Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Pojan Gigantista ostetun pelituolin selkänojan säätömekanismi meni rikki. Nämä pelituolit eivät näköjään mene samalla kaavalla kuin muiden kamojen palautus/hyvitys. Ottivat tuolin omaan tarkastukseen, ja sen jälkeen kysyvät maahantuojalta korjataanko vai annetaanko uusi tilalle. Nyt sitten vaan odotellaan. Toivottavasti ei kovin pitkään... No, hyvä tietää, että näin näiden kanssa toimitaan.
 
No, liikkeellä on ensisijaisesti oikeus korjata viallinen tuote. Palautus tai hyvitys on vasta viimeinen keino, mikäli korjaaminen ei onnistu.
 
Gigantin myymistä tuotteista toimistotuoli onkin yksi niistä harvoista mitä siellä voidaan edes korjata jos varaosia on saatavilla. Siihen kun riittää samat työkalut millä myymälän hyllyt on kasattu :D
 
Hei! Ostin täältä foorumilta Rival 600 hiiren tuossa alkuvuodesta ja huomasin, että oikean puolen pehmuste alkaa irrota aina kun pelaan. Miten verkkokauppa on suhtautunut takuuvaihtoihin tästä syystä. Pitääkö odottaa että lähtee kokonaan irti vai kiikuttaa heti sinne ja näyttää että oikealta puolelta lähtee irti pehmuste. Laitoin jo sähköpostia mutta jos joku täältä tietäisi tai on kokemusta.

Takuuta on siis vielä jäljellä.
 
Muuten asiakaspalvelukokemuksista. Minusta Gigantissa ja Powerissa on aika paljon myyjäkohtaista vaihtelua. Voi olla myös myymäläkohtaista vaihtelua, millainen toimintakulttuuri myyjien ja/tai johdon kesken on omaksuttu. Kodinkoneosastolla tuntuu yleensä olevan usein, jopa useimmiten, fiksuja ja ammattitaitoisia myyjiä, sellaisia vuosia olleita pitkän linjan kavereita, jotka ovat kunnolla myös perehtyneet myytäviin tuotteisiin ja joita asiakkaan omatkin tarpeet kiinnostavat edes jonkin verran. Kännykkäosastolla on sitten enemmän juuri koulun penkiltä repäistyjä teinejä. Jokin aika sitten piti olla pesukoneostoksilla. Fiksu myyjä Gigantissa esitteli seikkaperäisesti useita ihan sinällään järkeviä vaihtoehtoja eri hintaluokista ja kertoi suoraan jo tingittyjä hintojakin niitä kysellessäni. Minua kiinnosti lopulta kumminkin enemmän muu kone kuin ne mitä myyjä oli ensi alkuun esitellyt, niin sain siitäkin sitten asiallisen esittelyn. Kyselin tiukkaa hintaa, myyjä tutki konettaan hetken ja ilmoitti niin hyvän tarjouksen että kaupat päästiin tekemään heti. Oli oikeasti hyvä diili luokkaa n. -25% hintalappuhinnasta vaikka ovh:kin oli kilpailukykyinen kilpailijoiden hintoihin nähden. Toimitus ja asennus onnistui nopeasti. Aion kyllä jatkossakin jos kodinkoneostoksille tarvetta ilmenee asioida tämän saman myyjän kanssa. Yleensäkään en muista, että kodinkoneosastolla olisi näissä liikkeissä ikinä jäänyt huono muisto myjän antamasta palvelusta.
Voisi kuvitella, että etenkin ~40-vuotiaat ja siitä ylöspäin olevat myyjät ovat aloittaneet homman aikoina, jolloin asiantuntemus ja asiakaspalvelukyky olivat välttämättömiä. Kerran omaksuttuna tulee sitten luonnostaan.
 
Kuinka uusi/vanha juttu on tämä, että Verkkokauppa.comilla ei olekaan enää kaikki varastossa olevat tuotteet Jätkäsaaren varastossa, vaan on olemassa joku erillinen varasto? Sieltä tavaroiden saapuminen kestää 1-2 arkipäivää Jätkäsaareen.
Esim. tämä
Xiaomi Roborock 2 -pölynimurirobotti 399,00
"Tilattavissa päävarastosta: yli 25 kpl
Päävarastosta tilatun tuotteen toimitusaika myymälään on 1-2 päivää."
 
Kuinka uusi/vanha juttu on tämä, että Verkkokauppa.comilla ei olekaan enää kaikki varastossa olevat tuotteet Jätkäsaaren varastossa, vaan on olemassa joku erillinen varasto? Sieltä tavaroiden saapuminen kestää 1-2 arkipäivää Jätkäsaareen.
Esim. tämä
Xiaomi Roborock 2 -pölynimurirobotti 399,00
"Tilattavissa päävarastosta: yli 25 kpl
Päävarastosta tilatun tuotteen toimitusaika myymälään on 1-2 päivää."
Itsekin tuli tuo vastaan kesällä. Naputteli tilausta ja näytti että kaikkia lähetettävissä heti joten oletin että ovat jätkäsaaressa noudettavissa. Tilauksen jälkeen 80% Kampista olikin "odottaa tuotteita" tilassa ja meni se reilu 3 päivää että olivat sitten jätkäsaaresta noudettavissa.
 
Vantaan noutovarasto on tästä käsittääkseni vielä erillinen. Varastoja on siis kolme: yksi Jätkäsaaressa, yksi Vantaalla ja vielä yksi jossain paikassa X. Kerrassaan harmi, sillä Verkkiksen etuna on mielestäni jo pitkään ollut se, että varastossa on oikeasti ollut tavaraa laidasta laitaan ja kaiken on saanut mukaansa heti.
 
Vantaan noutovarasto on tästä käsittääkseni vielä erillinen. Varastoja on siis kolme: yksi Jätkäsaaressa, yksi Vantaalla ja vielä yksi jossain paikassa X. Kerrassaan harmi, sillä Verkkiksen etuna on mielestäni jo pitkään ollut se, että varastossa on oikeasti ollut tavaraa laidasta laitaan ja kaiken on saanut mukaansa heti.
Menee kyllä huonompaan suuntaan. Kiva kun varasto on ollut siinä myymälän yhteydessä niin pienellä odottamisella saa tosiaan heti kaiken. Mutta jos nyt tulee ties mistä eri varastoista kamaa ja pitää odotella päiviä niin ei kiva.
 
Se verkkiksen varasto oli ennen siinä Bunkkerissa, joka on verkkiksen vieressä. Kaupunki tekee nyt siitä bunkkerista asuntoja ja uimahallia ym. niin ei voi enää varastona käyttää.
 
Kyselin aspasta vähän lisätietoa, ja tosiaan osa Vantaan varastolla tuotteista on heti mukaan saatavissa, mutta osa vain postitettavissa/siirrettävissä Jätkäsaareen... toivottavasti valtaosa tuotteista kuitenkin pysyisi Jätkäsaaressa heti noudettavissa. Eipä ihme, ettei tästä ole isommin huudeltu, selvä palvelutason tiputus aiempaan nähden.
 
Aika nopeastihan tuota kamaa viedään Jätkäsaaren ruuhkasumppuun myös ja tietysti se Jätkäsaaren myymälän varastotila on rajallista. Ainoa ratkaisu on melkeinpä lisätä myymälässä olevien neliöiden hyötykäyttöä jotta saa lisää romua heti noudettavaksi.

Vantaalla tuo noutopiste on myös muuttanut siitä Pakkalan Postin palveluvarastosta Vantaan Logistiikkakeskuksen palveluvarastolle.

Verkkokauppa.com Vantaan noutovarasto
 
Tilasin 13.8 muistikortin Gigantin verkkokaupasta läheiseen matkahuollon toimipisteeseen. 17.8 tulikin saapumisilmoitus, mutta paketti oli toimitettu Postin toimipisteeseen 4 kilometrin päähän. Olin yhteydessä Gigantin asiakaspalveluun, lupasivat toimittaa paketin matkahuollon pisteeseen seuraavan viikon aikana. 22.8 Gigantin asiakaspalvelusta tuli viesti, etteivät postista voi kääntää toimitusta Matkahuollon toimipaikkaan, koska siellä ei ole postin palvelua. Jälleen yhteys asiakaspalveluun, lupasivat paketin kotiinkuljetuksella, mutta edelleenkään paketti ei ole liikahtanut mihinkään, Posti lähettelee muistutusviestejä paketista.

Mitähän tämän kanssa oikein pitäisi tehdä?
 
Tilasin 13.8 muistikortin Gigantin verkkokaupasta läheiseen matkahuollon toimipisteeseen. 17.8 tulikin saapumisilmoitus, mutta paketti oli toimitettu Postin toimipisteeseen 4 kilometrin päähän. Olin yhteydessä Gigantin asiakaspalveluun, lupasivat toimittaa paketin matkahuollon pisteeseen seuraavan viikon aikana. 22.8 Gigantin asiakaspalvelusta tuli viesti, etteivät postista voi kääntää toimitusta Matkahuollon toimipaikkaan, koska siellä ei ole postin palvelua. Jälleen yhteys asiakaspalveluun, lupasivat paketin kotiinkuljetuksella, mutta edelleenkään paketti ei ole liikahtanut mihinkään, Posti lähettelee muistutusviestejä paketista.

Mitähän tämän kanssa oikein pitäisi tehdä?

#1 Haet sen sieltä postista
#2 Otat uudestaan yhteyttä giganttiin
#3 Annat olla ja tuote palautuu lähettäjälle
 
Hain muutama tunti sitten Tampereen Kalevan Gigantista MSI:n kannettavan tietokoneen. Heti autolle kävellessäni huomasin, että laatikossa siinä päädyssä, josta tuote otetaan pois, on kaksi teippiä: alempi on leikattu ja päällä on ehjä. Tuo pääty myös "pullottaa" hiukan, toisin kuin alareunan teipattu pääty, eli kuin sitä ei olisi painettu niin hyvin alas teippausvaiheessa.

Heräsi heti kysymys, että onko tuote joku asiakaspalautus. Nyt kotona tutkailin laatikkoa lisää, ja toden totta, alla on MSI-teippi, joka on leikattu, eli laatikko on avattu. Mielenkiintoiseksi tekee, että päällimmäinen, ehjä teippi on myös samanlainen MSI:n logoilla varustettu. Onko Gigantilla jotain MSI-teippejä varastossa, onko kone käynyt korjaamolla vai onko pakkaus jo tehtaalla kertaalleen avattu?

Varmaan käyn huomenna palauttamassa tuotteen tai vaihtamassa avaamattomaan, jos heiltä sellaisia löytyy. En periaatteessakaan halua ostaa uuden hinnalla mahdollisesti käytettyä, jonkun hikisen äijän hiplaamaa konetta, josta kenties on löytynyt joku epäkohtakin, minkä vuoksi se on palautettu.
 
Mä olisin tuossa kohtaa ehkä sen verran laiska että pistäisin koneen käyntiin ja vaikka Crystaldiskinfolla katsoisin kiintolevyn käyttöajan. Muutamia tunteja: käyttis kloonattu tms esiasennettu, sen jälkeenkin kone voi idlata tuntikaupalla jossain pöydällä. Mutta kymmeniä tunteja käyttöaikaa on eri asia.

MSI teippi kuitenkin viittaisi siihen, että paketti on syystä X avattu ihan valmistajalla. Voihan olla, että pakkaaja unohti laittaa oikean virtajohdon ekalla yrityksellä. Alkuperäistä teippiä ei kuitenkaan voi repiä irti koska siinä todennäköisesti paskoo pahvit.
 
Ehkä minun täytyy huomenna avata paketti ja katsoa sisälle. Muitakin paikkoja tosiaan on, joista näkee, onko konetta käytetty.
 
Mä olisin tuossa kohtaa ehkä sen verran laiska että pistäisin koneen käyntiin ja vaikka Crystaldiskinfolla katsoisin kiintolevyn käyttöajan. Muutamia tunteja: käyttis kloonattu tms esiasennettu, sen jälkeenkin kone voi idlata tuntikaupalla jossain pöydällä. Mutta kymmeniä tunteja käyttöaikaa on eri asia.

MSI teippi kuitenkin viittaisi siihen, että paketti on syystä X avattu ihan valmistajalla. Voihan olla, että pakkaaja unohti laittaa oikean virtajohdon ekalla yrityksellä. Alkuperäistä teippiä ei kuitenkaan voi repiä irti koska siinä todennäköisesti paskoo pahvit.

CrystalDiskInfo näyttää neljää käynnistystä ja 0 tuntia käyttöaikaa. Muistaakseni pöytäkoneessanikin ohjelma näyttää SSD:lle paljon pienempiä käyttöaikoja kuin samaan aikaan asennetulle perinteiselle kiintolevylle.

Mutta paketissa virtajohtojen muoveissa oli pari reikää. En tiedä, olivatko ne tulleet jo tehtaalla. No, ehkä kuitenkin pidän tämän koneen, jos ei mitään ihmeempiä ilmene.
 
Pakko kai se on joskus kehujakin antaa, kun hommat toimii.

Katselin salkkuaggregaatteja parisen viikkoa ja ulkomaiset verkkokaupat mm. Amazon.de ei tuntunut lähettävän oikeastaan mitään Suomeen. Googlailin paria eriä mallia ja Timcon aggregaattia hakiessa lopulta löysin jostain googlen kolmos- tai nelossivulta diileri.com verkkokaupan, jossa hintana oli 399€ (muissa kaupoissa 470-500€). Maksuvaihtoehtoinakin oli kaikki normaalit + amex, josta itselleni hyötyä. Laitoin tilauksen menemään eilen noin kello 13 ja 15.30 tuli sähköposti, että tilaus käsitelty ja sähköpostissa oli linkki postin seurantaan. Paketti oli tullut jo tänään Ouluun ja pitäisi olla tällä hetkellä kuljetuksessa. Verkkosivulla luvattiin toimitusajaksi 2-5 työpäivää, mutta jos jo vuorokaudessa saa paketin hyppysiin, niin pakko kai se on tyytyväinen olla.

Lopuksi vielä tiedoksi, etten ole diileri.comin omistaja, omistajan tuttu tai mikään muu vastaava. Tuntematon verkkokauppa oli itsellenikin ja en olisi ilman luottokorttia lähtenyt tilaamaan. Kaupassa ei myöskään vaikuta olevan kovin hirveästi tuotteita myynnissä ja en ole vertaillut muiden tuotteiden hintoja toisiin verkkokauppoihin.

EDIT: Tunti sitten tuli tekstiviestiä ja sähköpostia, että aggregaatti haettavissa postista. Eli 27 tuntia tilauksesta, niin paketti perillä. Vissiin se postikin joskus onnistuu tavaroiden siirtelyssä. Nyt vain pitää vielä käydä postista hakemassa paketti ja sittenpä näkee, että onko diileri laittanut aggregaattia vai jotain nappeja tulemaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kauan yleensä menee kun verkkokauppa.com palauttaa rahat (siitä hetkestä kun on laittanut tilinumeron palautukseen), pari arkipäivää vai jtn viikon luokkaa?

Muuten käyttäisin rahat heillä mutta yhtä tuotetta ei saa tilattua pakettiautomaattiin, enkä viitsi tuuriani koittaa noutopisteen kanssa.

Muut ketkä myyvät samaa tuotetta, on pakettiautomaatti vaihtoehtona, ja verkkiksessä paljon muita tuotteita jotka kalliimpia, isompia paketteja jne, ja pakettiautomaatti vaihtoehtona. Varmaan se kun "Uutuus" tuote? tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Amazon.de palautin sähköethernetrasioita 2kpl. Yhden vaan tilasin, mutta koska ei toiminut niin ekana lähettivät uudet ja "rikkinäiset" piti palauttaa. En ehtinyt palauttaa rikkinäisiä kun hokasin että ei toimi uusillakaan joten ilmotin vaan että en tiedä miks ei toimi, mutta palautan molemmat.

Aspa toimii todella hyvin eli ei ollut mitään ongelmia vaan chatin kautta sain avun helposti englanniksi. Palautusohjeet oli saksaksi joten siitä miinusta, mutta kaikki rahat ja jostain syystä 2x8€ vai oliko 2x9€ extraakin Lisäksi toki postin 29€ ryöstömaksu saksaan palautuksestakin maksoivat. Otin seurannantakoodilla joten ei ollut se halvin. Tuttava väitti että hänkin sai jostain syystä extraa palautuksissa. Onko noilla joku hyvityskäytäntö jos itse tuotteessa on ollut vika eikä vaan huvikseen palauttanut?
 
Nyt on noudettavissa myymälästä. Supernopea verrattuna esim. Gigantti Outletiin, josta olen odottanut torstaista lähtien. Siitä tuli eilen sähköinen rekisteröinti Postille, mutta ei vieläkään ole edes matkassa.
Hyvä jos edes rekisteröinti. Itsekin odottelen paketille edes seurantanumeroa -maksu on tosin suoritettu perjantaina, eli ehkä se sitten huomenna tulee -toivottavasti
 
Hyvä jos edes rekisteröinti. Itsekin odottelen paketille edes seurantanumeroa -maksu on tosin suoritettu perjantaina, eli ehkä se sitten huomenna tulee -toivottavasti
Joo, maksoin keskiviikkona. Maanantaina laitoin viestin, että onko jo toimituksessa. Parin tunnin päästä ilmestyi ennakkorekisteröinti. Eli taskubilis oli selvästi vienyt mielenkiinnon ja ei olisi keskeytynyt ilman kyselyä.
 
Btw. Onko tuo gigantin myylän/outletin postikuluhinta ihan tuulesta temmattu, kun minulta pyysivät 12€ reitittimen lähettämisestä..?
 
Btw. Onko tuo gigantin myylän/outletin postikuluhinta ihan tuulesta temmattu, kun minulta pyysivät 12€ reitittimen lähettämisestä..?
No jos et ota tuotetta, jossa lukee ilmainen toimitus niin sehän voi olla mitä hyvänsä. Muutama vuosi sitten kun tilasin demo-jääkaapin sieltä niin tarjosivat 39,90€ kotiinkuljetusta. Se oli kanssa hieman erikoinen tapaus, laitoin seinään ja ihmettelin kun ei kylmentynyt iltaan mennessä. Huoltomies löysi reiän kylmäaineputkesta ja laittoi sisään uudet. Näytin kenen toimittama ja huoltofirma otti tiedon ylös. Se siitä ja hyvin on pelannut. En ottanut sikakallista 89€ 3v turvaa eikä tullut tarvetta.

AppleTV:n taisin tilata myös outletista. Siinä ei ole esiintynyt mitään mysteeriä.

Toimitusajat hieman turhan verkkaiset ja 95% alehinnoista on surkeita. Sanoisin, että liian työläs hintoihin nähden. Ne joihin voi tarjota antaa hieman pelivaraa ja kun samat takuut/palautusehdot saa kuin uuteen niin ei ole ihan turha. On tietysti tuotteita, joihin ei lähtökohtaisesti kannata koskea kuten mahdolliset OLED-demo/mallikappaleet.

Noissa white goodseissa eli uuneissa ja sen sellaisissa on parhaan näköiset alet ja niitähän ei takuulla ole demottu vastukset päällä jne. Harva vain niitä katselee kuin tositarpeeseen ja silloin yleensä on isompi remontti.
 
Viimeksi muokattu:
Btw. Onko tuo gigantin myylän/outletin postikuluhinta ihan tuulesta temmattu, kun minulta pyysivät 12€ reitittimen lähettämisestä..?

Mikäli ilmoituksessa ei ole mainittu postikuluista mitään niin ottavat sitten mitä tykkäävät. Tosin kuluttaja-asiakkaalle tuotteen koko hinta on kerrottava ennen kauppojen tekoa, joten "sitovalla tarjouksella" voi pyyhkäistä vaikka takamusta ellei postikuluja ole kerrottu tarjousta tehdessä. Ne sitten hyväksyy tai ei hyväksy kun ilmoittavat.

Ylivoimaisesti suurin osa noista kyllä on merkattu ilmaisella toimituksella, olisko sitten jotain yrittäjävetoisia pikkukioskeja jotka ei toimita ilmaiseksi...

upload_2019-9-24_15-12-59.png
 
Mikäli ilmoituksessa ei ole mainittu postikuluista mitään niin ottavat sitten mitä tykkäävät. Tosin kuluttaja-asiakkaalle tuotteen koko hinta on kerrottava ennen kauppojen tekoa, joten "sitovalla tarjouksella" voi pyyhkäistä vaikka takamusta ellei postikuluja ole kerrottu tarjousta tehdessä. Ne sitten hyväksyy tai ei hyväksy kun ilmoittavat.

Ylivoimaisesti suurin osa noista kyllä on merkattu ilmaisella toimituksella, olisko sitten jotain yrittäjävetoisia pikkukioskeja jotka ei toimita ilmaiseksi...

upload_2019-9-24_15-12-59.png
Oma tilaukseni oli Varkaudesta. Eipä tuo kyllä ollut varsinainen outlet tuote, vaan vain tuotteen viimeinen kpl->Soitto aspaan, josta tehdiin tilaus->Myymälästä soitettiin ja kerrottiin toimitusehdot. Sen puolesta ihan ok, mutta ajattelin että jos noihin on jokin käytäntö :)
 
Oma tilaukseni oli Varkaudesta. Eipä tuo kyllä ollut varsinainen outlet tuote, vaan vain tuotteen viimeinen kpl->Soitto aspaan, josta tehdiin tilaus->Myymälästä soitettiin ja kerrottiin toimitusehdot. Sen puolesta ihan ok, mutta ajattelin että jos noihin on jokin käytäntö :)
Laitoin eilen myös tiedustelua aspaan ja nyt tuli vastaus, että maksu on kirjautunut ja paketti lähtee postiin. On kuulemma normaalia, että rekisteröityminen vie maksupäivän jälkeen 2-3 pankkipäivää. Tässä kohdassa siis positiivinen kokemus liikkeestä! Toivottavasti ostamani tuote on yhtä hyvä kuin mielikuvani siitä :D
 
On kuulemma normaalia, että rekisteröityminen vie maksupäivän jälkeen 2-3 pankkipäivää.

Se on joo, tyypillisesti omissa outlet-tilauksissa on lähtenyt kamat toimitukseen pari päivää maksun jälkeen.
Sen maksun pitää tosiaan tilittyä niiden asiakasvarojen tilin/reskontran läpi ja "näkyä järjestelmässä" ennen kuin kamat lähtee toimitukseen. Jostain liikkeestä mulle sanottiin, että kiiretapauksissa vois lompsia sen laskun kanssa lähimmän gigantin tiskille ja maksaa sen siellä niin saisivat kamat nopeammin postiin, mutta ei ole koskaan vielä niin kova kiire ollut...
 
Oma keskiviikkona maksettu monitori tuli tänään. Tuo tiliöinti/reskontrajuttu on hyvä huomio kun muuten tulee lähinnä pohdittua sitä maksaako samasta pankista kuin G:n tili, jolloin viive on pienin.

Aika hyvä mallikappale/sen mukainen hinta jos on tosiaan käytetty vain 3,5 tuntia kuten factory menun total uptime kertoo. Tarjousta tehdessä jännitti kun sehän olisi voinut olla vaikka mitä kun malli on julkaistu jo jouluksi 2015. Tämä on tullut tehtaalta tarran mukaan vasta helmikuussa 2019, joten jo sen puolesta teoriassa mahdollinen. Oletin, että sitä olisi demottu paneeli punaisena kuukausitolkulla.
 
Gigantti lanseerannut Gigantti Clubin.

Gigantille oma kanta-asiakasohjelma - ilmainen, luvassa viikoittain vaihtuvia tuotetarjouksia

Liity Gigantti-klubin jäseneksi - Gigantti

Gigantti Klubin jäsenenä saat alennuksia vaihtuvasta valikoimasta tuotteita ja erikoistarjouksia. Kanta-asiakkaana saat myös uutisia ja tuotevinkkejä.
Gigantti saa lähettää minulle kohdennettuja ja räätälöityjä tarjouksia sekä uutisia sähköisesti (esim. sähköpostilla ja tekstiviestillä), puhelimitse ja postitse. Gigantti voi kerätä ja analysoida minusta ja asiakassuhteestani tietoja, sekä luoda asiakasprofiilin tarjotakseen minulle paremmin kohdennettua tietoa ja parempaa palvelua. Voit milloin tahansa muuttaa tai peruuttaa antamasi suostumuksen.

Tuolta mainosspämmiltä ei vissiin voi välttyä? Sitä joko on jäsen mainoksineen tai sitten ei. En ainakaan erikseen löytänyt kohtaa, mistä voi valita mihin mainontaa saa tulla.
 
Hain muutama tunti sitten Tampereen Kalevan Gigantista MSI:n kannettavan tietokoneen. Heti autolle kävellessäni huomasin, että laatikossa siinä päädyssä, josta tuote otetaan pois, on kaksi teippiä: alempi on leikattu ja päällä on ehjä. Tuo pääty myös "pullottaa" hiukan, toisin kuin alareunan teipattu pääty, eli kuin sitä ei olisi painettu niin hyvin alas teippausvaiheessa.

Heräsi heti kysymys, että onko tuote joku asiakaspalautus. Nyt kotona tutkailin laatikkoa lisää, ja toden totta, alla on MSI-teippi, joka on leikattu, eli laatikko on avattu. Mielenkiintoiseksi tekee, että päällimmäinen, ehjä teippi on myös samanlainen MSI:n logoilla varustettu. Onko Gigantilla jotain MSI-teippejä varastossa, onko kone käynyt korjaamolla vai onko pakkaus jo tehtaalla kertaalleen avattu?

Varmaan käyn huomenna palauttamassa tuotteen tai vaihtamassa avaamattomaan, jos heiltä sellaisia löytyy. En periaatteessakaan halua ostaa uuden hinnalla mahdollisesti käytettyä, jonkun hikisen äijän hiplaamaa konetta, josta kenties on löytynyt joku epäkohtakin, minkä vuoksi se on palautettu.
Hain gigantista kannettavan ja paketti näytti avaamattomalta, mutta kone oli silti käytetty. Ei luulisi gigantin myyvän asiakaspalautuksia uusina?
 
Kävin hakemassa Powerista 3.5mm -> RCAx2 johdon. Kerroin käyttötarkoituksen. Sain sitten sellasen, jossa kaiuttimien välille ois jään semmoset 10cm väliä. Kuopion Power. Se sama tunari siellä audio/tv-puolella myy aina ihan väärän tuotteen. Nyt oli viimenen tikki, enkä enää siltä osta mitään. Kerran se myi myös Xbox-ohjaimen, jossa piti olla akku sisällä varmasti.
 
Kävin hakemassa Powerista 3.5mm -> RCAx2 johdon. Kerroin käyttötarkoituksen. Sain sitten sellasen, jossa kaiuttimien välille ois jään semmoset 10cm väliä. Kuopion Power. Se sama tunari siellä audio/tv-puolella myy aina ihan väärän tuotteen. Nyt oli viimenen tikki, enkä enää siltä osta mitään. Kerran se myi myös Xbox-ohjaimen, jossa piti olla akku sisällä varmasti.

pystyyhän sitä väliä kasvattamaan noissa piuhoissa usein
 
Hain gigantista kannettavan ja paketti näytti avaamattomalta, mutta kone oli silti käytetty. Ei luulisi gigantin myyvän asiakaspalautuksia uusina?
Ostin konsolin helmikuun lopussa niin siitä paketista jäi kanssa fiilis, että oli avattu mutta kaikki tavarat olivat oikeilla paikoilla siististi nipussa. Mukana tulleet pelien ja lisäosien koodit olivat käyttämättömiä.
Ainoa ero mitä huomasin, oli käyttöönotossa missä ei juurikaan ladannut konsolin päivityksiä. Xboxin tiedot sanoivat laitteen takuun päättyvän 24.12.2020, toisaalta syyskuun lopussa ostetun konsolin takuu päättyy 18.11.2020 niin ei tuo taida kertoa käyttöönotosta mitään.

Edit: tarkistin ostokuukaudet oikein.
 
Ostin konsolin helmikuun lopussa niin siitä paketista jäi kanssa fiilis, että oli avattu mutta kaikki tavarat olivat oikeilla paikoilla siististi nipussa. Mukana tulleet pelien ja lisäosien koodit olivat käyttämättömiä.
Ainoa ero mitä huomasin, oli käyttöönotossa missä ei juurikaan ladannut konsolin päivityksiä. Xboxin tiedot sanoivat laitteen takuun päättyvän 24.12.2020, toisaalta syyskuun lopussa ostetun konsolin takuu päättyy 18.11.2020 niin ei tuo taida kertoa käyttöönotosta mitään.

Edit: tarkistin ostokuukaudet oikein.
Tuon kannettavan paketti ei näyttänyt avatulta, mutta kone näytti puukolla naarmutetulta. En usko olevani ainoa koska palautus onnistui ongelmitta.
 
Kaksi päivää olen säätänyt 3600X:n pelikoodin kanssa. Kaksi päivää.

Ei se toimi.

Vitutus on armoton, kun pelikoodilla on arvoa huomiseen asti, kun Outer Worlds julkaistaan. Sen jälkeen siitä ei saa niin paljoa rahaa.

Olisin ostanut 3600:n, mutta kun pelikoodimyynnillä olisi saanut 3600X:n samaan hintaan, niin tietenkin ostin 3600X:n ahneuksissani.

Ahneella on paskainen loppu.
 
Tuttava kävi joku kuukausi sitten näyttämässä puhelinta Gigantissa, koska laite ei enää lähtenyt käyntiin. Avulias myyjä ei luonnollisestikaan löytänyt ostotapahtumaa mistään tietokannoista vaan sanoi, että pitää ostopakkaus käydä kotoa hakemassa. Niin tehtiin, mutta tämä epäilemättä erityisen asiantuteva myyjä päätteli, että puoli vuotta näytössä ollut pieni naarmu oli aiheuttanut tämän puhelimen tiilistymisen. Puhelin ei mennyt takuuseen. On noi ainakin 4 kannettavaa ja 8 puhelinta sieltä ostanut, mutta ei näytä Gigantti enää asiakkaita haluavan.

Itse kävin ostamassa uuden puhelimen Gigantissa pari vuotta sitten ja SIM-kortti päivitettiin myös, koska ei enää uuteen puhelimeen mahtunut. Puhelinlaskusta huomasin, että liittymään oli ilmestynyt joku lisäpaketti, jonka luonnollisesti poistin välittömästi. Myyjä ei mitään maininnut kyseisestä lisäpaketista vaan päätti lisätä sen varmasti hyvää hyvyyttään, koska ajetteli, että tarvitsen lisää puheaikaa. Ovat nuo Gigantin myyjät varsin oma-aloitteisia, myyvät tavaraa ilman, että ostaja tietää mitään!

Eihän sun tuttava hyväksyny sitä takuupäätöstä? Etkö ollu kattonu niitä lappuja mitkä allekirjotit Gigantissa?
 
Tilasin verkkokaupasta tuotteen uutena, mutta paketissa olikin asiakaspalautus. Onko tämä ihan ok, eikö siitä pitäisi olla maininta tai jokin alennus?
 
Tilasin verkkokaupasta tuotteen uutena, mutta paketissa olikin asiakaspalautus. Onko tämä ihan ok, eikö siitä pitäisi olla maininta tai jokin alennus?

Verkkis pistää takaisin varastoon avaamattomat asiakaspalautukset jotka ovat vielä ehjiä ja myyntikunnossa. Jos paketti on avattu kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun ja pyytää alennusta
 
Tuttava kävi joku kuukausi sitten näyttämässä puhelinta Gigantissa, koska laite ei enää lähtenyt käyntiin. Avulias myyjä ei luonnollisestikaan löytänyt ostotapahtumaa mistään tietokannoista vaan sanoi, että pitää ostopakkaus käydä kotoa hakemassa. Niin tehtiin, mutta tämä epäilemättä erityisen asiantuteva myyjä päätteli, että puoli vuotta näytössä ollut pieni naarmu oli aiheuttanut tämän puhelimen tiilistymisen. Puhelin ei mennyt takuuseen. On noi ainakin 4 kannettavaa ja 8 puhelinta sieltä ostanut, mutta ei näytä Gigantti enää asiakkaita haluavan.

Pääsääntöisesti naarmut, kolhut sun muut jäljet aiheuttavat sen, että takuuta ei puhelimella enää ole.

Vanha uutinen asiasta, mutta edelleen ajankohtainen: Kuluttaja: Naarmu voi mitätöidä puhelimen takuun
 
Pääsääntöisesti naarmut, kolhut sun muut jäljet aiheuttavat sen, että takuuta ei puhelimella enää ole.

Vanha uutinen asiasta, mutta edelleen ajankohtainen: Kuluttaja: Naarmu voi mitätöidä puhelimen takuun

Haluaisin nähdä sellaisen yli vuoden käytössä olleen puhelimen mistä ei naarmua löytäisi. Toki voisin kuvitella ettei tuossa tarkoiteta mitään pientä naarmua vaan vaaditaan vähän suurempia, jos sillä perusteella evätään takuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Aina nuo firmat kusettaa tarjoushinnoilla. Ostin muutama vuosi sitten Lenovon peliläppärin Gigantista, kun oli hyvässä alessa. Normihinta 1199€ ja tarjouksessa 799€. Tarjousaika kun päättyi, niin hinnaksi jäi pysyvästi tuo 799€.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 015
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom