Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Säästä ~150€ ja ota Amazonista Onlyfiren pyöritin
Onlyfire, Universal Rotisserie Pit with Motor, 57 cm, Grill Skewer Attachment Set for Kettle Barbecue, Rotisserie, Charcoal Grill, fits Weber 2290 and Other Models https://amzn.eu/d/1e1F6E1
ja kaveriksi
Onlyfire Universal Rotating Barbecue Skewer System Rotisserie Needle Set, Fits Any Grill Rotisserie Skewer, 44 cm Length, Φ16 cm https://amzn.eu/d/hLHvbtj
Jälkimmäisestä ei kokemusta, mutta varmasti toimiva sekin.
Jos sinulla on kokemusta Onlyfiren vartaasta, sinulla ehkä jopa on sellainen, niin osaatko sanoa, mitä materiaalia vartaan akseli on? Pinnoitettua terästä vai rosteria?
Jos joku on vailla hiilikoria niin multa löytyy turun seudulta tuo linkin hiilikori jota jaksoin viikon käyttää, 45e hintaan noudolla.
Hankaloitti siivoomista, kun itellä tapana vaan heittää uusia hiiliä vanhojen päälle, kun toi on paikallaan niin ei saanut työnnettyä tuhkia pohjalla oleviin reikiin kunnolla…Mikäs tuohon käyttämättömyyteen ajoi?
Hankaloitti siivoomista, kun itellä tapana vaan heittää uusia hiiliä vanhojen päälle, kun toi on paikallaan niin ei saanut työnnettyä tuhkia pohjalla oleviin reikiin kunnolla…
Hankaloitti siivoomista, kun itellä tapana vaan heittää uusia hiiliä vanhojen päälle, kun toi on paikallaan niin ei saanut työnnettyä tuhkia pohjalla oleviin reikiin kunnolla…
Tuli rakennettua kesällä isompi terassi ja pitäisi täydentää ooni kodan, weberin kaasu- ja hiiligrillin kaveriksi kamado. Kun rajaksi laittaa 1000€ niin nämä kaksi grilliä pomppaa esiin:
![]()
Kamado BONO Grande - www.bigshop.fi
Kamado BONO Grande on iso Kamado pitkällä takuulla. Tällä Kamadolla valmistat ison määrän ruokaa kerralla.www.bigshop.fi
![]()
Evolve Prime Series Full Kamado With Metal Shelves, THE BEAST
Evolven Prime-sarjassa valitset kahden kovan ja tyylikkään väliltä: The Beauty on Prime-sarjan kaunotar, joka hurmaa kiiltävän mustalla ja sileällä ulkomuodollaan. The Beast on Prime-sarjan ronski äijä savunharmaalla mattapinnallaan. Grillien parhaimpiin ruoanlaittoa helpottaviin ominaisuuksiin...www.grillitukku.fi
Varustelista näyttää hyvin yhtenevältä molemmissa, evolvessa mielestäni tuo yläpuolen ilma-aukko on fiksumpi jos taivasalla grillaa. Bonoa taas puoltaa se, että sen voisi käydä itse hakemassa niin säästäisi rahtihinnat. Molemmissa keraamisilla osilla ensimmäiselle omistajalle elinikäinen takuu. Bono ollut pidempään markkinoilla ja evolve on varsin uusi yritys. Otti noista kumman tahansa niin lienee saavan aika samanlaatuista tavaraa?
Onko kamadoon jotain "pakollista" lisävurestatta mikä on hyvä hankkia heti? Jonkin verran erilaista sälää jo hiiligrillaus harrastuksen myötä löytyy..
Mastertouch 57Vanha Tokmannin pallogrilli paloi alaosastaan puhki ja nyt suunnitelmissa hankkia Weberin hiiligrilli. Olen katsellut 57cm halkaisijaltaan olevia malleja. Mitä Weberin hiiligrilliä suosittelisitte, noita malleja näyttää olevan vaikka minkälaista ja hintahaarukkakin aika laaja? Budjetti noin 400 euroa.
Kuten yllä niin Weberin Mastertouch 57cm on hyvä peli. Itsellä ollut käytössä 2021 lähtien kun kaasusta siirryin hiileen.Vanha Tokmannin pallogrilli paloi alaosastaan puhki ja nyt suunnitelmissa hankkia Weberin hiiligrilli. Olen katsellut 57cm halkaisijaltaan olevia malleja. Mitä Weberin hiiligrilliä suosittelisitte, noita malleja näyttää olevan vaikka minkälaista ja hintahaarukkakin aika laaja? Budjetti noin 400 euroa.
Sit samalla ikean reissulla voi napata ribseille telineen: VARIERA Kattilankansiteline, ruostumaton teräs - IKEA
Jossain, olikohan Facen BBQ ja Grillaus ryhmässä taisin joskus nähdä kun oli ribsit ikään kuin rullattu ja sillä saatu mahtumaan aika läjä niitä.Tämä kyllä mainio keksintö, uppoaa Kamadon sisällekkin fiksusti niitä ribsejä vinopino.
Vortex on tuolta em. facen ryhmästä Lähiöfaijojen idea tainnut olla. Tai ainakin he siitä eka postaili et näin saa halvan vortexin.Tämä unohtui Kamadon lisävarustesuosittelusta kokonaan. Kiitoksia @ZeTakes, olipa mainio tuo vortex idea !
Saranallinen versio vai saranaton? Jonkun verran lukenut ettei saranallinen kansi tiivisty kunnollaMastertouch 57
Voin tähän omasta puolesta ottaa kantaa. Itse mietin samaa ja olin lukenut samoja.Saranallinen versio vai saranaton? Jonkun verran lukenut ettei saranallinen kansi tiivisty kunnolla
Näin saranattoman omistavana sanoisin että saranallinen. Käyttömukavuus on ihan eri planeetalta.Saranallinen versio vai saranaton? Jonkun verran lukenut ettei saranallinen kansi tiivisty kunnolla
Se on vaan helvetin kömpelö laittaa. Pitää aina mennä grillin sivulle tai sitten nojata kuumien hiilien/savun yli että saa sinne tellinkiin.Itsellä vuoden verran takana nyt saranattomalla versiolla. Rungossa on "teline" johon kannen saa nostettua ikään kuin saranallisenkin, eikä ongelmaa kannen laskupaikasta ainakaan itsellä ole tullut vastaan.
Saranaton on parempi, siinä on pidike kannelle myös, senku tönäsee sinnepäin niin sinne jää.Oma mielipide, että saranallinen. Sen saa tarvittaessa irti helposti ja mielestäni paljon helpompaa, kun kannen voi vain nostaa eikä tarvitse miettiä, että mihin sen laskee.
Se on vaan helvetin kömpelö laittaa. Pitää aina mennä grillin sivulle tai sitten nojata kuumien hiilien/savun yli että saa sinne tellinkiin.
Ja aina jos haluat vaan nopeasti kääntää tai voidella niin se on joko pidettävä kansi kädessä, laskettava se jonnekkin tai ähellettävä telineeseen. On se pidemmän päälle puuduttavaa puuhaa.
Olen toki kokeillut tuota, mutta joku siinäkin oli miks ei oikein itelle toimi sujuvasti. En vaan äkkisältään muista mikä. Kyllä se sieltä taas tulee kun grillikausi alkaa.Grillin voi kääntää niin että kansipidike ei ole käyttäjästä katsottuna grillin vastakkaisella puolella, jolloin hiilien yli ei tarvitse kurotella. Tällöin kannen voi nostaa toisella kädellä grillin sivulla olevaan kansitelineeseen. Kansihan menee telineeseen ihan sinne päin roiskaisemalla, eli en kyllä allekirjoita tuota äheltämistäkään.
Näistä lausunnoista voi varmaan päätelläkin että itse olen myös saranattoman kannattaja, aikoinaan valinta osui sellaiseen siitäkin syystä että ymmärtääkseni saranallisissa on ollut jotain ongelmaa myös kannen tiiveyden kanssa, jolloin lämpötilan hallinta varsinkin low&slow-hommissa saattaa olla haastavaa.
Mun mielestä Weberit on aikalailla samaa hintaa vuoden ympäri. Jos kaupalla on omia alennuksia on eri juttu, mutta Weberit kyllä itsessään tulee hyvin harvoin tarjoukseen.Onko noista Weberin hiiligrilleistä yleensä jotain hyviä tarjouksia tiettyyn vuodenaikaan, esimerkiksi näin keväällä? Sillä vain että kannattaako jäädä odottamaan myöhempää ajankohtaa grillin ostoon jos sattuu tarjouksia tulemaan
verkkokauppa ja motonet on viime vuosina ollut juuri keväisin 57cm palloa jonkinlaisessa alessa.Onko noista Weberin hiiligrilleistä yleensä jotain hyviä tarjouksia tiettyyn vuodenaikaan, esimerkiksi näin keväällä? Sillä vain että kannattaako jäädä odottamaan myöhempää ajankohtaa grillin ostoon jos sattuu tarjouksia tulemaan
Tämä ei pidä paikkaansa.Mun mielestä Weberit on aikalailla samaa hintaa vuoden ympäri. Jos kaupalla on omia alennuksia on eri juttu, mutta Weberit kyllä itsessään tulee hyvin harvoin tarjoukseen.
Selvä.Tämä ei pidä paikkaansa.
Sun saranamallin hintatiedot : Weber Master-Touch GBS Premium E-5775 - Hintaseuranta | Hinta.fiMun mielestä Weberit on aikalailla samaa hintaa vuoden ympäri. Jos kaupalla on omia alennuksia on eri juttu, mutta Weberit kyllä itsessään tulee hyvin harvoin tarjoukseen.
Hinnat vain nousussaSun saranamallin hintatiedot : Weber Master-Touch GBS Premium E-5775 - Hintaseuranta | Hinta.fi
Kyse olikin että onko webereitä tarjouksessa, ei siitä että inflaatio nostaa lähes kaiken tavaran hintoja. Oletko katsonut yhtään uutisia viimeisen puolen vuoden aikana tai käynyt kaupassa ostamassa mitään?Hinnat vain nousussa
Juu kunhan tulin vain maininneeksiKyse olikin että onko webereitä tarjouksessa, ei siitä että inflaatio nostaa lähes kaiken tavaran hintoja. Oletko katsonut yhtään uutisia viimeisen puolen vuoden aikana tai käynyt kaupassa ostamassa mitään?
Mites noi masterin 5750 ja 5755, onko muuta eroa kuin -55:ssa on rosterinen ritilä?Mie kävin K-Raudasta nappaamassa Masterin 289e kun viime kesänä kyllästyin kaasukeittimeen. Harvoin noita tuntuu missään isommassa tarjouksessa olevan.
On. Kaasu.Taitaa tämä kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS olla melko varma valinta? Näyttäisi saavan karvan alta 600e k-raudasta ja ainakin netraudasta.
Kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS
3 polttimen Spirit II E-310 GBS kaasugrilli tehokkaalla GS4-grillausjärjestelmällä. Posliiniemaloitu kansi, grilliritilä ja Flavorizer Bars -lämmönjakolevyt. Alaslaskettava sivupöytä. Teho 8,79 kW. Grillausala: 60 x 46 cmwww.k-rauta.fi
Onko tuossa sudenkuoppia mitkä voisi välttää tai saada jotain tarpeellista sijoittamalla satasen, kaksi enemmän?
Mulla on jo weberin pallo ja savustin. Olen ostamassa kaasugriliä ja kysyin siihen vinkkejä, en mitään kamadoja.On. Kaasu.
Tolla budjetilla saa jo 21" kamadon millä ruoka maistuukin grillatulta.
Mites noi masterin 5750 ja 5755, onko muuta eroa kuin -55:ssa on rosterinen ritilä?
Itselläni oli Weber Q120 partsilla aikoinaan, olin hyvin tyytyväinen siihen, mutta ei kokemusta miten hyvä se on oikeasti liikutella. Teoriassa sivutasot kääntyy kannen sisään, mutta onkohan ne sitten umpilikaisia jos ei ensin kiillota grillin sisustaaHarmi kun ei viime kesänä tullut amazonin reilu 200e kaasuweberiä reissu käyttöön ostettua. Olisko suositella 200-250 hintahaarukkaan vaunu/reissu käyttöön kaasugrilliä?
Itse Weberillähän on kaasugrilleissä ollut joka kevät jonkinlainen tarjous, jos ostaa grillin x-päivään mennessä. Yleensä koskenut vain uudempia tai parempia malleja eli jotain rajoituksia ollut. Nämä on kyllä kerrottu Weberin sivuilla selkeästi. Tarjolla ollut jotain lämpömittareita ja viime keväänä moottoroitua grillivarrasta.Aivan, en muistanutkaan tuota takuuta. Sitten pitäisi löytää Weberit jostain tarjouksesta, aika harvoin sellaisia on kyllä tullut vastaan.
Mulla on tuommoinen sivukeittimellinen mökillä. Muuten olen tykännyt kovasti, mutta lämpötila ei mun mielestä meinaa nousta kaikissa tapauksissa riittävän korkealle. En tiedä mistä johtuu... Olisko pitänyt sittenkin ostaa se Napoleon?Taitaa tämä kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS olla melko varma valinta? Näyttäisi saavan karvan alta 600e k-raudasta ja ainakin netraudasta.
Kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS
3 polttimen Spirit II E-310 GBS kaasugrilli tehokkaalla GS4-grillausjärjestelmällä. Posliiniemaloitu kansi, grilliritilä ja Flavorizer Bars -lämmönjakolevyt. Alaslaskettava sivupöytä. Teho 8,79 kW. Grillausala: 60 x 46 cmwww.k-rauta.fi
Onko tuossa sudenkuoppia mitkä voisi välttää tai saada jotain tarpeellista sijoittamalla satasen, kaksi enemmän?
Mitä grillin oma lämpömittari näyttää, kun on ollut täysillä 10-15min? Noin niinkuin suunnilleen? Ettei olisi viallinen matalapainesäädin tai sitten kaasunrajoitin (bypass) päällä.Mulla on tuommoinen sivukeittimellinen mökillä. Muuten olen tykännyt kovasti, mutta lämpötila ei mun mielestä meinaa nousta kaikissa tapauksissa riittävän korkealle. En tiedä mistä johtuu... Olisko pitänyt sittenkin ostaa se Napoleon?
Käyttö on helppoa, mutta savun maku on mieto. Se onko se riittävä on mielipidekysymys, mutta jos vahvempaa savua haluaa niin sehän onnistuu pallogrillillä. Itese olen kuitenkin ollut tyytyväinen. Ainoana grillinä ei ehkä paras, mutta koska rinnalla on Weber 57 niin combona hyvä. Itsellä tosin vain pro 22 joka maksoi 500€ ja voi sanoa että hintansa väärti. Maksaisinko siitä enemmän? Ehkä on pakko sillä mökille pitäisi ostaa ilmeisesti sama.Minulla on käytössä tällä hetkellä Weberin 57 pallo ja toistaiseksi olen sillä pärjännyt. Toki grillaaminen on aikalailla värkkäämistä varsinkin pitkissä vedoissa sillä. Ajan kanssa olen lämpötilan säätöä oppinut, sen saan pidettyä ihan ok halutulla alueella nykyään.
Te joilla on traeger, ootteko kokenut että on tonnin väärti? Saako sillä mielestänne savun makua riittävästi? Siitä tuntuu olevan monenmoista keskustelua.
Olisiko se siis optimi kombo pallon kylkeen?
Kokemuksia olisi mukava kuulla!
Tjaa, kevätaurinko paistaa ja kai se pitäis yhden kesän tauon jälkeen taas grilli hommailla. Suunnitteilla kaasugrilli sivukeittimellä eli esim 3+1. Onko noissa edullisen pään tuotteissa juuri väliä minkä valitsee? Eli nämä ~300e ja alle kuten Lucifer Jadeite 3. Tuon hintasia on pilvin pimein, Motonetin omat mallit jne jne. Vai panostaako suosiolla Weberiin / Napoleoniin tai vastaavaan. Itselläni tosin edellinen oli joku Kodin Terran ~300e grilli ja sillä pärjäsi peruskäytössä ihan hyvin 5-6 kesää joten suht hankala on Weberin hintaa perustella tavan pulliaisen "pihvi ja maissi" -grillailuun.
Kaasugrilli tulee terassille ja kaveriksi on tarkoitus tehdä kesän aikana sivummalle erillinen "nuotiopaikka" johon sitten muurikivistä tms simppeli tulipaikka puulle/hiilille. Siihen ritilä ja avot. Kaasugrilli hoitaa helpot ja nopeat grillailut.