Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja belmont, 19.02.2017.

  1. lusmux

    lusmux

    Viestejä:
    217
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ostin konsolin helmikuun lopussa niin siitä paketista jäi kanssa fiilis, että oli avattu mutta kaikki tavarat olivat oikeilla paikoilla siististi nipussa. Mukana tulleet pelien ja lisäosien koodit olivat käyttämättömiä.
    Ainoa ero mitä huomasin, oli käyttöönotossa missä ei juurikaan ladannut konsolin päivityksiä. Xboxin tiedot sanoivat laitteen takuun päättyvän 24.12.2020, toisaalta syyskuun lopussa ostetun konsolin takuu päättyy 18.11.2020 niin ei tuo taida kertoa käyttöönotosta mitään.

    Edit: tarkistin ostokuukaudet oikein.
     
  2. petepeluri

    petepeluri

    Viestejä:
    2 342
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuon kannettavan paketti ei näyttänyt avatulta, mutta kone näytti puukolla naarmutetulta. En usko olevani ainoa koska palautus onnistui ongelmitta.
     
  3. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    9 570
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaksi päivää olen säätänyt 3600X:n pelikoodin kanssa. Kaksi päivää.

    Ei se toimi.

    Vitutus on armoton, kun pelikoodilla on arvoa huomiseen asti, kun Outer Worlds julkaistaan. Sen jälkeen siitä ei saa niin paljoa rahaa.

    Olisin ostanut 3600:n, mutta kun pelikoodimyynnillä olisi saanut 3600X:n samaan hintaan, niin tietenkin ostin 3600X:n ahneuksissani.

    Ahneella on paskainen loppu.
     
  4. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    557
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mistä liikkeestä näin tarkalleen ottaen olet ostanut tuotteen?
     
  5. Oneitis

    Oneitis

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    28.04.2019
    Tuttava kävi joku kuukausi sitten näyttämässä puhelinta Gigantissa, koska laite ei enää lähtenyt käyntiin. Avulias myyjä ei luonnollisestikaan löytänyt ostotapahtumaa mistään tietokannoista vaan sanoi, että pitää ostopakkaus käydä kotoa hakemassa. Niin tehtiin, mutta tämä epäilemättä erityisen asiantuteva myyjä päätteli, että puoli vuotta näytössä ollut pieni naarmu oli aiheuttanut tämän puhelimen tiilistymisen. Puhelin ei mennyt takuuseen. On noi ainakin 4 kannettavaa ja 8 puhelinta sieltä ostanut, mutta ei näytä Gigantti enää asiakkaita haluavan.

    Itse kävin ostamassa uuden puhelimen Gigantissa pari vuotta sitten ja SIM-kortti päivitettiin myös, koska ei enää uuteen puhelimeen mahtunut. Puhelinlaskusta huomasin, että liittymään oli ilmestynyt joku lisäpaketti, jonka luonnollisesti poistin välittömästi. Myyjä ei mitään maininnut kyseisestä lisäpaketista vaan päätti lisätä sen varmasti hyvää hyvyyttään, koska ajetteli, että tarvitsen lisää puheaikaa. Ovat nuo Gigantin myyjät varsin oma-aloitteisia, myyvät tavaraa ilman, että ostaja tietää mitään!
     
    Vaakajenga tykkää tästä.
  6. AAtte

    AAtte

    Viestejä:
    329
    Rekisteröitynyt:
    09.12.2016
    Eihän sun tuttava hyväksyny sitä takuupäätöstä? Etkö ollu kattonu niitä lappuja mitkä allekirjotit Gigantissa?
     
  7. Oneitis

    Oneitis

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    28.04.2019
    0/5 Yrityksestä syyllistää ja puolustaa Gigantin limaisia myyjiä tai deflektoida huomiota heistä.
     
    Tonnin Seteli tykkää tästä.
  8. Hugidisel

    Hugidisel

    Viestejä:
    292
    Rekisteröitynyt:
    04.04.2017
    Tilasin verkkokaupasta tuotteen uutena, mutta paketissa olikin asiakaspalautus. Onko tämä ihan ok, eikö siitä pitäisi olla maininta tai jokin alennus?
     
  9. Juha Uotila

    Juha Uotila Mobiilimiäs vol.2 Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    3 357
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Juu ei ole ok jos asiasta ei ole mainittu kohteen tiedoissa
     
    Junsson, eba ja Hugidisel tykkäävät tästä.
  10. altar-from-shadow

    altar-from-shadow

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    28.09.2019
    Verkkis pistää takaisin varastoon avaamattomat asiakaspalautukset jotka ovat vielä ehjiä ja myyntikunnossa. Jos paketti on avattu kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun ja pyytää alennusta
     
  11. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    557
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pääsääntöisesti naarmut, kolhut sun muut jäljet aiheuttavat sen, että takuuta ei puhelimella enää ole.

    Vanha uutinen asiasta, mutta edelleen ajankohtainen: Kuluttaja: Naarmu voi mitätöidä puhelimen takuun
     
  12. Corle

    Corle

    Viestejä:
    270
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Haluaisin nähdä sellaisen yli vuoden käytössä olleen puhelimen mistä ei naarmua löytäisi. Toki voisin kuvitella ettei tuossa tarkoiteta mitään pientä naarmua vaan vaaditaan vähän suurempia, jos sillä perusteella evätään takuu.
     
    Hcc tykkää tästä.
  13. =JP=

    =JP=

    Viestejä:
    1 179
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  14. Centteri

    Centteri

    Viestejä:
    1 148
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tonnin Seteli, eba ja KREEGAH BUNDOLO tykkäävät tästä.
  15. Sasos

    Sasos

    Viestejä:
    427
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Aina nuo firmat kusettaa tarjoushinnoilla. Ostin muutama vuosi sitten Lenovon peliläppärin Gigantista, kun oli hyvässä alessa. Normihinta 1199€ ja tarjouksessa 799€. Tarjousaika kun päättyi, niin hinnaksi jäi pysyvästi tuo 799€.
     
  16. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    871
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Ovh:stahan nuo alennukset ilmoitetaan ja tuo tv on ollut kyllä pitkän siivun tonnilla myynnissä.

    Ei mitään uutta ja ihmeellistä. Tokihan isoimmat kilpailijat vastaa hintaan näin internetin aikakaudella.
     
  17. Karppi

    Karppi

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Tämmöisissä tapauksissa pitää tehdä reklamaatio, siellä on sitten ihan eri tyypit katsomassa tapausta ja he ymmärtävät myös kuluttajansuojalain.
     
  18. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    871
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Naarmun ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos lasi on rikki/halki, niin ei tietenkään mene takuuseen.

    Toki jos jälki on semmoinen, että puhelimen kulma lytyssä tjms niin ei tietenkään mene takuuseen silloinkaan.
     
  19. Karppi

    Karppi

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Jos itse kokee että tuotteen pitäisi mennä takuuseen ja myyjä sanoo että ei mene, niin silloin kannattaa tehdä reklamaatio, siellä on sitten firman asiantuntijat päättämässä että mitä tehdään.

    Tuommoinen naarmukin menee jollakin myyjällä läpi ja jollakin ei, se on yleensä ihan tuuripeliä.
     
  20. Mstk

    Mstk Säätäjä™ Köyhä

    Viestejä:
    419
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    KREEGAH BUNDOLO ja Juha Uotila tykkäävät tästä.
  21. Osku

    Osku

    Viestejä:
    47
    Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Tuon telkkarin normaalihinta on 899e (ei 1000, kuten gigantti väittää). Tuosta heikompi malli, eli LG:n 76-sarjalainen on edelleen 799e normaali hinnalla. 8200 mallia on potkittu alas, kuin vierasta sikaa. Hinta tippuu lähes päivittäin. 8200 on käytännössä paras 55" telkkari alle 800 hintaluokassa.
     
  22. SheikYerbouti

    SheikYerbouti

    Viestejä:
    331
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Verkkokauppa.comin kotisivujen mukaan myös outletista ostettujen tuotteiden postitus onnistuu. Onko kukaan tätä hyödyntänyt ja jos on, miten homma hoitui?
     
  23. juhaa

    juhaa

    Viestejä:
    642
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kuinka kauan verkkokauppa.com odottaa maksua, ennen kuin tavarat vapautuvat takaisin?
     
  24. Oravamedian käpy

    Oravamedian käpy

    Viestejä:
    1 051
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Suostuuko Gigantti toimittamaan raskaammat kodinkoneet perille asti, jos kerrostalossa ei ole hissiä, ja kierreportaita pitää kulkea kolme kerrosta?
     
  25. Oravamedian käpy

    Oravamedian käpy

    Viestejä:
    1 051
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Omasta mielestäni 9500 on paras 55-tuuman töllötin alle 800 euron hintaluokassa. Normihinta toki tonnin kohdilla mutta säännöllisesti alessa 799.
     
  26. Joukahaine

    Joukahaine

    Viestejä:
    184
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2016
    Gigantista ei tietoa, mutta aikoinaan kodinkoneliikkeessä noita toimittanut kirjaimellisesti ovelle jos oli niin sovittu. Asiakkaalta kysyttiin, että onko hissejä, yms erikoista toimituksessa. Tarpeen mukaan sitten pari kaveria kantamaan. Se hiukan sieppaa jos ei sitä infoa ole saatu ja sitten olet yksin siellä alhaalla ja seiska kerrokseen pitäis saada kun hissi rikki.
     
  27. dominik

    dominik

    Viestejä:
    1 020
    Rekisteröitynyt:
    09.04.2018
    Nykyään on kyllä akkukäyttöiset porraskävelijät olemassa, ettei hissittömyys mikään ongelma ole, kunhan asiasta mainitsee.
     
  28. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    871
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Gigantti itse ei toimita yhtään mitään vaan sieltä tulee Posti tai joku paikallinen kuljetusliike alueesta riippuen. Loppu riippuu toimitustavasta, joku Posti tekee tasan sen mitä kuitissa lukee. Enemmän maksamalla saat toimituksen kynnyksen yli.


    Kun maksaa toimituksen kynnyksen yli, ei sillä ole sitten väliä onko hissiä vai ei.

    Gigantin tarjoamat toimitustavat - Gigantti
     
  29. Oravamedian käpy

    Oravamedian käpy

    Viestejä:
    1 051
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Olettaisin "Toimitus huoneeseen" tarkoittavan esim. asiakkaan keittiöön asti, eikä kerrostalon porraskäytävää.
     
  30. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 226
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Se tarkoittaa juuri sitä, että toimitetaan haluttuun huoneeseen. Maksaa toki enemmän kuin tavallinen kotiinkuljetus. Powerin ja verkkiksen käyttämän postin toimitus taas on epämääräinen "toimitus merkittyyn osoitteeseen"
     
  31. demo69

    demo69

    Viestejä:
    278
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Juuri viime viikolla minulle tuli iso jääkaappipakastin hissittömän talon kolmanteen kerrokseen Gigantista. Eivät kyllä mitään etukäteen kyselleet hissittömyydestä, mutta hyvin se tuli keittiöön asti.
     
  32. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    871
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kyllä
     
  33. Blood Eagle

    Blood Eagle

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2019
    Mitenkäs XXL:lle reklamointi. Riittääkö sähköposti vai vienkö lapun myymälään? Kuinkas tuo reklamaatio etenee? Heidän mielestään ilmeisesti XXL:n pyörät on tarkoitettu vain katseltavaksi ei ajettavaksi.
     
  34. Honzo

    Honzo

    Viestejä:
    693
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Mulla aikanaan oli Nexus 5 lasi halki ja puhelin meni jotenkin jumiin myöhemmin jonkun päivityksen yhteydessä, niin ihan helposti sain Googlelta uuden.
     
  35. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    2 353
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Toki tuo "mekaaninen vika" on sama, jota VK ja Gigantti aina yrittävät. Toisaalta tuo uutinen on siltä osin vähän 1980-lukua, että mainitaan joku "kosteus piirikortilla". Ilman sitä mekaanista vammaahan se ei missään nimessä nykyajan korkean IP-luokan laitteessa ole virhevastuun kieltämisen syy, vaan se haettu takuuvika itsessään.

    Eihän tuollaisessa hinnoittelussa mitään uutta ole, mutta tämä pääsi omaan luokkaansa. Voi olla aika tiukassa, että seuraavaan 20 vuoteen ostaisin Gigantista mitään tämän jälkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2019
  36. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    871
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Korjataan tuotakin sen verran, että Gigantti, VK tai muukaan jälleenmyyjä ei "yritä mitään", vaan menevät valmistajan/maahantuojan/huoltoliikkeen ohjeistuksen mukaan.
     
  37. -Dist

    -Dist

    Viestejä:
    186
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Mites tämä oheinen skenaario sitten? Mulla siis S9+ jossa akkuvikaa/latausvikaa. Vein Telia liikkeeseen josta kerrottiin ettei mee takuuseen koska Samsung joka heillä huoltaa laitteet niin on ilmoittanut ettei laitteita huolleta jos niissä on jotain fyysistä vauriota. Mulla siis esim takalasi rikki. En halua takalasia korjata vaan haluan puhelimen jota voi ladata. Mut ei, takalasin hajoaminen joka ei liity akkuun mitenkään muka evää takuun täysin?

    Voiko noin tehdä vai otanko yhteyttä johonkin kuluttajasuojan asiamieheen tms.

    Edit: Sokea. Ylempänähän tuossa linkattiin asiaan liittyvään artikkeliin. No ilmeisesti näin voi siis tehdä mutta vittu mitä paskaa. Eli takuu on ihan yhtä tyhjän kanssa jos yhdenkin naarmun saat aiheutettua puhelimeen..
     
  38. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    557
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Takalasi rikki, eli on ottanut taakse osumaa oikein kunnolla?
     
  39. -Dist

    -Dist

    Viestejä:
    186
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    No ei nyt sinänsä. Pieni murtuma. Eikä takalasin hajoaminen voi liittyä mitenkään siihen ettei akussa virta pysy tai siihen että latausportissa häikkää. Lisäksi lasi hajosi ehkä ekan kuukauden aikana ja nää viat tuli vasta hiljattain.
     
  40. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    1 212
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ei sitä puhelinta voida korjata jos se lasi on rikki. Puhelin avataan takalasin kautta ja rikki oleva lasi hajoaa lopullisesti avatessa. Maksamalla uuden takalasin puhelimesi korjataan kyllä takuuseen muuten.
     
  41. juhaa

    juhaa

    Viestejä:
    642
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Verkkokauppa.com ja palautus

    Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

    Onko tuosta arvon alentumisesta jollain henkilökohtaista kokemusta?
    Onko kertaakaan jätetty koko summaa palauttamatta?
     
  42. TTohveli

    TTohveli

    Viestejä:
    279
    Rekisteröitynyt:
    13.03.2017
    Tarviiko Gigantille ilmottaa asiakaspalveluun jos palauttaa avaamattoman tuotteen? Hiirimatto kyseessä.
     
  43. antero

    antero

    Viestejä:
    2 933
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Julkisuudessa Gigantille luovutetut osoitetiedot voi tarkistaa täältä.
    Sieltä löytyy myös tietojen poisto nappi.
    https://my.bisnode.fi/data
    upload_2019-11-18_7-27-13.png
     
    vatanen tykkää tästä.
  44. Mr X

    Mr X

    Viestejä:
    200
    Rekisteröitynyt:
    19.12.2018
    Ok.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019
  45. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    871
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Semmosta tajunnanvirtaa tuo edellinen viesti, että sanotaan vastaukseksi "ehkä".
     
  46. Groomlake

    Groomlake

    Viestejä:
    100
    Rekisteröitynyt:
    01.02.2019
    Koitin pari kertaa lukea tuon, mutta en ymmärtänyt mitä siinä yritetään sanoa.
     
  47. Dwerty

    Dwerty

    Viestejä:
    86
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ostin Gigantista esillä olleen erillisuunin. Myyjä näpytteli tiedot koneelle ja sanoi menevänsä pakkaamaan ja tuovansa uunin noutoon. Menin maksamaan kassalle uunin ja odottelin noudossa. Myyjä tuli pitkähkön odottelun jälkeen pahoittelemaan, että uuni oli jo myyty muutama minuutti sitten outletissa. Rahat siis tililtä jo minulta veloitettiin. Samanlaista uunia ei kuulemma siellä ollut.

    Jotain ohjetta miten pitäisi toimia? Kuitti on vielä taskussa, enkä käynyt vielä hyvitystä hakemassa.
     
  48. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    557
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Et käynyt vielä hakemassa hyvitystä? Et siis jo heti siinä kassalla vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta vai miten tässä nyt kävi?
     
  49. Dwerty

    Dwerty

    Viestejä:
    86
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    En hakenut vielä rahoja takaisin. Ajattelin että onko tässä mahkuja vaatia samanlaista uunia vaikka jostain muusta Gigantista, vai onko ainoa mahdollisuus ottaa vain rahat takaisin.
     
  50. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    557
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No, jos tuote oli mallikappale niin en pidättelisi hengitystä toisen koneen löytymisen suhteen.

    Eli oma neuvo olisi, että pura kauppa ja rahat takaisin.