Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Hyvä että jollain toimii toimitukset. Saa nähdä tuleeko tuo näyttö tammikuun aikana perille kun ei tuo tunnu etenevän mihinkään ja aspassakin vaan "levitellään käsiä".
 
Kellään kokemuksia kiintolevyn/kovalevyn palauttamisesta verkkolauppa.com 32päivän sisällä? Pitäis ite palauttaa äänekäs levy, siinä ei sinäänsä mitään vikaa ole.
 
Eikai tuossa mitään ihmeellistä ole ellei ole ehdoissa rajattu pois. Itse palautin yhden muistikamman mitään ongelmia. Ei tosin ollut yhteensopiva muun raudan kanssa, mutta ei se heitä kiinnostanut.
 
Takuuhuoltoa tarvitsin Oral-B -hammasharjalle. "Joo lähetä tänne vaan niin laitetaan eteenpäin." sanoi verkkokauppa.comin asiakaspalvelu puhelimessa. "Mihin lähetän?" "Katso netistä." Lopputuloksena netistä oli ohje lähettää laite suoraan huoltoliikkeeseen. Hienosti meni.
 
Tuli ostettua vanhemmille LG 55C9 Gigantista viikonloppuna tarjouksesta ja nyt olisi kuitenkin palautus edessä:facepalm:. Onko kokemuksia siitä, että kannattaako TV asetella pakettiin täydellisesti takaisin vai riittääkö vähän sinnepäin niin, että kulkeutuu palautustiskille asti? Kaikki oleellinen kuitenkin olemassa vielä jokaista pientä muovipakkausta myöten.

Pari kertaa Giganttiin palauttaneena käytettyäkin tuotetta onnistuneesti tämä pukkaa jänskättään silti.:nb:
 
Tuli ostettua vanhemmille LG 55C9 Gigantista viikonloppuna tarjouksesta ja nyt olisi kuitenkin palautus edessä:facepalm:. Onko kokemuksia siitä, että kannattaako TV asetella pakettiin täydellisesti takaisin vai riittääkö vähän sinnepäin niin, että kulkeutuu palautustiskille asti? Kaikki oleellinen kuitenkin olemassa vielä jokaista pientä muovipakkausta myöten.

Pari kertaa Giganttiin palauttaneena käytettyäkin tuotetta onnistuneesti tämä pukkaa jänskättään silti.:nb:

Pakkaisin sen kunnolla ettei vaan mee paskaksi matkalla. Tulee ikävä soppa jos huonosti pakattu.
 
Mikä on syy olla pakkaamista huolellisesti? Eiköhän nyt yleensä kannata pakata mahdollisimman huolellisesti.
 
Television pakkaaminen on kuitenkin niin helppo että loppupelissä se ero kunnolla pakkaamiseen ja vähän sinne päin on korkeintaan minuutti. Ainoa isompi homma on ottaa jalusta irti jos se ruuveilla on kiinni ja pattereiden poisto kaukosta. Styroksit kuitenkin menee vain yhdellä tavalla telkun kanssa pakettiin ja muovipussittamisessakaan ei mene aikaa kuin 10s per kikkare. On helpompi kuljettaakin kun paketin sisällä ei kaikki roska seilaa vapaana...
 
Jos sinulla on se alkuperäinen laatikko ja styroksit niin eihän sitä telsua edes saa sinne laatikkoon laitettua kuin "oikein".
 
100 paskaa niin edes yksi hyvä :)

Tilasin Verkkisestä 7.1 tuotteen X, hintaan Y. Tänään aamulla 9.1 hinta oli Z. Laitoin aspaan viestiä että eiköhän mun tilauksen hinta pitäisi olla kanssa Z. Paketti ei ollut vielä lähtenyt.

Puoliltapäivin tuli postin seurantakoodi kännykkään, ja ajattelin etten edes nouda sitä ellei hintaa ole korjattu.

Kotiin pääsin ja katoin Verkkiksen sivut, niin siellä olikin hinta päivitetty oikein + tunti sitten tuli aspasta viesti että hyvitys on maksettu Verkkiksen tilille + ohjeet miten sen saa omalle tilille jos haluaa.

Edit: Mulla ei ole ollu Verkkokauppa.comin kanssa valittamista. Yksi D-link DIR-655 yli takuun oleva romu meni heittämällä vaihtoon.
Mutta sehän on että paska asiakaspalvelu kuuluu/kantaa ~10-kertaa pidemmälle kuin hyvä :)
 
100 paskaa niin edes yksi hyvä :)

Tilasin Verkkisestä 7.1 tuotteen X, hintaan Y. Tänään aamulla 9.1 hinta oli Z. Laitoin aspaan viestiä että eiköhän mun tilauksen hinta pitäisi olla kanssa Z. Paketti ei ollut vielä lähtenyt.

Puoliltapäivin tuli postin seurantakoodi kännykkään, ja ajattelin etten edes nouda sitä ellei hintaa ole korjattu.

Kotiin pääsin ja katoin Verkkiksen sivut, niin siellä olikin hinta päivitetty oikein + tunti sitten tuli aspasta viesti että hyvitys on maksettu Verkkiksen tilille + ohjeet miten sen saa omalle tilille jos haluaa.

Edit: Mulla ei ole ollu Verkkokauppa.comin kanssa valittamista. Yksi D-link DIR-655 yli takuun oleva romu meni heittämällä vaihtoon.
Mutta sehän on että paska asiakaspalvelu kuuluu/kantaa ~10-kertaa pidemmälle kuin hyvä :)
Oletan, että z on pienempi kuin y.
Muista myös seuraavalla kerralla vaatia tuote hintaan z vaikka se silloin olisi suurempi kuin y. Siis jos tuote ei ole vielä lähtenyt. Muussa tapauksessa jätä tuote noutamatta
 
Saako gigantilla rikkinäistä tuotetta takuupalauttaessa valita rahat takaisin vai antavatko vain uuden tilalle jos sellaista heiltä löytyy?

Tyyppivika rikki menneessä headsetissä niin vaihtaisin mieluummin toiseen malliin...

PS. Sori jos kysytty/vastattu miljoona kertaa, en ole ketjua juuri seurannut.
 
Sain rahat takaisin -kuitin joka piti käyttää saman päivän aikana, onnistuin kuitenkin puhumaan kassalla sen lahjakortiksi joka hyödynsin pari viikkoa myöhemmin BF:nä.
 
Sain rahat takaisin -kuitin joka piti käyttää saman päivän aikana, onnistuin kuitenkin puhumaan kassalla sen lahjakortiksi joka hyödynsin pari viikkoa myöhemmin BF:nä.
No tuossa tapauksessa olis itsellä ihan hyvin pullat uunissa kun voisin samasta kivijalasta napata mukaan logitechin uudemman G935:n tämän rikki menneen G933:n tilalle ja jäis vielä muutama euro krääsäänkin :)

Kiitos vastauksesta!
 
Ihan mielenkiinnolla kysyisin et onko kukaan hakenut kahta kertaa hintahyvityksen gigantista? Ostin 14.12 töllön hintaan 899e viikossa tippui 799euroon hain tosta ton 100e pois. Nyt kyseinen töllö on alessa 599e hintaan. Kummiskin tuo 50päivän tyytyväisyystakuu on vielä voimassa.
 
Ihan mielenkiinnolla kysyisin et onko kukaan hakenut kahta kertaa hintahyvityksen gigantista? Ostin 14.12 töllön hintaan 899e viikossa tippui 799euroon hain tosta ton 100e pois. Nyt kyseinen töllö on alessa 599e hintaan. Kummiskin tuo 50päivän tyytyväisyystakuu on vielä voimassa.

Itse en ole mutta eräs käyttäjä täältä haki pariin otteeseen Powerista hyvitykset, olikohan yhteensä peräti 1k :) eli jos Powerista onnistuu, kyllä Gigantistakin pitäisi myös.
 
Oletan, että z on pienempi kuin y.
Muista myös seuraavalla kerralla vaatia tuote hintaan z vaikka se silloin olisi suurempi kuin y. Siis jos tuote ei ole vielä lähtenyt. Muussa tapauksessa jätä tuote noutamatta

Onko tää jotain huonoa vitsailua? Hintatakuu ei tietystikkään toimi kuin yhteen suunteen.

Ihan mielenkiinnolla kysyisin et onko kukaan hakenut kahta kertaa hintahyvityksen gigantista? Ostin 14.12 töllön hintaan 899e viikossa tippui 799euroon hain tosta ton 100e pois. Nyt kyseinen töllö on alessa 599e hintaan. Kummiskin tuo 50päivän tyytyväisyystakuu on vielä voimassa.

Ilman muuta yhteydenottoa Giganttiin. Hintatakuun luulisi toimivan ihan koko palautusajan. Onhan se heillekin järkevämpää/edullisempaa antaa se toinen 100e sulle suoraan tilille jos toisena vaihtoehtona olisi telkkarin palautus ja uuden ostaminen hintaan 599e, jolloin saat joka tapauksessa sen toisenkin satasen :)
 
^Jännä muuten ettei Verkkokauppa.com jousta yhtään eli ns. hintatakuuta ei ole, vaan pitää palauttaa ja tilata uus.
 
Jos on tarpeeksi paljon ihmisiä jotka vaativat tuota niin firmalle tulee halvemmaksi kieltäytyä koska kaikki ei kuitenkaan jaksa sitä palauttaa lopulta.

Amazonihan lopetti vastaavat alennuksen aikoinaan. Muistaakseni ihmiset rupesivat käyttämään jotain palvelua joka automaattisesti ilmoitti jos ostetun tuotteen hinta tippui.
 
Onko käytännön kokemuksia Powerin palautuksesta verrattuna Giganttiin? Gigantin kanssa palautukset aina ovat menneet kivuttomasti, että tuotteen kanssa myymälään, lyhyt tsekkaus ja maksupäätteen kautta rahat tilille parissa päivässä takaisin.

Powerin nettisivuja kun luin, niin pitäisi joku palautuslomake täyttää ja jotain kahden viikon käsittelyajasta kerrotaan, eli mites tämä nyt käytännössä menee?
 
Onko käytännön kokemuksia Powerin palautuksesta verrattuna Giganttiin? Gigantin kanssa palautukset aina ovat menneet kivuttomasti, että tuotteen kanssa myymälään, lyhyt tsekkaus ja maksupäätteen kautta rahat tilille parissa päivässä takaisin.

Powerin nettisivuja kun luin, niin pitäisi joku palautuslomake täyttää ja jotain kahden viikon käsittelyajasta kerrotaan, eli mites tämä nyt käytännössä menee?
Mä oon tehnyt muistaakseni yhden palautuksen Poweriin, Sennheiserin ANC-kuulokkeet. Eivät edes vilkaisseet paketin sisään, sain suoraan rahat maksukortilleni hyvityksenä. Mitään lomakkeita en täyttänyt.
 
Onko käytännön kokemuksia Powerin palautuksesta verrattuna Giganttiin? Gigantin kanssa palautukset aina ovat menneet kivuttomasti, että tuotteen kanssa myymälään, lyhyt tsekkaus ja maksupäätteen kautta rahat tilille parissa päivässä takaisin.

Powerin nettisivuja kun luin, niin pitäisi joku palautuslomake täyttää ja jotain kahden viikon käsittelyajasta kerrotaan, eli mites tämä nyt käytännössä menee?
Viet liikkkeseen jos mahdollista niin pitäisi mennä oikeastaan yhtä kivuttomasti kuin Gigantissa.
 
Onko käytännön kokemuksia Powerin palautuksesta verrattuna Giganttiin? Gigantin kanssa palautukset aina ovat menneet kivuttomasti, että tuotteen kanssa myymälään, lyhyt tsekkaus ja maksupäätteen kautta rahat tilille parissa päivässä takaisin.

Powerin nettisivuja kun luin, niin pitäisi joku palautuslomake täyttää ja jotain kahden viikon käsittelyajasta kerrotaan, eli mites tämä nyt käytännössä menee?

Aika varmasti palautuslomake ja käsittelyaika koskee vain postin kautta tapahtuva palautuksia.
 
Onko käytännön kokemuksia Powerin palautuksesta verrattuna Giganttiin? Gigantin kanssa palautukset aina ovat menneet kivuttomasti, että tuotteen kanssa myymälään, lyhyt tsekkaus ja maksupäätteen kautta rahat tilille parissa päivässä takaisin.

Powerin nettisivuja kun luin, niin pitäisi joku palautuslomake täyttää ja jotain kahden viikon käsittelyajasta kerrotaan, eli mites tämä nyt käytännössä menee?
Tuo lomake koskee nettikaupasta ostettuja tuotteita, jotka palautetaan myymälään.
 
Tuo Gigantin verkkosivu saldojen osalta on yksi perkeleen räpellys. Ei ole mahdollista valita tietyn myymälän varastoa (esim televisioiden osalta), vaan näyttää lähimpien myymälöiden saldon. Ei mua kiinnosta muut kuin lähin myymälä. Tämä nyt on aina ollut näin, mutta ärsyttävän kankea..

Nyt ovat paskineet myös outlet puolen. Et näe tietyn myymälän outlet tuotteita. Samoin ei onnidtu nettisivujen kautta tarjouksen antaminen outlet tuotteille, ja myöskään tilaus toisesta myymälästä ei onnistu postitse, ainoastaan varaus ja nouto. Paskaa.
 
Kävin eilen (4.2) illalla hakemassa "varaa ja nouda" tuotteet, ja nyt huomaisn, että kassinpohjalta löyty 10€ alennuskuponki. Tosin tuotteiden arvon pitää olla yli 50€, jonka tosin ymmärrän mutta lipuke menee vanhaksi ylihuomenna (7.2.2020).

Tosin tuo päivämäärä on käsin kirjoitettu joten jos tulee jotain ostamista 17. 2 tai 27 kahdetta tietämillä niin äkkiäkö tuon virheen korjaa. :D more.jpg
 
Kävin eilen (4.2) illalla hakemassa "varaa ja nouda" tuotteet, ja nyt huomaisn, että kassinpohjalta löyty 10€ alennuskuponki. Tosin tuotteiden arvon pitää olla yli 50€, jonka tosin ymmärrän mutta lipuke menee vanhaksi ylihuomenna (7.2.2020).

Tosin tuo päivämäärä on käsin kirjoitettu joten jos tulee jotain ostamista 17. 2 tai 27 kahdetta tietämillä niin äkkiäkö tuon virheen korjaa. :D more.jpg
Onhan tuossa vuosiluvussakin vielä aikaa tuonne 2099 asti :D
 
Tuo Gigantin verkkosivu saldojen osalta on yksi perkeleen räpellys. Ei ole mahdollista valita tietyn myymälän varastoa (esim televisioiden osalta), vaan näyttää lähimpien myymälöiden saldon. Ei mua kiinnosta muut kuin lähin myymälä. Tämä nyt on aina ollut näin, mutta ärsyttävän kankea..

Nyt ovat paskineet myös outlet puolen. Et näe tietyn myymälän outlet tuotteita. Samoin ei onnidtu nettisivujen kautta tarjouksen antaminen outlet tuotteille, ja myöskään tilaus toisesta myymälästä ei onnistu postitse, ainoastaan varaus ja nouto. Paskaa.
On se vanha outlet sivustokin vielä olemassa, mutta sitä ei jostain syystä taida enää Gigantin sivujen kautta löytää. Tässä suora linkki Gigantti Outlet - Gigantti
 
Olis tarvetta uudelle puhelimelle ja ajattelin myymälästä käydä sellaisen nappaamassa kunnes huomasin, että palautusoikeutta ei näille ole jos ostaa myymälästä. Tämä siis powerissa mutta kun katsoin niin näköjään gigantissa sama juttu. Ilmeisesti porukka on näitä sen verran palautellut että tällainen rajoitus on laitettu, muistaakseni ei aiemmin ole ollut. Sinänsä vain vähän ihme juttu kun missään muissa tuotteissa ei samaa ole. Pitää sitten netistä tilailla.
 
Niin, tuliko uutena asiana, että kivijalkaliikkeessä palautusoikeus ylipäätänsä on täysin vapaaehtoinen lisäpalvelu asiakkaille ja liike saa itse määrittää palautuksen ehdot.
 
Olis tarvetta uudelle puhelimelle ja ajattelin myymälästä käydä sellaisen nappaamassa kunnes huomasin, että palautusoikeutta ei näille ole jos ostaa myymälästä. Tämä siis powerissa mutta kun katsoin niin näköjään gigantissa sama juttu. Ilmeisesti porukka on näitä sen verran palautellut että tällainen rajoitus on laitettu, muistaakseni ei aiemmin ole ollut. Sinänsä vain vähän ihme juttu kun missään muissa tuotteissa ei samaa ole. Pitää sitten netistä tilailla.
Ei saa myöskään verkosta tilanteessa avattua tuotteita palauttaa Giganttiin heidän uusien ehtojen mukaan.
 
Verkosta tilatuilla, avatuilla puhelinpakkauksilla on 14 päivän palautusoikeus.
Tämän huomasinkin. Liekö powerilla sitten ihan normi 60 päivän palautusoikeus. No pääasia että edes jonkun mittainen.

Niin, tuliko uutena asiana, että kivijalkaliikkeessä palautusoikeus ylipäätänsä on täysin vapaaehtoinen lisäpalvelu asiakkaille ja liike saa itse määrittää palautuksen ehdot.
Ehtojen huononeminen tulee aina uutena asiana. Mulle ainakin merkkaa reilu palautusoikeus paljon ja toivon, että se pysyy jatkossa muuttumattomana.
 
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.
 
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.

Kyllä ainakin Gigantissa on ollut ennen sama palautusoikeus puhelimille netissä ja myymälässä, eikä mielestäni Powerikaan siinä vaiheessa rajannut kun laajensi palautusoikeuttaan vastaamaan Giganttia. Uusi juttu nuo eroavat ehdot ja puhelinten poikkeuskäsittely.
 
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.
Ei ole. Gigantilla oli ensin se 30 päivän palautusoikeus ~kaikelle oli sitten myymälästä / netistä ostettu ja vaikka olisi käyttänyt 29 päivää. Sen jälkee Poweri lanseerasi oman 60 päivän vastaavan jolloin Gigantti korotti omaansa 50 päivään. Gigantti muutti omia ehtojaan tuossa viime vuoden kesällä(?) ja otti vaihto-oikeuden pois mm puhelimilta jne jotka otettu käyttöön.
Kyllä ainakin Gigantissa on ollut ennen sama palautusoikeus puhelimille netissä ja myymälässä, eikä mielestäni Powerikaan siinä vaiheessa rajannut kun laajensi palautusoikeuttaan vastaamaan Giganttia. Uusi juttu nuo eroavat ehdot ja puhelinten poikkeuskäsittely.
Powerilla taitaa edlleen olla se 60 päivää netistä tilatuille.
 
Oli tarkoitus käydä ostamassa Itiksen Gigantista Dysonin imuri, mutta eihän se niin yksinkertaista ollutkaan.
Tuote löytyi ja palvelupiste löi koodilapun käteen. Noutopisteellä tuli sitten stoppi. Nouttopisteessä on palvelu myös palautuksille ja ilmeisesti myös kaikille ongelmatapauksille. Noutajia 9 kpl ennen ja tusina palauttajia ynm. Katselin hetken, kun pisteessä yksi asiakaspalvelija selvitteli mystistä läppäriongelmaa asiakkaan kanssa ja varaston puolella toinen seisoi kädet taskussa.

En ymmärrä Gigantin tapaa myydä ns hyllytavaraa varaston kautta. Kyllä siellä osastolla olisi tilaa jokuselle kappaleelle ja täyttää sitä myöten kun tuotetta ostetaan.
Sen verran korpesi tuo jonottelu, että hain sitten muusta liikkeestä saman tuotteen hyllytavarana ja kävelin suoraan kassalle.
 
Gigantissa on pienimmille tuotteille oma noutopisteensä paperikasseineen myymälän sisällä, joka toimii täysin itsepalvelu-periaatteella.

Tästä toki ei ollut mainintaa missään, joten sain turhaan jonottaa väärällä noutopisteellä ja kuunnella jonkun papparaisen avautumista lämpöpumpun "vääräsrä" energialuokasta..
Itsellä on kyllä aina ilmoitusviestissää kerrottu että onko mahdollisesti myymälän noutohyllyssä vai haetaanko noutopisteeltä.
 
Itsellä on kyllä aina ilmoitusviestissää kerrottu että onko mahdollisesti myymälän noutohyllyssä vai haetaanko noutopisteeltä.


Kaikki eivät tilaa netistä ennakkoon. Joskus haluaa käydä ensin aivan liikkeessä hypistelemässä ja tutustumassa tuotteeseen.
 
Viet liikkkeseen jos mahdollista niin pitäisi mennä oikeastaan yhtä kivuttomasti kuin Gigantissa.
Näin tapahtuikin. Mukavasti hoitunut palautukset tarvittaessa molemmissa liikkeissä. Perjantaina palautin, niin maanantaina olikin jo rahat palautettuna :)
 
XXL takuut on yhtä tyhjän kanssa. Tein reklamaation eräästä XXL:n paskatuotteesta. Mutta eiväthän ne laiskat patalaput viitsineet tehdä yhtään mitään asian eteen.

En ole ostanut yhtään mitään XXL:stä viimeiseen 7 kuukauteen. Enkä tule mitään ostamaankaan ikinä enää.
Muutenkin nuo XXL kamat on kuraa suurimmalta osin. Halvimpia Nikejä yms.

White pyörien rungot on vissiin tehty jostain lyijystä. Painavat kuin synti ja kestävää kuin tinapaperi.

Piti ostaa MTB MIPS-kypärä. Kävin XXL:ssä kokeilemassa oikean koon. Oli XXL:ssä hyllyssä 99€. Tilasin Saksasta 70€. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa lukea ennen tilaamista XXL:n palautus- ja vaihtoehdot. '100% tyytyväisyystakuu' on oikeasti vaihtotakuu ja vaihtaa saa tuotteensa vain kerran saman kategorian tuotteeseen. Pitää olla tarkkana tämän puljun kanssa.
 
Kannattaa lukea ennen tilaamista XXL:n palautus- ja vaihtoehdot. '100% tyytyväisyystakuu' on oikeasti vaihtotakuu ja vaihtaa saa tuotteensa vain kerran saman kategorian tuotteeseen. Pitää olla tarkkana tämän puljun kanssa.
Moniko kauppa antaa sun käyttää kenkiä viikkoja ja sitten palauttaa takaisin jos ei miellytä? XXL taitaa olla ainut. Käyttämätön tuote onnistuu kyllä palautus/rahat takaisin.
 
Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
 
Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
 
Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
Mainoslehdessä oli tarjous joku aika sitten kuivaavasta pesukoneesta. Ei onnistunut osto myymälästä, piti tilata netin kautta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 984
Viestejä
4 876 988
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom