehkä hieman kalliimpi Sodastream Terra:

Tuo olisi ns. halvin vaihtoehto mutta ei sisällä esim. hiilihappopulloa joten uudelle käyttäjälle ei erityisen hyvä hankinta. Itse hankin tämän version:

Missä tulee 2kpl 1l pulloja, 1kpl ½-litran pulloja sekä yksi täytettävä hiilihappopatruuna mukana.

Olen myös huomannut että ylimääräinen täyttöpullo helpottaa elämää joten hankkinut moisen (19,99€):

Alun investoinnin jälkeen yksi tuollainen täyttöpullo tuottaa noin 50-60 litraa juomaa eli itselläni kestää helposti muutaman kuukauden ainakin. Jääkaapissa pidän tällä hetkellä kolmea 1l täyttöpulloa mistä yhdessä on aina hiilihapotettua vettä (kun se tyhjenee pesen & huuhtelen sen ja siirrän "viimeiseksi" jonossa, sekä täytän ensimmäisenä odottavan). Tällä taktiikalla minulla on aina paitsi itselleni myös tarvittaessa vieraille tarjolla jääkaappi kylmää hiilihapotettua vettä. Myös yksi tyhjä & käyttämätön 1L pullo odottaa jossain tulevaisuudessa tarvetta käyttöönotolle. Nuo ovat myös astianpesukoneessa pestäviä (mikä on kohtuu tärkeä pointti, halvimmissa malleissa niitä ei voi pestä astianpesukoneessa eli vähitellen ne muuttuvat ongelmajätteeksi tai jos ne pesee niihin jää helposti pesuvettä sisälle alaosaan)

Toki henkilökohtaista mutta tuosta voi nopeasti laskea että täyttöpulloja kuluu noin 6kpl vuodessa = 6 X.5.52 = 33,12€ vuosikustannus. Siihen päälle esim. Tokmannista välillä ostettavat (odottaa vaikka tarjousta "3 pulloa 10€") mysoda maku-uutteet: Cola 0,5 l / 8 l

Toki esim. Saksan Amazonista saa africolaa, SodaSteamin omia makuja jne. mitä nyt haluaa tilata.

Tuote on hyvin helppokäyttöinen (ei vaadi verkkovirtaa), ei vie paljoa tilaa, helposti siirrettävä (itsellä keittiön tasolla tiskialtaan vieressä minkä yläpuolella kaapistoja mihin saa esim. noita maku-uutteita) ja ainakin vielä (hankittu tammikuussa 2024) toiminut oikein hyvin.
Nyt täytyy kuitenkin vielä kiittää erikseen erittäin kattavasta -ja aihetta täysin tuntemattomalle avaavasta vastauksesta.
Itsellä olisi kyllä Rusta kaikkein lähimpänä, ja siellä tuo pullo olisi näköjään 2,99/kpl.
Sopiiko tuo pullo myös sodastream laitteeseen?
Jos ei sovi - niin mitkä olisivat tuon sinun suositteleman laitteen kaltaisia (fiksuja vaihtoehtoja), joihin tuo halvempi pullo sopii?

Niin tosiaan juu, nykyään taitaa olla ainakin kahta erilaista kaasupulloa, pikakiinnityksellä ja kierteillä.
Laitteissahan sitten on kaikenmaailman juomapullon pikakiinnitystä sun muuta, mutta itse olen ainakin sillä halvimmalla versiolla pärjännyt varmaan jo 6v. Pelkkää kuplavettä tulee käytännössä tuolla tehtyä enkä noita makuja käytä niin niistä en tiedä.

Nyt täytyy kuitenkin vielä kiittää erikseen erittäin kattavasta -ja aihetta täysin tuntemattomalle avaavasta vastauksesta.
Itsellä olisi kyllä Rusta kaikkein lähimpänä, ja siellä tuo pullo olisi näköjään 2,99/kpl.
Jos ei sovi - niin mitkä olisivat tuon sinun suositteleman laitteen kaltaisia (fiksuja vaihtoehtoja), joihin tuo halvempi pullo sopii?
Sodastream vaihtoi pullonkaulan (laippa), kun MySoda tuli markkinoille. Halvimmat/yleisimmät ovat suoralla kaulalla, jossa on kierre.

Kaikki toimivat tismalleen samalla tavoin. Painike avaa kaasupullon venttiiliä, josta kaasu johdetaan putkea pitkin vesipulloon.

Lopputuote on tismalleen sama, kaikki muu on 'kuorutusta'. Toiset ostaa s-mersun, ja toisille Dachia on itselle paras.

Minä vierastan suljettuja ympäristöjä, ja siksi yleensä valitsen yhdestä toimittajasta riippumattomia ratkaisuja.

Voipa joillekin valmistajan kotimaallakin olla merkitystä, vaikkapa Israel/Suomi.

Sodastream merkkiset laitteet taitaa olla kaikki nykyisin quick connectilla, ellei sitten jostain löydy vielä vanhaa mallia missä kierteellä.

Kaikki muut merkit käyttääkin sitten tuota kierreliitintä.

Edit:
Ja nuo pullothan ei käy ristiin. Jotain adaptereita löytyy esim aliexpressistä millä saa kierrepullon kiinni quick connect sodastreamiin, mutta taitaa tulla yhdistelmä liian korkeaksi silloin?

Jo vaihtaa quick connectiin, niin käykö kierrepullo pantit vaihdossa? Tai toisinpäin.

Viimeksi muokattu:
Sodastream merkkiset laitteet taitaa olla kaikki nykyisin quick connectilla, ellei sitten jostain löydy vielä vanhaa mallia missä kierteellä.

Kaikki muut merkit käyttääkin sitten tuota kierreliitintä.

Edit:
Ja nuo pullothan ei käy ristiin. Jotain adaptereita löytyy esim aliexpressistä millä saa kierrepullon kiinni quick connect sodastreamiin, mutta taitaa tulla yhdistelmä liian korkeaksi silloin?

Jo vaihtaa quick connectiin, niin käykö kierrepullo pantit vaihdossa? Tai toisinpäin.
Kierrepullolla saat vain kierrepullon. Mutta joo Aliexpressistä saa noita adaptereita ja muistaakseni lueskelin että pitäisi mahtua sinne sisälle silti, jos ei mahdu niin en usko että hirveä homma modailla siihen pohjalle jotain koroketta.

Prismasta / Tokmannista tms haet MySoda:n laitteen ja sillä eteenpäin. Jos tahdot maksaa premium hintaa Sodastreamista joka nyt on täysin vastaava kapistus, niin sitten ostat semmoisen. Huomiona jos lähellä on vain Tokmanni eikä esim. Puuiloa tms niin sitten Sodastreamin pullojen täyttö tulee hankalemmaksi.

Käy vaihdossa. Ja kuulemma SodaStreamille kelpaa vaihdossa myös ne halvempien kilpailijoiden pullot. Tuli tästä juteltua erään paikallisen kioskiyrittäjän kanssa tässä taannoin, kun hänellekin oli tullut tuo SodaStreamin kanta yllätyksenä että kilpailijoidenkin pullot kelpaa.

Käy vaihdossa. Ja kuulemma SodaStreamille kelpaa vaihdossa myös ne halvempien kilpailijoiden pullot. Tuli tästä juteltua erään paikallisen kioskiyrittäjän kanssa tässä taannoin, kun hänellekin oli tullut tuo SodaStreamin kanta yllätyksenä että kilpailijoidenkin pullot kelpaa.

Keräävät todisteita että saavat savustettua kilapilijat ulos markkinoilta. esim. MAO:84/2025

Keräävät todisteita että saavat savustettua kilapilijat ulos markkinoilta. esim. MAO:84/2025
SS:hän on käytännössä hävinnyt tuon jutun. Kun kilpailijoita rupesi tulemaan markkinoille, eivätkä pystyneet puolustamaan oikeudessa markkinamonoliaan, lisäsivät pulloihin laipan ja patentoivat sen.

Jenkeissähän täyttö maksaa $17, siksipä esim. Alissa tee-se-itse täyttölaitteet ovat laajalti tarjolla. Julassa näyttää olevan nyt 2,49€ melkoinen ero!!

En suosittelisi kyllä SS laitetta ollenkaan kun täyttö maksaa enemmän ja sama kai tukea Suomalaista edes sen verran. Myöskin tuo oma MySoda tuntuu huomattavasti laadukkaammalta kuin SS vastaavan hintainen rimpula.

MySoda:n laitteista on (ainakin tässä ketjussa) tullut myös negatiivisia palautteita (johtuen varmaan valmistustavasta = puupohjainen biokomposiitti mikä voi irtoilla hieman).
Nopeasti katsoen halvin taitaa olla luokkaa 35€ tjsp ( SodaStream Gaia hiilihapotuslaite, musta - Power.fi pullo kierretään paikoilleen eli ei samanlaista pikalukitusta mutta vatii QuickConnect kaasupullon)

Eli nopeasti laskien 35 + 19,99€ ( se pullo Sodastream Extra Quick Connect -hiilidioksidipullo, 425g 19,99 ) = 54,99€.

Jos taas kalliimpi hinta ei ole este niin tuollainen ruuvattava menee varmaan luokkaan (jos MySoda:n mahdolliset ongelmat eivät haittaa): 69,95€ MySoda Woody Black ( Hiilihapotuslaite Mysoda Woody Black )

Tai sitten Nordic Sense Carbonating hiilihapotuslaite 50,77€ mikä on "yhteensopiva vakiokaasupatruunoiden kanssa"

Myös AGA Aqvia Exclusive Steel Black sisältäen 2 pulloa voisi olla 81,99€ hintaan sinua kiinnostava vaihtoehto. Se on valmistettu kokonaan ruostumattomasta teräksestä (eli kestää eikä jää sormenjälkiä tms). Se on myös monesti valittu parhaaksi hiilihapotuslaitteeksi.

Niitä negatiivisia kokemuksia:
Pitäisikö tuossa Woodyssa olla joku suutin sen muoviputken päässä? Täällä ei pysty kaasuttamaan liian viileää vettä ilman että ko. putki jäätyy. Samaa ongelmaa ei ollut Sodastream Spiritin kanssa.

Myös tuon Woodyn pullomekanismi on joskus vähän hankala ja kiireessä onkin saanut vedet päälle ja pöydälle. Pullo ei oikein lukitu siis paikalleen.

Joskus on myös kaasupullo lähtenyt itsestään löystymään ja pitänyt ihmetellä miksi kaasua ei saanut veteen saakka.
+
Sain jonkun vanhan Mysoda -vehkeen ja tyhjentyneen kaasupullon käytännössä ilmaiseksi, mutta siitä alkoi rahan syytäminen ja homman järkevyyden kyseenalaistaminen. Tähän mennessä ostettu yhteensä melkein 20e hintainen sodastream-tiiviste ja kaasupullon vaihto täyteen mysodan omalla (ilmeisesti kalliilla) kaasulla. Nyt älysin sitten että sillä hiilihapotuspullon tiiveydellä todellakin on väliä, kun vanha pullo falskaa, eli pitäisi laittaa 13e kahteen litran muovipulloon, jos ikinä Prismaan eksyisi käymään, enkä ole edes 100% varma, sopivatko nämä "kaikkiin Mysoda-laitteisiin" sopivat pullot tuohon vanhaan laitteeseen, kun kaikki myynnissä olevat mallit ovat täysin erinäköisiä. Puuilossa, missä tulee useammin käytyä, saisi köyhtyä 15e tästä samasta pulloparista, jolla on vielä kaiken lisäksi viimeinen käyttöpäivä niin kuin kaasupulloilla, ainakin jos noudattaa sitä. Eihän nämä isoja rahoja ole, mutta varsinaisesti rahansäästöstä ei vielä voi puhua, ja suussa maistuu edelleen väljähtynyt Mt.Dewi, josta puolet lensi keittiön seinään tiivisteen raosta.

Sen lisäksi vielä nopeasti laskettuna ainakin pepsi ja pepsi max ovat Lidlissä ja vissiin Prismassakin selvästi halvempia valmiina ostettuna kun pantit vähentää, jos yksi tiivistepullo riittää 8 litraan ja maksaa 8-10e. Sen lisäksi, että pepsi ei edes ole täysin sokeriversiota tiivisteestä tehtynä, vaikka sen mukaan vero menee. Tiivisteestä tehtynä tulee yli euron litra, lidlissä ainakin normipepsi on 3,35e/3l josta pantit -0,80e on alle euron litrahinta sisällölle.

Ilmeisesti näillä että pääsisi mitenkään järkeville säästöille, pitäisi ostaa tiivisteet Amazon.destä, kaasu Wassermaxxia (jostain), ja juoda muutenkin niitä kaupan alleimpia limuja mitä ei 2-packissa saa, eli lähinnä Mountain Dewiä tai Dr.Pepperiä. Tai sitten käyttää kokonaan omia makutiivisteitä, niin kuin jotkut tässä ketjussa. Muuten ei mitään järkeä, varsinkaan kun tiivisteestä tehdyn laatu ei ole vielä onnistunut vakuuttamaan, ja pullojen kantaminen ei ole autolla liikkuvalle kummoinen argumentti.

En muuten olisi kirjoittanut tätä avautumista, mutta siinä vaiheessa alkoi jo vituttaa, kun tajusin että tuolla laitteella ei ainakaan kunnolla voi hiilihapottaa muuta kuin vettä, johon lisätään maut myöhemmin, kun salainen toive oli että tuolla voisi pelastaa bruteforcettamalla hiilidioksidit huonosti jälkikäyneisiin kotipanimoeriin, jos limpparin valmistus ei em. syistä hirveästi houkuttanut alun perinkään. Ehkä odotukset sitten olivat liian korkealla alunperinkin, kun kotipanohommissa on tottunut -80-90% alennuksiin kaupan hintoihin verattuna jos Marlia vastaavaa bulkkiviiniä tekee, mutta tällä jää paljon pienemmäksi kuitenkin lopulta.

Eli lähtenee seuraavaan serrikuormaan itellä, jos ei jollekin lahjoituksena kelpaa.
+
Vaihdoin juuri Sodastreamin nimikkohiilihappopullon tilalle Tokmannilta ostetun pinkin "Mysoda"-vaihtopullon ja täytyy sanoa, että pullo vaikuttaa olevan täynnä ilmaa hiilihapon sijaan. Ruuttasin juuri ensimmäisen virheyrityksen jälkeen happoja 10x purskahduksen verran ylipäästöventtiiliä vasten noin 3 min ajalla ja juoma ei juuri edes kupli lasiin kaadettaessa, saati sitten vaahtoa. Eli happoja on huonommin kuin Sodastreamin hiilihappopullolla yhden ylipäästöventtiilityrskähdyksen kohdalla. Ilmeisesti näissäkin kusetetaan ilmeisen rankasti.
+
Onko teillä kokemusta että noi mysodan kaasut ois vajaita? Joko ne on vajaita tai toi mun laite vuotaa kun pahimmillaan meni kaks kaasupulloa alle kahteen viikkoon ja en todellakaan juonut 120 litraa kuplavettä, 40litraa ehkä lähempänä. Enkä anna kaasua kun 3 painallusta per pullo
+
Valitusta miten pullot eivät ole konepestäviä ja miten laite hajoaa nopeasti (vaikka takuusta saa kait osia)

Viimeksi muokattu:
Onko tosiaan näin että siellä ei ole esim. kumisia tiivisteitä missään mitkä on ekana paskana näissä laitteissa?
Tuo on tietysti hyvä kysymys, kannattaa laittaa tänne:
Contact uskontaktformular

Linde Gas AB
Rättarvägen 3
169 68 Solna
Phone: +46 (0)8-706 95 00

kysymystä ja kysyä onko todella niin ettei laitteessa ole MITÄÄN muuta kuin ruostumatonta terästä eli miten esim. mikään painonappi voi toimia ja onko kaikki putket myös ruostumatonta terästä.. koska näin heidän omassa mainoksessaan sanotaan...
"The AGA Exclusive is a premium quality sparkling water maker made entirely of stainless steel". Eli tuo painonappi, "pilli" mikä menee pullon sisälle tai esim. pöytää vastaan oleva osio on myös ruostumatonta terästä vaikka ehkä näyttää joltain muulta.. ..kirjoita sitten tänne miten vastaavat... :smoke:

1740666332131.png

Samat pullot noissa taitaa kuitenkin kiertää toimijalta toiselle. Ei ole kerta tai kaksi kun näissä kilpailijan kaasupulloissa on ollut sodastreamin merkinnät kauluksessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 410
Jäsenet
76 430
Uusin jäsen
prokou

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom