Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantissa nyt neljättä viikkoa monitori, jossa kuoli osa pikseleistä näytöstä. Takuu toki on, mutta lähti jonnekin Norjaan korjattavaksi. Mitään ei tietty kuulu ja Gigantissa ei tiedetä missä se menee. Monitori maksoi sen liki 400€ et tässä sitä ollaan. Ennen tätä on toiminut kaikki toki luotettavasti ja hyvin. Mikäs tässä ollessa.
 
normaalisti en mitään juurikaan ole palautellut,muuta kuin takuuseen,mutta viime viikolla palautin ekaa kertaa stayhomelle yhden kikkareen.

paketti on ollut viime torstaista alkaen noudettavissa heidän postitoimipaikasta ja siellä makaa edelleen.viimeinen noutopäivä ylihuomenna.mitähän pirua...jos eivät nouda sitä niin multa jää rahat saamatta ja se paketti jää postin hävitettäväksi kun eihän siihen päälle tullut kuin lähettäjän nimi.
lähetin tietysti annetulla asiakaspalautus tunnuksella sen ja ilmoitin palauttamisesta ennen lähetystä,johon vastasivat.
 
normaalisti en mitään juurikaan ole palautellut,muuta kuin takuuseen,mutta viime viikolla palautin ekaa kertaa stayhomelle yhden kikkareen.

paketti on ollut viime torstaista alkaen noudettavissa heidän postitoimipaikasta ja siellä makaa edelleen.viimeinen noutopäivä ylihuomenna.mitähän pirua...jos eivät nouda sitä niin multa jää rahat saamatta ja se paketti jää postin hävitettäväksi kun eihän siihen päälle tullut kuin lähettäjän nimi.
lähetin tietysti annetulla asiakaspalautus tunnuksella sen ja ilmoitin palauttamisesta ennen lähetystä,johon vastasivat.

Ei sillä ole merkitystä ottaako lähettäjä paketin vastaan vai hukkaako posti sen. Siinä vaiheessa kun jätät paketin postiin se siirtyy vastaanottajan vastuulle.
 
Aika erikoista, yleensä asiakaspalautukset on sellaisia että posti vie suoraan firmalle ne eikä jätä lojumaan postiin.
 
Gigantissa nyt neljättä viikkoa monitori, jossa kuoli osa pikseleistä näytöstä. Takuu toki on, mutta lähti jonnekin Norjaan korjattavaksi. Mitään ei tietty kuulu ja Gigantissa ei tiedetä missä se menee. Monitori maksoi sen liki 400€ et tässä sitä ollaan. Ennen tätä on toiminut kaikki toki luotettavasti ja hyvin. Mikäs tässä ollessa.

Ja just kun "avauduin", niin tuli viesti. Uusi monitorihan sieltä.
 
Aika erikoista, yleensä asiakaspalautukset on sellaisia että posti vie suoraan firmalle ne eikä jätä lojumaan postiin.

tuolla kuulemma hakevat itse 1-2 kertaa viikossa.taitaa olla aika pienellään niiden nettikauppa..
no,noutivat viimesenä mahdollisena päivänä pakettini ja lupasivat rahat takaisin,eli se siitä.
 
Onko kokemuksia käytetyn tuotteen palauttamisesta? Eli ostanut tori.fi:stä tms tuotteen jolla on vielä palautusaikaa. Onko palauttaminen ylipäätään mahdollista tällaisessa tilanteessa?
 
Skenaario:
1. Ostaja 1 ostaa tuotteen kaupasta kuun ensimmäisenä päivänä. Tuotteella on esim 30 päivän palautusoikeus.
2. Ostaja 1 ei ole tyytyväinen tuotteeseen ja päättää myydä sen eteenpäin tori.fi:ssä sen sijaan että palauttaisi sen takaisin kauppaan.
3. Ostaja 2 ostaa tuotteen Ostaja 1:ltä alkukuusta, jolloin palautusaikaa on vielä jäljellä. Hän saa Ostaja 1:ltä tuotteen sekä kuitin.
4. Ostaja 2 haluaa myös eroon tuotteesta ja päättää palauttaa sen kauppaan.

Kysymys kuuluu: ottaako kauppa palautusta vastaan ja palauttaako rahat suoraan Ostaja 2:lle, vaikka palauttaja ei ole tuotteen alkuperäinen ostaja?
 
Ei. Koska kaupan palautusoikeudet ovat aina kaupan omia lisäpalveluita eli saavat itse määritellä ehtonsa.

Toki voivat ehdottaa että palauttavat rahat ostaja ykköselle.

Olettaen, että tässä on kyse kivijalkakaupasta.
 
Käy testaamassa, voihan se onnistuakin. Ite en aikoinaan ainakaan ollut mikään pilkunviilaaja noissa palautuksissa.
 
Jos tuote on kortilla maksettu (netissä tai myymälässä) niin rahat palautetaan samalle kortille jolla se on alun perin ostettu. Tuo nyt ainakin varmaan rajoittaa palauttamista...
 
Mikäs tilanne Gigantilla on pc-näyttöjen mahdollisissa pikseli- yms vioissa? Jos jonkun paremman ostaa ja siinä sitten jotain pikseli/valaistus tms ongelmaa niin onko kivutonta vaihdot tms, vai tappelua. Jimmsit/vk:t tms nyt tietää että tod.näköisesti onnistuu
 
Mikäs tilanne Gigantilla on pc-näyttöjen mahdollisissa pikseli- yms vioissa? Jos jonkun paremman ostaa ja siinä sitten jotain pikseli/valaistus tms ongelmaa niin onko kivutonta vaihdot tms, vai tappelua. Jimmsit/vk:t tms nyt tietää että tod.näköisesti onnistuu

30 päivän rajoitukseton palautusoikeus ja tuotetta saa kokeilla vapaasti niin paljon kuin haluaa. Täysin kivutonta.
 
Mikäs tilanne Gigantilla on pc-näyttöjen mahdollisissa pikseli- yms vioissa? Jos jonkun paremman ostaa ja siinä sitten jotain pikseli/valaistus tms ongelmaa niin onko kivutonta vaihdot tms, vai tappelua. Jimmsit/vk:t tms nyt tietää että tod.näköisesti onnistuu

Ainakin jos sen virheen huomaa "heti" niin siellä on se 30 päivän palautusoikeus niin voi kiikuttaa pikselivammaisen takaisin ja hakea myymälästä uuden tilalle. Itse tein tällaisen vaihdon yhden läppärin kanssa jossa oli paketista ottaessa laturi sökönä. Ei tarvinut turhaan odotella huoltoa, ilmoitin palauttaessa että laturi on viallinen niin ne laitto sen palautustiskiltä huoltoon ja mä sain uuden lootan myymälästä mukaan.
 
Mikäs tilanne Gigantilla on pc-näyttöjen mahdollisissa pikseli- yms vioissa? Jos jonkun paremman ostaa ja siinä sitten jotain pikseli/valaistus tms ongelmaa niin onko kivutonta vaihdot tms, vai tappelua. Jimmsit/vk:t tms nyt tietää että tod.näköisesti onnistuu

Jos haluaa pelata varman päälle, niin ei kannata mainita pikseliviasta mitään. Toki samanlaiseen uuteen eivät anna sitten vaihtaa. Viallisia laitteita kun eivät yleensä ota vastaan, vaan se lähtee huoltoon.
 

Kannattaahan niitä yleisemmin myytyjä malleja säätää ennakkoon niin ostajan ei tarvi odottaa telkkariansa.

Se on sitten eri asia kun myydään asiakaspalautusta uutena, en jaksa uskoa, että tahallaan on tehty kun siitä voi kuitenkin tulla ns. paskamyrsky.

Ja oikeaa kalibrointia et Gigantista saa, eikä tuossa jutussa kyllä siitä ollutkaan mitään.
 
Täytyy koputtaa puuta mutta koskaan en olisi tarvinnut noita laitevakuutuksia. Kuka semmoista tarvii edes? Onko niissä ov:ta?

En minäkään olisi niitä koskaan tarvinnut, mutta ei se tarkoita etteikö niitä silti kannattaisi yrittää myydä ja varmaan niitä monet ostavatkin. :D

Täällä Gigantin lisäturvasta tarkemmin:
Tuoteturva - Gigantti

Gamestopissa kun asioi ja kuulee niiden tarjoavan sitä takuuta 2eurolla, että voit tuoda hajonneen ja saat uuden, mitä potaskaa nyt olikaan, niin aina siihen vastataan myöntävästi:wtf:
 
Kannattaahan niitä yleisemmin myytyjä malleja säätää ennakkoon niin ostajan ei tarvi odottaa telkkariansa.

Se on sitten eri asia kun myydään asiakaspalautusta uutena, en jaksa uskoa, että tahallaan on tehty kun siitä voi kuitenkin tulla ns. paskamyrsky.

Ja oikeaa kalibrointia et Gigantista saa, eikä tuossa jutussa kyllä siitä ollutkaan mitään.

Ainoa syy tälle "ennakkoon säätämiselle" on että saadaan avatut paketit (=asiakaspalautukset) jälleenmyytyä ovh+säätölisällä.
Eiköhän tuo ole nimenomaan tahallaan tehty (ei toki ettei huomattu nollata edellisen asiakkaan jäljiltä), ei Gigantin palautusoikeus olisi muuten missään todellisuudessa järkevä saati edes taloudellisesti mahdollinen.
 
Ainoa syy tälle "ennakkoon säätämiselle" on että saadaan avatut paketit (=asiakaspalautukset) jälleenmyytyä ovh+säätölisällä.
Eiköhän tuo ole nimenomaan tahallaan tehty (ei toki ettei huomattu nollata edellisen asiakkaan jäljiltä), ei Gigantin palautusoikeus olisi muuten missään todellisuudessa järkevä saati edes taloudellisesti mahdollinen.
Meinaatko, että kusettaminen on Gigantissa järjestelmällisempikin käytäntö? Jos meinaat, niin varmaan siitä on jotain todisteitakin, siis laajemminkin kuin tuo yksittäinen televisio?

Niitä asiakaspalautustuotteitahan myydään normaalisti ihan selvästi merkittynä pikkuisen alennettuun hintaan omalla standillaan. Ei niitä sinne kuitenkaan niin paljoa tule, että tuollaisen ketjun tarvitsisi alkaa laajemmin kusettamaan.
 
Ainoa syy tälle "ennakkoon säätämiselle" on että saadaan avatut paketit (=asiakaspalautukset) jälleenmyytyä ovh+säätölisällä.
Eiköhän tuo ole nimenomaan tahallaan tehty (ei toki ettei huomattu nollata edellisen asiakkaan jäljiltä), ei Gigantin palautusoikeus olisi muuten missään todellisuudessa järkevä saati edes taloudellisesti mahdollinen.

Taidat olla vähän hölmö jos luulet, että Gigantin kokoinen ketju harrastaa tuollaista kusettamista. Kyllä niissä palautustuotteissa on yleensä näkynyt ne palautustarrat tms, mutta mukavahan se täällä on mutuilla ja tehdä itsestään idiootti. Mitenkäs nuo muut firmat sitten hoitaa palautukset?


Meinaatko, että kusettaminen on Gigantissa järjestelmällisempikin käytäntö? Jos meinaat, niin varmaan siitä on jotain todisteitakin, siis laajemminkin kuin tuo yksittäinen televisio?

Niitä asiakaspalautustuotteitahan myydään normaalisti ihan selvästi merkittynä pikkuisen alennettuun hintaan omalla standillaan. Ei niitä sinne kuitenkaan niin paljoa tule, että tuollaisen ketjun tarvitsisi alkaa laajemmin kusettamaan.

Jep.
 
Taidat olla vähän hölmö jos luulet, että Gigantin kokoinen ketju harrastaa tuollaista kusettamista. Kyllä niissä palautustuotteissa on yleensä näkynyt ne palautustarrat tms, mutta mukavahan se täällä on mutuilla ja tehdä itsestään idiootti. Mitenkäs nuo muut firmat sitten hoitaa palautukset?




Jep.
Hobby Hall -kivikalkamyymälä tarroittaa asiakaspalautus pakkaukset ja myy ne 10% alennuksella ovh:sta. Suoraselkäistä toimintaa.
 
Mitenkäs nuo muut firmat sitten hoitaa palautukset?

Taitaa Gigantti olla ainoa firma (vaikka VK ja Power on jotain samansuuntaista esittänyt, ei kuitenkaan ole ollut läheskään yhtä laveaa) jonka tuotteita saa ihan oikeasti jopa käyttää ja silti viedä 29 päivän päästä takaisin.
Eikä tämä ole tosiaan ainoa tapaus jossa on löytynyt "vanhan" ostajan käytöstä merkkejä laitteesta, hiilloksista puhumattakaan.

Gigantti myy käytettyä tavaraa uutena?
http://asiakkaana.net/gigantti-myy-kaytettya-tavaraa-uutena/
Töllöporu jatkuu..en enää kestä!argh!
Gigantti myy käytettyä tavaraa - Kuluttajansuoja - Suomi24 Keskustelut

Ja kuka sitä valvoo laitetaanko palautettu ja avattu tavara B-luokituksella alelaariin vai ajetaan Norjasta paperilapulla saadut väriarvot summamutikassa sisään, kirjoitetaan kylkeen "kalibroitu" ja tästä hyvästä se +100€ uuden hintaan?
 
Taitaa Gigantti olla ainoa firma (vaikka VK ja Power on jotain samansuuntaista esittänyt, ei kuitenkaan ole ollut läheskään yhtä laveaa) jonka tuotteita saa ihan oikeasti jopa käyttää ja silti viedä 29 päivän päästä takaisin.
Eikä tämä ole tosiaan ainoa tapaus jossa on löytynyt "vanhan" ostajan käytöstä merkkejä laitteesta, hiilloksista puhumattakaan.

Gigantti myy käytettyä tavaraa uutena?
http://asiakkaana.net/gigantti-myy-kaytettya-tavaraa-uutena/
Töllöporu jatkuu..en enää kestä!argh!
Gigantti myy käytettyä tavaraa - Kuluttajansuoja - Suomi24 Keskustelut

Ja kuka sitä valvoo laitetaanko palautettu ja avattu tavara B-luokituksella alelaariin vai ajetaan Norjasta paperilapulla saadut väriarvot summamutikassa sisään, kirjoitetaan kylkeen "kalibroitu" ja tästä hyvästä se +100€ uuden hintaan?

Olet siis sitä mieltä, että Gigantin henkilökunta myyjistä ja asentajista varastomiehiin on kaikki häikäilemättömiä kusettajia ja tuota tehdään järjestelmällisesti?

Herää nyt...
 
Olet siis sitä mieltä, että Gigantin henkilökunta myyjistä ja asentajista varastomiehiin on kaikki häikäilemättömiä kusettajia ja tuota tehdään järjestelmällisesti?

Herää nyt...

En ole varmaan missään väittänyt että koko henkilökuntaa tollaiseen edes vaadittaisiin?

Mutta nämä Gigantin laupiassamarialais-lisäpalvelut, kuten telkkareiden "kalibrointi", konsoleiden yms "valmiiksi" päivittäminen, ....., yhdistettynä järjettömään palautusoikeuteen ja lukuisiin "yksittäistapauksiin" eivät ainakaan poissulje mahdollisuutta johdon ketkuudesta.
Gigantissa (kuten varmaan monessa muussakin vastaavassa firmassa) myyjiäkin kusetetaan mennentullen tuputtamaan provikkapalkka-porkkanalla asiakkaille kaikkea muuta kuin ideaalituotteita, niin miksei samantien asiakkaitakin?
Ja jos firman politiikka tulkitsee kuukauden sisällä palautetun tuotteen uudeksi niin miksei sitä sitten sellaiseksi väittäisi vaikka se ei "ihan" totta olisikaan?

[marttyyriviitta]Mutta hei, minähän nyt olenkin vaan hölmö idiootti joka on vissiin vielä unessakin.[/marttyyriviitta]
 
No mutta mutta... vasta huomasin tän ketjun. BBC:n "kuningaskuluttaja" ohjelma eli watchdog heilui aikoinaan PC Worldissa piilokameroiden kanssa. Myyjät suorastaan valehtelivat juurikin näistä liitännäispalveluista. Myjillä oli esimiesten asettamat tavoitteet paljonko näitä palveluita tuli myydä tietyssä ajassa tms. En nyt muista tarkemmin.

Liittynee tähän aiheesen ehkä siten, että Currys/PC World kuuluu samaan konserniryppääseen Gigantin kanssa.

Saatoipa muuten olla just tämä jakso (en just nyt pysty tarkastamaan):
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
...provikkapalkka-porkkanalla asiakkaille kaikkea muuta kuin ideaalituotteita, niin miksei samantien asiakkaitakin?

Gigantissa ei suora provikkapalkkaus.


No mutta mutta... vasta huomasin tän ketjun. BBC:n "kuningaskuluttaja" ohjelma eli watchdog heilui aikoinaan PC Worldissa piilokameroiden kanssa. Myyjät suorastaan valehtelivat juurikin näistä liitännäispalveluista. Myjillä oli esimiesten asettamat tavoitteet paljonko näitä palveluita tuli myydä tietyssä ajassa tms. En nyt muista tarkemmin.

Liittynee tähän aiheesen ehkä siten, että Currys/PC World kuuluu samaan konserniryppääseen Gigantin kanssa.

Saatoipa muuten olla just tämä jakso (en just nyt pysty tarkastamaan):
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Melkoista. Huono koulutus, mutta kyllä myyjänkin pitäisi vähän itse ottaa selvää mitä myy.

Olihan tuolla näköjään samat "knowhow" systeemit kuin Gigantissa.
 
Elektroniikkakaupalle on tapahtunut sama kuin huoltoasemille, kun päämyyntiartikkelin katteet romahtavat niin tulos pitää kiskoa sitten oheistuotteilla ja palveluilla. Itse en kovin mielelläni Gigantin tai Powerin myymälöissä asioi juuri tuon oheistuotteiden ja palvelujen pakkomyynnin takia. Noutoon voin tilata jos hinta on kohdallaan.

Vuosi takaperin ajattelin työmatkalla poiketa Powerin myymälään ja napata mukaan sampan tarjousluurin. Pienen ihmettelyn jälkeen sain yhden myyjän kaivamaan puhelimen kaapista ja kassalle päästyämme alkoi heti lisämyynti, "Pistetäänkö tälläinen ilmainen tv-appsi mukaan? App-storesta ladataan ei maksa mitään" ja päälle esittelyä omasta puhelimesta kuinka kätevä on. Ajattelin että kyseessä on joku koodilappu jolla aktivoidaan ilmainen triali tms. joten sanoin joo. Seuraavaksi olisi pitänyt kellojen soida kun myyjä pyysi henkkareita, mutta ajattein että myyjä hakee sillä vaan asiakastiedot päätteelle.

Korttimaksun jälkeen myyjä poimii takana olevasta tulostimesta nipun papereita ja "allekirjoitus tuohon"... Katson paperia ja se on sopimus DNA televisiopalvelusta (myyntipuheessa ei mainittu mistään sopimuksesta), 3kk ilmaiseksi jonka jälkeen jatkuu maksullisena. Totean että en minä mitään sopimusta allekirjoita, otan vaan tämän puhelimen, "mutta sen voi irtisanoa vaikka heti kun pääset kotiin" toteaa myyjä (ilmeisesti bonukset napsahtavat jokaisesta tehdystä sopimuksesta...). Jatkan edelleen että en allekirjoita yhtään mitään johon myyjä toteaa "no tilaus on jo syötetty DNA:n järjestelmään, en pysty sitä nyt tästä peruuttamaan". En edelleenkään ole allekirjoittamassa mitään ja sanon että tilauksen peruuttaminen ei ole minun ongelmani, kiitän ja poistun vähän hölmistyneenä uuden puhelimeni kanssa.

Myöhemmin illalla saan sähköpostin myymälästä jossa myyjä kertoo että tilaus on peruutettu ja pahoittelee tapahtunutta. Ei tuo nyt kokonaisuutena mikään iso juttu ollut, mutta sen verran pahan maun jätti suuhun että jos ei ole pakko asioida kyseisessä liikkeessä niin jätän väliin.
 
Protip: liittymän tyrkyttäjän/vaihdattajan saa nopeiten hiljaiseksi sanalla "työsuhdeliittymä".
 
Ilmeisesti powerissa koitetaan katteita repiä televisioiden "pakko" kalibroinneilla. Kävin taannoin hakemassa tarjoustelkkaria powerista. Oisko ollu 899e tjsp. No myyjän löydettyäni ruvettiin kauppoja tekemään. Myyjä sanoi että kaikki töllöt ovat kalibroituja valmiiksi ja siitä tulee vielä joku n. 120e lisämaksu hintaan. Hölmistyneenä ensin kuuntelin tuota selostusta mutten jaksanut alkaa vänkäämään asiasta, koska en ollut tv:tä itselleni ostamassa eikä omat rahat olleet kyseessä.

Nyt sitten sama kävi kaverille, sillä erotuksella, ettei kaveri hyväksynyt tuota kalibrointia ja suostui vain maksamaan telkkarista, joka saikin sitten myyjän kilahtamaan ja repimään kalibrointilappuja yms.

Onko tää kodinkoneliikkeiden touhu tosiaan mennyt näin hulluksi, että tuollaisella kalibroinnilla koitetaan huijata asiakkaita maksamaan ekstraa? Tuon hinnanhan pitäisi selkeästi näkyä esim. tarjouksissa?
 
Ei sitä kalibrointia ole kukaan mulle pakottanut. Olin ekaa kertaa liikkeessä kaupoilla vuosikausiin niin törmäsin samaan, mutta kieltäydyin ja homma oli sillä selvä. Tosi hyvä myyjäkin oli. Gigantissa kävin.

Noista palautusoikeuksista sen verran että tosiaan Gigantissa taitaa olla täysi palautusoikeus, mutta esim. Powerissa se on vähän valikoiva. Esim Applen tuotteissa nollatoleranssi, jos sinetti on rikki niin ei voi palauttaa. :confused:
Sama juttu myös itsellä. Viime keväänä päivitin uuden töllön joka oli tarjouksessa. Liikkeessä myyjä tyrkytti ensin kalliimpaa mallia ja sitten kalibrointia ostamaani töllöön. Sanoin molempiin kiitos ei ja siihen myyjä tyytyi.
 
Protip: liittymän tyrkyttäjän/vaihdattajan saa nopeiten hiljaiseksi sanalla "työsuhdeliittymä".

Miksi pitäisi olla valehtelemassa tai keskimässä juttuja?

Ystävällisesti, mutta jämäkästi kun vaan sanoo ettei tarvitse mitään muuta kuin tuotteen X.
 
Luuliiko joku oikeasti että ne giganttiin palautetut tavarat ei päädy uudestaan myyntiin uutena?

Ainakin paikallisessa liikkeessä ne palautetut tuotteet on laputettu erikseen. Ja outletissakin on noita palautettuja, mutta mitäpä noista faktoista, kusettajia kaikki.
 
Ei sitä kalibrointia ole kukaan mulle pakottanut. Olin ekaa kertaa liikkeessä kaupoilla vuosikausiin niin törmäsin samaan, mutta kieltäydyin ja homma oli sillä selvä. Tosi hyvä myyjäkin oli. Gigantissa kävin.

Sama juttu myös itsellä. Viime keväänä päivitin uuden töllön joka oli tarjouksessa. Liikkeessä myyjä tyrkytti ensin kalliimpaa mallia ja sitten kalibrointia ostamaani töllöön. Sanoin molempiin kiitos ei ja siihen myyjä tyytyi.

Tässä kyseisessä power liikkeessä ei ollut kuulemma kuin kalibroituja töllöjä, kummallakin kerralla. Tai näin ainakin myyjät väitti...
 
Ilmeisesti powerissa koitetaan katteita repiä televisioiden "pakko" kalibroinneilla. Kävin taannoin hakemassa tarjoustelkkaria powerista. Oisko ollu 899e tjsp. No myyjän löydettyäni ruvettiin kauppoja tekemään. Myyjä sanoi että kaikki töllöt ovat kalibroituja valmiiksi ja siitä tulee vielä joku n. 120e lisämaksu hintaan. Hölmistyneenä ensin kuuntelin tuota selostusta mutten jaksanut alkaa vänkäämään asiasta, koska en ollut tv:tä itselleni ostamassa eikä omat rahat olleet kyseessä.

Nyt sitten sama kävi kaverille, sillä erotuksella, ettei kaveri hyväksynyt tuota kalibrointia ja suostui vain maksamaan telkkarista, joka saikin sitten myyjän kilahtamaan ja repimään kalibrointilappuja yms.

Onko tää kodinkoneliikkeiden touhu tosiaan mennyt näin hulluksi, että tuollaisella kalibroinnilla koitetaan huijata asiakkaita maksamaan ekstraa? Tuon hinnanhan pitäisi selkeästi näkyä esim. tarjouksissa?
Sama juttu itselläni tapahtui Powerissa tablettia ostettaessa. Eka myyjä sanoi, että kyllä löytyy varastossa hyvä määrä ja ohjasi 'tablettimyyjän' pakeille. Noh tablettimyyjä alkoi myymään 'valmiiksi asennettua' tablettia kalliimmalla, kun tähän sanoin, että haluan ihan normaalin mainostettuun hintaan, niin alkoi selitykset kuinka se on viimeinen kappale ja ei voi myydä halvalla yms yms. Lopulta sitten haki tämän muka twiikatun laitteen ja ei antanut mitään alennuksia siitä, vaikka näki selvästi, että kyseessä käytetty laite kun naarmukin oli takalistossa. En jaksanut vängätä kyseisen myyjän kanssa enempää ja otin laitteen ja sitten vaihdatin toisessa liikkeessä :rage::grumpy:
 
Hauska ketju. Gigantista ei tosiaan meinaa päästä pelkän tuotteen kanssa ulos millään. Haettiin avovaimolle tarjouksessa ollutta Galaxy S7:aa. Myyjä koitti ylösmyydä tuolloin melkein tuplasti kalliimpaan S8:iin hyvin sinnikkäästi. Sitten tarjottiin vakuutukset, virusturvat, asennukset, liittymät, kuoret, näytönsuojat, muistikortit jne. jne.

Onneksi ei ollut muija yksin ostoksilla tai olisi kaupattu kori täyteen tavaraa kylkeen ja liittymä, joka ei olisi meillä sisällä edes toiminut. Lasinen näytönsuoja erehdyttiin ottamaan suoraan mukaan hintaa kysymättä kun ajattelin, ettei se kymppiä enempää voi olla ja meinasi kassalla pudota leuka lattiaan kuullessani sen maksavan 30€. Parastahan siinä oli, että sen kanssa kosketusnäyttö ei toiminut kunnolla, mutta saatiinpa vietyä se heti takaisin ja palauttivat jopa rahat.
 
Kerran olen Gigantista ostanut halvan paketti-pc:n vanhemmilleni. Kaatuili aina parissa minuutissa bootauksesta. Vein takaisin Giganttiin, johonkin atk-pisteeseen (tunnin sisällä ostohetkestä) ja ilmoittivat että se lähtee takuuhuoltoon, tulee takaisin viikossa.. En sitten tähän suostunut vaan marssin palautuspisteeseen ja kerroin koneen olevan siinä kunnossa kuin ostohetkellä noin tuntia sitten. Sain rahat takaisin ja hain myymälän puolelta uuden vastaavan paketin, joka sattumalta toimi käytössä.
 
Hauska ketju. Gigantista ei tosiaan meinaa päästä pelkän tuotteen kanssa ulos millään. Haettiin avovaimolle tarjouksessa ollutta Galaxy S7:aa. Myyjä koitti ylösmyydä tuolloin melkein tuplasti kalliimpaan S8:iin hyvin sinnikkäästi. Sitten tarjottiin vakuutukset, virusturvat, asennukset, liittymät, kuoret, näytönsuojat, muistikortit jne. jne.

Onneksi ei ollut muija yksin ostoksilla tai olisi kaupattu kori täyteen tavaraa kylkeen ja liittymä, joka ei olisi meillä sisällä edes toiminut. Lasinen näytönsuoja erehdyttiin ottamaan suoraan mukaan hintaa kysymättä kun ajattelin, ettei se kymppiä enempää voi olla ja meinasi kassalla pudota leuka lattiaan kuullessani sen maksavan 30€. Parastahan siinä oli, että sen kanssa kosketusnäyttö ei toiminut kunnolla, mutta saatiinpa vietyä se heti takaisin ja palauttivat jopa rahat.
Ettei vaan ole ihan päästäsi keksitty tarina?
 
Ettei vaan ole ihan päästäsi keksitty tarina?

Mikä tuossa vaikuttaa keksityltä? Tässäkin ketjussa on monta samankaltaista tarinaa. Minulla oli tv:n ja läppärin osalta samaa paskaa. Joskaan ei pelkästään tarjottu vaan ei meinattu uskoa kieltäviä vastauksia millään.

Liian usein nuo Gigantin reissut menee samalla kaavalla. Ensin yritetään suostutella ostamaan kalliimpi tuote reilusti paskemmalla hintalaatusuhteella ja sitten alkaa se sietämätön lisäpalvelujen ja -varusteiden tyrkytys.

On niitä paljon hyviäkin kokemuksia, mutta viimesimmän Gigantti-asioinnin jälkeen olen tilannut netistä tai ajellut 70km pidemmän matkan Verkkokauppa.comiin. Nostan toki hattua niille myyjille, joilta onnistuu viikkotarjoustuotteiden ostaminen sulavasti, kun sanoo vaan kerran, että "tämä tuote, eikä mitään muuta". Tuntuvat olevan harvemmassa nykyään :)

Muutama vastaan tullut myyjä olisi varmaan käräjillä jos heidän kanssaan asioiville muoreille ja vaareille asennettaisiin piilokamera. Helppo kuvitella millaista paskaa heille syötetään, kun ei hävetä yhtään valehdella edes laitteisiin perehtyneille ihmisille.
 
Onhan se huvittavaa jos johonkin satasen tablettiin "pakkomyydään" kylkeen joku viidenkympin tietoturvahässäkkä, mistä se loppukäyttäjä ei edes hyödy mitenkään. Tälläistä kutsuisin jo melko röyhkeäksi touhuksi.
 
Täällä ollut todella hyvää palvelua Giganttissa. Asiantuntevaa ja jos muualla on myynnissä jotain mitä heillä ei niin se sanotaan. Äly/sportti kello ja tabletit ja varusteet.
 
Ettei vaan ole ihan päästäsi keksitty tarina?
Ihan mielenkiinnosta kysyn minäkin, että mikä sinua tässä ihmetyttää? Ylösmyynti, oheistarpeet vai näytönsuojan hinta? Kaksi ensimmäistä pointtia on aivan yleistä tietoa ja lasin hinnan voinee tarkistaa vaikkapa netistä, jos siinä jotakin ihmeelistä on.
 
Ettei vaan ole ihan päästäsi keksitty tarina?

En kyllä minäkään ymmärrä, miksi juuri tuo tarina sai hälytyskellosi soimaan. Tuo oli kuin mikä tahansa käynti Gigantissa, jos joutuu ottamaan vastaan apua käytävämyyjiltä eikä voi vain itse napata jotain hyllystä (siltikin kassalla saatetaan tyrkyttää jotain ekstraa).
 
Itte olen ostanut sieltä gigantilta(myymälästä) pari viime vuoden sisällä yksi telkkari ja kaksi kännyä. Ainoastaan kännyostoissa kyselivät että haluanko kuulla heidän tarjoamaa liittymätarjousta. Ensimmäisessä kieltäydyin ja se oli siinä. Toisella kerralla käytiin ostaa tytölle uutta kännyä, ja siinä suostuin kuuntelee sitä liittymätarjousta. Ja päivitettiin se samalla, koska saatiin 50€ alennus kännykän hinnasta ja tyttö muutenkin toivoi parempaa nettiä siihen liittymään. Eli mitään mainittuja "ahdistelu" tapauksia en koennut, itse asiassa hyödyimme.
 
Joo, tämänkin ketjun anekdooteista selviää kyllä, että ihan jokaisessa toimipaikassa ahdistelu ei ole niin tökeröä ja armotonta. Jopa myyjäkohtaisiä eroja saattaa olla samassa myymälässäkin. Todennäköisesti myös myyjän arvio asiakkaan tietotasosta ja asenteesta saattaa vaikuttaa siihen, tuputetaanko ekstroja väkisin vai ei.

Mutta yksittäiset hyvät kokemukset ei poista yksittäisiä huonoja kokemuksia eivätkä etenkään tee niitä valheellisiksi.
 
Itse ainakin arvostan sitä, jos minulle koitetaan myydä jotain. Kertaakaan ei ole ikinä missään edes tässä ketjussa mainituissa paikoissa, ollut ongelmaa sanoa ei, jos en ole halunnut jotain tuotetta tai palvelua ottaa.

Olen itse myyjä ja mua henkilökohtaisesti ärsyttää mennä paikkaan, missä minulle ei yritetä kaupata yhtään mitään.

Kannattaa oikeasti miettiä sitä omaa asennetta kun kaupoissa asioi. Mukaville asiakkaille haen vaikka kuun taivaalta jos se on mahdollista, mutta jos lähtökohtainen asenne on huono niin se sanonta: "Niin metsä vastaan, kuin sinne huudetaan" pitää paikkansa. Siksi itse olen kaikissa asioimissani paikoissa ystävällinen. Ensimmäinen kysymys kun minulta nykyisessä paikassa kysytään neuvoa johonkin poikkeuksen tekemiseen on se, että onko se asiakas ollut mukava?

Mitä taas tulee noihin kalibrointipalveluihin, niin onhan toi nyt lähtökohtaisesti ihan hanurista jos niitä ei ole ilman lisähintaa saatavilla.
 
Pakko vähän kehuakin Poweria. Kyttäsin Black Fridayn alla AEG L99697HDW -kuivaavaa pesukonetta jota on myyty jo vuosia hintaan 1200+ euroa ja pesukoneen hankkiminen oli työlistalla tulevien asuntokauppojen takia. Onneksi tuo kyseinen malli tippuikin Black Friday alennukseen ja hinta oli noin tonnin Verkkokauppa.comissa ja Powerin hintarobotti tiputti hinnan samaan kuin Verkkokauppa.comissa, mutta Powerin verkkokaupan saldo oli nollissa.

Kävin sitten liikkeessä ja siellä pystyivät tilaamaan suoraan valmistajalta noin 4-8 viikon toimitusajalla. Power antoi vielä -20% Black Friday -alennuksen joten kone irtosi 800 eurolla. Pyysin tuotteelle toimituksen tammikuun loppuun kun silloin olimme suunnitelleet muuton uuteen asuntoon.

Ongelmat alkoivat melkein pari viikkoa tuon tilauksen jälkeen, kun Powerin sähköpostiaspa ilmoitti ettei tuotetta tulekaan ja tuote perutaan. Vaihdoin useamman viestin aspan kanssa ja yritin kertoa miten myymällässä kertoivat tuotteen tulevan suoraan tehtaalta eikä mistään Powerin omasta varastosta. Samoihin aikoihin tuote oli loppuunmyyty verkkokauppa.comista ja Powerin sivuilla kuitenkin näkyi tuotetta tulevan varastoon joulukuun aikana. Lopulta sain kaivettua myymälän oman sähköpostiosoitteen ja laitoin sinne tiedustelua asiasta. Taisi mennä muutama päivä ja alkuperäinen tuotteen myyjä soitti ja kertoi kaiken olevan reilassa. Jos tuotetta ei saadakkaan tehtaalta niin saisin vastaavaa mallia.

Vierähti puolitoista kuukautta ja pesukoneen toimitus alkoi lähestymään. Postista soitettiin ja sovittiin kuljetuskuviot helmikuun alkuun vaikka alunperin toimituksen piti olla tammikuun lopussa. Yllättäen sieltä ei toimitettukaan tilaamaani pesukonetta, vaan kyseisen mallin uudempi versio jota ei vielä edes myyty Suomessa: AEG L9WEH166A -kuivaava pesukone.

Fiilikset olivat kuin lottovoiton voittaneella, mutta sitten kun aloin avaamaan muoveja ja kuljetusstyrokseja niin huomasin koko koneen yläosan olevan vinossa ja joka kulma oli rutussa. Näytti siltä kuin kone olisi pudonnut "katolleen" kuljetuksen aikana ja suoraan sanottuna tuo on ihan roskistavaraa. Taas mailia Powerin ja tiedustelua mitenkä palautus hoidetaan. Tällä kertaa sieltä soitti myymäläpäällikkö ja hyvin vaivattomasti sovittiin korvaavan koneen toimituksesta ja rikkinäisen poiskuljetuksesta.

Uusi kone saapui helmikuun puolessa välissä ja tällä kertaa kaikki oli kunnossa. Vaikka prosessissa oli yllättävän paljon mutkia matkassa ja Powerin kannalta tämä oli varmasti yksi surkeimmista kaupoista niin silti heillä riitti ymmärrystä ja halua hoitaa kaupat nätisti loppuun. Pisteet siis Powerille ja tulen varmasti jatkossa asioimaan heidän kanssaan. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 495
Viestejä
4 883 659
Jäsenet
78 837
Uusin jäsen
Pasi P

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom