Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 443
Kai tuo kalibrointi riippuu silmistä, mutta olen nyt kolmessa telkkarissa nähnyt powerin kalibroinnin ja muistaakseni kaikissa nuo asetukset on jyrätty omilla säädöillä. Itse mennyt kanssa kerran tähän "huijaukseen", mutta koskaan ei enää tule 100€ lisä lypsyä telkkaria ostettaessa. Omiin silmiin defaulltikin on parempaa, kuin kalibroitu tv.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Meneekö se kalibrointi vanhaksi jotenkin parissa viikossa vai mitä tarkoitat et kusetettiin ja myytiin kalibrointi uudelleen? Sulle myytiin tv kalibroituna ja sait sellaisen? Itsehän kysyittekin oisko valmiiks kalibroitua varastossa. Eihän sitä kalibrointia silloinkaan ilmaiseksi saa vaikka se olis valmiiks tehty. Ainoa virhe tuossa mielestäni ettei kerrottu et se kalibrointi on valmiiks tehty ja oisit voinu samantien ottaa sen telkun kyytiin.
Olin siis kotoa käsin varannut telkun tiettyyn hintaan. Jos olisin vain se noutanut, olisin saanut kalibroidun yksilön tolla hinnalla (koska se oli ainoa kpl). Nyt siihen myytiin kalibrointi päälle. Kyllä tässä mielestäni yritettiin asiakasta koijata. Ja sen kertoo sekin, että sain ihan välittömästi sen hyvityksen kun asiasta reklamoin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Verkkokaupassa on kyllä nykyään turha odottaa että varastossakaan olevat tuotteet mitenkään pikimmiten lähtisi. Tuntuu että aina menee se muutama päivä että mitään yleensä tapahtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 042
Verkkokaupassa on kyllä nykyään turha odottaa että varastossakaan olevat tuotteet mitenkään pikimmiten lähtisi. Tuntuu että aina menee se muutama päivä että mitään yleensä tapahtuu.
Viime viikolla arkipäivänä tilaus sisään klo 12, paketti noudettavissa pakettiautomaatista seuraavana päivänä klo 18.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Ei ainakaan itsellä viime aikoina kun Arskan kontolla nuo. Tämä siis näin Vantaalla/tänne halutaan automaattiin.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
Ostin siis Power:sta Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition ratti&poljin yhdistelmän. Nyt vajaa 200h tuntia pelattuani on tuo ratti löystynyt eli ratin palautus keskiasentoon ei tapahdu enää niin napakasti kuin uutena. On väljyyttä mikä vaikuttaa ajotuntumaan. Ilmeisesti mekanismissa oleva kuminauha on rispaantunut ja katkeamassa. YouTube:sta löytyy esimerkkejä miten korjata tilanne korvaamalla kuminauha uudella.

Mutta lienee järkevin viedä ratti takaisin Power:iin koska takuuaika on vielä voimassa.

Miten nuo takuuhommat on Power:ssa yleensä toimineet? Saako mukaan heti uuden samanlaisen (jos on varastossa) tai voiko päivittää parempaan (T150 tai T300) maksamalla välirahan? Ei kai sentään ensin lähetetä huoltoon ja olen ilman rattia epämääräisen ajan kunnes huolto lausuu tuomionsa?

Vai pitäisikö vielä ajella jonkin aikaa nykyisellä ja toivoa että kuminauha katkeaa kokonaan ensin :rofl: Ja sitten vasta reklamoimaan.
Tuollaista kysyin peliohjain -ketjussa ja sainkin vastauksen mihin kannattaa vaihtaa, mutta miten tuo viallisen/rikkoontuneen palautus Poweriin takuuajan puitteissa siis toimii? Ja kattaako takuu tuon vian vai onko kyseisen ohjaimen ominaisuus mikä on odotettavissa? Kai tuohonkin jokin virhevastuu pätee jos alle 200h käytöllä alkaa hajota?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
No Powerilla on oikeus yrittää korjata tuote ensiksi. Mikäli korjaaminen ei onnistu, tuote vaihdetaan samanlaiseen tai vastaavaan. Vasta kolmantena vaihtoehtona on kaupan purku.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Jos olen tilannut tuotteen (esim konepaketti) maksullisena kotiinkuljetuspalveluna ja joudun palauttamaan virheellisen tuotteen liikkeelle takaisin, onko kohtuullista odottaa että myös reklamaation jälkeen palautettava korjattu tuote lähetettäisiin takaisin kotiinkuljetettuna eikä Postin normaaliin paketti/palvelupisteeseen? Itselläni ei juuri ole kokemusta miten tällaisissa tilanteissa kaupat yleensä toimii.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Kävin tänään peeloilemassa Gigantisss ja silmääni osui eräs peli jota olen harkinnut kauan hyllyyni. No, vittu eihän sitä lootaa saanut siitä koukusta pois kun siinä oli joku asiakkaan kusetus esto(se rosvo kehyshän on siis sen peli kotelon ympärillä), niin piti hakea myyjä joka avaa sen lukon että saa sen saatanan pelin käteen jotta voi lompsia kassalle.
Nooh, selvisi miksi ne lukot on siinä, jotta on pakko hakea myyjä paikalle joka voi alkaa sen iän ikuisen paskan jaarituksen ja yrittää myydä jotain puhelin liittymää(ei suostunut antamaan sitä peliä käteen vaan oli pakko osallistua siihen lässytykseen).
Ensin se kysy mikä liittymä mulla on, vastasin "EVVK, kuussataa mekanen", niin se meni hiljaiseksi ja kysyi värisevällä äänellä paljonko se maksaa, kun kuulemma Telialla on nyt todella hyvä tarjous kaks sataa mekasesta(unohti vaan sanoa, että vain kuoleman jälkeen helvetissä pääsee noihin lataus nopeuksiin ja sielläkin puolenyön jälkeen)...vastasin 9.90 ja poistun hyräillen kassalle peli kädessä.

Täytyy mennä taas Gigsuun joku päivä käymään.
Sen kolmen kympin pelin olisi saanut ilmaiseksi, jos olisi vaihtanut liittymää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Kävin tänään peeloilemassa Gigantisss ja silmääni osui eräs peli jota olen harkinnut kauan hyllyyni. No, vittu eihän sitä lootaa saanut siitä koukusta pois kun siinä oli joku asiakkaan kusetus esto(se rosvo kehyshän on siis sen peli kotelon ympärillä), niin piti hakea myyjä joka avaa sen lukon että saa sen saatanan pelin käteen jotta voi lompsia kassalle.
Nooh, selvisi miksi ne lukot on siinä, jotta on pakko hakea myyjä paikalle joka voi alkaa sen iän ikuisen paskan jaarituksen ja yrittää myydä jotain puhelin liittymää(ei suostunut antamaan sitä peliä käteen vaan oli pakko osallistua siihen lässytykseen).
Ensin se kysy mikä liittymä mulla on, vastasin "EVVK, kuussataa mekanen", niin se meni hiljaiseksi ja kysyi värisevällä äänellä paljonko se maksaa, kun kuulemma Telialla on nyt todella hyvä tarjous kaks sataa mekasesta(unohti vaan sanoa, että vain kuoleman jälkeen helvetissä pääsee noihin lataus nopeuksiin ja sielläkin puolenyön jälkeen)...vastasin 9.90 ja poistun hyräillen kassalle peli kädessä.

Täytyy mennä taas Gigsuun joku päivä käymään.
Sen kolmen kympin pelin olisi saanut ilmaiseksi, jos olisi vaihtanut liittymää.
Mä kyllä uskaltaisin lyödä vetoa, että ne on ihan varkauksien takia laitettu, toki kuinka tosissasi tuon sanoit, että myynnin takia, on eri asia. Jos miettii kuinka järjettömästi päivittäisvarakaupoissakin on hävikkiä, niin tuollaiset 30e pelit joissa myyjän kate varmaan lähellä nollaa, olisi aika järjettömän tappiollista pitää ilman hälyjä. Yksi varastetaan, niin saat myydä 10 että ollaan nollissa tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Oma vastaava kokemus oli Bluetooth kuulokkeita ostaessa, ei kuulemma tule toimeen ilman että ostan 3 vuoden lisenssin F-securelta.
No kummasti ei ole pöpö pomppinut kuulokkeiden Bluetooth yhteyttä pitkin puhelimeen tai tietokoneeseen, vaikka en F-securelta turvaa ostanut.
 
Viimeksi muokattu:

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Mä kyllä uskaltaisin lyödä vetoa, että ne on ihan varkauksien takia laitettu, toki kuinka tosissasi tuon sanoit, että myynnin takia, on eri asia. Jos miettii kuinka järjettömästi päivittäisvarakaupoissakin on hävikkiä, niin tuollaiset 30e pelit joissa myyjän kate varmaan lähellä nollaa, olisi aika järjettömän tappiollista pitää ilman hälyjä. Yksi varastetaan, niin saat myydä 10 että ollaan nollissa tms.
Missään muussakaan kaupassa ole tommosta paskaa. Pelin ympärillä oli se myös se rosvo kehys joka poistataan kassalla. Mä olisin ollut ulkona minuutissa jos mun ei olisi tarvinnut metsästää myyjää ja jäädä vielä sen jälkeen jauhamaan mitään turhaa sontaa, enkä oliskaan jäänyt jos se ei olisi haudannut sitä peliä kainaloonsa, kun otti sen sieltä koukusta vaan ojentanut mulla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Missään muussakaan kaupassa ole tommosta paskaa. Pelin ympärillä oli se myös se rosvo kehys joka poistataan kassalla. Mä olisin ollut ulkona minuutissa jos mun ei olisi tarvinnut metsästää myyjää ja jäädä vielä sen jälkeen jauhamaan mitään turhaa sontaa, enkä oliskaan jäänyt jos se ei olisi haudannut sitä peliä kainaloonsa, kun otti sen sieltä koukusta vaan ojentanut mulla.
Tästä tulikin mieleeni kun piti vaihtaa kännykän kotelo. Jonota ensin huoltotiskille, sitten jonota kännykkäpisteelle ja lopuksi vielä jonota kassalle. Vittu miten hankalaksi on saatu takuuvaihto.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Kieltämättä aika rasittavaa ollut asioida Gigantissa kivijalassa. Ei meinaa millään päästä kassalle ilman et jonkun palvelupisteellä olevan myyjän pitää päästä "kirjaamaan" ostos järjestelmään nopeuttaakseen prosessia kassalla. Samalla sit ihmetellään sähkö ja/tai puhelinliittymät. Kuitenkaan tuo järjestelmään etukäteen ostoksen kirjaaminen ei nopeuttanut kassalla millään tavalla. Varmaan vetäs vaan provikat itelleen...mulkku.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Missään muussakaan kaupassa ole tommosta paskaa. Pelin ympärillä oli se myös se rosvo kehys joka poistataan kassalla. Mä olisin ollut ulkona minuutissa jos mun ei olisi tarvinnut metsästää myyjää ja jäädä vielä sen jälkeen jauhamaan mitään turhaa sontaa, enkä oliskaan jäänyt jos se ei olisi haudannut sitä peliä kainaloonsa, kun otti sen sieltä koukusta vaan ojentanut mulla.
En tieäd mitä meinaat, mutta ainakin lähi-Gigantissa pelit ovat semmoisessa muovikotelossa, joita on esimerkiksi kirjastoissa. Ja eiköhän kassa nuo pysty avaamaan, jos pelin kanssa marssii sinne. Vai mimmoista hälytintä oikein tarkoitit, jos et tuollaista yksinkertaista koteloa?
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
En tieäd mitä meinaat, mutta ainakin lähi-Gigantissa pelit ovat semmoisessa muovikotelossa, joita on esimerkiksi kirjastoissa. Ja eiköhän kassa nuo pysty avaamaan, jos pelin kanssa marssii sinne. Vai mimmoista hälytintä oikein tarkoitit, jos et tuollaista yksinkertaista koteloa?

Et saa niitä koteloita ulos siitä koukusta hyllystä kun siinä on joku helvetin kapula joka estää vetämästä sen pelin ulos, tarvitaan myyjä avaamaan se. Peli kotelossa on tottakai se hälyraami kiinni jonka kassa poistaa. En mä ole ennen törmännyt moiseen niin tai en ainakaan muista.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
En tieäd mitä meinaat, mutta ainakin lähi-Gigantissa pelit ovat semmoisessa muovikotelossa, joita on esimerkiksi kirjastoissa. Ja eiköhän kassa nuo pysty avaamaan, jos pelin kanssa marssii sinne. Vai mimmoista hälytintä oikein tarkoitit, jos et tuollaista yksinkertaista koteloa?
Osassa myymälöitä noi ovat sellaisissa piikeissä mistä ei saa sitä turvaboksissakaan olevaa tuotetta pois ilman myyjää. Vähän paska selitys mutta osa tietää mitä tarkoitan. En tiedä onko syynä hävikin vähentäminen vai se että myyjä saa samalla tyrkytettyä kaikkea muuta..
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Et saa niitä koteloita ulos siitä koukusta hyllystä kun siinä on joku helvetin kapula joka estää vetämästä sen pelin ulos, tarvitaan myyjä avaamaan se. Peli kotelossa on tottakai se hälyraami kiinni jonka kassa poistaa. En mä ole ennen törmännyt moiseen niin tai en ainakaan muista.
Osassa myymälöitä noi ovat sellaisissa piikeissä mistä ei saa sitä turvaboksissakaan olevaa tuotetta pois ilman myyjää. Vähän paska selitys mutta osa tietää mitä tarkoitan. En tiedä onko syynä hävikin vähentäminen vai se että myyjä saa samalla tyrkytettyä kaikkea muuta..
Okei, no sit ymmärrän turhautimisen paremmin. Toki ne pelkät kotelot sinänsä on ihan turhia, koska ne aukeaa tehokkaalla magneetilla. Ainakin jos on samanlaisia kuin aikoinaan kirjastossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Noille sähkösopimuksen myyjille gigantissa ja kauppakeskuksissa kannattaa aina sanoa että jos ei irtoa alle 4c/KWh niin ei tarvii tarjota. Monet ovat hiljentyneet sen jälkeen.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 603
Yksi on kanssa sellainen kun sanoo että tulee taloyhtiön kautta. Ainaki puhelut loppuu siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Liittymien pakkomyynti gigantissa on kieltämättä ärsyttävää, kerran jopa kahden myyjän toimesta tyrkyttivät. Piti melkein kävellä yli että pääsi pois.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
465
Kävin maanantaina Gigantissa niin en ymmärrä pakotuksesta täällä puhutaan. En havainnut mitään sellaista koska puhuin normaalisti myyjän kanssa mutta ei se puhunut mistään sähkö- tai kännykkäsopimuksista. Voi olla että Gigantin omat myymälät toimivat eri tavalla kuin ne muut francais myymälät. Näiltä jopa ymmärrän sen koska voitto pitää maksimoida keinolla millä hyvänsä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
538
Gigantin nykyinen outlet, oliko joku onnistunut tilaamaan noita vain myymälästä saatavia tuotteita, mitä ei netin kautta tilattuna saa kuin noudolla, toimitettuna? Joku hämärä muistikuva että tässä ketjussa olisi joku onnistunut ehkä sähköpostilla tilaamaan vaan missä muodossa saisi tiettyyn myymälään yhteyden?

Oli kyllä surkea muutos kun luopuivat vanhasta outletista missä pystyi tilaamaan ja tekemään tarjouksia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Gigantin nykyinen outlet, oliko joku onnistunut tilaamaan noita vain myymälästä saatavia tuotteita, mitä ei netin kautta tilattuna saa kuin noudolla, toimitettuna? Joku hämärä muistikuva että tässä ketjussa olisi joku onnistunut ehkä sähköpostilla tilaamaan vaan missä muodossa saisi tiettyyn myymälään yhteyden?

Oli kyllä surkea muutos kun luopuivat vanhasta outletista missä pystyi tilaamaan ja tekemään tarjouksia.
Mä en ainakaan onnistunut ulkoista kovalevyä saamaan Tammisaaren Outletista Kuopioon. Chatissa kävin kyselemässä ja sanoivat että ei pysty.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Asiakaspalveluun soittamalla onnistui ainakin aiemmin. He pyysivät myymälää, jossa kyseinen tuote oli, soittamaan mulle, sit maksoin tuotteen Mobilepaylla, ja tuote pistettiin suoraan mulle postilla.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
145
"Ei kiitos" on vielä mahdollisuus. Työsuhdepuhelin on selkeä viesti ettei kannata jatkaa.
Kaikista sitkein kaveri ei luovuttanut tuohonkaan, joten piti ihan pysähtyä ihmettelemään tapausta. Itsellä sattui olemaan ylimääräistä aikaa silloin, niin sanoin feissarille suoraan että "Minulla on tässä hyvin aikaa, mutta en tule ostamaan minkäänlaista liittymää tai mitään mitä olet tarjoamassa. Voit puolestani tuhlata aikaasi, jos välttämättä haluat." No, niin se sai tuhlattua 20 minuuttia eri skenaarioiden laskemiseen ja kysymyksiin vastaamisiin. Säästyipähän edes muutama kymmenen kanssashoppailijaa ärsyttävältä feissarilta sen aikaa kun pidin tätä varattuna.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Niin kantsii muistaa muuten että Gigantti ei enää myönnä puhelimille palautusta, jos ostat myymälästä.

Netistä ostaessa on aina se lakisääteinen 14 päivän palautusoikeus.

Eli jos et oo varma, niin tilaa netistä, koska voit palauttaa lähimpään myymälään tai postilla.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Onko kokemuksia Applen verkkokauppaan palauttamisesta? Eilen aloitin palautuksen ja nyt olen siinä käsityksessä että kuriirin pitäisi soittaa ja noutaa paketti. Tulostin osoitelapun joka Applen sivuilta löytyi. Palautuksen tilassa lukee "Tulosta osoitelappu ja lähetä paketti Applelle 24. toukokuuta mennessä". Mutta missään ei ole mitään linkkiä josta voisi tilata kuljetuksen.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
203
Onko kokemuksia Applen verkkokauppaan palauttamisesta? Eilen aloitin palautuksen ja nyt olen siinä käsityksessä että kuriirin pitäisi soittaa ja noutaa paketti. Tulostin osoitelapun joka Applen sivuilta löytyi. Palautuksen tilassa lukee "Tulosta osoitelappu ja lähetä paketti Applelle 24. toukokuuta mennessä". Mutta missään ei ole mitään linkkiä josta voisi tilata kuljetuksen.
Äkkiä katsottuna sun pitää joko viedä se itse postille tai sopia UPS:n kautta hakeminen. Returns - Step by Step
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Olin siis kotoa käsin varannut telkun tiettyyn hintaan. Jos olisin vain se noutanut, olisin saanut kalibroidun yksilön tolla hinnalla (koska se oli ainoa kpl). Nyt siihen myytiin kalibrointi päälle. Kyllä tässä mielestäni yritettiin asiakasta koijata. Ja sen kertoo sekin, että sain ihan välittömästi sen hyvityksen kun asiasta reklamoin.
Tätä ne yritti mullekkin. Ei ollut hameväkeä tosin mukana jonka myyjä olisi voinut ylipuhua.

Heidän ratkaisu oli sitten repiä kalibroitu tarrat pois laatikosta. Sillä aikaa kun odottelin sitä lastauslaiturilla.
 
Liittynyt
11.05.2021
Viestejä
80
Perjantaina palautin netistä tilatun läppärin Powerin myymälään. Eilen tuli hyväksyntä, saa nähdä milloin maksu näkyy tilillä
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
Hirveen pitkät toimitusajat gigantilla vieläkin. Luvattu toimitus 3-6 arkipäivää ja tänään kuudes arkipäivä siitä päivästä kun tuote tilattu. Amazonista tuote tulee nopeammin Italiasta ja ilmaisilla toimituksilla vs Gigantti naapurimaasta ja maksaa 4€ o_O Voi olla kyllä PostNordin syytä, toimitus ei ole päivittynyt kuin kerran.
]
Screenshot_2021-05-12-11-08-41-015_com.android.chrome.jpg

[/SPOILER
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Soitin Applen tukeen tuosta palautuksesta. Virkailija sanoi että voi palauttaa postilla, ja lähetän kuvan postin kuitista niin hyvittävät postimaksun. Katsoin postin hintoja, paketti Hollantiin maksaa 21,90€ :D Itse tuote on alle 50€ tuote. Virkailija sanoi että "maksaa n. 4€" joten tarkoitti varmaan että kirjeenä lähetän. Se näytti maksavan sen 5-6€. Mutta eikö siinä ole riskinä että katoaa matkalla eikä ole seurantaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Soitin Applen tukeen tuosta palautuksesta. Virkailija sanoi että voi palauttaa postilla, ja lähetän kuvan postin kuitista niin hyvittävät postimaksun. Katsoin postin hintoja, paketti Hollantiin maksaa 21,90€ :D Itse tuote on alle 50€ tuote. Virkailija sanoi että "maksaa n. 4€" joten tarkoitti varmaan että kirjeenä lähetän. Se näytti maksavan sen 5-6€. Mutta eikö siinä ole riskinä että katoaa matkalla eikä ole seurantaa.
Suomen kuluttajansuojalain perusteella vastuusi tuotteesta loppuu siinä vaiheessa kun kiikutat sen postiin. Muista toki pyytää kuitti silloinkin jos lähetät kirjeenä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
634
Suostuvatkohan Powerin outletista postittelemaan tuotteita, jos soittaa myymälään? Sivuilla maininta vain noudosta. Gigantissa taitaa onnistua, riippuen vissiin millä tuulella myyjä on.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
634
Suostuvatkohan Powerin outletista postittelemaan tuotteita, jos soittaa myymälään? Sivuilla maininta vain noudosta. Gigantissa taitaa onnistua, riippuen vissiin millä tuulella myyjä on.
Laitoin sähköpostia myymälän yleiseen osoitteeseen, ja olisikohan tunnin sisään tullut vastausta, että voivat postittaa, kulut 15e.
En tiedä onko ihan yleinen käytäntö, vai tämän kyseisen myymälän.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Ostajan kannalta tärkeä juttu. Mutta itsellä ei mahdu maalaisjärkeen, miksi nämä jäävät myyjän vastuulle? Valmistajahan noita viallisia tuotteita valmistaa ja myyjä vaan välittää asiakkaalle.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Ostajan kannalta tärkeä juttu. Mutta itsellä ei mahdu maalaisjärkeen, miksi nämä jäävät myyjän vastuulle? Valmistajahan noita viallisia tuotteita valmistaa ja myyjä vaan välittää asiakkaalle.
Voihan myyjä sitten vääntää noista valmistajan kanssa. Mutta onhan tuo vähän jännä, että valmistaja pesee kätensä tuossa tilanteessa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Ostajan kannalta tärkeä juttu. Mutta itsellä ei mahdu maalaisjärkeen, miksi nämä jäävät myyjän vastuulle? Valmistajahan noita viallisia tuotteita valmistaa ja myyjä vaan välittää asiakkaalle.
Koska myyjä on vastuussa asiakkaalle. Myyjä ei voi siirtää vastuuta valmistajalle/maahantuojille myymästään tuotteesta.

Vois olla hankalaa jos tuotteella ei ole maahantuojaa (joka on samalla tavalla "välittäjä" eikä ole vastuussa jos ei ole myyjäkään) ja kuluttaja joutuisi kommunikoimaan tehtaan kanssa.

Myyjä voi siirtää asian maahantuojalle jos se käy ostajalle. Joissain teknisissä asioissa joissa on hyvä maahantuoja jolla on toimiva tekninen tuki ja huolto tämä voi olla kaikille paras ratkaisu. Jää yksi porras pois
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Ja myyjäliikkeen (en Gigantin sentään) työntekijänä voin kertoa että näitä jää myyjäliikkeen käsiin jatkuvasti mitkä on korvattu asiakkaalle mutta toimittaja vetäytyy vastuusta.

Tulee myös korvattua epäselviä asiakkaille ihan PR:nä, saadaan asia hoidettua ja toimittaja sitten korvaa tai ei.

Näistä johtuen yritän vaihtoa vastaavaan, asiakas saa ostettua muuta tilalle ja meille jää edes vähän katetta vaikka toimittaja ei sitä korvaisikaan. Eli rajataan tappiota pienemmäksi. Tämä on ostajankin hyvä huomioida, ei se myyjäliikkeen osa aina niin helppo ole.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Ostajan kannalta tärkeä juttu. Mutta itsellä ei mahdu maalaisjärkeen, miksi nämä jäävät myyjän vastuulle? Valmistajahan noita viallisia tuotteita valmistaa ja myyjä vaan välittää asiakkaalle.
Myyjä on aina ensisijaisesti vastuussa tavaran virheestä. Siitä on maininta kuluttajansuojalaissa. Perustemppu näillä yrityksillä on että maahantuoja ja myyjä pallottelee vastuuta toisilleen. Myyjä on kuitenkin aina loppupeleissä vastuussa myymästään tuotteesta.

 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Mutta itsellä ei mahdu maalaisjärkeen, miksi nämä jäävät myyjän vastuulle? Valmistajahan noita viallisia tuotteita valmistaa ja myyjä vaan välittää asiakkaalle.
Tässähän Gigantti oli luvannut oman, jatketun takuun, 5 vuotta, kun LG:n takuu 2 vuotta. Kuvan kiinni palaminen tapahtui 3 vuodessa. Siksi LG:n ei tarvinnut siihen ottaa kantaa, koska asiakas vetosi myyjän antamaan lisätakuuseen.

Muutenkin tietysti oikein, että myyjä vastaa. Se sitten riitelee isojen elektroniikkajättien kanssa, jos tarvii, kuluttaja ei siihen pysty. Ja onpahan intressinä myydä muutakin kuin paskaa.

Tokihan telkkarin pitäisi kestää sen 4 vuotta kuluttajariitalautakunnan aiemman linjauksen mukaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Tokihan telkkarin pitäisi kestää sen 4 vuotta kuluttajariitalautakunnan aiemman linjauksen mukaan.
Se 4 vuotta menee sitten virhevastuun piikkiin. EU:n sivuilla on käännöskukkanenkun sekoitetaan pakollinen takuu ja virhevastuu keskenään. Suomen kuluttajakuluttajaviraston sivuilla taas asia on selitetty oikein.

Kuluttajan kannalta se suurin ero on siinä että takuu korvaa kokonaan, virhevastuusta voidaan vähentää käyttöhyöty. Eli jos katsotaan telkkarin eliniän olevan neljä vuotta ja vika tulee kolmen vuoden jälkeen kuluttaja voi vedota virhevastuuseen mutta käyttöhyötynä voidaan vähentää 75% ostohinnasta pois.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Se 4 vuotta menee sitten virhevastuun piikkiin. EU:n sivuilla on käännöskukkanenkun sekoitetaan pakollinen takuu ja virhevastuu keskenään. Suomen kuluttajakuluttajaviraston sivuilla taas asia on selitetty oikein.

Kuluttajan kannalta se suurin ero on siinä että takuu korvaa kokonaan, virhevastuusta voidaan vähentää käyttöhyöty. Eli jos katsotaan telkkarin eliniän olevan neljä vuotta ja vika tulee kolmen vuoden jälkeen kuluttaja voi vedota virhevastuuseen mutta käyttöhyötynä voidaan vähentää 75% ostohinnasta pois.
Juuri näin, mulle ei näissä uutta ole, kunhan vaan mainitsin tuonkin. Suomalainen kuluttaja on tyhmä lammas, joka ei tiedä oikeuksiaan, lisäksi tosiaan virhevastuu ja takuu sekoitetaan keskenään.

Mutta tässä casessa minusta oleellista oli se Gigantin antama lisätakuu 5 vuotta, kun valmistajalla oli 2 vuotta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom