Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ddude
  • Aloitettu Aloitettu
Vanha sodastream-laite alkoi vuotaa "jostakin", painettaessa vaan pihisee kaasut jostain väärästä paikasta, itse pulloon ei päädy. Kannattaako noita huoltaa mitenkään, tai mitä tuolle voi tehdä? Vai rodeen ja uutta tilalle? Käykö ne vanhat suorat pullot uusiin laitteisiin?

Lidlissä olisi tulossa Sodastream -laite myyntiin 40€..
Jos olet Helsingissä, niin voin ostaa sun vanhan kaasupullon 15€ (jos saat sen Malmille).

1776700881923.png

Tietääkö joku, saako tähän adapteria jotta käy perinteinen kaasupullo (ei quick connect). Vai onkohan järkevin ostaa suoraan vaikka Mysoda Woody..

edit. tämä ehkä?
Mulla on Aliexpressista tilattu adapteri lähiärrässä odottamassa noutoa Postin noutopisteessä. Pitäisi ehtiä käydä hakemassa. Ostin kyllä ensimmäiseksi kaasupulloksi Sodastreamin oman, mutta tarkoitus on kokeilla niitä halvempia pulloja adapterin avulla.

Voin laittaa tänne sitten kokemuksia. Voi olla, että menee vähän aikaa kuitenkin, ennen kuin tuo ensimmäinen loppuu.

Mitä mieltä olette siitä, jos jättää yhden vajaan kaasupullon ns. varalle samalla, kun on jatkuvassa käytössä halvempi pullo adapterilla. Häviääkö ne kaasut ajan myötä siitä vajaasta varastossa olevasta pullosta, vai pysyykö ne siellä tallessa?

Mulla on Aliexpressista tilattu adapteri lähiärrässä odottamassa noutoa Postin noutopisteessä. Pitäisi ehtiä käydä hakemassa. Ostin kyllä ensimmäiseksi kaasupulloksi Sodastreamin oman, mutta tarkoitus on kokeilla niitä halvempia pulloja adapterin avulla.

Voin laittaa tänne sitten kokemuksia. Voi olla, että menee vähän aikaa kuitenkin, ennen kuin tuo ensimmäinen loppuu.

Mitä mieltä olette siitä, jos jättää yhden vajaan kaasupullon ns. varalle samalla, kun on jatkuvassa käytössä halvempi pullo adapterilla. Häviääkö ne kaasut ajan myötä siitä vajaasta varastossa olevasta pullosta, vai pysyykö ne siellä tallessa?
Pysyy tallessa, ihan hyvin voit testata tuon adapterin normaalilla pullolla ja sitten vaihtaa vaikka takaisin. Ei ne sieltä mihinkään vuoda.

Tietääkö joku, saako tähän adapteria jotta käy perinteinen kaasupullo (ei quick connect). Vai onkohan järkevin ostaa suoraan vaikka Mysoda Woody..

edit. tämä ehkä?
Tuossa se nyt on. En ole vielä testannut, kun puuttuu vielä se pullo, mutta onko tietoa mitä varten nuo erillisessä pussissa olevat varaosat on tai miten ne nyt pitäisi tuohon viritellä ennen käyttöä?

20260425_210326.jpg

20260425_210310.jpg

Sodastreamin Tonic-siirappia saa taas Suomesta. Lisäksi Gigantissa klubiasiakkaille tarjous 4 kpl kolmen hinnalla. Se on GT!

Hetkinen, saako sittenkin Quick Connect kaasuja käyttävien laitteiden pullot halvalla täyteen ilman adapteriviritelmiä?

15991.jpg

En jaksanut ketjua kahlata läpi, että harrastaako kukaan muu hiilihapottamista regulaattorilla hiilihappopullosta?
IMG20260502103014.jpg
Tässä oma setuppi. Regulaattori on KegLand Mini 360 Core Actuator Regulator. Etuna tuossa, että noiden carbonation cappien kanssa voi käyttää mitä tahansa aikaisemmin hiilihappojuomalle tarkoitettua pulloa, voi hiilihapottaa muutakin kuin vettä, hiilihapotustasoa (painetta) voi säätää. Koneen ei tarvitse seistä pöydällä...
Tässä yksi video aiheesta:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/UOg0ha11htU?is=iLPNS38YhQgUVD7k

Pysyy tallessa, ihan hyvin voit testata tuon adapterin normaalilla pullolla ja sitten vaihtaa vaikka takaisin. Ei ne sieltä mihinkään vuoda.
Viritin nyt sellaisen kierrepullon adapterin läpi ja hyvinhän se pelittää. Ensin kiristin ihan jakoavaimella adapterin pulloon ja sieltä alkoi jostain suhista ainetta pihalle. Löysäsin ja kiristin uudelleen vain kädellä ilman avainta niin tiukaksi kuin käsivoimalla sain ja siihen pisteeseen sen jätin eikä kuulunut vuotoa.

Vähän jäi epäselväksi onko se nyt hyvä vai ei. Toivottavasti ei valu aineota hukkaan.

Viritin nyt sellaisen kierrepullon adapterin läpi ja hyvinhän se pelittää. Ensin kiristin ihan jakoavaimella adapterin pulloon ja sieltä alkoi jostain suhista ainetta pihalle. Löysäsin ja kiristin uudelleen vain kädellä ilman avainta niin tiukaksi kuin käsivoimalla sain ja siihen pisteeseen sen jätin eikä kuulunut vuotoa.

Vähän jäi epäselväksi onko se nyt hyvä vai ei. Toivottavasti ei valu aineota hukkaan.
jännä toi sun viritys, tuli itellä mieleen et jos toi vuoto johtu just siitä et liian kireelle veti ja joku tiiviste mei vinoon. mut toi käsivoimalla kiristys kuulostaa järkevämmältä, ite tekisin samoin. ootko miettiny et joss se vuotaa silti vähän, niin voiko sen huomata jotenkin muuten kuin suhinasta, vaikka painon muutoksella?

jännä toi sun viritys, tuli itellä mieleen et jos toi vuoto johtu just siitä et liian kireelle veti ja joku tiiviste mei vinoon. mut toi käsivoimalla kiristys kuulostaa järkevämmältä, ite tekisin samoin. ootko miettiny et joss se vuotaa silti vähän, niin voiko sen huomata jotenkin muuten kuin suhinasta, vaikka painon muutoksella?
Työnsin hiilihappopullon adapterin osan vesilasiin, eikä se kuplinut. Uskoisin, että sillä mennään.

20260506_225724.jpg

20260506_225642.jpg

Hetkinen, saako sittenkin Quick Connect kaasuja käyttävien laitteiden pullot halvalla täyteen ilman adapteriviritelmiä?

15991.jpg
Huolivatko muuten näitä Idealen pulloja vaihdossa vaikkapa Prismassa SodaStreamin omia QC-pulloja vastaan? Prismassa olen nähnyt vain noita SodaStreamin omia. Luulisi onnistuvan kuten vanhanmallistenkin kanssa?

Ainakin minun (vanhan malliset) vaihtopullot on aina käynyt ristiin joka puolella. Niissähän on ainoastaan etiketit erilaiset.

Äsken vein jonkun ECO-etiketillä olevan Rustaan ja sain VIKINGSODA-etiketillä olevan takaisin.

edit. tämä ehkä?
Myöhässä vastaus, itsellä juurikin tuollainen geneerinen alisedän sovite ja Lidlistä ostettu tarjous SodaStream. Sodastreamin pohjasta irroittaa pohjakäikäleen, niin mahtuu pullo adapterin kanssa.

Mistäs löytää näistä Puuilo/Tokmanni/Clasu/Prisma edullisimman hiilidioksidin kuoren? Puuilosta löytyy nettisivujen kautta hinta, mutta esim. Rustasta taikka Tokmannilta ei löydy.

Myöhässä vastaus, itsellä juurikin tuollainen geneerinen alisedän sovite ja Lidlistä ostettu tarjous SodaStream. Sodastreamin pohjasta irroittaa pohjakäikäleen, niin mahtuu pullo adapterin kanssa.

Mistäs löytää näistä Puuilo/Tokmanni/Clasu/Prisma edullisimman hiilidioksidin kuoren? Puuilosta löytyy nettisivujen kautta hinta, mutta esim. Rustasta taikka Tokmannilta ei löydy.
Edit. Huomasin vasta jälkikäteen, että taisitkin kysellä uusien pullojen hintoja. Näyttäisi sekin olevan Byggmaxissa edullisimmasta päästä.

Rustan sivuilta löytyy kyllä:

Itse olen hakenut Byggmaxista, siellä tuntuu olevan aina hinta 2,99

K-Citymarketeissa on tarjouksessa 21.06.2026 asti kolmen Sodastream Fuse -pullon pakkaus. Itse kierrätän neljää Fuse-pulloa, joista juuri kolme oli vanhentunut vuonna 2020. En kyllä osaa sanoa, mikä tuon vanhenemispäiväyksen syy on, ja nämä omat poistetut pullot olivat ihan ehjiä ja muutenkin siistejä. Pulloissa pidän vain hapotettua vettä, enkä niihin mitään makutiivisteitä lisää. Pidän pullojen halkeamista paineesta epätodennäköisenä, elleivät ne jotenkin muuten ole vahingoittuneet. Lisääntyykö sitten mikromuovipäästöt pullojen vanhenemisen myötä, vai onko päiväyksillä vain tarkoitus rahastaa ja saada käyttäjät uusimaan pullonsa...

Pullot.jpg

K-Citymarketeissa on tarjouksessa 21.06.2026 asti kolmen Sodastream Fuse -pullon pakkaus. Itse kierrätän neljää Fuse-pulloa, joista juuri kolme oli vanhentunut vuonna 2020. En kyllä osaa sanoa, mikä tuon vanhenemispäiväyksen syy on, ja nämä omat poistetut pullot olivat ihan ehjiä ja muutenkin siistejä. Pulloissa pidän vain hapotettua vettä, enkä niihin mitään makutiivisteitä lisää. Pidän pullojen halkeamista paineesta epätodennäköisenä, elleivät ne jotenkin muuten ole vahingoittuneet. Lisääntyykö sitten mikromuovipäästöt pullojen vanhenemisen myötä, vai onko päiväyksillä vain tarkoitus rahastaa ja saada käyttäjät uusimaan pullonsa...

Pullot.jpg
Taitaa olla rahastus osaselitys sekä tällä voi firma irtisanoutua ongelmasta etukäteen jos sattuisi jotain tapahtumaan.

Räjähdysvaara on ilmeisesti ollut todellisempi paljon vanhemmissa malleissa joissa oli erilaiset suuttimet joissa ylimääräinen ilma ei "tursua" ulos.

Mikromuovia kai voi irrota, mutta sitähän nyt irtoaa kaikesta.

Kuvittelisin päiväyksen muovipulloissa, johtuvan muovin vanhenemisesta ja haurastumisesta. Iso osa tästä johtunee UV säteilystä joten jos pulloja käytetään lähinnä sisätiloissa ongelmia tuskin kovin nopeasti tulee. Lasipulloissahan päiväyksiä ei kuitenkaan ole.

Nyt kun Soda Stream on uusinut tiivistepullonsa, niin onko noissa kaikissa vanhemissakin Soda Stream pulloissa tuo "makulinja" merkattuna?
Nyt käytössä MySoda Woody, ja voisihan ton kohta vaihtaa uuempaan...

5 vuotta vanha SodaStream paukahti hajalle, Wassermaxin 3e clas ohlsonin vaihtopulloja olen käyttänyt. Aloin lueskella ja ilmeisesti Sodastream myy vain laitteita jotka käyttävät tuota kalliimpaa QuickConnect- tekniikkaa.
Täällä puhuttu tuosta Mysoda Woodysta paljon, itselleni ois tärkeetä että pystyisin käyttää noita edullisia kierrettäviä kaasupulloja. Clas Ohlsonin myyjä sanoi että SodaStreamillä noin pari vuotta vielä patentti tuohon QuickConnectiin.
Onko mitään ''riskejä'' että nuo halvat pullot saattaisi kokonaan hävitä markkinoilta, onko esim. tuo Woody fiksu ostos jos haluaa pysyä halvoissa kaasupulloissa? Mulla löytyy 3 ylimääräistä kierteillä toimivaa vaihtokaasua. Illalla näyttäisi olevan kaiken lisäksi Tokmannilla -20% ale ''kaikesta''.

Viimeksi muokattu:
Google Patents sanoo USAlle: Status Active 2035-10-08 Adjusted expiration
Taskassa näyttää olevan muutaman vuoden myöhemmin, 2039.

Sanoisin että "pari" vuotta on hieman aliarvioitu ja eiköhän noita tuonkin jälkeen myydä käyttöiän loppuun (eli 5v-10v).
Eikä ole varmuutta että kaikki valmistajat edes vaihtavat, jos haluasivat vaihtaa niin se onnistuisi nytten jo, muttamalla mekanismia.

Eli turha murehtia vuotta 2040 nyt, laite hajoaa todennäköisesti ennen sitä.

Onko mitään ''riskejä'' että nuo halvat pullot saattaisi kokonaan hävitä markkinoilta, onko esim. tuo Woody fiksu ostos jos haluaa pysyä halvoissa kaasupulloissa?
Sen verran noita lienee liikkeellä monien merkkien laitteissa, että tuskin katoaminen (se ettei enää löytyiskään joka kaupasta) kovin nopeaa jos tapahtuu ollenkaan. Vielähän Sodestreamin tarroillakin noita vanhanmallisia saa, vaikka Sodastream on QuickConnectin kaikkiin malleihinsa tuonut.

Edit: Ehdin vastata ennen edellisen viestin näkemistä, jos patentti loppuu vasta 30-luvulla niin sitten turha miettiä.

Tuota Woodya on suositeltu usein ketjussa. Itsekin olisin saattanut ostaa ellei Ruby olisi ollut hyvässä poistomyyntialessa silloin kun ostin.

5 vuotta vanha SodaStream paukahti hajalle, Wassermaxin 3e clas ohlsonin vaihtopulloja olen käyttänyt. Aloin lueskella ja ilmeisesti Sodastream myy vain laitteita jotka käyttävät tuota kalliimpaa QuickConnect- tekniikkaa.
Täällä puhuttu tuosta Mysoda Woodysta paljon, itselleni ois tärkeetä että pystyisin käyttää noita edullisia kierrettäviä kaasupulloja. Clas Ohlsonin myyjä sanoi että SodaStreamillä noin pari vuotta vielä patentti tuohon QuickConnectiin.
Onko mitään ''riskejä'' että nuo halvat pullot saattaisi kokonaan hävitä markkinoilta, onko esim. tuo Woody fiksu ostos jos haluaa pysyä halvoissa kaasupulloissa? Mulla löytyy 3 ylimääräistä kierteillä toimivaa vaihtokaasua. Illalla näyttäisi olevan kaiken lisäksi Tokmannilla -20% ale ''kaikesta''.
Musta Woody ollut käytössä jo pari vuotta. Ei ole kyllä huonoa sanottavaa tuosta varsinkin kun sitä aina välillä saa tarjouksesta Tokmannilta alle 30 euroa.

20260715_171716[1].jpg

Toki tuo puupohjainen komposiittipinta saa sen näyttämään siltä että se olisi aina likainen.

Hiilihapotuslaite Ideale+

Ostin aikaisemmin tämän (ei ollut kuin yksi arvostelu silloin, ajattelin että maanantaikappale sattunut). Itellä sama vika mitä muillakin, kaasupullo tyhjenee laitteen sisälle, eikä pulloon. Takuuseen ja vaihdoin MySoda Woodyyn + väliraha piti maksaa.

Lähinnä ajattelin varoittaa, ettei kukaan haksahda kun on nyt tarjouksessa.

En jaksanut ketjua kahlata läpi, että harrastaako kukaan muu hiilihapottamista regulaattorilla hiilihappopullosta?
IMG20260502103014.jpg
Tässä oma setuppi. Regulaattori on KegLand Mini 360 Core Actuator Regulator. Etuna tuossa, että noiden carbonation cappien kanssa voi käyttää mitä tahansa aikaisemmin hiilihappojuomalle tarkoitettua pulloa, voi hiilihapottaa muutakin kuin vettä, hiilihapotustasoa (painetta) voi säätää. Koneen ei tarvitse seistä pöydällä...
Tässä yksi video aiheesta:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/UOg0ha11htU?is=iLPNS38YhQgUVD7k

Eikö tuo ole aika hidas tapa? Tai mitä nyt oluen happoisuutta olen säätänyt + pumpannut sitä ulos kegeistä, niin paineen pitää antaa tasaantua pitkään?

Miten teet tuolla kylmää vettä? Esim. itse pidän sodastream pulloa jääkaapissa, ruuttaan sisään kaasut parissa sekunnissa ja kaadan veden kurkusta alas. Jos loppuu, voin ottaa hanasta niin kylmää vettä kuin tulee, ruuttaan kaasut taas kolmessa sekunnissa ja juon lisää.

Regulaattorilla hapotus tietääkseni kestää huomattavasti pidempään?

Vaikuttaa hyvältä vekottimelta tuo uus Woody- hiilihapotuslaite. Onko normaalia että napin painamisen jälkeen sormessa tuntuu pientä ilmavirtaa kun painetta tulee ulos? Aiemmassa vanhassa Sodastreamissä sellaista ei tullut niin siksi kyselen.

Vaikuttaa hyvältä vekottimelta tuo uus Woody- hiilihapotuslaite. Onko normaalia että napin painamisen jälkeen sormessa tuntuu pientä ilmavirtaa kun painetta tulee ulos? Aiemmassa vanhassa Sodastreamissä sellaista ei tullut niin siksi kyselen.
Jostainhan se kaasu tulee ulos, kun sitä ei enää pulloon enempää kyetä laittamaan. Mulla oli aikoinaan useampikin Woody peräjälkeen, mutta ne rikkoutuivat aina hyvin pian ja silloin ei ilmavirtaa muualla tuntunutkaan kuin siinä napin kulmilla. Havainnot löytyvät tästä ketjusta. Mahdollisesti ja toivottavasti ovat uusineet tuon rakenteen.

Jostainhan se kaasu tulee ulos, kun sitä ei enää pulloon enempää kyetä laittamaan. Mulla oli aikoinaan useampikin Woody peräjälkeen, mutta ne rikkoutuivat aina hyvin pian ja silloin ei ilmavirtaa muualla tuntunutkaan kuin siinä napin kulmilla. Havainnot löytyvät tästä ketjusta. Mahdollisesti ja toivottavasti ovat uusineet tuon rakenteen.
Jooh, sitä tulee jo pienesti ensimmäisenkin painamisen jälkeen kun nappi nousee ylöspäin. Todella pientä ja veikkaan että ei ole rikki kuitenkaan.

Itse ostin tuon MySoda Toby laitteen kaksi vuotta sitten (taisi poistua markkinoilta tuo malli) ja edelleen pelittää hyvin, eikä tässä ainakaan nappia painaessa tunne ilmavirtoja. Tässä on jokin systeemi napissa, että se napsahtaa ensimmäisellä painalluksella. Tieten jokin mekaniikka tuossa "kiikussa", jolla lukitaan se pullo.
On kyllä maksanut takaisin itsensä moneen kertaan...

1717535462702-png.1328093

Itse ostin tuon MySoda Toby laitteen kaksi vuotta sitten (taisi poistua markkinoilta tuo malli) ja edelleen pelittää hyvin, eikä tässä ainakaan nappia painaessa tunne ilmavirtoja. Tässä on jokin systeemi napissa, että se napsahtaa ensimmäisellä painalluksella. Tieten jokin mekaniikka tuossa "kiikussa", jolla lukitaan se pullo.

1717535462702-png.1328093
Kannattaa näitä tarjouksia aina katsella Tokmannilla, nyt oli paikallisessa Kaijonharjun liikkeessä Mysoda Woody White outletissa puoleen hintaan eli 34,97€.

20260724_170907[1].jpg

Ehdottomasti tämä, en edes muista hintaa silloin, tämä "bundle" kyseessä:
Eli Sodastream Terra Megapack missä (itse laitteen lisäksi) yksi ½-l ja 2x 1-litran pulloja sekä hiilidioksidisylinteri.

Helposti menee muutama litra vuorokaudessa ihan hiilihapotettua vettä.

Huomannut myös että tässä "Colassa" lienee paras hinta/laatusuhde (riittää että laittaa ½-litran tuoppiin sen verran että levitessään pohjalla neste täyttää pohjan, sitten hiilihapotettua vettä päälle ja ehkä pari jääpalaa):

Vaikuttaa ehkä ensivilkaisulla kalliilta mutta kun katsoo sekoitussuhdetta näkee mistä maksaa...

Ehdottomasti tämä, en edes muista hintaa silloin, tämä "bundle" kyseessä:
Eli Sodastream Terra Megapack missä (itse laitteen lisäksi) yksi ½-l ja 2x 1-litran pulloja sekä hiilidioksidisylinteri.

Helposti menee muutama litra vuorokaudessa ihan hiilihapotettua vettä.

Huomannut myös että tässä "Colassa" lienee paras hinta/laatusuhde (riittää että laittaa ½-litran tuoppiin sen verran että levitessään pohjalla neste täyttää pohjan, sitten hiilihapotettua vettä päälle ja ehkä pari jääpalaa):

Vaikuttaa ehkä ensivilkaisulla kalliilta mutta kun katsoo sekoitussuhdetta näkee mistä maksaa...
Noi vaihtokaasut vaan tuppaa maksamaan tietääkseni 7,90-9,90e. Vanhemmat kierrettävät kaasupullot maksavat esim. clas ohlsonissa 3 euroa. Yli tuplasti vähemmän hintaa vaihtokaasulla. En siis sano etteikö tuollakin säästäisi, en vaan koe esim. omassa tilanteessani järkeväksi tuota, sillä läheltä löytyy esim. Clas Ohlson joka myy halvalla Wassermaxia.

Noi vaihtokaasut vaan tuppaa maksamaan tietääkseni 7,90-9,90e. Vanhemmat kierrettävät kaasupullot maksavat esim. clas ohlsonissa 3 euroa. Yli tuplasti vähemmän hintaa vaihtokaasulla. En siis sano etteikö tuollakin säästäisi, en vaan koe esim. omassa tilanteessani järkeväksi tuota, sillä läheltä löytyy esim. Clas Ohlson joka myy halvalla Wassermaxia.
Mulla on tuo Terra ja hyvin on pelittänyt. Tilasin alle eurolla Aliexpressistä sen kaasupulloadapterin kierre-->quick ja Byggmaxin kolmen euron täytöillä olen mennyt.

Jätin alkuperäisen pullon kuitenkin varalle, niin pääseen jatkamaan hilihapotusta aina sen pari päivää, kun halpa pullo menee tyhjäksi, ennen kun ehtii käydä taas Byggmaxissa täyttämässä ja sitten laitan sen taas kaappiin.

Sodastream Terra vaihtui viimeinkin MySoda Woodyyn. Olen kyttäillyt hintoja netissä kun täälläkin on mainittu että on usein noin 30 euron hinnalla myynnissä. Kauan olen katellut ja tänään selvisi että ei se kyllä netissä ole tuolla hinnalla myynnissä. Satuin vaan käydä hakemassa cola -tiivistettä tänään ja etsin sitten hyllystä Ruby kakkosta samalla, ei löytynyt. Woody löytyi. Hintalapussa 35 euroa.

Vanhalle happokone-rasistille tuo oli kyllä väärän värinen, olisin halunnut sen "pulun" värisen rumentamaan keittonurkkausta, mutta koska hinta oli sopiva niin valkoinen sai kelvata. Isoja kuplia tuottaa amerikkalaiseen verrattuna mutta kyllä se vesi silti hapottui oikein hyvin.

Mukana tullut vesipullo on voimassa enää vuoden eli laite on ollut hyllyssä jonkin aikaa. QC tarrassa luki 2020 ja vähän alkoi mietityttämään tiivisteiden kunto, mutta ainakin ensimmäisen käytön kesti. Pari lisäpulloa ostin kun oli tarjous kympillä kaksi pulloa. Nämä tuntuvat paremmilta kuin SS pullot. Korkki on hieman kookkaampi ja siinä on sellainen pinta ettei se lipsu käsissä kuten SS korkit tekee. Ja sen pohja-osan voi ruuvata irti tarvittaessa, se ei onnistu SS pulloissa. Vesipullon pikakiinnitys on ainakin minulle luontevampi kuin SS vastaava.

Minulle tuo oli oikein hyvä ostos, ainakin näin yhden hapotuksen perusteella. Kahden vuoden takuu lukee kuitissa.

@living_death suosituksesta on tullut jonkin aikaa kokeiltua tuota MySodan Colaa, sokeritonta versiota. On syrjäyttänyt PepsiMaxin kokonaan joten kiitokset vinkistä! Noi on olleet Tokmannilla jo jonkin aikaa kolme pulloa kympillä tarjouksessa, ellei se ole jo muuttunut normi hinnaksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
312 604
Jäsenet
84 326
Uusin jäsen
max1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom