Grillaustarvikkeita myyvät liikkeet noita myy. Hikkori, omena, yms. En ite osaa sanoa et mikä on paras. Kokeilemalla se selviää. Esim weberin pellettiä. Löytyy varmaan muitakin merkkejä.
Katoitko e-villen testin ostaessasi tuon uunin?
Vaikutti tosi työläältä ja tosi usein piti pellettiä lisätä. Varsinkin jos useampaa pizzaa tekee mieli. Aika pieni se pellettikori kuitenkin on.
Itse tuollaisella uunilla saattaisin kokeilla myös brikettiä. En tiä saisko sillä tulen kestämään sopivassa lämmössä vähän kauemmin.
Vaatii varmaan aika paljon yritystä ja erehdystä, ennen ku oikea tapa löytyy.
Onnea siihen
Vittu sentäs.
Nyt käytin ekaa kertaa tota.
No sen käyttö oli kyllä aika puhdasta helvettiä

Pistin pohjaksi 5 weberin brikettiä, joka oli ihan vitusti liikaa, vei liikaa tilaa pois pelleteiltä.
Pellettejä sai oikeasti 3min välein lisätä uuden puolikkaan kauhallisen.
Lämmöt laski ihan sika nopeasti sen takia kun noi sammuili vähän väliä.
Sitten kaiken kruunasi että se astia mihin polttoaine tungetaan vääntyi lämmöstä eikä sitä saanut enää kiinni, eli käytettiin sitten sentti raollaan.
Olin jo päättänyt heittää ryssää tolla saatanan koneella mutta sitten otin pizzan pois sieltä ja se silti oli ylivoimaisesti parasta mitä olen tehnyt (sähköisellä pizzauunilla, kamadolla, uunilla) vaikka en saanut kiveäkään kuin jonnekkiin 320 asteeseen.
Noi liekit sai jollain ihmeen konstilla ihan uskomattomat aromit irti pepperoni makkaroista
Lopulta sain sullottua sen luukunkin kiinni toisen pizzan kohdalla, mutta nyt se sitten ei tietenkään enää aukea.
Onneksi oli vimppa pizza
Nyt mä pohdin että onko toi uskomattoman hyvä pizza sitten kaiken tuon kidutuksen arvoista...
Varmaan ton luukun työkaluilla auki saisi väännettyä ja raudanhan aina manipuloitua saa muotoonsa vasaralla....
Toki varmaan saisin ton palautettua koska toi luukku ei pelitä niinkuin kuuluisi, mutta viime viikon ooni karu 199e tarjouskin on ohi nyt ja se on kyllä ihan maksimi mitä voisin sijoittaa (tämä oli 93e + 20e pelletit), oonin kanssa tarttis vielä puutakin ostaa...
Jätin ton oonin ostamatta koska siinä ei ole lämpömittaria, eikä sen kanssa ainakaan oonin mukaan saa käyttää pellettejä...
Kaasulla toimiva ei oikein ole vaihtoehto koska sit tarttis ostaa myös kaasupullo...