Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ddude
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on kohta 20 vuotta vanha muovinen sodastream ja muovisesta täyttöpullosta paukkunut päiväykset ties milloin, mutta edelleenkin toimii ongelmitta.
Oon käyttänyt noita epämuodostuneiksi sulaneita pulloja kohta puoli vuotta ja myöskin ongelmitta. Aluksi hieman arvelutti. Nyt ne mahtuu paremmin jääkaapin pullotelineeseenkin :)

Mulla on kohta 20 vuotta vanha muovinen sodastream ja muovisesta täyttöpullosta paukkunut päiväykset ties milloin, mutta edelleenkin toimii ongelmitta.
Tuohan nyt riippuu ihan siitä kauan ne ovat olleet käyttämättä esimerkiksi ja milloin lie ne sitten räjähtää pohjasta auki.

Onks tosta Tobysta jollain kokemuksia, onko laadukas laite?
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha Sodastreamin Jet (eli se ihan perusmalli) joka toimii edelleen, mutta pakkohan ton muovirimpulan on joskus levitä. Tuosta nyt sais uuden vehkeen suht edukkaasti, ja pikalukittuva pullo kiinnostais käytön helppouden kannalta.

Ketjusta muistan lukeneeni että joissain MySodan vehkeissä ollut vähän suunnittelumokia jotka lyhentää laitteen elinkaarta, mikä mahtaa tämän vehkeen tilanne olla näiden suhteen… Ei kiinnostais korvata toimivaa laitetta nimittäin uudella ja ”paremmalle” jos se porsii parin vuoden jälkeen kun takuu on päättynyt.
Minulla varsin tuore MySoda suhisi epämääräisesti paineen noustessa. Lähettivät uuden ylöosan.

Tutkailin rakennetta.
- Tuo musta kumitiiviste puristuu kahden levyn väliin
- Pullo tiivistyy tuohon mustaan kartioon, jonka alla on ylipaineventtiilien (2kpl) kanavat.
- Paine siis kohdistuu kohtisuorasti tiivisteen huulloksen reunaan sisältä ulospäin.
- Nähdäkseni ongelma on nuo ruuvien kohdat. Tiivisteen ainoa tukipinta on sitä kiertävä kehä, joka katkeaa jokaisen ruuvin kohdalla.
- Katkokset ovat tod.näk. tulleet, kun ruuveille on varattu (turhan paljon) tilaa.
- Paineen noustessa tiivisteen huullos pullistuu katkosten kohdilta ulos, päästäen paineen karkaamaan.
- Pienet tipat liimaa katkosten kohdalle täyttämään katkoksen ja ruuvin välisen raon korjasi tilanteen

20250125_095435~2.JPG

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
266 996
Jäsenet
75 969
Uusin jäsen
Jontterii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom