Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Mitenkäs XXL:lle reklamointi. Riittääkö sähköposti vai vienkö lapun myymälään? Kuinkas tuo reklamaatio etenee? Heidän mielestään ilmeisesti XXL:n pyörät on tarkoitettu vain katseltavaksi ei ajettavaksi.
 
Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.

Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.
Mulla aikanaan oli Nexus 5 lasi halki ja puhelin meni jotenkin jumiin myöhemmin jonkun päivityksen yhteydessä, niin ihan helposti sain Googlelta uuden.
 
Vanha uutinen asiasta, mutta edelleen ajankohtainen: Kuluttaja: Naarmu voi mitätöidä puhelimen takuun
Toki tuo "mekaaninen vika" on sama, jota VK ja Gigantti aina yrittävät. Toisaalta tuo uutinen on siltä osin vähän 1980-lukua, että mainitaan joku "kosteus piirikortilla". Ilman sitä mekaanista vammaahan se ei missään nimessä nykyajan korkean IP-luokan laitteessa ole virhevastuun kieltämisen syy, vaan se haettu takuuvika itsessään.

Gigantin kanta-asiakkuus on kusetusta. Ale -telkkarin hintaa hilattiin sopivati ylös jotta sitä voitiin tarjota kanta-asiakkaalle "reilulla" alennuksella.
Huijaako Gigantti? Ale-telkkarin hintaa nostettiin juuri ennen tarjouskampanjaa
Eihän tuollaisessa hinnoittelussa mitään uutta ole, mutta tämä pääsi omaan luokkaansa. Voi olla aika tiukassa, että seuraavaan 20 vuoteen ostaisin Gigantista mitään tämän jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.

Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.

Mites tämä oheinen skenaario sitten? Mulla siis S9+ jossa akkuvikaa/latausvikaa. Vein Telia liikkeeseen josta kerrottiin ettei mee takuuseen koska Samsung joka heillä huoltaa laitteet niin on ilmoittanut ettei laitteita huolleta jos niissä on jotain fyysistä vauriota. Mulla siis esim takalasi rikki. En halua takalasia korjata vaan haluan puhelimen jota voi ladata. Mut ei, takalasin hajoaminen joka ei liity akkuun mitenkään muka evää takuun täysin?

Voiko noin tehdä vai otanko yhteyttä johonkin kuluttajasuojan asiamieheen tms.

Edit: Sokea. Ylempänähän tuossa linkattiin asiaan liittyvään artikkeliin. No ilmeisesti näin voi siis tehdä mutta vittu mitä paskaa. Eli takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa jos yhdenkin naarmun saat aiheutettua puhelimeen..
 
Takalasi rikki, eli on ottanut taakse osumaa oikein kunnolla?

No ei nyt sinänsä. Pieni murtuma. Eikä takalasin hajoaminen voi liittyä mitenkään siihen ettei akussa virta pysy tai siihen että latausportissa häikkää. Lisäksi lasi hajosi ehkä ekan kuukauden aikana ja nää viat tuli vasta hiljattain.
 
Mites tämä oheinen skenaario sitten? Mulla siis S9+ jossa akkuvikaa/latausvikaa. Vein Telia liikkeeseen josta kerrottiin ettei mee takuuseen koska Samsung joka heillä huoltaa laitteet niin on ilmoittanut ettei laitteita huolleta jos niissä on jotain fyysistä vauriota. Mulla siis esim takalasi rikki. En halua takalasia korjata vaan haluan puhelimen jota voi ladata. Mut ei, takalasin hajoaminen joka ei liity akkuun mitenkään muka evää takuun täysin?

Voiko noin tehdä vai otanko yhteyttä johonkin kuluttajasuojan asiamieheen tms.

Edit: Sokea. Ylempänähän tuossa linkattiin asiaan liittyvään artikkeliin. No ilmeisesti näin voi siis tehdä mutta vittu mitä paskaa. Eli takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa jos yhdenkin naarmun saat aiheutettua puhelimeen..
Ei sitä puhelinta voida korjata jos se lasi on rikki. Puhelin avataan takalasin kautta ja rikki oleva lasi hajoaa lopullisesti avatessa. Maksamalla uuden takalasin puhelimesi korjataan kyllä takuuseen muuten.
 
Verkkokauppa.com ja palautus

Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Onko tuosta arvon alentumisesta jollain henkilökohtaista kokemusta?
Onko kertaakaan jätetty koko summaa palauttamatta?
 
Tarviiko Gigantille ilmottaa asiakaspalveluun jos palauttaa avaamattoman tuotteen? Hiirimatto kyseessä.
 
Julkisuudessa Gigantille luovutetut osoitetiedot voi tarkistaa täältä.
Sieltä löytyy myös tietojen poisto nappi.
https://my.bisnode.fi/data
upload_2019-11-18_7-27-13.png
 
Ostin Gigantista esillä olleen erillisuunin. Myyjä näpytteli tiedot koneelle ja sanoi menevänsä pakkaamaan ja tuovansa uunin noutoon. Menin maksamaan kassalle uunin ja odottelin noudossa. Myyjä tuli pitkähkön odottelun jälkeen pahoittelemaan, että uuni oli jo myyty muutama minuutti sitten outletissa. Rahat siis tililtä jo minulta veloitettiin. Samanlaista uunia ei kuulemma siellä ollut.

Jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Kuitti on vielä taskussa, enkä käynyt vielä hyvitystä hakemassa.
 
Et käynyt vielä hakemassa hyvitystä? Et siis jo heti siinä kassalla vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta vai miten tässä nyt kävi?
 
Et käynyt vielä hakemassa hyvitystä? Et siis jo heti siinä kassalla vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta vai miten tässä nyt kävi?
En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.
 
No, jos tuote oli mallikappale niin en pidättelisi hengitystä toisen koneen löytymisen suhteen.

Eli oma neuvo olisi, että pura kauppa ja rahat takaisin.
 
En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.

Itse soittelisin tuonne, jos asia niin kovasti häiritsee..
Kuluttajaneuvonta

Siellä on puhelinnumero, jossa neuvovat. Lisäksi tuota kautta asioita voi viedä eteenpäin, jos Gigantti ei taivu tarvittaessa.
 
Itse soittelisin tuonne, jos asia niin kovasti häiritsee..
Kuluttajaneuvonta

Siellä on puhelinnumero, jossa neuvovat. Lisäksi tuota kautta asioita voi viedä eteenpäin, jos Gigantti ei taivu tarvittaessa.
Eipä tää nyt niin paljoa häiritse, että jaksaisin tehdä tikusta asiaa. Täytyy hakea rahat takaisin ja kytätä muita uuneja.
 
Ilmeisestikin myymään uunin sovitulla hinnalla?

Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.

Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.
 
Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.
Jos myyjä on kerran myynyt tuotteen ja asiakas on sen maksanut, niin se on liikkeen velvollisuus myydä uuni sillä hinnalla. Kuluttajaviranomaisten kanta on selvä tuossa asiassa.

Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.

Niin tuo on kyllä kummallista, mutta jos on tosiaan on tarkoitus hankkia uuni tuolla hinnalla.
 
Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.

Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.
Uunihan oli myymälässä esillä, josta sen myyjältä ostin. En kiireessä ja vitutuspäissäni halunnut enää kassajonoon selvittelemään hyvitystä. Kuitti siis edelleen taskussa. Menen huomenna uudestaan, jos en ostamaan toista uunia niin hakemaan rahat takaisin.
 
Uunihan oli myymälässä esillä, josta sen myyjältä ostin. En kiireessä ja vitutuspäissäni halunnut enää kassajonoon selvittelemään hyvitystä. Kuitti siis edelleen taskussa. Menen huomenna uudestaan, jos en ostamaan toista uunia niin hakemaan rahat takaisin.
Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.
 
Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.
Tyypillinen Gigantin ansaintamalli, eli haluttua tuotetta ei olekaan mutta kun vähän pistää fyrkkaa lisää niin saa 'paremman' tilalle. Mieluiten vaatii rahat takaisin ja neuvottelee uuden kaupan puhtaalta pöydältä. Paremmat on neuvotteluasemat kun rahat ei ole jo siellä myyjän plakkarissa.
 
Onko verkkokaupalla yleensäkin tapana etanoida lähetyksien kanssa viikon jos tuotetta on varastossa?. Eivät näköjään saa pakettia liikkeelle että luvattu 2-3 päivän toimitus toteutuu. Paljon parjatusta Gigantistakin saa tavarat tänne kylälle alle viikossa.
 
Tyypillinen Gigantin ansaintamalli, eli haluttua tuotetta ei olekaan mutta kun vähän pistää fyrkkaa lisää niin saa 'paremman' tilalle. Mieluiten vaatii rahat takaisin ja neuvottelee uuden kaupan puhtaalta pöydältä. Paremmat on neuvotteluasemat kun rahat ei ole jo siellä myyjän plakkarissa.

No sehän aloitetaan "puhtaalta pöydältä", koska kuitin tuotetta ei ole missään vaiheessa saatu. Tuo on paskapuhetta, että tuollainen toimintamalli olisi jotenkin normaalia, ihmisiä sielläkin on töissä ja hyvin mahdollista, että kaupanteon välissä on joku ehtinyt vaikka netistä sen tuotteet ostaa tuossa välissä. Asiallisesti kun esittää asian niin saa asiallista palautetta, jos asenne on tuollainen vittuileva ja peruslähtökohta on, että siellä kusetetaan oletuksena niin varmasti saa sitten vähän huonompaa palvelua.
 
Ostin Gigantista esillä olleen erillisuunin. Myyjä näpytteli tiedot koneelle ja sanoi menevänsä pakkaamaan ja tuovansa uunin noutoon. Menin maksamaan kassalle uunin ja odottelin noudossa. Myyjä tuli pitkähkön odottelun jälkeen pahoittelemaan, että uuni oli jo myyty muutama minuutti sitten outletissa. Rahat siis tililtä jo minulta veloitettiin. Samanlaista uunia ei kuulemma siellä ollut.

Jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Kuitti on vielä taskussa, enkä käynyt vielä hyvitystä hakemassa.
Tämä meni lopulta paremmin kuin hyvin. Sattui tulemaan tarjoukseen samalla hinnalla uudempi vastaavilla ominaisuuksilla, mutta paremmalla värillä.
 
Veikon Koneelta tuli tiskikone kahdessa päivässä kotiovelle. Ei mitään valittamista toimitusajassa.
 
Onko tietoa/kokemusta miten Gigantin verkkokaupassa käytetyn sähköpostiosoitteen saa vaihdettua? Ei onnistu asetuksista.
 
Onko tietoa/kokemusta miten Gigantin verkkokaupassa käytetyn sähköpostiosoitteen saa vaihdettua? Ei onnistu asetuksista.
Samaa miettinyt itsekin - surkeasti toteutettu koko käyttöliittymä. Ilmeisesti aspan kanssa chattaaminen on ainoa vaihtoehto...
 
Tilasin itse rtx 2060 ja sivuilla tätä postia kirjoittaessani edelleen lukee että tarjoukseen kuuluu codin koodi, olin chatin kautta yhteydessä giganttiin varmistaakseni ettei minun tarvitse mitään tehdä koodini saamiseksi enää, niin ilmoittivat että tarjous on vanhentunut ja sivuilla oleva informaatio on virheellinen.

Onko muita jotka tilasi gigantilta kyseisiä tarjouksia olettaen että koodi tilaukseen kuuluu?
 
paska tuo gigantin chatti. pari kertaa aikasemmin lähi giganttiin tilannut tuotteen verkkokaupasta ja ikinä ei ole viestiä siitä tullut kun ollut noudettavissa. eilen sitten kysyin chatissä että olisiko jo paketti siellä ja sanoi että oli. no tänään kävin siellä ja eihän se ollut. siinä tiskillä myyjä kovaaan väitti että viesti tulee ja ei kuunnellut kun sanoin että ei ole aikasemminkaan tullut. kesällä kun poverin tilasin niin sen tilauksen tila on vielläkin että tilaus vastaanotettu otettu vaikka tuon kuukausia sitten noudin:facepalm:
 
paska tuo gigantin chatti. pari kertaa aikasemmin lähi giganttiin tilannut tuotteen verkkokaupasta ja ikinä ei ole viestiä siitä tullut kun ollut noudettavissa.
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.
 
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime viikolla tilasin lähimpään Giganttiin TV-seinätelineen ja koskaan en saanut viestiä, että on noudettavissa. No, kävin liikkeessä ja nappasin hyllystä, kun niitä siellä onneksi oli. Verkkokauppa.comilla vastaava palvelu on toiminut erinomaisesti.
joo mutta tuossa gigantissa ei hyllyssä enään ollut niitä 99€ xboxeja. ja sen jo kuitenkin olen maksanut. olisi chatissä vaan suoraan sanonut että ei tiedä:confused2:
 
Huomasin kuun alussa, että Gigantin outletissa oli hyvään hintaan HTC VIVE. Vähän epäilytti outletista tilaaminen, koska siitä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Lähetin heille sähköpostia ja kyselin, että ovatko he tarkistaneet laitteen kunnon ja eroaako se mitenkään uudesta vastaavasta. Asiakaspalvelija ilmoitti, että laite on tarkistettu ja täysin ehjä. Tämän perusteella päädyin hyvillä mielin tilaamaan tuotteen.

Noh paketti saapui muutamassa päivässä ja sitä purkaessani huomasin, että ei perkule täältähän puuttuu paljonkin tavaraa. Mm kaikki oleelliset kaapelit...

Laitoin välittömästi Gigantin chatin kautta viestiä, kerroin heille tilanteen ja ilmoitin puuttuvat osat listana. Sieltä asia laitettiin eteenpäin ja samalla pistin sähköpostia outlet-kysymyksiini vastanneelle henkilölle. Harmittavasti en asu Tammiston lähellä, joten en voinut mennä kyseiseen Giganttiin paikanpäälle, eikä chatistä suostuttu antamaan heidän numeroa.

Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.

Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.
 
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..

En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.
GDPR..?
 
Taisi viime vuonna parhaat tarjoukset tulla vasta joulun jälkeen. Siis gigantti ja power. Tarkkana saa noiden kanssa olla että pakkaus on uusi ja avaamaton ja että mainostetut hinnat pitävät.
 
Nyt hommasta kulunut kohta kolme viikkoa... Otin jälleen chatin kautta yhteyttä ja sieltä sanottiin, että BF aiheuttaa ruuhkaa, joten eivät voi luvata mitään.

Sellainen kokemus Gigantin outletista. Saa nähdä miten homma sitten joskus ratkeaa.

Tavarataloilla on sähköpostiosoitteet, mutta ei ole missään julkisessa jakelussa. Noihin chatteihin ei ole luottaminen. Onhan sinulla palautusoikeus, jos ei ala sieltä outletista mitään kuulumaan.
 
Mikä juttu että nykyään pitää antaa nimi ja osoite jos ostaa käteisellä powerin kaupasta?
Sanoin että menee lahjaksi ja että en halua nimeä siihen jos lahjan saaja esim palauttaa tai tuo takuuseen. Sanoivat että nimi tarvitaan mutta ei vaikuta takuuseen ollenkaan vaikka tulee palauttamaan ilman minua. Tyhmänä en katsonut kuittia kun koko homma kesti ja nyt huomaan että lisäsivät nimen ja osoitteen kuittiin..

En enään anna nimeä mihinkään. Olisi pitänyt kyseenalaistaa enemmän. Mitä varten ne mun nimen tarvitsevat? Varmaan käyttävät tietoja johonkin.

Ihan pokkana olisin sanonut, että nimi on Aku Ankka, osoite Paratiisitie 13.
Isäni ei ostaisi tuolta mitään, kun hän kokee sitten saavansa roskapostia tai turhia tarjouksia. Tai jollain muulla tavalla tulevansa huijatuksi. Voit myös mennä palautustesi kanssa paskalistalle, jos niitä on monta, mutta ei kai ne voi sinulle kieltäytyä myymästä?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Viestejä
4 876 917
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom