Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Niin, tuliko uutena asiana, että kivijalkaliikkeessä palautusoikeus ylipäätänsä on täysin vapaaehtoinen lisäpalvelu asiakkaille ja liike saa itse määrittää palautuksen ehdot.
 
Olis tarvetta uudelle puhelimelle ja ajattelin myymälästä käydä sellaisen nappaamassa kunnes huomasin, että palautusoikeutta ei näille ole jos ostaa myymälästä. Tämä siis powerissa mutta kun katsoin niin näköjään gigantissa sama juttu. Ilmeisesti porukka on näitä sen verran palautellut että tällainen rajoitus on laitettu, muistaakseni ei aiemmin ole ollut. Sinänsä vain vähän ihme juttu kun missään muissa tuotteissa ei samaa ole. Pitää sitten netistä tilailla.
Ei saa myöskään verkosta tilanteessa avattua tuotteita palauttaa Giganttiin heidän uusien ehtojen mukaan.
 
Verkosta tilatuilla, avatuilla puhelinpakkauksilla on 14 päivän palautusoikeus.
Tämän huomasinkin. Liekö powerilla sitten ihan normi 60 päivän palautusoikeus. No pääasia että edes jonkun mittainen.

Niin, tuliko uutena asiana, että kivijalkaliikkeessä palautusoikeus ylipäätänsä on täysin vapaaehtoinen lisäpalvelu asiakkaille ja liike saa itse määrittää palautuksen ehdot.
Ehtojen huononeminen tulee aina uutena asiana. Mulle ainakin merkkaa reilu palautusoikeus paljon ja toivon, että se pysyy jatkossa muuttumattomana.
 
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.
 
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.

Kyllä ainakin Gigantissa on ollut ennen sama palautusoikeus puhelimille netissä ja myymälässä, eikä mielestäni Powerikaan siinä vaiheessa rajannut kun laajensi palautusoikeuttaan vastaamaan Giganttia. Uusi juttu nuo eroavat ehdot ja puhelinten poikkeuskäsittely.
 
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.
Ei ole. Gigantilla oli ensin se 30 päivän palautusoikeus ~kaikelle oli sitten myymälästä / netistä ostettu ja vaikka olisi käyttänyt 29 päivää. Sen jälkee Poweri lanseerasi oman 60 päivän vastaavan jolloin Gigantti korotti omaansa 50 päivään. Gigantti muutti omia ehtojaan tuossa viime vuoden kesällä(?) ja otti vaihto-oikeuden pois mm puhelimilta jne jotka otettu käyttöön.
Kyllä ainakin Gigantissa on ollut ennen sama palautusoikeus puhelimille netissä ja myymälässä, eikä mielestäni Powerikaan siinä vaiheessa rajannut kun laajensi palautusoikeuttaan vastaamaan Giganttia. Uusi juttu nuo eroavat ehdot ja puhelinten poikkeuskäsittely.
Powerilla taitaa edlleen olla se 60 päivää netistä tilatuille.
 
Oli tarkoitus käydä ostamassa Itiksen Gigantista Dysonin imuri, mutta eihän se niin yksinkertaista ollutkaan.
Tuote löytyi ja palvelupiste löi koodilapun käteen. Noutopisteellä tuli sitten stoppi. Nouttopisteessä on palvelu myös palautuksille ja ilmeisesti myös kaikille ongelmatapauksille. Noutajia 9 kpl ennen ja tusina palauttajia ynm. Katselin hetken, kun pisteessä yksi asiakaspalvelija selvitteli mystistä läppäriongelmaa asiakkaan kanssa ja varaston puolella toinen seisoi kädet taskussa.

En ymmärrä Gigantin tapaa myydä ns hyllytavaraa varaston kautta. Kyllä siellä osastolla olisi tilaa jokuselle kappaleelle ja täyttää sitä myöten kun tuotetta ostetaan.
Sen verran korpesi tuo jonottelu, että hain sitten muusta liikkeestä saman tuotteen hyllytavarana ja kävelin suoraan kassalle.
 
Gigantissa on pienimmille tuotteille oma noutopisteensä paperikasseineen myymälän sisällä, joka toimii täysin itsepalvelu-periaatteella.

Tästä toki ei ollut mainintaa missään, joten sain turhaan jonottaa väärällä noutopisteellä ja kuunnella jonkun papparaisen avautumista lämpöpumpun "vääräsrä" energialuokasta..
 
Gigantissa on pienimmille tuotteille oma noutopisteensä paperikasseineen myymälän sisällä, joka toimii täysin itsepalvelu-periaatteella.

Tästä toki ei ollut mainintaa missään, joten sain turhaan jonottaa väärällä noutopisteellä ja kuunnella jonkun papparaisen avautumista lämpöpumpun "vääräsrä" energialuokasta..
Itsellä on kyllä aina ilmoitusviestissää kerrottu että onko mahdollisesti myymälän noutohyllyssä vai haetaanko noutopisteeltä.
 
Itsellä on kyllä aina ilmoitusviestissää kerrottu että onko mahdollisesti myymälän noutohyllyssä vai haetaanko noutopisteeltä.


Kaikki eivät tilaa netistä ennakkoon. Joskus haluaa käydä ensin aivan liikkeessä hypistelemässä ja tutustumassa tuotteeseen.
 
Viet liikkkeseen jos mahdollista niin pitäisi mennä oikeastaan yhtä kivuttomasti kuin Gigantissa.
Näin tapahtuikin. Mukavasti hoitunut palautukset tarvittaessa molemmissa liikkeissä. Perjantaina palautin, niin maanantaina olikin jo rahat palautettuna :)
 
XXL takuut on yhtä tyhjän kanssa. Tein reklamaation eräästä XXL:n paskatuotteesta. Mutta eiväthän ne laiskat patalaput viitsineet tehdä yhtään mitään asian eteen.

En ole ostanut yhtään mitään XXL:stä viimeiseen 7 kuukauteen. Enkä tule mitään ostamaankaan ikinä enää.
Muutenkin nuo XXL kamat on kuraa suurimmalta osin. Halvimpia Nikejä yms.

White pyörien rungot on vissiin tehty jostain lyijystä. Painavat kuin synti ja kestävää kuin tinapaperi.

Piti ostaa MTB MIPS-kypärä. Kävin XXL:ssä kokeilemassa oikean koon. Oli XXL:ssä hyllyssä 99€. Tilasin Saksasta 70€. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa lukea ennen tilaamista XXL:n palautus- ja vaihtoehdot. '100% tyytyväisyystakuu' on oikeasti vaihtotakuu ja vaihtaa saa tuotteensa vain kerran saman kategorian tuotteeseen. Pitää olla tarkkana tämän puljun kanssa.
 
Kannattaa lukea ennen tilaamista XXL:n palautus- ja vaihtoehdot. '100% tyytyväisyystakuu' on oikeasti vaihtotakuu ja vaihtaa saa tuotteensa vain kerran saman kategorian tuotteeseen. Pitää olla tarkkana tämän puljun kanssa.
Moniko kauppa antaa sun käyttää kenkiä viikkoja ja sitten palauttaa takaisin jos ei miellytä? XXL taitaa olla ainut. Käyttämätön tuote onnistuu kyllä palautus/rahat takaisin.
 
Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
 
Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
 
Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
Mainoslehdessä oli tarjous joku aika sitten kuivaavasta pesukoneesta. Ei onnistunut osto myymälästä, piti tilata netin kautta.
 
Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
Mainoslehdessä oli tarjous joku aika sitten kuivaavasta pesukoneesta. Ei onnistunut osto myymälästä, piti tilata netin kautta.
Muistelin että mainostivat tässä hiljattain "mainoslupausta" ja löytyihän siitä ihan heidän webbisivukin Mainoslupaus - Power.fi
Mainoslupaus takaa, että saat myymälästä mainoslehden tuotteen ilmoitettuun hintaan kampanjan voimassaolon ajan. Jos tuote on tilapäisesti loppunut, toimitamme sen sinulle mahdollisimman pian. Mainoslupaus myös takaa, että saat vastaavan tuotteen ilmoitettuun hintaan, mikäli mainostuotetta ei ole mahdollista toimittaa. Mainoslupaus ei koske erämerkittyjä tuotteita.
 
Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
Vai että ihan kotonta kävis hakemassa? No johan nyt ois... Eiköhän mee ihan myyjäliikkeen palautusehtojen mukaisesti kuitenkin.
 
Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
Aikoinaan olin palauttamassa anttilaan 55" televisiota, ja asiakaspalvelun kautta järjestyi haku kotoa koska itsellä ei ole kuljetusmahdollisuuksia. Ei tullut mitään lisäkustannuksia. Eli kannattaa asiakaspalvelusta kysyä asiaa, luulisi että saattaa se onnistua muuallakin.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
Huonoimmassa tapauksessa voit joutua jopa maksamaan tuon palautuksesta, koska on jo sen verran iso ettei mene postissakaan tavallisena pakettina vaan kalliimmalla hinnalla. Ei monet kaupat edes tarjoa muuta, kuin kotiinkuljetusta tai noutoa kaupasta noille isoille. Jos edes mietit sitä palauttamista niin kannattaa etukäteen kysyä mikä käytäntö niillä on, koska ilmaista palautusta ei tarvitse enää tarjota.
 
Huonoimmassa tapauksessa voit joutua jopa maksamaan tuon palautuksesta, koska on jo sen verran iso ettei mene postissakaan tavallisena pakettina vaan kalliimmalla hinnalla. Ei monet kaupat edes tarjoa muuta, kuin kotiinkuljetusta tai noutoa kaupasta noille isoille. Jos edes mietit sitä palauttamista niin kannattaa etukäteen kysyä mikä käytäntö niillä on, koska ilmaista palautusta ei tarvitse enää tarjota.

Jos palautus ei ole maksuton niin siitä pitää erikseen ilmoittaa. Noiden ylisuurien pakettien palautus ei ollut ilmaista edes "vanhan lain" aikaan, silloinkin erikoiskuljetusta vaativat tuotteet joutui palauttamaan omalla kustannuksella.
 
Ei nyt suoranaisesti asiakaspalveluun liity mutta viime sunnuntaina laitoin gigantista tilausta ja ei ole vieläkään saapunut ja tämän viikon "klubi-etuna" olisi nopea toimitus 1-4 päivää, mitä aktuaalista sontaa?
Postia/bringiäkään ei voi syyttää kun gigantilla kesti 2 päivää saada varastossa oleva tuota liikkumaan.
 
Ei nyt suoranaisesti asiakaspalveluun liity mutta viime sunnuntaina laitoin gigantista tilausta ja ei ole vieläkään saapunut ja tämän viikon "klubi-etuna" olisi nopea toimitus 1-4 päivää, mitä aktuaalista sontaa?
Postia/bringiäkään ei voi syyttää kun gigantilla kesti 2 päivää saada varastossa oleva tuota liikkumaan.
No olisit hakenut myymälästä, jos oli kiire saada? Ihan yleistä tietoahan se on, että helposti se viikko menee toimituksessa. Nopeammat on lähinnä tuuria.
 
Paitsi että lähin myymälä on parin tunnin reissun takana paluumatka mukaan laskien. Kaippa sitä ei ole vain tullut ajatelleeksi kauan menny tuolta tilatessa kun harvemmin viikonloppuisin mitään tilaillut.
 
Sivuaa ehkä vaivoin tätä ketjua, mutta onko tietoa, pystyykö pelkän sarjanumeron tms. perusteella etsimään kaupalta ostokuittia? Tilanne on siis se, että ostin käytettynä kameran, ja ostaja olikin mystisesti hukannut ostokuitin. Kamera on Verkkokauppa.comista ostettu n. vuosi sitten. Ostopäivääkään myyjä ei tarkkaan muistanut. Vaikka tuossa olisikin vain vuoden takuu, niin kuitti lienee hyvä olla olemassa, jos vaikka joutuu kotivakuutuksesta hakemaan korvausta tms.
 
Riippuu kaupasta. Läheskään jokainen kauppa ei ota sarjanumeroita ylös. Kotivakuutukseen et tarvinne kuittia.
 
Ihan mielenkiinnolla kysyisin et onko kukaan hakenut kahta kertaa hintahyvityksen gigantista? Ostin 14.12 töllön hintaan 899e viikossa tippui 799euroon hain tosta ton 100e pois. Nyt kyseinen töllö on alessa 599e hintaan. Kummiskin tuo 50päivän tyytyväisyystakuu on vielä voimassa.

Jep. Näin tein gigantin kanssa viime telkkariostoksen kanssa. Ekaksi tippui 100e ja sitten 50e.
 
Sivuaa ehkä vaivoin tätä ketjua, mutta onko tietoa, pystyykö pelkän sarjanumeron tms. perusteella etsimään kaupalta ostokuittia? Tilanne on siis se, että ostin käytettynä kameran, ja ostaja olikin mystisesti hukannut ostokuitin. Kamera on Verkkokauppa.comista ostettu n. vuosi sitten. Ostopäivääkään myyjä ei tarkkaan muistanut. Vaikka tuossa olisikin vain vuoden takuu, niin kuitti lienee hyvä olla olemassa, jos vaikka joutuu kotivakuutuksesta hakemaan korvausta tms.
Jos netin kautta ostettu niin löytyy omasta tilistä kaikki ostetut tuotteet. Jos taas paikanpäällä ostettu ilman netin kautta tilaamista niin sitten menee vaikeammaksi ja alkuperäisen ostajan se pyyntö muutenkin pitää tehdä. Jos kortilla maksu tehty niin on se kuitin saaminen mahdollista.
 
Jos netin kautta ostettu niin löytyy omasta tilistä kaikki ostetut tuotteet. Jos taas paikanpäällä ostettu ilman netin kautta tilaamista niin sitten menee vaikeammaksi ja alkuperäisen ostajan se pyyntö muutenkin pitää tehdä. Jos kortilla maksu tehty niin on se kuitin saaminen mahdollista.
Ne mitään kuitteja kysele kotivakuutuksesta, jos et ole ns. epäilyttävä asiakas. 4kpl n.500-1000e vakuutushakemusta tehty, tosin n.1 per vuosi. OP kyseessä.
Toki jos esim. iPaske hajoaa mystisesti aina uuden julkaisussa, niin en ihmettele.
 
Ne mitään kuitteja kysele kotivakuutuksesta, jos et ole ns. epäilyttävä asiakas. 4kpl n.500-1000e vakuutushakemusta tehty, tosin n.1 per vuosi. OP kyseessä.
Toki jos esim. iPaske hajoaa mystisesti aina uuden julkaisussa, niin en ihmettele.
Tiedän kyllä, mutta jos ostaja sen kuitin haluaa niin ei ole mun ongelma enkä mistään kuitin vaatimuksista ole puhunut kertakaan muutenkaan.
 
Tammiston Gigantissa oli vaikeuksia saada myyjää edes juttusille, ja kun saatiin niin palveluhalukkuus oli kyllä niin matalalla tasolla että päädyimme vaihtamaan liikettä. Viereinen Power taas oli ihan erilainen kokemus positiivisessa mielessä.
 
Tammiston Gigantissa oli vaikeuksia saada myyjää edes juttusille, ja kun saatiin niin palveluhalukkuus oli kyllä niin matalalla tasolla että päädyimme vaihtamaan liikettä. Viereinen Power taas oli ihan erilainen kokemus positiivisessa mielessä.
Samat kokemukset myös itsellä sieltä.
 
Sortuivat sitten Gigantilta myymään asiakaspalautuksen uutena tuotteena. Tuote sinänsä toimiva, mutta käytönjäljet kyllä huomaa ja pahoinpidellyn pakkauksen+ohjekirjan. Eikös näistä tapauksista pitäisi yleensä saada jonkinmoinen alennus?
 
Verkkokaupasta noin puoli vuotta sitten ostamassani näytössä on alkanut ilmetä häiriöitä paneelin alareunassa, eikä liitäntöjen tai johtojen vaihtaminen auta. Pystynkö saamaan rahat takaisin vai lähtee näyttö vaan helvetilliseen huolto kierteeseen?
 
Verkkokaupasta noin puoli vuotta sitten ostamassani näytössä on alkanut ilmetä häiriöitä paneelin alareunassa, eikä liitäntöjen tai johtojen vaihtaminen auta. Pystynkö saamaan rahat takaisin vai lähtee näyttö vaan helvetilliseen huolto kierteeseen?
Ei siitä nyt mitään rahoja takaisin makseta. Monilla valmistajilla annetaan tilalle suoraan toinen näyttö ja viallinen viedään pois. Kannattaa selvittää miten takuu omassa näytössä toimii.
 
Sortuivat sitten Gigantilta myymään asiakaspalautuksen uutena tuotteena. Tuote sinänsä toimiva, mutta käytönjäljet kyllä huomaa ja pahoinpidellyn pakkauksen+ohjekirjan. Eikös näistä tapauksista pitäisi yleensä saada jonkinmoinen alennus?

Näitä näyttää oleva täällä melko jatkuvasti. Eikös nämä ole ihan rikoslaissa tarkoitettuja petoksia, eli poliisille vain tekemään rikosilmoitus.
 
Oli aika yllätys kun tilasin tämän chromebookin gigantista:

En tiedä mistä gigantti nuo tekniset tiedot on hankkinut (N4100, 15.6 HD näyttö), mutta minulle tuli tämä kone (N5000, 15.6 FHD IPS kosketusnäyttö)
"NX.HKCED.006"


Ihan kiva kun hintaakin oli alennettu 399 eurosta -> 299 euroon.
 
Viimeksi muokattu:
Oli aika yllätys kun tilasin tämän chromebookin gigantista:

En tiedä mistä gigantti nuo tekniset tiedot on hankkinut (N4100, 15.6 HD näyttö), mutta minulle tuli tämä kone (N5000, 15.6 FHD IPS kosketusnäyttö)
"NX.HKCED.006"


Ihan kiva kun hintaakin oli alennettu 499 eurosta ->
14807532.jpg
Teetkö reklamaation? ;)
 
Gigantissa on erittäin hyvässä tarjouksessa Suunto5-urheilukello. No, haluamani väri joka on myös halvin, on Jyväskylästä loppu. Ei saa myöskään verkkokaupasta tilattua. Ihan hienoa toimintaa, kun houkutellaan asiakasta hinnalla mitä ei voi hyödyntää.
 
Tiedoksi että Verkkokaupalla vähemmän yllättäen hirmuiset ruuhkat tilausten käsittelyssä. Tavaraa olisi hyllyssä, mutta pelkkään käsittelyyn tuntuu tuhraantuvan 2-3 päivää ja siihen postin sekoilut päälle.
 
Tiedoksi että Verkkokaupalla vähemmän yllättäen hirmuiset ruuhkat tilausten käsittelyssä. Tavaraa olisi hyllyssä, mutta pelkkään käsittelyyn tuntuu tuhraantuvan 2-3 päivää ja siihen postin sekoilut päälle.
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.
 
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.

Itsellä on yritysasiakkaana kyllä tullut seuraavan päivän postissa edellisen päivän tilaukset, mutta rahvaan asioista en tiedä. Nyt nykii kaikki.
 
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.
Sen verran vähintään. Vielä reilu vuosi takaperin varastossa oleva tavara laitettiin liikkeelle jopa samana tai viimeistään seuraavana päivänä. Oli yksi iso syy miksi tuolta tilasin paljon tavaraa. Kolmesta viiteen päivään menee nykyään. Tullut tilattua nykyään sieltä mistä halvimmalla saa, kun verkkis on tuon valttinsa eli nopeat toimitukset lopettanut.
 
Tiedoksi että Verkkokaupalla vähemmän yllättäen hirmuiset ruuhkat tilausten käsittelyssä. Tavaraa olisi hyllyssä, mutta pelkkään käsittelyyn tuntuu tuhraantuvan 2-3 päivää ja siihen postin sekoilut päälle.

Kestäisikin vain 2-3 päivää. Nyt viidettä päivää tilaukseni "käsittelyssä", vaikka tavaraa oli hyllyssä ja on varattu tilaukselleni.
 
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.

Verkkokauppa.com on ainut lafka josta olen saanut AINA 1-2 pv sisällä tilauksesta tavarat. Toisin kuin vaikka jimms, joilla kestää välillä viikko lähettää tavarat, joita ei sitten saa myöskään reklamoida.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 434
Viestejä
4 512 104
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom