Grillit & grillaus

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Ehdotuksia miten tällaisen parilan saisi suoristettua? MUSTANG VALURAUTAPARILA 46X23CM

Se on ollut siis uudesta asti vähän banaanilla ja nyt kun pitäisi rasvanpolttoa tehdä, niin se on aika mahdotonta kun kaikki rasva kerääntyy keskelle ja sitten pinta alkaa kuplia. Oon koittanut päästää parilan kuumaksi, nostaa sen kahden tiilen varaan ja sitten puukalikalla ja moskalla nuijinut keskeltä, mutta eipä tuo suoristunut yhtään. Pitäiskö vaan päästää vielä kuumemmaksi?

Ja sitten onko kellään kokemusta, että onko tämä Rosterin puhdistusneste 650 ml hyvää puhdistusainetta rst pinnoille?
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
No en kyllä äkkiseltään keksi mitään syytä miksi en voisi vaan kääntää sitä Weberin omaa ritilää, kuten olen tähänkin asti tehnyt.
En mä mielestäni sitä kysynyt :hmm:Mutta, siis itse ei tule hanskoja pidettyä juurikaan kädessä grillaillessa, niin olisihan tuo mukava/helpompi pyöritellä kun vetää lapasta tassuun ja nostella tulikuumaa ritilää.
Tarpeeksi kun on esim. pieniä herkkusieniä grillissä niin olisi helpompi pyörittää kerralla koko satsi toiselle laidalle kuin nostaa yksitellen.
Makuasioita siis.
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
282
Mun grilli on niin rajun ruosteen syömä, ei sitä ole käytetty moneen vuoteen kun ex ryyppykaveri kuoli 8v sitten. Tosiaan entinen se on, mutsille annoin sen kaasupullon käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
En mä mielestäni sitä kysynyt :hmm:Mutta, siis itse ei tule hanskoja pidettyä juurikaan kädessä grillaillessa, niin olisihan tuo mukava/helpompi pyöritellä kun vetää lapasta tassuun ja nostella tulikuumaa ritilää.
Tarpeeksi kun on esim. pieniä herkkusieniä grillissä niin olisi helpompi pyörittää kerralla koko satsi toiselle laidalle kuin nostaa yksitellen.
Makuasioita siis.
No ei ole mullakaan hanskat kädessä, mutta yleensä grillipihdit on siinä lähellä kun grillaan. Niillä ottaa kiinni toisesta ritilän kahvasta ja pyöräyttää ritilän haluttuun asentoon. Mitään ei tarvitse nostaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
50
Niin kauan että se on valmis. Ei ole mitään aikaa mitä voi sanoa. Siksi pitää olla mittari joka ilmoittaa sulle puhelimeen että no nyt. Sitten se vielä lepäilee ainakin pari tuntia. Mutta jos aikaa pitäs arvioida niin 15h ehkä kauemminkin..
Juuri brisketin kanssa mikään mittari ei kerro valmiudesta oikeastaan juuri mitään. Tai ainakin on erittäin suuri riski sille, että menee yli. Tikulla tuota kypsyyttä kokeilla loppuvaiheessa ja aikaikkuna hyvän ja yli menneen välillä ei ole iso.
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
219
Juuri brisketin kanssa mikään mittari ei kerro valmiudesta oikeastaan juuri mitään. Tai ainakin on erittäin suuri riski sille, että menee yli. Tikulla tuota kypsyyttä kokeilla loppuvaiheessa ja aikaikkuna hyvän ja yli menneen välillä ei ole iso.
Tästä olis kiinnostava kuulla tarkemmin. En oo briskettiä vieläkään tehnyt. Ja monen kilon ja yli puolen vuorokauden settiä varten pitäs kaikki olla ns. selvillä.
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
219
Mun grilli on niin rajun ruosteen syömä, ei sitä ole käytetty moneen vuoteen kun ex ryyppykaveri kuoli 8v sitten. Tosiaan entinen se on, mutsille annoin sen kaasupullon käyttöön.
No sit kaasupulloa hakien ja poltat karstat grillistä. Sit vaikka hk:n sinistä parilalle. Siitä se lähtee taas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Tästä olis kiinnostava kuulla tarkemmin. En oo briskettiä vieläkään tehnyt. Ja monen kilon ja yli puolen vuorokauden settiä varten pitäs kaikki olla ns. selvillä.
Kun tikku menee siitä juurikaan tai ollenkaan vastustelematta läpi, niin se on valmis grillin osalta. Sen jälkeen X tunniksi vaikka pyyhkeen sisään ja kylmälaukkuun vetäytymään.
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Juuri brisketin kanssa mikään mittari ei kerro valmiudesta oikeastaan juuri mitään. Tai ainakin on erittäin suuri riski sille, että menee yli. Tikulla tuota kypsyyttä kokeilla loppuvaiheessa ja aikaikkuna hyvän ja yli menneen välillä ei ole iso.
Ehkä hieman muotoilin huonosti, mittarista nyt näkee sen että milloin se alkais olee valmis. Tökkimällä toki sitten sen lopullisen.
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Mistäs porukka tilailee/ostaa nitriilikäsineitä? Vinyli hanskoja löytää joka lävestä mutta niitä ei rasvaisille safkoille suositella joten siksi olen pitäny nitriilejä. Suolaisen hintaisia vaan tuppaa olemaan..
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Mistäs porukka tilailee/ostaa nitriilikäsineitä? Vinyli hanskoja löytää joka lävestä mutta niitä ei rasvaisille safkoille suositella joten siksi olen pitäny nitriilejä. Suolaisen hintaisia vaan tuppaa olemaan..
Itse olen käyttäny Rainbown käsineitä, joskin hinta niissäkin tuplaantunu vuodessa. Muuten hyviä hanskoja ja teoriassa edullisia.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
115
Menossa hakemaan Weberin 5770 ja nuukuus iskee :lol:

Bauhaussissa olisi tämän näköinen 79 €:


Mitä veikkaatte, mikä on isoin ero tähän 349 € Weberiin? Weber kestää 20 vuotta kun tämä 2-3 ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Menossa hakemaan Weberin 5770 ja nuukuus iskee :lol:

Bauhaussissa olisi tämän näköinen 79 €:


Mitä veikkaatte, mikä on isoin ero tähän 349 € Weberiin? Weber kestää 20 vuotta kun tämä 2-3 ?
Kestävyys varmasti yksi, mutta sitten on vielä tiiveys ja ritilöiden kestävyys jne. Ja ohuet lankaritilät mitkä on ruosteessa jo ekan käytön jälkeen.
Osta Weber. Noitten paskojen kanssa ei mene ku hermo.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
132
Kuva ei kerro ihan todellista kokoa mutta voi tehdä tiukkaa. Jossain näin myös että folioitiin tiiliskivi ja pistettiin brisketti roikkumaan yli ja kun vetäytynyt hieman niin tiiliskiven voi ottaa pois. Hyvältä näyttää kuitenkin :p Toivottavasti joku kuvaa kun valmista....!
Brisketin teko onnistu aivan mahtavasti ja mahtu hienosti L-kamadoon. Tällä kertaa joutu käärriin folioon lihan. Tosin se nopeutti vamistusta hieman liikaa. Jostain syystä koko operaatio jäisestä valmiiksi kesti noin 16h. Sulatus vesihauteessa, trimmaus, maustaminen, savustus/grillaus, lepuuttaminen, leikkaus, jäähdyty ja pannun kautta burgerin väliin. Burnt endsien haudutus siihen lisäksi noin 1,5h.

Ohan toi oma ruljanssi tehdä. Jostkus tarvitsee nähdä vaivaa hyvän lihan takia. :D:thumbsup:

photo_2021-05-01_12-07-45.jpg

photo_2021-05-01_12-07-56.jpg

photo_2021-05-01_12-08-06.jpg
photo_2021-05-01_12-08-14.jpg
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
219
Menossa hakemaan Weberin 5770 ja nuukuus iskee :lol:

Bauhaussissa olisi tämän näköinen 79 €:


Mitä veikkaatte, mikä on isoin ero tähän 349 € Weberiin? Weber kestää 20 vuotta kun tämä 2-3 ?
Ihan hyviä noikin on tohon hintaan. Kaverille ostettiin 50e vastaava muutama vuosi sitten ja vielä toimii. Eikä siinä ainakaan ritilöissä ollu mitään eroa Weberiin paksuudessa.
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
427
Brisketin teko onnistu aivan mahtavasti ja mahtu hienosti L-kamadoon. Tällä kertaa joutu käärriin folioon lihan. Tosin se nopeutti vamistusta hieman liikaa. Jostain syystä koko operaatio jäisestä valmiiksi kesti noin 16h. Sulatus vesihauteessa, trimmaus, maustaminen, savustus/grillaus, lepuuttaminen, leikkaus, jäähdyty ja pannun kautta burgerin väliin. Burnt endsien haudutus siihen lisäksi noin 1,5h.

Ohan toi oma ruljanssi tehdä. Jostkus tarvitsee nähdä vaivaa hyvän lihan takia. :D:thumbsup:



Aivan töörkeeeän hienon näköistä!! Kyllä, joskus kannattaa nähdä vaivaa ja palkitsee lopussa. Kiireistä työaikaa itsellä nyt että menee vasta kesäkuuhun kun itse pääsee taas kokkailemaan tommoista....ai että :p :p :p :p :thumbsup:
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Pitäisi kaasugrilli hankkia. Katsellut Napoleon Rogue R525PK-1 ja Weber Genesis II E-310. Mitäs mieltä raati on kumpi olisi "parempi"? Vai olisiko jokin muu vaihtoehto parempi alle 900€ hintaluokassa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Pitäisi kaasugrilli hankkia. Katsellut Napoleon Rogue R525PK-1 ja Weber Genesis II E-310. Mitäs mieltä raati on kumpi olisi "parempi"? Vai olisiko jokin muu vaihtoehto parempi alle 900€ hintaluokassa?
Mulla on vanhempi genesis ja olen ollut tyytyväinen toimintaan ja weberin laatuun. Tuossa kyseisessä mallissa häiritsee vähän avonainen hylly jossa myös on rasvakuppi. En tiedä olisiko oikeasti väliä, mutta tuntuu jotenkin väärältä :think:
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Mulla on vanhempi genesis ja olen ollut tyytyväinen toimintaan ja weberin laatuun. Tuossa kyseisessä mallissa häiritsee vähän avonainen hylly jossa myös on rasvakuppi. En tiedä olisiko oikeasti väliä, mutta tuntuu jotenkin väärältä :think:
Joo tuo e-310 avonainen alaosa on kyllä aika iso miinus. Muksu alkaa kävellä parin kk sisällä niin pelkona on, että menee sörkkimään sinne.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Pitäisi kaasugrilli hankkia. Katsellut Napoleon Rogue R525PK-1 ja Weber Genesis II E-310. Mitäs mieltä raati on kumpi olisi "parempi"? Vai olisiko jokin muu vaihtoehto parempi alle 900€ hintaluokassa?
Eiks tuossa Napoleonissa ole 4 poltinta ja Weberisä 3 polttinta ? Tarkoituksella vai vahingossa nuo vaihtoehtoina ? Itse juuri kuukausi sitten pallottelin Weberin ja Napoleonin välillä, ja tutkiskeltuani asiaa, Napolen sai vakuutettua minut. ja hommasin sellaisen ( 425 sarjalaisen ) Joissakin vertailuissa Napsu rankattiin Weberia paremmaksi. Lyhyellä kokemuksella tuo Napsun kaksitasoinen lämmönjakosysteemi on todella toimiva. Itse kiinnitin tuonhon Weberin avoimuuteen myös huomiota. Napsussa saa kaasupullon kaapin sisään ja sinne saaa myös kaikki muutkin varusteet laitettua siististi piiloon. Molemmissahan saa sivutasot taitettua alas, joska on myös iso plussa säilytyksen kannalta. Hommasin Toknannilta sivutasojen päälle mustat silikonisuojat, pysyväthän sivutasot puhtaina ja naarmuttomina. Napsuun saa jos jonkinmoista lisävarustetta jos tarve tulee myöhemmin, varmaan sama juttu Weberissä. Napoleonissa 15 vuoden takuuohjelma , joka osaltaan myös sai vakuuttuneeksi laadusta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Weberissä ne on ruuveilla
Ai ei vain? Sitten olen ymmärtänyt väärin. Joka tapauksessa, Napsussa saa tasot käännettyä Alas, ja alaskäännettyä tasoa voi sitten käyttää vaikka säilytyslaatikkona vaikka pihdeille, lastoille yms.(Alastaitetusta tasosta syntyy laatikko grillin kylkeä vasten, vähän niinkuin postilaatikko). Toki ne pitää ottaa pois sieltä jos tason kääntää takaisin ylös. Näppärä ominaisuus. Ylöskäännetyssä tasossa on myös kaksi koukkua vaikka roskapussille.
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Kävin tekemässä vielä viimeiset hypistelyt livenä liikkeessä. Napoleon vei lopulta voiton. Paremmat sytyttimet, jos yksi poltin sammuu tuulessa niin viereiset sytyttää sen automaattisesti takaisin (weberissä jää vain vuotamaan kaasua), alakaapit tuo suojaa muksulle ja saa kaasupullon piiloon sekä taitettavat sivutasot. Napsun lisävarusteissa myös isona plussana hiilikaukalo.

Ainoa parempi asia Weberissä oli tupla kerroksinen kansi jota todella ihmettelen miten Napoleonin hintaisesta grillistä se voi puuttua. Tuplakantta löytyy kuitenkin myös halvoista markettigrilleistä.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
85
Kävin tekemässä vielä viimeiset hypistelyt livenä liikkeessä. Napoleon vei lopulta voiton. Paremmat sytyttimet, jos yksi poltin sammuu tuulessa niin viereiset sytyttää sen automaattisesti takaisin (weberissä jää vain vuotamaan kaasua), alakaapit tuo suojaa muksulle ja saa kaasupullon piiloon sekä taitettavat sivutasot. Napsun lisävarusteissa myös isona plussana hiilikaukalo.

Ainoa parempi asia Weberissä oli tupla kerroksinen kansi jota todella ihmettelen miten Napoleonin hintaisesta grillistä se voi puuttua. Tuplakantta löytyy kuitenkin myös halvoista markettigrilleistä.
Mitenkäs sille Weberin sammuneen polttimen vuotavalle kaasulle sit käy niin eikös viereiset polttimot leimauta kaasun ja sammunut poltin "palaa päälle" ? Kaapissahan ei saa säilyttää pulloa grillaamisen aikana.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Hmm, eikös kaikissa Napoleoneissa ole sitten tällaista sisempää kerrosta kannessa:20210502_182052.jpg
Omassa rosteripintaisessa 365:ssa siis noin.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
482
Me just pähkäiltiin samojen välillä ja Napoleon huokutteli kyl itseä lähinnä ton kaapin takia. Weberiin toki päädyttiin kun muija oli "vakuuttunut" enemmän sen laadusta. Molemmat varmasti laatuvehkeitä, Weberis tuli messis toi varrashomma huhtikuussa mikä oli ihan kiinnostava.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Voisko tuo rosterin tuplakansi liittyä myös siihen, että suojaa ulompaa rosterikerrosta liialliselta lämmöltä ? Muuten ulkokuori voi mennä "kirjavaksi".
Vai onko tuo vaan mukavuusvaruste, että pintalämpötila ei ole liian korkea. Perus peltiversiossa ei tuplakantta ole. Mikä on sen virallinen selitys ?
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Kuulostaa loogiselta, ihan kuin olisin jossain törmännyt mainintaan, että tuplakansi estää ulkopinnan sinistymisen, mutta ei nyt löytynyt ainakaan nopealla vilkaisulla käyttöohjeesta ja oletin aiemmin tuon olevan myös mustassa.

Kaipa tuo hieman lämmöneristystä samalla parantaa eikä tosiaan ole tuntunut käteen yhtä kuumalta kuin kannen sivut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Kamadon hankinta houkuttelis. Terassilla tällä hetkellä ihan hyvä kaasugrilli. Onko monella kaasugrilli jäänyt tarpeettomaksi kamadon hankinnan jälkeen? Jotenki tuntuu et yhellä grillillä pitäis pärjätä kotioloissa, joten nykyisen kaasugrilli myynnillä ns. Väliraha kamadoon ois pienempi. Varmaan järkevää ois hankkia kamado ja katsoa jääkö tarpeettomaksi, mut toisaalta nyt omakin kaasugrilli menis paremmin kaupaksi.
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Mitenkäs sille Weberin sammuneen polttimen vuotavalle kaasulle sit käy niin eikös viereiset polttimot leimauta kaasun ja sammunut poltin "palaa päälle" ? Kaapissahan ei saa säilyttää pulloa grillaamisen aikana.
Weberistä puuttuu ne "liekkikäytävät" jota pitkin sammunut poltin syttyy uudestaan. Eli ne ei syty itsestään uudestaan ellei kupu täyty kaasusta niin paljon että leimahtaa kunnolla koko grilli.

Tässä hyvä demo.

Hmm, eikös kaikissa Napoleoneissa ole sitten tällaista sisempää kerrosta kannessa:
Omassa rosteripintaisessa 365:ssa siis noin.
Napsuissa taitaa tulla tuplakansi vasta prestige sarjassa. Vai tulisikohan se myös maalaamattomissa rosteripintaisissa rogueissa. En ole täysin varma.

Voisko tuo rosterin tuplakansi liittyä myös siihen, että suojaa ulompaa rosterikerrosta liialliselta lämmöltä ? Muuten ulkokuori voi mennä "kirjavaksi".
Vai onko tuo vaan mukavuusvaruste, että pintalämpötila ei ole liian korkea. Perus peltiversiossa ei tuplakantta ole. Mikä on sen virallinen selitys ?
Minun ymmärryksen mukaan tupla kansi perustuu vain siihen että ulkokuori ei kuumu niin kuumaksi että helposti polttaa itseään ja maalaamattomissa kansissa estää myös lämpövärjääntymistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 145
Weberistä puuttuu ne "liekkikäytävät" jota pitkin sammunut poltin syttyy uudestaan. Eli ne ei syty itsestään uudestaan ellei kupu täyty kaasusta niin paljon että leimahtaa kunnolla koko grilli.
Tässä hyvä demo.
Kyllä ainakin omassa Weberin Genesis-II:ssa on tuollainen kanava grillin takaosassa. Aina välillä ehtii poltin syttyä ennen kuin käyttää sytytintä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Kyllä ainakin omassa Weberin Genesis-II:ssa on tuollainen kanava grillin takaosassa. Aina välillä ehtii poltin syttyä ennen kuin käyttää sytytintä.
Niin on myös meikäläisen viime viikolla saapuneessa Genesis II S-310 grillissä.

Itsekin pohdin pitkään että Napoleon vaiko Weber. Napoleoniin olin jo päätynyt, mutta kun kaikki sellaiset mallit mitkä kiinnosti (mm. tarpeeksi iso pinta-ala) ovat jumissa Kanadassa/missä lie, niin piti alkaa tutustumaan tarkemmin Weberin tarjontaan. Gigantissa sitten oli tuo S-310 ihan hyvässä alennuksessa (999 e -> 849 e, on muuten nytkin sama hinta) ja käynnissä oli viel Weberin kampanja, että saa ilmaiseksi sähkövartaan kun osti grillin huhtikuun aikana. Tämä sitten keikautti vaakakupin Weberin suuntaan lopullisesti, kun ynnäilin päässäni että "säästän" tässä n. 340 euroa.

Sitten vähän omia havaintoja itse grillistä verratuna vanhaan Rebelin kaasugrilliin:
- Pelkästään kasausvaiheessa alkoi ymmärtää, että miksi Weber maksaa niin paljon.
- Tämä lämpenee ihan älyttömästi nopeammin ja kuumemmaksi, alle 5 min 250 *C ja alle 10 min 300 *C, maksimit oli taisi olla jossain 350-360 *C tienoilla. Weber pysyy nupit minimissä kuumempana kuin Rebel maksimissa.
- Weber GBS vaikutti aluksi turhalta ominaisuudelta, mutta nyt kun tutustui noihin palikoihin mitä kaikkea siihen saa, niin mieli kyllä muuttui. Kävin tuon valurautapannun hakemassa ja onhan tuo kiva kun pannu lukittuu paikalleen eikä keiku ja kääntyile ritilöiden päällä. En myöskään aluksi edes hoksannut, mutta tuo GBS on jossain vaiheessa muutettu niin että se ei ole keskellä grilliä vaan hieman sivussa -> Jää paremmin tilaa käytettäväksi sen viereen.
- Rasvankeräys järjestelmä on tosi fiksu. Irrotettava pohja ja iso rasvakuppi.
- Avohylly rakennetta pidin ensin miinuksena. Edellisissä grilleissä on ollut aina kaappi ja sinne on saanut kätevästi ylimääräiset roinat piiloon. Nyt kun tuota on pari kertaa käyttänyt, niin tykkäänkin tästä. Pohjahylly ja ylempi ritilä toimivat lisä laskutilana, grillipihtejä yms. ei tarvitse pitää sivutasoilla ja näin ollen niihin jää enemmän tilaa lautasille yms. yms. Tykkään myös tuosta avorakenteesta, että sitten kun grillin alta tarvitsee jotain, niin se on nopeampi ottaa sieltä kun ei tarvitse väistellä ja availla ovia.
- Avohylly rakenteen miinuksena on kyllä se, että rasvakuppi jää näkösälle. Se voi mahdollisesti houkutella jotain elikoita paikalle. Jossain mainittu kissanhiekka voisi olla ratkaisu. Eli kissanhiekkaa rasvakupin pohjalle, rasva imeytyy sinne ja tuo helpottaa myös puhtaana pitoa kun saa vain kipata hiekat pois ja laittaa uutta tilalle.

Grillisuojus Premium Large Kävin hakemassa Rustasta tällaisen peitteen. Vaikuttaa kyllä oikein hyvältä, en kehdannut Weberin riistohintaa maksaa peitteestä. 5 vuoden takuu peitteelle (en kyllä tiedä mitä takuu kattaa, kun sitä ei oltu eritelty paketin päällä). Nuo verkot sivuilla varmasti auttaa että ilma kiertää paremmin alla. Tuo tuntui olevan myös paksua tavaraa, materiaalipaino taisi olla 315 g/m2.

Tähän kylkeen olisi tarkoitus hankkia vielä pikku Kamado, mutta saattaa olla että joutuu suosiolla hankkia M tai L koon vehkeen. Täytyy terassinjatko tehdä ensin, niin näkee mihin kaikkeen tilaa riittää
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
212
Kamadon hankinta houkuttelis. Terassilla tällä hetkellä ihan hyvä kaasugrilli. Onko monella kaasugrilli jäänyt tarpeettomaksi kamadon hankinnan jälkeen? Jotenki tuntuu et yhellä grillillä pitäis pärjätä kotioloissa, joten nykyisen kaasugrilli myynnillä ns. Väliraha kamadoon ois pienempi. Varmaan järkevää ois hankkia kamado ja katsoa jääkö tarpeettomaksi, mut toisaalta nyt omakin kaasugrilli menis paremmin kaupaksi.
Kamadon lämmitys on kuitenkin sen verran vaivaa vaativa operaatio että mä ainakin käytän kaasugrilliä sen ohessa nopeisiin tilanteisiin.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
Valitkaa Weberiltä niitä xx5-malleja, jos haluatte että siinä on se kaappi alhaalla... kaikkihan nuo xx0-loppuiset ovat ilman kaappia. Tiputtikos se Weber kokonaan ne 6-polttimolliset mallit Genesis II-sarjasta muualtakin kuin Suomesta tällä kaudella...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Itse en ole nähnyt liekkikanavia tarpeelliseksi, harvemmin tulee juurikaan sammuteltua ja sytyteltyä polttimia kesken grilllauksen, jos sen teen niin en silloinkaan käytä sytytintä vaan annan kaasun syttyä viereisestä polttimesta. Syttyy melkein heti ja ei ääneltään eroa normaalista syttymisestä, sellainen pieni humahdus. En koe räjäyttäväni ruokaa pilalle :think:

Valitkaa Weberiltä niitä xx5-malleja, jos haluatte että siinä on se kaappi alhaalla... kaikkihan nuo xx0-loppuiset ovat ilman kaappia.
Pompsahtaa vaan hinta melkein viidellä sadalla tms. suorastaan ryöstöltä kuulostavaa :cautious:
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Kyllä ainakin omassa Weberin Genesis-II:ssa on tuollainen kanava grillin takaosassa. Aina välillä ehtii poltin syttyä ennen kuin käyttää sytytintä.
Okei! Sitten Weber on lisätty ne tuon videon jälkeen.
Grillisuojus Premium Large Kävin hakemassa Rustasta tällaisen peitteen. Vaikuttaa kyllä oikein hyvältä, en kehdannut Weberin riistohintaa maksaa peitteestä. 5 vuoden takuu peitteelle (en kyllä tiedä mitä takuu kattaa, kun sitä ei oltu eritelty paketin päällä). Nuo verkot sivuilla varmasti auttaa että ilma kiertää paremmin alla. Tuo tuntui olevan myös paksua tavaraa, materiaalipaino taisi olla 315 g/m2.
Hyvä vinkki, pitää katsastaa tuo peite. Napsun ja Weberin omat peitteet ovat niin kusetushintaisia, että sellaista ei tule ostettua.
Valitkaa Weberiltä niitä xx5-malleja, jos haluatte että siinä on se kaappi alhaalla... kaikkihan nuo xx0-loppuiset ovat ilman kaappia. Tiputtikos se Weber kokonaan ne 6-polttimolliset mallit Genesis II-sarjasta muualtakin kuin Suomesta tällä kaudella...
Joo kuten edellinen jo totesi niin hinnat muuttuu niin ryöstöksi kaappien lisäyksellä, että ei mitään järkeä. Toki ne piirtää kellä on liitua.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Hyvä vinkki, pitää katsastaa tuo peite. Napsun ja Weberin omat peitteet ovat niin kusetushintaisia, että sellaista ei tule ostettua.
Totesin kanssa että Napsun oma peite on älyttömän hintainen ja päätin etsiä jonkun vastaavan. Cittarista mukaan tarttui tälläinen peite:

1620037722875.png





Kangas on hyvin tukevaa ja paksua ja ei varmasti lähde tuulen mukana pois, niinkuin jotkut kevyet peitteet. Hinta todella edullinen. Verkolliset tuuletusaukot molemmissä päissä. Ruiskutin vielä tuohon päälle tekstiilikyllästeen, niin nyt vesikin helmeilee siitä pois......
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Totesin kanssa että Napsun oma peite on älyttömän hintainen ja päätin etsiä jonkun vastaavan. Cittarista mukaan tarttui tälläinen peite:


Kangas on hyvin tukevaa ja paksua ja ei varmasti lähde tuulen mukana pois, niinkuin jotkut kevyet peitteet. Hinta todella edullinen. Verkolliset tuuletusaukot molemmissä päissä. Ruiskutin vielä tuohon päälle tekstiilikyllästeen, niin nyt vesikin helmeilee siitä pois......
No ei ole kyllä hinnalla pilattu. Osaatko sanoa onko vedenpitävä vai hylkivä?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
En tiedä , tuskin vedenpitävä ainakaan . Tuskin on mikään oikeasti vedenpitävää ellei ole GoreTex tai vastaavalla varustettu kangas.
Mutta, kuten sanoin, ruiskutin tekstiilikyllästeen tuohon, nyt ainakin vesi helmeilee. Omaan käyttöön varmaan ihan riitävä, kun grilli on räystään alla ja ainoastaan tuulen kanssa siihen voi sataa.
 
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
212
Kyllä moni kangas pitää helpostikin vettä, ei näissä hengittävyyttä niin tarvita
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Katsotaan miten tuo cittarin peite toimii, jos ei ole hyvä, niin sitten halloweeniniä leikataan siihen päänaukko keskelle ja isketään kurpitsa päähän ja menoks.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Menossa hakemaan Weberin 5770 ja nuukuus iskee :lol:

Bauhaussissa olisi tämän näköinen 79 €:


Mitä veikkaatte, mikä on isoin ero tähän 349 € Weberiin? Weber kestää 20 vuotta kun tämä 2-3 ?
Olen sanonut ennenkin ja sanon taas, jos tuo 349e tuntuu kovalta niin samanlaisen Weberin mutta sillä normaalilla tuhka-aluslautasella ja ilman lämpömittaria saa 159€ Motonetistä. Moni tuota karsastaa mutta käytännössä on hyvä käyttää. Ei vie tuuli tuhkia vaikka luulisi ja alailmansäätö sisäpuolelta samanlainen kuin kalliimmassa. Saa 10 vuoden takuun emaloinnille ja on tavallinen rosteriritilä ilman lisähärpäke optiota. Tuossa Weberissä on vissi ero halpiksiin, omani täyttää 10 vuotta tänä kesänä ja aivan mainiossa kunnossa. Tuhkalautasen voi tyhjentää kääntämällä yhden jousikiinnikkeen sivuun ja ottaa lautasen pois grillin alta ja kaataa muovipussiin. Mielestäni tuo 160€ Weber on paljon enemmän grilliä hintaansa kuin kalliimmat veljensä.
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Oliko myös jossain mukana epäsuoralle lämmölle joku suoja, nimenomaan savustusta miettien?

Itse juuri pitkien pähkäilyjen jälkeen tilailin bonon limitedin.
Pitkään mietin kokoa, päädyin nyt kuitenkin kerralla isompaan ja paistoalaa on se n 56cm ja painoa möhköllä 120kg.
Keramiikan elinikäinen takuu painoi vaakakupissa, sekä hyvät kokemukset netin puolelta.
Tuli samalla haalittua sähkövarras, hieman parilaa, valurautaritilää, hiilikoria jne. Tää pitäisi tulla toukokuun alkupuolella, seuraillaan todellisuutta.

Pitäisi vielä pizzakivi, joku suojamatto alle hommata jne.

Toivotaan vähän tätä epävakaata keliä, niin ei tunnu odottelu niin pitkälle.
Saako tiedustella mistä tilasit? Näyttää eioota joka mesta atm, ja tollasta kuolannut myös =P
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
182
Saako tiedustella mistä tilasit? Näyttää eioota joka mesta atm, ja tollasta kuolannut myös =P
Bigshop.fi eli suomen maahantuoja.

Saanti huonoa, omakin rahti viivästynyt tonne vko 22 kesäkuun alku vaikka piti tulla jo huhtikuussa.

Grande ja Media kokoja oli saatavilla käsittääkseni tuossa vklp, mutta nekin menivät hetkessä.

Suosittelen olemaan yhteydessä heihin, kertovat kyllä mikä tilanne tällä hetkellä ja avautuuko ennakkomahdollisuuksia ostoon.
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Joo, laitoin tonne postia ja Eestiin grillimarkettiin myös. Eestistä vissiin pystyisi tekemään tilauksen, mutta todellinen saatavus ja rahti vähän arvelluttaa..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 467
Viestejä
4 163 047
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom