Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

https://www.facebook.com/pg/verkkokauppacom/reviews/?ref=page_internal

Aivan huippuja nämä verkkokauppa.com asiakasarvostelut. Mitenköhän kauan tuo putiikki pysyy pystyssä. Noita kun viimesen kolmekymmentä katsoo, niin mututuntumalla 20-kolmestakymmenestä on yhden tähden arvosteluja. Tuohan on yksinkertaisesti surkeimmat asiakaskokemukset mitä nyt äkkiseltään muistan minkään firman sivuilta nähneeni.
Yhdistävä tekijähän noissa näyttää olleen nuo täysin pieleen menneet asiakaspalvelu kokemukset ja takuu jutut.
 
Eikös Gigantti Outletista tilatulla tuotteella ole myös 30 päivän palautusoikeus? Ja jos on, niin voikohan palauttaa paikalliseen Giganttiin, vaikka olisi tilattu toisesta Gigantista?

Edit: Kyllä on ja voi palauttaa.
 
Viimeksi muokattu:
pantti.png


Arvostelin oikeasti pyynnöstä tuon alimman tuotteen. Ei ole vielä julkaistu. ;)
 
Jyväskylän Gigantissa nuoren TV myyjään päätä aina särkee kun katsoo 50Hz kuvaa. Melkoinen masokisti kun katsoo niitä joka päivä.

Sanoin että sun pitää mainita teidän sisäänostajalle ettei hanki näin huonoja telkkuja. Kuulemma pitää olla niillekin TV joilla ei ole varaa kuin 500€ laittaa siihen.

Joo, mulla ei ole kuin 500€ koska se on ainoa looginen selitys että mä nyt vain haluan sen tarjous telkun.
Itse oli ostamassa myös Jyväskylän Gigantista samoihin aikoihin ilmeisesti samaa alennus telkkaria tuttavalleni, koska hän ei itse päässyt paikalle. Minua palvelu myös nuori TV myyjä. Kerroin selkeästi, että sovimme tuttavani kanssa, että haen kyseisen telkkarin enkä mitään muuta. Myyjä yritti väkisin myydä kalliimpaa mallia samalla haukkuen kuinka huonoja nämä halvimmat mallit ovat. Kun olin tehnyt selväksi, että tämä otetaan niin alkoi lisätuotteiden kauppaus. Kuulemma, jos kalibroi itse niin kuva on erittäin huono ja se pitäisi jättää ammattilaiselle. En ottanut sitten muuta kuin kyseisen TV:n niin myyjä raahasi sen puoleen väliin myymälään ja käski itse viedä kassalle lattiaa pitkin vetämällä ja häipyi itse jonnekin. Ei siinä, että kyseinen kuljettaminen kassalle olisi mikään urheilusuoritus ollut mutta jätti huonon maun palvelusta.
 
Itse oli ostamassa myös Jyväskylän Gigantista samoihin aikoihin ilmeisesti samaa alennus telkkaria tuttavalleni, koska hän ei itse päässyt paikalle. Minua palvelu myös nuori TV myyjä. Kerroin selkeästi, että sovimme tuttavani kanssa, että haen kyseisen telkkarin enkä mitään muuta. Myyjä yritti väkisin myydä kalliimpaa mallia samalla haukkuen kuinka huonoja nämä halvimmat mallit ovat. Kun olin tehnyt selväksi, että tämä otetaan niin alkoi lisätuotteiden kauppaus. Kuulemma, jos kalibroi itse niin kuva on erittäin huono ja se pitäisi jättää ammattilaiselle. En ottanut sitten muuta kuin kyseisen TV:n niin myyjä raahasi sen puoleen väliin myymälään ja käski itse viedä kassalle lattiaa pitkin vetämällä ja häipyi itse jonnekin. Ei siinä, että kyseinen kuljettaminen kassalle olisi mikään urheilusuoritus ollut mutta jätti huonon maun palvelusta.

Tätä siitä seuraa, kun myyjät on provisiopalkalla. Saa vaan perusosan, jos auttaa sinunlaisiasi normaaleja asiakkaita.

Jos myy pari kaapelia ja kalliimman telkkarin, niin saa pieniä lisäansioita.

Myyjät ei sitten vaan palvele asiakkaita, vaan etsii niitä höynäytettäviä, joille myy tarpeetonta tavaraa ja kalliimman katteen tuotteita..
 
Tätä siitä seuraa, kun myyjät on provisiopalkalla. Saa vaan perusosan, jos auttaa sinunlaisiasi normaaleja asiakkaita.

Jos myy pari kaapelia ja kalliimman telkkarin, niin saa pieniä lisäansioita.

Myyjät ei sitten vaan palvele asiakkaita, vaan etsii niitä höynäytettäviä, joille myy tarpeetonta tavaraa ja kalliimman katteen tuotteita..
Tästä kirjoitin tuossa jo aikaisemmin, että kumma kun 500€ Honorin myymiseen ei ollut aikaa Seinäjoen Gigantissa. Muna pystyssä myytiin ihmisille vain kytkyliittymiä, joka kertoo vähän eri tilanteesta, kuin ne ihmiset jotka kuvittelevat kytkyliittymien olevan hyvä diilejä.
 
Gigantissa ei oikeastaan kannata asioida ellei ole ihan pakko. Jos mitään poikkeavaa tapahtuu Gigantin perusratkaisu on kiistää kaikki vastuu. Meidän tapauksessa ostettiin Gigantista astianpesukone asennuksineen. Pari kuukautta myöhemmin selvisi että asentaja oli runnonut poistoputken vaihtokuntoon. Kuluttajaneuvonnan ja muutaman päivän tappelun kautta Gigantti korvasi virheen myymässään palvelussa. Tätä edelsi aspan ja aspan esimiesten systemaattinen vastuun kieltäminen. Mitään perusteita miksi virhevastuu ei heitä tapauksessa koskisi, ei kenelläkään ollut esittää.
 
Itselläni ei kyllä aiemmin ole ollut heikompia kokemuksia Gigantista. Tuotteet ovat kilpailukykyisesti hinnoiteltu, verkkomyynti on yleensä ollut tarpeeksi nopeaa ja palauttaminenkin on aina toiminut ongelmitta. Tarjouksetkin ovat aika-ajoin ihan hyviä. Tosin nyt on pakko antaa risuja hieman, kun tuntuu että lähettelyssä kestää. 9.5 päivällä tilattu tarjousemo on ilmeisesti vasta tänään lähtemässä varastosta vaikka noita oli hyvä määrä saldoilla tilatessa ja toimitusajan piti olla 2-5 päivää. Hieman tuntuu käsittämättömältä, että tuotteella kestää se viikko lähteä varastosta ja todnäk se vielä lähtee jostain kauempaa ja seilaa vielä toisen viikon postissa. Samoiten 29.4 tilastusta 2700X:stä ei ole kuulunut mitään ja noita oli ilmeisesti peräti myynnissä nyt "gaming-weekendinä".

E: Ja tuo markkinoiden yksi parhaista (ellei paras) palautusoikeus on aika pitkälti se syy miksi Giganttia suosin. Saa rauhassa testailla onko se tuote sellainen kuin pitää ja sopiiko se itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Verkosta tilatut tuotteet palautin Giganttiin eilen ja palvelu oli ripeää ja asiallista. Gigantti ottaa vastaan myös yritysten palauttamat tuotteet, toisinkuin esim. Jimm's.

Ei ole koskaan Gigantin kanssa ollut mitään negatiivisia kokemuksia, päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt ihan palautus kyseessä mutta... Ostin pojallle adidaksen nappikset Stadiumilta keskiviikkona 169 eurolla ja heti perjantai aamulla niistä saisikin 25% alennuksen.:sdevil:
Laitoin kyselyä kiinnostaako tehdä joku korjaava liike varsinkin kun kauppaa tehdessä kysyin myyjältä mahtaako lähiaikoina tulla tuotteelle tarjouksia, ei kuulemma ole tulossa ja varma tieto.

Palautuskaan ei onnistu kun yhdet treenit vedetty ja huomenna yksi peli tulossa. Saas nähdä oliko viimeinen tämän hintaluokan hankinta Stadiumilta.
 
Ei nyt ihan palautus kyseessä mutta... Ostin pojallle adidaksen nappikset Stadiumilta keskiviikkona 169 eurolla ja heti perjantai aamulla niistä saisikin 25% alennuksen.:sdevil:
Laitoin kyselyä kiinnostaako tehdä joku korjaava liike varsinkin kun kauppaa tehdessä kysyin myyjältä mahtaako lähiaikoina tulla tuotteelle tarjouksia, ei kuulemma ole tulossa ja varma tieto.

Palautuskaan ei onnistu kun yhdet treenit vedetty ja huomenna yksi peli tulossa. Saas nähdä oliko viimeinen tämän hintaluokan hankinta Stadiumilta.
Tämähän nyt on vain huonoa tuuria ja osoitus siitä, miten deflaatio olisi haitaksi taloudelle.

Menin joku aika sitten Giganttiin ostamaan tuotetta, joka oli -25 % tarjouksessa. Myyjä ehdotti, että jos vaihdan samaan syssyyn puhelinliittymäni, niin saan 30e lahjakortin, jonka voi käyttää heti. Diili vaikutti hyvältä ja tartuin siihen. Vasta myöhemmin huomasin, että tuotteen hinnasta oli ensin vähennetty lahjakortin 30e ja vasta sitten laskettu alennus 25 %.

Päätin, että jos vanha operaattori ehdottaa winback tarjouksena parempaa liittymää, niin tartun siihen vaikka Gigantin myyjä sanoikin että tällaiseen tarjoukseen ei saa tarttua. Sieltä se puhelu tuli, jatkoin vanhalla operaattorilla, mutta paremmalla liittymällä ja sain vajaan 30e alennuksen Gigantin tarjoushinnasta. Vähän kusetettu olo jäi silti.
 
Deflaatio tai ei, kapitalistiseen markkinatalouteen liittyen siirrän kulutusvolyymini muualle jos nykyisen tarjoajan hintataso heittelee randomisti näin.

Tarviikin joskus gigantista kysyä noita hetivaihtajan lahjakortteja;), useasti näyttää lisätuotteiden myynti olevan tärkeämpää kuin varsinaisen tuotteen myynti.
 
Ostin Google Wifin 3 packin Kuopion Powerista ja palautin viikkoa myöhemmin Rovaniemen Poweriin. Sujuvaa ja asiallista palvelua molemmilla kerroilla.
 
Viikko sitten ostin Gigantista kuulokkeet ja tänään kävin palauttamassa. Katsottiin vain, että on kaikki tavarat paketissa ja leima kuittiin. Tämän jälkeen hain vielä myymälästä 20€ halvemmalla tarjouskuulokkeet ja homma sujui erinomaisesti.
 
Gigantista on tullut aika harvoin ostettua tavaraa mutta nyt muutaman ostokokemuksen jälkeen huomaa että vaikka tavaraa olisi varastossa reilusti niin tilauksen keräämisessä/lähettämisessä kestää usein 4-5 päivää (+varsinainen toimitus). Kun taas vertaa moneen muuhun verkkokauppaan niin niissä tavara lähtee usein seuraavana päivänä jollei jopa samana päivänä liikkeelle.

Nyt kun katsoo tarkemmin Gigantin tuotesivuja niin eihän siellä edes mainita toimitusaikoja, ostoehdot sivulla lukee 1-7 päivää.

Sitä tottuu muiden verkkokauppojen toimitusnopeuteen ja sitten pettyy kun joutuu Gigantin tuotteita odottelemaan. Muuten kyllä noutaisin tuotteet mutta lähimpään Giganttiin on ~150km matkaa.
 
Gigantista on tullut aika harvoin ostettua tavaraa mutta nyt muutaman ostokokemuksen jälkeen huomaa että vaikka tavaraa olisi varastossa reilusti niin tilauksen keräämisessä/lähettämisessä kestää usein 4-5 päivää (+varsinainen toimitus). Kun taas vertaa moneen muuhun verkkokauppaan niin niissä tavara lähtee usein seuraavana päivänä jollei jopa samana päivänä liikkeelle.

Nyt kun katsoo tarkemmin Gigantin tuotesivuja niin eihän siellä edes mainita toimitusaikoja, ostoehdot sivulla lukee 1-7 päivää.

Sitä tottuu muiden verkkokauppojen toimitusnopeuteen ja sitten pettyy kun joutuu Gigantin tuotteita odottelemaan. Muuten kyllä noutaisin tuotteet mutta lähimpään Giganttiin on ~150km matkaa.

Nettitilaukset vai? Nehän tulee tosiaan ruotsista, siksi kestää hetken.

Jos myymälästä varaat niin sitten en keksi miten voi kestää yli paria tuntia.
 
Nettitilaukset vai? Nehän tulee tosiaan ruotsista, siksi kestää hetken.

Jos myymälästä varaat niin sitten en keksi miten voi kestää yli paria tuntia.
Joo nettitilauksia tarkoitin, en tiennyt että ne tulee ruotsista asti. Vielä tarkennuksena tuo 4-5 päivää on siihen kunnes tulee se viesti että tuotteet on lähetetty. Sen jälkeen saa vielä odotella pari päivää että kulkeutuu paikalliseen postiin.
 
Ei nyt ihan palautus kyseessä mutta... Ostin pojallle adidaksen nappikset Stadiumilta keskiviikkona 169 eurolla ja heti perjantai aamulla niistä saisikin 25% alennuksen.:sdevil:
Laitoin kyselyä kiinnostaako tehdä joku korjaava liike varsinkin kun kauppaa tehdessä kysyin myyjältä mahtaako lähiaikoina tulla tuotteelle tarjouksia, ei kuulemma ole tulossa ja varma tieto.

Palautuskaan ei onnistu kun yhdet treenit vedetty ja huomenna yksi peli tulossa. Saas nähdä oliko viimeinen tämän hintaluokan hankinta Stadiumilta.

Stadium vastasi että voi harmi ja myymälässä ei ole lupa kertoa/tietoa tulevista kampanjoista. Ymmärsivät kuitenkin säilyttää asiakkaansa ja hyvittävät hinnanerotuksen. :syes:

Loppupeleissä loistavat kaupat sillä samoja kenkiä ei löytynyt tuolla hinnalla nettikaupoistakaan ja nyt sitten vielä -25% alennusta.
 
Tuosta Gigantin, Powerin sun muiden tyrkytyksestä ja lähes "pakkomyynnistä".

Miten väki oikein toimii siellä? Tässäkin ketjussa taitaa olla useita kokemuksia moisesta, että myyjät ei kertasanomisella ymmärrä kieltäytymistä kalliimmasta tuotteesta / lisäpalvelusta / oheislaitteesta / whatever.

Onko minulla ollut hyvä tuuri myyjien suhteen, vai näytänkö niin köyhältä, että kohtelias kieltäytyminen riittää heti kerralla? :D
Pätee myös niillä kerroilla, kun en ole tiennyt sopivaa tuotetta etukäteen.
 
Tuosta Gigantin, Powerin sun muiden tyrkytyksestä ja lähes "pakkomyynnistä".

Miten väki oikein toimii siellä? Tässäkin ketjussa taitaa olla useita kokemuksia moisesta, että myyjät ei kertasanomisella ymmärrä kieltäytymistä kalliimmasta tuotteesta / lisäpalvelusta / oheislaitteesta / whatever.
"Ei kiitos tällä kertaa."

*Mindblown.gif*
 
Tuosta Gigantin, Powerin sun muiden tyrkytyksestä ja lähes "pakkomyynnistä".

Miten väki oikein toimii siellä? Tässäkin ketjussa taitaa olla useita kokemuksia moisesta, että myyjät ei kertasanomisella ymmärrä kieltäytymistä kalliimmasta tuotteesta / lisäpalvelusta / oheislaitteesta / whatever.

Onko minulla ollut hyvä tuuri myyjien suhteen, vai näytänkö niin köyhältä, että kohtelias kieltäytyminen riittää heti kerralla? :D
Pätee myös niillä kerroilla, kun en ole tiennyt sopivaa tuotetta etukäteen.
Kävin ostamassa Gigantista tarjous tabletin äiteelle. Sanoin ekalle myyjälle mitä etsin ja että en osta laitteen lisäksi mitään muuta, tyrkyttämisestä seuraa ulosmarssi. (En ihan ihanne asiakas univelkaisena ja ainoana vapaapäivänä kauppaan pakotettuna). Hipelöin laitetta ja paikalle tuli toinen myyjä joka ehdotti paljon parempaa laitetta niin tämä eka myyjä alkoi suunnilleen huutaa " ei eii eii". Jos jotain ostan Gigantista niin tilaan yleensä myymälästä noudettavana.
 
Kaksi eri kertaa on Gigantissa tuotteista selkeästi minua vähemmän tietänyt myyjä alkanut haukkumaan valitsemaani tuotetta. Ekalla kerralla menin vähän hämilleni, mutta ostin kyllä sen mitä tulin hakemaan. Tokalla kerralla totesin että ei teiltä sitten varmaan kannata mitään ostaa, jos myynnissä on kakkoslaatuista paskaa, ja kävelin hakemaan tuotteen naapurista.
 
Tokalla kerralla totesin että ei teiltä sitten varmaan kannata mitään ostaa, jos myynnissä on kakkoslaatuista paskaa, ja kävelin hakemaan tuotteen naapurista.

Oikein tehty. :tup:

Ei siis sillä, että olisi Giganttia vastaan mitään mutta miksi tosissaan sitten myydään "paskoja tuotteita" ja muutenkin nuo päällekäyvät myyjät ovat ärsyttäviä. Etenkin ne, jotka ovat tietävinään asioista jotain vaikka ovat enemmän kujalla kuin asiakas.

Sinänsä on toki hyvä ymmärtää, että provikkapalkkauksen vuoksihan ne myyjät tuota tekee. On kuitenkin harmillista, että huonosti suunniteltu provikkasysteemi tuntuu monesti menevän hyvän asiakaspalvelun ylitse. Eli koitetaan asiakkaan tarpeiden mukaisen laitteen sijaan kaupata niitä paremman katteen (=paremman provikan) tuotteita. Välillähän tuo johtaa valitettavasti myös siihen, että asiakkaalle myydään jopa huonompi tuote kalliimmalla. Etenkin jos asiakas on hakemassa kovassa tarjousessa olevaa tuotetta. Sitten kun asiakas ymmärrää tämän niin varmasti kokee olonsa huijatuksi. Lyhyellä aikavälillä voinee siis parantaa myyntiä mutta luulisi pitkällä aikavälillä tulevan kalliiksi menetettyjen asiakkaiden muodossa. Toki jotkut uskovat myyjiä sokeasti ja pitävät näitä huonojakin neuvoja hyvänä asiakaspalveluna.
 
Viimeksi muokattu:
Powerista hyvät kokemukset myymälässä asioidessa. Pari kertaa tehnyt edulliset kaupat esittelymalleista, viimeksi mikroaaltouunista täyteen hintaan (kyseistä mallia ei siis ollut kuin vasta kuukauden päästä tulossa ja piti joku ämyri saada, kun vanha hajosi). Kotona huomasin pieniä hiusnaarmuja lasissa, joten periaatteen vuoksi päätin valittaa asiasta - vastauksena 40€ lahjakortti pahoitteluineen. Tokihan he ovat provikkapalkalla sielläkin, mutta palvelua tuntuisi saavan eri malliin kuin Gigantissa muistakin tuotteista. Siellä kun tuntuvat päivystävän kuin hyeenat puhelin ja tietokoneosaston ympärillä ja muut asiakkaat eivät juurikaan kiinnosta.

Gigantti osaltani ”vähän-niinkuin-boikotissa” eli SERrriä vien heidän pisteeseensä kuukausittain ja muuta en osta kuin 0-katteen tuotteita, mitä ei muualta saa ja joille on oikea tarve. Viimeisestä viidestä asiointikerrasta kaksi ongelmatonta kokemusta, toisella kerralla myyjä oli auttavainen jamppa, joka ymmärsi pelin hengen alusta lähtien. Muilla kerroilla on sitten koitettu myydä satasen kalliimpaa normaalihintaista ja huonompaa telkkaria mukanani olleelle gentlemannille, onneksi oma intuitio puhui halvemman tuotteen (tarjoustuote) puolesta jonka paremmuus paljastui vasta myöhemmin asiaa tutkittuani. Tuo nyt oli räikein tapaus, mutta luulen myynnin olevan tuollaista etenkin asiakkaan iän ollessa 50->.

Kahdesta isomman tavaran nettitilauksesta molemmat olleet myöhässä, joista toinen oli suoraan varastossa saatavilla ollut pesukone. Tilasin sille asennusajankohdan kolmen viikon päähän perjantaipäivälle ja tällöin kyselin Gigantista mikä oli homman nimi - kuulemma vieläkin Ruotsissa niin venyi maanantaille... Noh, 20€ sain vonguttua lahjakorttina korvaukseksi. Sen käyttö olikin sitten oma tarina ja kassalla sitä käyttäessäni olin hieman itse hukassa PIN-koodien ja lahjakortin numeroiden sekä sen yhteydessä loppusumman maksamisessa kortilla . En tiedä oliko oma älykkyys liian rajoittunutta heidän kehittämälle hienolle lahjakorttijärjestelmälle, kun kassaneidiltäkin alkoi tulla turhautuneella äänellä vittuilua. Näpäytin kuitenkin rouvaa takaisin kun meinasi sanelemani lahjakortin PINin näpytellä väärässä järjestyksessä, niin saatiin varmasti molemmille hieno myyjä-asiakas -kohtaaminen ja loppuasiointiin ei enää sanoja tarvinnut vaihdella puolin ja toisin. :D

Disclaimer: En siis ole Powerin myyjä tai vastaava, ostokseni teen kuitenkin 95% nettikaupoissa, joissa harvemmin kyseessä nämä liikkeet. Nämä siis vain ja ainoastaan minun kokemuksiani ja Gigantin myymälöissä mainitsemani tapaukset tapahtuneet ainoastaan tämän hetken kotikaupungissani, joten muualla tilanne voi olla vaikka päinvastainen.:)
 
Eilisestä pesukoneen ostosta jäi hyvät tuntemukset giganttia kohtaan ja ei myyjä kysynyt mitään muuta kuin että otatko aktiivirahalla.
Juttuhan kokonaisuudessaan meni näin: Olin menossa ostamaan 299€ maksavaa kampanjahinaista päältä täytettävää pesukonetta, muutaman minuutin päästä tuli myyjä kysymään tarvitsenko apua (sai palveltua edellisen asiakkaan ensin). Sanoin että päältä täytettävä pesukone ja linkous vähintään 1000 kierrosta, hän siinä sitten kertoi koneen ominaisuuksista ja ehdotti että jos budjetti ei ole ihan tarkka. Että ota tuo 349€ maksava samanmerkkinen kone, koska siinä on nukkasihti ja yms. parempia ominaisuuksia. Halvemmassa tuota nukkasihtiä ei ollut ja täyttömääräkin oli 1 kg vähemmän. Ainoa miinus mikä gigantille pitää antaa on toimitusaika, 13.6 tulee kone kotiinkannettuna, asennettuna ja vanha pois vietynä (tämä sen takia kun en selkävaivojen takia kantaa mitään). Eikä tuota konetta ollut keskusvarastollakaan, sen takia se toimitus viivästyy. Sillä nyt ei ole loppupeleissä merkitystä kun vanhallakin saa vielä pestyä, vaikka se tuolta kylpyhuoneesta välillä yrittääkin tulla ulos.
 
Rupesin ihan tässä nyt miettimään, noita omia Gigantin asiointikokemuksia. Olen hakenut sieltä lieden, uunin, jääkaapin ja pakastimen ja kännykkää pariin kolmeen kertaan... Tässä noin reilun parin vuoden aikaikkunalla.

Joka kerta olen tiennyt suoraan mitä menen ostamaan ja ilmoittanut myyjälle että haluaisin ostaa tuotteen X, missä se on että voin vielä tsekata sen ennen ostoa.

Kertaakaan minulle Jyväskylän Gigantti ei ole yrittänyt myydä mitään muuta tuotetta, minulle ei ole tarjottu mitään aktiivirahoja tai muuta vastaavaa. Se mikä tuossa on lähinnä närästänyt on toimitusaika, eli sitä ei ole kerrottu heti jos ei ole älynnyt kysyä, vaan vasta kauppojen ollessa melkein tehtynä.

Lähtökohtaisesti olen tainnut olla ostamassa sitä alennustuotetta...
 
Pari päivää sit ostin Gigantista wlan kantamanlaajentimen. Ei ollu hyvä, palautin. Ostin kalliimman. Ei ollu sen parempi, palautin. Ei mitään mukinoita ja palauttaessa palautustiskin myyjä vielä oli avulias ja katsoi, mistä voisin saada Netgearin EX7000 -laajentimen ja olis sen tilannut noudettavaksi, mutta ei ollu keskusvarastolla.
 
Onko kukaan ostanut gigantti outletista esittelymallina ollutta läppäriä? Oon kattonu aina välillä niitä, niin on ollut ihan hyvään hintaan joitain. Miettiny vaan että missähän kunnossa ne mahtaa olla? Tokihan niissäkin kai on palautusoikeus ja takuu, mutta ei kehtais alkaa veivaamaa jos ne onkin ihan kulahtaneita.
 
Power: "Avaamattomassa pakkauksessa olevan käyttämättömän tuotteen voit palauttaa 100 päivän ajan ostoksesta!"

Mikäs juttu tämä on. Kuka ostaa tuotteen, lojuttaa sitä 3kk kaapinperällä avaamattomana ja päättää vielä palauttaa sen? :lol:
Noh kait tuota voisi jossain erikoistapauksissa, joissa saa vaikka jonkun useamman tuotteen kokonaisuudesta yhden osan alessa ja ei tee sillä mitään ennenkuin saa muutkin. Esim. vaikka tietokoneeseen se 2700X halvalla alesta 245e ja sitten vartoilee x-päivää rameja tarjoukseen ja palauttaa prossun jos ei tuu. Ennemmin näkisin hyötyjinä kuitenkin kovien tarjousten trokaajat. Mutta tuo palautusoikeuden laajeneminen on kyllä hyvä. Aiemmin en nähnyt Powerista ostamisessa oikein mitään järkeä, kun Gigantista sai paremmat palautusoikeudet ja yleensä saman hinnan (ellei jopa halvemman).
 
Viimeksi muokattu:
Sen alla lukee

Jos taas et ole valitsemaasi tuotteeseen syystä tai toisesta täysin tyytyväinen kokeilun jälkeen, tuo tuote 35 päivän kuluessa takaisin ja hyvitämme siitä täyden hinnan tai vaihdamme tuotteen toiseen

Eli näkyy Poweri nokittaneen ohi muista.

35 päivän palautusoikeus koskee myös:
  • Käyttöönotettu hygieniatuote (mm. partakone, epilaattori, lady shave, hammasharja, hiustrimmeri)
  • Tietokone, johon asennettu ohjelmia: palautetaan tuotteen hinta, ei asennuksen eikä asennetun ohjelman hintaa
  • Tuote ilman myyntipakkausta, pakkauksen sisältö kokonaisuudessaan tallella (käyttöohje, laturit, lisäosat jne.)
  • Puhelin, jolla on soitettu puheluita
  • Käytetty jääkaappi tai muu iso kodinkone
  • Käytetty tulostin
Ei saa palauttaa:
  • Toiveen mukaan tilattu/muutettu tuote
  • Konsolipeli, jonka sinetti on avattu
  • Rikottu tuote
  • Suoritetut palvelut kuten asennus, kuljetus
 
Niin siis samat ehdot kuin Gigantissa mutta 35 päivää vs Gigantin 30. Sitten vielä tuo kohtuullisen erikoinen avaamattoman tuotteen 100 päivää. Saas nähdä vastaako Gigantti jotenkin.
 
Jahas, pistetääs tänne viime aikaiset kokemukset verkkokauppacomin kanssa takuuasioissa.

Ostin ipadille näppiskotelon, joka paljastui vänkyräksi. Aspa vastasi kohtuullisen nopeasti noin päivässä tiedusteluuni ja kehoittivat laittamaan takuuvaihtoon, ja näin teinkin. Uusi näppis saapui muutaman päivän päästä, mutta kappas kummaa, sekin oli samanlainen vänkyrä kuin edellinenkin. Tässä vaiheessa huumori loppui ja pistin viestin aspaan, että perutaan koko kauppa jos ei kunnollisia näppiksiä löydy, kuittasivat, että ok laita palautuslomakkeen kanssa tulemaan takaisin.

Tuote takaisin postipussiin, lähipostiin asiakaspalautuksena ja plussamerkkinen katevarus sekä kuittaus palautuksesta seuraavana iltapäivänä sähköpostissa.

Summa summarum, tuote oli p*ska, mutta vk hoiti homman kotiin erittäin tyylikkäästi ja asiakasystävällisesti, postikuluja myöten rahat takaisin tästä testistä niin hommasta jäi kohtuullisen hyvä maku suuhun vaikka Logitechin laatu näyttää laskevan kuin lehmän häntä :tup:
 
Jahas, pistetääs tänne viime aikaiset kokemukset verkkokauppacomin kanssa takuuasioissa.

Ostin ipadille näppiskotelon, joka paljastui vänkyräksi. Aspa vastasi kohtuullisen nopeasti noin päivässä tiedusteluuni ja kehoittivat laittamaan takuuvaihtoon, ja näin teinkin. Uusi näppis saapui muutaman päivän päästä, mutta kappas kummaa, sekin oli samanlainen vänkyrä kuin edellinenkin. Tässä vaiheessa huumori loppui ja pistin viestin aspaan, että perutaan koko kauppa jos ei kunnollisia näppiksiä löydy, kuittasivat, että ok laita palautuslomakkeen kanssa tulemaan takaisin.

Tuote takaisin postipussiin, lähipostiin asiakaspalautuksena ja plussamerkkinen katevarus sekä kuittaus palautuksesta seuraavana iltapäivänä sähköpostissa.

Summa summarum, tuote oli p*ska, mutta vk hoiti homman kotiin erittäin tyylikkäästi ja asiakasystävällisesti, postikuluja myöten rahat takaisin tästä testistä niin hommasta jäi kohtuullisen hyvä maku suuhun vaikka Logitechin laatu näyttää laskevan kuin lehmän häntä :tup:

Hyvä että hoitui onnistuneesti, mutta verkkokauppa teki sen mitä lain mukaan vaaditaan, eikä yhtään enempää. No ehkä käsittelyn nopeus oli kiitettävää.
 
En tiedä onko nyt ihan oikea ketju kysyä, mutta pystyykö DNA:n tilauksia seuraamaan jostain vai tuleeko sitten vain mailia kun tavara on lähetetty? Ei ainakaan "Minun Palvelustani" löytynyt mitään.
 
En tiedä onko nyt ihan oikea ketju kysyä, mutta pystyykö DNA:n tilauksia seuraamaan jostain vai tuleeko sitten vain mailia kun tavara on lähetetty? Ei ainakaan "Minun Palvelustani" löytynyt mitään.
ei pysty. Tulee vaan tekstari kun tilaus lähetetään
 
Hyvä että hoitui onnistuneesti, mutta verkkokauppa teki sen mitä lain mukaan vaaditaan, eikä yhtään enempää. No ehkä käsittelyn nopeus oli kiitettävää.

”Mitä laki vaatii” voidaan tehdä myös monella tavalla vähemmän asiakasystävällisesti, kokemusta on siitäkin. Ero palvelukokemuksessa onkin siinä miten tehdään, eikä mitä tehdään. Nimenomaan asian käsittelyn nopeus, jouhevuus ja rahojen välitön palautuminen oli se, mikä tästä tekee asiakkaalle positiivisen kokemuksen.
 
Tilasin noudettavaksi paikalliseen giganttiin laitteen. Tilasin ja maksoin 2.7.
Likipitäen kaikissa muissa giganteissa on tavaraa, ja nettivarastokin näyttää yli 25kpl.
Tilaus on edelleen "keräilyssä".
Montakohan kertaa viikossa noihin megastoreihin täydennetään paikallisia varastoja?
 
voiko verkkokauppaan palauttaa tietokoneen(ja saada rahat takaisin) jota on pari päivää käyttänyt/testaillut?
etteivät ala nillittään kun on kaikki alkuperäiset valmistajan asentamat ohjelmat poisteltu.
 
voiko verkkokauppaan palauttaa tietokoneen(ja saada rahat takaisin) jota on pari päivää käyttänyt/testaillut?
etteivät ala nillittään kun on kaikki alkuperäiset valmistajan asentamat ohjelmat poisteltu.

14pv palautusoikeus on verkkokaupassa. Tuotteen arvonalenemisesta voidaan laskuttaa..
 
voiko verkkokauppaan palauttaa tietokoneen(ja saada rahat takaisin) jota on pari päivää käyttänyt/testaillut?
etteivät ala nillittään kun on kaikki alkuperäiset valmistajan asentamat ohjelmat poisteltu.

Palauttaisin joltain recoveryltä ne valmistajan omat ohjelmat niin saat kaikki rahat takaisin, jos on muutenkin myyntikuntoinen.
 
Jep, kyllähän sen koneen pitää olla ulkoisesti kuin myös ohjelmallisesti siinä kunnossa kuin oli ostaessa.

En sitten tiedä mitä ne verkkiksessa tekis jos koneen veis takaisin ”puhdistettuna”. Ei ne siinä tiskillä sitä kuitnekaan ala tarkastamaan kuin ulkoisesti, mutta kyllähän ne sanoo että jos täydessä tarkistuksessa jotain löytyy niin siitä tulee sitten jälkijunassa veloitus tms
 
voiko verkkokauppaan palauttaa tietokoneen(ja saada rahat takaisin) jota on pari päivää käyttänyt/testaillut?
etteivät ala nillittään kun on kaikki alkuperäiset valmistajan asentamat ohjelmat poisteltu.

Palauttaisin joltain recoveryltä ne valmistajan omat ohjelmat niin saat kaikki rahat takaisin, jos on muutenkin myyntikuntoinen.
Kyllä noissa merkkikoneissa, jollaiseen "valmistajan asentamat ohjelmat" kovasti viittaa, taitaa poikkeuksetta olla joku full recovery -toiminto, jonka jälkeen kone on tasan siinä tilassa, kuin se oli myyjältä lähtiessä.

Sen tekisin ennen palautusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 430
Viestejä
4 556 437
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom