Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Joulukuussa tuli ostettua Gigantista pesukone, ja myyjä sanoi että hinnasta saa 40e pois jos vaihtaa liittymän Telialle samalla, ja Telia perii sen 40e takaisin mikäli liittymänvaihdon peruukin. Ajattelin jo silloin että ei varmasti peri, ja vaihdoin Telialle, eikä tähän mennessä ole mitään kuulunut vaikka tartuin silloin heti perään Elisan winbackiin. Jäikö tuosta nyt myyjältä jotkut Telia-provikat saamatta, vai mikä oli motiivi puhua puppua?
 
@Greenlandi voi olla. Ja eiköhän syynä ole se, että tuo saa monet jättämään winbackin ottamatta. Ja varmaan myös se, että jos sama henkilö tekee noin useampaan kertaan, niin evätään tältä oikeus lahjakorttiin tms.
 
Miten tuo Gigantin Budbee-toimituksen pitäisi oikein toimia? Tarkistin että olen toimitusalueella, lähimmän Gigantin varastossa on tavaraa ja jopa tuotesivulla tulee satunnaisesti popup: "Voit saada tuotteen jo blaa blaa vain 6,90e, valitse ostoskorissa budbee toimitus".

Mutta ostoskorissa ei ole mitään budbee/express optiota, vain matkahuolto ja kalliimmat kotiinkuljetukset aikaisintaan ensiviikolle sekä nouto myymälästä.
 
Miten tuo Gigantin Budbee-toimituksen pitäisi oikein toimia? Tarkistin että olen toimitusalueella, lähimmän Gigantin varastossa on tavaraa ja jopa tuotesivulla tulee satunnaisesti popup: "Voit saada tuotteen jo blaa blaa vain 6,90e, valitse ostoskorissa budbee toimitus".

Mutta ostoskorissa ei ole mitään budbee/express optiota, vain matkahuolto ja kalliimmat kotiinkuljetukset aikaisintaan ensiviikolle sekä nouto myymälästä.
Pikatoimitukset Gigantin verkkokaupasta - Gigantti Eikö se tuossa ole aika selkeästi kerrottu?
 
Eipä tuossa kerrota yhtään miten se budbee-tilaus tehdään, vain reunaehdot sille milloin tilaus on mahdollinen.

[edit] Nyt kun kokeilin toisella tuotteella niin ostoskoriin ilmestyi toimitustapoihin budbee-optio. Ilmeisesti siis 43" televisiota ei sitten voi tilata express-kuljetuksella, vaikka paino on alle 20kg ja tuotesivulla suoraan mainostetaan että voit saada tuotteen huomiseksi kotiovellesi 6,90e maksulla. Ota nyt selvää tuosta Gigantin logiikasta...
 
Viimeksi muokattu:
Miten se gigantin tekstiviestinä saatu "lahja/arvokoodi" toimii. Netissä sitä ei voi käyttää, vaan ymmärtääkseni vain myymälässä. Mutta siis vain kun sieltä ostaa jotain vai toimiiko netin kautta varatussa/myymälästä noudettaessa? Mutta silloin maksu varmaan sitten vasta siellä(?), ja siis miten se sitten teknisesti maksetteassa enabloidaan, näytetään se tekstiviesti vai miten?
 
Miten se gigantin tekstiviestinä saatu "lahja/arvokoodi" toimii. Netissä sitä ei voi käyttää, vaan ymmärtääkseni vain myymälässä. Mutta siis vain kun sieltä ostaa jotain vai toimiiko netin kautta varatussa/myymälästä noudettaessa? Mutta silloin maksu varmaan sitten vasta siellä(?), ja siis miten se sitten teknisesti maksetteassa enabloidaan, näytetään se tekstiviesti vai miten?

Annetaan ne numerot kassalle. Ja maksupäätteellä piti jotenkin hyväksyä. Maksaa pitää myymälässä, luulisin et toimii myös varaus netissä/nouto myymälässä jos maksaa myymälässä. Itse kävin tilaamassa grillin kotiinkuljetuksella myymälästä niin sain ton samanlaisen koodin käytettyä. Soitin kyl etukäteen et onko vieläkin niin ettei nykymaailmassa voisi etänä käyttää mut ei onnistu.
 
Onko kukaan kokeillut kuinka hyvin palautukset onnistuvat jos niitä on useita. Tilaa vaikka 5 hiirtä ja palauttaa 4, tuleeko nurinaa? Yhden palautus on kyllä onnistunut esim. verkkikseen. Mietin vaan, että millä hiiriä voi kokeilla jos kaupassa ei ole esillä. Toinen tapa on tietysti tilata 5 hiirtä ja kaikki eri paikoista.
 
Onko kukaan kokeillut kuinka hyvin palautukset onnistuvat jos niitä on useita. Tilaa vaikka 5 hiirtä ja palauttaa 4, tuleeko nurinaa? Yhden palautus on kyllä onnistunut esim. verkkikseen. Mietin vaan, että millä hiiriä voi kokeilla jos kaupassa ei ole esillä. Toinen tapa on tietysti tilata 5 hiirtä ja kaikki eri paikoista.

Ei kai ne voi nurista vaikka tilaat 50 hiirtä ja palautat kaikki. Kysehän on etämyynnin palautusoikeudesta. Eri asia sitten kehtaako tehdä noin.

Gigantista kysyin kerran että onko niillä jotain linjaa kun palautin 4 hiirtä (testasin jokaista pari tuntia) ennen kun löysin oikeasti hyvän. Ei kuulemma tuommoisessa keississä ole, varsinkaan jos hiirtä ei voi kokeilla myymälässä, mutta jos toistuvasti tilailee kamaa ja palauttaa viikon-parin käytön jälkeen niin joutuu mustalle listalle.
 
Olikohan täällä erillistä matkahuolto valitusketjua:hmm:.
No mutta Elisalta tilattu paketti meni matkahuoltoon heti seuraavana päivän ja seurannassa oli ilmoitus, että toimitus on lähtenyt Helsingistä Vantaan toimipaikkaan 31.3. No tänään 7.4 vieläkin toimituksessa.
Ei herranjestas. Voiko surkeampaa toimitusaikaa olla vaikkakin pääsiäispyhät välissä:mad:
 
Olikohan täällä erillistä matkahuolto valitusketjua:hmm:.
No mutta Elisalta tilattu paketti meni matkahuoltoon heti seuraavana päivän ja seurannassa oli ilmoitus, että toimitus on lähtenyt Helsingistä Vantaan toimipaikkaan 31.3. No tänään 7.4 vieläkin toimituksessa.
Ei herranjestas. Voiko surkeampaa toimitusaikaa olla vaikkakin pääsiäispyhät välissä:mad:

Et ole sattunut kysymään Matkahuollosta asiaa? Kannattaa kokeilla, ties vaikka olisi ollut noutopaikassa jo pari päivää, mutta syystä tai toisesta jäänyt vaan skannaus tekemättä tms...
 
Et ole sattunut kysymään Matkahuollosta asiaa? Kannattaa kokeilla, ties vaikka olisi ollut noutopaikassa jo pari päivää, mutta syystä tai toisesta jäänyt vaan skannaus tekemättä tms...

Jep, näin on käynyt itselle jo pariin kertaan. Tästä syystä en mielellään enää tilaa Matkahuollon kautta.
 
Et ole sattunut kysymään Matkahuollosta asiaa? Kannattaa kokeilla, ties vaikka olisi ollut noutopaikassa jo pari päivää, mutta syystä tai toisesta jäänyt vaan skannaus tekemättä tms...
Soittelin sit tänään aspaan. Oli käynyt Vantaalla muutamassakin paikassa ja sitten lähetetty takaisin Kamppiin. Asiakaspalvelu vaan ihmetteli tapausta ja lupasi selvitellä missä paketti nyt seilaa...
 
Onko joku tilannut tavaraa Stockmann hulluita päiviltä?
Mun 30.3 tilaukseen tuli vahvistus,, että toimitus viimeistään 19.4. En nyt kovin rivakkaa toimintaa...
 
Onko joku tilannut tavaraa Stockmann hulluita päiviltä?
Mun 30.3 tilaukseen tuli vahvistus,, että toimitus viimeistään 19.4. En nyt kovin rivakkaa toimintaa...

Joo pari takkia tilasin, tuli heti seuraavalla viikolla, toisen palautus ja hyvityskin hoitunut jo.
 
Onko joku tilannut tavaraa Stockmann hulluita päiviltä?
Mun 30.3 tilaukseen tuli vahvistus,, että toimitus viimeistään 19.4. En nyt kovin rivakkaa toimintaa...
En oo tänä vuonna tilannu, mutta aikasemmilla kerroilla kyllä. Monet tavarat tulee todella nopeasti, mutta sitten on ollut sellaistakin, missä mennyt yli kuukausi. Kerran tuli kahdesta tilatusta tuotteesta yksi ja jouduin reklamoimaan, missä kesti. Aina, jos on mennyt kauan tai muuten ovat sössineet, on tilauksen mukana tullut suklaata tms. pahoitteluna.
 
Hei! Ostin vastikään television torista suht halvalla jossa oli takuuta jäljellä (Verkkokauppa alkuperäinen myyjä), alkuperäinen ostaja oli hankkinut television klarnalla. Noh televisio meni vastikään rikki ja lähetin sen huoltoon Verkkokauppaan ja sieltä tuli tieto ettei sitä voi korjata ja palauttaavat tietyn rahasumman ostoksesta. Koska alkuperäinen ostaja oli hankkinut television Klarnalla niin rahat palautuivat hänelle joka sitten siirti tililleni sen hinnan jolla oli myynyt television minulle. Jäin siis +-0 tilanteeseen. Ongelma (jos on ongelma?) niin oli että verkkokauppa oli palauttanut huomattavasti suuremman summan kuin tuo osto summa. Joten kuuluuko loppu raha minulle vai alkuperäiselle omistajalle? Klarna siis näkee alkuperäisen omistajan omistajana tietääkseni ja tokihan vanha omistaja on tässä nähnyt vaivaa myös. Apua?
 
En tiedä laeista tms tuohon tilanteeseen liittyen, mutta itse en jaksaisi ruveta vääntämään kun taloudellista haittaa ei syntynyt. Sinä siis haluaisit hyötyä tuosta hajoamisesta taloudellisesti, mutta yleisesti ottaen homma ei toimi niin. Näkisin, että olet onnellisessa asemassa, kun myyjä ilmeisesti ilman vääntöä antoi edes rahat takaisin.
 
En tiedä laeista tms tuohon tilanteeseen liittyen, mutta itse en jaksaisi ruveta vääntämään kun taloudellista haittaa ei syntynyt. Sinä siis haluaisit hyötyä tuosta hajoamisesta taloudellisesti, mutta yleisesti ottaen homma ei toimi niin. Näkisin, että olet onnellisessa asemassa, kun myyjä ilmeisesti ilman vääntöä antoi edes rahat takaisin.

Siis olen tyytyväinen tähänkin, enkä rupeakkaan vääntämään. Mietin vain miten tämä lainopillisesti menee jos omistaja on vaihtunut :) tämäkin hyvä, että ei tappiota syntynyt
 
Siis olen tyytyväinen tähänkin, enkä rupeakkaan vääntämään. Mietin vain miten tämä lainopillisesti menee jos omistaja on vaihtunut :) tämäkin hyvä, että ei tappiota syntynyt
Joo. En tosiaan osaa sanoa lainopillisesti, mutta veikkaisin, että korvaus kuuluisi sinulle, koska tuotteen omistajuus on siirtynyt sinulle ja näin ollen myös takuuoikeus.
 
Varmaan tulkintakysymys, yks näkökulma on se että koska tuote oli rikki, purit kaupan sen edellisen omistajan kanssa ja sait ostosumman takaisin. Alkuperäiseen ostopaikkaan et ole missään kauppasuhteessa.
 
Gigantin vaihdot onnistuneet aina ok. Samoin Jimm´s:n kanssa ei ole tarvinnut tapella vaan homma on ollut sujuvaa. Mutta kun mennään verkkikseen niin johan tulee ongelmia ainakin meikäläiselle. Kitaran sieltä ostin ja se oli ihan paskana...joten ei kun takasin. Onneksi olin kuvannut videolle kun aukaisin paketin joka oli jo postin toimesta kolhittu aika reippaasti. Fenderi on niin pahasti saanut siipeensä että se olin ns. rikki. Verkkokauppa vaan intti että pitää postin kautta hakea korvauksia. En suostunut vaan lähetin takasin ja sanoin että perun kaupan. Piti odotella rahoja yli puolivuotta ja pari kertaa jo uhkailla kuluttaja-asiamiehellä ennen kun homma meni ns. maaliin. Jäi kyllä paska maku koko firmasta. Kitara oli kyllä saanut ns. osumaa kuljetuksessa mutta kaularauta oli irti ja kielet vääntäneet kaulan ihan jousipyssyksi joka ei kyllä kuljetuksessa tapahdu vaan kampe oli ollut rikki jo verkkiksellä. Mutta kun asenne on perseestä niin tappeluksihan se menee:)
 
Multitronicista näytti jo muitakin mutinoita olevan, mutta lisätään yksi. Miten voi kestää yhden hyllystä löytyvän tuotteen pakkaaminen ja postitus monta päivää? Käsittelyssä on lukenut jo kolme päivää, mutta mitään ei tapahdu.

Samaan aikaan tilasin Verkkokauppa.comista, Prisman verkkokaupasta ja Dreampetstoresta ja kaikki on jo saapuneetkin. Eli noille pisteet ja Multitronicille iso miinus.
 
Giganttiin vein virhevastuuseen yli 2 vuotta vanhat JBL vastamelukuulokkeet joista toinen kuuloke oli mykkä. Nollasivat kuulokkeet ja päivittivät laiteohjelmiston jolloin kuulokkeet alkoivat pelaamaan. Olin jo varautunut siihen että saan tapella saadakseni kuulokkeet virhevastuuseen mutta tämähän meni hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Huomasin tuossa, ettei gigantin tuotesivuilla eikä kuitissa ole ilmoitettu takuun pituutta, meneekö nuo sitten valmistajan määrämän takuuajan mukaan?
 
Millonkahan Verkkokauppa uusii sivunsa jotta pystyy ees jotenkin rajaamaan kategorioita. Ai saatan kun on hienoa koittaa ettiä tietyillä spekseillä olevia tuotteita kun käytännössä kategorian rajaus on mallia "on lähetettävissä, on kaupan xx varastossa". Ei tietoakaan, että voisit rajata vaikkapa telkkareista ne joissa on 100Hz paneeli, tai muisteista ne joissa nopeus on 3200MHz...
 
Kärkkäiseltä tuli Sikapäivien Pisla HTT Korpi kamiina perjantaina, oli saanut vissiin tälliä / pudotettu / kolautettu kovaa Postin rahdissa kun tulenkestävät tiilet haljenneet sisältä ja kattolaatta tippunut. Otin aspaan yhteyttä pe-ip klo 16 nurkilla ja rupesivat selvittään, pyysivät pari kuvaa ja täyttämään sähköisen vahinkolomakkeen, jotta voivat kysyä reklamaatio-osastoa selvittään Pislalta saako siihen helposti vaihdettua/vaihdatettua tiilet vaiko uus tilalle.

Maanantaiaamuna tuli klo 8:34 s-posti, että lähettävät uuden ja kyselivät josko onnistuisi säilyttää ekaa sen aikaa, että Postin korvaushakemus Kärkkäiselle käsitellään ja sitte tuo haetaan pois. Pahoittelivat ja anteeksipyytelivät vielä puhelimessa, että tuote tuli rikkinäisenä minulle.

Aika nohevaa etten sanois, Sikapäivillä kuitenki varmaan “muutama" tilaus käsittelyssä jne. ruuhkaa varmasti on.
 
Aspa noilla on aina ollut oman kokemuksen mukaan 10+. Kerran sain saldovirheen takia loppuneen tuotteen tapauksessa kalliimman tuotteen tilalle, suihkun viallisen venttiilin takia sain kokonaan uuden tilalle/varaosiksi ja nyt sikapäiviltä tilasin tuollasia muutaman euron asiakirjalaatikoita, joista kahdessa oli halkeama, olivat varmaan tippuneet joskus varastossa tms. Sähköpostia ja kuvat aspaan niin uudet lähti seuraavana päivänä matkaan, tulivat kotiinkuljetuksella kuten alkuperäinen tilauskin.

Koskaan ei ole alettu vänkäämään vastaan tai yritetty luistaa vastuista, aina hoidettu homma maaliin nopeasti ja sujuvasti.
 
Jep, tilasin Wrangen 2x20kg painokiekot Valavuorella kotiin tammikuussa, Wrange ryssi lähetyksen ja pisti pakettiautomaattiin. Kärkkäisen aspa kiltisti korjasi Treen Wrangen "säästöyrityksen" ja tilasivat automaatista noudon ja kuljetuksen mulle kotiin 3 km päähän Cittarin automaatista, jossa kiekot jo oli. Ja pahoittelut kaupan päälle, eikä mitään mutinoita.
 
Kärkkäisen kivijalkakaupassa on tullut käytyä monesti ja siellä takuu pelaa. Aina olen saanut vänkäämättä takuunalaisen laitteen takuuseen, jopa silloin kun takuu on teettänyt töitä.
Kerran vein takuuseen kaiuttimet mutta niiden kaiuttimien takuukuitti oli kulunut himmeäksi. Sanoin myyjälle että jos sen kuitin skannaa tekstimuodossa niin sitten sen tekstin saa näkyviin. Myyjä skannasi kuitin ja 10 minuutin jälkeen totesi että on tässä vielä takuuta. Sain uudet kaiuttimet saman tien.
 
Kärkkäisellä ei ole mitään kanta-asiakas systeemiä mihin jää kuitit muistiin? Motonetin systeemi on ollut toimiva, löytyy sekä verkkokaupan että kivijalan kuitit yhdestä paikkaa. Ei tarvitse kuitteja säästellä. Sielläkin on takuut toimineet ok.
 
Kärkkäisellä ei ole mitään kanta-asiakas systeemiä mihin jää kuitit muistiin? Motonetin systeemi on ollut toimiva, löytyy sekä verkkokaupan että kivijalan kuitit yhdestä paikkaa. Ei tarvitse kuitteja säästellä. Sielläkin on takuut toimineet ok.

Ymmärtääkseni Kärkkäisellä jää kuitit muistiin mutta vain jos ostaa kortilla.
 
Kannattaa siitä kiiltävästä kuitista ottaa valokuva heti kotiin päästyä. Silloin ei haittaa vaikka kuitti kuluisi käyttökelvottomaksi.
 
Kannattaa siitä kiiltävästä kuitista ottaa valokuva heti kotiin päästyä. Silloin ei haittaa vaikka kuitti kuluisi käyttökelvottomaksi.
Tai kopioi kuitin kotona taikka suoraan Kärkkäisen infossa. Vaan tuota ei aina muista tehdä.
 
Gigantista tilatussa Lenovon läppärissä on kuollut pikseli ja samassa kohtaa jokin jumiutunut juova sivuttain. Kannattaako tuote palauttaa 14vrk palautukseen vedoten jotta eivät peri minulta 29 euron tarkistus- ja tyhjennysmaksua...?

Jos tilasit netistä, saat palauttaa 14 vuorokauden aikana ihan vapaasti. Jos ostit myymälästä, joudut maksamaan 29 euroa.
 
Millonkahan Verkkokauppa uusii sivunsa jotta pystyy ees jotenkin rajaamaan kategorioita. Ai saatan kun on hienoa koittaa ettiä tietyillä spekseillä olevia tuotteita kun käytännössä kategorian rajaus on mallia "on lähetettävissä, on kaupan xx varastossa". Ei tietoakaan, että voisit rajata vaikkapa telkkareista ne joissa on 100Hz paneeli, tai muisteista ne joissa nopeus on 3200MHz...
Onhan tuossa vaihtoehto rajata tuotteet tietyllä hakusanalla, muistien kohdalla voi kirjoittaa sen 3200 ja telkkarissa 120?

Muistien rajaus toimii samalla tavalla kuten Jimms.
Eli komponentit, muisti, muistityyppi, koko ja sitten listataan kaikki.
 
hullujen päivien hp kone piti tulla varastoon 6.4, sain lopulta koneen joskus 15.4. Myyjä sanoi, että collector lasku tulee sähköpostiin kun kone noudettu, eipä ole näkynyt, mistähän tuota pitää alkaa kaivaa?
 
hullujen päivien hp kone piti tulla varastoon 6.4, sain lopulta koneen joskus 15.4. Myyjä sanoi, että collector lasku tulee sähköpostiin kun kone noudettu, eipä ole näkynyt, mistähän tuota pitää alkaa kaivaa?

Roskapostista? Muuten soittaisin varmaan myyjälle.
 
Gigantista tilatussa Lenovon läppärissä on kuollut pikseli ja samassa kohtaa jokin jumiutunut juova sivuttain. Kannattaako tuote palauttaa 14vrk palautukseen vedoten jotta eivät peri minulta 29 euron tarkistus- ja tyhjennysmaksua...?

Kyllä itse menisin myymälään kone kainalossa ja sanoisin että kone on kala eli särki ja näyttäisin kassalla kuolleen pikselin.
Sitten vaihtoehtona joko uusi kome hyllystä ja Gigantti tapelkoot Lenovon kanssa että saavat uuden koneen varastoon Lenovolta kun toimittavat tuon sinun koneen takaisin.

Ei tuollaisesta death on arrival tapauksesta asiakkaan täydy maksaa mitään 29€ tyhjennysmaksuja tai edes odottaa tqkuuhuoltoa. Vaan jos konetta on uutena kauppiaan hyllyssä, tulisi se vaihtaa suoraan uuteen kunhan tarkistavat että tuo koneesi ei ole mitenkään sinun rikkoma.

Jos meinaat ottaa saman mallin koneen tilalle, niin sitten kannattaa varmaan ottaa nykyisestä Windows asennuksesta image. Vaikkei tässä ajassa hirveästi ole kerennyt koneella tekemään mitään, niin ainakin itse laiskana mieluummin käytän 5 minuuttia imagen palautukseen, kuin taas yhden illan koneen säätöön.
 
Ei voinut kuulemma Gigantin mielestä palauttaa kun kysyin asiakaspalvelusta. Eka huoltokeissi ja sitten voidaan katsoa palautusta.

Vedin koneeseen factory resetin ja pakkasin aivan kuin uuden, täysin mintisti ja laitoin Gigantin ohjeita uhmaten asiakaspalautuksena Postilla ilman että mihinkään mainitsin tuosta pikselistä.
Ostetaan sitten vastaava kone uudestaan kunhan palautus hyväksytään, huoh Gigantti.
Ja näin sen sijaan että asiakas olisi saanut asian hoidettua 10 minuutissa+Gigantissa käynti. Sekä Gigantti olisi päässyt eroon selvästi viallisesta tuotteesta.
Nyt otetaan riski siitä että myös seuraava asiakas joka tuon koneen ostaa outlet puolelta, tai pahimmassa tapauksessa jopa "uutena" hyllystä. Aloittaa saman kuolleesta pikselistä "narinan" ja silloin saattaa olla jo liian myöhäistä Gigantin lähetellä konetta Lenovon suuntaan.

Mutta minäpä en olekaan kauppias, joten mistäpä minä mitään järkevästä kaupankäynnistä tietäisin.
 
Ja näin sen sijaan että asiakas olisi saanut asian hoidettua 10 minuutissa+Gigantissa käynti. Sekä Gigantti olisi päässyt eroon selvästi viallisesta tuotteesta.
Nyt otetaan riski siitä että myös seuraava asiakas joka tuon koneen ostaa outlet puolelta, tai pahimmassa tapauksessa jopa "uutena" hyllystä. Aloittaa saman kuolleesta pikselistä "narinan" ja silloin saattaa olla jo liian myöhäistä Gigantin lähetellä konetta Lenovon suuntaan.

Mutta minäpä en olekaan kauppias, joten mistäpä minä mitään järkevästä kaupankäynnistä tietäisin.

Ei ne kuolleet pikselit kaikkia häiritse, varsinkin jos niitä on vain yksi. Ja kun yksi kuollut pikseli ei edes oikeuta takuuseen, niin eihän tuota olisi huoltoon kannattanut laittaa.
 
Ei valmistaja carmasti hyväksy yhden kuolleen pikselin doaa, ei näytöissä eikä läppäreissä. Monilla rajana oli 5.
 
Ei valmistaja carmasti hyväksy yhden kuolleen pikselin doaa, ei näytöissä eikä läppäreissä. Monilla rajana oli 5.
Kyllä tuommoinen varjo viittaisi siihen että sinne on jäänyt roska paneelin sisään joka blokkaa pikselin + painaa polarisointikalvoa jolloin muodostuu tuollainen viiva. Noita näkee välillä kiinasta tilattavissa varaosanäytöissä, siellä kun ei se puhdastilan puhtaus ole niin justiinsa. Itse en ainakaan tuollaista sulattaisi edes missään hinnat alkaen mallissa.
 
Kyllä tuommoinen varjo viittaisi siihen että sinne on jäänyt roska paneelin sisään joka blokkaa pikselin + painaa polarisointikalvoa jolloin muodostuu tuollainen viiva. Noita näkee välillä kiinasta tilattavissa varaosanäytöissä, siellä kun ei se puhdastilan puhtaus ole niin justiinsa. Itse en ainakaan tuollaista sulattaisi edes missään hinnat alkaen mallissa.
Jaa joo, näköjään. Jotenkin nopeasti katsoin, että oli kyse vain kuolleesta pikselistä. Todennäköisesti asiakaspalvelijakaan ei älynnyt tilannetta täysin, väitän 99% varmuudella, että tuon jos olisi kantanut huoltotiskille, niin olisi mennyt vaihtoon suoraan. Ja muutenkin, tietokoneissa on DOA-aika, johon tuo olisi hyvin todennäköisesti mennyt. No enitenhän tuosta kärsii se henkilö, jolle tuo kone menee, mutta oma napa edellä jne.

Itsellä ei ole koskaan ollut minkään firman kanssa takuuongelmia, oli se sitten Gigantti, Verkkis, Jimms tai Amazon. Yleensä kun menee mukavalla asenteella, niin hommat hoituu ja joustetaan, toki jos menee jo valmiiksi kyrpä otsassa keskarit heiluen, niin hyvin mahdollista, ettei paljoa jousteta. Muutenkin aspat on yleensä hyvin kassalla mistään huoltoasioista, ellei ole joku erityinen huoltonumero, johon olla yhteydessä.
 
Laitetaan tänne myös. Laitoin jo telkkariketjuun tän.

Tilasin sunnuntaina aamulla Poweriin telkun (LG OLED 55c16la) noudettavaksi. Kyseessä ihan uusi 2021 malli, jota Suomessa oli vain yhdessä Powerissa. No hetken päästä soittaa myyjä ja kysyy haluanko ostaa kalibroinnin 199e. Kieltäydyin ja sanoin tulevani kohta telkkua noutamaan.

Liikkeessä käytiin vielä myymälän puolella telkkua katsomassa, kun ei oltu sitä nähty. Myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo halusi kalibroituna ja kysyttiin oisko valmiiksi kalibroituna varastossa. Ei kuulemma ollut, mutta onnistuisi n. 2h odotuksella. "Tulee sit tekstari kun on valmis". No kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Ei kuulunut tekstaria. Menin noutovarastolle kysymään ja telkku kuulemma valmis. Nostettiin autoon ja nappasin kalibrointipaperit kouraan. Niissä 2vko vanha päivämäärä... No eikun noutovarastoon kalibrointikaverin puheille. Ei ollut kuulemma tänään ko. telkkua kalibroinut ja oli kuulemma viimeinen kappale varastossa. Tässä vaiheessa alkoi ihan vähän veekäyrä nousemaan ja suuntasin myymälän puolelle. Myymäläpäällikölle asian selitys ja tämä heitti pallon myyjälle, joka kyllä n. 30sek sisällä ehdotti, että hyvitetään kalibrointi.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt on kalibroitu telkku kotona ja 199e alle ovh:n. Tosin 199e on lahjakorttina, mutta se on ihan ok mulle. Kunnon kusetusta vaan myydä kalibrointi "uudelleeen", vaikka se jo telkussa oli tehtynä..

Kalibroinnista nyt voi olla montaa mieltä (tai sen hinnasta lähinnä), mutta se ei nyt kuulu tähän.
 
Ei tässä olla varmaan yritetty huijata ketään.
Saldot varmaan menneet vituiks tms.

Pitänyt olla yks kalibroimaton hyllyssä, mutta ei ollutkaan. Tai mennyt solmuun noitten kahden saldot.

Ite oisin myyjänä pelannu tän niin, et hei pari tunnin sijasta tää oli heti valmis ;)

Mutta ymmärrän tuohtumuksesi turhaa ajan tuhlaamista.

Laitetaan tänne myös. Laitoin jo telkkariketjuun tän.

Tilasin sunnuntaina aamulla Poweriin telkun (LG OLED 55c16la) noudettavaksi. Kyseessä ihan uusi 2021 malli, jota Suomessa oli vain yhdessä Powerissa. No hetken päästä soittaa myyjä ja kysyy haluanko ostaa kalibroinnin 199e. Kieltäydyin ja sanoin tulevani kohta telkkua noutamaan.

Liikkeessä käytiin vielä myymälän puolella telkkua katsomassa, kun ei oltu sitä nähty. Myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo halusi kalibroituna ja kysyttiin oisko valmiiksi kalibroituna varastossa. Ei kuulemma ollut, mutta onnistuisi n. 2h odotuksella. "Tulee sit tekstari kun on valmis". No kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Ei kuulunut tekstaria. Menin noutovarastolle kysymään ja telkku kuulemma valmis. Nostettiin autoon ja nappasin kalibrointipaperit kouraan. Niissä 2vko vanha päivämäärä... No eikun noutovarastoon kalibrointikaverin puheille. Ei ollut kuulemma tänään ko. telkkua kalibroinut ja oli kuulemma viimeinen kappale varastossa. Tässä vaiheessa alkoi ihan vähän veekäyrä nousemaan ja suuntasin myymälän puolelle. Myymäläpäällikölle asian selitys ja tämä heitti pallon myyjälle, joka kyllä n. 30sek sisällä ehdotti, että hyvitetään kalibrointi.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt on kalibroitu telkku kotona ja 199e alle ovh:n. Tosin 199e on lahjakorttina, mutta se on ihan ok mulle. Kunnon kusetusta vaan myydä kalibrointi "uudelleeen", vaikka se jo telkussa oli tehtynä..

Kalibroinnista nyt voi olla montaa mieltä (tai sen hinnasta lähinnä), mutta se ei nyt kuulu tähän.
 
Laitetaan tänne myös. Laitoin jo telkkariketjuun tän.

Tilasin sunnuntaina aamulla Poweriin telkun (LG OLED 55c16la) noudettavaksi. Kyseessä ihan uusi 2021 malli, jota Suomessa oli vain yhdessä Powerissa. No hetken päästä soittaa myyjä ja kysyy haluanko ostaa kalibroinnin 199e. Kieltäydyin ja sanoin tulevani kohta telkkua noutamaan.

Liikkeessä käytiin vielä myymälän puolella telkkua katsomassa, kun ei oltu sitä nähty. Myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo halusi kalibroituna ja kysyttiin oisko valmiiksi kalibroituna varastossa. Ei kuulemma ollut, mutta onnistuisi n. 2h odotuksella. "Tulee sit tekstari kun on valmis". No kierreltiin kauppoja ja käytiin syömässä. Ei kuulunut tekstaria. Menin noutovarastolle kysymään ja telkku kuulemma valmis. Nostettiin autoon ja nappasin kalibrointipaperit kouraan. Niissä 2vko vanha päivämäärä... No eikun noutovarastoon kalibrointikaverin puheille. Ei ollut kuulemma tänään ko. telkkua kalibroinut ja oli kuulemma viimeinen kappale varastossa. Tässä vaiheessa alkoi ihan vähän veekäyrä nousemaan ja suuntasin myymälän puolelle. Myymäläpäällikölle asian selitys ja tämä heitti pallon myyjälle, joka kyllä n. 30sek sisällä ehdotti, että hyvitetään kalibrointi.

No loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt on kalibroitu telkku kotona ja 199e alle ovh:n. Tosin 199e on lahjakorttina, mutta se on ihan ok mulle. Kunnon kusetusta vaan myydä kalibrointi "uudelleeen", vaikka se jo telkussa oli tehtynä..

Kalibroinnista nyt voi olla montaa mieltä (tai sen hinnasta lähinnä), mutta se ei nyt kuulu tähän.

Meneekö se kalibrointi vanhaksi jotenkin parissa viikossa vai mitä tarkoitat et kusetettiin ja myytiin kalibrointi uudelleen? Sulle myytiin tv kalibroituna ja sait sellaisen? Itsehän kysyittekin oisko valmiiks kalibroitua varastossa. Eihän sitä kalibrointia silloinkaan ilmaiseksi saa vaikka se olis valmiiks tehty. Ainoa virhe tuossa mielestäni ettei kerrottu et se kalibrointi on valmiiks tehty ja oisit voinu samantien ottaa sen telkun kyytiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom