Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Veikon Koneelta tuli tiskikone kahdessa päivässä kotiovelle. Ei mitään valittamista toimitusajassa.
 
Onko tietoa/kokemusta miten Gigantin verkkokaupassa käytetyn sähköpostiosoitteen saa vaihdettua? Ei onnistu asetuksista.
 
Onko tietoa/kokemusta miten Gigantin verkkokaupassa käytetyn sähköpostiosoitteen saa vaihdettua? Ei onnistu asetuksista.
Samaa miettinyt itsekin - surkeasti toteutettu koko käyttöliittymä. Ilmeisesti aspan kanssa chattaaminen on ainoa vaihtoehto...
 
Tilasin itse rtx 2060 ja sivuilla tätä postia kirjoittaessani edelleen lukee että tarjoukseen kuuluu codin koodi, olin chatin kautta yhteydessä giganttiin varmistaakseni ettei minun tarvitse mitään tehdä koodini saamiseksi enää, niin ilmoittivat että tarjous on vanhentunut ja sivuilla oleva informaatio on virheellinen.

Onko muita jotka tilasi gigantilta kyseisiä tarjouksia olettaen että koodi tilaukseen kuuluu?
 
paska tuo gigantin chatti. pari kertaa aikasemmin lähi giganttiin tilannut tuotteen verkkokaupasta ja ikinä ei ole viestiä siitä tullut kun ollut noudettavissa. eilen sitten kysyin chatissä että olisiko jo paketti siellä ja sanoi että oli. no tänään kävin siellä ja eihän se ollut. siinä tiskillä myyjä kovaaan väitti että viesti tulee ja ei kuunnellut kun sanoin että ei ole aikasemminkaan tullut. kesällä kun poverin tilasin niin sen tilauksen tila on vielläkin että tilaus vastaanotettu otettu vaikka tuon kuukausia sitten noudin:facepalm:
 
paska tuo gigantin chatti. pari kertaa aikasemmin lähi giganttiin tilannut tuotteen verkkokaupasta ja ikinä ei ole viestiä siitä tullut kun ollut noudettavissa.
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.
 
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.
joo mutta tuossa gigantissa ei hyllyssä enään ollut niitä 99€ xboxeja. ja sen jo kuitenkin olen maksanut. olisi chatissä vaan suoraan sanonut että ei tiedä:confused2:
 
Huomasin kuun alussa, että Gigantin outletissa oli hyvään hintaan HTC VIVE. Vähän epäilytti outletista tilaaminen, koska siitä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Lähetin heille sähköpostia ja kyselin, että ovatko he tarkistaneet laitteen kunnon ja eroaako se mitenkään uudesta vastaavasta. Asiakaspalvelija ilmoitti, että laite on tarkistettu ja täysin ehjä. Tämän perusteella päädyin hyvillä mielin tilaamaan tuotteen.

Noh paketti saapui muutamassa päivässä ja sitä purkaessani huomasin, että ei perkule täältähän puuttuu paljonkin tavaraa. Mm kaikki oleelliset kaapelit...

Laitoin välittömästi Gigantin chatin kautta viestiä, kerroin heille tilanteen ja ilmoitin puuttuvat osat listana. Sieltä asia laitettiin eteenpäin ja samalla pistin sähköpostia outlet-kysymyksiini vastanneelle henkilölle. Harmittavasti en asu Tammiston lähellä, joten en voinut mennä kyseiseen Giganttiin paikanpäälle, eikä chatistä suostuttu antamaan heidän numeroa.

Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.

Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.
 
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..

En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.
GDPR..?
 
Taisi viime vuonna parhaat tarjoukset tulla vasta joulun jälkeen. Siis gigantti ja power. Tarkkana saa noiden kanssa olla että pakkaus on uusi ja avaamaton ja että mainostetut hinnat pitävät.
 
Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.

Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.

Tavarataloilla on sähköpostiosoitteet, mutta ei ole missään julkisessa jakelussa. Noihin chatteihin ei ole luottaminen. Onhan sinulla palautusoikeus, jos ei ala sieltä outletista mitään kuulumaan.
 
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..

En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.

Ihan pokkana olisin sanonut, että nimi on Aku Ankka, osoite Paratiisitie 13.
Isäni ei ostaisi tuolta mitään, kun hän kokee sitten saavansa roskapostia tai turhia tarjouksia. Tai jollain muulla tavalla tulevansa huijatuksi. Voit myös mennä palautustesi kanssa paskalistalle, jos niitä on monta, mutta ei kai ne voi sinulle kieltäytyä myymästä?
 
Huomasin kuun alussa, että Gigantin outletissa oli hyvään hintaan HTC VIVE. Vähän epäilytti outletista tilaaminen, koska siitä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Lähetin heille sähköpostia ja kyselin, että ovatko he tarkistaneet laitteen kunnon ja eroaako se mitenkään uudesta vastaavasta. Asiakaspalvelija ilmoitti, että laite on tarkistettu ja täysin ehjä. Tämän perusteella päädyin hyvillä mielin tilaamaan tuotteen.

Noh paketti saapui muutamassa päivässä ja sitä purkaessani huomasin, että ei perkule täältähän puuttuu paljonkin tavaraa. Mm kaikki oleelliset kaapelit...

Laitoin välittömästi Gigantin chatin kautta viestiä, kerroin heille tilanteen ja ilmoitin puuttuvat osat listana. Sieltä asia laitettiin eteenpäin ja samalla pistin sähköpostia outlet-kysymyksiini vastanneelle henkilölle. Harmittavasti en asu Tammiston lähellä, joten en voinut mennä kyseiseen Giganttiin paikanpäälle, eikä chatistä suostuttu antamaan heidän numeroa.

Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.

Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.
jos oon oiikein ymmärtänyt niin voit myös palauttaa lähimpään liikkeesseen. jos ei hirveän kaukana ole.
 
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..

En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.

Laitan tästä kyselyn ja katsotaan mitä vastaavat. Todellakin haluan tietää mihin käyttävät tietojani. Epäilen että jos ei vielä niin kohta alkavat antamaan porttikiellon asiakkaille jotka ostavat ja paluttavat usein tuotteita. En kyllä näe mitään järkeä siinä että laittoivat nämä tiedot kuittiin.. Muutenkin on epämukavaa että pitää tietoja antaa jos tekee ostoksia. Ei voi edes käteisellä enään ostaa ilman että menee johonkin tietokantaan.

Oisko vaikka sama syy minkätakia jokaisessa verkkokaupassakin on tili? Varmasti voit ostaa tuolta ja muualtakin ilman nimeä jos foliohattua kiristää.
 
Eipä ole ennen Verkkokauppa.comista tullut käytettyä tuotetta (luultavasti avattu ja näpräilty jossakin). Tilasin netin yli tuon uuden elite 2 ohjaimen, ja laatikon teippi oli revitty auki ja ohjaimessa komeat sormen jäljet. Ihmetyttää kun tämä oli kuitenkin ennakkotilaustuote, että kuka sitä on jo ehtinyt testailemaan.
 
Kuinka luotettavana pidätte Powerin varasto saldoa ?

Mietityttää kun yhdestäkään Powerin liikkeestä ei suoraan löydy ja kilpailijalla Gigantilla myydään ei oota.

NVIDIA SHIELD TV - Power.fi

Amazonista tilaten saisin varmuudella toimituksen ensi viikolle mutta mieluiten ottaisin toimituksen Powerilta myymälään noudettavaksi.
 
Kunnon kusetusta Gigantilla. Matkahuollon ilmanen kuljetus oli laitettu 5-10pv, ja maksullinen 3-6. Valitsin tietenki ilmasen, ja se kuljetus kuitenki lähti heti seuraavana päivänä liikkeelle. Gigantti on muuttumassa kovin epäluotettavaan suuntaan.
 
Kunnon kusetusta Gigantilla. Matkahuollon ilmanen kuljetus oli laitettu 5-10pv, ja maksullinen 3-6. Valitsin tietenki ilmasen, ja se kuljetus kuitenki lähti heti seuraavana päivänä liikkeelle. Gigantti on muuttumassa kovin epäluotettavaan suuntaan.
Matkahuollollakin on eri "tasoja" noissa kuljetuksissa nopeuden osalta, joten eikai tuossa mitään erikoista ole.
 
Matkahuollollakin on eri "tasoja" noissa kuljetuksissa nopeuden osalta, joten eikai tuossa mitään erikoista ole.
On juu eri tasoja... Toinen firma ja maksullinen kuljetus. Molemmat paketit lähti aikaleimoista päätellen samaan autoon Helsingistä ja Turustakin vielä aikaleimat täsmäsi. Mutta tää kuvan paketti ilmaisella kuljetuksella vetikin 13h tänään ympäri Turkua ilmeisesti p**lurallia, kun taas toinen paketti saapui minulle asti..

78c236ba49ae4afa7a923f2d5c7141df.jpg
 
Täytyykin kertoa oma kokemus Powerissa käynnistä viime vuoden kesältä. Aikaahan siitä siis on, mutta ilmeisesti toiminta ei hirveästi ole siellä muuttunut.

Mentiin siis vaimon kanssa tiskikonetta ja mikroa ostamaan. Mikro oli se ensisijainen kohde, mutta jos hyvän hintainen tiskikone tulee vastaan niin oltiin valmis sekin ostamaan. Eksyttiin sitten Poweriin ja siellä aikamme kierreltiin ja kaareltiin mikrojen ja tiskikoneiden luona. Yksi potentiaalinen tiskikone sieltä löytyikin, mutta potentiaalisa myyjää ei oikein löytynyt. Sain lopulta jostain yhden haettua kun kävin kertomassa, että tuolla olisi yksi tiskikone jonka haluaisin ostaa. HUOM! Kerroin myyjälle aivan suoraan haluavani ostaa sen tiskikoneen...

Mentiin sitten osastolle, jossa myyjä kertoi ettei sitä konetta ole muuta kuin se mallikappale. Olin silleen, että ihan sama. Tuskinpa paljoa kuluvat siinä esillä seistessä. Ongelmaksihan tässä sitten muodostui koneessa kiinni oleva kalustelevy. Oli muistaakseni täysin tasainen, musta levy joka oli ihan kivan näköinen. Myyjä ei vain oikein tiennyt kuuluuko se levy nyt sitten kauppaan vai ei, ja jos kalustelevyn irroittaa niin miltä se näyttää ja sitä ja tota ja tuota :confused: pyysin että voisiko hän selvittää kuuluuko se kauppaan. Kertoi voivansa, mutta ei kyllä siitä seistä tönöttämästä mihinkään liikkunut. "Ei näistä muista koneista sitten mikään muu olisi hyvä?" oli semmoinen vakiolause myyjältä. Tässä vaiheessa koko kohtaus oli jo niin kiusallinen, että ilmoitin että menemme katsomaan jostain muualta vielä ja poistuimme liikkeestä.

Huvittavintahan tässä on se, että olin jo valmis maksamaan koneen, mutta myyjä ei tehnyt asian eteen yhtään mitään. Menimme siitä sitten Giganttiin niitä mikroja katselemaan. Siellä kun olimme niin viereiseltä Epoq-keittiöosastolta tuli todella mukava, ei edes varsinainen Gigantin myyjä kyselemään avun tarvetta. Sieltä sitten ostimme mikron ja tiskikoneen kotiinkuljetuksella :rolleyes: Poweriin en ole tämän jälkeen mennyt.
 
@Lateezz Olethan vain syöttänyt vain sen itse koodin? eli ilman sitä kuitissa olevaa CODMWBF osaa.
Kyllähän sen pitäisi toimia, jos koodi on toimitettu.
 
@juhaa lukee koodin kohdalla No Reference found.

ois voinu jättää kokonaa kuitista pois, ellei ole tarjota koodia. eikä huijata
 
Ok, kyllähän sitä pitäisi olettaa, että koodi toimitetaan jos/kun se siellä tuotteen sivulla oli ostaessa.
 
Tosiaan jos Gigantti on ilmoittanut että tuotteeseen sisältyy COD koodi, niin kyllä Gigantin pitää sellainen sitten antaa, tai sitten hyvittää se muuten.
 
nii mitä tässä voi tehdä, asiakaspalvelu sanoo olevansa oikeassa

luotto giganttiin menny kyllä täysin
 
Viimeksi muokattu:
Minä ymmärrän, että Black Fridayn jälkeen aspat on tukossa ja kaikki toimitukset jumittaa, mutta pientä joustoa olisin kaivannut kyllä verkkokauppa.comin puhelinasiakaspalvelulta. Raision liike on tässä lähin ja siellä oli hyllyssä yksi. No, laitoin sen tilaukseen. Samalla hetkellä, kun tilaus meni Odottaa tuotteita -tilaan tajusin, että ei kai se nyt lähde sieltä Hesan suunnilta Raisioon ja näinhän se sitten oli.

Kysyin, että saisiko sen yhden ainoan Raisiossa olleen siirrettyä noutoon, kun oli vähän kiirettä ja painetta sen kanssa, mutta en itse päässyt irtaantumaan. Ei onnistunut. Kysyin, että onnistuisiko siirtää puhelu Raisioon niin ei kuulemma onnistu ja siellä on henkilökunnalla kiire BF:n vuoksi.

Ei auttanut kuin pyytää vaimo apuun ja ajamaan sinne Raisioon kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa juuri hiukan ennen iltapala-aikaa. Paikalla oli kourallinen asiakkaita ja lähinnä pöytiin nojailevia työntekijöitä. No, pääasia, että tuote saatiin, mutta tämä laittaa taas hetkeksi ainakin kyseisen konsernin sinne "Jos ei mitään muuta vaihtoehtoa ole" -kategoriaan.

Laitoin saman palautteen kyllä myös suoraan Verkkikseen, jos siellä mikään mihinkään vaikuttaa.
 
Gigantti pisti minulle 3600X:n kanssa näytönohjaimen koodin. Tein kaksi support tickettiä AMD:lle ja sitten koetin RX 570:n kanssa, jolloin toimi.
 
Tosiaan jos Gigantti on ilmoittanut että tuotteeseen sisältyy COD koodi, niin kyllä Gigantin pitää sellainen sitten antaa, tai sitten hyvittää se muuten.
Gigantti kyllä nimenomaan ilmoitti, että koodeja on rajattu erä ja nopeimmat saa. Ei ole Gigantin vika, jos ei lue tuotekuvausta. Sinällään toki parempi tapa olisi tehdä kuten esim. Jimm's eli tuotteen ostamalla siihen tulee toinen 0.00 € rivi, joka kertoo koodin olevan mukana.
 
Mutta asiakas ei sitä ole voinut tietää ovatko ne jo loppu, koska se oli siinä hinnan vieressä edelleen, että peli tarjolla.
 
Mutta asiakas ei sitä ole voinut tietää ovatko ne jo loppu, koska se oli siinä hinnan vieressä edelleen, että peli tarjolla.
No mitäs siitä sitten? Asiakas itse sen riskin (=saa kortin, ei peliä) on hyväksynyt tilausnappia painamalla. Ymmärrän toki mielipahan, että peli jää saamatta, mutta helvetin selvästi se riski oli tuotekuvauksessa mainittu. Jos ei kelpaa, niin tilaa sitten muualta. Esim. Jimm's sen kupongin pisti 100% varmuudella siihen mukaan, tais olla halvemmat hinnatkin.
 
bf_cod2.png
kuitissa kun se oli lisättynä, oisko tästä nyt sitten pitänyt päätellä ettei kuulukkaan mukaan
 
Ei pitäisi pahastua, jos ilmaiseksi on saamassa. Eri asia jos maksanut jotakin.
Jokainen tuon paketin ostanut on maksanut koodista, tuote+koodi. Ei tässä mitään epäselvää. Jos olet ostoksen tehnyt jossa tuo lisätuote (pelikoodi) kuitissa niin silloin olet oikeutettu siihen koodiin.

Ei varmaan sinullekkaan ok jos ostat auton autokaupasta ja mukaan piti tulla ylimääräiset talvirenkaat mutta rahojen siirryttyä sinulle ilmoitetaankin, että renkaat loppu sori ei voi mitään, vaikka kuitissa lukee extra renkaat. Ajat ulos liikeestä hymyssä suin?

bf_cod2.png
kuitissa kun se oli lisättynä, oisko tästä nyt sitten pitänyt päätellä ettei kuulukkaan mukaan
Ei tarvitse päätellä mitään. Jos tilausvaiheessa oli mukana se lisätuote eli koodi niin silloin teit kaupat siitä. Sitä ei voi jälkeenpäin peruuttaa tai käydä selville, että se ei olekkaan voimassa. Selvästi sinulla kuitissa se tuote jonka ostit joten ei mitään epäselvää. Gigantti voi joko toimittaa sinulle koodin tai tarjota alennusta (jos eivät sitä koodia sinulle saa tomitettua).
 
Viimeksi muokattu:
Jokainen tuon paketin ostanut on maksanut koodista, tuote+koodi. Ei tässä mitään epäselvää. Jos olet ostoksen tehnyt jossa tuo lisätuote (pelikoodi) kuitissa niin silloin olet oikeutettu siihen koodiin.

Ei varmaan sinullekkaan ok jos ostat auton autokaupasta ja mukaan piti tulla ylimääräiset talvirenkaat mutta rahojen siirryttyä sinulle ilmoitetaankin, että renkaat loppu sori ei voi mitään, vaikka kuitissa lukee extra renkaat. Ajat ulos liikeestä hymyssä suin?
Ostaja maksaa siitä kortista, ymmärtänet mitä "kaupan päälle" tarkoittaa? Tuotekuvauksessa luki todella selvästi (jos sen jaksoi lukea), että nopeat syövät hitaat koodien suhteen. Jos ostat auton ja myyjä lupaa renkaat 100 ensimmäiselle, niin kyllä se siinä 101 asiakkaan kohdalla on "sori". Gigantin hommat kusi BF:n aikana monella tapaa, mutta tässä tapauksessa kyllä saa katsoa asiakas peiliin, jos ei ymmärtänyt mitä tarkoittaa, että koodeilla on riski loppua kesken. Tai jätti koko tuotekuvauksen kiimassa lukematta.

e: Ja nimenomaanhan tuossa Lateezzin kuitissa sitä koodia EI ole. Pelkkä error.
 
Ostaja maksaa siitä kortista, ymmärtänet mitä "kaupan päälle" tarkoittaa? Tuotekuvauksessa luki todella selvästi (jos sen jaksoi lukea), että nopeat syövät hitaat koodien suhteen. Jos ostat auton ja myyjä lupaa renkaat 100 ensimmäiselle, niin kyllä se siinä 101 asiakkaan kohdalla on "sori". Gigantin hommat kusi BF:n aikana monella tapaa, mutta tässä tapauksessa kyllä saa katsoa asiakas peiliin, jos ei ymmärtänyt mitä tarkoittaa, että koodeilla on riski loppua kesken. Tai jätti koko tuotekuvauksen kiimassa lukematta.

e: Ja nimenomaanhan tuossa Lateezzin kuitissa sitä koodia EI ole. Pelkkä error.

Kyllä, mutta jos se lisätuote on kirjattu siihen tilausvahvistukseen tai kuittiin niin silloin olet sen ostanut. Lisäksi vaikka sitä ei olisi ikinä kuittiin kirjattu niin olet silti oikeutettu siihen jos tilausvaiheessa olit molemmat ostanut, eli sivustolla myytiin tätä "pakettina". Jos koodeja oli rajoitetusti niin silloin niitä ei enää niiden loputtua olisi pitänyt voida lisätä tilaukseen. Ostoksen jälkeen ei voi enää selvitä seikkoja jotka muuttavat sen mitä tilasit.

Lisäksi "kaupanpäälle" ym sanat ovat täysin irrelevantteja ja kuluttajaviranomaiset ovat useasti ottaneet kantaa kuinka kylkiäinen on osa sitä koko tilausta, ei mikään arvoton sivuseikka.

Autoesimerkkisi olisi validi jos ennen tilausta ilmoitettaisiin, että renkaat loppu. Jos taas teit tilauksen ja renkaat kuittiin kirjattiin niin silloin ne on sinulle tomitettava, oli ne loppu tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, mutta jos se koodin on kirjattu siihen tilausvahvistukseen tai kuittiin niin silloin olet sen ostanut. Lisäksi vaikka sitä ei olisi ikinä kuittiin kirjautunut niin olet silti oikeutettu siihen jos tilausvaiheessa olit molemmat ostanut, eli sivustolla myytiin tätä "pakettina". Jos koodeja oli rajoitetusti niin silloin niitä ei enää niiden loputtua olisi pitänyt voida lisätä tilaukseen. Ostoksen jälkeen ei voi enää selvitä seikkoja jotka muuttavat sen mitä tilasit.

Autoesimerkkisi olisi validi jos ennen tilausta ilmoitettaisiin, että renkaat loppu. Jos taas teit tilauksen ja renkaat kuittiin kirjattiin niin silloin ne on sinulle tomitettava, oli ne loppu tai ei.
No kun ei. Sinä olet tilaamalla ostanut sen kortin ja tuotekuvauksessa on luvattu, että siihen *ehkä* saa päälle pelikoodin, jos on nopeiden joukossa. Ei Gigantissa tilaaja mitään koodia mihinkään lisännyt. Tilaajalle on toimitettu **täsmälleen** tilauksen mukainen tuote vaikka ehkä se pettymystä on aiheuttanut. Autoesimerkki on ihan samaa paskaa. Ei ole myyjän vika, jos asiakas ei ymmärrä mitä on tilannut. Varsinkin kun se mitä oltiin myymässä oli selvästi kirjattu (itse jätin sen takia Gigantista ostamatta ja pistin tilauksen Jimm'siin).

e: Toki voidaan vääntää siitä, että olisko kuitissa pitänyt jotain muuta kuin "error" lukea koodin osalta, mutta tämä ei muuta kokonaistilannetta. Tuskin "koodit loppu, sori" viesti olisi mielipahaan auttanut.

e2: Kyllä kuule hiljaista on, jos luulet että "kaupan päälle" ja "rajattu määrä nopeimmille" ei turvaa myyjän persausta. Aina voi toki ostaja purkaa kaupan, jos ei kelpaa (kun ilmaistuotetta ei itselle ehtinyt mukaan).
 
Viimeksi muokattu:
No kun ei. Sinä olet tilaamalla ostanut sen kortin ja tuotekuvauksessa on luvattu, että siihen *ehkä* saa päälle pelikoodin, jos on nopeiden joukossa. Ei Gigantissa tilaaja mitään koodia mihinkään lisännyt. Tilaajalle on toimitettu **täsmälleen** tilauksen mukainen tuote vaikka ehkä se pettymystä on aiheuttanut. Autoesimerkki on ihan samaa paskaa. Ei ole myyjän vika, jos asiakas ei ymmärrä mitä on tilannut. Varsinkin kun se mitä oltiin myymässä oli selvästi kirjattu (itse jätin sen takia Gigantista ostamatta ja pistin tilauksen Jimm'siin).

e: Toki voidaan vääntää siitä, että olisko kuitissa pitänyt jotain muuta kuin "error" lukea koodin osalta, mutta tämä ei muuta kokonaistilannetta. Tuskin "koodit loppu, sori" viesti olisi mielipahaan auttanut.

CODMW koodin olisi voinut jättää kokonaan pois kuitista, jolloin olisi ollut selvää että koodit ovat loppuneet, mutta kun se siihen oli lisättynä näin oletin että pelin olen myös ehtinyt saamaan nopeimpien joukossa.
 
Lol. 800€ rengassarja vs 40€ virtuaalinen peli. Loistava olkinukke jos ei muuta.

Jos sanottiin että sadalle ensimmäiselle, niin silloin se on sadalle ensimmäiselle ja jos ei ymmärrä, niin myyjän olisi pitänyt varautua muutamalla rullalla rautalankaa.

En nyt näe miksi pitää myrskyä laittaa vesilasiin tämän takia..

Edit. Ja tuossa kuitissa lukee selvästi "no reference found". Tuon tilalla pitäisi olla koodi, mutta et ollut tarpeeksi nopea ostaja.
 
No kun ei. Sinä olet tilaamalla ostanut sen kortin ja tuotekuvauksessa on luvattu, että siihen *ehkä* saa päälle pelikoodin, jos on nopeiden joukossa. Ei Gigantissa tilaaja mitään koodia mihinkään lisännyt. Tilaajalle on toimitettu **täsmälleen** tilauksen mukainen tuote vaikka ehkä se pettymystä on aiheuttanut. Autoesimerkki on ihan samaa paskaa. Ei ole myyjän vika, jos asiakas ei ymmärrä mitä on tilannut. Varsinkin kun se mitä oltiin myymässä oli selvästi kirjattu (itse jätin sen takia Gigantista ostamatta ja pistin tilauksen Jimm'siin).

e: Toki voidaan vääntää siitä, että olisko kuitissa pitänyt jotain muuta kuin "error" lukea koodin osalta, mutta tämä ei muuta kokonaistilannetta. Tuskin "koodit loppu, sori" viesti olisi mielipahaan auttanut.

e2: Kyllä kuule hiljaista on, jos luulet että "kaupan päälle" ja "rajattu määrä nopeimmille" ei turvaa myyjän persausta. Aina voi toki ostaja purkaa kaupan, jos ei kelpaa (kun ilmaistuotetta ei itselle ehtinyt mukaan).
SInulla ei selvästikkään mitään hajua kuluttajan oikeuksista tai lainsäädännöstä.

Suosittelen aloittamaan täältä:
Hintailmaisut markkinointikeinona

Kuluttajan on saatava markkinoinnista selkeät tiedot siitä, minä aikana, miten toimien ja millä muilla edellytyksillä hän voi saada tarjoustuotteen tai muun edun. Siksi ”rajoitettu erä” tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” -tyyppisiä ilmauksia ei voida käyttää yleisluontoisina ja kaikkea tarjousmarkkinointia koskevina rajoituksina. Tällaisista ilmaisuista kuluttaja ei voi todellisuudessa päätellä, minä aikana hän voi saada tarjoustuotteen tai lisäedun.

Kylkiäiset ja lisäetumarkkinointi

Kuluttajansuojalain lisäetumarkkinointia koskeva pykälä koskee kaikkea tarjousmarkkinointia, jossa kuluttajalle tarjotaan jokin lisäetu. Olennaista lisäetutarjoukselle on se, että kuluttajan on ostettava jotakin edun saadakseen.
 
Viimeksi muokattu:
CODMW koodin olisi voinut jättää kokonaan pois kuitista, jolloin olisi ollut selvää että koodit ovat loppuneet, mutta kun se siihen oli lisättynä näin oletin että pelin olen myös ehtinyt saamaan nopeimpien joukossa.
Juu, epäselvähän tuo kuitti tuolta osin oli. Varmaan tilausjärjestelmän "hienouksia", että tulee noin. Harmittaa varmaan eniten juuri noin, että luulee saaneensa, mutta ei sitten saakaan.

Mutta ainakin nuorempien miespuolisten on syytä tuohon saamattomuuteen ja sen aiheuttamaan pettymykseen muutenkin tottua :rofl:
 
CODMW koodin olisi voinut jättää kokonaan pois kuitista, jolloin olisi ollut selvää että koodit ovat loppuneet, mutta kun se siihen oli lisättynä näin oletin että pelin olen myös ehtinyt saamaan nopeimpien joukossa.

Soita tai täytä kuluttajaneuvonnan lomake:
Kuluttajaneuvonta
Kuluttajaneuvoja kertoo mielipiteensä ja jos hänen mielestään Gigantti on toiminut väärin, niin Gigantti kyllä noudattanee mielipidettä. Esimerkiksi virhevastuut Gigantin kanssa on täytynyt hoitaa kuluttajaneuvonnan kautta, koska eivät muuten usko.
 
Soita tai täytä kuluttajaneuvonnan lomake:
Kuluttajaneuvonta
Kuluttajaneuvoja kertoo mielipiteensä ja jos hänen mielestään Gigantti on toiminut väärin, niin Gigantti kyllä noudattanee mielipidettä. Esimerkiksi virhevastuut Gigantin kanssa on täytynyt hoitaa kuluttajaneuvonnan kautta, koska eivät muuten usko.
joo tein reklamaation /valituksen gigantille, katsotaan mitä vastaavat
 
SInulla ei selvästikkään mitään hajua kuluttajan oikeuksista tai lainsäädännöstä.

Suosittelen aloittamaan täältä:
Hintailmaisut markkinointikeinona

Kuluttajan on saatava markkinoinnista selkeät tiedot siitä, minä aikana, miten toimien ja millä muilla edellytyksillä hän voi saada tarjoustuotteen tai muun edun. Siksi ”rajoitettu erä” tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” -tyyppisiä ilmauksia ei voida käyttää yleisluontoisina ja kaikkea tarjousmarkkinointia koskevina rajoituksina. Tällaisista ilmaisuista kuluttaja ei voi todellisuudessa päätellä, minä aikana hän voi saada tarjoustuotteen tai lisäedun.
Ihan muuten hyvä yritys, mutta
”Rajoitettu erä” -tyyppistä varaumaa voi käyttää vain yksittäistapauksessa, kun kysymyksessä on pieni jäljelle jäänyt tai hankittu tuote-erä, jonka loppuminen nopeasti on todennäköistä.
BF-myynnissähän tunnetusti ei lopu mikään nopeasti kesken :kahvi: Gigantti tässä tapauksessa ilmoitti suoraan jo etukäteen, että tulevat loppumaan kesken (vaikka tarjouskorttejakin oli rajattu erä).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 552
Viestejä
4 556 947
Jäsenet
74 998
Uusin jäsen
hcko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom