Grillit & grillaus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
503
Ei ollu enää hyllyssä.. Itsekkin katellut Weberin pallon kaveriksi. Toisi helppokäyttöisyyttä.
Mihin hintaan lähti?
Kato, kerrankin kävi tuuri :) -350€ ovhsta oli. Pro22 on yleisesti lähes samaan hintaa, mutta siinä ei tosiaan ole wifi yms. kilkkeitä, joita itse arvostan.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Kato, kerrankin kävi tuuri :) -350€ ovhsta oli. Pro22 on yleisesti lähes samaan hintaa, mutta siinä ei tosiaan ole wifi yms. kilkkeitä, joita itse arvostan.
Minulla on käytössä tällä hetkellä Weberin 57 pallo ja toistaiseksi olen sillä pärjännyt. Toki grillaaminen on aikalailla värkkäämistä varsinkin pitkissä vedoissa sillä. Ajan kanssa olen lämpötilan säätöä oppinut, sen saan pidettyä ihan ok halutulla alueella nykyään.

Te joilla on traeger, ootteko kokenut että on tonnin väärti? Saako sillä mielestänne savun makua riittävästi? Siitä tuntuu olevan monenmoista keskustelua.

Olisiko se siis optimi kombo pallon kylkeen?

Kokemuksia olisi mukava kuulla!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
503
Minulla on käytössä tällä hetkellä Weberin 57 pallo ja toistaiseksi olen sillä pärjännyt. Toki grillaaminen on aikalailla värkkäämistä varsinkin pitkissä vedoissa sillä. Ajan kanssa olen lämpötilan säätöä oppinut, sen saan pidettyä ihan ok halutulla alueella nykyään.

Te joilla on traeger, ootteko kokenut että on tonnin väärti? Saako sillä mielestänne savun makua riittävästi? Siitä tuntuu olevan monenmoista keskustelua.

Olisiko se siis optimi kombo pallon kylkeen?

Kokemuksia olisi mukava kuulla!
Weberin 57 ja smokey mountain oli alkuun, ja lopputulos savustaessa ihan eri luokkaa. Muutettiin väliaikaisesti kerrostaloon ja nuo tuli myytyä. No, parisen vuotta sitten muutettiin rivitaloon ja hankin performer deluxen, jossa hyvin laskutilaa ja hiilien kaasusytytin on ihan luxusta, mutta savustaminen aikamoista säätämistä verrattuna mountainiin, vaikka onnistuu kyllä, lämmön lähde on kuitenkin liian lähellä perus pallogrillissä. Tämä oli ehkä suurimpia syitä, että halusin kunnollisemman savustimen, grilli erikseen ja savustin sitten omana kokonaisuutena. Weberin smokefire oli vaihtoehtona, mutta ilmeisesti siinä ollut teknisiä haasteita enemmän ja vähemmän pellettien syötön kanssa.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
45
Tuli rakennettua kesällä isompi terassi ja pitäisi täydentää ooni kodan, weberin kaasu- ja hiiligrillin kaveriksi kamado. Kun rajaksi laittaa 1000€ niin nämä kaksi grilliä pomppaa esiin:

Varustelista näyttää hyvin yhtenevältä molemmissa, evolvessa mielestäni tuo yläpuolen ilma-aukko on fiksumpi jos taivasalla grillaa. Bonoa taas puoltaa se, että sen voisi käydä itse hakemassa niin säästäisi rahtihinnat. Molemmissa keraamisilla osilla ensimmäiselle omistajalle elinikäinen takuu. Bono ollut pidempään markkinoilla ja evolve on varsin uusi yritys. Otti noista kumman tahansa niin lienee saavan aika samanlaatuista tavaraa?

Onko kamadoon jotain "pakollista" lisävurestatta mikä on hyvä hankkia heti? Jonkin verran erilaista sälää jo hiiligrillaus harrastuksen myötä löytyy..
Bbq Factoryllä näytti olevan tarjous tuosta Evolvesta. 979€ ja mukana tulee lisäksi hiilikori, biscotto-pizzakivi, 20kg kovapuuhiiliä ja kastikemoppi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
124
Koko talvi grillailtu aina viikonloppuisin , pikku kamadolla, kerran on kaasugrillillä makkarat lämmitetty tänä talvena.
Eipä tuon kamadon sisälämmöt juuri eroa kesästä vaikka on 25 pakkasta. Kamado on kodassa sateensuojassa. Briketeillä pääasiassa grillailen .
Kun tulee viikonlopuksi mökille niin heti grilliin tulet ja sitten ei olekaan niin kiirettä kun grilli pysyy lämpimänä sen ainakin 6 tuntia yhdellä täytöllä .
Lunta on täällä vielä yli puoli metriä ja lisää luvattu.
 
Liittynyt
14.04.2022
Viestejä
248
Löytyykö täältä kokemusta ja mielipidettä Weberin 57 cm pallogrillin grillivarrassetistä? Eli grillin korotusrenkaasta, jossa on varraspyöritin ja erillisestä varrastikkusetistä.


Ostohousujen toinen lahje on saatu jo puettua päälle, mutta 300 euron laittaminen tuollaisiin tarvikkeisiin hieman syö intoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Säästä ~150€ ja ota Amazonista Onlyfiren pyöritin

Onlyfire, Universal Rotisserie Pit with Motor, 57 cm, Grill Skewer Attachment Set for Kettle Barbecue, Rotisserie, Charcoal Grill, fits Weber 2290 and Other Models https://amzn.eu/d/1e1F6E1

ja kaveriksi

Onlyfire Universal Rotating Barbecue Skewer System Rotisserie Needle Set, Fits Any Grill Rotisserie Skewer, 44 cm Length, Φ16 cm https://amzn.eu/d/hLHvbtj

Jälkimmäisestä ei kokemusta, mutta varmasti toimiva sekin.
 
Liittynyt
14.04.2022
Viestejä
248
Säästä ~150€ ja ota Amazonista Onlyfiren pyöritin

Onlyfire, Universal Rotisserie Pit with Motor, 57 cm, Grill Skewer Attachment Set for Kettle Barbecue, Rotisserie, Charcoal Grill, fits Weber 2290 and Other Models https://amzn.eu/d/1e1F6E1

ja kaveriksi

Onlyfire Universal Rotating Barbecue Skewer System Rotisserie Needle Set, Fits Any Grill Rotisserie Skewer, 44 cm Length, Φ16 cm https://amzn.eu/d/hLHvbtj

Jälkimmäisestä ei kokemusta, mutta varmasti toimiva sekin.
Jos sinulla on kokemusta Onlyfiren vartaasta, sinulla ehkä jopa on sellainen, niin osaatko sanoa, mitä materiaalia vartaan akseli on? Pinnoitettua terästä vai rosteria?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Mikäs tuohon käyttämättömyyteen ajoi?
Hankaloitti siivoomista, kun itellä tapana vaan heittää uusia hiiliä vanhojen päälle, kun toi on paikallaan niin ei saanut työnnettyä tuhkia pohjalla oleviin reikiin kunnolla…
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 051
Hankaloitti siivoomista, kun itellä tapana vaan heittää uusia hiiliä vanhojen päälle, kun toi on paikallaan niin ei saanut työnnettyä tuhkia pohjalla oleviin reikiin kunnolla…
Amerikan ukoilta apinoituna niin vanhat hiilet pitäisi laittaa uusien hiilien päälle?

Vanhat palaneet hiilet syttyvät helpommin kuin uudet, joten olisi loogista että ne on yläpuolella ja samalla jos ovat palaneet osittain pieneksi tukkivat ne alaluukun ilmareiät, kun idea olisi laittaa isoja möhkäleitä alas ja pienempi ylös?

Mutta minä mittää tiedä, isoilta sediltä katsonut muricasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Hankaloitti siivoomista, kun itellä tapana vaan heittää uusia hiiliä vanhojen päälle, kun toi on paikallaan niin ei saanut työnnettyä tuhkia pohjalla oleviin reikiin kunnolla…
Otat sen arinan (reikälevyn) pois sieltä välistä, niin on tilaa ja ilma liikkuu mukavasti. Olen siis vihdoin itse ostamassa koria, niin ihmettelin tuota.

Ja edelliseen. Hyvin ne hiilet syttyy, oli uusia, vanhoja tai vaikka talven aikana pesässä kostuneita.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Tuli rakennettua kesällä isompi terassi ja pitäisi täydentää ooni kodan, weberin kaasu- ja hiiligrillin kaveriksi kamado. Kun rajaksi laittaa 1000€ niin nämä kaksi grilliä pomppaa esiin:

Varustelista näyttää hyvin yhtenevältä molemmissa, evolvessa mielestäni tuo yläpuolen ilma-aukko on fiksumpi jos taivasalla grillaa. Bonoa taas puoltaa se, että sen voisi käydä itse hakemassa niin säästäisi rahtihinnat. Molemmissa keraamisilla osilla ensimmäiselle omistajalle elinikäinen takuu. Bono ollut pidempään markkinoilla ja evolve on varsin uusi yritys. Otti noista kumman tahansa niin lienee saavan aika samanlaatuista tavaraa?

Onko kamadoon jotain "pakollista" lisävurestatta mikä on hyvä hankkia heti? Jonkin verran erilaista sälää jo hiiligrillaus harrastuksen myötä löytyy..

Itsellä on toi Evolve Beast ollu käytössä nyt pari viikkoa. Hyviä vetoja ja laadukkaan olonen setti.
Tässä on isoimpana erona esim tuo lasikuitu tiiviste ja kannen tiivistys lukolla.

Ei ole tietoa miten vertautuu tohon muiden huopatiivisteisiin, mutta esim kamado joessa on samanlainen setuppi joten oletan olevan ihan hyvä.

Ainoona miinuksena tosiaan tossa paketissa on että puuttuu hiilikori. Ostin sellasen BBQFactorysta muistaakseni 47e hintaan.. Mutta se ei todellakaan ole pakollinen, vähän helpottaa vaan grillausten välillä olevaa hiilien puhdistustyötä.. Meinaa tuhka olisi hyvä aina poistaa palotilasta vetojen välissä.

Olen tosi tyytyväinen evolveen, ja tässä on hinta-laatu suhde kyllä aivan älytön. Tilasin muuten itse grillin suoraa valmistajalta. oli hieman halvempi kun suomesta.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Vanha Tokmannin pallogrilli paloi alaosastaan puhki ja nyt suunnitelmissa hankkia Weberin hiiligrilli. Olen katsellut 57cm halkaisijaltaan olevia malleja. Mitä Weberin hiiligrilliä suosittelisitte, noita malleja näyttää olevan vaikka minkälaista ja hintahaarukkakin aika laaja? Budjetti noin 400 euroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 665
Vanha Tokmannin pallogrilli paloi alaosastaan puhki ja nyt suunnitelmissa hankkia Weberin hiiligrilli. Olen katsellut 57cm halkaisijaltaan olevia malleja. Mitä Weberin hiiligrilliä suosittelisitte, noita malleja näyttää olevan vaikka minkälaista ja hintahaarukkakin aika laaja? Budjetti noin 400 euroa.
Mastertouch 57
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Vanha Tokmannin pallogrilli paloi alaosastaan puhki ja nyt suunnitelmissa hankkia Weberin hiiligrilli. Olen katsellut 57cm halkaisijaltaan olevia malleja. Mitä Weberin hiiligrilliä suosittelisitte, noita malleja näyttää olevan vaikka minkälaista ja hintahaarukkakin aika laaja? Budjetti noin 400 euroa.
Kuten yllä niin Weberin Mastertouch 57cm on hyvä peli. Itsellä ollut käytössä 2021 lähtien kun kaasusta siirryin hiileen.
Tuosta on aika ajoin tarjouksia jossa tulee jotain mukanakin olikohan

Jos wingseistä tykkää niin Ikeaan hakemaan "poortexia" / halpaa vortexia, oma bloggaus aiheesta: Ikean viiden euron vortex sekä wingsien teko - BBQ blogi

Sit samalla ikean reissulla voi napata ribseille telineen: VARIERA Kattilankansiteline, ruostumaton teräs - IKEA

Weberillä toimii myös takuu sillä itse olen takuun alla saanut uudet siivekkeet mitä on tuossa puhdistusjärjestelmässä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 051
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Tämä kyllä mainio keksintö, uppoaa Kamadon sisällekkin fiksusti niitä ribsejä vinopino.
Jossain, olikohan Facen BBQ ja Grillaus ryhmässä taisin joskus nähdä kun oli ribsit ikään kuin rullattu ja sillä saatu mahtumaan aika läjä niitä.

Tämä unohtui Kamadon lisävarustesuosittelusta kokonaan. Kiitoksia @ZeTakes, olipa mainio tuo vortex idea !
Vortex on tuolta em. facen ryhmästä Lähiöfaijojen idea tainnut olla. Tai ainakin he siitä eka postaili et näin saa halvan vortexin.

Tulee muuten hyvät ja helpot wingsit sillä ainakin pallogrillissä. Ei tartte käännellä tai mitään vaan pistää pallon lämpimäks ja latoo wingsit sisään.
Oon tehnytkin tuolla tapaa pääosin wingsejä kun tulee niin helposti ja isolle porukalle. Nyt viikonloppuna laiskotti niin pistin airfryeriin niin tuli ok mut ei niin hyvät. Sekä onhan se palloilussa oma hupinsa jo.

Lisävarusteista tulikin mieleen. Jos vaan kamadoon saa ja ei tullut mukana niin kannattaa hankkia tuommoinen monikerroksinen / monitoimiritilä / minkä niminen onkaan. Omaan Bono Minimoon sen hankin niin sai kesällä siinä possu noppia kahdessa kerroksessa tehtyä.

Sekä tuolla tullut tehtyä 2 hengelle burgeritkin kun puolet saa lämmönjakolevyllä laitettua ja toinen suoraan hiilillä niin esim. sämpylöille pinta ja sit lämmönjaon päälle lämpimään.

2022-07-23 17.21.53.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Saranallinen versio vai saranaton? Jonkun verran lukenut ettei saranallinen kansi tiivisty kunnolla
Voin tähän omasta puolesta ottaa kantaa. Itse mietin samaa ja olin lukenut samoja.
Tuota saranaa saanee kai säädettyäkin. En ole siihen perehtynyt nyt sitten 2021 jälkeen kun ei ole tarve ollut.
Taisi olla hieman edullisempikin tuo saranaton versio.

Päädyin kuitenkin saranattomaan lähinnä siksi että voin käännellä kantta kun siinä on ylhäällä ilma-aukko ja riippuen hieman tavarasta niin saa käännettyä miten ilma poistuu.
En tiedä onko tällä isompaa merkitystä sit muussa kuin ns. snake metodissa jolloin olisi hyvä jos yläaukko olisi aina sen kohdan vastapuolella missä snake palaa.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 443
Oma mielipide, että saranallinen. Sen saa tarvittaessa irti helposti ja mielestäni paljon helpompaa, kun kannen voi vain nostaa eikä tarvitse miettiä, että mihin sen laskee.
 
Liittynyt
11.11.2020
Viestejä
15
Itsellä vuoden verran takana nyt saranattomalla versiolla. Rungossa on "teline" johon kannen saa nostettua ikään kuin saranallisenkin, eikä ongelmaa kannen laskupaikasta ainakaan itsellä ole tullut vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 665
Itsellä vuoden verran takana nyt saranattomalla versiolla. Rungossa on "teline" johon kannen saa nostettua ikään kuin saranallisenkin, eikä ongelmaa kannen laskupaikasta ainakaan itsellä ole tullut vastaan.
Se on vaan helvetin kömpelö laittaa. Pitää aina mennä grillin sivulle tai sitten nojata kuumien hiilien/savun yli että saa sinne tellinkiin.
Ja aina jos haluat vaan nopeasti kääntää tai voidella niin se on joko pidettävä kansi kädessä, laskettava se jonnekkin tai ähellettävä telineeseen. On se pidemmän päälle puuduttavaa puuhaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Oma mielipide, että saranallinen. Sen saa tarvittaessa irti helposti ja mielestäni paljon helpompaa, kun kannen voi vain nostaa eikä tarvitse miettiä, että mihin sen laskee.
Saranaton on parempi, siinä on pidike kannelle myös, senku tönäsee sinnepäin niin sinne jää.
Saranapidikkeeseen saa myös weberin tarvikekoukut painettua tonkien kanssa nätisti kiinni.
Sen lisäksi se on tiiviimpi, ja kesken grillauksen pystyy vaihtamaan kohtaa mistä ilma kiertää ulos.
Ja sen lisäksi se on halvempi malli.
Aika helppo päätös.

Saranallinen on myös jo niin lähellä kamadon hintaa ettei mitään järkeä, kamado kuitenkin sen 100x parempi grilli, käyttömukavuudeltaan, toiminnoiltaan, ulkonäöltään ja kestävyydeltään…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
90
Se on vaan helvetin kömpelö laittaa. Pitää aina mennä grillin sivulle tai sitten nojata kuumien hiilien/savun yli että saa sinne tellinkiin.
Ja aina jos haluat vaan nopeasti kääntää tai voidella niin se on joko pidettävä kansi kädessä, laskettava se jonnekkin tai ähellettävä telineeseen. On se pidemmän päälle puuduttavaa puuhaa.
Grillin voi kääntää niin että kansipidike ei ole käyttäjästä katsottuna grillin vastakkaisella puolella, jolloin hiilien yli ei tarvitse kurotella. Tällöin kannen voi nostaa toisella kädellä grillin sivulla olevaan kansitelineeseen. Kansihan menee telineeseen ihan sinne päin roiskaisemalla, eli en kyllä allekirjoita tuota äheltämistäkään.

Näistä lausunnoista voi varmaan päätelläkin että itse olen myös saranattoman kannattaja, aikoinaan valinta osui sellaiseen siitäkin syystä että ymmärtääkseni saranallisissa on ollut jotain ongelmaa myös kannen tiiveyden kanssa, jolloin lämpötilan hallinta varsinkin low&slow-hommissa saattaa olla haastavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 665
Grillin voi kääntää niin että kansipidike ei ole käyttäjästä katsottuna grillin vastakkaisella puolella, jolloin hiilien yli ei tarvitse kurotella. Tällöin kannen voi nostaa toisella kädellä grillin sivulla olevaan kansitelineeseen. Kansihan menee telineeseen ihan sinne päin roiskaisemalla, eli en kyllä allekirjoita tuota äheltämistäkään.

Näistä lausunnoista voi varmaan päätelläkin että itse olen myös saranattoman kannattaja, aikoinaan valinta osui sellaiseen siitäkin syystä että ymmärtääkseni saranallisissa on ollut jotain ongelmaa myös kannen tiiveyden kanssa, jolloin lämpötilan hallinta varsinkin low&slow-hommissa saattaa olla haastavaa.
Olen toki kokeillut tuota, mutta joku siinäkin oli miks ei oikein itelle toimi sujuvasti. En vaan äkkisältään muista mikä. Kyllä se sieltä taas tulee kun grillikausi alkaa.
Sen tosiaan muistan että hiukan kaduttaa että en sanarallista ostanut. Tiiveyteen en ota kantaa.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Onko noista Weberin hiiligrilleistä yleensä jotain hyviä tarjouksia tiettyyn vuodenaikaan, esimerkiksi näin keväällä? Sillä vain että kannattaako jäädä odottamaan myöhempää ajankohtaa grillin ostoon jos sattuu tarjouksia tulemaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 665
Onko noista Weberin hiiligrilleistä yleensä jotain hyviä tarjouksia tiettyyn vuodenaikaan, esimerkiksi näin keväällä? Sillä vain että kannattaako jäädä odottamaan myöhempää ajankohtaa grillin ostoon jos sattuu tarjouksia tulemaan
Mun mielestä Weberit on aikalailla samaa hintaa vuoden ympäri. Jos kaupalla on omia alennuksia on eri juttu, mutta Weberit kyllä itsessään tulee hyvin harvoin tarjoukseen.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
728
Onko noista Weberin hiiligrilleistä yleensä jotain hyviä tarjouksia tiettyyn vuodenaikaan, esimerkiksi näin keväällä? Sillä vain että kannattaako jäädä odottamaan myöhempää ajankohtaa grillin ostoon jos sattuu tarjouksia tulemaan
verkkokauppa ja motonet on viime vuosina ollut juuri keväisin 57cm palloa jonkinlaisessa alessa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Turun läheltä löytyis 2 kesää käytetty master touch (saranaton) myynnissä jos joku täältäpäin sattuu olemaan vailla.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
728
Hinnat vain nousussa
Kyse olikin että onko webereitä tarjouksessa, ei siitä että inflaatio nostaa lähes kaiken tavaran hintoja. Oletko katsonut yhtään uutisia viimeisen puolen vuoden aikana tai käynyt kaupassa ostamassa mitään?
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Kyse olikin että onko webereitä tarjouksessa, ei siitä että inflaatio nostaa lähes kaiken tavaran hintoja. Oletko katsonut yhtään uutisia viimeisen puolen vuoden aikana tai käynyt kaupassa ostamassa mitään?
Juu kunhan tulin vain maininneeksi
 
Liittynyt
07.03.2021
Viestejä
131
Mie kävin K-Raudasta nappaamassa Masterin 289e kun viime kesänä kyllästyin kaasukeittimeen. Harvoin noita tuntuu missään isommassa tarjouksessa olevan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Harmi kun ei viime kesänä tullut amazonin reilu 200e kaasuweberiä reissu käyttöön ostettua. Olisko suositella 200-250 hintahaarukkaan vaunu/reissu käyttöön kaasugrilliä?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Taitaa tämä kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS olla melko varma valinta? Näyttäisi saavan karvan alta 600e k-raudasta ja ainakin netraudasta.


Onko tuossa sudenkuoppia mitkä voisi välttää tai saada jotain tarpeellista sijoittamalla satasen, kaksi enemmän?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Taitaa tämä kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS olla melko varma valinta? Näyttäisi saavan karvan alta 600e k-raudasta ja ainakin netraudasta.


Onko tuossa sudenkuoppia mitkä voisi välttää tai saada jotain tarpeellista sijoittamalla satasen, kaksi enemmän?
On. Kaasu.
Tolla budjetilla saa jo 21" kamadon millä ruoka maistuukin grillatulta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Harmi kun ei viime kesänä tullut amazonin reilu 200e kaasuweberiä reissu käyttöön ostettua. Olisko suositella 200-250 hintahaarukkaan vaunu/reissu käyttöön kaasugrilliä?
Itselläni oli Weber Q120 partsilla aikoinaan, olin hyvin tyytyväinen siihen, mutta ei kokemusta miten hyvä se on oikeasti liikutella. Teoriassa sivutasot kääntyy kannen sisään, mutta onkohan ne sitten umpilikaisia jos ei ensin kiillota grillin sisustaa :hmm:
Jos pienempää niin weberillähän on se Go Anywhere tms. josta on kaasu- ja hiiliversiot...

Edit. Ja onhan Q:stakin eri versioita, mutta ottaisin tuon korkeamman kannen version (Q120 vs Q100). Kokonaiskoko ei paljoa prosenteissa kasva, mutta ei niin tarvitse miettiä ottaako nyytti kanteen...
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
Aivan, en muistanutkaan tuota takuuta. Sitten pitäisi löytää Weberit jostain tarjouksesta, aika harvoin sellaisia on kyllä tullut vastaan.
Itse Weberillähän on kaasugrilleissä ollut joka kevät jonkinlainen tarjous, jos ostaa grillin x-päivään mennessä. Yleensä koskenut vain uudempia tai parempia malleja eli jotain rajoituksia ollut. Nämä on kyllä kerrottu Weberin sivuilla selkeästi. Tarjolla ollut jotain lämpömittareita ja viime keväänä moottoroitua grillivarrasta.

Muuten kyllä aika harvakseltaan näitä on näkynyt alennuksessa, paitsi syksymmällä jossain vaiheessa oli Motonetissa 30 % alennuksia käytännössä siitä, mitä sattui olemaan jäljellä.

Itse K-raudasta ostaessani kysäisin alennusta ja sainkin yli kaksinumeroisen alennusprosentin (en nyt tarkalleen muista tarkempaa) eli ihan kysymällä lähdin kokeilemaan. Etsimääni grillimallia ei käytännössä oikeastaan ollut myöskään tarjolla missään muissa kaupoissa, joten siinäkin mielessä K-raudalla oli myyjän markkinat eli olin todella yllättynyt tuosta alennuksesta ja varsinkin sen suuruudesta. Hinnathan eivät muuten paljoakaan vaihtele eri kauppojen välillä ja itse selvittelin myös mahdollisia ulkomaisia vaihtoehtoja, mutta käytännössä ei olisi omasta mielestäni tullut maksamaan siitä aiheutunutta vaivaa eli erot olivat hyvin pieniä.

Edelliseen viitaten Weberillä on ollut toimitusvaikeuksia ainakin viime vuonna ja saatavuus tietyistä malleista oli hyvinkin rajoittunutta. Lähin K-rauta ei koskaan saanut edes esittelykappaletta mallista, jonka ostin toisesta liikkeestä, vaikka sellainen heillä oli tulossa... ei näkynyt vielä syksyllä moista.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
448
Taitaa tämä kaasugrilli Weber Spirit II E-310 GBS olla melko varma valinta? Näyttäisi saavan karvan alta 600e k-raudasta ja ainakin netraudasta.


Onko tuossa sudenkuoppia mitkä voisi välttää tai saada jotain tarpeellista sijoittamalla satasen, kaksi enemmän?
Mulla on tuommoinen sivukeittimellinen mökillä. Muuten olen tykännyt kovasti, mutta lämpötila ei mun mielestä meinaa nousta kaikissa tapauksissa riittävän korkealle. En tiedä mistä johtuu... Olisko pitänyt sittenkin ostaa se Napoleon?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Mulla on tuommoinen sivukeittimellinen mökillä. Muuten olen tykännyt kovasti, mutta lämpötila ei mun mielestä meinaa nousta kaikissa tapauksissa riittävän korkealle. En tiedä mistä johtuu... Olisko pitänyt sittenkin ostaa se Napoleon?
Mitä grillin oma lämpömittari näyttää, kun on ollut täysillä 10-15min? Noin niinkuin suunnilleen? Ettei olisi viallinen matalapainesäädin tai sitten kaasunrajoitin (bypass) päällä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 433
Viestejä
4 161 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom