Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Pahoittelut triplana postaamisesta, mutta pääsin käymään vihdoin kotona omalla koneellani ja siellä oli sittenkin tallella screenshot näytönohjaimen sivusta kampanjapäivänä.

Tuossa sanotaan vain että koodeja on "rajoitettu erä", ja teksti oli sivulla vielä siinä vaiheessa kun itse tein tilauksen. Mielestäni tuon tekstin olisi ainakin saanut ottaa pois tuosta siinä vaiheessa kun niitä koodeja ei enää oikeasti ollut uusille tilaajille..

editti lisäys:

@Kvarkki Oliko esim. tällä sivulla sitten jossain välissä vähän selkeämmin tuotu ilmi että kyse onkin käytännössä vähän niin kuin arvonnasta ja jäi itseltäni huomaamatta? Vai jossain muualla?

gigantti_2070s.png
Mahtava juttu, että saatiin se screenshotti tänne. Tuohan selvästi vahvistaa sen minkä oletinkin, eli jos maininta on ollut sivulla tilausvaiheeessa, olet oikeutettu siihen koodiin. Tilauksen jälkeen ei voi selvitä, että et saakkaan koodia, koska kyse ei ollut mistään arvonnasta.

Kuluttajaviranomaiseen ehdottomasti yhteyttä niin saat sen mikä sinulle kuuluu.
 
Täällä loppui myös Gigantissa asiointi, lyhyen ajan sisään ovat nyt perseilleet kahteen kertaan.

1. Ensimmäisellä kerralla oli kampanja ilmaisesta kotiinkuljetuksesta tiskikoneen kanssa, laskuttivat silti. Sitten kun jälkeenpäin meni rahoja penäämään niin kloppi tiskin takaa sanoo että "mulla on tässä nyt vaan sun sana". Niinku mitä, eikö ne idiootit osaa katsoa kuitista päivämäärää ja tsekata olikohan silloin tämänmoinen kampanja päällä. No oli, ja rahatkin tuli lopulta bensoja myöten jota kului tämän selvittelyyn.

2. OLED-ketjussa jo moneen otteeseen tästä avautunut. Mutta pähkinänkuoressa: ostan parin tonnin oled-telkkarin, huomaan että siinä on vikaa (tummentumaa paneelissa) mutta luin jostain että saattaa korjaantua itsestään aika nopeastikin kun paneeli "herää". No niin ei käynyt ja aika tasan viikon päästä olen yhteydessä Giganttiin että haluan uuden television kun tämä on rikki. Eivät siihen suostu vaan heiluttavat LGn käyntikorttia ja mussuttavat että olisi HETI pitänyt tästä ilmoittaa, viikko on liian pitkä aika. Kauppoja en voi myöskään perua ilman LGtä koska he eivät voi ottaa viallista tuotetta vastaan. Tässäkin asiassa Gigantin kloppi osasi yllättää kun totesin että miten voi olla asiakkaan vika jos osuu rikkinäinen kohdalle ja siitä koituu vaivaa ostajalle, kloppi vastaa "no ei se ole meidänkään vika".

Joskus tekisi mieli lyödä.
 
Mahtava juttu, että saatiin se screenshotti tänne. Tuohan selvästi vahvistaa sen minkä oletinkin, eli jos maininta on ollut sivulla tilausvaiheeessa, olet oikeutettu siihen koodiin. Tilauksen jälkeen ei voi selvitä, että et saakkaan koodia, koska kyse ei ollut mistään arvonnasta.

Kuluttajaviranomaiseen ehdottomasti yhteyttä niin saat sen mikä sinulle kuuluu.

Samaa mieltä. Tuossa suoraan sanotaan että "COD kaupan päälle" eli ihan selvä asia. Sinulle kuuluu koodi, ihan läpihuutojuttu.
 
Täällä loppui myös Gigantissa asiointi, lyhyen ajan sisään ovat nyt perseilleet kahteen kertaan.
Oon huomena menossa ekaa kertaa ikinä palauttamaan mitään ja juuri Giganttiin :) huvittaa jo etukäteen. Ostin siis viikkoa sitten erään tuotteen ja sain jo ostaessa myyjältä vittuilua kun kysyin palautuksesta. Oon sen verran hullu, että yritän pyrkiä saman klopin pakeille. Yritin kysyä siis tarkemmin palautusehdoista ja siitä prosessista. Jantteri oli kuin papukaija tai rikkinäinen lp-levy ja hoki vain että "tuotten pitää olla myyntikunnossa". Mitään sen täsmällisempää vastausta en saanut millään irti. Jos myyjä ei osaa lafkan palautusehtoja sen tarkemmin, niin printtais asiakkaalle vaikka niitten kotisivuilta käteen ne niin jäisi vähän parempi fiilis. Osaan ne kyllä itekin kaivaa esille, mutta vähän hölmöltä se tuntuu ostotilanteessa alkaa niitä itse selvittämään.
 
Gigantillakin vähän toi asiakaspalvelu muuttunut.

Vuosia sitten kun nää lisätakuut oli kovassa huudossa, niin myyjä erikseen ohjeisti miten kannattaa kaataa limsaa digiboxiin, jotta saa 3v päästä uuden mallin ilmaiseksi, :D ja vielä erikseen sano et sokeripitoinen tuhoaa paremmin kuin pelkkä vesi.

Tästä pari vuotta ja tietokoneen oston yhteydessä ”tiputat sen vahingossa sit lattialle 3v päästä”.

Ja vaikka toki näin en toiminut, niin ”kuulema” takuun lopussa ilman kyselyitä vaihtoivat..siis olisivat vaihtaneet uusiin sen vuoden malleihin laitteet. [emoji23]
 
Proshopille iso miinus. Asus+intel-kampanjaan liittyvä toimitus siirtyy ja siirtyy. Lienee turha haaveilla cashbackista vaan peruuttaa tilaus.

Tilasin kesällä heiltä näytönohjaimen, toimitusaika muuttui 3 kertaa ennenkuin peruin koko tilauksen. BF alesta tilasin prossun jäähyineen, toimitusaika muuttui pari kertaa ennenkuin peruin tilauksen ja hain suosiolla prossuni gigantin hyllystä.
 
Tilasin kesällä heiltä näytönohjaimen, toimitusaika muuttui 3 kertaa ennenkuin peruin koko tilauksen. BF alesta tilasin prossun jäähyineen, toimitusaika muuttui pari kertaa ennenkuin peruin tilauksen ja hain suosiolla prossuni gigantin hyllystä.
Sama homma näköjään, nyt näyttää olevan kaikki tuotteet varastossa. Mihin tähtien asentoon toi mahtaa perustua?
 
Täällä loppui myös Gigantissa asiointi, lyhyen ajan sisään ovat nyt perseilleet kahteen kertaan.
..

2. OLED-ketjussa jo moneen otteeseen tästä avautunut. Mutta pähkinänkuoressa: ostan parin tonnin oled-telkkarin, huomaan että siinä on vikaa (tummentumaa paneelissa) mutta luin jostain että saattaa korjaantua itsestään aika nopeastikin kun paneeli "herää". No niin ei käynyt ja aika tasan viikon päästä olen yhteydessä Giganttiin että haluan uuden television kun tämä on rikki. Eivät siihen suostu vaan heiluttavat LGn käyntikorttia ja mussuttavat että olisi HETI pitänyt tästä ilmoittaa, viikko on liian pitkä aika. Kauppoja en voi myöskään perua ilman LGtä koska he eivät voi ottaa viallista tuotetta vastaan. Tässäkin asiassa Gigantin kloppi osasi yllättää kun totesin että miten voi olla asiakkaan vika jos osuu rikkinäinen kohdalle ja siitä koituu vaivaa ostajalle, kloppi vastaa "no ei se ole meidänkään vika".

Joskus tekisi mieli lyödä.
Veikkaan, että et vain osannut kommunikoida oikein. Sillä milloin tuotteessa ilmenee virhe ei ole väliä. He voivat lain mukaan joko korjata tuotteen, antaa vastaavan tilalle tai palauttaa rahat. Ja lain mukaan voit tottakai asioida vain Gigantin kanssa, ei LG:n.
Itse vain palauttaisin tuotteen (heillähän on 60 pvä) palautusoikeus.
 
Eilen samasta asiasta soitin aspaan kun ei koodia tullut paketissa eikä kuittia. Lupasi selvittää asian ja hetken päästä tuli tekstiviestinä koodi.

Edit. Tilasin siis sunnuntaina kun tuli uusi erä/jämä 2060.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan, että et vain osannut kommunikoida oikein. Sillä milloin tuotteessa ilmenee virhe ei ole väliä. He voivat lain mukaan joko korjata tuotteen, antaa vastaavan tilalle tai palauttaa rahat. Ja lain mukaan voit tottakai asioida vain Gigantin kanssa, ei LG:n.
Itse vain palauttaisin tuotteen (heillähän on 60 pvä) palautusoikeus.

Niin tuossa on se hauska pointti että palautusoikeus koskee myyntikuntoisia tuotteita. Jos tuote on viallinen, niin palautusoikeus ei voimassa. Tässä tapauksessa siis Gigantti voi kieltäytyä palautuksesta ja laittaa tuotteen huoltoon. Palautus olisi pitänyt tehdä sanomalla että ei ollut tuotteeseen tyytyväinen. Mutta Gigantin pitää tietenkin ottaa tuote vastaan ja toimittaa se huoltoon ilman että asiakkaan tarvitsee asioida LG:n kanssa. Tietysti kannattaa muistaa laskuttaa kaikki bensa- ja puhelinkulut jotka kuluvat asian hoitamiseen Gigantilta.
 
Niin tuossa on se hauska pointti että palautusoikeus koskee myyntikuntoisia tuotteita. Jos tuote on viallinen, niin palautusoikeus ei voimassa. Tässä tapauksessa siis Gigantti voi kieltäytyä palautuksesta ja laittaa tuotteen huoltoon. Palautus olisi pitänyt tehdä sanomalla että ei ollut tuotteeseen tyytyväinen. Mutta Gigantin pitää tietenkin ottaa tuote vastaan ja toimittaa se huoltoon ilman että asiakkaan tarvitsee asioida LG:n kanssa. Tietysti kannattaa muistaa laskuttaa kaikki bensa- ja puhelinkulut jotka kuluvat asian hoitamiseen Gigantilta.
Ellei tuo televisio ole niillä nyt niin menet vain toiseen liikkeeseen ja palautat, et sano mitään mistään vioista. En usko, että niillä on mitään logia. Tämä tietenkin riippuu mitä haluaa, haluaako korjauksen vai haluaako vain päästä eroon koko roskasta.
 
Itse ostin LG:n telkkarin pari vuotta sitten joulun alla, ja sen kuva oli aika kamalaa katsottavaa valovuodon ym. takia. Vein sen takaisin paikalliseen giganttiin, jossa sanoin että kuva on aivan karmea valovuotojen ym takia, koko paneeli voi olla viallinen mutta haluan palauttaa laitteen joka tapauksessa. Kaveri sano vaan että ok, heidän tyypit tsekkaa että laittavatko huoltoon vai eivät mutta mä sain hyvityksen ihan suorilta ilman tappelua.

Taitaa siis riippua liikkeestä ja henkilöstäkin miten menetellään...
 
Ellei tuo televisio ole niillä nyt niin menet vain toiseen liikkeeseen ja palautat, et sano mitään mistään vioista. En usko, että niillä on mitään logia. Tämä tietenkin riippuu mitä haluaa, haluaako korjauksen vai haluaako vain päästä eroon koko roskasta.

Joo, se on huomattu että logia ei ole. Saman asian selittänyt alusta alkaen moneen kertaan aina kun asioin kyseisen puljun kanssa. Tilanne on nyt tosiaan se että mulla on mailissa LGn mielipide siitä ettei töllössä ole mitään vikaa mitä pitäisi korjata joten tuo lähtee palautukseen ja ostan jostain muualta.

Liitteenä vielä kuva "ei vikaa"

IMG_20191203_232745.jpg
 
Itsellä on myös kokemuksia mahdollisesti viallisen laitteen palautuksesta Poweriin. Tosiaan kannattaa keksiä jokin muu syy, esimerkiksi että laite on väärän värinen, itse meinasin käyttää sitä jos tulevaisuudessa jotain täytyy palauttaa, oli syy tai laite sitten mikä hyvänsä. Saa käyttää!

Ostin siis Sonyn Str-DN1080 vahvistimen ja se oli yhdistetty optisella kaapelilla (äänet) ja hdmi:llä (ohjaus) televisioon. No pari viikkoa ihmettelin kun vahvistin sammuilee ihan randomisti, oli "auto standby" päällä tai ei ja äänenvoimakkuus millä tasolla hyvänsä. Päättelin ettei ole yhteensopiva Philips telkkarini kanssa ja vein Poweriin palautukseen. Palauttaa ei tietysti voinut, vaikka en väittänyt sen olevan edes rikkinäinen, vaan epäyhteensopiva. Sitten täytyi odotella muutama viikko kun laite käy "huollossa" (laite resetoitu - ei vikaa). Jättäessä vahvistinta pyysin vielä kirjallisesti että saa palauttaa vaikka aika menisi umpeen huollon aikana ja se onnistui.

Sillä aikaa kun vahvistin oli huollossa, niin ostin käytettynä vanhemman STR-DN1040 mallin ja se ei sammuile, eli saattoihan tuossa ollakkin vikaa. Kun tuli ilmoitus Powerista että laite on saapunut huollosta, niin piti vielä kerran käydä siellä hoitamassa palautus.
 
Syy siihen ettei viallisia tuotteita voi (yleensä) heti palauttaa on se, että ne täytyy ensin tarkistaa valtuutetussa huoltoliikkessä onko vika vai onko rikottu (joka ei mene takuuseen).

Näin noissa yleensä logiikka menee. Sitten on eri valmistajien DOA-käyntäntöjen erot (aika/huolto/vaihto) jne.
 
Aikaisemmin tänään päivällä täytin tuon kuluttajaneuvonnan lomakkeen kuten @?.. @Johan_V ehdottaneet.

Nyt kun katselin sähköpostit niin sieltä oli tullut tällainen vastaus:
Olet lähettänyt verkkolomakkeen kuluttajaneuvontaan.
markkinointia ja sopimusehtoja valvoo kuluttaja-asiamies.

Mikäli on kyse rajoitetusta erästä, ei mitään hyvitykseen oikeutta ole.
Yritys voi perua myös tilauksen, jos kyseessä on hintavirhe joka on huomattava
tai tuote loppuu kesken. Alla tietoa asiaan liittyen.

Tarjouskampanjat

Mainoksen virheen oikaisu

Onkohan sittenkään ihan "läpihuutojuttu" vai selitinköhän asian huonosti? Lomakkeen liitteissä oli screenshot tuosta Gigantin tuotesivusta ennen kortin tilausta. Täällä taas lukee että:
Kuluttaja-asiamies ei pääsääntöisesti käsittele yksittäisiä riita-asioita, joissa kuluttaja hakee hyvitystä tavaran tai palvelun virheestä. Näitä tapauksia käsittelevät kuluttajaoikeusneuvojat ja kuluttajariitalautakunta.
joten kuluttaja-asiamieheen suoraan varmaan turhaa koittaa olla yhteydessä.

No, joka tapauksessa ei varmaan tule Gigantista tilattua vähään aikaan jos koskaan mitään, ei olis varmasti paljoa vaatinut ottaa siitä sivulta se maininta pois mistään koodeista siinä vaiheessa kun rajoitettu erä on loppunut.
 
Aikaisemmin tänään päivällä täytin tuon kuluttajaneuvonnan lomakkeen kuten @?.. @Johan_V ehdottaneet.

Nyt kun katselin sähköpostit niin sieltä oli tullut tällainen vastaus:


Onkohan sittenkään ihan "läpihuutojuttu" vai selitinköhän asian huonosti? Lomakkeen liitteissä oli screenshot tuosta Gigantin tuotesivusta ennen kortin tilausta. Täällä taas lukee että:

joten kuluttaja-asiamieheen suoraan varmaan turhaa koittaa olla yhteydessä.

No, joka tapauksessa ei varmaan tule Gigantista tilattua vähään aikaan jos koskaan mitään, ei olis varmasti paljoa vaatinut ottaa siitä sivulta se maininta pois mistään koodeista siinä vaiheessa kun rajoitettu erä on loppunut.
Jep tuonne oikeaan suuntaan vain yhteyttä. Vaikuttaa siltä, että tuo ensimmäinen ei ymmärtänyt mistä oli kyse. Nuo tarjoiskampanjat ja rajoitetut erät koskee esim lehtimainontaa (esim menet kauppaan vaatimaan sitä aletuotetta mutta se onkin loppu), ei sitä, että tilaat tuotteen ja tilausvaiheessa sinulle luvataan hyödyke.
 
No, oikeastaan kuluttaja-asiamies on kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttaja-asioiden ylijohtaja ja kaiketi siis kunnallisten kuluttajaneuvojien esimies...
Kun täytät jonkun lomakkeen niin sitä asiaasi käsittelee joku noista kunnallisista kuluttajaneuvojista ympäri suomen.
 
Aikaisemmin tänään päivällä täytin tuon kuluttajaneuvonnan lomakkeen kuten @?.. @Johan_V ehdottaneet.

Nyt kun katselin sähköpostit niin sieltä oli tullut tällainen vastaus:


Onkohan sittenkään ihan "läpihuutojuttu" vai selitinköhän asian huonosti? Lomakkeen liitteissä oli screenshot tuosta Gigantin tuotesivusta ennen kortin tilausta. Täällä taas lukee että:

joten kuluttaja-asiamieheen suoraan varmaan turhaa koittaa olla yhteydessä.

No, joka tapauksessa ei varmaan tule Gigantista tilattua vähään aikaan jos koskaan mitään, ei olis varmasti paljoa vaatinut ottaa siitä sivulta se maininta pois mistään koodeista siinä vaiheessa kun rajoitettu erä on loppunut.

Tuo näyttää joltain automaattivastaukselta. Voit myös soittaa kuluttajaneuvojalle, jolloin asian voi saa paremmin selitettyä. Tuossa oleellista on se, että tilausvaiheessa on luvattu koodi kaupanpäälle, ja olet ostopäätöksen tehnyt sen perusteella.
 
Pahoittelut triplana postaamisesta, mutta pääsin käymään vihdoin kotona omalla koneellani ja siellä oli sittenkin tallella screenshot näytönohjaimen sivusta kampanjapäivänä.

Tuossa sanotaan vain että koodeja on "rajoitettu erä", ja teksti oli sivulla vielä siinä vaiheessa kun itse tein tilauksen. Mielestäni tuon tekstin olisi ainakin saanut ottaa pois tuosta siinä vaiheessa kun niitä koodeja ei enää oikeasti ollut uusille tilaajille..

editti lisäys:

@Kvarkki Oliko esim. tällä sivulla sitten jossain välissä vähän selkeämmin tuotu ilmi että kyse onkin käytännössä vähän niin kuin arvonnasta ja jäi itseltäni huomaamatta? Vai jossain muualla?

gigantti_2070s.png
En mielestäni tuohon linkin sivulle mennyt. Ihan varma en voi olla, kun aika monta sivua tuli rullattua läpi. Todennäköisimmin katsoin Gigantin tuotteen pääsivulla alempana olevat lisätiedot. Joka tapauksessa teksti antoi sen verran epävarman kuvan koodin saatavuudesta, että jätin väliin.

Mahtava juttu, että saatiin se screenshotti tänne. Tuohan selvästi vahvistaa sen minkä oletinkin, eli jos maininta on ollut sivulla tilausvaiheeessa, olet oikeutettu siihen koodiin. Tilauksen jälkeen ei voi selvitä, että et saakkaan koodia, koska kyse ei ollut mistään arvonnasta.

Kuluttajaviranomaiseen ehdottomasti yhteyttä niin saat sen mikä sinulle kuuluu.
Lopeta nyt jo hyvä ihminen se mutuilu. Tuo nimenomaan vahvistaa, että mitään oikeutta muuhun kuin mielenpahoittamiseen ei ole.

e: Kehtaat vielä väittää, että kun vastauskin näköjään jo tuli, niin että työkseen noita hommia tekevä ymmärrä asioita :D Olisko kuitenkin olemassa joku loogisempi selitys :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuo näyttää joltain automaattivastaukselta. Voit myös soittaa kuluttajaneuvojalle, jolloin asian voi saa paremmin selitettyä. Tuossa oleellista on se, että tilausvaiheessa on luvattu koodi kaupanpäälle, ja olet ostopäätöksen tehnyt sen perusteella.
Ja vielä oleellisempaa, että todistetusti rajoitettu erä on ilmoitettu :) Copy-paste vastaus on varmasti tullut sen takia, että BF:n aikaan mielensäpahoittajia riittänee...

e: Allekirjoitan täysin, että Gigantin olisi jollain viiveellä pitänyt ottaa se maininta koodista pois, kun ne olivat loppuneet. Olisi säästynyt mielipahaa. Toisaalta en ihmettele, että BF:n aikaan loppui organisaatiosta ruuti kesken.
 
Paskaa että "rajoitettu erä", jos minä vielä eilen sain uuden koodin, että eiköhän tuo taas ihan arpapeliä tunnu olevan. Eiköhän noita koodeja ole kuitenkin ollut enemmän saatavilla kuin tarjous-näyttiksiä.

Kaiken huippu että eka aspan vastaus oli että se koodi löytyy näytönohjaimen laatikosta. Kas kummaa kun toisella soitolla se tulikin kivasti txt perille.
 
Paskaa että "rajoitettu erä", jos minä vielä eilen sain uuden koodin, että eiköhän tuo taas ihan arpapeliä tunnu olevan. Eiköhän noita koodeja ole kuitenkin ollut enemmän saatavilla kuin tarjous-näyttiksiä.

Kaiken huippu että eka aspan vastaus oli että se koodi löytyy näytönohjaimen laatikosta. Kas kummaa kun toisella soitolla se tulikin kivasti txt perille.
No jos ne koodit oli allokoitu tilauksille, jotka sitten myöhemmin peruuntui? Silloin tietysti myös koodi vapautuu. Ja toisella soitolla aspa katsoi sen koodin siitä sun kuitista, jonka Gigantin tuuhea järjestelmä jätti toimittamatta.

e: Ja jos niitä koodeja olisi ollut näyttiksiä enemmän, niin milläköhän perusteella ne errorit siihen kuittiin sitten olisi tullut :D En näe kummoista syytä Gigantin hillota itselleen niitä loppuneen kampanjan koodeja.
 
Onko kukaan yrittänyt palauttaa liikkeeseen toisaalta hankittua samanlaista tuotetta?

Ostin Verkkiksestä muistikammat vanhojen samanlaisten rinnalle, mutta päädyin lopulta toisenlaiseen ratkaisuun ja myin vanhat kammat ja olin aikeissa palauttaa toiset verkkikseen. Nyt vasta huomasin, että kammat jotka minulle vielä jäi ovat sarjanumeroiden perusteella eri kuin mitkä ostin ja paketissa lukee. Kuinka tarkasti palautukset mahdetaan syynätä? Pitääkö tässä lähteä metsästämään niitä myytyjä kampoja takaisin?
 
Oli pakko kirjautua pitkällisen foorumin seuramisen lisäksi ja tuoda oma kommentti tähän. Tuohon Gigantin COD-keissiin liittyen sain tänään puhelun Gigantista.
Aiemmin jo kysyin koodista sähköpostilla ja ekalla kertaa totesivat koodien loppuneen. Tänään kuitenkin laitoin uuden viestin trhillin viestiin viitaten huomauttaen asian naurettavuudesta. Varsinkin kun hänen tilauksensa oli omani jälkeen tehty ja koodi hänelle annettu. Puhelussa Gigantin edustaja kertoi, että koodeja on tullut nyt lisää ja näille error-koodeille pitäisi tulla validit koodit. Ainakin jos asiasta on laittanut viestiä heillepäin.

Pakko myöntää, että ainakin korjausta yritetään aiheesta.
 
No tuo on hyvää asiakaspalvelua, jos noin on. Vielä parempaa olisi tietysti selvittää kenelle on tullut error ja lähettää koodi automaattisesti, jos kerran niitä on tullut "lisää". Kyynisempi saattaisi pohtia, että koodeja oli alunperin sama määrä kuin kortteja, mutta niiden jakojärjestelmä meni tilausvaiheessa paskaksi kuten muutkin Gigantin systeemit.

e:Tietääkö joku alalla oleva saako firmat nämä koodit ilmaiseksi vai pitääkö näistä promoista maksaa jotain? Ts. voisiko Gigantti hommata rahalla koodeja lisää?
 
Onko kukaan yrittänyt palauttaa liikkeeseen toisaalta hankittua samanlaista tuotetta?

Ostin Verkkiksestä muistikammat vanhojen samanlaisten rinnalle, mutta päädyin lopulta toisenlaiseen ratkaisuun ja myin vanhat kammat ja olin aikeissa palauttaa toiset verkkikseen. Nyt vasta huomasin, että kammat jotka minulle vielä jäi ovat sarjanumeroiden perusteella eri kuin mitkä ostin ja paketissa lukee. Kuinka tarkasti palautukset mahdetaan syynätä? Pitääkö tässä lähteä metsästämään niitä myytyjä kampoja takaisin?
Jos tuossa on merkittävä ikäero kuten tekstisi perusteella voi arvioida, niin petoshan tuo on. Ymmärtäisin, että jos olisit eri liikkeistä samaan aikaan ostanut kammat ja käyttämättömänä palauttaisit ristiin, niin teko olisi jotenkin selitettävissä siinä tilanteessa, että jostain ihmeen syystä jäisit kiinni moisesta. Kammat olisi kuitenkin omassa paketissaan. Nyt olisit sit palauttamassa aikaa sitten valmistettuja kampoja väärässä paketissa, ei kuulosta hyvältä idealta vaikka tuskin se vastaanottaja moista älyää katsoa ellei kyse ole hemmetin kalliista palikoista. Selkä suoraksi virheen takia ja kammat myyntiin tuonne kauppa-alueelle.
 
En ole kyllä hetkeen lukenut yhtä ääliömäistä kysymystä.

Kyllä, palautukset syynätään melko tarkkaan että kuitissa oleva tuote täsmää palautettavaan.
 
En ole kyllä hetkeen lukenut yhtä ääliömäistä kysymystä.

Kyllä, palautukset syynätään melko tarkkaan että kuitissa oleva tuote täsmää palautettavaan.

Kyseessä on siis täysin sama tuote, mutta todennäköisesti noin vuoden verran eroa valmistuspäivässä. Tuotekoodi ja kaikki memory timingit ovat identtiset, ei näitä mitenkään kuitista erota.

Jokatapauksessa, vaikka palautus varmaan onnistuisi, en taida lähteä riskeeraamaan että joutuu säätämään yhtään enempää asian kanssa.
 
Täällä loppui myös Gigantissa asiointi, lyhyen ajan sisään ovat nyt perseilleet kahteen kertaan.

1. Ensimmäisellä kerralla oli kampanja ilmaisesta kotiinkuljetuksesta tiskikoneen kanssa, laskuttivat silti. Sitten kun jälkeenpäin meni rahoja penäämään niin kloppi tiskin takaa sanoo että "mulla on tässä nyt vaan sun sana". Niinku mitä, eikö ne idiootit osaa katsoa kuitista päivämäärää ja tsekata olikohan silloin tämänmoinen kampanja päällä. No oli, ja rahatkin tuli lopulta bensoja myöten jota kului tämän selvittelyyn.

2. OLED-ketjussa jo moneen otteeseen tästä avautunut. Mutta pähkinänkuoressa: ostan parin tonnin oled-telkkarin, huomaan että siinä on vikaa (tummentumaa paneelissa) mutta luin jostain että saattaa korjaantua itsestään aika nopeastikin kun paneeli "herää". No niin ei käynyt ja aika tasan viikon päästä olen yhteydessä Giganttiin että haluan uuden television kun tämä on rikki. Eivät siihen suostu vaan heiluttavat LGn käyntikorttia ja mussuttavat että olisi HETI pitänyt tästä ilmoittaa, viikko on liian pitkä aika. Kauppoja en voi myöskään perua ilman LGtä koska he eivät voi ottaa viallista tuotetta vastaan. Tässäkin asiassa Gigantin kloppi osasi yllättää kun totesin että miten voi olla asiakkaan vika jos osuu rikkinäinen kohdalle ja siitä koituu vaivaa ostajalle, kloppi vastaa "no ei se ole meidänkään vika".

Joskus tekisi mieli lyödä.

Joo, se on huomattu että logia ei ole. Saman asian selittänyt alusta alkaen moneen kertaan aina kun asioin kyseisen puljun kanssa. Tilanne on nyt tosiaan se että mulla on mailissa LGn mielipide siitä ettei töllössä ole mitään vikaa mitä pitäisi korjata joten tuo lähtee palautukseen ja ostan jostain muualta.

Liitteenä vielä kuva "ei vikaa"

IMG_20191203_232745.jpg

Tänään tulee Gigantin auto hakemaan television pois mukisematta koska näytin mailiketjua missä LG toteaa television olevan kunnossa (vaikka se ei siis ole). Tokihan tässä tapauksessa jää maksettavaksi kuljetukset molempiin suuntiin koska palautus on nyt ns. ilman syytä -palautus. Otsassa oleva tatti on aivan jäätävän kokoinen tällä hetkellä mutta välillä kyykytetään.
 
Hyvin meni oma palautus giganttiin. Ei kyselty syytä tms. Kuulin kyllä sivukorvalla että edelliseltä palauttajalta kyseltiin vaikka mitä.

Ymmärrän kyllä tiukan syynin jos joku oikeesti ajattelee kuten @Marfin
 
Itse olen ollut siinä uskossa, että jos kyse on etämyynnistä niin mitään syytä palautukseen ei tarvitse antaa. Ja sitä tahtoo sanoa myös KKV. Myymälässä tapahtuvaan kaupankäyntiin pätee sitten eri säännöt taas.

KKV sanoi:
Valtaosalla etämyyntituotteista on 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä.

En nyt Gigantin sopimusehtoja käynyt selaamassa mitä siellä mainitaan palautuskuluista, mutta KKV linjaa näin, erityisesti toinen kohta:
Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, jos yritys ei ole sitoutunut vastaamaan niistä. Kuluttajan ei tarvitse maksaa palautuskustannuksia,

  • jos yritys on sitoutunut vastaamaan palautuskuluista.
  • jos yritys ei ole ennen tilauksen tekemistä antanut kuluttajalle tietoa siitä, että kuluttajan on vastattava kustannuksista sekä tietoa palautuskustannusten määrästä, jos tavarat eivät ole palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.
 
Huomasin kuun alussa, että Gigantin outletissa oli hyvään hintaan HTC VIVE. Vähän epäilytti outletista tilaaminen, koska siitä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Lähetin heille sähköpostia ja kyselin, että ovatko he tarkistaneet laitteen kunnon ja eroaako se mitenkään uudesta vastaavasta. Asiakaspalvelija ilmoitti, että laite on tarkistettu ja täysin ehjä. Tämän perusteella päädyin hyvillä mielin tilaamaan tuotteen.

Noh paketti saapui muutamassa päivässä ja sitä purkaessani huomasin, että ei perkule täältähän puuttuu paljonkin tavaraa. Mm kaikki oleelliset kaapelit...

Laitoin välittömästi Gigantin chatin kautta viestiä, kerroin heille tilanteen ja ilmoitin puuttuvat osat listana. Sieltä asia laitettiin eteenpäin ja samalla pistin sähköpostia outlet-kysymyksiini vastanneelle henkilölle. Harmittavasti en asu Tammiston lähellä, joten en voinut mennä kyseiseen Giganttiin paikanpäälle, eikä chatistä suostuttu antamaan heidän numeroa.

Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.

Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.

Nyt kulunut jo yli kuukausi tilanteesta, eikä kukaan ole vieläkään ottanut yhteyttä. Alkaa ihmetyttämään, että mitä tämä asiakaspalvelu oikein on, kun joka puolelta annetaan tyhjiä lupauksia.

Kävin myös lähimmässä liikkeessä keskustelemassa asiasta ja sieltä sanottiin samaa roskaa, eli että he ovat yhteydessä Tammistoon ja sieltä soitetaan pian. Tästäkin aikaa jo viikko.

Voisin tietysti palauttaa tuon tuotteen heille ja lopettaa tämän säätämisen, mutta jotenkin haluaisin tähän nyt jonkin selvyyden. Joka tapauksessa luotto Giganttiin aika lailla nolla tämän jälkeen.
 
Mä kyllä ihmettelen ihmisiä, jotka jättävät asian sikseen ja itsepintaisesti odottavat aspan yhteydenottoa, vaikka useita viikkoja tai kuukausia.

Mikset ota Giganttiin yhteyttä?
 
Mä kyllä ihmettelen ihmisiä, jotka jättävät asian sikseen ja itsepintaisesti odottavat aspan yhteydenottoa, vaikka useita viikkoja tai kuukausia.

Mikset ota Giganttiin yhteyttä?
Jos viittasit viestiini, niin et tainnut lukea sitä ollenkaan? Olen ottanut Giganttiin yhteyttä noin viikon välein, ja hyödyntänyt tässä kaikkia heidän asiakaspalvelun väyliä.

Ongelmana on se, ettei minulla ole mahdollisuutta kommunikoida tuon kyseisen liikkeen kanssa suoraan, koska Gigantti ei luovuta myymäläkohtaisia puhelinnumeroita.

Joten vaihtoehdoksi jää: Joko luottaa heidän sanaansa, että sieltä otetaan yhteyttä. Tai sitten järjestää itseni kyseiseen liikkeeseen.
 
Paljonko rokottavat arvonalenemista verkkokauppa.com virtälähteestä,jota käytetty alta kuukausi? Kellään kokemusta?
 
Palautin television verkkokauppa.comiin (maksuton 32 päivän palautusoikeus), kun telkku näytti jo mulle tullessa asiakaspalautukselta. Verkkokauppa.com hoiti palautusasian mallikkaasti: posti tuli samana päivänä hakemaan paketin, kun palautus tilattu.

Uuteen yksilöön vaihto ei tosin onnistunut. BF:stä tilattu tarjoustuote 499 euroa, josta olisi pitänyt maksaa uudelleen tilattaessa nykyinen hinta 1099 euroa. Eli jokin muu telkku on nyt hankittava.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko rokottavat arvonalenemista verkkokauppa.com virtälähteestä,jota käytetty alta kuukausi? Kellään kokemusta?

Ei multa ainakaan mitään veloittaneet. Tosin vain kokeilin, kun oli koneen kanssa ongelmia, mutta ei se ollut syypää.
 
Mistä helvetistä pitäisi Giganttiin saada yhteyttä, kun livechat ei ole ikinä päällä eikä heillä ole sähköpostia :mad:
 
Kysymykseni ei liity varsinaisesti otsikossa mainittuihin liikkeisiin, joten moderaattorit voivat poistaa/siirtää kysymykseni, jos kokevat, että se ei tähän ketjuun liity.

Tilasin Black Friday -tarjouksesta (joulukuun puolella) lasten turvaistuimen Jollyroomista. Tilausvahvistusta en heiltä saanut, vaan viikon kuluttua tilauksesta sain heiltä viestin, jossa todettiin, että tuotetta ei ole heillä varastossa ja täten he ovat peruuttaneet tilaukseni.

No, koska turvaistuin pitää joka tapauksessa hankkia, niin katsoin piruuttani Jollyroomista valikoimaa. Kyseinen tuote on yhä edelleen siellä myynnissä, tosin nyt n. 150 euroa kalliimpaan hintaan. Lähtökohtaisesti en jaksa näissä lähteä sen kummemmin taistelemaan, vaan tyydyn suomalaiseen tapaan kohtalooni. Kuitenkin nyt ajattelin kysäistä täältä, että onko minulla mitään mahdollisuuksia lähteä vaatimaan ko. tuotetta siihen hintaan, millä se oli Black Friday -tarjouksessa myynnissä?

Toki kysyn nyt maanantaina mahdollisuutta tähän (kun olen heihin yhteydessä), mutta onko kuluttajasuojalain mukaan kauppa velvoitettu minulle myymään tuotetta ”alkuperäisellä” hinnalla?
 
Kysymykseni ei liity varsinaisesti otsikossa mainittuihin liikkeisiin, joten moderaattorit voivat poistaa/siirtää kysymykseni, jos kokevat, että se ei tähän ketjuun liity.

Tilasin Black Friday -tarjouksesta (joulukuun puolella) lasten turvaistuimen Jollyroomista. Tilausvahvistusta en heiltä saanut, vaan viikon kuluttua tilauksesta sain heiltä viestin, jossa todettiin, että tuotetta ei ole heillä varastossa ja täten he ovat peruuttaneet tilaukseni.

No, koska turvaistuin pitää joka tapauksessa hankkia, niin katsoin piruuttani Jollyroomista valikoimaa. Kyseinen tuote on yhä edelleen siellä myynnissä, tosin nyt n. 150 euroa kalliimpaan hintaan. Lähtökohtaisesti en jaksa näissä lähteä sen kummemmin taistelemaan, vaan tyydyn suomalaiseen tapaan kohtalooni. Kuitenkin nyt ajattelin kysäistä täältä, että onko minulla mitään mahdollisuuksia lähteä vaatimaan ko. tuotetta siihen hintaan, millä se oli Black Friday -tarjouksessa myynnissä?

Toki kysyn nyt maanantaina mahdollisuutta tähän (kun olen heihin yhteydessä), mutta onko kuluttajasuojalain mukaan kauppa velvoitettu minulle myymään tuotetta ”alkuperäisellä” hinnalla?

Jos tarjouksessa ei ole mainittu rajoitettua erää, niin kyllä on.
 
Kysymykseni ei liity varsinaisesti otsikossa mainittuihin liikkeisiin, joten moderaattorit voivat poistaa/siirtää kysymykseni, jos kokevat, että se ei tähän ketjuun liity.

Tilasin Black Friday -tarjouksesta (joulukuun puolella) lasten turvaistuimen Jollyroomista. Tilausvahvistusta en heiltä saanut, vaan viikon kuluttua tilauksesta sain heiltä viestin, jossa todettiin, että tuotetta ei ole heillä varastossa ja täten he ovat peruuttaneet tilaukseni.

No, koska turvaistuin pitää joka tapauksessa hankkia, niin katsoin piruuttani Jollyroomista valikoimaa. Kyseinen tuote on yhä edelleen siellä myynnissä, tosin nyt n. 150 euroa kalliimpaan hintaan. Lähtökohtaisesti en jaksa näissä lähteä sen kummemmin taistelemaan, vaan tyydyn suomalaiseen tapaan kohtalooni. Kuitenkin nyt ajattelin kysäistä täältä, että onko minulla mitään mahdollisuuksia lähteä vaatimaan ko. tuotetta siihen hintaan, millä se oli Black Friday -tarjouksessa myynnissä?

Toki kysyn nyt maanantaina mahdollisuutta tähän (kun olen heihin yhteydessä), mutta onko kuluttajasuojalain mukaan kauppa velvoitettu minulle myymään tuotetta ”alkuperäisellä” hinnalla?
Kauppa on sitova myös sille liikkeelle, jos pystyit sen tilauksen tekemään, niin silloin diili on sovittu.
 
No tämä saaga päättyikin ihan onnellisesti. Soitin tosiaan tuonne Jollyroomin asiakaspalveluun ja he suostuivat myymään tuon turvaistuimen meille sillä hinnalla, millä se oli Black Friday -tarjouksessa. Pisteet siis myös sinne suuntaan ja samoin @Johan_V ja @Resetor käyttäjille.
 
Ainaisen vinkumisen sijaan voisi itsekin vaihteeksi kehua jotain. Välipäivien ruuhkista huolimatta useamman tuotteen palautus Verkkokauppaan sujui todella nopeasti ja sujuvasti. Kotona mahdollisimman siististi pakkaamiseen kului enemmän aikaa kuin itse jonottamiseen ja palautusprosessiin. Olin varautunut että jokainen ruuvipussi syynätään tarkkaan ja saan viettää palautuksessa koko illan.
 
En muista kuka tämän trendin aloitti, että voi jopa kuukauden testata tavaroita kotona ja jos ei ole tyytyväinen, niin voi palauttaa, mutta todella hyvä juttu tuo. Palautin yhden vähän arvokkaamman ostoksen verkkokauppaan ilman mitään mukinoita.

Ennenhän ei ollut mitään asiaa palauttaa tavaraa, jos paketti on aukaisu tai testattu.
 
mutta todella hyvä juttu tuo
Kyllä. Kuluttajan on ihan turha myöskään kokea mitään velvollisuutta pitää tuote jos huomaa palautusaikana vastaavan selvästi halvemmalla jossakin. Se vaan on pelin henki että yritykset vedättää alennuksilla, ylennyksillä ja hintarobottioptimoinnilla ja ties millä. Kuluttaja sitten vastaa niillä keinoilla mitkä meille on annettu käyttöön. Hyvä tosiaan että homma on tehty helpoksi. Toivottavasti vilunkimiehet pysyy suuremmissa määrin poissa, että homma jatkuu myös helppona :tup: (täälläkin valitettavasti välillä näkee kysymyksiä tyyliin "meneekö läpi jos palautan muuta kuin mitä olin ostanut":mad:).
 
Ei nyt asiakaspalvelu tai palautuskokemus, mutta on kyllä surkea putiikki verkkokauppa.com nykyään toimitusten nopeuden osalta. Jouluaattona tilasin tarjouksesta näytön jota oli reilusti varastossa & vieläkään ei ole lähtenyt edes postin kuljetettavaksi, maanataista asti vaan seisonut "käsittelyssä". Voisi vielä jotenkin ymmärtää jos tilausta tehdessä ei olisi toimitusajaksi luvattu "perillä 30-31.12". Eilen kyselin vielä aspasta että mikähän mahtaa kestää & mitään suoraa vastausta en saanut. Ei kuulemma ihmeitä ruuhkiakaan ole lähetyksien osalta ja tuntui aspan kaverikin ihmettelevän ettei vielä ole toimitettu. (lupasi hoputtaa pakkaamoa, näköjään ilman mitään vaikutusta). On kyllä taas viimeinen tilaus tuolta vähään aikaan :rage:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 869
Viestejä
4 873 424
Jäsenet
78 726
Uusin jäsen
Deddis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom