Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samaa miettinyt itsekin - surkeasti toteutettu koko käyttöliittymä. Ilmeisesti aspan kanssa chattaaminen on ainoa vaihtoehto...Onko tietoa/kokemusta miten Gigantin verkkokaupassa käytetyn sähköpostiosoitteen saa vaihdettua? Ei onnistu asetuksista.
Samaa miettinyt itsekin - surkeasti toteutettu koko käyttöliittymä. Ilmeisesti aspan kanssa chattaaminen on ainoa vaihtoehto...
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.paska tuo gigantin chatti. pari kertaa aikasemmin lähi giganttiin tilannut tuotteen verkkokaupasta ja ikinä ei ole viestiä siitä tullut kun ollut noudettavissa.
joo mutta tuossa gigantissa ei hyllyssä enään ollut niitä 99€ xboxeja. ja sen jo kuitenkin olen maksanut. olisi chatissä vaan suoraan sanonut että ei tiedäSamanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.
GDPR..?Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..
En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.
Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.
Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..
En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.
jos oon oiikein ymmärtänyt niin voit myös palauttaa lähimpään liikkeesseen. jos ei hirveän kaukana ole.Huomasin kuun alussa, että Gigantin outletissa oli hyvään hintaan HTC VIVE. Vähän epäilytti outletista tilaaminen, koska siitä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Lähetin heille sähköpostia ja kyselin, että ovatko he tarkistaneet laitteen kunnon ja eroaako se mitenkään uudesta vastaavasta. Asiakaspalvelija ilmoitti, että laite on tarkistettu ja täysin ehjä. Tämän perusteella päädyin hyvillä mielin tilaamaan tuotteen.
Noh paketti saapui muutamassa päivässä ja sitä purkaessani huomasin, että ei perkule täältähän puuttuu paljonkin tavaraa. Mm kaikki oleelliset kaapelit...
Laitoin välittömästi Gigantin chatin kautta viestiä, kerroin heille tilanteen ja ilmoitin puuttuvat osat listana. Sieltä asia laitettiin eteenpäin ja samalla pistin sähköpostia outlet-kysymyksiini vastanneelle henkilölle. Harmittavasti en asu Tammiston lähellä, joten en voinut mennä kyseiseen Giganttiin paikanpäälle, eikä chatistä suostuttu antamaan heidän numeroa.
Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.
Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Laitan tästä kyselyn ja katsotaan mitä vastaavat. Todellakin haluan tietää mihin käyttävät tietojani. Epäilen että jos ei vielä niin kohta alkavat antamaan porttikiellon asiakkaille jotka ostavat ja paluttavat usein tuotteita. En kyllä näe mitään järkeä siinä että laittoivat nämä tiedot kuittiin.. Muutenkin on epämukavaa että pitää tietoja antaa jos tekee ostoksia. Ei voi edes käteisellä enään ostaa ilman että menee johonkin tietokantaan.
Matkahuollollakin on eri "tasoja" noissa kuljetuksissa nopeuden osalta, joten eikai tuossa mitään erikoista ole.Kunnon kusetusta Gigantilla. Matkahuollon ilmanen kuljetus oli laitettu 5-10pv, ja maksullinen 3-6. Valitsin tietenki ilmasen, ja se kuljetus kuitenki lähti heti seuraavana päivänä liikkeelle. Gigantti on muuttumassa kovin epäluotettavaan suuntaan.
Matkahuollollakin on eri "tasoja" noissa kuljetuksissa nopeuden osalta, joten eikai tuossa mitään erikoista ole.
On juu eri tasoja... Toinen firma ja maksullinen kuljetus. Molemmat paketit lähti aikaleimoista päätellen samaan autoon Helsingistä ja Turustakin vielä aikaleimat täsmäsi. Mutta tää kuvan paketti ilmaisella kuljetuksella vetikin 13h tänään ympäri Turkua ilmeisesti p**lurallia, kun taas toinen paketti saapui minulle asti..Matkahuollollakin on eri "tasoja" noissa kuljetuksissa nopeuden osalta, joten eikai tuossa mitään erikoista ole.
nii mitä tässä voi tehdä, asiakaspalvelu sanoo olevansa oikeassa
luotto giganttiin menny kyllä täysin
Gigantti kyllä nimenomaan ilmoitti, että koodeja on rajattu erä ja nopeimmat saa. Ei ole Gigantin vika, jos ei lue tuotekuvausta. Sinällään toki parempi tapa olisi tehdä kuten esim. Jimm's eli tuotteen ostamalla siihen tulee toinen 0.00 € rivi, joka kertoo koodin olevan mukana.Tosiaan jos Gigantti on ilmoittanut että tuotteeseen sisältyy COD koodi, niin kyllä Gigantin pitää sellainen sitten antaa, tai sitten hyvittää se muuten.
No mitäs siitä sitten? Asiakas itse sen riskin (=saa kortin, ei peliä) on hyväksynyt tilausnappia painamalla. Ymmärrän toki mielipahan, että peli jää saamatta, mutta helvetin selvästi se riski oli tuotekuvauksessa mainittu. Jos ei kelpaa, niin tilaa sitten muualta. Esim. Jimm's sen kupongin pisti 100% varmuudella siihen mukaan, tais olla halvemmat hinnatkin.Mutta asiakas ei sitä ole voinut tietää ovatko ne jo loppu, koska se oli siinä hinnan vieressä edelleen, että peli tarjolla.
Jokainen tuon paketin ostanut on maksanut koodista, tuote+koodi. Ei tässä mitään epäselvää. Jos olet ostoksen tehnyt jossa tuo lisätuote (pelikoodi) kuitissa niin silloin olet oikeutettu siihen koodiin.Ei pitäisi pahastua, jos ilmaiseksi on saamassa. Eri asia jos maksanut jotakin.
Ei tarvitse päätellä mitään. Jos tilausvaiheessa oli mukana se lisätuote eli koodi niin silloin teit kaupat siitä. Sitä ei voi jälkeenpäin peruuttaa tai käydä selville, että se ei olekkaan voimassa. Selvästi sinulla kuitissa se tuote jonka ostit joten ei mitään epäselvää. Gigantti voi joko toimittaa sinulle koodin tai tarjota alennusta (jos eivät sitä koodia sinulle saa tomitettua).
Ostaja maksaa siitä kortista, ymmärtänet mitä "kaupan päälle" tarkoittaa? Tuotekuvauksessa luki todella selvästi (jos sen jaksoi lukea), että nopeat syövät hitaat koodien suhteen. Jos ostat auton ja myyjä lupaa renkaat 100 ensimmäiselle, niin kyllä se siinä 101 asiakkaan kohdalla on "sori". Gigantin hommat kusi BF:n aikana monella tapaa, mutta tässä tapauksessa kyllä saa katsoa asiakas peiliin, jos ei ymmärtänyt mitä tarkoittaa, että koodeilla on riski loppua kesken. Tai jätti koko tuotekuvauksen kiimassa lukematta.Jokainen tuon paketin ostanut on maksanut koodista, tuote+koodi. Ei tässä mitään epäselvää. Jos olet ostoksen tehnyt jossa tuo lisätuote (pelikoodi) kuitissa niin silloin olet oikeutettu siihen koodiin.
Ei varmaan sinullekkaan ok jos ostat auton autokaupasta ja mukaan piti tulla ylimääräiset talvirenkaat mutta rahojen siirryttyä sinulle ilmoitetaankin, että renkaat loppu sori ei voi mitään, vaikka kuitissa lukee extra renkaat. Ajat ulos liikeestä hymyssä suin?
Ostaja maksaa siitä kortista, ymmärtänet mitä "kaupan päälle" tarkoittaa? Tuotekuvauksessa luki todella selvästi (jos sen jaksoi lukea), että nopeat syövät hitaat koodien suhteen. Jos ostat auton ja myyjä lupaa renkaat 100 ensimmäiselle, niin kyllä se siinä 101 asiakkaan kohdalla on "sori". Gigantin hommat kusi BF:n aikana monella tapaa, mutta tässä tapauksessa kyllä saa katsoa asiakas peiliin, jos ei ymmärtänyt mitä tarkoittaa, että koodeilla on riski loppua kesken. Tai jätti koko tuotekuvauksen kiimassa lukematta.
e: Ja nimenomaanhan tuossa Lateezzin kuitissa sitä koodia EI ole. Pelkkä error.
No kun ei. Sinä olet tilaamalla ostanut sen kortin ja tuotekuvauksessa on luvattu, että siihen *ehkä* saa päälle pelikoodin, jos on nopeiden joukossa. Ei Gigantissa tilaaja mitään koodia mihinkään lisännyt. Tilaajalle on toimitettu **täsmälleen** tilauksen mukainen tuote vaikka ehkä se pettymystä on aiheuttanut. Autoesimerkki on ihan samaa paskaa. Ei ole myyjän vika, jos asiakas ei ymmärrä mitä on tilannut. Varsinkin kun se mitä oltiin myymässä oli selvästi kirjattu (itse jätin sen takia Gigantista ostamatta ja pistin tilauksen Jimm'siin).Kyllä, mutta jos se koodin on kirjattu siihen tilausvahvistukseen tai kuittiin niin silloin olet sen ostanut. Lisäksi vaikka sitä ei olisi ikinä kuittiin kirjautunut niin olet silti oikeutettu siihen jos tilausvaiheessa olit molemmat ostanut, eli sivustolla myytiin tätä "pakettina". Jos koodeja oli rajoitetusti niin silloin niitä ei enää niiden loputtua olisi pitänyt voida lisätä tilaukseen. Ostoksen jälkeen ei voi enää selvitä seikkoja jotka muuttavat sen mitä tilasit.
Autoesimerkkisi olisi validi jos ennen tilausta ilmoitettaisiin, että renkaat loppu. Jos taas teit tilauksen ja renkaat kuittiin kirjattiin niin silloin ne on sinulle tomitettava, oli ne loppu tai ei.
No kun ei. Sinä olet tilaamalla ostanut sen kortin ja tuotekuvauksessa on luvattu, että siihen *ehkä* saa päälle pelikoodin, jos on nopeiden joukossa. Ei Gigantissa tilaaja mitään koodia mihinkään lisännyt. Tilaajalle on toimitettu **täsmälleen** tilauksen mukainen tuote vaikka ehkä se pettymystä on aiheuttanut. Autoesimerkki on ihan samaa paskaa. Ei ole myyjän vika, jos asiakas ei ymmärrä mitä on tilannut. Varsinkin kun se mitä oltiin myymässä oli selvästi kirjattu (itse jätin sen takia Gigantista ostamatta ja pistin tilauksen Jimm'siin).
e: Toki voidaan vääntää siitä, että olisko kuitissa pitänyt jotain muuta kuin "error" lukea koodin osalta, mutta tämä ei muuta kokonaistilannetta. Tuskin "koodit loppu, sori" viesti olisi mielipahaan auttanut.
SInulla ei selvästikkään mitään hajua kuluttajan oikeuksista tai lainsäädännöstä.No kun ei. Sinä olet tilaamalla ostanut sen kortin ja tuotekuvauksessa on luvattu, että siihen *ehkä* saa päälle pelikoodin, jos on nopeiden joukossa. Ei Gigantissa tilaaja mitään koodia mihinkään lisännyt. Tilaajalle on toimitettu **täsmälleen** tilauksen mukainen tuote vaikka ehkä se pettymystä on aiheuttanut. Autoesimerkki on ihan samaa paskaa. Ei ole myyjän vika, jos asiakas ei ymmärrä mitä on tilannut. Varsinkin kun se mitä oltiin myymässä oli selvästi kirjattu (itse jätin sen takia Gigantista ostamatta ja pistin tilauksen Jimm'siin).
e: Toki voidaan vääntää siitä, että olisko kuitissa pitänyt jotain muuta kuin "error" lukea koodin osalta, mutta tämä ei muuta kokonaistilannetta. Tuskin "koodit loppu, sori" viesti olisi mielipahaan auttanut.
e2: Kyllä kuule hiljaista on, jos luulet että "kaupan päälle" ja "rajattu määrä nopeimmille" ei turvaa myyjän persausta. Aina voi toki ostaja purkaa kaupan, jos ei kelpaa (kun ilmaistuotetta ei itselle ehtinyt mukaan).
Juu, epäselvähän tuo kuitti tuolta osin oli. Varmaan tilausjärjestelmän "hienouksia", että tulee noin. Harmittaa varmaan eniten juuri noin, että luulee saaneensa, mutta ei sitten saakaan.CODMW koodin olisi voinut jättää kokonaan pois kuitista, jolloin olisi ollut selvää että koodit ovat loppuneet, mutta kun se siihen oli lisättynä näin oletin että pelin olen myös ehtinyt saamaan nopeimpien joukossa.
CODMW koodin olisi voinut jättää kokonaan pois kuitista, jolloin olisi ollut selvää että koodit ovat loppuneet, mutta kun se siihen oli lisättynä näin oletin että pelin olen myös ehtinyt saamaan nopeimpien joukossa.
joo tein reklamaation /valituksen gigantille, katsotaan mitä vastaavatSoita tai täytä kuluttajaneuvonnan lomake:
Kuluttajaneuvonta
Kuluttajaneuvoja kertoo mielipiteensä ja jos hänen mielestään Gigantti on toiminut väärin, niin Gigantti kyllä noudattanee mielipidettä. Esimerkiksi virhevastuut Gigantin kanssa on täytynyt hoitaa kuluttajaneuvonnan kautta, koska eivät muuten usko.
Ihan muuten hyvä yritys, muttaSInulla ei selvästikkään mitään hajua kuluttajan oikeuksista tai lainsäädännöstä.
Suosittelen aloittamaan täältä:
Hintailmaisut markkinointikeinona
Kuluttajan on saatava markkinoinnista selkeät tiedot siitä, minä aikana, miten toimien ja millä muilla edellytyksillä hän voi saada tarjoustuotteen tai muun edun. Siksi ”rajoitettu erä” tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” -tyyppisiä ilmauksia ei voida käyttää yleisluontoisina ja kaikkea tarjousmarkkinointia koskevina rajoituksina. Tällaisista ilmaisuista kuluttaja ei voi todellisuudessa päätellä, minä aikana hän voi saada tarjoustuotteen tai lisäedun.
BF-myynnissähän tunnetusti ei lopu mikään nopeasti kesken Gigantti tässä tapauksessa ilmoitti suoraan jo etukäteen, että tulevat loppumaan kesken (vaikka tarjouskorttejakin oli rajattu erä).”Rajoitettu erä” -tyyppistä varaumaa voi käyttää vain yksittäistapauksessa, kun kysymyksessä on pieni jäljelle jäänyt tai hankittu tuote-erä, jonka loppuminen nopeasti on todennäköistä.