Itse kyllä tykkään hiiligrillistä ja niitä on tietenkin tullut käyteltyä jonkun kerran. Sen ajan vaan mitä mulla on ollut mahdollisuus grillata, eli hieman yli 10v niin mulla on ollut kaasugrilli koko ajan. Ja tältä pohjalta tuntuu että kaasu on paljon helpompi ja nopeampi. Jos paistan vaikka muutaman makkaran niin käyn heittämässä grillin hupun pois ja grilli täysille (menee ehkä puoli minuuttia), haen sisältä makkarat (menee muutama minuutti) ja pistän grilliin pöhisemään.. Hiilillä taas tuntuu että se paras hiillos alkaa joskus 20-30min sen jälkeen kun on alkanut lämmittämään...eikö tossa yleensäkin oo että valelet sytytysnestettä, odotat muutaman minuutin, sytytä tikuilla...odottelet...kohentelet tulta jne. Ja kun lähtee tulille niin tosiaan ainakin 10min että pystyy alkaa grillaamaan.
Oma fiilis siis tuollainen mut kuten sanottua niin oma grillaus-historia on kyl suhteessa 95/5 kaasugrillin hyväksi

toki olen kyllä miettinyt sellaista että jos hommaisin ensi kesälle uusen kaasugrillin mutta jos kylkeen hankkisikin hiiligrillin myös? Luulen että varastossa voisin säilyttää hiiligrilliä ja sillekin olis käyttöä jonkun kerran per kesä. Ehkä kahden grillin systeemi olisi toimiva? Kun on aikaa ja haluaa kunnon pinnan eväisiin niin hiilellä ja muuten kaasulla...