Itse nuo korit otin weberistä pois, en nähnyt niille mitään oikeaa käyttöä, olivat vain tiellä. Hiilet saa sinne minne haluaa ilmankin.
Itse kokkaan pääasiallisesti siinä keskiritilän päällä. Ruuanvalmistuksen jälkeen sen saa helposti mukaan ja pahimmat putsattua tiskialtaassa, jonka jälkeen tiskikoneeseen. Avot, taas on lähes uutuuden kiiltävä ritilä. Noi brikettikorit astuu kuvioon siinä, että kun ne laittaa vierekkäin, ne on just ton ritilän kokoisia. Tai jos sitten haluaakin epäsuoralla lämmöllä, ne voi laittaa laidoille ja keskiritilä on käytettävissä nyt epäsuoran lämmön kypsentämiseen.
Toinen oleellinen juttu noissa koreissa on se, että ne säästävät hiiliä. se määrä hiiliä, jonka isket koriin, leviäisi ilman koria laajemmalle aluelle grillin pohjalle. Siinä kun hetken palaisivat, niin kohta hiilien välissä alkaisi olla isompaa ja isompaa rakoa ja kunnon hiilloksesta en enää tietoakaan. Sen sijaan korissa, hiiltä on enemmän pystysuunnassa ja kun ne palavat tuhkaksi, pino painuu alemmas. Tämä saa aikaiseksi sen, että hiilet pysyvät kompaktimmassa nipussa, hiilet riittävän lähellä toisiaan ja hiillos kuumana siihen saakka kunnes brikettikorissa on varsin tyhjä.
Toivottavasti porukka saa kiinni tuosta mitä yllä yritän kuvailla....
Niin ja toi weberin paskasilppu mitä viime säkki oli, olisi kaikki mennyt suoraan grillin pohjaritilän läpi. Brikettikorien kanssa sentään aika iso osa jäi poltettavaksi.
Suosittelen hiilikorien tilalle Slow 'n Sear kopiota saksan Amazonista. Weberin omat hiilikorit heitin pois kun en tarvinnut enää. Paremmin saa tuolla epäsuoran alueen ja korkeemman sear alueen.
Vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. Toki isompi kuin weberin korit joilla sai niin hyvin katettua juuri keskialueen, mutta varmasti paljon parempi kuin ilman mitään. Sama pätee myös aiemmin mainittuun lankakoriin. Silläkin saa käytännössä rajattua grillauslueen puoleen.
PS. Tuli hankittua säkki biolan premium hiiliä, alta parikymppiä 50L säkki. Vielä en ole testannut, mutta paketin sisään olen katsunut. Ainakin ensi katsomalla ihan hyvän kokoista palaa.