Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Jimms
palauttetta. En osta uudestaan mitään kuulokkeita sieltä! Tilasin Gigantista!

Jimms sanoi minulle ei korvaa minun fyysinen vaurio kuulokkeita, vaikka piti olla niin sanottu "ikuinen" takuu.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Jimms PC store palauttetta. En osta uudestaan mitään kuulokkeita Jimms PC storesta! Tilasin Gigantista!

Jims PC store sanoi minulle ei korvaa minun fyysinen vaurio kuulokkeita vaikka piti olla niin sanottu "ikuinen" takuu.
Tuotteen takuu korvaa valmistajan virheet, ei käyttäjän.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jimms
palauttetta. En osta uudestaan mitään kuulokkeita sieltä! Tilasin Gigantista!

Jimms sanoi minulle ei korvaa minun fyysinen vaurio kuulokkeita, vaikka piti olla niin sanottu "ikuinen" takuu.
Ei takuu kata itseaiheutettuja fyysisiä vauroita missään liikkeessä
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Ei takuu kata itseaiheutettuja fyysisiä vauroita missään liikkeessä
Minun kannettavassa on erillinen fyysinen vaurio takuu ja kyllä silloin korvataan sen takuu aikana joka on 3 vuotta. Kuulokkeet oli niin halvat että olisivat voinet ajatelleet asiakas tyytyväisyyttä eivät kestäneet ne kuulokkeet edes 1 vuotta.

En tahallaan riko niitä. Kannettava tietokone liusui kädestä ja tiputin fyysinen vaurio.

Kaksi kertaa olen vienyt kannettava huoltoon hieman alle 2 vuodessa. Ei ole mitään valitettavaa Gigantista.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Minun kannettavass on erillinen fyysinen vaurio takuu ja kyllä silloin korvataan sen takuu aikana joka on 3 vuotta. Kuulokkeet oli niin halvat että olisivat voinet ajatelleet asiakas tyytyväisyyttä eivät kestäneet ne kuulokkeet edes 1 vuotta.
Miten se kannettava nyt tähän liittyy? Jos olet hajottanut kuulokkeet niin itse ne maksat, ei firmat niitä sulle maksa omasta pussistaan.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Mikä ongelma kuulokkeissa oli?
Olin nukahtanut sänkyyn niin että kuulokkeet oli siinä. Ne sitten tippui lattialle astuin niitten päälle se sanka on ihan halki... microfooni nissä on kuollut. Ääntä kuluu kyllä mutta eritäin epämukava käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Miten se kannettava nyt tähän liittyy? Jos olet hajottanut kuulokkeet niin itse ne maksat, ei firmat niitä sulle maksa omasta pussistaan.
En löytänyt nopeasti kuvaa noista kuulokkeista.
Gigantti huolto korjasi sen täydellisesti kuin uusi tietokone alla oleva vika on korjattu. Minä en maksanut yhtään mitään korjauksesta, mutta minulla on erikseen 3 vuoden iskunkestävä takuu. Olen vienyt sen koneen 2 kertaa huoltoon toisella kerralla ei ollut fyysinen vaurio vaan se ei halunnut käynnistyä kuulemani mukaan vaihdettiin paljon osia ja se ei ollut akku.
Olin hajottanut itse sen kannettavan se oli vahinko liusui kädestä ja tippui kovaan lattiaan katso ystävällisesti kuva.
WhatsApp Image 2020-05-26 at 10.59.18 AM.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Ei kyllä pysty ymmärtämään miten edes kehtaa koittaa vierittää vastuuta myyjäliikkeelle, jos itse myöntää rikkoneensa kuulokkeet astumalla niiden päälle. Missä kuulokkeissa ylipäätään edes on "ikuinen takuu", koskaan ikinä törmännytkään moiseen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Toi gigantin erikseen ostettava tuotevakuutus nyt on ihan eri asia kuin normaali takuu. Se tosiaan kattaa about kaikki vahingot.

Ehdot tuolla:
Tuollaiset "tuotevakuutukset" lienevät äärimmäisen hyvä katteisia Gigantille. Ainakin päätellen siitä miten innokkaasti ne myyjät niitä kuulema tyrkyttävät.

Hyvä jos moisista joku kuluttaja saa joskus jotain takaisinkin päin.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Tuollaiset "tuotevakuutukset" lienevät äärimmäisen hyvä katteisia Gigantille. Ainakin päätellen siitä miten innokkaasti ne myyjät niitä kuulema tyrkyttävät.

Hyvä jos moisista joku kuluttaja saa joskus jotain takaisinkin päin.
Minä olen saanut. Toiimi näin kun oli se fyysinen vaurio kannettavassa minun 3 vuoden happy care korvasi mutta koneen toki vein Giganttiin ensin otin Happy Care yhteyttä. Toinen kerta kun vein huoltoon niin ei ollut fyysinen vika vaan tietokone oli kuollut kuin kivi ei saanut mitään virtaa niin silloin se meni Gigantin normaalin vakutuksen piikkiin mutta Happy carelille soitin ensi varmuuden vuoksi ne olivat taustalla.

Se on aika suolainen hinta.... Muistaakseni alennuksella minun gaming laptop maksoi jotain 1500 euroa.. sitten kun vakuutus niin hintaa tuli 250-300 euroa lisää. 3 vuoden Happy Care vakuutus.

Kotivastuista... ei aleta siitä riitelemään mutta se kotivastuu mitä minulla on siinä on niin korkea omavastuu kotivastussa että mielummin ostan silloin uuden tietokoneen. Ja kotivastuiden korvattavuus en kommentoi sitä että se siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Mitä mä nyt en ymmärrä.
Sulla on siis 1500e peliläppäri jossa erikseen ostettava tuoteturva ja sä oot paskonu sen pari kertaa ja tuoteturva on korvannut sen.

Sitten sulla on 30e kuulokkeet jossa ei ole ylimääräistä tuoteturvaa ja oot itte paskonu sangat astumalla päälle ja nyt ihmettelet miksi virhevastuu takuu ei kovaa sitä?
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Gigantin toiminta on nettitilauksissa kyllä ihan täyttä persettä. Tilauksen statusta ei oikeen mistään saa selville, chatissa aina pelkkä botti eikä siltäkään oikeen mitään selviä.

Tämä ihmisryhmä tuntuu olevan uusi vegaani. Kukaan ei kysynyt tätä, mutta silti pakko päästä mainitsemaan asiasta vaikkei liity aiheeseen millään tavoin.
Ko. henkilön kirjoitusasusta ja jutuista jo tietäjät tietää mistä kyse...
Foorumin sääntöjen puitteissa ei varmaan enempää kannata avata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Mitä mä nyt en ymmärrä.
Sulla on siis 1500e peliläppäri jossa erikseen ostettava tuoteturva ja sä oot paskonu sen pari kertaa ja tuoteturva on korvannut sen.

Sitten sulla on 30e kuulokkeet jossa ei ole ylimääräistä tuoteturvaa ja oot itte paskonu sangat astumalla päälle ja nyt ihmettelet miksi virhevastuu takuu ei kovaa sitä?
Mä aloin jo miettimään että miksi tämä on niin tuttu aihe, kunnes tajusin/muistin aikaisemman nimimerkin kanssa käydyt keskustelut Gigantin tuotevakuutuksesta vs. kotivakuutuksesta.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Mitä mä nyt en ymmärrä.
Sulla on siis 1500e peliläppäri jossa erikseen ostettava tuoteturva ja sä oot paskonu sen pari kertaa ja tuoteturva on korvannut sen.

Sitten sulla on 30e kuulokkeet jossa ei ole ylimääräistä tuoteturvaa ja oot itte paskonu sangat astumalla päälle ja nyt ihmettelet miksi virhevastuu takuu ei kovaa sitä?
Et osaa sitten lukea? Fyysinen vika siis onnetomuus oli Happy Care... toinen kerta kun vein en ollut tehnyt mitään erityistä se vain ei käynnistynyt ei edes saanut virtaa. Toinen kerta olisi mennyt jopa Gigantin normaalilla takuulla.

Olen saanut ennen uudet kulokkeet vastaavassa tilanteessa toisesta pikku kaupasta .... Gigantti YES pelkkää hyvää palautetta minusta on heistä!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Olen saanut ennen uudet kulokkeet vastaavassa tilanteessa toisesta pikku kaupasta .... Gigantti YES pelkkää hyvää palautetta minusta on heistä!
Joo joskus myyjän on helpompi antaa periksi hankalalle asiakkaalle kuin tehdä niinkuin oikein olisi. Veikkaan että kaikki liikkeet jotka eivät saa sinun kaltaisiasi asiakkaaksi ovat tässä asiassa voittajia.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Joo joskus myyjän on helpompi antaa periksi hankalalle asiakkaalle kuin tehdä niinkuin oikein olisi. Veikkaan että kaikki liikkeet jotka eivät saa sinun kaltaisiasi asiakkaaksi ovat tässä asiassa voittajia.
Olen ostanut paljon Gigantista. Tv tä en ole kertakaan vienyt huoltoon ja ostettu vuosia sitten Gigantista. Useimmat tuotteet mitä ostan ei tarvitse huoltoa. Ei edes minun iskunkestävä ja vedenkestävä CATEPILLAR puhelin ole tarvinnut huoltoa. Toki en ole mennyt johonkin eläintarhaan ja pudottanut sen puhelimen niin että norsu astuu sen päälle;) .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Ei edes minun iskunkestävä ja vedenkestävä CATEPILLAR puhelin ole tarvinnut huoltoa.
Iskunkestävä puhelin on kestänyt iskuja ja halvimmat muovirimpulakuulokkeet eivät kestä päälletallomista. Melkoista.

Olen saanut ennen uudet kulokkeet vastaavassa tilanteessa toisesta pikku kaupasta ...
Kannattaisi varmaan sitten kehua tätä pikkukauppaa ihan nimellä niin saisivat edes positiivistä PR:ää sen sijaan, että haukkuu tässä tismalleen oikein toiminutta Jimmssiä. Noin muutenkin avautumiseen käytetyn ajan voisi ehkä ymmärtää useiden satasten kuulokkeista mutta kuka jaksaa välittää jostain kolmenkympin rimpuloista. Varmaan "asuntosijoittajalla" on varaa ostaa itsekin uudet eikä velvoittaa myyjää kustantamaan omia toilailuja.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Se on aika suolainen hinta.... Muistaakseni alennuksella minun gaming laptop maksoi jotain 1500 euroa.. sitten kun vakuutus niin hintaa tuli 250-300 euroa lisää. 3 vuoden Happy Care vakuutus.
Nopae vilaisu niin 700€ kanenttavaan vakuutus maksaa tuon verran. (hinta kalliimmilla suurempi)
300€ siitä että saa saman korjattuna, tai vastaavan (halvemman) tilalle, jos sattuu vahinko.
Ei korvaa huolimattonta käsittelyn seurauksena syntynyttä vahinkoa, tai suojeluohjeiden vastaisesti syntynyttä.

Vakuutus on sinänsä kattava yksittäisen laitteen osalta, mutta tavikselle kallis. Voi toki olla riskienhallintaan järkevä jos ei ole muita vakuutuksia ja kyse itselle poikkeuksellisen suuresta riskistä mitä ei muuten pysty kantamaan.

Tosin jos itse "rahastoi" noi rahat, niin sillä saa säästettyä ylimääräistäkin, jos ei ihan pahin riskitapaus ole.

Jos kotivakuutus ei ennestään ole, niin sitä kannttaa harkita, se kattaa vähän muutakin.

Kannattaisi varmaan sitten kehua tätä pikkukauppaa ihan nimellä niin saisivat edes positiivistä PR:ää sen sijaan,
En olisi ihan varma onko halukas saada tuollaista PRää, riippuu vähän tarinasta.

Tuollaiset "tuotevakuutukset" lienevät äärimmäisen hyvä katteisia Gigantille. Ainakin päätellen siitä miten innokkaasti ne myyjät niitä kuulema tyrkyttävät.
Olet aivan oikeessa, ja tuo hyväkatteisuus on tainnut tulla ilmi ihan julkisuuteenkin. Eli ostoaikeissa kananttaa olla kovin kinnostunut vakuutuksista, kunhan muistaa sitten ihan lopuksi kieltäyty, tai jos lipsahtaa niin perua.

(toki jos on aivan varma että kotimatkalla salamaiskee ja tuhoo laitteen niin... no silloinkin voi miettiä jos säästäs sen 400€ ja odottaa parempaa säätä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
"Tuotteesi kannetaan ensimmäiselle esteelle, joka on usin ulko-oven kynnys. Terveisin Gigantti".

Ymmärrän toki liiketaloudellisen näkökannan ja rahastamisen tarpeen siitä, että kuriiri nostaa paketin kynnyksen yli, mutta kyllähän tämä asiakaskokemuksena on niin järkyttävän paska kokemus, että seuraavan kerran tilaan verkkiksestä.

Käytännössä viimeinen maili tulee paikallisella kuriirilla, jolle ei varmaan ole ongelmaa nostaa tuotetta kynnyksen yli sateelta suojaan, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Tällä hetkellä monilla kaupoilla vaikuttaa olevan ongelmia palautusten vastaanottamisessa. Jimms ja verkkokaupas kaikki tuntuu toimivan yhä hyvin.

Gigantti tehnyt erikoisehdot palautuksille ja vaatii rahaa nykyään tietsikoiden palautuksista.
"tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. "
"Palautusoikeus ei koske: puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus."

Power muuttanut käytäntöä puhelinten osalta: "Palautusoikeus ei koske: myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu"

Tapaus 1, kaveri oli ostanut gigantista puhelimen ja myyjä oli lupaillut kahden viikon käyttöoikeutta ja voi palauttaa halutessaan. Meni yrittää palauttaa ja myyjä vaan pahoittelee ettei saa.
Kyseessä sama myyjä, joka oli oppinut käytäntöjen muuttuneen. Kaveri reklamoi sähköpostilla, Gigantti ensin yritti väistää palautuksen vetoamalla puhelimen olleen kolme viikkoa käytössä. "Asiakaspalvelussa ruuhkaa, puhelimitse ei voi reklamoida, sähköpostitse vastauksen saaminen vie aikansa ja myymälässä ei voi reklamoida." Epärehellistä toimintaa. Katselen sivusta, mitä Gigantti meinaa seuraavaksi tehdä.

Tapaus 2, Prismasta hankitussa näytössä Samsung C27F390 valovuotoa ja eräs myymälä (paikkaa mainitsematta) ei halunnut ottaa huoltoon tai tehdä asialle mitään, koska näyttö menee päälle ja "toimii".
Vaihdoin Prisma myymälää ja sain samantien toisen samanlaisen tilalle, jossa ei ollut valovuotoa ja testattiin myymälässä ja täytettiin palautelomake toisen myymälän toiminnasta. Kai se oli joku maanantai kappale.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Tapaus 1, kivijalasta ostetuille puhelimille ei ole mitään palautusoikeutta. Liike saa ihan itse määritellä ehtonsa ja muuttaa niitä vaikka viikoittain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Tapaus 1, kivijalasta ostetuille puhelimille ei ole mitään palautusoikeutta. Liike saa ihan itse määritellä ehtonsa ja muuttaa niitä vaikka viikoittain.
Saa toki mutta kyllähän tässä tapauksessa liike ja myyjä on mokanneet, jos luuri on myyty asiakkalle myyjän toimesta 2 viikon palautusoikeudella vaikka tällaista ei ole. Onhan se aika syvältä jos myyjä on kujalla noin tärkeässä asiassa ja asiakas joutuu siitä kärsijäksi.

EDIT: Vähän hölmö muutenkin tuo palautusoikeushomma, kun ensin Gigantti ja Power lähtivät oikein kisaamaan keskenään kenellä on pisin ja kattavin palautusoikeus. Mainostettiin suurella näkyvyydellä omilla nettisivuilla ja mainoslehdissä tuota kattavaa lähes kaikkia tuotteita koskevaa ja puoli-ikuisuutta kestävää palautusoikeutta, jossa myymälöiden ja nettisivujen ostot ovat samanveroisia. Myöhemmin vähin äänin karsitaan palautusoikeus lyhyemmäksi, poistetaan eri ostokanavien samanveroisuus ja evätään palautusoikeus kokonaan joistain tuotteista. Toki aina ennen ostoa kannattaa tarkastaa ajankohtaiset palautusoikeudet, eikä myyjä nyt tietenkään mainosta ehtojen heikentämistä, mutta varmasti moni asiakas on huomannut tuon muutoksen vasta kantapään kautta palautusprosessin aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 613
"Tuotteesi kannetaan ensimmäiselle esteelle, joka on usin ulko-oven kynnys. Terveisin Gigantti".

Ymmärrän toki liiketaloudellisen näkökannan ja rahastamisen tarpeen siitä, että kuriiri nostaa paketin kynnyksen yli, mutta kyllähän tämä asiakaskokemuksena on niin järkyttävän paska kokemus, että seuraavan kerran tilaan verkkiksestä.

Käytännössä viimeinen maili tulee paikallisella kuriirilla, jolle ei varmaan ole ongelmaa nostaa tuotetta kynnyksen yli sateelta suojaan, mutta kuitenkin.
Aina ottanu Gigantin halvimman kotiinkuljetuksen / se ns. ulko-ovelle ja kuljetusliike on aina tuonut sisälle asti ja haluttuun huoneeseenkin (usein tuulikaapin läpi ja sit sanonu että jätetään tähän aulaan tai siitä sit keittiöön). Toki aina ryntään kohteliaasti auttamaan (koska yksin on paska roudata 100 kg Mielen pesukonetta nokkakärryillä jne) ja kysyn tarviiko apua / nostan etuterden portaalle avuksi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
"Tuotteesi kannetaan ensimmäiselle esteelle, joka on usin ulko-oven kynnys. Terveisin Gigantti".

Ymmärrän toki liiketaloudellisen näkökannan ja rahastamisen tarpeen siitä, että kuriiri nostaa paketin kynnyksen yli, mutta kyllähän tämä asiakaskokemuksena on niin järkyttävän paska kokemus, että seuraavan kerran tilaan verkkiksestä.

Käytännössä viimeinen maili tulee paikallisella kuriirilla, jolle ei varmaan ole ongelmaa nostaa tuotetta kynnyksen yli sateelta suojaan, mutta kuitenkin.
Jos tilaa sinne pihalle, niin en yllättyisi jos ei tuo sisälle.

Siis ensin tingataan hintaa ja valitaan se pihalla tuonti, ja sitten itketään ettei saanutkaan sitä kalliimpaa sisälletuonti palvelua.

Kuriirifirma/tilaaja on hinnoitellut ja aikatauluttanut palvelun niin ettei tarvi laske niitä sisälle kantoja.

Siinä ehdottomasti samaa mieltä että jos Gigantin sisääntuonti palvelu ei miellytä, niin äänestä jaloilla ja hanki palvelut sellaisesta paikkaa joka haluamasi tarjoaa.

Asiaa sivuten sitä ihmetellyt että tehokkaita nuo ovat, jos miettii millä hinnalla rahdataan jotain kodinkoneita kerrostalo kämppiin, ehkä sitten säästävät niissä jotka ok talon etäiseen tilaa
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Tarkistin mitä maksoin kuitista. Ilmeisesti se oli joku Gigantin kuukauden alennus tai muuten super alennus mutta maksoin noin 1200 euroa pelikannetavasta joka oli arvoa ehkä 1500-1600 euroa. Happy Care 3 vuoden vakuutus maksoi 317 euroa... yhteensä siis hieman yli 1500 euroa 3 vuoden Happy Care vakuutuksella ja sille Happy Care on jo ollut käyttöä eikä kone ole ihan vielä edes 2 vuotta vanha se kannettava pelikone siis.

No olen ollut tyytyväinen Giganttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Jos tilaa sinne pihalle, niin en yllättyisi jos ei tuo sisälle.
Siis ensin tingataan hintaa ja valitaan se pihalla tuonti, ja sitten itketään ettei saanutkaan sitä kalliimpaa sisälletuonti palvelua.
Nyt oli siis kyse asiakaskokemuksesta, joka on paska, kun jatkuvasti muistutellaan että kynnyksen yli ei sitten tuoda. Ei siitä, etteikö palvelu ole täsmälleen 100% sitä mitä on tilattu (ja enemmän, kävi kuten ajattelinkin, eli paikallinen kuriiri toi kyllä paketin kynnyksen yli). Tämä menee samaan sarjaan pizzerioiden pizzanpuolitusmaksujen jne. kanssa. Toki sellaisen maksun voi Excelissä perustella, mutta käyttännössä moiset pizzeriat eivät vaikuttaisi jostain syystä menestyvän.

En minäkään toki ymmärrä, miten halvalla nuo pystyvät toimittamaan, mutta tietenkin tuotteiden katteistahan osa toimituskuluista varmaan revitään.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
367
Käsittääkseni johtuu koronatilanteesta, ettei toimiteta tuon pidemmälle. Normaalitilanteessa sitten toimitetaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Ok, oliko ongelmana myyjä joka ei tarjonnut sisälletuontipalvelua ?

Vai se että ylityrkyttivät sisälletuontia. ja kettuiliivat kun et ottanut.
No lähtökohtaisesti jo minusta ei tulisi tuotteistaa kotiinkuljetuspalvelua niin, että kynnyksen yli nostaminen on hinnoiteltu 10 euron arvoiseksi (ihan oikeasti olin todella lähellä jo tilausvaiheessa peruuttaa tilauksen ja vaihtaa verkkikseen, kun bongasin tämän ehdon, mutta en enää siinä vaiheessa viitsinyt), mutta jokainen toki tyylillään. Mutta kuppi meni nurin siinä vaiheessa, kun tilauksen jälkeen joka ikisessä viestissä... noh kyllä, sanon että vittuillaan aiheesta, että olisi kannattanut ottaa kalliimpi kotiinkuljetus, nyt paketti jää kynnyksen taakse njäh njäh.

Ongelma ei siis missään nimessä ole siinä, etteikö eri palveluita olisi selkeästi eritelty jne. vaan siinä, että mielestäni nyt on vain menty liian pitkälle. Gigantin näkökulmasta kaikki on fine ja voivat antaa itsellensä 5/5 tähteä, mutta näin asiakkaana en välttämättä enää tilaa Gigantilta, jos vaihtoehtoja on. Ei rahan takia, vaan paskan asiakaskokemuksen takia. Noh, näyttää siltä, että olen vähemmistössä, joten ei hetkauttane Giganttia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
"Kynnyksen yli" nostaminen toki kattaa hieman muutakin ja ainakin itse maksaisin sen kympin heittämällä ettei tarvitse kantaa laitteita itse.

Mihin asti tuote toimitetaan?
Voit valita kahdesta toimitusvaihtoehdosta: Kynnykselle tai kotiin asti.

  • Jos valitset vaihtoehdon «Kotiinkuljetus kynnykselle/tontille», kannamme tuotteen ensimmäiselle esteelle. Se voi olla ulko-ovi, jalkakäytävän reuna, portti tai vastaava.
  • Jos valitset vaihtoehdon ”Toimitus kotiin”, kannamme tavaran siihen huoneeseen, minne haluat sen. Sinun täytyy kuitenkin huolehtia, että tuotteen mahtuu kantamaan haluttuun huoneeseen. Kuljettajat eivät riisu työturvallisuussyistä kenkiä, joten poista tarvittaessa matot tai suojaa lattia etukäteen.
Se mikä minua häiritsee valituksessasi eniten on se, että olet tutustunut vaihtoehtoihin ennen tilausta ja vielä tilatessasi olit peruuttamassa tilausta. Päätit kuitenkin hyväksyä tilauksen ja otit tietoisesti halvemman palvelun. Ja tämän jälkeen valitat netissä halvemman palvelun suppeammasta palvelusta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
No lähtökohtaisesti jo minusta ei tulisi tuotteistaa kotiinkuljetuspalvelua niin, että kynnyksen yli nostaminen on hinnoiteltu 10 euron arvoiseksi
Aha. Eikö ole hyvä että jos kymppi on iso, niin voit jättää sen ottamatta, ja jos joku kokee sen lisäarvon sen arvoiseksi niin hänelle se on saatavissa.

Kodinkoneiden kohdalla on joillekkin nimenomaan haastava se myymälästä kotiin tuominen, se sisään kantaminen sujuu porukalla tai jopa yksin.

Jollekkin toiselle on nimenomaan haastavaa se sisälle tuominen ja parikymppiä mielellään maksaa että laite tuodaan sisälle.

noh kyllä, sanon että vittuillaan aiheesta, että olisi kannattanut ottaa kalliimpi kotiinkuljetus, nyt paketti jää kynnyksen taakse njäh njäh.
Ymmärrän, ihan arvaus, tuossa ehkä varmistetaan se että asiakas on ymmärtänyt ja on valmistautunut tavaran sisään viemiseen.

Sitä en tiedä mitä sitten tapahtuu jos se kuriiri on tilauksesta huolimatta tuonut kamat sisään ja siitä ylimääräisestä osuudesta reklamoidaan, kuriirifirma varmaan vastaa, ja sen jälkeen ohjeistaa kuskeja pysymään rajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Myös Verkkokauppa.com tarjoaa perushintaan kuljetuksen perille asti, mutta tuotetta ei kanneta korona-aikana asuntoon. Lisämaksusta voit sitten valita laiteasennuspalvelun, jossa tuote kannetaan haluttuun huoneeseen asti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Se mikä minua häiritsee valituksessasi eniten on se, että olet tutustunut vaihtoehtoihin ennen tilausta ja vielä tilatessasi olit peruuttamassa tilausta. Päätit kuitenkin hyväksyä tilauksen ja otit tietoisesti halvemman palvelun. Ja tämän jälkeen valitat netissä halvemman palvelun suppeammasta palvelusta?
Tässä on nyt joku kielimuuri tms. En valittanut palvelusta, jonka olen ostanut, sillä sain sen (ja enemmänkin). Valitin asiakaskokemuksesta, josta voi myös käyttää termiä palvelu. Kaikki voi mennä 100% sopimuksen, palvelukuvausten jne. mukaan ja silti asiakkaan kokema palvelu on huonoa, eikä asiakas kovin herkästi osta uudestaan, vaikka ensimmäisellä kerralla tietoisesti ostikin paskaa palvelua. Minusta palvelu on huonoa, jos tuotetta ei nosteta ensimmäisen katukiveyksen yli, vaikka tämä on etukäteen ilmoitettu.

Mutta huomaan olevani vähemmistössä, joten turha kai tästä on vääntää.

Edit: Mainitaan nyt vielä, että työkseni toimin osin palvelunhallinnan parissa ja palvelun toimittamisessa saa jatkuvasti tasapainoilla sen kanssa, mitä on luvattu ja mitä toimitetaan vs. mitä asiakas odottaa saavansa. Ei ole päivänselvää, että jos luvataan palvelua tasolla X ja asiakas sen ostaa, että asiakas olisi kuitenkaan tyytyväinen. Asia pitäisi olla paperilla täysin fine, koska asiakas on ilmoittanut hyväksyvänsä tarjotun palvelun, mutta lopputuloksena asiakas lähtee muualle. Toisaalta ei ole oikein myöskään ylipalvella, koska tällöin ylipalvelusta tulee uusi normaali ja jos jostain syystä palvelu tippuu sovitulle tasolle, niin seurauksena on kahta kauheampi tyytymättömyys. Itse olen pyrkinyt siihen, ettei sellaista palvelua tarjota lainkaan, johon asiakas ei ole tyytyväinen ja hiuksenhienosti ylipalvellaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Tuo gigantin kynnyskuljetus ei siis ole kynnyksen yli, vaan sen ulkopuolelle. Ja nimenomaan jos asut kerrostalossa niin tämä este on rapun kynnys ja kone tuodaan siihen ulko-oven ulkopuolelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Mielenkiinnosta, miten @jarp konkreettisesti muuttaisit tuota saadaksesi paremman asiakaskokemuksen? Itselläni tulee ainakin ensimmäisenä mieleen se, että Gigantti sitten vain poistaa halvemman palvelun ja jättää pelkästään sen kalliimman. Tällöin tulee toki ostettua väkisin parempaa palvelua ja oltua ehkä lopputulokseen tyytyväisempiä mutta toisaalta kuinka monella sitten palvelu sekä samalla tuote jää ostamatta muutoksen (halvimman vaihtoehdon hinnankorotus) takia?

Jossain omakotitalossa tuo ero noissa kotiinkuljetuksen toimitustavoissa on melko olematon ja ymmärtäähän harmituksen sinänsä, jos halvemmassa ei pakettia nosteta esim. edes kuistille sateensuojaan. Kerrostalossa taas ymmärtää paremmin, että se jää siihen usein lukitun ulko-oven viereen ja kerrostaloasukas varmaan maksaa myös herkemmin ihan asuntoon asti roudaamisesta, etenkin jos asunnossa ei satu olemaan hissiä. Siinä kohtaa "kynnyksen yli nostamisen" 10€ hinnalle saa jo aika paljon vastinetta, jos välttää vaikkapa sen pyykinpesukoneen kantamisen yksin rappusia pitkin neljänteen kerrokseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Mielenkiinnosta, miten @jarp sitten konkreettisesti muuttaisit tuota saadaksesi paremman asiakaskokemuksen? Itselläni tulee ainakin ensimmäisenä mieleen se, että Gigantti sitten vain poistaa halvemman palvelun ja jättää pelkästään sen kalliimman. Tällöin sitten toki tulee ostettua väkisin parempaa palvelua ja oltua ehkä lopputulokseen tyytyväisiä mutta kuinka monella sitten palvelu sekä samalla tuote jää ostamatta muutoksen takia? Jossain omakotitalossa tuo ero noissa kotiinkuljetuksen toimitustavoissa on melko olematon ja ymmärtäähän harmituksen sinänsä, jos halvemmassa ei pakettia nosteta esim. edes kuistille sateensuojaan. Kerrostalossa taas ymmärtää paremmin, että se jää siihen usein lukitun ulko-oven viereen ja kerrostaloasukas varmaan maksaa myös herkemmin ihan asuntoon asti roudaamisesta, etenkin jos asunnossa ei satu olemaan hissiä. Siinä kohtaa kynnyksen yli nostamisen 10€ hinnalle saa jo aika paljon vastinetta, jos välttää vaikka pyykinpesukoneen kantamisen yksin rappusia pitkin neljänteen kerrokseen.
Jos itse miettisin tällaista palvelua, niin varmaankin lähtisin siitä, että paketti nostetaan aina ensimmäisestä ovesta sisään, okt:ssa se tarkoittaa, että paketti on talon sisällä (tai edes kuistilla) ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä, että paketti on talon käytävässä. Veikkaan, että tämä olisi aika monella se "minimitaso", mitä voidaan pitää kelvollisena palveluna. Tietenkin tässä pitää olla ehtona, että paketin vastaanottaja järjestää vaikeudettoman kulun sen ensimmäisen oven läpi, eli ei lukittuja portteja tms.

En jaksa uskoa, että tämä vaikuttaisi hintaan yhtään mitenkään, paitsi tilanteessa, jossa halvinta kuljetusta myydään persnetolla ja tätä kompensoidaan kalliimmalla - mikä on varmaan ihan todennäköistä. Ihan ok, jos perille asti kannosta veloitetaan sitten enemmän, etenkin hissittömässä kerrostalossahan se voi olla ihan yhtä helvettiä toimittaa paketti ylös asti. Ja juu, todellakin maksaisin hissittömässä kerrostalossa vaikka 30 euroa extraa, että joku pesukone tulee kylppäriin asti vs. alkaa sitä itse riehumaan ja selkää paskomaan.

Ja kuten nyt monta kertaa olen alleviivannut, niin yrityksellä on toki oikeus myydä palvelua, joka saatetaan kokea paskana, vaikka palvelun ehdot on ollut tiedossa etukäteen. Vrt. esim. just tuo pizzanpuolitusmaksu, yhteenkään pizzeriaan en ole eksynyt, joka sellaista kehtaa pyytää. Excelissä näyttää paremmalta, että jokainen tiloihin tullut ihminen ottaa oman pizzan tai ainakin voidaan veloittaa muutama ege extraa pizzan puolituksesta, mutta itse tykkään asioida pizzerioissa, joissa tarjotaan "ylimääräisillekin" kahvit talon puolesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Ostin VK:sta vajaa viikko sitten tuotteen, jonka jälkeen sen hinta laski välittömästi noin 15%. Kysyin aspasta, onko mahdollisuutta saada jotain hyvitystä tuosta ostoksesta? Ei kuulemma ole muuta keinoa, kuin palauttaa tuo ostamani tuote ja tilata sama tuote alennettuun hintaan. No, tein vähän tutkimusta ja tilasin ebay:sta samasta tuotteesta uudemman ja parannetun version, joka on vieläpä halvempi, kuin VK:n mallista maksamani hinta. Kunhan se saapuu, niin käyn palauttamassa laitteen VK:aan, josta se päätynee poistohyllyyn satojen muiden tavaroiden sekaan, alennettuun hintaan. Kauppako se on joka kannattaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Ostin VK:sta vajaa viikko sitten tuotteen, jonka jälkeen sen hinta laski välittömästi noin 15%. Kysyin aspasta, onko mahdollisuutta saada jotain hyvitystä tuosta ostoksesta? Ei kuulemma ole muuta keinoa, kuin palauttaa tuo ostamani tuote ja tilata sama tuote alennettuun hintaan. No, tein vähän tutkimusta ja tilasin ebay:sta samasta tuotteesta uudemman ja parannetun version, joka on vieläpä halvempi, kuin VK:n mallista maksamani hinta. Kunhan se saapuu, niin käyn palauttamassa laitteen VK:aan, josta se päätynee poistohyllyyn satojen muiden tavaroiden sekaan, alennettuun hintaan. Kauppako se on joka kannattaa?
Näitä on tullut jonkun verran vastaan Verkkokaupan osalta, kun taas Gigantista on ainakin kuullut paljon päinvastaista tarinaa. Eivät ole näemmä VK:lla huomanneet, että suora hyvitys olisi molemmille osapuolille win-win tilanne. Asiakkaalle jää parempi asiakaskokemus ja kauppa säästyy tarpeettomalta palautusrumbalta. Mikähän syy tuohon jäykkään käytäntöön mahtaa olla, meinaavatko että muuten kaikki olisivat pyytelemässä hyvityksiä vai laskevatko sen varaan, että osa tuotteista on jo palautuskelvottomassa kunnossa? Ei hirveästi houkuttele ainakaan kalliimpien tuotteiden tilaaminen Verkkiksestä, kun lukee näitä kankeita kokemuksia palautuksista ja hyvityksistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Näitä on tullut jonkun verran vastaan Verkkokaupan osalta, kun taas Gigantista on ainakin kuullut paljon päinvastaista tarinaa. Eivät ole näemmä VK:lla huomanneet, että suora hyvitys olisi molemmille osapuolille win-win tilanne. Asiakkaalle jää parempi asiakaskokemus ja kauppa säästyy tarpeettomalta palautusrumbalta. Mikähän syy tuohon jäykkään käytäntöön mahtaa olla, meinaavatko että muuten kaikki olisivat pyytelemässä hyvityksiä vai laskevatko sen varaan, että osa tuotteista on jo palautuskelvottomassa kunnossa? Ei hirveästi houkuttele ainakaan kalliimpien tuotteiden tilaaminen Verkkiksestä, kun lukee näitä kankeita kokemuksia palautuksista ja hyvityksistä.
Kyllä tuo kokemus VK:sta vaikuttaa ainakin omaan ostokäyttäytymiseeni siten, että vältän tuossa putiikissa asiointia ainakin toistaiseksi.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Vihdoin mä keksin miten tuosta Gigantin chatista pääsee eteenpäin. Neuvoksi muille kun aika useampi tuota on täälläkin ihmetellyt.

Kirjoita siihen pelkkä "ihminen". Jopa "haluaisin puhua ihmiselle" antaa hieman eri tuloksen, mikäli chat asiakaspalvelu on suljettu. Jos tuota yrittää aukiolon ulkopuolella, se näyttää ne aukiolot eli kello 16:sti muistaakseni.

No, tietysti just nyt 30 vailla neljää siellä oli pitkä jono ja taitaa olla taas seuraavalle päivälle yritys, mutta ainakin pääsin vihdoin jonoon!

Ei hemmetti siellä oli varmaan joku tekninen vika koska kello neljältä jonoa ei vaan tylysti katkaistu vaan sain odottaa loppuun asti ja hoidettua homman. Mutta hyvä näinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Näitä on tullut jonkun verran vastaan Verkkokaupan osalta, kun taas Gigantista on ainakin kuullut paljon päinvastaista tarinaa. Eivät ole näemmä VK:lla huomanneet, että suora hyvitys olisi molemmille osapuolille win-win tilanne. Asiakkaalle jää parempi asiakaskokemus ja kauppa säästyy tarpeettomalta palautusrumbalta. Mikähän syy tuohon jäykkään käytäntöön mahtaa olla, meinaavatko että muuten kaikki olisivat pyytelemässä hyvityksiä vai laskevatko sen varaan, että osa tuotteista on jo palautuskelvottomassa kunnossa? Ei hirveästi houkuttele ainakaan kalliimpien tuotteiden tilaaminen Verkkiksestä, kun lukee näitä kankeita kokemuksia palautuksista ja hyvityksistä.
Amazonilla oli myös sama käytäntö ennen että erotuksen sai suoraan hyvityksenä takaisin mutta enää sitä ei saa. Uskoisin että amazonin kokoinen pulju on aika kattavat laskelmat tuosta tehnyt että muutos kannattaa tehdä. Eli vaikka päällisin puolin vaikuttaa että olisi win-win tilanne niin tilanne ei välttämättä ole niin.

Veikkaisin että suurin osa on sen verran laiskoja että jos erotus nyt ei hirveän iso ole niin jättävät palautusrumban tekemättä. 30 sekuntia sähköpostin lähetykseen taas kannattaa uhrata vaikka kyse olisi parista eurosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Amazonilla oli myös sama käytäntö ennen että erotuksen sai suoraan hyvityksenä takaisin mutta enää sitä ei saa. Uskoisin että amazonin kokoinen pulju on aika kattavat laskelmat tuosta tehnyt että muutos kannattaa tehdä. Eli vaikka päällisin puolin vaikuttaa että olisi win-win tilanne niin tilanne ei välttämättä ole niin.

Veikkaisin että suurin osa on sen verran laiskoja että jos erotus nyt ei hirveän iso ole niin jättävät palautusrumban tekemättä. 30 sekuntia sähköpostin lähetykseen taas kannattaa uhrata vaikka kyse olisi parista eurosta.
Eikös Amazonille luotu jo ihan jotain ohjelmia, jotka tarkistivat omien ostoksien hintoja säännöllisesti ja pyysivät automaattisesti hyvitystä kaikista mahdollisista pienistäkin hintaeroista? Voisi kuvitella tuon olleen isossa roolissa Amazonin päätöksen kanssa. Sen sijaan jossain Verkkokauppa.comissa pitää sentään manuaalisesti seurata hintoja ja sitten vielä ottaa yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse niin ei niitä hyvityspyyntöjä varmaan ihan samassa mittakaavassa tulisi. Kuinka moni jaksaa seurata jotain parin euron hintamuutoksia kaikista ostamistaan tuotteista ja ottaa noista aina yhteyttä? Jonkun satasen hintamuutoksen osalta taas voikin nähdä vaivaa palautukseen ja samalla ostaa sitten sen tuotteen halvemmalla muualta huonon asiakaskokemuksen seurauksena.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Gigantista itsellä pelkästään positiivista sanottavaa. Ostin ifixitin kitin, sanoin et tuossa naapurilla se on halvempana, myyjä katto powerin hinnan ja möi samalla hinnalla. Ohjaimen vein takuuseen, myyjä kävi uuden hyllystä ja iski kouraan. Ostin hdmi kaapelin, huomasin kotona et jimssillä ois ollu halvemmalla, chattiin yhteys ja erotus tuli lahjakorttina suoraan :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 512
Viestejä
4 201 970
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
hihihii

Hinta.fi

Ylös Bottom