- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 251
Niin, tuliko uutena asiana, että kivijalkaliikkeessä palautusoikeus ylipäätänsä on täysin vapaaehtoinen lisäpalvelu asiakkaille ja liike saa itse määrittää palautuksen ehdot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei saa myöskään verkosta tilanteessa avattua tuotteita palauttaa Giganttiin heidän uusien ehtojen mukaan.Olis tarvetta uudelle puhelimelle ja ajattelin myymälästä käydä sellaisen nappaamassa kunnes huomasin, että palautusoikeutta ei näille ole jos ostaa myymälästä. Tämä siis powerissa mutta kun katsoin niin näköjään gigantissa sama juttu. Ilmeisesti porukka on näitä sen verran palautellut että tällainen rajoitus on laitettu, muistaakseni ei aiemmin ole ollut. Sinänsä vain vähän ihme juttu kun missään muissa tuotteissa ei samaa ole. Pitää sitten netistä tilailla.
Ei saa myöskään verkosta tilanteessa avattua tuotteita palauttaa Giganttiin heidän uusien ehtojen mukaan.
Tämän huomasinkin. Liekö powerilla sitten ihan normi 60 päivän palautusoikeus. No pääasia että edes jonkun mittainen.Verkosta tilatuilla, avatuilla puhelinpakkauksilla on 14 päivän palautusoikeus.
Ehtojen huononeminen tulee aina uutena asiana. Mulle ainakin merkkaa reilu palautusoikeus paljon ja toivon, että se pysyy jatkossa muuttumattomana.Niin, tuliko uutena asiana, että kivijalkaliikkeessä palautusoikeus ylipäätänsä on täysin vapaaehtoinen lisäpalvelu asiakkaille ja liike saa itse määrittää palautuksen ehdot.
Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.
Ei ole. Gigantilla oli ensin se 30 päivän palautusoikeus ~kaikelle oli sitten myymälästä / netistä ostettu ja vaikka olisi käyttänyt 29 päivää. Sen jälkee Poweri lanseerasi oman 60 päivän vastaavan jolloin Gigantti korotti omaansa 50 päivään. Gigantti muutti omia ehtojaan tuossa viime vuoden kesällä(?) ja otti vaihto-oikeuden pois mm puhelimilta jne jotka otettu käyttöön.Kivijalkamyymälässä ehdot ovat aina olleet tuollaiset. Puhelimilla ei ole ikinä ollut palautusoikeutta, mikäli paketti on avattu.
Powerilla taitaa edlleen olla se 60 päivää netistä tilatuille.Kyllä ainakin Gigantissa on ollut ennen sama palautusoikeus puhelimille netissä ja myymälässä, eikä mielestäni Powerikaan siinä vaiheessa rajannut kun laajensi palautusoikeuttaan vastaamaan Giganttia. Uusi juttu nuo eroavat ehdot ja puhelinten poikkeuskäsittely.
Itsellä on kyllä aina ilmoitusviestissää kerrottu että onko mahdollisesti myymälän noutohyllyssä vai haetaanko noutopisteeltä.Gigantissa on pienimmille tuotteille oma noutopisteensä paperikasseineen myymälän sisällä, joka toimii täysin itsepalvelu-periaatteella.
Tästä toki ei ollut mainintaa missään, joten sain turhaan jonottaa väärällä noutopisteellä ja kuunnella jonkun papparaisen avautumista lämpöpumpun "vääräsrä" energialuokasta..
Itsellä on kyllä aina ilmoitusviestissää kerrottu että onko mahdollisesti myymälän noutohyllyssä vai haetaanko noutopisteeltä.
Näin tapahtuikin. Mukavasti hoitunut palautukset tarvittaessa molemmissa liikkeissä. Perjantaina palautin, niin maanantaina olikin jo rahat palautettunaViet liikkkeseen jos mahdollista niin pitäisi mennä oikeastaan yhtä kivuttomasti kuin Gigantissa.
Moniko kauppa antaa sun käyttää kenkiä viikkoja ja sitten palauttaa takaisin jos ei miellytä? XXL taitaa olla ainut. Käyttämätön tuote onnistuu kyllä palautus/rahat takaisin.Kannattaa lukea ennen tilaamista XXL:n palautus- ja vaihtoehdot. '100% tyytyväisyystakuu' on oikeasti vaihtotakuu ja vaihtaa saa tuotteensa vain kerran saman kategorian tuotteeseen. Pitää olla tarkkana tämän puljun kanssa.
Mainoslehdessä oli tarjous joku aika sitten kuivaavasta pesukoneesta. Ei onnistunut osto myymälästä, piti tilata netin kautta.Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
Faija oli käynyt paikallisessa Powerissa kysymässä jääkaappia, leikannut tarjouslehdestä sivun ja sitä näyttänyt myyjälle. Myyjän mukaan ei onnistu liikkeeseen tilaaminen millään ja tarjous muutenkin kuulemma loppunut. Sitten oli ruvennut myymään Powerin omaa Point merkkistä paskakaappia.
Muistelin että mainostivat tässä hiljattain "mainoslupausta" ja löytyihän siitä ihan heidän webbisivukin Mainoslupaus - Power.fiMainoslehdessä oli tarjous joku aika sitten kuivaavasta pesukoneesta. Ei onnistunut osto myymälästä, piti tilata netin kautta.
Vai että ihan kotonta kävis hakemassa? No johan nyt ois... Eiköhän mee ihan myyjäliikkeen palautusehtojen mukaisesti kuitenkin.Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
Aikoinaan olin palauttamassa anttilaan 55" televisiota, ja asiakaspalvelun kautta järjestyi haku kotoa koska itsellä ei ole kuljetusmahdollisuuksia. Ei tullut mitään lisäkustannuksia. Eli kannattaa asiakaspalvelusta kysyä asiaa, luulisi että saattaa se onnistua muuallakin.Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
Huonoimmassa tapauksessa voit joutua jopa maksamaan tuon palautuksesta, koska on jo sen verran iso ettei mene postissakaan tavallisena pakettina vaan kalliimmalla hinnalla. Ei monet kaupat edes tarjoa muuta, kuin kotiinkuljetusta tai noutoa kaupasta noille isoille. Jos edes mietit sitä palauttamista niin kannattaa etukäteen kysyä mikä käytäntö niillä on, koska ilmaista palautusta ei tarvitse enää tarjota.Olisi tarkoitus tilata 65" televisio gigantista, powerista tai verkkokauppa.comista. Jos tarve palauttaa, niin hakevatko kotonta vai pitääkö raahata matkahuoltoon/postiin?
Huonoimmassa tapauksessa voit joutua jopa maksamaan tuon palautuksesta, koska on jo sen verran iso ettei mene postissakaan tavallisena pakettina vaan kalliimmalla hinnalla. Ei monet kaupat edes tarjoa muuta, kuin kotiinkuljetusta tai noutoa kaupasta noille isoille. Jos edes mietit sitä palauttamista niin kannattaa etukäteen kysyä mikä käytäntö niillä on, koska ilmaista palautusta ei tarvitse enää tarjota.
No olisit hakenut myymälästä, jos oli kiire saada? Ihan yleistä tietoahan se on, että helposti se viikko menee toimituksessa. Nopeammat on lähinnä tuuria.Ei nyt suoranaisesti asiakaspalveluun liity mutta viime sunnuntaina laitoin gigantista tilausta ja ei ole vieläkään saapunut ja tämän viikon "klubi-etuna" olisi nopea toimitus 1-4 päivää, mitä aktuaalista sontaa?
Postia/bringiäkään ei voi syyttää kun gigantilla kesti 2 päivää saada varastossa oleva tuota liikkumaan.
Ihan mielenkiinnolla kysyisin et onko kukaan hakenut kahta kertaa hintahyvityksen gigantista? Ostin 14.12 töllön hintaan 899e viikossa tippui 799euroon hain tosta ton 100e pois. Nyt kyseinen töllö on alessa 599e hintaan. Kummiskin tuo 50päivän tyytyväisyystakuu on vielä voimassa.
Jos netin kautta ostettu niin löytyy omasta tilistä kaikki ostetut tuotteet. Jos taas paikanpäällä ostettu ilman netin kautta tilaamista niin sitten menee vaikeammaksi ja alkuperäisen ostajan se pyyntö muutenkin pitää tehdä. Jos kortilla maksu tehty niin on se kuitin saaminen mahdollista.Sivuaa ehkä vaivoin tätä ketjua, mutta onko tietoa, pystyykö pelkän sarjanumeron tms. perusteella etsimään kaupalta ostokuittia? Tilanne on siis se, että ostin käytettynä kameran, ja ostaja olikin mystisesti hukannut ostokuitin. Kamera on Verkkokauppa.comista ostettu n. vuosi sitten. Ostopäivääkään myyjä ei tarkkaan muistanut. Vaikka tuossa olisikin vain vuoden takuu, niin kuitti lienee hyvä olla olemassa, jos vaikka joutuu kotivakuutuksesta hakemaan korvausta tms.
Ne mitään kuitteja kysele kotivakuutuksesta, jos et ole ns. epäilyttävä asiakas. 4kpl n.500-1000e vakuutushakemusta tehty, tosin n.1 per vuosi. OP kyseessä.Jos netin kautta ostettu niin löytyy omasta tilistä kaikki ostetut tuotteet. Jos taas paikanpäällä ostettu ilman netin kautta tilaamista niin sitten menee vaikeammaksi ja alkuperäisen ostajan se pyyntö muutenkin pitää tehdä. Jos kortilla maksu tehty niin on se kuitin saaminen mahdollista.
Tiedän kyllä, mutta jos ostaja sen kuitin haluaa niin ei ole mun ongelma enkä mistään kuitin vaatimuksista ole puhunut kertakaan muutenkaan.Ne mitään kuitteja kysele kotivakuutuksesta, jos et ole ns. epäilyttävä asiakas. 4kpl n.500-1000e vakuutushakemusta tehty, tosin n.1 per vuosi. OP kyseessä.
Toki jos esim. iPaske hajoaa mystisesti aina uuden julkaisussa, niin en ihmettele.
Samat kokemukset myös itsellä sieltä.Tammiston Gigantissa oli vaikeuksia saada myyjää edes juttusille, ja kun saatiin niin palveluhalukkuus oli kyllä niin matalalla tasolla että päädyimme vaihtamaan liikettä. Viereinen Power taas oli ihan erilainen kokemus positiivisessa mielessä.
Ei siitä nyt mitään rahoja takaisin makseta. Monilla valmistajilla annetaan tilalle suoraan toinen näyttö ja viallinen viedään pois. Kannattaa selvittää miten takuu omassa näytössä toimii.Verkkokaupasta noin puoli vuotta sitten ostamassani näytössä on alkanut ilmetä häiriöitä paneelin alareunassa, eikä liitäntöjen tai johtojen vaihtaminen auta. Pystynkö saamaan rahat takaisin vai lähtee näyttö vaan helvetilliseen huolto kierteeseen?
Sortuivat sitten Gigantilta myymään asiakaspalautuksen uutena tuotteena. Tuote sinänsä toimiva, mutta käytönjäljet kyllä huomaa ja pahoinpidellyn pakkauksen+ohjekirjan. Eikös näistä tapauksista pitäisi yleensä saada jonkinmoinen alennus?
Ostitko netistä vai myymälästä?
Sortuivat sitten Gigantilta myymään asiakaspalautuksen uutena tuotteena. Tuote sinänsä toimiva, mutta käytönjäljet kyllä huomaa ja pahoinpidellyn pakkauksen+ohjekirjan. Eikös näistä tapauksista pitäisi yleensä saada jonkinmoinen alennus?
Teetkö reklamaation?Oli aika yllätys kun tilasin tämän chromebookin gigantista:
Acer Chromebook 315 15,6"e; kannettava (hopea) - Chromebookit
Acer Chromebook 315 15,6"e; -kannettava kulkee helposti mukanasi. Pienikokoinen ja kevyt kannettava soveltuu hyvin päivittäiselle käytölle, työskentelyyn tai vapaa-ajalle.www.gigantti.fi
En tiedä mistä gigantti nuo tekniset tiedot on hankkinut (N4100, 15.6 HD näyttö), mutta minulle tuli tämä kone (N5000, 15.6 FHD IPS kosketusnäyttö)
"NX.HKCED.006"
Ihan kiva kun hintaakin oli alennettu 499 eurosta ->
Ehkä ei kannata tällä kertaaTeetkö reklamaation?
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.Tiedoksi että Verkkokaupalla vähemmän yllättäen hirmuiset ruuhkat tilausten käsittelyssä. Tavaraa olisi hyllyssä, mutta pelkkään käsittelyyn tuntuu tuhraantuvan 2-3 päivää ja siihen postin sekoilut päälle.
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.
Sen verran vähintään. Vielä reilu vuosi takaperin varastossa oleva tavara laitettiin liikkeelle jopa samana tai viimeistään seuraavana päivänä. Oli yksi iso syy miksi tuolta tilasin paljon tavaraa. Kolmesta viiteen päivään menee nykyään. Tullut tilattua nykyään sieltä mistä halvimmalla saa, kun verkkis on tuon valttinsa eli nopeat toimitukset lopettanut.Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.
Tiedoksi että Verkkokaupalla vähemmän yllättäen hirmuiset ruuhkat tilausten käsittelyssä. Tavaraa olisi hyllyssä, mutta pelkkään käsittelyyn tuntuu tuhraantuvan 2-3 päivää ja siihen postin sekoilut päälle.
Oman kokemuksen perusteella aina kestänyt tuolla puljulla lähettämisessä vähintään tuo 3 päivää, vaikka joka kerta ollut tavaraa hyllyssä.