Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ja jos käyttää IMAP-protokollaa esim kotikoneessa niin ainakin Thunderbirdiä käyttämällä nuo siellä tehdyt filtterisäännöt menevät myös gmailiin eli kun käytän reissussa gmailia selaimella, nuo samat ryhmittelyt ja säännöt näkyvät webmailissa.
Mulla on käytössä M365 (Outlook) ja sillä olen tehnyt säännöt :)
 
Juu, mullakin on sähköpostiohjelmassa filtterit noille eri ketjujen mainosposteille eli kivasti suodattuvat pois yleisistä sähköposteista omiin kansioihinsa joita sitten voi välillä käydä siivoilemassa ja/tai lukemassa. Onneksi nuo tulevat aikalailla joka firmassa vakio-osoittesta niin on helppo filtteroida. Tuokin älytön roskapostin lähettäminen kyllä mielestäni jo sotii monissa verkkokaupoissa hyötyä vastaan, osasta tuntuu tulevan useita mainosposteja viikossa joten tuskin niitä kukaan jaksaa lukea, korkeintaan suodattaa omaan kansioon tai merkkaa suoraan roskapostiksi.

Itselläni olen myös filteröinyt mainokset erilliseen kansioon josta ei sitten tule hälyä kännykkään tms. Käytössä IMAP ja ns. vanhanmallinen posti Kapsi ry:n kautta. Kapsin kohdalla filteröinnit voi tehdä Roundcuben kautta tai esimerkiksi GitHub - thsmi/sieve: Sieve Script Editor ohjelmalla jolla pääsee myös käpistelemään sääntöjä suoraan.

Olen kyllä samaa mieltä, että jotkut firmat lähettelevät viestejä aivan liian usein ja niihin joko turtuu ja jättää lukematta tai lopettaa koko tilauksen.
 
Olen kyllä samaa mieltä, että jotkut firmat lähettelevät viestejä aivan liian usein ja niihin joko turtuu ja jättää lukematta tai lopettaa koko tilauksen.
Juu, liikaan mainosroskaan turtuu aika äkkiä. Varmaan suurin osa kaupoista mihin olen joskus rekisteröitynyt lähettää useammin kuin kerran viikossa postia ja se on aivan liian paljon eli jää suurin osa posteista lukematta. Lähinnä jos on muutenkin aikomus kurkata onko kyseisellä kaupalla jotain tarjousta sellaisesta tuotteesta mitä olisi ostamassa niin tulee ehkä pari viimeisintä mainosta luettua jos jaksaa. Toki joskus jää hyviä tarjouksia käyttämättä mutta ei noita jaksa millään joka päivä lukea.

johonkin kauppaan aikanaan itseasiassa valitin tuosta että noita mainoksia tulee ihan tolkuttoman paljon liikaa ja vastauksena oli jotain "markkinointitutkimuksemme mukaan mainosten väli on optimaalinen" joka on kyllä jo hieman hankala uskoa kun ainakin itselläni tuo liiallinen mainostaminen ennemmin johdattaa käyttämään muita liikkeitä.
 
Verkkokauppa.com ja Kärkkäinen, jos hinta on likimain sama niin tilaan Kärkkäiseltä. on oikeasti nopea eikä odota viikkoa Vantaan varaston ruuhkissa.

Ja Kärkkäisellä aspa jopa toimii, puhelimeen vastataan, ollaan ystävällisiä ja iloisia jne. ja ongelmatilanteet hoidetaan. Esim. kamiinan kuljetusvaurio, mukisematta uusi tilalle ja kuriiri haki vaurioituneen pois, mitä sitäkin ystävällisesti tiedusteltiin, että olisko minulla mahdollista säilöä viallista sen aikaa kunnes saavat kuljetuksen sille.

Toinen esim. 4g-valvontakameran akku oikkariin 2 kk vanhana -> kameran lähetys palautuslomakkeella ja uus tuli tilalle ilman mitään venkoiluja. Ja pahoittelut, että tuote ei kestänyt odotetusti ja lupaus että jos jotain tulee niin voin ilman muuta palauttaa ja saada rahat takaisin.

Kolmas esim. Sievin maiharin toisen kengänpohjan sauma ei ollut niin siisti (ois alkanu vuotaan saletisti joskus) kuin toisessa, pistin maalarinteipin merkiksi, lähetin takas ja toivoin että toinenkin kenkä olis yhtä siisti ku toinen tai rahat takas niin kävivät valkkaamassa toisen popon kunnolliseksi myös ja pahoittelivat huonoa laatua ja vaivaa.

Vk.com ei ole positiivisia kokemuksia mistään jälkihoidoista, on niin *itun vaikeeta ja jälkimarkkinointiasiakas on aina lähtökohtaisesti vihollinen/kusettaja kunnes toisin todistetaan ja selkeesti parempi onkin hoitaa takuuasiat suoraan valmistajan kanssa jos haluaa säästää aikaa ja harmia. Niin kauanhan siellä homma toimii keskimäärin ihan hyvin, joskus tuurilla jopa nopeasti. Paitsi ns. hintatakuu ihan haista paska.

Molempien asiakas olen ollut ihan alusta asti (myös Taloustukku J. Kärkkäinen ajoilta kivijalassa Ylivieskassa mökkireissujen yhteydessä). Vk.com välttelen, ostan vaan jos pakko / muualta ei saa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten nämä eri verkkokauppojen (tai kivijalka kauppojen PK seudulla) palautukset toimii PC komponenteille? Pitäisi ostaa SSD levy yhteen vanhaan koneen raatoon, enkä ole yhtään varma mikä sinne menee, mahtuu tai on tuettu emon/biosin puolelta.

Ajattelin jos pistän jokin "parhaimman arvauksen" tilaukseen tai haen Gigantista/Powerista, niin jos tuo kone ei sitä tunnista, niin saako sen viedä takaisin, vai onko se "otettu käyttöön", jos paketti avattu ja yritetty survoa sisään?
 
Miten nämä eri verkkokauppojen (tai kivijalka kauppojen PK seudulla) palautukset toimii PC komponenteille? Pitäisi ostaa SSD levy yhteen vanhaan koneen raatoon, enkä ole yhtään varma mikä sinne menee, mahtuu tai on tuettu emon/biosin puolelta.

Ajattelin jos pistän jokin "parhaimman arvauksen" tilaukseen tai haen Gigantista/Powerista, niin jos tuo kone ei sitä tunnista, niin saako sen viedä takaisin, vai onko se "otettu käyttöön", jos paketti avattu ja yritetty survoa sisään?
Onnistuu ainakin Verkkokauppa.comissa palautus tuollaisessa tapauksessa.
 
Nuo asiakaspalvelujen chattibotit on kyllä raivostuttavia, onko kukaan koskaan saanut sellaiselta mitään apua? Verkkokaupan outletista ostin robotti imurin ja pakettia avatessa huomasin että siitähän puuttuu osia... Ei ne vissiin pahemmin tarkistele noita palauttavia tuotteita kun tuollainen menee läpi. Palautukseenhan se lähti, saa nähdä milloin tulee rahat takaisin.
 
Miten nämä eri verkkokauppojen (tai kivijalka kauppojen PK seudulla) palautukset toimii PC komponenteille? Pitäisi ostaa SSD levy yhteen vanhaan koneen raatoon, enkä ole yhtään varma mikä sinne menee, mahtuu tai on tuettu emon/biosin puolelta.

Ajattelin jos pistän jokin "parhaimman arvauksen" tilaukseen tai haen Gigantista/Powerista, niin jos tuo kone ei sitä tunnista, niin saako sen viedä takaisin, vai onko se "otettu käyttöön", jos paketti avattu ja yritetty survoa sisään?
Powerissa onnistuu kanssa palautus, vaikka avattu pakkaus. (60pv)
 
Se pakkaus pitää vai löytyä, toisin kuin esim. Gigantissa.
"Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista, myös käyttöön otettuja tietokoneita ja tabletteja. Palautuksen mukana tulee olla kaikki alkuperäisessä tuotepaketissa olleet osat ja varusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. "

Eli pakkausta ei tarvitse palauttaa, mutta kaikki siellä sisällä olleet, tai ainakin minä olen näin ottanut tuotteen vastaan.
 
Ostettiin koko perheelle vk.comista halvat 24,90 tarjousharjat oralb.

Kävikin ilmi, kun ei ehditty tutustua tuotteeseen, että ovat nimh akulla. Vuosi ostoksesta niin käyttöaika on yli viikon sijasta alle puolet viikosta. Jatkuvasti saa ladata.

Tuotiin kaikki kolme näytille ja saatiin kaikista rahat takaisin. Amazonista ostimme lion akkuisia vastaavia ja on kyllä eri toimivuusluokkaa jopa uutena.

Tätä myös myyjä suositteli, koska heillä ei ollut sillä hetkellä noita lion akkuisia kaupan.

Palauttakaa kaikki tuotteet, jos ette ole niihin tyytyväisiä ja ostakaa sillä rahalla parempia.
 
Gigantin asiakaspalvelu on tällä hetkellä lievästi sanottuna sekaisin. Alkuviikon aikana koittanu useamman kerran tapella chattibotin kanssa, mutta kun ei se mitään ymmärrä, toisaalta sivut ilmoittavat ettei uusia asiakkaita oteta ihmisten hoitaman chattipalvelun jonoon ollenkaan koska jonot on niin pitkiä. Yrtyspuolen asiakasnumeroon jonotin kahteen kertaan 15min, yksityispuolelle siirtymisen jälkeen selvisin vain 25min jonotuksella jonka jälkeen vielä laittoivat pitoon kun tavottelivat paikallisen myymälän henkilöstöä. Ja kaikki tämä vaan siksi, että halusin varmistaa onko myymälästä ostamani tuote noudettavissa, oli ostohetkellä vielä varastossa laatikoissa purkamatta ja sieltä piti tulla ilmotus kun on noudettavissa, mutta ei kuulunut. Kuulemma ilmoitusta ei nykyään laiteta ellei asiakas sitä erityisesti vaadi, vaikka kassalla vielä lähtiessä varmistin että tuleehan sieltä tietoa jottei tartte turhaan ajella :rofl:

Kuulemma nettialusta on menossa uusiksi ihan justiinsa joka aiheuttaa ongelmia. Mutta niin se oli menossa vaihtoon ihan justiinsa myös alkuvuonna kun annoin palautetta sivujen rajallisesta toiminnasta.
 
Gigantti yrittää huijata takuuasioissa. Takuuta 2 vuotta, jos kulunut hädin tuskin 6 kuukautta, ja moottori hajonnut. Viet tuotteen saman myymälän takuupalautukseen, jossa lipeväkielinen hyppyritukka-myyntiapina toteaa että vika johtuu normaalista kulumisesta, jolloin se ei kuulu takuun piiriin. Kun selitys ei kelvannut, myyntiapina kutsui paikan päälle toisen geelitukka-apinan, joka toisteli samaa mantraa ja korosti kyseessä ollaan "kampanjatuotteen", jolloin normaalit takuuehdot eivät luonnollisesti päde. Huoltoon olivat valmiina lähettämään, jos suostun hyväksymään 60 euron takuukorjausmaksun, ja sen lisäksi arvioidut huoltokustannukset, joiden hinta oli enemmän kuin tuotteen uusi hinta.

Yhteys maahantuojaan, ja reklamaatiota sähköpostilla valokuvien kera. Maahantuojalta soittivat jo samalla viikolla, kertoivat että moottorissa on selkeä vika ja kyseessä on ollut ongelmallinen tuote-erä (jota Gigantti kaupitteli luonnollisesti kampanjahintaan). Toimittivat uuden tuotteen veloituksetta viikon kuluessa. Kiittivät vielä reklamaatiosta, jonka tiedot saivat välitettyä valmistajan laadunvalvonnan puolella.

KUSETUS MAXIMUS GIGANTTI

Ja mikäs tämä tuote nyt olikaan?
 
Omat kokemukset Powerista eivät ole paskoja (yhden kerran piti tosin lähes myyjän kanssa riidellä että uskoi minua ja halusin ostaa sen tarjouksessa ja varastossa olevan jk/pk:n enkä muuta kalliimpaa laitetta) mutta Powerin myyjät tuskin isoa provikkaa saavat koska tuntuu ettei heitä edes kiinnosta tulla kysymään voivatko mahdollisesti auttaa..

Kun Gigantin geelitukat hyökkäävät heti kimppuun saa Powerissa pyöriä hyvinkin rauhassa ettei kukaan häiritse..
 
Omat kokemukset Powerista eivät ole paskoja (yhden kerran piti tosin lähes myyjän kanssa riidellä että uskoi minua ja halusin ostaa sen tarjouksessa ja varastossa olevan jk/pk:n enkä muuta kalliimpaa laitetta) mutta Powerin myyjät tuskin isoa provikkaa saavat koska tuntuu ettei heitä edes kiinnosta tulla kysymään voivatko mahdollisesti auttaa..

Kun Gigantin geelitukat hyökkäävät heti kimppuun saa Powerissa pyöriä hyvinkin rauhassa ettei kukaan häiritse..
Itsellä on tuttu, joka on ollut töissä sekä Powerissa että Gigantissa opiskeluiden ohessa, ja ainakin silloin Powerissa oli paremmat provikat. Toki en tiedä onko korona vaikuttanut tms, kun ei ole kaveri niissä hommissa hetkeen ollut.
 
Kun Gigantin geelitukat hyökkäävät heti kimppuun saa Powerissa pyöriä hyvinkin rauhassa ettei kukaan häiritse..
Vahva tämä. Giganttiin ei tarvitse tosiaan kuin mennä sisään ovesta niin geelitukat tappelevat kuka selviää taistelusta "palvelemaan" eli tyrkyttämään liittymä- ja sähkösopimuksia ja lisäturhia laitteille. Powerissa on aina joutunut oikein metsästämään myyjiä kun tuntuvat suunnilleen juoksevan karkuun kun yrittää lähestyä.

Hmm... Jos powerissa on paremmat provikat niin mistä se muodostuu? Ei ainakaan asiakkaan palvelemisesta (tai sitten provikka on niin suuri ettei tarvitse montaa asiakasta palvella) kun siellä ihan oikeasti tarvitsee metsästää niitä myyjiä että saa palvelua. Luulisi provikkapalkkaisen suorastaan juoksevan asiakkaan luo jos liksa on siitä kiinni.
 
Vahva tämä. Giganttiin ei tarvitse tosiaan kuin mennä sisään ovesta niin geelitukat tappelevat kuka selviää taistelusta "palvelemaan" eli tyrkyttämään liittymä- ja sähkösopimuksia ja lisäturhia laitteille. Powerissa on aina joutunut oikein metsästämään myyjiä kun tuntuvat suunnilleen juoksevan karkuun kun yrittää lähestyä.

Hmm... Jos powerissa on paremmat provikat niin mistä se muodostuu? Ei ainakaan asiakkaan palvelemisesta (tai sitten provikka on niin suuri ettei tarvitse montaa asiakasta palvella) kun siellä ihan oikeasti tarvitsee metsästää niitä myyjiä että saa palvelua. Luulisi provikkapalkkaisen suorastaan juoksevan asiakkaan luo jos liksa on siitä kiinni.
Missä Powerissa mahdoit käydä?

Lähimmässä Powerissa tulee aina geelitukka palvelemaan. Tosin aina joudun kieltäytymään, koska haluan ensiksi itse etsiä tuotteen.
 
Missä Powerissa mahdoit käydä?

Lähimmässä Powerissa tulee aina geelitukka palvelemaan. Tosin aina joudun kieltäytymään, koska haluan ensiksi itse etsiä tuotteen.
Ainakin Järvenpäässä kun se on lähin ja siellä on viimeaikoina useimmin tullut käytyä, sama ilmiö tosin on esiintynyt Vantaan puolellakin. Aina on suunnilleen myyjät juoseet karkuun kun on ollut jotain asiaa.

Omien kokemuksien mukaan paras olisi jos olisi sellainen gigantin ja powerin välimuoto että myyjät eivät tulisi suoraan iholle mutta niiltä saisi tarvittaessa palveluakin. Valitettavasti toisessa ovat liian aktiivisia ja toisessa taas ei meinaa saada kiinni millään.
 
JKL Gigantissa viime kesänä tv:n osto meni näin:

Pyysin 100-120hz tv:tä ja sanoin että ensisijaisesti LG Oled. Myyjä sanoi että ei halua myydä oledia, kun kuvan värit menee pilalle jos ikkunoista tulee auringonvaloa ruutuun. Möi väkisin Samsungin qledin, koska tarjous. Kotona huomaan että tv on 50hz eikä 100hz niinkuin luvattu, paketista ei käynyt ilmi. Kiikutan romun takaisin ja vaadin vaivasta hyvitystä, kun ajoa tuli yhden tv:n takia 80km. Antaa alennusta 50€ korvaavasta tuotteesta, joka on se LG oled mitä alunalkaen kysyin. Surkea lafka, jota käytän nykyään vain sen takia että powerilla ei aina ole haluttuja tuotteita hyllyssä. Valitsen myös nykyään tuotteet aina kotona revikoiden mukaan, ja kieltäydyn myyjien palvelusta näissä kaupoissa.
 
JKL Gigantissa viime kesänä tv:n osto meni näin:

Pyysin 100-120hz tv:tä ja sanoin että ensisijaisesti LG Oled. Myyjä sanoi että ei halua myydä oledia, kun kuvan värit menee pilalle jos ikkunoista tulee auringonvaloa ruutuun. Möi väkisin Samsungin qledin, koska tarjous. Kotona huomaan että tv on 50hz eikä 100hz niinkuin luvattu, paketista ei käynyt ilmi. Kiikutan romun takaisin ja vaadin vaivasta hyvitystä, kun ajoa tuli yhden tv:n takia 80km. Antaa alennusta 50€ korvaavasta tuotteesta, joka on se LG oled mitä alunalkaen kysyin. Surkea lafka, jota käytän nykyään vain sen takia että powerilla ei aina ole haluttuja tuotteita hyllyssä. Valitsen myös nykyään tuotteet aina kotona revikoiden mukaan, ja kieltäydyn myyjien palvelusta näissä kaupoissa.

Tämän takia tilaan netistä ja noudattaa myymälästä. Tulee tosin tilattua vain myymälän hyllystä löytyviä tuotteita. Yleensä ei kannata jotain telkkaria lähteä myymälään ihmettelemään koska yrittävät väkisin myydä kalliimpaa mallia, yrittävät väkisin myydä turhia lisäpalveluita ja malli telkkarin vielä viritetty niin että ne tarjousmallien kuvat näyttävät heikoilta ja kalliimmat huomattavasti paremmilta..
 
No onhan nyt ostajallakin jokin vastuu omista toimistaan. Jos olet ostamassa oled:a, miksi ostat jotain muuta?

Autokaupassakin menet ostamaan Mersua ja palaat kotiin Nissanissa, koska myyjä?

Wau, olipa hyvä vertaus. Minä luotin vain myyjän sanaan tietämättömänä tuotteista. Ja pääasia tuolloin oli saada se 100hz paneeli, ei näyttöteknologia. Jos se samsung olisi 450€ halvempana ollut sitä mitä pyysin, myyjä sekä ostaja olisi ollut molemmat tosi tyytyväisiä. Mutta kun se oli hitaalla paneelilla pc&konsolikäyttöä ajatellen.
 
No onhan nyt ostajallakin jokin vastuu omista toimistaan. Jos olet ostamassa oled:a, miksi ostat jotain muuta?

Autokaupassakin menet ostamaan Mersua ja palaat kotiin Nissanissa, koska myyjä?

On, mutta tässä ostaja oli kertonut mitä haluaa ja myyjä luvannut sitä mitä haluttiin, mutta myi muuta

Pyysin 100-120hz tv:tä ja
...
Kotona huomaan että tv on 50hz eikä 100hz niinkuin luvattu,

Auto vertaus olisi ollut, tarvin bensa nelivedon, katselut tuota nelivetomersua, myyjä tässä parempi neliveto audi, kotona kappas, tulikin etuvetoinen diesel.


Ostaja toimii oikein kun reklamoi heti virheen havaittua, menee ihan basaari huijarimeinikiksi, jos myymälässä pitää paketti aukaista ja lähteä siinä noutopisteen tiskillä kokoamaan testiympäristö ja testaamaan pitääkä kaikki myyjän lupaukset paikkansa.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten gigantin nettimyynnin palautus, eli laitan postissa tavaran asiakaspalautuksena takaisin ilmatteeksi, mutta maksaako gigantti minulle takaisin tuotteen hinnan vai tuotteen + alkuperäiset toimituskulut kotia?
 
Mites muuten gigantin nettimyynnin palautus, eli laitan postissa tavaran asiakaspalautuksena takaisin ilmatteeksi, mutta maksaako gigantti minulle takaisin tuotteen hinnan vai tuotteen + alkuperäiset toimituskulut kotia?

Lain mukaan toimituskulut pitää aina palauttaa. Sen sijaan tuotteen palautuskuluja ei tarvitse, mutta Giganttilla taitaa olla asiakaspalautussopimus, eli se maksaa myös palautuksen.
 
Ostin Elisalta puhelinta perheenjäsenelle. Käpisteltiin myyjän kanssa iPhone 12:sta, ja päädyttiin kauppoihin. Montakin virheellistä tietoa kertoi ominaisuuksista vaikka itsekin olin aika pinnallisesti perillä laitteesta, mutta kuuntelin sujuvasti vaiti.

Kotimatkalla huomattiin, että pakkauksessa lukee iPhone 12 Mini. Kuitissa myös tuotteena iPhone Mini, mutta hinta kuitenkin iPhone 12:n, eli satasen kalliimpi! Luonnollisesti marssin takaisin, ja sanoin että perutaan kaupat. Tämä onnistui, todella vaivautunutta mutinaa ja selittelyä kuitenkin, kuinka hinta voi olla siksi väärin, koska kassakone ei näytä koko tuotteen nimeä (!), ja hinta syötetään käsin! No uskoo ken tahtoo ja voi olla tottakin, vaikka kuulostaa aivan kivikautiselta systeemiltä. Uusi puhelin haettiin sitten Verkkokauppa.com:sta, koska Elisaa ei 800 euron kauppa kiinnostanut riittävästi.
 
Tilasin Klarnalaskulla Gigantista tavaraa. Valitsin sen vaihtoehdon jossa maksan kaiken kerralla. Se tavaran piti tulla noin kuukauden päästä. Oletettasti se tulee ajallaan, tuo on vielä usemman viikon päässä. Mutta tuo klarna lasku tuli samana tai seuraavana päivänä tilauksesta, ja siinä oli eräpäivä parin viikon päästä. Oletettavasti Gigantti on tehnyt tuossa virheen.

Jos en haluaisi tuota ennakkoon maksaa, niin kummasta päästä tuota lähtisi yrittämään korjata? En ole juurikaan koskaan klarnalla mitään tilallut, kesällä taisi joku tilaus olla josta tuli lasku oikeaoppisesti vasta tavaran jälkeen, ja sen maksoin pois. Mulla on kyllä muutama klarnalla tilattu näytönohjain ollut tuolla juurikin Gigantissa roikkumassa tammikuusta lähtien, niistä ei ole mitään kuulunut sen puoleen laskusta kuin näytönohjaimista, eikä oletettasti tule kuulumaankaan.
 
Jos en haluaisi tuota ennakkoon maksaa, niin kummasta päästä tuota lähtisi yrittämään korjata?

Laskun pitäis lähteä vasta kun tuote toimitetaan. Tuntien gigantin asiakaspalvelun, saat varmaan helpommin asioitua klarnan kanssa. Laskujahan pystyy tutkimaan ja toimenpiteitä tekemään klarnan verkkopalvelussa. Vilkaisepa voiko siellä suoraan painella että tuote ei ole saapunut vai pitääkö oikein laittaa viesti niiden aspaan.
 
Tänään palautin yhden lisää vk.comiin, perheen harjoista, ostettu 25 eurolla. Ovh oli silloin 59,90.


Ei pidä latausta kuin muutaman kerran ajan, sitten sammuu. Lataus kestää 1,5pv ja lähes seuraavana päivänä lataukseen taas.

Ei ole kyllä laadulla kullattu tuo malli, selvisi että oli Nimh-akkuinen, mistä tuo ennen aikainen alle vuodessa taphtunut heikkenemä johtuu.

No rahat sai kortille, pankkiin, niin tyytyväisiä ollaan. 4 kpl noita palautettu kaikkiaan.

Mainittakoon että tuota Mikki Hiiri lisävartta eivät pyytäneet.
 
Laskun pitäis lähteä vasta kun tuote toimitetaan. Tuntien gigantin asiakaspalvelun, saat varmaan helpommin asioitua klarnan kanssa. Laskujahan pystyy tutkimaan ja toimenpiteitä tekemään klarnan verkkopalvelussa. Vilkaisepa voiko siellä suoraan painella että tuote ei ole saapunut vai pitääkö oikein laittaa viesti niiden aspaan.

Joo katselinpa tuonne. Tietysti nyt vielä ei pysty tuota vaihtoehtoa valitsemaan, koska se tilaus tuli tehtyä viime viikolla. Mutta toivottasti tuon saa helpommin hoidettua Klarnan päässä.
 
Tilasin Klarnalaskulla Gigantista tavaraa. Valitsin sen vaihtoehdon jossa maksan kaiken kerralla. Se tavaran piti tulla noin kuukauden päästä. Oletettasti se tulee ajallaan, tuo on vielä usemman viikon päässä. Mutta tuo klarna lasku tuli samana tai seuraavana päivänä tilauksesta, ja siinä oli eräpäivä parin viikon päästä. Oletettavasti Gigantti on tehnyt tuossa virheen.

Jos en haluaisi tuota ennakkoon maksaa, niin kummasta päästä tuota lähtisi yrittämään korjata? En ole juurikaan koskaan klarnalla mitään tilallut, kesällä taisi joku tilaus olla josta tuli lasku oikeaoppisesti vasta tavaran jälkeen, ja sen maksoin pois. Mulla on kyllä muutama klarnalla tilattu näytönohjain ollut tuolla juurikin Gigantissa roikkumassa tammikuusta lähtien, niistä ei ole mitään kuulunut sen puoleen laskusta kuin näytönohjaimista, eikä oletettasti tule kuulumaankaan.
Odota nyt hetki ja sitten voit klarnan sivuilta käydä ilmoittaan onglemasta > en ole saanut tilaustani ja he laittavat laskun jäihin toistaiseksi
 
Hyvä kokemus Tammiston Gigantista viime viikonloppuna. Ostamani tuotteen hinta oli pudonnut parikymmentä prosenttia. Annoin vaihtoehdoiksi palautuksen ja hinnan hyvityksen. Mielellään hyvittivät erotuksen. Liekö sitten vaikuttanut, että tuote oli yhä avaamattomassa pakkauksessaan.
 
Hyvä kokemus Tammiston Gigantista viime viikonloppuna. Ostamani tuotteen hinta oli pudonnut parikymmentä prosenttia. Annoin vaihtoehdoiksi palautuksen ja hinnan hyvityksen. Mielellään hyvittivät erotuksen. Liekö sitten vaikuttanut, että tuote oli yhä avaamattomassa pakkauksessaan.
Eiköhän Gigantti hyvitä kaikki 50pv sisällä ostetut (poislukien ehkä puhelimet jne joissa ei ole palautusoikeutta), koska muuten asiakas voi vain palauttaa tuotteen ja ostaa sen uudestaan.
 
Joo. Gigantin sivuilta en kuitenkaan löytänyt tietoa hyvityksestä. Itse en olisi mennyt käyttöön otetun tuotteen hinnan putoamisesta ruikuttamaan.
 
Joo. Gigantin sivuilta en kuitenkaan löytänyt tietoa hyvityksestä. Itse en olisi mennyt käyttöön otetun tuotteen hinnan putoamisesta ruikuttamaan.
Hyvittävät myös jos löydät muualla halvemmalla tuon palautusajan puitteissa tai ostotapahtumassa (edellyttää että tuotetta Suomessa varastosaa).
 
Kerta toisensa jälkeen saa pettyä tuohon Gigantin "nouda tunnissa"-lupaukseen. 4-5h tilauksen jälkeen päätin kotimatkalla käydä kysymässä, josko olisi jo noudettavissa: no, ei ole. Varastossa on kuulemma paljon avaamattomia pahvilaatikoita! Pitäisiköhän jonkun sitten avata niitä, että päätyvät asiakkaan käsiin? D'aah! :poop:

edit: no tuli edes samaksi päiväksi, joten ei ihan maailma kaatunut.
 
Viimeksi muokattu:
Power-ketju alkaa ostaa ja myydä käytettyä kodinelektroniikkaa, tavoitteena saada vuodessa 20 000 tonnia romua kierrätykseen Suomesta, Tanskasta ja Norjasta
 
Joo-o, aamu odotettu apk:ta ja asennusta. Valitsin joustavan ajan 8-13, mutta näköjään joustaakin loppupäästä ja omat aikataulut ei. Aamulla kukonlaulun aikaan tuli vielä tekstari, että tuntia ennen soitetaan, joopajoo. Tietenkään asian viipeestä ei tule infoa ja aspakin vaan soittaa maksullista hissimusiikkia. Asentaja / kuljettaja, jos luet tämän, niin soita heti...
 
Joo-o, aamu odotettu apk:ta ja asennusta. Valitsin joustavan ajan 8-13, mutta näköjään joustaakin loppupäästä ja omat aikataulut ei. Aamulla kukonlaulun aikaan tuli vielä tekstari, että tuntia ennen soitetaan, joopajoo. Tietenkään asian viipeestä ei tule infoa ja aspakin vaan soittaa maksullista hissimusiikkia. Asentaja / kuljettaja, jos luet tämän, niin soita heti...
Gigantti? Jos tuosta ajasta on sovittu ni turhaan oottelet, ilmotat vaan soittajalle kun tavottelee että ei onnistu kun eivät soittaneet sovittuna aikana. Siitä sitten kettuuntunut viesti asiakaspalveluun niin korvaavat harmin yleensä 50e lahjakortilla. Jos ehdottavat pienempää ni ilmota, että perut kaupat ja ostat paikasta missä pidetään kiinni sopimuksista.
 
Joo-o, aamu odotettu apk:ta ja asennusta. Valitsin joustavan ajan 8-13, mutta näköjään joustaakin loppupäästä ja omat aikataulut ei. Aamulla kukonlaulun aikaan tuli vielä tekstari, että tuntia ennen soitetaan, joopajoo. Tietenkään asian viipeestä ei tule infoa ja aspakin vaan soittaa maksullista hissimusiikkia. Asentaja / kuljettaja, jos luet tämän, niin soita heti...


Gigantti? Jos tuosta ajasta on sovittu ni turhaan oottelet, ilmotat vaan soittajalle kun tavottelee että ei onnistu kun eivät soittaneet sovittuna aikana. Siitä sitten kettuuntunut viesti asiakaspalveluun niin korvaavat harmin yleensä 50e lahjakortilla. Jos ehdottavat pienempää ni ilmota, että perut kaupat ja ostat paikasta missä pidetään kiinni sopimuksista.

Joo, sehän se. Puolisen tuntia luuri jonotusta, niin homma nytkähti eteenpäin, lahjakortti hyvitystäkin luvattiin. Tyypit tuli reilun tunnin myöhässä paikalle ja soittivat melkeimpä vasta pihasta. Varsin sekaisin on alihankintaketju tai sen ohjaus / valvonta.
 
Onko joku onnistunut palauttamaan television Gigantin myymälään ilman pahvilaatikkoa?. Vanhuksilta ei huolineet, kun kerta ehdoissa lukee niin nettisivulla.
 
Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?
Kyllä. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan.

Siitä vaan yrittämään. Aika selkeät nuo ohjeet ja ehdot ovat.
 
Siitä vaan yrittämään. Aika selkeät nuo ohjeet ja ehdot ovat.
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.
 
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.

Ota huomioon, että liikkeestä ostettaessa kyseessä on myyjän vapaaehtoinen vaihto- ja palautusoikeus, jonka ehdot he määrittelevät itse.

Etämyynnin 14 vuorokauden peruutusoikeus sisältää myös ehtoja, joihin on hyvä tutustua ennen ostoa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Viestejä
4 876 917
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom