Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ottais läskiä pois. Suola + pippuri päälle ja ja savuun. Välillä kostuttelee esim. Omenamehulla. 5 tunnin jälkeen folio päälle ja jatkaa kypsyttelyä, kunnes sisälämpö n. 90.Nappasin kaupasta kilon brisketin eli reilumman pihvin kokoinen palanen. Mites tuota kannattaisi laittaa kamadossa? Läskit pois ja savustumaan reilussa satasessa?
En ottais läskiä pois. Suola + pippuri päälle ja ja savuun. Välillä kostuttelee esim. Omenamehulla. 5 tunnin jälkeen folio päälle ja jatkaa kypsyttelyä, kunnes sisälämpö n. 90.
Repiminen?Jatketaan vielä että grillistä poiston jälkeen folio+pyyhe paketissa 0,5-1h jonka jälkeen repiminen. Viilenemisen jälkeen jääkaappiin odottamaan seuraavaa päivää. Seuraavana päivänä 20min uunissa pikku rapeus pintaan ja ääntä kohti lisukkeiden kera.
edit: Tietysti voi syödä hetikin.
Missasin tuon Briskett kohdan ja ajatus oli nyhtöpossussa eli joo ei tarvi repiäRepiminen?
Jatketaan vielä että grillistä poiston jälkeen folio+pyyhe paketissa 0,5-1h jonka jälkeen repiminen. Viilenemisen jälkeen jääkaappiin odottamaan seuraavaa päivää. Seuraavana päivänä 20min uunissa pikku rapeus pintaan ja ääntä kohti lisukkeiden kera.
edit: Tietysti voi syödä hetikin.
Tuo mustang houston on alessa motonetissä hintaan 279,30€, tuohon hintaan ehkä uskaltaisi riskeerata.Mustang Houston grillausalue 72 cm x 49,5 cm =3564 cm2 - HInta 400€. Takuu 1 vuosi
Traeger PRO22 Yläritilä: 55 x 18 cm = 990 cm2, alaritilä: 55 x 48 cm = 2640 cm 2, yhteensä 3630cm2 - Hinta 600€. Takuu 3 vuotta
Itselleni valinta olisi aika selkeä
Kyseinen Traegeri on nyt Verkkokaupassa 500€ ja lähti tilaukseen.Mustang Houston grillausalue 72 cm x 49,5 cm =3564 cm2 - HInta 400€. Takuu 1 vuosi
Traeger PRO22 Yläritilä: 55 x 18 cm = 990 cm2, alaritilä: 55 x 48 cm = 2640 cm 2, yhteensä 3630cm2 - Hinta 600€. Takuu 3 vuotta
Itselleni valinta olisi aika selkeä
Mastertouch+mustangi kivi. Hyvää tuli kun lopetti ahnehtimisen ja ei yrittäny tehdä kiven kokosia pitsoja...
Pizzaan pitää olla kuumaa. Marienburgin hiiliä oli melkeen täys pallo.. Ilmaluukuilla säädin lämpöä niin että mittari näytti 250-280 paistonajan. Omissa ei-tieteellisissä testeissä oon havainnut että paremmin pitsan paistaminen onnistuu kun hiilet ylettyy suht lähelle kiveä.Aika paljo hiiliä sulla tuolla... Miten kuumaa mittarin mukaan? Ku brikettikorit täynnä (kokonainen piippusytytin) Weber-brikettejä tulee jo liiankin kuuma. Näyttää pohjalla pikku tirriltä jos ei ois koreja. Vai onks noi jotain huonoja hiiliä / pitääks pizzaan olla 400 C?
Alkuun tuon kanssa oli kyllä aikamoista räpellystä.. mutta. Kiven lämpötila ja taikinan koostumus. Itse suosin sellaisia täytteitä joita varsinaisesti ei tarvi kypsentää. Tuossa yllä pepperooni ja paprika. Pitsa itessään ei kivellä ole ku 2-3min ja täytteet pitäisi olla myös valmiita siinä ajassa tai pohja palaa. Ramlösa manitoba on käytössä havaittu toimiviksi jauhoiksiMiten te estätte ton pohjan palamisen pizzassa? Pizzakiven kuuluu olla todella kuuma, mutta mulla ainakin on aina se ongelma että kun täytteet alkaa olla sopivia ni pohja on palanu karrelle ja sisältä raaka. Tai sitten miedommalla lämmöllä kun täytteet alkaa sopivasti sulaa mutta pohja on kuin kengänpohjaa.
Manitobaa olen itekkin käyttäny. Ongelma on siinä että tuntuu että edes juusto ei ehdi sulamaan kun pohja on jo palanut.Alkuun tuon kanssa oli kyllä aikamoista räpellystä.. mutta. Kiven lämpötila ja taikinan koostumus. Itse suosin sellaisia täytteitä joita varsinaisesti ei tarvi kypsentää. Tuossa yllä pepperooni ja paprika. Pitsa itessään ei kivellä ole ku 2-3min ja täytteet pitäisi olla myös valmiita siinä ajassa tai pohja palaa. Ramlösa manitoba on käytössä havaittu toimiviksi jauhoiksi
Sulla on liian kuuma se kivi... sen pitää olla kuuma, mutta se ei sitten myöskään saa olla liian kuuma.Manitobaa olen itekkin käyttäny. Ongelma on siinä että tuntuu että edes juusto ei ehdi sulamaan kun pohja on jo palanut.
Miten te estätte ton pohjan palamisen pizzassa? Pizzakiven kuuluu olla todella kuuma, mutta mulla ainakin on aina se ongelma että kun täytteet alkaa olla sopivia ni pohja on palanu karrelle ja sisältä raaka. Tai sitten miedommalla lämmöllä kun täytteet alkaa sopivasti sulaa mutta pohja on kuin kengänpohjaa.
Illalla syödään brisketti hampparia
Sulla ei ole astiaa alla? Millainen mausteseos? Meinaatko tehdä myös Burnt ends:jä? Hyvältä näyttää!! Itse tilasin samanlaisen, mutta pienempi....n reilu 3kg vaan. Pitäisi saada se tänään. Huomiseksi sitten kamadoon....kuvia lopputuloksesta kiitos!
Ei oo astiaa alla. Kamadossa pysyy kosteus ja lämmöt muutenki yllä. 50/50 koshersuola ja mustapippuri seos. Onko kotimainen brisketti minkä tilasit? Viime kesänä tilasin kerran kotimaisen kolmikilosen kanssa. Oli aivan rasvaton. Olivat veistelleet vähätkin rasvat pois. Lopputuleman tietää Nää pari viimesintä Aussi ihan eri kaliiperia. Juu kuvia tulee lisääSulla ei ole astiaa alla? Millainen mausteseos? Meinaatko tehdä myös Burnt ends:jä? Hyvältä näyttää!! Itse tilasin samanlaisen, mutta pienempi....n reilu 3kg vaan. Pitäisi saada se tänään. Huomiseksi sitten kamadoon....kuvia lopputuloksesta kiitos!
Burnt endsit on ihan parasta. Tein viikko sitten 7,5kg brisketin BGE largella ja just sinne mahtui. Tänään laitoin 4x 2,4kg possun niskaa savustumaan. Se on myös melkosta rautaa savustettuna.
Juu, kotimainen pitäisi olla. Ja samaa pelkään minäkin että putsattu........ Lainaus unohtu.
Homma edistyy
Kyllä se tosta viel tummuuSieltähän tuleekin tuollainen vaalea versio. Itse teen kunnon barkin pintaan.
Alkuviikosta kattelin tukusta (Heino, Tukkutori), että oli kotimaista briskettiä siivoamattomana jotain about 4.5kg paloina. Tuli ostettua muutakin lihaa siinä niin ei kehdannut enää sitä ottaa. Näytti kyllä osa niistä hyviltä ollakseen suomalaisia. Rasvaa oli ainakin reiluhkosti.Juu, kotimainen pitäisi olla. Ja samaa pelkään minäkin että putsattu....
Mac’n cheese ohjetta jakoon kiitos
Tosta kopsasin. Melko täyteläistä tuliMac’n cheese ohjetta jakoon kiitos
Tosta kopsasin. Melko täyteläistä tuli
No eipä tässä varsinaisesti missään laihdutus threadissa nyt kirjoitellakkaan Ja kaikkeahan voi syödä kun pitää määrät kohtuullisina. Joka on toki 100x helpommin sanottu kuin tehty.No huh huh! Niin pitkään alko suu kostua kun katto mitä kaikkee tuohon tulee.. Perus makaronisalaatti aika kevyttä tohon verrattuna
Tolla hinnalla saisi weberin master touch hiiligrillin, onko pakko olla kaasu?Ensimmäistä omaa grilliä hankkimassa. Onko tästä kyseisestä laitteesta aloittelijalle iloa Kaasugrilli Lucifer Jadeite 4 poltinta + sivukeitin ?
Tosiaan jos tällä muuteman vuoden pärjäisi ja jos enemmän rupeaa napsumaan niin katsottaisiin seuraavaksi niitä webereitä.