Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tuttava kävi joku kuukausi sitten näyttämässä puhelinta Gigantissa, koska laite ei enää lähtenyt käyntiin. Avulias myyjä ei luonnollisestikaan löytänyt ostotapahtumaa mistään tietokannoista vaan sanoi, että pitää ostopakkaus käydä kotoa hakemassa. Niin tehtiin, mutta tämä epäilemättä erityisen asiantuteva myyjä päätteli, että puoli vuotta näytössä ollut pieni naarmu oli aiheuttanut tämän puhelimen tiilistymisen. Puhelin ei mennyt takuuseen.

Tämmöisissä tapauksissa pitää tehdä reklamaatio, siellä on sitten ihan eri tyypit katsomassa tapausta ja he ymmärtävät myös kuluttajansuojalain.
 
Tämmöisissä tapauksissa pitää tehdä reklamaatio, siellä on sitten ihan eri tyypit katsomassa tapausta ja he ymmärtävät myös kuluttajansuojalain.

Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.

Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.
 
Jos itse kokee että tuotteen pitäisi mennä takuuseen ja myyjä sanoo että ei mene, niin silloin kannattaa tehdä reklamaatio, siellä on sitten firman asiantuntijat päättämässä että mitä tehdään.

Tuommoinen naarmukin menee jollakin myyjällä läpi ja jollakin ei, se on yleensä ihan tuuripeliä.
 

Tuon telkkarin normaalihinta on 899e (ei 1000, kuten gigantti väittää). Tuosta heikompi malli, eli LG:n 76-sarjalainen on edelleen 799e normaali hinnalla. 8200 mallia on potkittu alas, kuin vierasta sikaa. Hinta tippuu lähes päivittäin. 8200 on käytännössä paras 55" telkkari alle 800 hintaluokassa.
 
Verkkokauppa.comin kotisivujen mukaan myös outletista ostettujen tuotteiden postitus onnistuu. Onko kukaan tätä hyödyntänyt ja jos on, miten homma hoitui?
 
Kuinka kauan verkkokauppa.com odottaa maksua, ennen kuin tavarat vapautuvat takaisin?
 
Suostuuko Gigantti toimittamaan raskaammat kodinkoneet perille asti, jos kerrostalossa ei ole hissiä, ja kierreportaita pitää kulkea kolme kerrosta?
 
Tuon telkkarin normaalihinta on 899e (ei 1000, kuten gigantti väittää). Tuosta heikompi malli, eli LG:n 76-sarjalainen on edelleen 799e normaali hinnalla. 8200 mallia on potkittu alas, kuin vierasta sikaa. Hinta tippuu lähes päivittäin. 8200 on käytännössä paras 55" telkkari alle 800 hintaluokassa.

Omasta mielestäni 9500 on paras 55-tuuman töllötin alle 800 euron hintaluokassa. Normihinta toki tonnin kohdilla mutta säännöllisesti alessa 799.
 
Suostuuko Gigantti toimittamaan raskaammat kodinkoneet perille asti, jos kerrostalossa ei ole hissiä, ja kierreportaita pitää kulkea kolme kerrosta?
Gigantista ei tietoa, mutta aikoinaan kodinkoneliikkeessä noita toimittanut kirjaimellisesti ovelle jos oli niin sovittu. Asiakkaalta kysyttiin, että onko hissejä, yms erikoista toimituksessa. Tarpeen mukaan sitten pari kaveria kantamaan. Se hiukan sieppaa jos ei sitä infoa ole saatu ja sitten olet yksin siellä alhaalla ja seiska kerrokseen pitäis saada kun hissi rikki.
 
Nykyään on kyllä akkukäyttöiset porraskävelijät olemassa, ettei hissittömyys mikään ongelma ole, kunhan asiasta mainitsee.
 
Suostuuko Gigantti toimittamaan raskaammat kodinkoneet perille asti, jos kerrostalossa ei ole hissiä, ja kierreportaita pitää kulkea kolme kerrosta?

Gigantti itse ei toimita yhtään mitään vaan sieltä tulee Posti tai joku paikallinen kuljetusliike alueesta riippuen. Loppu riippuu toimitustavasta, joku Posti tekee tasan sen mitä kuitissa lukee. Enemmän maksamalla saat toimituksen kynnyksen yli.


Nykyään on kyllä akkukäyttöiset porraskävelijät olemassa, ettei hissittömyys mikään ongelma ole, kunhan asiasta mainitsee.

Kun maksaa toimituksen kynnyksen yli, ei sillä ole sitten väliä onko hissiä vai ei.

Gigantin tarjoamat toimitustavat - Gigantti
 
Gigantti itse ei toimita yhtään mitään vaan sieltä tulee Posti tai joku paikallinen kuljetusliike alueesta riippuen. Loppu riippuu toimitustavasta, joku Posti tekee tasan sen mitä kuitissa lukee. Enemmän maksamalla saat toimituksen kynnyksen yli.




Kun maksaa toimituksen kynnyksen yli, ei sillä ole sitten väliä onko hissiä vai ei.

Gigantin tarjoamat toimitustavat - Gigantti

Olettaisin "Toimitus huoneeseen" tarkoittavan esim. asiakkaan keittiöön asti, eikä kerrostalon porraskäytävää.
 
Olettaisin "Toimitus huoneeseen" tarkoittavan esim. asiakkaan keittiöön asti, eikä kerrostalon porraskäytävää.
Se tarkoittaa juuri sitä, että toimitetaan haluttuun huoneeseen. Maksaa toki enemmän kuin tavallinen kotiinkuljetus. Powerin ja verkkiksen käyttämän postin toimitus taas on epämääräinen "toimitus merkittyyn osoitteeseen"
 
Suostuuko Gigantti toimittamaan raskaammat kodinkoneet perille asti, jos kerrostalossa ei ole hissiä, ja kierreportaita pitää kulkea kolme kerrosta?
Juuri viime viikolla minulle tuli iso jääkaappipakastin hissittömän talon kolmanteen kerrokseen Gigantista. Eivät kyllä mitään etukäteen kyselleet hissittömyydestä, mutta hyvin se tuli keittiöön asti.
 
Mitenkäs XXL:lle reklamointi. Riittääkö sähköposti vai vienkö lapun myymälään? Kuinkas tuo reklamaatio etenee? Heidän mielestään ilmeisesti XXL:n pyörät on tarkoitettu vain katseltavaksi ei ajettavaksi.
 
Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.

Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.
Mulla aikanaan oli Nexus 5 lasi halki ja puhelin meni jotenkin jumiin myöhemmin jonkun päivityksen yhteydessä, niin ihan helposti sain Googlelta uuden.
 
Vanha uutinen asiasta, mutta edelleen ajankohtainen: Kuluttaja: Naarmu voi mitätöidä puhelimen takuun
Toki tuo "mekaaninen vika" on sama, jota VK ja Gigantti aina yrittävät. Toisaalta tuo uutinen on siltä osin vähän 1980-lukua, että mainitaan joku "kosteus piirikortilla". Ilman sitä mekaanista vammaahan se ei missään nimessä nykyajan korkean IP-luokan laitteessa ole virhevastuun kieltämisen syy, vaan se haettu takuuvika itsessään.

Gigantin kanta-asiakkuus on kusetusta. Ale -telkkarin hintaa hilattiin sopivati ylös jotta sitä voitiin tarjota kanta-asiakkaalle "reilulla" alennuksella.
Huijaako Gigantti? Ale-telkkarin hintaa nostettiin juuri ennen tarjouskampanjaa
Eihän tuollaisessa hinnoittelussa mitään uutta ole, mutta tämä pääsi omaan luokkaansa. Voi olla aika tiukassa, että seuraavaan 20 vuoteen ostaisin Gigantista mitään tämän jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.

Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.

Mites tämä oheinen skenaario sitten? Mulla siis S9+ jossa akkuvikaa/latausvikaa. Vein Telia liikkeeseen josta kerrottiin ettei mee takuuseen koska Samsung joka heillä huoltaa laitteet niin on ilmoittanut ettei laitteita huolleta jos niissä on jotain fyysistä vauriota. Mulla siis esim takalasi rikki. En halua takalasia korjata vaan haluan puhelimen jota voi ladata. Mut ei, takalasin hajoaminen joka ei liity akkuun mitenkään muka evää takuun täysin?

Voiko noin tehdä vai otanko yhteyttä johonkin kuluttajasuojan asiamieheen tms.

Edit: Sokea. Ylempänähän tuossa linkattiin asiaan liittyvään artikkeliin. No ilmeisesti näin voi siis tehdä mutta vittu mitä paskaa. Eli takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa jos yhdenkin naarmun saat aiheutettua puhelimeen..
 
Takalasi rikki, eli on ottanut taakse osumaa oikein kunnolla?

No ei nyt sinänsä. Pieni murtuma. Eikä takalasin hajoaminen voi liittyä mitenkään siihen ettei akussa virta pysy tai siihen että latausportissa häikkää. Lisäksi lasi hajosi ehkä ekan kuukauden aikana ja nää viat tuli vasta hiljattain.
 
Mites tämä oheinen skenaario sitten? Mulla siis S9+ jossa akkuvikaa/latausvikaa. Vein Telia liikkeeseen josta kerrottiin ettei mee takuuseen koska Samsung joka heillä huoltaa laitteet niin on ilmoittanut ettei laitteita huolleta jos niissä on jotain fyysistä vauriota. Mulla siis esim takalasi rikki. En halua takalasia korjata vaan haluan puhelimen jota voi ladata. Mut ei, takalasin hajoaminen joka ei liity akkuun mitenkään muka evää takuun täysin?

Voiko noin tehdä vai otanko yhteyttä johonkin kuluttajasuojan asiamieheen tms.

Edit: Sokea. Ylempänähän tuossa linkattiin asiaan liittyvään artikkeliin. No ilmeisesti näin voi siis tehdä mutta vittu mitä paskaa. Eli takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa jos yhdenkin naarmun saat aiheutettua puhelimeen..
Ei sitä puhelinta voida korjata jos se lasi on rikki. Puhelin avataan takalasin kautta ja rikki oleva lasi hajoaa lopullisesti avatessa. Maksamalla uuden takalasin puhelimesi korjataan kyllä takuuseen muuten.
 
Verkkokauppa.com ja palautus

Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Onko tuosta arvon alentumisesta jollain henkilökohtaista kokemusta?
Onko kertaakaan jätetty koko summaa palauttamatta?
 
Tarviiko Gigantille ilmottaa asiakaspalveluun jos palauttaa avaamattoman tuotteen? Hiirimatto kyseessä.
 
Julkisuudessa Gigantille luovutetut osoitetiedot voi tarkistaa täältä.
Sieltä löytyy myös tietojen poisto nappi.
https://my.bisnode.fi/data
upload_2019-11-18_7-27-13.png
 
Ostin Gigantista esillä olleen erillisuunin. Myyjä näpytteli tiedot koneelle ja sanoi menevänsä pakkaamaan ja tuovansa uunin noutoon. Menin maksamaan kassalle uunin ja odottelin noudossa. Myyjä tuli pitkähkön odottelun jälkeen pahoittelemaan, että uuni oli jo myyty muutama minuutti sitten outletissa. Rahat siis tililtä jo minulta veloitettiin. Samanlaista uunia ei kuulemma siellä ollut.

Jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Kuitti on vielä taskussa, enkä käynyt vielä hyvitystä hakemassa.
 
Et käynyt vielä hakemassa hyvitystä? Et siis jo heti siinä kassalla vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta vai miten tässä nyt kävi?
 
Et käynyt vielä hakemassa hyvitystä? Et siis jo heti siinä kassalla vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta vai miten tässä nyt kävi?
En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.
 
No, jos tuote oli mallikappale niin en pidättelisi hengitystä toisen koneen löytymisen suhteen.

Eli oma neuvo olisi, että pura kauppa ja rahat takaisin.
 
En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.

Itse soittelisin tuonne, jos asia niin kovasti häiritsee..
Kuluttajaneuvonta

Siellä on puhelinnumero, jossa neuvovat. Lisäksi tuota kautta asioita voi viedä eteenpäin, jos Gigantti ei taivu tarvittaessa.
 
Itse soittelisin tuonne, jos asia niin kovasti häiritsee..
Kuluttajaneuvonta

Siellä on puhelinnumero, jossa neuvovat. Lisäksi tuota kautta asioita voi viedä eteenpäin, jos Gigantti ei taivu tarvittaessa.
Eipä tää nyt niin paljoa häiritse, että jaksaisin tehdä tikusta asiaa. Täytyy hakea rahat takaisin ja kytätä muita uuneja.
 
Ilmeisestikin myymään uunin sovitulla hinnalla?

Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.

Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.
 
Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.
Jos myyjä on kerran myynyt tuotteen ja asiakas on sen maksanut, niin se on liikkeen velvollisuus myydä uuni sillä hinnalla. Kuluttajaviranomaisten kanta on selvä tuossa asiassa.

Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.

Niin tuo on kyllä kummallista, mutta jos on tosiaan on tarkoitus hankkia uuni tuolla hinnalla.
 
Joku viimeinen kappale poistotuotetta, en ymmärrä miten niillä olisi velvollisuus hoitaa samanlainen samalla hinnalla vaikkakin liikkeen moka tuo ettei tarkistettu, että se oikeasti sieltä vielä löytyy.

Sitäkään en ymmärrä, että miten ihmeessä tässä on sit vaan kävelty liikkeestä pois ja jätetty rahat sinne.
Uunihan oli myymälässä esillä, josta sen myyjältä ostin. En kiireessä ja vitutuspäissäni halunnut enää kassajonoon selvittelemään hyvitystä. Kuitti siis edelleen taskussa. Menen huomenna uudestaan, jos en ostamaan toista uunia niin hakemaan rahat takaisin.
 
Uunihan oli myymälässä esillä, josta sen myyjältä ostin. En kiireessä ja vitutuspäissäni halunnut enää kassajonoon selvittelemään hyvitystä. Kuitti siis edelleen taskussa. Menen huomenna uudestaan, jos en ostamaan toista uunia niin hakemaan rahat takaisin.
Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.
 
Yritä neuvotella jostain toisesta mallista hyvä hinta itsellesi.
Tyypillinen Gigantin ansaintamalli, eli haluttua tuotetta ei olekaan mutta kun vähän pistää fyrkkaa lisää niin saa 'paremman' tilalle. Mieluiten vaatii rahat takaisin ja neuvottelee uuden kaupan puhtaalta pöydältä. Paremmat on neuvotteluasemat kun rahat ei ole jo siellä myyjän plakkarissa.
 
Onko verkkokaupalla yleensäkin tapana etanoida lähetyksien kanssa viikon jos tuotetta on varastossa?. Eivät näköjään saa pakettia liikkeelle että luvattu 2-3 päivän toimitus toteutuu. Paljon parjatusta Gigantistakin saa tavarat tänne kylälle alle viikossa.
 
Tyypillinen Gigantin ansaintamalli, eli haluttua tuotetta ei olekaan mutta kun vähän pistää fyrkkaa lisää niin saa 'paremman' tilalle. Mieluiten vaatii rahat takaisin ja neuvottelee uuden kaupan puhtaalta pöydältä. Paremmat on neuvotteluasemat kun rahat ei ole jo siellä myyjän plakkarissa.

No sehän aloitetaan "puhtaalta pöydältä", koska kuitin tuotetta ei ole missään vaiheessa saatu. Tuo on paskapuhetta, että tuollainen toimintamalli olisi jotenkin normaalia, ihmisiä sielläkin on töissä ja hyvin mahdollista, että kaupanteon välissä on joku ehtinyt vaikka netistä sen tuotteet ostaa tuossa välissä. Asiallisesti kun esittää asian niin saa asiallista palautetta, jos asenne on tuollainen vittuileva ja peruslähtökohta on, että siellä kusetetaan oletuksena niin varmasti saa sitten vähän huonompaa palvelua.
 
Ostin Gigantista esillä olleen erillisuunin. Myyjä näpytteli tiedot koneelle ja sanoi menevänsä pakkaamaan ja tuovansa uunin noutoon. Menin maksamaan kassalle uunin ja odottelin noudossa. Myyjä tuli pitkähkön odottelun jälkeen pahoittelemaan, että uuni oli jo myyty muutama minuutti sitten outletissa. Rahat siis tililtä jo minulta veloitettiin. Samanlaista uunia ei kuulemma siellä ollut.

Jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Kuitti on vielä taskussa, enkä käynyt vielä hyvitystä hakemassa.
Tämä meni lopulta paremmin kuin hyvin. Sattui tulemaan tarjoukseen samalla hinnalla uudempi vastaavilla ominaisuuksilla, mutta paremmalla värillä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 422
Viestejä
4 495 276
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom