Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Vieläkö on Gigantilla hintatakuu/lupaus voimassa? Ostin tuossa about kk sitten jääkaapin ja pakastimen. Kesti nekin tulla parisen viikkoa eli ei nuo ole ollut käytössä kuin muutaman viikon vasta. Nyt samat tuotteet 20e/kpl halvemmalla. Onnistuuko saamaan tuolta hintaerotus takaisin?

Eikös tuossa joku maininnut aiemmin jo että koronan vuoksi gigantilla ei ole enää sitä 50pv palautusta toistaiseksi.. Mutta jos on ollut pari viikkoa käytössä niin 14pv palautusoikeus koskee edelleen nettiostoksia eli oisit miettinyt toissapäivänä jne.

Sitten se oleellinen kysymys, mitä helvettiä äijän päässä liikkuu? Jääkaappi/pakastin ei varmaan ollut mikään parin sadan investointi niin eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin taistella jonkun parin kympin takia?
 
Vieläkö on Gigantilla hintatakuu/lupaus voimassa? Ostin tuossa about kk sitten jääkaapin ja pakastimen. Kesti nekin tulla parisen viikkoa eli ei nuo ole ollut käytössä kuin muutaman viikon vasta. Nyt samat tuotteet 20e/kpl halvemmalla. Onnistuuko saamaan tuolta hintaerotus takaisin?
Onnistuu.
 
Eikös tuossa joku maininnut aiemmin jo että koronan vuoksi gigantilla ei ole enää sitä 50pv palautusta toistaiseksi.. Mutta jos on ollut pari viikkoa käytössä niin 14pv palautusoikeus koskee edelleen nettiostoksia eli oisit miettinyt toissapäivänä jne.

Sitten se oleellinen kysymys, mitä helvettiä äijän päässä liikkuu? Jääkaappi/pakastin ei varmaan ollut mikään parin sadan investointi niin eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin taistella jonkun parin kympin takia?

Pari kk sitten ostettu, eli silloin ollut vielä 50pv palautusoikeus käytössä. Aikaisemmin ostetuista tavaroista sitä ei voi perua.
 
Pieni raha se on kotiin päin. Vituttaa vaan kun tuotskin hintaa mitä kytättiin niin odotettiin jonkun aikaa että hints tippuisi sille tasolle. Nyt näköjään pudottanut hintaa vielä 20e siitä
 
Pari kk sitten ostettu, eli silloin ollut vielä 50pv palautusoikeus käytössä. Aikaisemmin ostetuista tavaroista sitä ei voi perua.

Tuossa mainittiin että tulivat vasta pari viikkoa sitten. Nuo nettikaupan takuuhommat yms palautushommat alkavat pyörimään vasta sitten kun toimitus on toimitettu. Ei harmainta aavistusta miten toistenpäin.
 
Tuossa mainittiin että tulivat vasta pari viikkoa sitten. Nuo nettikaupan takuuhommat yms palautushommat alkavat pyörimään vasta sitten kun toimitus on toimitettu. Ei harmainta aavistusta miten toistenpäin.
Palautus yms ehdot ovat aina ostopäivän mukaan
 
Pieni raha se on kotiin päin. Vituttaa vaan kun tuotskin hintaa mitä kytättiin niin odotettiin jonkun aikaa että hints tippuisi sille tasolle. Nyt näköjään pudottanut hintaa vielä 20e siitä

No joo. Kysy ystävällisesti sieltä gigantista että miten on, oisko mahdollista saada jotain lahjakorttia tms niin varmaan saatat saadakin. Täällä alkaa vaan olla vähän liikaa sellaista meininkiä että "tilasin varmuuden vuoksi kolmesta paikasta ja palautan huonoimmat" mikä näkyy kaikille hinnoissa. Ei hyvä kellekään. *Ahmii verenpainelääkkeitä*
 
Palautus yms ehdot ovat aina ostopäivän mukaan
Eikös tuo kuitenkin ole toimituspäivän mukaan? Ainakin lakisääteinen 14 päivän palautusoikeus tietenkin on, mutta kai nyt nuo myyjän antamat lisäpalautusoikeudetkin. Siinähän tuo 50 pv oikeus "kokeilla tuotetta kotonasi ja nähdä vastaako se odotuksiasi" vesittyisi aika tavalla jos vaikka tuotteen toimitus viivästyisi jonkun hämmingin vuoksi
 
Palautus yms ehdot ovat aina ostopäivän mukaan

Nyt puhut kyllä täyttä paskaa. Noilla ehdoillahan jokin nettikauppa voisi viivästyttää toimitusta juuri sen kaksi viikkoa, jolloin palautusehdot eivät enää pätisi.

Yli 20 vuotta kaupan alalla toimineena nämä jutut on kyllä tulleet tutuiksi, ja täälläkin satunnaisesti yksityishenkilönä jotain myyneenä oon oppinut kaksi asiaa:

a) Ei kannata myydä paskaa, ainakaan antamatta ostajan ymmärtää että nyt ollaan tosissaan ostamassa paskaa

b) Kun myy jotain vaikkakin yksityishenkilönä iobbs:ssä, niin pitää olla budjettia sen verran että lupaa ottaa tavaran takaisin jos se on rikki.

c) Mustalaisten (lue: vaikeiden ihmisten) kanssa ei edes neuvotella.

Näitä yksinkertaisia asioita ne siellä gigantissakin noudattavat, eli varmasti saat oikeutta jos et käytä väärin oikeuttasi. Ainakaan montaa kertaa.
 
Nyt puhut kyllä täyttä paskaa. Noilla ehdoillahan jokin nettikauppa voisi viivästyttää toimitusta juuri sen kaksi viikkoa, jolloin palautusehdot eivät enää pätisi.
Älä viitsi. Jos minä ostan 1.4 telkkarin ja se toimitetaan vaikka 8.4 ja tässä välissä kauppias päättääkin että muutetaanpan meidän liikkeen palautusehtoja eli 6.4 alkaen ei voi tuotteita palauttaa. Tämä ei silloin päde 1.4 ostamani telkkariin, koska voimassa on 1.4 tehdyt palautusehdot. 14 vrk palautusoikeus alkaa siitä kun olen vastaanottanut telkkarin. Luulisi että tämä olisi ollut selvää ;)

Yksityishenkilöiden välisellä kaupalla taas ei ole mitään tekemistä tämän/näiden asioiden kanssa joten niitä on turha yrittää tähän tunkea mukaan. Nythän oli kaikenlisäksi kyse hintatakuusta joka gigantilla edelleen on vaikka eivät sitä saa mainostaakaan. Lisäksi jos ne kaupat on tehty ennen tätä Gigantin päätöstä lopettaa palautukset "koronan takia" niin tottakai tuotteen sa palauttaa vaikka sen 20euron tähden. Tosin gigantilla on näissä sen verran pelisilmää että antavat suoraan asiasta sen lahjakortin kyseiselle summalle.
 
Meneeköhän teillä @tjkoo (+muut) nyt palautusehdot ja palautusoikeus aikarajoineen sekaisin? Palautusoikeuteen liittyvät ehdot menee tottakai sen ostohetken mukaan (eli onko 14vrk, 30vrk, 50vrk vai mitälie), koska kauppaan liittyviin ehtoihin sitoudutaan silloin kun tuote ostetaan. Se palautusehtojen puitteissa sovittu palautusoikeus ja tämän aikarajat alkavat sitten luonnollisesti vasta siitä tuotteen vastaanotosta.
 
Viimeksi muokattu:
Meneeköhän teillä @tjkoo (+muut) nyt palautusehdot ja palautusoikeus aikarajoineen sekaisin? Palautusoikeuteen liittyvät ehdot menee tottakai sen ostohetken mukaan (eli onko 14vrk, 30vrk, 50vrk vai mitälie), koska kauppaan liittyviin ehtoihin sitoudutaan silloin kun tuote ostetaan. Se palautusehtojen puitteissa sovittu palautusoikeus ja tämän aikarajat alkavat sitten luonnollisesti vasta siitä tuotteen vastaanotosta.

Jep huomasin, että puhuttiin Juhan kanssa eri asioista.
 
Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että Gigantista saa taas tuota 50 päivän palautusoikeutta nettiostoksiin mutta myymäläostot ovat edelleen ilman palautusoikeutta. Tai ainakin sellaisen kuvan tuosta uudesta tarkennetusta tekstistä saa täällä: Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti (vertaa vanhaan: Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset). Aiemminhan ei tarkennettu "myymälästä ostetuista tuotteista".

Mun mielestä tuossa kohdassa "Muutoksella ei ole vaikutusta kuluttajasuojalain mukaisiin normaaleihin vaihto- ja palautusoikeuksiin. " tiivistyy oleellinen. kuluttajasuojan mukainen palautusoikeus on etämyynnissä 14pv. Ei tuolla missään lue, että Gigantin nettisivuilta ostettaessa 50pv olisi voimassa.
 
Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että Gigantista saa taas tuota 50 päivän palautusoikeutta nettiostoksiin mutta myymäläostot ovat edelleen ilman palautusoikeutta. Tai ainakin sellaisen kuvan tuosta uudesta tarkennetusta tekstistä saa täällä: Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti (vertaa vanhaan: Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset). Aiemminhan ei tarkennettu "myymälästä ostetuista tuotteista".
Aika pahasti nyt kyllä säätävät tuon kanssa, kun just oli tuossa uutisjutussa että koskee myös nettitilauksia, joissa tosin on 14vrk palautusaika. Mutta tuo sivu mainitsee eriteltynä juuri myymälästä ostetut tuotteet.
 
Mun mielestä tuossa kohdassa "Muutoksella ei ole vaikutusta kuluttajasuojalain mukaisiin normaaleihin vaihto- ja palautusoikeuksiin. " tiivistyy oleellinen. kuluttajasuojan mukainen palautusoikeus on etämyynnissä 14pv. Ei tuolla missään lue, että Gigantin nettisivuilta ostettaessa 50pv olisi voimassa.

Koko sivuhan käsittelee puljun 50 päivän palautusoikeutta ja alun huomautuksessa vain todetaan, että ei koske tällä hetkellä myymäläostoksia. Mitäs järkeä on ilmoittaa näin spesifisti "Koronaviruksen aiheuttamasta tilanteesta johtuen myymälöistämme ostetuilla tuotteilla ei valitettavasti toistaiseksi ole 50 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Muutos koskee kaikkia 6.4.2020 jälkeen Gigantin myymälöissä tehtyjä ostoksia." jos oikeasti tarkoitetaan, että 50 päivän palautusoikeus ei ole ollenkaan voimassa. Kyllä tuo tarkennus myymälöistä vihjaa, että 50 päivän palautusoikeus on voimassa netissä. Muutoin on turhaa kiertelyä ja hieman harhaanjohtamistakin, jos pitää jostain lopun disclaimerista päätellä nykytilanne.
 
Koko sivuhan käsittelee puljun 50 päivän palautusoikeutta ja alun huomautuksessa vain todetaan, että ei koske tällä hetkellä myymäläostoksia. Mitäs järkeä on ilmoittaa näin spesifisti "Koronaviruksen aiheuttamasta tilanteesta johtuen myymälöistämme ostetuilla tuotteilla ei valitettavasti toistaiseksi ole 50 päivän vaihto- ja palautusoikeutta. Muutos koskee kaikkia 6.4.2020 jälkeen Gigantin myymälöissä tehtyjä ostoksia." jos oikeasti tarkoitetaan, että 50 päivän palautusoikeus ei ole ollenkaan voimassa. Kyllä tuo tarkennus myymälöistä vihjaa, että 50 päivän palautusoikeus on voimassa netissä. Muutoin on turhaa kiertelyä ja hieman harhaanjohtamistakin, jos pitää jostain lopun disclaimerista päätellä nykytilanne.

Joo, en ollut hereillä. Ehkä noin kuitenkin.
 
Luultavasti korjasivat koskemaan vain myymäliä, koska joutuvat jokatapauksessa ottamaan 14pv takaisin noita etämyyntejä. Se on viruksen yms kannalta yhden tekevää onko tuote ollut asiakkaalla pari viikkoa pidempään.
 
Luultavasti korjasivat koskemaan vain myymäliä, koska joutuvat jokatapauksessa ottamaan 14pv takaisin noita etämyyntejä. Se on viruksen yms kannalta yhden tekevää onko tuote ollut asiakkaalla pari viikkoa pidempään.

Eiköhän tuohon liity myös se, että palautuksista syntyy kuluja, jotka nyt halutaan minimoida epävarmoina aikoina.
 
Eiköhän tuohon liity myös se, että palautuksista syntyy kuluja, jotka nyt halutaan minimoida epävarmoina aikoina.
Varmasti näinkin, en nyt tuossa kommentissa sitä saanut päähäni, vaan ajattelin lähinnä tuota että etämyyntejä on pakko ottaa takaisin. Meilläpäin mitään suurempaa viruskauhua ei vielä ole, joten menee vähän arvailuksi mikä tilanne on käytännön tasolla valtakunnallisesti.

Mutta tähän väliin positiinen palautuskokemus Powerin etämyynniltä. Palautussivu sanoo että asiakas vastaa palautuskustannuksista. Itsellä oli DOA, eli rikkinäisenä toimitettu tuote. Tuon palautuskustannusehdon takia laitoin ensin sähköpostia, mutta neuvoivat käyttämään tuota lomaketta. Kirjoitin lomakkeeseenkin että on DOA enkä halua maksaa palautuskuluja vaan ota rahat 100% takaisin kuin en olisi ikinä ostanutkaan. Sain ohjeet ilmaiseen asiakaspalautukseen, tuote oli perillä alle vuorokaudessa ja parin päivän päästä tuli viesti että ok, rahat tulee 1-2 arkipäivässä. Rahat oli tilillä vasta kolmantena arkipäivänä, mutta ihan ok.

Tietty kesken kaiken ahdisti, kun ostohetkestä aikaa meni melkein 3 viikkoa ja rahaa oli kiinni huomattava summa. Pelkäsi joka vaiheessa pahinta, että uskovatko vian olevan todellinen ja antavatko rahat takaisin vai laittavatko viikkoja ja useita yrityksiä kestävään huoltorumbaan. Mutta ei, kaikki meni lopulta mukinoitta.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.
Itsehän kommentoin jo toisessa yhteydessä, 50 pvän palautuoikeuden poiston oikea syy on että Gigantti on muuttumassa kauppapaikaksi. Eli siellä on muidenkin myymiä tuotteita ja olisihan se epäreilua kilpailla muiden myyjien kanssa ehdoilla johon muut myyjät ei pysty.
Varmaan tämä muutos on nyt hidastunu koronan vuoksi.
Tuo ettei ole ollenkaan palautusoikeutta ollenkaa johtuu että kun firmalla menee huonosti, ei haluta otta turhia tappioita vaan saada myyntiä.


 
Viimeksi muokattu:
50 pvän palautuoikeuden poiston oikea syy on että Gigantti on muuttumassa kauppapaikaksi.
Voisit kyllä oikeasti lopettaa näiden "omien mutujen" postaamisen faktana. Tuo Marketplace ollut käytössä jo pidemmän aikaa, siellä vaan ei juuri myyjiä ole ollut. Gigantin marketplace on lähinnä lisämyyntikanava, tuskin sinne kukaan lähtee pelkästään myymään, tai sitten on oma bisnes jo aika huonossa jamassa muutenkin.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.

Tietysti varauksen voi tehdä collect@storen kautta, jolloin normaali 14 pv:n lakisääteinen palautusoikeus on voimassa.
 
Tulipahan tänään haettua Nokia 7.2 puhelin gigantin tarjouksesta ja tuli yllärinä tuo, ettei palautusoikeutta ole koronan takia. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa pelleilyä, kun liikkeissä saa laitteita räplätä ja puhallella myyjien naamalle, niin sitten palautustuote olisi yllättävän vaarallinen. Ei nyt varmaan kovin kummoinen toimenpide olisi vaikka yhdellä varastotyöntekijällä olla asianmukainen suojavarustus päällä palautusta tarkastellessa tai antaa paketin olla pari päivää koskematta.

Tuo palautusoikeus myymälästä ostetuille käytetyille puhelimille poistui alkuvuodesta jo ennen koko koronaepisodia. "Palautusoikeus ei koske: Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Poikkeuksena verkosta ja puhelinmyynnistä tilatut tai varatut puhelimet, joissa 14 päivän palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta." (Näin Gigantin palautusoikeus toimii - Gigantti)
 
Kyselin tänään tuosta palautusoikeudesta paikallisessa myymälässä ja olivat sitä mieltä, että netissä lukee selkeästi, että 50 päivän palautusoikeus ei ole voimassa myöskään netissä tehdyissä tilauksissa, vaan ainoastaan normaali 14 päivän palautusoikeus. On kyllä todella harhaanjohtavaa mainontaa heiltä, kun tosiaan missään ei mainita, että muutokset koskisivat netissä tehtyjä tilauksia ja tätä erikseen vielä muutettiin tuollaiseen muotoiluun. Toki varmastikkaan tuo heidän linjansa ei pidä, jos joku asiasta eteenpäin valittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Tuo gigantin collect store on ihan pelkkä vitsi ei ikinä löydy tuotetta lähellä olevissa kaupoissa jos jotain on tarjouksessa eli joutuu pääkaupunkiseudulle asti ajaamaan jos haluaa sen siihen hintaa eli suosii vain tiettyä ryhmää ja itsellä on 3 muuta gigantti kauppaa lähempänä.
Siinä power ketju on 100x parempi.
Mitä tulee gigantin takuupuolelle on kaikki toiminut ihan ok.
Olen yhden hiiren ja puhelimen vienyt ja ei ollut mitään pahaa sanottavaa.
Tuota palautusoikeutta en ole ikinä koittanut gigantissa.
 
Voihan sen tilata verkosta lähipostiin, jos ei halua ajaa kauemmas. Viimeviikolla ainakin oman tilaukseni osalta antoi myös tilata tuotteen noudettavaksi lähikauppaan vaikka ei ollut siellä saldoilla (eli 'varaa ja osta' sijaan 'osta netistä' -> oma osoite ja toimitustavaksi nouto, niin voi valita keskusvarastosta toimitettavaksi siihen omaan myymälään).
 
Kaveri osti Verkkokauppa.com liikkeestä Samsung Galaxy s7 edge puhelimen n. pari vuotta sitten tarjouksesta mutta melkein heti ilmestyi näytön reunaan värillinen vilkkuva raita, tämä näyttää olevan tyyppivika kun monella muullakin on samassa puhelimessa näkyvissä tuota raitaa.
Puhelimessa on siis vielä takuuta jäljellä.


Kaveri vei takuuhuoltoon sen aika vasta mutta puhelin tuli takaisin ja Verkkokauppa.com pyytää tarkistusmaksua 39€ tai 200€ huolto maksua.
Tuohan on ilmiselvä takuuasia ja eikös tässä tapauksessa pitäisi pystyä liikkeen tai huollon todistamaan että vika olisi itseaiheutettu?

Puhelimessahan ei ole kolhuja, vika on tyyppivika, suojakuoria on aina käytetty, puhelimessa on takuu jäljellä.
Ainakaan tässä tapauksessa tuota tarkistusmaksua ei pitäisi periä, puhelin on TAKUUNALAINEN!

Täällä esim. on vastaava vika.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Kaveri vei takuuhuoltoon

Etsi Samsung-tukikeskus | Samsung Tuki Suomi

Onks verkkis tos listas, vai veikö sittenkin myyjäliikkeeseen joka ei ole takuuhuolto millekään muulle kuin omalle maahantuonnilleen? Käyttäisin puhelinta näytillä ihan oikeassa huoltopisteessä ensin, jos kerran vika on yleinen niin varmaan jo tiskillä osataan kertoa mistä kiikastaa. Voisin kuvitella että verkkis palauttaa turhat tarkastelumaksunsa siinä vaiheessa jos oikea takuuhuolto korjaa laitteen.
 
Etsi Samsung-tukikeskus | Samsung Tuki Suomi

Onks verkkis tos listas, vai veikö sittenkin myyjäliikkeeseen joka ei ole takuuhuolto millekään muulle kuin omalle maahantuonnilleen? Käyttäisin puhelinta näytillä ihan oikeassa huoltopisteessä ensin, jos kerran vika on yleinen niin varmaan jo tiskillä osataan kertoa mistä kiikastaa. Voisin kuvitella että verkkis palauttaa turhat tarkastelumaksunsa siinä vaiheessa jos oikea takuuhuolto korjaa laitteen.
Verkkokauppa.comista osti puhelimen ja sinne vei, sinne otettiin takuuhuoltoon ja nyt tuli laskupyyntö eikä puhelinta huollettu.
Eli kaippa ne sen verkkokauppa.comista huoltoon lähetti, eihän siinä mitään järkeä olisi että verkkokauppa.com itse myyjillensä pyörittelisi puhelinta ja sitten perivät asiakkaalta rahaa katselusta?

Väärinhän tämä on, itse en maksaisi senttiäkään.
En olisi Verkkokauppa.comista uskonut että alkavat vanhoja asiakkaita tällä tavalla kohtelemaan, pitää muistuttaa ja kertoa jokaiselle tästä jos takuu asiat on tällaisia huijauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Kaveri vei takuuhuoltoon sen aika vasta mutta puhelin tuli takaisin ja Verkkokauppa.com pyytää tarkistusmaksua 39€ tai 200€ huolto maksua.

Tämä tarkoittais sitä, että laitteesta on löydetty takuun ulkopuolinen vika jonka korjaamisesta he ovat tehneet tarjouksen. Myyjä/huoltajaosapuolen tehtävä on todistaa, että vika on syntynyt takuuehtojen vastaisesta käytöstä, kuluttajan ei tarvitse osoittaa että laitetta ei ole käsitelty takuuehtojen vastaisesti.

Varmaan kaverisi sai jonkinlaisen selostuksen saatteena eikä pelkkää "200 euroa kiitos" viestiä? Jos ei saanut, niin sanopa että pyytää sieltä yksityiskohtaiset perustelut ja huoltoselosteen kuvien kanssa mihin takuuhuollon epääminen perustuu, näyttötaakka kun on tässä tapauksessa myyjällä eikä ostajalla. Samalla voi laittaa sinne vaikka muutamat linkit nettiin missä on kuvien ja videoiden kanssa esitelty vastaavaa vikaa samassa puhelinmallissa niin voivat ihmitellä ja miettiä että oliko se sittenkään ulkoinen vaurio vai eikö.

Sitten kun hän on sepustukset saanut ja tiedetään tarkemmat perusteet mihin maksullien huolto perustuu niin on helpompi neuvoa miten kannattaa edetä.
 
Tämä tarkoittais sitä, että laitteesta on löydetty takuun ulkopuolinen vika jonka korjaamisesta he ovat tehneet tarjouksen. Myyjä/huoltajaosapuolen tehtävä on todistaa, että vika on syntynyt takuuehtojen vastaisesta käytöstä, kuluttajan ei tarvitse osoittaa että laitetta ei ole käsitelty takuuehtojen vastaisesti.

Varmaan kaverisi sai jonkinlaisen selostuksen saatteena eikä pelkkää "200 euroa kiitos" viestiä? Jos ei saanut, niin sanopa että pyytää sieltä yksityiskohtaiset perustelut ja huoltoselosteen kuvien kanssa mihin takuuhuollon epääminen perustuu, näyttötaakka kun on tässä tapauksessa myyjällä eikä ostajalla. Samalla voi laittaa sinne vaikka muutamat linkit nettiin missä on kuvien ja videoiden kanssa esitelty vastaavaa vikaa samassa puhelinmallissa niin voivat ihmitellä ja miettiä että oliko se sittenkään ulkoinen vaurio vai eikö.

Sitten kun hän on sepustukset saanut ja tiedetään tarkemmat perusteet mihin maksullien huolto perustuu niin on helpompi neuvoa miten kannattaa edetä.
Pitää kertoa nämä kaverille, vielä ei ole siis noutanut tuota puhelintaan ollenkaan takaisin, oli tullut vain viestiä että perutään maksu ja olisi noudettavissa huoltamattomana.

Laitan infoa sitten miten kävi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota samaa tekee läppärin/television/puhelimen näytöt, kun ne on saanut osumaa jostain. Toki joissain harvoissa tapauksissa se voi olla takuuseen kuuluva vikakin. Eniten ihmetyttää, että kaverisi on juuri ostanut tuon verkkiksestä, kun eikös tuon valmistus ole lopetettu vuosia sitten?
 
Tuota samaa tekee läppärin/television/puhelimen näytöt, kun ne on saanut osumaa jostain. Toki joissain harvoissa tapauksissa se voi olla takuuseen kuuluva vikakin. Eniten ihmetyttää, että kaverisi on juuri ostanut tuon verkkiksestä, kun eikös tuon valmistus ole lopetettu vuosia sitten?
Osti melkein pari vuotta sitten ja nyt vasta vei huoltoon, hetihän se olisi kannattanut viedä mutta takuu on takuu niin huoltoon sen pitäisi mennä.
Kyseessä muuten taitaa olla juurikin tämä S7 edge malli.

Joka tapauksessa ainakaan siitä ei pitäisi periä huoltomaksua, luultavasti tuon vian kanssa voi olla mutta ainakaan siitä ei pitäisi periä turhia maksuja.

Myös täällä on kyseisestä viasta juttua
Problems with the Galaxy S7/Galaxy S7 Edge and how to fix them

Täällä lisää samoista ongelmista
S7 edge flickering screen

Ompas kyseisestä viiva ongelmasta kirjoittanut myös mobiili.fi
Galaxy S7 edge -puhelimien näyttöjä vaivaa ”kuolleiden pikseleiden pinkki viiva”

Lisää löytyy
Samsung Galaxy S7 edge display failing for many due to pink line of death issue

Mielenkiintoista miksi ei Samsung huolla viallisia tuotteitaan vaan myyvät niitä viallisina, en muuten tule itse näiden asioiden ja huolto pelleilyjen takia ikinä ostamaan enää Samsung puhelinta.
 

Liitteet

  • 1099B841-951D-4921-8256-3894E38FB077.png
    1099B841-951D-4921-8256-3894E38FB077.png
    540,5 KB · Luettu: 56
Viimeksi muokattu:
Jos kyseessä olisi ollut softavika (eivät mene takuuseen), niin 35e olisi ollut huollon hinta. 200e tarkoittaa, että siitä on näyttöpaneeli rikki. Samat käytännöt jokaisessa paikassa.
 
Jos kyseessä olisi ollut softavika (eivät mene takuuseen), niin 35e olisi ollut huollon hinta. 200e tarkoittaa, että siitä on näyttöpaneeli rikki. Samat käytännöt jokaisessa paikassa.
Eipä ole paneeli rikki, ei ne pyydä kuin tarkistusmaksua 39€ + rahdit koska ei ole mennyt muka takuuseen vaikka todistetusti kyseinen vika on tyyppivika, linkkini sen kertoo.
Vaikka paneeli olisikin rikki niin se on takuuasia.
200€ olisi verkkokaupan mukaan maksanut jos puhelin olisi korjattu, huijausta siis.
Tuo vikahan on ilmeisesti lattakaapeli vika.
 
Viimeksi muokattu:
Juurikin tuon takia menisin itse viralliseen takuuhuoltoon näyttämään sitä puhelinta. Jos siellä ollaan ajan tasalla, eli tuo on samsungin myöntämä tyyppivika niin pitäisi mennä korjaukseen mukisematta. Tuosta kun ei ole ainakaan mulla tietoa mihin puljuun verkkis ne puhelimet lähettää valohoidettavaksi.
 
Verkkiksen kanssa ei kannata vääntää yhtään näiden kanssa. Heti yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja heidän lausunnon kanssa yhteyttä uudelleen Verkkikseen. Tämän jälkeen tekevät sen mitä kuluttajaneuvoja on lausunut.
 
Gigantilla taitaa olla uusi kulujenvähennyskampanja meneillään.. Kyselin chatin kautta onnistuuko uuden kuitin hankinta tv:een jonka ostin 1.omistajalta. Töllön mukana tuli kuva kuitista, joka oli jo vähän kulahtanut.
Se ei tullut yllätyksenä, että uuden kuitin saa vain kuitissa lukeva henkilö, mutta sitä seurannut tarina olikin jo aika tuubaa.
Näin meni keskustelu:

K: Onko mahdollista saada uusi kuittikopsu, 1.omistajalta (yksityishenkilö) ostamaani tv:hen?

V: Moikka, GDPR-tietosuojalain puitteissa emme valitettavasti voi luovuttaa sinulle tuon television alkuperäisen ostajan kuittia, emmekä myöskään voi siitä sinulle tulostaa uutta kopiota. Sinun tulisi ottaa yhteyttä alkuperäiseen ostajaan ja pyytää häntä pyytämään uusi kopio, jonka hän voi sitten halutessaan välittää sinulle.

K: Mitä kuitista pitää näkyä, että toimii takuuhuollontarpeen sattuessa kohdalle?

V: Jos tulee takuuasiaa, alkuperäisen ostajan tulisi valtuuttaa sinut toimittamaan laite huoltoon vapaamuotoisella valtakirjalla, josta käy ilmi kuitin numero, ostopäivämäärä sekä muut tiedot. Vaikka laite onkin myyty sinulle, lakiteknisesti tv on edelleen alkuperäisen ostajan nimissä, eikä omistajuutta voi ostohetken jälkeen muuttaa. GDPR-tietosuojalaki on valitettavan tiukka tässäkin asiassa, ja me noudatamme sitä tarkasti suojellaksemme asiakkaidemme turvallisuutta.

K: Nyt tuli tuubaa, takuu on laite, ei omistajakohtainen jos kyseessä kauppa yksityishenkilöiden välillä. Vai oletteko jotenkin suomen lain ulkopouolella?


V: Pahoittelut, olin saanut osittain väärää tietoa aiheesta. Kysyn vielä tuosta kuitista, että onko siinä luettavissa käteislaskun numero yläoikealla reunassa, joka alkaa useimmiten numerolla 4?
Tosiaan takuu on laitekohtainen, kuten itsekin sanoit :)
Kuitilta tulee olla luettavissa tuo käteislaskun numero, tai viivakoodi, jotta sen pystyy lukea viivakoodiskannerilla. Jos nämä kohdat on turmeltuneet, alkuperäisen ostajan tulisi pyytää toimittamaan uusi kuittikopio jonka hän voi sitten välittää sinulle.

K: Okei, no se näkyy, joten en tarvitse uutta. Kiitokset vaan :)

V: Hyvä homma. Sitten ei huolta. Kerrotko vielä kyseisen numeron niin merkkaan tietoihin :)

Että silleen.. Jäi nro ilmoittamatta, tiedä mitä kiusaa olisi saanut sillä aikaan :D
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia missä on takuun väitetty olevan henk.koht?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 110
Viestejä
4 878 289
Jäsenet
78 764
Uusin jäsen
Jonny

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom