Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantille pointsit. Lähigigantissa ei tuotetta X ollut, mutta naapurikaupungin liikkeessä sattui olemaan. Lisäksi jostain syystä tuotteen saamisella oli kiire niin Aspan veijari touhusi minulle maksulinkin sähköpostiin ja tuote oli minulla seuraavana päivänä Matkahuollolla.
 
Verkkokauppa.com on ainut lafka josta olen saanut AINA 1-2 pv sisällä tilauksesta tavarat. Toisin kuin vaikka jimms, joilla kestää välillä viikko lähettää tavarat, joita ei sitten saa myöskään reklamoida.
Mulla ollut just toisin päin :D Noh, en kylläkään viime vuonna pahimpaan aikaan Jimmsistä mitään tilannut, mutta Verkkiksestä on joka ainut kerta kestänyt toimitus noin viikon, josta noin 3 päivää on kestänyt pelkästään lähettämisessä. Kerran olen näppiksen laittanut Verkkikseen takuuseen, joka toimi hienosti. Jimmsillä en ole takuuseen joutunut mitään lähettämään, mutta kerran olen tuotteen palauttanut, mikä sekin toimi ilman moitteita.
 
Oli tarkoitus mennä palauttamaan tuote tänään giganttiin, mutta just huomasin gigantin sivuilla tämän:
Capture.JPG

Oisivat voineet vähän valaista asiaa enemmän. Siirtyykö oikeus ajallisesti tai edes jotain. Jonottelen ruuhkautuneeseen asiakaspalveluun tässä, mutta ei kyllä ihan putkeen ole mennyt tiedottaminen. Gigantin sivuillakin tullut käytyä monena päivänä viikon sisään ja ei tuollaista ilmoitusta näe, ellei mene suoraan palautusohjeet tms ala-sivulle :mad:

"Gigabotti" sentään totteli :redface:
gigab.JPGgigab2.JPG
 
Oli tarkoitus mennä palauttamaan tuote tänään giganttiin, mutta just huomasin gigantin sivuilla tämän:
Capture.JPG

Oisivat voineet vähän valaista asiaa enemmän. Siirtyykö oikeus ajallisesti tai edes jotain. Jonottelen ruuhkautuneeseen asiakaspalveluun tässä, mutta ei kyllä ihan putkeen ole mennyt tiedottaminen. Gigantin sivuillakin tullut käytyä monena päivänä viikon sisään ja ei tuollaista ilmoitusta näe, ellei mene suoraan palautusohjeet tms ala-sivulle :mad:

"Gigabotti" sentään totteli :redface:
gigab.JPGgigab2.JPG
Jos olet hankkinut tuotteen ennen 6.4 niin saat palauttaa, näin oli ainakin kaverille sanottu puhelimessa aspasta
 
Jos olet hankkinut tuotteen ennen 6.4 niin saat palauttaa, näin oli ainakin kaverille sanottu puhelimessa aspasta
Näin se tosiaan on. Ehdin jo vähän hermostua. Hyvin palvelivat chatissa. Tästä ilmoituksen muotoilusta saa kyllä ehkä joku muukin sen kuvan että palautustoiminta on pois käytöstä terveyden suojelemiseksi.
50 päivän palautusoikeus ei ole toistaiseksi voimassa. Syynä tähän on koronaviruksen tartuntariskien minimointi palvelupisteillämme henkilökuntamme ja asiakkaidemme terveyden suojaamiseksi. Voimassa 6.4.2020 alkaen.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt sitte vaan väistelemään ihmisiä sinne palautuspisteelle :redface:
vast.JPG
 
Viime kuussa Gigantista hankitun kuivausrummun hinta laski 100€. Kepillä jäätä ja puhelimella yhteys aspaan, 100 euron lahjakortti tippui heti eikä tarvinnut uhkailla palautuksella. Toki vielä parempi olis ollut palautus ihan rahana mut tulee tuokin käytettyä. Chattiaspassa oli koko ajan vaan pelkkä botti mut puhelimitse sai ihan kohtuullisessa ajassa palvelua.
 
Itellä kävi telkkarin kanssa sama. Soitto aspaan vaihtoehdot oli lahjakortti tai 100euron takaisin maksu pankkitilille tiskillä käydessä.
 
Kuinkas muilla virtaako Verkkokauppa.comista lähetykset normaalisti? Italiasta tuli viikossa Verkkokauppa.comista ei :(
 
Kuukauden vanhasta L33t Gaming Excellence pelituolista laitettu verkkikseen sähköpostia. Tuoli narisee ja paukkuu niin paljon, että kaikki äänet kuuluvat esim. mikin kautta muille. 4.4 verkkiksestä vastattiin näin "Kiitoksia, olen yhteydessä maahantuojaan ja palaan asiaan vastauksen saatuani." Nyt on 16.4 eikä vieläkään vastausta. Eilen laitoin verkkikseen sähköpostia ja kyselin mikä tilanne, mutta ei vastausta. Ensimmäinen kerta kun verkkiksen kanssa pitää hoitaa takuujuttuja eikä kovin hyvältä näytä.

Katsotaan, kun kohta pitäisi myös selvittää verkkiksestä ostetun pölynimurin tehojen katoamista, saako sitäkin odottaa viikkokausia. :facepalm:
 
Kuukauden vanhasta L33t Gaming Excellence pelituolista laitettu verkkikseen sähköpostia. Tuoli narisee ja paukkuu niin paljon, että kaikki äänet kuuluvat esim. mikin kautta muille. 4.4 verkkiksestä vastattiin näin "Kiitoksia, olen yhteydessä maahantuojaan ja palaan asiaan vastauksen saatuani." Nyt on 16.4 eikä vieläkään vastausta. Eilen laitoin verkkikseen sähköpostia ja kyselin mikä tilanne, mutta ei vastausta. Ensimmäinen kerta kun verkkiksen kanssa pitää hoitaa takuujuttuja eikä kovin hyvältä näytä.

Katsotaan, kun kohta pitäisi myös selvittää verkkiksestä ostetun pölynimurin tehojen katoamista, saako sitäkin odottaa viikkokausia. :facepalm:
Kannattaa vaan suosiolla ne pelituolit jättää sinne kauppaan jos hyvää haluaa.

Olethan tarkistanut imurista ettei putkissa ole mitään tukosta? Suodattimet ei tukossa? Pölypussi ei täynnä, koska se vaikuttaa myös tehoon. Lisäksi jos kyseessä on jonkun tunnetun valmistajan imuri niin ihan tyhmää verkkokaupan kautta asiaa hoitaa, kun laitteen oman huollon kautta asia hoituisi nopeammin.
 
Kannattaa vaan suosiolla ne pelituolit jättää sinne kauppaan jos hyvää haluaa.

Olethan tarkistanut imurista ettei putkissa ole mitään tukosta? Suodattimet ei tukossa? Pölypussi ei täynnä, koska se vaikuttaa myös tehoon. Lisäksi jos kyseessä on jonkun tunnetun valmistajan imuri niin ihan tyhmää verkkokaupan kautta asiaa hoitaa, kun laitteen oman huollon kautta asia hoituisi nopeammin.
Normaalien yleisten valmistajien tekemien kodinkoneiden takuuasioissa ei kyllä tosiaan kannata alkaa säätää myyjän kanssa mitään. Ovat vaan turha välikäsi ja hidaste ostajan ja huollon välillä. Maahantuojien nettisivuilla on usein yhteydenottolomakkeet huoltoasioita varten tai vähintään valtuutettujen huoltoliikkeiden yhteystiedot. Pari kertaa on kodinkoneiden osalta tarvinnut selvitellä takuujuttuja, eikä ole muutamaa päivää pitempään mennyt kertaakaan yhteydenottopyynnön jälkeen kun on jo valtuutetusta huollosta otettu yhteyttä ja saatu korjausaika sovituksi.
 
Kannattaa vaan suosiolla ne pelituolit jättää sinne kauppaan jos hyvää haluaa.

Olethan tarkistanut imurista ettei putkissa ole mitään tukosta? Suodattimet ei tukossa? Pölypussi ei täynnä, koska se vaikuttaa myös tehoon.

Täytyykin sitten ensikerralla jättää tuoli kauppaan, vaikka olisikin tarjouksessa ja -90%. Kiitos vinkistä! :whistling:
Imurin kohdalla kaikki tarkistettu, ei vaikutusta. Jossain kohtaa imurointia tehot vaan putoaa eikä jaksa imeä enää muuta kuin pieniä pölykasoja, vaikka olisi kaikki suodattimet juuri putsattu.
 
Etämyynnissä lainmukainen 14vrk palautusoikeus, myymälässä ei. Ei tää niin vaikeeta ole.

Mites homma toimii silloin jos on tilannut tuotteen Gigantin verkkosivuilta, mutta noutanut myymälästä? Eikö se silloinkin ole etämyyntiä kuitenkin?
 
Mites homma toimii silloin jos on tilannut tuotteen Gigantin verkkosivuilta, mutta noutanut myymälästä? Eikö se silloinkin ole etämyyntiä kuitenkin?

On. Se etämyynnin palautusoikeushan on siksi, että et voi verkkosivulta tilatessasi tutustua tuotteeseen toisin kuin kivijalasta ostaessa. Ostopaikka sen määrittelee, ei toimitustapa.

E: Tuosta tarkentamaan vielä linkki: Verkkokauppa ja muu etämyynti ("Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Vaikka toimitustavaksi sovittaisiin nouto myymälästä, kyseessä on etämyynti, jos itse sopimus on tehty etänä. (KRIL 4665/32/2008)")
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jos
Vieläkö on Gigantilla hintatakuu/lupaus voimassa? Ostin tuossa about kk sitten jääkaapin ja pakastimen. Kesti nekin tulla parisen viikkoa eli ei nuo ole ollut käytössä kuin muutaman viikon vasta. Nyt samat tuotteet 20e/kpl halvemmalla. Onnistuuko saamaan tuolta hintaerotus takaisin?
 
Vieläkö on Gigantilla hintatakuu/lupaus voimassa? Ostin tuossa about kk sitten jääkaapin ja pakastimen. Kesti nekin tulla parisen viikkoa eli ei nuo ole ollut käytössä kuin muutaman viikon vasta. Nyt samat tuotteet 20e/kpl halvemmalla. Onnistuuko saamaan tuolta hintaerotus takaisin?

Paremmin saa varmaan vastauksen sieltä Gigantin aspasta kun täältä. Luulisi onnistuvan.
 
Vieläkö on Gigantilla hintatakuu/lupaus voimassa? Ostin tuossa about kk sitten jääkaapin ja pakastimen. Kesti nekin tulla parisen viikkoa eli ei nuo ole ollut käytössä kuin muutaman viikon vasta. Nyt samat tuotteet 20e/kpl halvemmalla. Onnistuuko saamaan tuolta hintaerotus takaisin?

Eikös tuossa joku maininnut aiemmin jo että koronan vuoksi gigantilla ei ole enää sitä 50pv palautusta toistaiseksi.. Mutta jos on ollut pari viikkoa käytössä niin 14pv palautusoikeus koskee edelleen nettiostoksia eli oisit miettinyt toissapäivänä jne.

Sitten se oleellinen kysymys, mitä helvettiä äijän päässä liikkuu? Jääkaappi/pakastin ei varmaan ollut mikään parin sadan investointi niin eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin taistella jonkun parin kympin takia?
 
Vieläkö on Gigantilla hintatakuu/lupaus voimassa? Ostin tuossa about kk sitten jääkaapin ja pakastimen. Kesti nekin tulla parisen viikkoa eli ei nuo ole ollut käytössä kuin muutaman viikon vasta. Nyt samat tuotteet 20e/kpl halvemmalla. Onnistuuko saamaan tuolta hintaerotus takaisin?
Onnistuu.
 
Eikös tuossa joku maininnut aiemmin jo että koronan vuoksi gigantilla ei ole enää sitä 50pv palautusta toistaiseksi.. Mutta jos on ollut pari viikkoa käytössä niin 14pv palautusoikeus koskee edelleen nettiostoksia eli oisit miettinyt toissapäivänä jne.

Sitten se oleellinen kysymys, mitä helvettiä äijän päässä liikkuu? Jääkaappi/pakastin ei varmaan ollut mikään parin sadan investointi niin eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin taistella jonkun parin kympin takia?

Pari kk sitten ostettu, eli silloin ollut vielä 50pv palautusoikeus käytössä. Aikaisemmin ostetuista tavaroista sitä ei voi perua.
 
Pieni raha se on kotiin päin. Vituttaa vaan kun tuotskin hintaa mitä kytättiin niin odotettiin jonkun aikaa että hints tippuisi sille tasolle. Nyt näköjään pudottanut hintaa vielä 20e siitä
 
Pari kk sitten ostettu, eli silloin ollut vielä 50pv palautusoikeus käytössä. Aikaisemmin ostetuista tavaroista sitä ei voi perua.

Tuossa mainittiin että tulivat vasta pari viikkoa sitten. Nuo nettikaupan takuuhommat yms palautushommat alkavat pyörimään vasta sitten kun toimitus on toimitettu. Ei harmainta aavistusta miten toistenpäin.
 
Tuossa mainittiin että tulivat vasta pari viikkoa sitten. Nuo nettikaupan takuuhommat yms palautushommat alkavat pyörimään vasta sitten kun toimitus on toimitettu. Ei harmainta aavistusta miten toistenpäin.
Palautus yms ehdot ovat aina ostopäivän mukaan
 
Pieni raha se on kotiin päin. Vituttaa vaan kun tuotskin hintaa mitä kytättiin niin odotettiin jonkun aikaa että hints tippuisi sille tasolle. Nyt näköjään pudottanut hintaa vielä 20e siitä

No joo. Kysy ystävällisesti sieltä gigantista että miten on, oisko mahdollista saada jotain lahjakorttia tms niin varmaan saatat saadakin. Täällä alkaa vaan olla vähän liikaa sellaista meininkiä että "tilasin varmuuden vuoksi kolmesta paikasta ja palautan huonoimmat" mikä näkyy kaikille hinnoissa. Ei hyvä kellekään. *Ahmii verenpainelääkkeitä*
 
Palautus yms ehdot ovat aina ostopäivän mukaan
Eikös tuo kuitenkin ole toimituspäivän mukaan? Ainakin lakisääteinen 14 päivän palautusoikeus tietenkin on, mutta kai nyt nuo myyjän antamat lisäpalautusoikeudetkin. Siinähän tuo 50 pv oikeus "kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi" vesittyisi aika tavalla jos vaikka tuotteen toimitus viivästyisi jonkun hämmingin vuoksi
 
Palautus yms ehdot ovat aina ostopäivän mukaan

Nyt puhut kyllä täyttä paskaa. Noilla ehdoillahan jokin nettikauppa voisi viivästyttää toimitusta juuri sen kaksi viikkoa, jolloin palautusehdot eivät enää pätisi.

Yli 20 vuotta kaupan alalla toimineena nämä jutut on kyllä tulleet tutuiksi, ja täälläkin satunnaisesti yksityishenkilönä jotain myyneenä oon oppinut kaksi asiaa:

a) Ei kannata myydä paskaa, ainakaan antamatta ostajan ymmärtää että nyt ollaan tosissaan ostamassa paskaa

b) Kun myy jotain vaikkakin yksityishenkilönä iobbs:ssä, niin pitää olla budjettia sen verran että lupaa ottaa tavaran takaisin jos se on rikki.

c) Mustalaisten (lue: vaikeiden ihmisten) kanssa ei edes neuvotella.

Näitä yksinkertaisia asioita ne siellä gigantissakin noudattavat, eli varmasti saat oikeutta jos et käytä väärin oikeuttasi. Ainakaan montaa kertaa.
 
Nyt puhut kyllä täyttä paskaa. Noilla ehdoillahan jokin nettikauppa voisi viivästyttää toimitusta juuri sen kaksi viikkoa, jolloin palautusehdot eivät enää pätisi.
Älä viitsi. Jos minä ostan 1.4 telkkarin ja se toimitetaan vaikka 8.4 ja tässä välissä kauppias päättääkin että muutetaanpan meidän liikkeen palautusehtoja eli 6.4 alkaen ei voi tuotteita palauttaa. Tämä ei silloin päde 1.4 ostamani telkkariin, koska voimassa on 1.4 tehdyt palautusehdot. 14 vrk palautusoikeus alkaa siitä kun olen vastaanottanut telkkarin. Luulisi että tämä olisi ollut selvää ;)

Yksityishenkilöiden välisellä kaupalla taas ei ole mitään tekemistä tämän/näiden asioiden kanssa joten niitä on turha yrittää tähän tunkea mukaan. Nythän oli kaikenlisäksi kyse hintatakuusta joka gigantilla edelleen on vaikka eivät sitä saa mainostaakaan. Lisäksi jos ne kaupat on tehty ennen tätä Gigantin päätöstä lopettaa palautukset "koronan takia" niin tottakai tuotteen sa palauttaa vaikka sen 20euron tähden. Tosin gigantilla on näissä sen verran pelisilmää että antavat suoraan asiasta sen lahjakortin kyseiselle summalle.
 
Meneeköhän teillä @tjkoo (+muut) nyt palautusehdot ja palautusoikeus aikarajoineen sekaisin? Palautusoikeuteen liittyvät ehdot menee tottakai sen ostohetken mukaan (eli onko 14vrk, 30vrk, 50vrk vai mitälie), koska kauppaan liittyviin ehtoihin sitoudutaan silloin kun tuote ostetaan. Se palautusehtojen puitteissa sovittu palautusoikeus ja tämän aikarajat alkavat sitten luonnollisesti vasta siitä tuotteen vastaanotosta.
 
Viimeksi muokattu:
Meneeköhän teillä @tjkoo (+muut) nyt palautusehdot ja palautusoikeus aikarajoineen sekaisin? Palautusoikeuteen liittyvät ehdot menee tottakai sen ostohetken mukaan (eli onko 14vrk, 30vrk, 50vrk vai mitälie), koska kauppaan liittyviin ehtoihin sitoudutaan silloin kun tuote ostetaan. Se palautusehtojen puitteissa sovittu palautusoikeus ja tämän aikarajat alkavat sitten luonnollisesti vasta siitä tuotteen vastaanotosta.

Jep huomasin, että puhuttiin Juhan kanssa eri asioista.
 
Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että Gigantista saa taas tuota 50 päivän palautusoikeutta nettiostoksiin mutta myymäläostot ovat edelleen ilman palautusoikeutta. Tai ainakin sellaisen kuvan tuosta uudesta tarkennetusta tekstistä saa täällä: Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti (vertaa vanhaan: Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset). Aiemminhan ei tarkennettu "myymälästä ostetuista tuotteista".

Mun mielestä tuossa kohdassa "Muutoksella ei ole vaikutusta kuluttajasuojalain mukaisiin normaaleihin vaihto- ja palautusoikeuksiin. " tiivistyy oleellinen. kuluttajasuojan mukainen palautusoikeus on etämyynnissä 14pv. Ei tuolla missään lue, että Gigantin nettisivuilta ostettaessa 50pv olisi voimassa.
 
Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että Gigantista saa taas tuota 50 päivän palautusoikeutta nettiostoksiin mutta myymäläostot ovat edelleen ilman palautusoikeutta. Tai ainakin sellaisen kuvan tuosta uudesta tarkennetusta tekstistä saa täällä: Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti (vertaa vanhaan: Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset). Aiemminhan ei tarkennettu "myymälästä ostetuista tuotteista".
Aika pahasti nyt kyllä säätävät tuon kanssa, kun just oli tuossa uutisjutussa että koskee myös nettitilauksia, joissa tosin on 14vrk palautusaika. Mutta tuo sivu mainitsee eriteltynä juuri myymälästä ostetut tuotteet.
 
Mun mielestä tuossa kohdassa "Muutoksella ei ole vaikutusta kuluttajasuojalain mukaisiin normaaleihin vaihto- ja palautusoikeuksiin. " tiivistyy oleellinen. kuluttajasuojan mukainen palautusoikeus on etämyynnissä 14pv. Ei tuolla missään lue, että Gigantin nettisivuilta ostettaessa 50pv olisi voimassa.

Koko sivuhan käsittelee puljun 50 päivän palautusoikeutta ja alun huomautuksessa vain todetaan, että ei koske tällä hetkellä myymäläostoksia. Mitäs järkeä on ilmoittaa näin spesifisti "Koronaviruksen aiheuttamasta tilanteesta johtuen myymälöistämme ostetuilla tuotteilla ei valitettavasti toistaiseksi ole 50 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Muutos koskee kaikkia 6.4.2020 jälkeen Gigantin myymälöissä tehtyjä ostoksia." jos oikeasti tarkoitetaan, että 50 päivän palautusoikeus ei ole ollenkaan voimassa. Kyllä tuo tarkennus myymälöistä vihjaa, että 50 päivän palautusoikeus on voimassa netissä. Muutoin on turhaa kiertelyä ja hieman harhaanjohtamistakin, jos pitää jostain lopun disclaimerista päätellä nykytilanne.
 
Koko sivuhan käsittelee puljun 50 päivän palautusoikeutta ja alun huomautuksessa vain todetaan, että ei koske tällä hetkellä myymäläostoksia. Mitäs järkeä on ilmoittaa näin spesifisti "Koronaviruksen aiheuttamasta tilanteesta johtuen myymälöistämme ostetuilla tuotteilla ei valitettavasti toistaiseksi ole 50 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Muutos koskee kaikkia 6.4.2020 jälkeen Gigantin myymälöissä tehtyjä ostoksia." jos oikeasti tarkoitetaan, että 50 päivän palautusoikeus ei ole ollenkaan voimassa. Kyllä tuo tarkennus myymälöistä vihjaa, että 50 päivän palautusoikeus on voimassa netissä. Muutoin on turhaa kiertelyä ja hieman harhaanjohtamistakin, jos pitää jostain lopun disclaimerista päätellä nykytilanne.

Joo, en ollut hereillä. Ehkä noin kuitenkin.
 
Luultavasti korjasivat koskemaan vain myymäliä, koska joutuvat jokatapauksessa ottamaan 14pv takaisin noita etämyyntejä. Se on viruksen yms kannalta yhden tekevää onko tuote ollut asiakkaalla pari viikkoa pidempään.
 
Luultavasti korjasivat koskemaan vain myymäliä, koska joutuvat jokatapauksessa ottamaan 14pv takaisin noita etämyyntejä. Se on viruksen yms kannalta yhden tekevää onko tuote ollut asiakkaalla pari viikkoa pidempään.

Eiköhän tuohon liity myös se, että palautuksista syntyy kuluja, jotka nyt halutaan minimoida epävarmoina aikoina.
 
Eiköhän tuohon liity myös se, että palautuksista syntyy kuluja, jotka nyt halutaan minimoida epävarmoina aikoina.
Varmasti näinkin, en nyt tuossa kommentissa sitä saanut päähäni, vaan ajattelin lähinnä tuota että etämyyntejä on pakko ottaa takaisin. Meilläpäin mitään suurempaa viruskauhua ei vielä ole, joten menee vähän arvailuksi mikä tilanne on käytännön tasolla valtakunnallisesti.

Mutta tähän väliin positiinen palautuskokemus Powerin etämyynniltä. Palautussivu sanoo että asiakas vastaa palautuskustannuksista. Itsellä oli DOA, eli rikkinäisenä toimitettu tuote. Tuon palautuskustannusehdon takia laitoin ensin sähköpostia, mutta neuvoivat käyttämään tuota lomaketta. Kirjoitin lomakkeeseenkin että on DOA enkä halua maksaa palautuskuluja vaan ota rahat 100% takaisin kuin en olisi ikinä ostanutkaan. Sain ohjeet ilmaiseen asiakaspalautukseen, tuote oli perillä alle vuorokaudessa ja parin päivän päästä tuli viesti että ok, rahat tulee 1-2 arkipäivässä. Rahat oli tilillä vasta kolmantena arkipäivänä, mutta ihan ok.

Tietty kesken kaiken ahdisti, kun ostohetkestä aikaa meni melkein 3 viikkoa ja rahaa oli kiinni huomattava summa. Pelkäsi joka vaiheessa pahinta, että uskovatko vian olevan todellinen ja antavatko rahat takaisin vai laittavatko viikkoja ja useita yrityksiä kestävään huoltorumbaan. Mutta ei, kaikki meni lopulta mukinoitta.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.
Itsehän kommentoin jo toisessa yhteydessä, 50 pvän palautuoikeuden poiston oikea syy on että Gigantti on muuttumassa kauppapaikaksi. Eli siellä on muidenkin myymiä tuotteita ja olisihan se epäreilua kilpailla muiden myyjien kanssa ehdoilla johon muut myyjät ei pysty.
Varmaan tämä muutos on nyt hidastunu koronan vuoksi.
Tuo ettei ole ollenkaan palautusoikeutta ollenkaa johtuu että kun firmalla menee huonosti, ei haluta otta turhia tappioita vaan saada myyntiä.


 
Viimeksi muokattu:
50 pvän palautuoikeuden poiston oikea syy on että Gigantti on muuttumassa kauppapaikaksi.
Voisit kyllä oikeasti lopettaa näiden "omien mutujen" postaamisen faktana. Tuo Marketplace ollut käytössä jo pidemmän aikaa, siellä vaan ei juuri myyjiä ole ollut. Gigantin marketplace on lähinnä lisämyyntikanava, tuskin sinne kukaan lähtee pelkästään myymään, tai sitten on oma bisnes jo aika huonossa jamassa muutenkin.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.

Tietysti varauksen voi tehdä collect@storen kautta, jolloin normaali 14 pv:n lakisääteinen palautusoikeus on voimassa.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.

Tuo palautusoikeus myymälästä ostetuille käytetyille puhelimille poistui alkuvuodesta jo ennen koko koronaepisodia. "Palautusoikeus ei koske: Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Poikkeuksena verkosta ja puhelinmyynnistä tilatut tai varatut puhelimet, joissa 14 päivän palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta." (Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom