Itse olen käynyt täyttämässä & vaihtamassa näitä pulloja Veikon Koneessa (koska se on ns. kävelymatkan päässä ja halvin näistä lähellä olevista vaihtoehdoista) siellä hinta on 6.9€ per täyttö ja joka viides täyttökerta veloituksetta (kun käyttää passia mikä ei maksa mitään = 55,2€/ 10 täyttöä = 5,52€ per täyttö):
Sodastream Quick Connect -täyttökaasupullo tarjoaa sinulle kuplivat juomat pitkäksi aikaa. Täyttökaasupullolla valmistat jopa 60 litraa kuplivaa vettä, ja se sopii yhteen SodaStream Terra, Duo sekä Art -laitteiden kanssa.Kuplapassilla saat jokaisesta vaihdosta leiman ja joka viidennen vaihdon...
www.veikonkone.fi
Tuo on noita hieman uudempaa mallia olevia pulloja (ei kierteitä, pelkästään painetaan paikalleen) ja oma koneeni mitä itse käytän on ehkä hieman kalliimpi Sodastream Terra:
Hemmottele itseäsi virkistävällä hiilihapollisella vedellä helposti ja nopeasti SodaStream Terra -hiilihapotuslaitteen avulla. Laite tarjoaa ympäristöystävällisen vaihtoehdon kaupasta ostetuille virvoitusjuomille, ja tuo tyylikkään lisän keittiöösi.
www.gigantti.fi
Tuo olisi ns. halvin vaihtoehto mutta ei sisällä esim. hiilihappopulloa joten uudelle käyttäjälle ei erityisen hyvä hankinta. Itse hankin tämän version:
Sodastream Terra MegaPack sisältää kaiken mitä tarvitset hiilihapotetun veden valmistamiseen itse kotona.
www.verkkokauppa.com
Missä tulee 2kpl 1l pulloja, 1kpl ½-litran pulloja sekä yksi täytettävä hiilihappopatruuna mukana.
Olen myös huomannut että ylimääräinen täyttöpullo helpottaa elämää joten hankkinut moisen (19,99€):
Älä anna kaasun loppumisen pilata kuplavesihetkiäsi. 425 g Quick Connect -lisähiilidioksidisylinterin ansiosta voit ottaa rauhassa tietäen, että voit nauttia poreilevia juomia milloin tahansa.
www.verkkokauppa.com
Alun investoinnin jälkeen yksi tuollainen täyttöpullo tuottaa noin 50-60 litraa juomaa eli itselläni kestää helposti muutaman kuukauden ainakin. Jääkaapissa pidän tällä hetkellä kolmea 1l täyttöpulloa mistä yhdessä on aina hiilihapotettua vettä (kun se tyhjenee pesen & huuhtelen sen ja siirrän "viimeiseksi" jonossa, sekä täytän ensimmäisenä odottavan). Tällä taktiikalla minulla on aina paitsi itselleni myös tarvittaessa vieraille tarjolla jääkaappi kylmää hiilihapotettua vettä. Myös yksi tyhjä & käyttämätön 1L pullo odottaa jossain tulevaisuudessa tarvetta käyttöönotolle. Nuo ovat myös astianpesukoneessa pestäviä (mikä on kohtuu tärkeä pointti, halvimmissa malleissa niitä ei voi pestä astianpesukoneessa eli vähitellen ne muuttuvat ongelmajätteeksi tai jos ne pesee niihin jää helposti pesuvettä sisälle alaosaan)
Toki henkilökohtaista mutta tuosta voi nopeasti laskea että täyttöpulloja kuluu noin 6kpl vuodessa = 6 X.5.52 = 33,12€ vuosikustannus. Siihen päälle esim. Tokmannista välillä ostettavat (odottaa vaikka tarjousta "3 pulloa 10€") mysoda maku-uutteet:
Cola 0,5 l / 8 l
Toki esim. Saksan Amazonista saa africolaa, SodaSteamin omia makuja jne. mitä nyt haluaa tilata.
Tuote on hyvin helppokäyttöinen (ei vaadi verkkovirtaa), ei vie paljoa tilaa, helposti siirrettävä (itsellä keittiön tasolla tiskialtaan vieressä minkä yläpuolella kaapistoja mihin saa esim. noita maku-uutteita) ja ainakin vielä (hankittu tammikuussa 2024) toiminut oikein hyvin.