- Liittynyt
- 13.11.2019
- Viestejä
- 20
Mitenkäs XXL:lle reklamointi. Riittääkö sähköposti vai vienkö lapun myymälään? Kuinkas tuo reklamaatio etenee? Heidän mielestään ilmeisesti XXL:n pyörät on tarkoitettu vain katseltavaksi ei ajettavaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla aikanaan oli Nexus 5 lasi halki ja puhelin meni jotenkin jumiin myöhemmin jonkun päivityksen yhteydessä, niin ihan helposti sain Googlelta uuden.Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.
Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.
Toki tuo "mekaaninen vika" on sama, jota VK ja Gigantti aina yrittävät. Toisaalta tuo uutinen on siltä osin vähän 1980-lukua, että mainitaan joku "kosteus piirikortilla". Ilman sitä mekaanista vammaahan se ei missään nimessä nykyajan korkean IP-luokan laitteessa ole virhevastuun kieltämisen syy, vaan se haettu takuuvika itsessään.Vanha uutinen asiasta, mutta edelleen ajankohtainen: Kuluttaja: Naarmu voi mitätöidä puhelimen takuun
Eihän tuollaisessa hinnoittelussa mitään uutta ole, mutta tämä pääsi omaan luokkaansa. Voi olla aika tiukassa, että seuraavaan 20 vuoteen ostaisin Gigantista mitään tämän jälkeen.Gigantin kanta-asiakkuus on kusetusta. Ale -telkkarin hintaa hilattiin sopivati ylös jotta sitä voitiin tarjota kanta-asiakkaalle "reilulla" alennuksella.
Huijaako Gigantti? Ale-telkkarin hintaa nostettiin juuri ennen tarjouskampanjaa
Toki tuo "mekaaninen vika" on sama, jota VK ja Gigantti aina yrittävät.
Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.
Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.
Takalasi rikki, eli on ottanut taakse osumaa oikein kunnolla?
Ei sitä puhelinta voida korjata jos se lasi on rikki. Puhelin avataan takalasin kautta ja rikki oleva lasi hajoaa lopullisesti avatessa. Maksamalla uuden takalasin puhelimesi korjataan kyllä takuuseen muuten.Mites tämä oheinen skenaario sitten? Mulla siis S9+ jossa akkuvikaa/latausvikaa. Vein Telia liikkeeseen josta kerrottiin ettei mee takuuseen koska Samsung joka heillä huoltaa laitteet niin on ilmoittanut ettei laitteita huolleta jos niissä on jotain fyysistä vauriota. Mulla siis esim takalasi rikki. En halua takalasia korjata vaan haluan puhelimen jota voi ladata. Mut ei, takalasin hajoaminen joka ei liity akkuun mitenkään muka evää takuun täysin?
Voiko noin tehdä vai otanko yhteyttä johonkin kuluttajasuojan asiamieheen tms.
Edit: Sokea. Ylempänähän tuossa linkattiin asiaan liittyvään artikkeliin. No ilmeisesti näin voi siis tehdä mutta vittu mitä paskaa. Eli takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa jos yhdenkin naarmun saat aiheutettua puhelimeen..
En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.Et käynyt vielä hakemassa hyvitystä? Et siis jo heti siinä kassalla vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta vai miten tässä nyt kävi?
En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.
Eipä tää nyt niin paljoa häiritse, että jaksaisin tehdä tikusta asiaa. Täytyy hakea rahat takaisin ja kytätä muita uuneja.Itse soittelisin tuonne, jos asia niin kovasti häiritsee..
Kuluttajaneuvonta
Siellä on puhelinnumero, jossa neuvovat. Lisäksi tuota kautta asioita voi viedä eteenpäin, jos Gigantti ei taivu tarvittaessa.
Itse soittelisin tuonne, jos asia niin kovasti häiritsee..
Kuluttajaneuvonta
Siellä on puhelinnumero, jossa neuvovat. Lisäksi tuota kautta asioita voi viedä eteenpäin, jos Gigantti ei taivu tarvittaessa.
Mihin tässä Gigantin pitäisi taipua?
Ilmeisestikin myymään uunin sovitulla hinnalla?
Jos myyjä on kerran myynyt tuotteen ja asiakas on sen maksanut, niin se on liikkeen velvollisuus myydä uuni sillä hinnalla. Kuluttajaviranomaisten kanta on selvä tuossa asiassa.Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.
Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.
Uunihan oli myymälässä esillä, josta sen myyjältä ostin. En kiireessä ja vitutuspäissäni halunnut enää kassajonoon selvittelemään hyvitystä. Kuitti siis edelleen taskussa. Menen huomenna uudestaan, jos en ostamaan toista uunia niin hakemaan rahat takaisin.Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.
Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.
Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.Uunihan oli myymälässä esillä, josta sen myyjältä ostin. En kiireessä ja vitutuspäissäni halunnut enää kassajonoon selvittelemään hyvitystä. Kuitti siis edelleen taskussa. Menen huomenna uudestaan, jos en ostamaan toista uunia niin hakemaan rahat takaisin.
Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.
Tyypillinen Gigantin ansaintamalli, eli haluttua tuotetta ei olekaan mutta kun vähän pistää fyrkkaa lisää niin saa 'paremman' tilalle. Mieluiten vaatii rahat takaisin ja neuvottelee uuden kaupan puhtaalta pöydältä. Paremmat on neuvotteluasemat kun rahat ei ole jo siellä myyjän plakkarissa.Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.
Unohtui mainita että Matkahuolto.Olisiko postin lakolla ollut tässä tekemistä?
Se nyt vaan on hidas. Tullut muutaman kerran todettua verkkiksestä tilatessa, että toimittavat 2-3 päivää hitaammin kuin posti.Unohtui mainita että Matkahuolto.
Tyypillinen Gigantin ansaintamalli, eli haluttua tuotetta ei olekaan mutta kun vähän pistää fyrkkaa lisää niin saa 'paremman' tilalle. Mieluiten vaatii rahat takaisin ja neuvottelee uuden kaupan puhtaalta pöydältä. Paremmat on neuvotteluasemat kun rahat ei ole jo siellä myyjän plakkarissa.
Tämä meni lopulta paremmin kuin hyvin. Sattui tulemaan tarjoukseen samalla hinnalla uudempi vastaavilla ominaisuuksilla, mutta paremmalla värillä.Ostin Gigantista esillä olleen erillisuunin. Myyjä näpytteli tiedot koneelle ja sanoi menevänsä pakkaamaan ja tuovansa uunin noutoon. Menin maksamaan kassalle uunin ja odottelin noudossa. Myyjä tuli pitkähkön odottelun jälkeen pahoittelemaan, että uuni oli jo myyty muutama minuutti sitten outletissa. Rahat siis tililtä jo minulta veloitettiin. Samanlaista uunia ei kuulemma siellä ollut.
Jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Kuitti on vielä taskussa, enkä käynyt vielä hyvitystä hakemassa.
Samaa miettinyt itsekin - surkeasti toteutettu koko käyttöliittymä. Ilmeisesti aspan kanssa chattaaminen on ainoa vaihtoehto...Onko tietoa/kokemusta miten Gigantin verkkokaupassa käytetyn sähköpostiosoitteen saa vaihdettua? Ei onnistu asetuksista.
Samaa miettinyt itsekin - surkeasti toteutettu koko käyttöliittymä. Ilmeisesti aspan kanssa chattaaminen on ainoa vaihtoehto...
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.paska tuo gigantin chatti. pari kertaa aikasemmin lähi giganttiin tilannut tuotteen verkkokaupasta ja ikinä ei ole viestiä siitä tullut kun ollut noudettavissa.
joo mutta tuossa gigantissa ei hyllyssä enään ollut niitä 99€ xboxeja. ja sen jo kuitenkin olen maksanut. olisi chatissä vaan suoraan sanonut että ei tiedäSamanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.
GDPR..?Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..
En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.
Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.
Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..
En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.