Sain pari tälläistä uhkakirjettä. xxx€ elokuvista ja 4x käsittelykuluja. Absurdi määrä kyttäämisestä ja roskapostista.
Olen lataillut archive.orgista elokuvia torrenttina. Ajatellut, että aivan laillista olisi mutta ei minulla kyllä ole siitä kuin mututuntua. Näyttää laillislta sivulta.. Ei sieltä mitään uunituoretta tavaraa löydy.
Wlan-hotspot puhelimesta näyttäisi olevan avoin. Voi vitsi.
En minä kyllä senttiäkään Jonille maksa. Ei olisi edes millä maksaa. Minulla olisi hyvä viedä asia hovioikeuteen. Köyhällä luultavasti on oikeus jonkinlaiseen lakiapuun valtion kustantamana? Mielummin minä kuin joku kenellä on rahaa maksaa näille vistotuksille.
-Lataamisesta ei näissä huudella, vaan jakamisesta
-Archive.org on ns netin arkisto, jos sieltä ole tietoiseti etsinyt jotain torent linkkejä joissa jaetaan ilman lupaa ja olet siihen jakamiseen osallistunut, niin ei kai siinä mitään epäselvää, tekemisistä kannetaan vastuu. tingata voi toki,
-Kun on nettiin julkisesti kertonut ja myöntänyt jakamisen, niin voi toki heittää ne laput roskiin, mutta todennäköisyys että valikoituu "esimerkiksi" on isompi kuin keskiverto kiirjeen saajalla, ja esimerkki riidassa pärjääminen heikompaa kun sen myäntänyt julkisesti.
Jos haluaa neuvotella, niin ei kannata hytköillä, vaan hankkia apua, jos taasen haluaa julkisuutta, ja esimerkiksi, niin siitä vaan.
Muilla uusille jotka aikoaa postata, niin ensin lukee ketjun, ja ihan ykkösjuttu, ei myönnä julkisesti lataamisia, ei yksilöi itseään julkisesti, ja ennen kaikkea ei yhteyttä, ei maksa, maksaminen ruokkii toimintaa, jossa laskunnäköisiä kirjeita ja uhkailuja lähetetään osoitetietojen perusteella ilman tekiä tietoja. Yhteydenottoa käytetään yhteydenottajaa vastaan. Jos tilanne eskaloituu ja tarvii reagoida, niin lakiapua ja keskustelu sitä kautta.