Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Aspa noilla on aina ollut oman kokemuksen mukaan 10+. Kerran sain saldovirheen takia loppuneen tuotteen tapauksessa kalliimman tuotteen tilalle, suihkun viallisen venttiilin takia sain kokonaan uuden tilalle/varaosiksi ja nyt sikapäiviltä tilasin tuollasia muutaman euron asiakirjalaatikoita, joista kahdessa oli halkeama, olivat varmaan tippuneet joskus varastossa tms. Sähköpostia ja kuvat aspaan niin uudet lähti seuraavana päivänä matkaan, tulivat kotiinkuljetuksella kuten alkuperäinen tilauskin.

Koskaan ei ole alettu vänkäämään vastaan tai yritetty luistaa vastuista, aina hoidettu homma maaliin nopeasti ja sujuvasti.
 
Jep, tilasin Wrangen 2x20kg painokiekot Valavuorella kotiin tammikuussa, Wrange ryssi lähetyksen ja pisti pakettiautomaattiin. Kärkkäisen aspa kiltisti korjasi Treen Wrangen "säästöyrityksen" ja tilasivat automaatista noudon ja kuljetuksen mulle kotiin 3 km päähän Cittarin automaatista, jossa kiekot jo oli. Ja pahoittelut kaupan päälle, eikä mitään mutinoita.
 
Kärkkäisen kivijalkakaupassa on tullut käytyä monesti ja siellä takuu pelaa. Aina olen saanut vänkäämättä takuunalaisen laitteen takuuseen, jopa silloin kun takuu on teettänyt töitä.
Kerran vein takuuseen kaiuttimet mutta niiden kaiuttimien takuukuitti oli kulunut himmeäksi. Sanoin myyjälle että jos sen kuitin skannaa tekstimuodossa niin sitten sen tekstin saa näkyviin. Myyjä skannasi kuitin ja 10 minuutin jälkeen totesi että on tässä vielä takuuta. Sain uudet kaiuttimet saman tien.
 
Kärkkäisellä ei ole mitään kanta-asiakas systeemiä mihin jää kuitit muistiin? Motonetin systeemi on ollut toimiva, löytyy sekä verkkokaupan että kivijalan kuitit yhdestä paikkaa. Ei tarvitse kuitteja säästellä. Sielläkin on takuut toimineet ok.
 
Kärkkäisellä ei ole mitään kanta-asiakas systeemiä mihin jää kuitit muistiin? Motonetin systeemi on ollut toimiva, löytyy sekä verkkokaupan että kivijalan kuitit yhdestä paikkaa. Ei tarvitse kuitteja säästellä. Sielläkin on takuut toimineet ok.

Ymmärtääkseni Kärkkäisellä jää kuitit muistiin mutta vain jos ostaa kortilla.
 
Kannattaa siitä kiiltävästä kuitista ottaa valokuva heti kotiin päästyä. Silloin ei haittaa vaikka kuitti kuluisi käyttökelvottomaksi.
 
Kannattaa siitä kiiltävästä kuitista ottaa valokuva heti kotiin päästyä. Silloin ei haittaa vaikka kuitti kuluisi käyttökelvottomaksi.
Tai kopioi kuitin kotona taikka suoraan Kärkkäisen infossa. Vaan tuota ei aina muista tehdä.
 
Gigantista tilatussa Lenovon läppärissä on kuollut pikseli ja samassa kohtaa jokin jumiutunut juova sivuttain. Kannattaako tuote palauttaa 14vrk palautukseen vedoten jotta eivät peri minulta 29 euron tarkistus- ja tyhjennysmaksua...?

Jos tilasit netistä, saat palauttaa 14 vuorokauden aikana ihan vapaasti. Jos ostit myymälästä, joudut maksamaan 29 euroa.
 
Millonkahan Verkkokauppa uusii sivunsa jotta pystyy ees jotenkin rajaamaan kategorioita. Ai saatan kun on hienoa koittaa ettiä tietyillä spekseillä olevia tuotteita kun käytännössä kategorian rajaus on mallia "on lähetettävissä, on kaupan xx varastossa". Ei tietoakaan, että voisit rajata vaikkapa telkkareista ne joissa on 100Hz paneeli, tai muisteista ne joissa nopeus on 3200MHz...
Onhan tuossa vaihtoehto rajata tuotteet tietyllä hakusanalla, muistien kohdalla voi kirjoittaa sen 3200 ja telkkarissa 120?

Muistien rajaus toimii samalla tavalla kuten Jimms.
Eli komponentit, muisti, muistityyppi, koko ja sitten listataan kaikki.
 
hullujen päivien hp kone piti tulla varastoon 6.4, sain lopulta koneen joskus 15.4. Myyjä sanoi, että collector lasku tulee sähköpostiin kun kone noudettu, eipä ole näkynyt, mistähän tuota pitää alkaa kaivaa?
 
hullujen päivien hp kone piti tulla varastoon 6.4, sain lopulta koneen joskus 15.4. Myyjä sanoi, että collector lasku tulee sähköpostiin kun kone noudettu, eipä ole näkynyt, mistähän tuota pitää alkaa kaivaa?

Roskapostista? Muuten soittaisin varmaan myyjälle.
 
Gigantista tilatussa Lenovon läppärissä on kuollut pikseli ja samassa kohtaa jokin jumiutunut juova sivuttain. Kannattaako tuote palauttaa 14vrk palautukseen vedoten jotta eivät peri minulta 29 euron tarkistus- ja tyhjennysmaksua...?

Kyllä itse menisin myymälään kone kainalossa ja sanoisin että kone on kala eli särki ja näyttäisin kassalla kuolleen pikselin.
Sitten vaihtoehtona joko uusi kome hyllystä ja Gigantti tapelkoot Lenovon kanssa että saavat uuden koneen varastoon Lenovolta kun toimittavat tuon sinun koneen takaisin.

Ei tuollaisesta death on arrival tapauksesta asiakkaan täydy maksaa mitään 29€ tyhjennysmaksuja tai edes odottaa tqkuuhuoltoa. Vaan jos konetta on uutena kauppiaan hyllyssä, tulisi se vaihtaa suoraan uuteen kunhan tarkistavat että tuo koneesi ei ole mitenkään sinun rikkoma.

Jos meinaat ottaa saman mallin koneen tilalle, niin sitten kannattaa varmaan ottaa nykyisestä Windows asennuksesta image. Vaikkei tässä ajassa hirveästi ole kerennyt koneella tekemään mitään, niin ainakin itse laiskana mieluummin käytän 5 minuuttia imagen palautukseen, kuin taas yhden illan koneen säätöön.
 
Ei voinut kuulemma Gigantin mielestä palauttaa kun kysyin asiakaspalvelusta. Eka huoltokeissi ja sitten voidaan katsoa palautusta.

Vedin koneeseen factory resetin ja pakkasin aivan kuin uuden, täysin mintisti ja laitoin Gigantin ohjeita uhmaten asiakaspalautuksena Postilla ilman että mihinkään mainitsin tuosta pikselistä.
Ostetaan sitten vastaava kone uudestaan kunhan palautus hyväksytään, huoh Gigantti.
Ja näin sen sijaan että asiakas olisi saanut asian hoidettua 10 minuutissa+Gigantissa käynti. Sekä Gigantti olisi päässyt eroon selvästi viallisesta tuotteesta.
Nyt otetaan riski siitä että myös seuraava asiakas joka tuon koneen ostaa outlet puolelta, tai pahimmassa tapauksessa jopa "uutena" hyllystä. Aloittaa saman kuolleesta pikselistä "narinan" ja silloin saattaa olla jo liian myöhäistä Gigantin lähetellä konetta Lenovon suuntaan.

Mutta minäpä en olekaan kauppias, joten mistäpä minä mitään järkevästä kaupankäynnistä tietäisin.
 
Ja näin sen sijaan että asiakas olisi saanut asian hoidettua 10 minuutissa+Gigantissa käynti. Sekä Gigantti olisi päässyt eroon selvästi viallisesta tuotteesta.
Nyt otetaan riski siitä että myös seuraava asiakas joka tuon koneen ostaa outlet puolelta, tai pahimmassa tapauksessa jopa "uutena" hyllystä. Aloittaa saman kuolleesta pikselistä "narinan" ja silloin saattaa olla jo liian myöhäistä Gigantin lähetellä konetta Lenovon suuntaan.

Mutta minäpä en olekaan kauppias, joten mistäpä minä mitään järkevästä kaupankäynnistä tietäisin.

Ei ne kuolleet pikselit kaikkia häiritse, varsinkin jos niitä on vain yksi. Ja kun yksi kuollut pikseli ei edes oikeuta takuuseen, niin eihän tuota olisi huoltoon kannattanut laittaa.
 
Ei valmistaja carmasti hyväksy yhden kuolleen pikselin doaa, ei näytöissä eikä läppäreissä. Monilla rajana oli 5.
 
Ei valmistaja carmasti hyväksy yhden kuolleen pikselin doaa, ei näytöissä eikä läppäreissä. Monilla rajana oli 5.
Kyllä tuommoinen varjo viittaisi siihen että sinne on jäänyt roska paneelin sisään joka blokkaa pikselin + painaa polarisointikalvoa jolloin muodostuu tuollainen viiva. Noita näkee välillä kiinasta tilattavissa varaosanäytöissä, siellä kun ei se puhdastilan puhtaus ole niin justiinsa. Itse en ainakaan tuollaista sulattaisi edes missään hinnat alkaen mallissa.
 
Kyllä tuommoinen varjo viittaisi siihen että sinne on jäänyt roska paneelin sisään joka blokkaa pikselin + painaa polarisointikalvoa jolloin muodostuu tuollainen viiva. Noita näkee välillä kiinasta tilattavissa varaosanäytöissä, siellä kun ei se puhdastilan puhtaus ole niin justiinsa. Itse en ainakaan tuollaista sulattaisi edes missään hinnat alkaen mallissa.
Jaa joo, näköjään. Jotenkin nopeasti katsoin, että oli kyse vain kuolleesta pikselistä. Todennäköisesti asiakaspalvelijakaan ei älynnyt tilannetta täysin, väitän 99% varmuudella, että tuon jos olisi kantanut huoltotiskille, niin olisi mennyt vaihtoon suoraan. Ja muutenkin, tietokoneissa on DOA-aika, johon tuo olisi hyvin todennäköisesti mennyt. No enitenhän tuosta kärsii se henkilö, jolle tuo kone menee, mutta oma napa edellä jne.

Itsellä ei ole koskaan ollut minkään firman kanssa takuuongelmia, oli se sitten Gigantti, Verkkis, Jimms tai Amazon. Yleensä kun menee mukavalla asenteella, niin hommat hoituu ja joustetaan, toki jos menee jo valmiiksi kyrpä otsassa keskarit heiluen, niin hyvin mahdollista, ettei paljoa jousteta. Muutenkin aspat on yleensä hyvin kassalla mistään huoltoasioista, ellei ole joku erityinen huoltonumero, johon olla yhteydessä.
 
Laitetaan tänne myös. Laitoin jo telkkariketjuun tän.

Tilasin sunnuntaina aamulla Poweriin telkun (LG OLED 55c16la) noudettavaksi. Kyseessä ihan uusi 2021 malli, jota Suomessa oli vain yhdessä Powerissa. No hetken päästä soittaa myyjä ja kysyy haluanko ostaa kalibroinnin 199e. Kieltäydyin ja sanoin tulevani kohta telkkua noutamaan.

Liikkeessä käytiin vielä myymälän puolella telkkua katsomassa, kun ei oltu sitä nähty. Myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo halusi kalibroituna ja kysyttiin oisko valmiiksi kalibroituna varastossa. Ei kuulemma ollut, mutta onnistuisi n. 2h odotuksella. "Tulee sit tekstari kun on valmis". No kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Ei kuulunut tekstaria. Menin noutovarastolle kysymään ja telkku kuulemma valmis. Nostettiin autoon ja nappasin kalibrointipaperit kouraan. Niissä 2vko vanha päivämäärä... No eikun noutovarastoon kalibrointikaverin puheille. Ei ollut kuulemma tänään ko. telkkua kalibroinut ja oli kuulemma viimeinen kappale varastossa. Tässä vaiheessa alkoi ihan vähän veekäyrä nousemaan ja suuntasin myymälän puolelle. Myymäläpäällikölle asian selitys ja tämä heitti pallon myyjälle, joka kyllä n. 30sek sisällä ehdotti, että hyvitetään kalibrointi.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt on kalibroitu telkku kotona ja 199e alle ovh:n. Tosin 199e on lahjakorttina, mutta se on ihan ok mulle. Kunnon kusetusta vaan myydä kalibrointi "uudelleeen", vaikka se jo telkussa oli tehtynä..

Kalibroinnista nyt voi olla montaa mieltä (tai sen hinnasta lähinnä), mutta se ei nyt kuulu tähän.
 
Ei tässä olla varmaan yritetty huijata ketään.
Saldot varmaan menneet vituiks tms.

Pitänyt olla yks kalibroimaton hyllyssä, mutta ei ollutkaan. Tai mennyt solmuun noitten kahden saldot.

Ite oisin myyjänä pelannu tän niin, et hei pari tunnin sijasta tää oli heti valmis ;)

Mutta ymmärrän tuohtumuksesi turhaa ajan tuhlaamista.

Laitetaan tänne myös. Laitoin jo telkkariketjuun tän.

Tilasin sunnuntaina aamulla Poweriin telkun (LG OLED 55c16la) noudettavaksi. Kyseessä ihan uusi 2021 malli, jota Suomessa oli vain yhdessä Powerissa. No hetken päästä soittaa myyjä ja kysyy haluanko ostaa kalibroinnin 199e. Kieltäydyin ja sanoin tulevani kohta telkkua noutamaan.

Liikkeessä käytiin vielä myymälän puolella telkkua katsomassa, kun ei oltu sitä nähty. Myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo halusi kalibroituna ja kysyttiin oisko valmiiksi kalibroituna varastossa. Ei kuulemma ollut, mutta onnistuisi n. 2h odotuksella. "Tulee sit tekstari kun on valmis". No kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Ei kuulunut tekstaria. Menin noutovarastolle kysymään ja telkku kuulemma valmis. Nostettiin autoon ja nappasin kalibrointipaperit kouraan. Niissä 2vko vanha päivämäärä... No eikun noutovarastoon kalibrointikaverin puheille. Ei ollut kuulemma tänään ko. telkkua kalibroinut ja oli kuulemma viimeinen kappale varastossa. Tässä vaiheessa alkoi ihan vähän veekäyrä nousemaan ja suuntasin myymälän puolelle. Myymäläpäällikölle asian selitys ja tämä heitti pallon myyjälle, joka kyllä n. 30sek sisällä ehdotti, että hyvitetään kalibrointi.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt on kalibroitu telkku kotona ja 199e alle ovh:n. Tosin 199e on lahjakorttina, mutta se on ihan ok mulle. Kunnon kusetusta vaan myydä kalibrointi "uudelleeen", vaikka se jo telkussa oli tehtynä..

Kalibroinnista nyt voi olla montaa mieltä (tai sen hinnasta lähinnä), mutta se ei nyt kuulu tähän.
 
Laitetaan tänne myös. Laitoin jo telkkariketjuun tän.

Tilasin sunnuntaina aamulla Poweriin telkun (LG OLED 55c16la) noudettavaksi. Kyseessä ihan uusi 2021 malli, jota Suomessa oli vain yhdessä Powerissa. No hetken päästä soittaa myyjä ja kysyy haluanko ostaa kalibroinnin 199e. Kieltäydyin ja sanoin tulevani kohta telkkua noutamaan.

Liikkeessä käytiin vielä myymälän puolella telkkua katsomassa, kun ei oltu sitä nähty. Myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo halusi kalibroituna ja kysyttiin oisko valmiiksi kalibroituna varastossa. Ei kuulemma ollut, mutta onnistuisi n. 2h odotuksella. "Tulee sit tekstari kun on valmis". No kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Ei kuulunut tekstaria. Menin noutovarastolle kysymään ja telkku kuulemma valmis. Nostettiin autoon ja nappasin kalibrointipaperit kouraan. Niissä 2vko vanha päivämäärä... No eikun noutovarastoon kalibrointikaverin puheille. Ei ollut kuulemma tänään ko. telkkua kalibroinut ja oli kuulemma viimeinen kappale varastossa. Tässä vaiheessa alkoi ihan vähän veekäyrä nousemaan ja suuntasin myymälän puolelle. Myymäläpäällikölle asian selitys ja tämä heitti pallon myyjälle, joka kyllä n. 30sek sisällä ehdotti, että hyvitetään kalibrointi.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt on kalibroitu telkku kotona ja 199e alle ovh:n. Tosin 199e on lahjakorttina, mutta se on ihan ok mulle. Kunnon kusetusta vaan myydä kalibrointi "uudelleeen", vaikka se jo telkussa oli tehtynä..

Kalibroinnista nyt voi olla montaa mieltä (tai sen hinnasta lähinnä), mutta se ei nyt kuulu tähän.

Meneekö se kalibrointi vanhaksi jotenkin parissa viikossa vai mitä tarkoitat et kusetettiin ja myytiin kalibrointi uudelleen? Sulle myytiin tv kalibroituna ja sait sellaisen? Itsehän kysyittekin oisko valmiiks kalibroitua varastossa. Eihän sitä kalibrointia silloinkaan ilmaiseksi saa vaikka se olis valmiiks tehty. Ainoa virhe tuossa mielestäni ettei kerrottu et se kalibrointi on valmiiks tehty ja oisit voinu samantien ottaa sen telkun kyytiin.
 
Kai tuo kalibrointi riippuu silmistä, mutta olen nyt kolmessa telkkarissa nähnyt powerin kalibroinnin ja muistaakseni kaikissa nuo asetukset on jyrätty omilla säädöillä. Itse mennyt kanssa kerran tähän "huijaukseen", mutta koskaan ei enää tule 100€ lisä lypsyä telkkaria ostettaessa. Omiin silmiin defaulltikin on parempaa, kuin kalibroitu tv.
 
Meneekö se kalibrointi vanhaksi jotenkin parissa viikossa vai mitä tarkoitat et kusetettiin ja myytiin kalibrointi uudelleen? Sulle myytiin tv kalibroituna ja sait sellaisen? Itsehän kysyittekin oisko valmiiks kalibroitua varastossa. Eihän sitä kalibrointia silloinkaan ilmaiseksi saa vaikka se olis valmiiks tehty. Ainoa virhe tuossa mielestäni ettei kerrottu et se kalibrointi on valmiiks tehty ja oisit voinu samantien ottaa sen telkun kyytiin.
Olin siis kotoa käsin varannut telkun tiettyyn hintaan. Jos olisin vain se noutanut, olisin saanut kalibroidun yksilön tolla hinnalla (koska se oli ainoa kpl). Nyt siihen myytiin kalibrointi päälle. Kyllä tässä mielestäni yritettiin asiakasta koijata. Ja sen kertoo sekin, että sain ihan välittömästi sen hyvityksen kun asiasta reklamoin.
 
Verkkokaupassa on kyllä nykyään turha odottaa että varastossakaan olevat tuotteet mitenkään pikimmiten lähtisi. Tuntuu että aina menee se muutama päivä että mitään yleensä tapahtuu.
 
Verkkokaupassa on kyllä nykyään turha odottaa että varastossakaan olevat tuotteet mitenkään pikimmiten lähtisi. Tuntuu että aina menee se muutama päivä että mitään yleensä tapahtuu.

Viime viikolla arkipäivänä tilaus sisään klo 12, paketti noudettavissa pakettiautomaatista seuraavana päivänä klo 18.
 
Ei ainakaan itsellä viime aikoina kun Arskan kontolla nuo. Tämä siis näin Vantaalla/tänne halutaan automaattiin.
 
Ostin siis Power:sta Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition ratti&poljin yhdistelmän. Nyt vajaa 200h tuntia pelattuani on tuo ratti löystynyt eli ratin palautus keskiasentoon ei tapahdu enää niin napakasti kuin uutena. On väljyyttä mikä vaikuttaa ajotuntumaan. Ilmeisesti mekanismissa oleva kuminauha on rispaantunut ja katkeamassa. YouTube:sta löytyy esimerkkejä miten korjata tilanne korvaamalla kuminauha uudella.

Mutta lienee järkevin viedä ratti takaisin Power:iin koska takuuaika on vielä voimassa.

Miten nuo takuuhommat on Power:ssa yleensä toimineet? Saako mukaan heti uuden samanlaisen (jos on varastossa) tai voiko päivittää parempaan (T150 tai T300) maksamalla välirahan? Ei kai sentään ensin lähetetä huoltoon ja olen ilman rattia epämääräisen ajan kunnes huolto lausuu tuomionsa?

Vai pitäisikö vielä ajella jonkin aikaa nykyisellä ja toivoa että kuminauha katkeaa kokonaan ensin :rofl: Ja sitten vasta reklamoimaan.
Tuollaista kysyin peliohjain -ketjussa ja sainkin vastauksen mihin kannattaa vaihtaa, mutta miten tuo viallisen/rikkoontuneen palautus Poweriin takuuajan puitteissa siis toimii? Ja kattaako takuu tuon vian vai onko kyseisen ohjaimen ominaisuus mikä on odotettavissa? Kai tuohonkin jokin virhevastuu pätee jos alle 200h käytöllä alkaa hajota?
 
No Powerilla on oikeus yrittää korjata tuote ensiksi. Mikäli korjaaminen ei onnistu, tuote vaihdetaan samanlaiseen tai vastaavaan. Vasta kolmantena vaihtoehtona on kaupan purku.
 
Jos olen tilannut tuotteen (esim konepaketti) maksullisena kotiinkuljetuspalveluna ja joudun palauttamaan virheellisen tuotteen liikkeelle takaisin, onko kohtuullista odottaa että myös reklamaation jälkeen palautettava korjattu tuote lähetettäisiin takaisin kotiinkuljetettuna eikä Postin normaaliin paketti/palvelupisteeseen? Itselläni ei juuri ole kokemusta miten tällaisissa tilanteissa kaupat yleensä toimii.
 
Kävin tänään peeloilemassa Gigantisss ja silmääni osui eräs peli jota olen harkinnut kauan hyllyyni. No, vittu eihän sitä lootaa saanut siitä koukusta pois kun siinä oli joku asiakkaan kusetus esto(se rosvo kehyshän on siis sen peli kotelon ympärillä), niin piti hakea myyjä joka avaa sen lukon että saa sen saatanan pelin käteen jotta voi lompsia kassalle.
Nooh, selvisi miksi ne lukot on siinä, jotta on pakko hakea myyjä paikalle joka voi alkaa sen iän ikuisen paskan jaarituksen ja yrittää myydä jotain puhelin liittymää(ei suostunut antamaan sitä peliä käteen vaan oli pakko osallistua siihen lässytykseen).
Ensin se kysy mikä liittymä mulla on, vastasin "EVVK, kuussataa mekanen", niin se meni hiljaiseksi ja kysyi värisevällä äänellä paljonko se maksaa, kun kuulemma Telialla on nyt todella hyvä tarjous kaks sataa mekasesta(unohti vaan sanoa, että vain kuoleman jälkeen helvetissä pääsee noihin lataus nopeuksiin ja sielläkin puolenyön jälkeen)...vastasin 9.90 ja poistun hyräillen kassalle peli kädessä.

Täytyy mennä taas Gigsuun joku päivä käymään.
Sen kolmen kympin pelin olisi saanut ilmaiseksi, jos olisi vaihtanut liittymää.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään peeloilemassa Gigantisss ja silmääni osui eräs peli jota olen harkinnut kauan hyllyyni. No, vittu eihän sitä lootaa saanut siitä koukusta pois kun siinä oli joku asiakkaan kusetus esto(se rosvo kehyshän on siis sen peli kotelon ympärillä), niin piti hakea myyjä joka avaa sen lukon että saa sen saatanan pelin käteen jotta voi lompsia kassalle.
Nooh, selvisi miksi ne lukot on siinä, jotta on pakko hakea myyjä paikalle joka voi alkaa sen iän ikuisen paskan jaarituksen ja yrittää myydä jotain puhelin liittymää(ei suostunut antamaan sitä peliä käteen vaan oli pakko osallistua siihen lässytykseen).
Ensin se kysy mikä liittymä mulla on, vastasin "EVVK, kuussataa mekanen", niin se meni hiljaiseksi ja kysyi värisevällä äänellä paljonko se maksaa, kun kuulemma Telialla on nyt todella hyvä tarjous kaks sataa mekasesta(unohti vaan sanoa, että vain kuoleman jälkeen helvetissä pääsee noihin lataus nopeuksiin ja sielläkin puolenyön jälkeen)...vastasin 9.90 ja poistun hyräillen kassalle peli kädessä.

Täytyy mennä taas Gigsuun joku päivä käymään.
Sen kolmen kympin pelin olisi saanut ilmaiseksi, jos olisi vaihtanut liittymää.
Mä kyllä uskaltaisin lyödä vetoa, että ne on ihan varkauksien takia laitettu, toki kuinka tosissasi tuon sanoit, että myynnin takia, on eri asia. Jos miettii kuinka järjettömästi päivittäisvarakaupoissakin on hävikkiä, niin tuollaiset 30e pelit joissa myyjän kate varmaan lähellä nollaa, olisi aika järjettömän tappiollista pitää ilman hälyjä. Yksi varastetaan, niin saat myydä 10 että ollaan nollissa tms.
 
Oma vastaava kokemus oli Bluetooth kuulokkeita ostaessa, ei kuulemma tule toimeen ilman että ostan 3 vuoden lisenssin F-securelta.
No kummasti ei ole pöpö pomppinut kuulokkeiden Bluetooth yhteyttä pitkin puhelimeen tai tietokoneeseen, vaikka en F-securelta turvaa ostanut.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kyllä uskaltaisin lyödä vetoa, että ne on ihan varkauksien takia laitettu, toki kuinka tosissasi tuon sanoit, että myynnin takia, on eri asia. Jos miettii kuinka järjettömästi päivittäisvarakaupoissakin on hävikkiä, niin tuollaiset 30e pelit joissa myyjän kate varmaan lähellä nollaa, olisi aika järjettömän tappiollista pitää ilman hälyjä. Yksi varastetaan, niin saat myydä 10 että ollaan nollissa tms.

Missään muussakaan kaupassa ole tommosta paskaa. Pelin ympärillä oli se myös se rosvo kehys joka poistataan kassalla. Mä olisin ollut ulkona minuutissa jos mun ei olisi tarvinnut metsästää myyjää ja jäädä vielä sen jälkeen jauhamaan mitään turhaa sontaa, enkä oliskaan jäänyt jos se ei olisi haudannut sitä peliä kainaloonsa, kun otti sen sieltä koukusta vaan ojentanut mulla.
 
Missään muussakaan kaupassa ole tommosta paskaa. Pelin ympärillä oli se myös se rosvo kehys joka poistataan kassalla. Mä olisin ollut ulkona minuutissa jos mun ei olisi tarvinnut metsästää myyjää ja jäädä vielä sen jälkeen jauhamaan mitään turhaa sontaa, enkä oliskaan jäänyt jos se ei olisi haudannut sitä peliä kainaloonsa, kun otti sen sieltä koukusta vaan ojentanut mulla.

Tästä tulikin mieleeni kun piti vaihtaa kännykän kotelo. Jonota ensin huoltotiskille, sitten jonota kännykkäpisteelle ja lopuksi vielä jonota kassalle. Vittu miten hankalaksi on saatu takuuvaihto.
 
Kieltämättä aika rasittavaa ollut asioida Gigantissa kivijalassa. Ei meinaa millään päästä kassalle ilman et jonkun palvelupisteellä olevan myyjän pitää päästä "kirjaamaan" ostos järjestelmään nopeuttaakseen prosessia kassalla. Samalla sit ihmetellään sähkö ja/tai puhelinliittymät. Kuitenkaan tuo järjestelmään etukäteen ostoksen kirjaaminen ei nopeuttanut kassalla millään tavalla. Varmaan vetäs vaan provikat itelleen...mulkku.
 
Missään muussakaan kaupassa ole tommosta paskaa. Pelin ympärillä oli se myös se rosvo kehys joka poistataan kassalla. Mä olisin ollut ulkona minuutissa jos mun ei olisi tarvinnut metsästää myyjää ja jäädä vielä sen jälkeen jauhamaan mitään turhaa sontaa, enkä oliskaan jäänyt jos se ei olisi haudannut sitä peliä kainaloonsa, kun otti sen sieltä koukusta vaan ojentanut mulla.
En tieäd mitä meinaat, mutta ainakin lähi-Gigantissa pelit ovat semmoisessa muovikotelossa, joita on esimerkiksi kirjastoissa. Ja eiköhän kassa nuo pysty avaamaan, jos pelin kanssa marssii sinne. Vai mimmoista hälytintä oikein tarkoitit, jos et tuollaista yksinkertaista koteloa?
 
En tieäd mitä meinaat, mutta ainakin lähi-Gigantissa pelit ovat semmoisessa muovikotelossa, joita on esimerkiksi kirjastoissa. Ja eiköhän kassa nuo pysty avaamaan, jos pelin kanssa marssii sinne. Vai mimmoista hälytintä oikein tarkoitit, jos et tuollaista yksinkertaista koteloa?


Et saa niitä koteloita ulos siitä koukusta hyllystä kun siinä on joku helvetin kapula joka estää vetämästä sen pelin ulos, tarvitaan myyjä avaamaan se. Peli kotelossa on tottakai se hälyraami kiinni jonka kassa poistaa. En mä ole ennen törmännyt moiseen niin tai en ainakaan muista.
 
En tieäd mitä meinaat, mutta ainakin lähi-Gigantissa pelit ovat semmoisessa muovikotelossa, joita on esimerkiksi kirjastoissa. Ja eiköhän kassa nuo pysty avaamaan, jos pelin kanssa marssii sinne. Vai mimmoista hälytintä oikein tarkoitit, jos et tuollaista yksinkertaista koteloa?

Osassa myymälöitä noi ovat sellaisissa piikeissä mistä ei saa sitä turvaboksissakaan olevaa tuotetta pois ilman myyjää. Vähän paska selitys mutta osa tietää mitä tarkoitan. En tiedä onko syynä hävikin vähentäminen vai se että myyjä saa samalla tyrkytettyä kaikkea muuta..
 
Et saa niitä koteloita ulos siitä koukusta hyllystä kun siinä on joku helvetin kapula joka estää vetämästä sen pelin ulos, tarvitaan myyjä avaamaan se. Peli kotelossa on tottakai se hälyraami kiinni jonka kassa poistaa. En mä ole ennen törmännyt moiseen niin tai en ainakaan muista.
Osassa myymälöitä noi ovat sellaisissa piikeissä mistä ei saa sitä turvaboksissakaan olevaa tuotetta pois ilman myyjää. Vähän paska selitys mutta osa tietää mitä tarkoitan. En tiedä onko syynä hävikin vähentäminen vai se että myyjä saa samalla tyrkytettyä kaikkea muuta..
Okei, no sit ymmärrän turhautimisen paremmin. Toki ne pelkät kotelot sinänsä on ihan turhia, koska ne aukeaa tehokkaalla magneetilla. Ainakin jos on samanlaisia kuin aikoinaan kirjastossa.
 
Noille sähkösopimuksen myyjille gigantissa ja kauppakeskuksissa kannattaa aina sanoa että jos ei irtoa alle 4c/KWh niin ei tarvii tarjota. Monet ovat hiljentyneet sen jälkeen.
 
Yksi on kanssa sellainen kun sanoo että tulee taloyhtiön kautta. Ainaki puhelut loppuu siihen.
 
Liittymien pakkomyynti gigantissa on kieltämättä ärsyttävää, kerran jopa kahden myyjän toimesta tyrkyttivät. Piti melkein kävellä yli että pääsi pois.
 
Kävin maanantaina Gigantissa niin en ymmärrä pakotuksesta täällä puhutaan. En havainnut mitään sellaista koska puhuin normaalisti myyjän kanssa mutta ei se puhunut mistään sähkö- tai kännykkäsopimuksista. Voi olla että Gigantin omat myymälät toimivat eri tavalla kuin ne muut francais myymälät. Näiltä jopa ymmärrän sen koska voitto pitää maksimoida keinolla millä hyvänsä.
 
Gigantin nykyinen outlet, oliko joku onnistunut tilaamaan noita vain myymälästä saatavia tuotteita, mitä ei netin kautta tilattuna saa kuin noudolla, toimitettuna? Joku hämärä muistikuva että tässä ketjussa olisi joku onnistunut ehkä sähköpostilla tilaamaan vaan missä muodossa saisi tiettyyn myymälään yhteyden?

Oli kyllä surkea muutos kun luopuivat vanhasta outletista missä pystyi tilaamaan ja tekemään tarjouksia.
 
Gigantin nykyinen outlet, oliko joku onnistunut tilaamaan noita vain myymälästä saatavia tuotteita, mitä ei netin kautta tilattuna saa kuin noudolla, toimitettuna? Joku hämärä muistikuva että tässä ketjussa olisi joku onnistunut ehkä sähköpostilla tilaamaan vaan missä muodossa saisi tiettyyn myymälään yhteyden?

Oli kyllä surkea muutos kun luopuivat vanhasta outletista missä pystyi tilaamaan ja tekemään tarjouksia.

Mä en ainakaan onnistunut ulkoista kovalevyä saamaan Tammisaaren Outletista Kuopioon. Chatissa kävin kyselemässä ja sanoivat että ei pysty.
 
Asiakaspalveluun soittamalla onnistui ainakin aiemmin. He pyysivät myymälää, jossa kyseinen tuote oli, soittamaan mulle, sit maksoin tuotteen Mobilepaylla, ja tuote pistettiin suoraan mulle postilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 586
Viestejä
4 872 830
Jäsenet
78 681
Uusin jäsen
65436346346

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom