Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantti:

Osta melkein 1000€ läppäri verkosta. Läppäri (ja yksi toinen pieni tuote) toimitetaan isossa pahvilaatikossa ilman minkäänlaista pehmustetta! Melkein 1000€ läppäripaketti pääsee siis tipahtelemaan ja hölskymään kuljetuksessa todella paljon. Tuossa ulommassa pahvilaatikossa oli myös kuljetuksen jäljiltä pari sormen mentävää reikää, mutta onneksi sisältö oli vielä kunnossa. Pikkasen voisivat panostaa siihen paketointiin.

Sieltä Gigantin keskusvarastosta lähtee muutama läppäri kerralla. Ei nykyaikana ole aikaa/varaa niitä ruveta käsin pakkailemaan paremmin. Taitaa olla myös pitkälti automatisoitu toi kompleksi.
 
Sieltä Gigantin keskusvarastosta lähtee muutama läppäri kerralla. Ei nykyaikana ole aikaa/varaa niitä ruveta käsin pakkailemaan paremmin. Taitaa olla myös pitkälti automatisoitu toi kompleksi.
No sinähän tunnut asiasta paljon tietävän. :facepalm:

Sano yksikin toinen iso firma jossa ei laatikkoon laiteta pehmusteita/täytettä. Voin kertoa että verokkokauppa.com, Power, CDON, komplett(?), jimms ja amazon kyllä paketoi. Löytyy isompaa ja pienempää firmaa, mutta kaikki paketoi paremmin kuin gigantti nyt.
 
No sinähän tunnut asiasta paljon tietävän. :facepalm:

Sano yksikin toinen iso firma jossa ei laatikkoon laiteta pehmusteita/täytettä. Voin kertoa että verokkokauppa.com, Power, CDON, komplett(?), jimms ja amazon kyllä paketoi. Löytyy isompaa ja pienempää firmaa, mutta kaikki paketoi paremmin kuin gigantti nyt.

Juu niin tiedän. Paska homma, mutta näinhän se on.
 
Tilasin tuossa verkkiksestä kahvinkeittimen, tuli kyllä nopeasti ja on noudettukin, nyt tuli samalla saapumisilmoitusnumerolla toinenkin paketti :rofl: jännä nähdä mitähän laittoivat tulemaan, paketilla kokoa kuitenkin 84x141x16cm ja painoa 21kg. En kuitenkaan tilannut kuin tuon kahvinkeittimen :btooth:
 
No, philipsin 55" töllö sielä olis ollu, pistin suoraan palautukseen kun ei ollut tarvetta, joku varmaan sitä kaipailee enemmän :D
 
Itse ajattelin kokeilla ensimmäisen kerran Gigantin 60 päivän palautusoikeutta. Tilasin Samsungin S8+:n ja jos mahdollisesti ehkä Samsung julkaisee tai esittelee uuden S9:n tammikuussa (toimitukset ehkä maaliskuussa) niin palautukseen menee helmikuun alussa...
 
Varasin powerista hp omenin ja kävin noutomassa ko.tuotteen kassalta.Kiireessä on katsonut pakettia tarkemmin.Kotona huomasin,että paketti näytti hiukan elehtäneeltä ja siinä oli joku kumma tarra(pure asennus). Paketin sinetit oli avattu,niinkuin paketti muutenkin.En ottanut konetta käyttöön vaan pistin asiakaspalveluun viestiä käytetystä koneesta,joka myytiin mulle uutena.Joku myyntipäällikkö selitti,että heillä on varastossa noita pure asennettuja koneita (maksaa kuulemma 100€ lisäpalveluna) ja saisin sen kaupanpäälle.En suostunut,vaan halusin uuden koneen,kun en uskonut että noita asennuksia tehdään ainoastaan,jos joku sellaisen tilaa.Vaihto sujui kyllä kivuttomasti.
 
Varasin powerista hp omenin ja kävin noutomassa ko.tuotteen kassalta.Kiireessä on katsonut pakettia tarkemmin.Kotona huomasin,että paketti näytti hiukan elehtäneeltä ja siinä oli joku kumma tarra(pure asennus). Paketin sinetit oli avattu,niinkuin paketti muutenkin.En ottanut konetta käyttöön vaan pistin asiakaspalveluun viestiä käytetystä koneesta,joka myytiin mulle uutena.Joku myyntipäällikkö selitti,että heillä on varastossa noita pure asennettuja koneita (maksaa kuulemma 100€ lisäpalveluna) ja saisin sen kaupanpäälle.En suostunut,vaan halusin uuden koneen,kun en uskonut että noita asennuksia tehdään ainoastaan,jos joku sellaisen tilaa.Vaihto sujui kyllä kivuttomasti.
Samaa kusetusta yrittäneet itselle powerilla. Käytettyä tablettia (silmin nähtävät naarmut) yrittivät myydä samaan hintaan kuin uutta, koska siihen oli valmiiksi vain asennettu "päivitykset yms"! Normaalisti olisi muka 100€ ekstraa! Juupa juu:cigar2:
 
Gigantilta tuli blackfriday LG Side by side-komero ja kuljetuksessa sievän osuman ottanut "door in door"-oveen..
Nooh hyvittävät osan ostohinnasta suoraan tilille niin ei tarvi alkaa palauttelemaan :greedy:
 
Gigantin mainostama kuluton ja koroton osamaksu puhelimille ei koske kaikkia puhelinmalleja.
Niihin malleihin joita se ei koske tarjotaan max 10kk osaria ja jokaiseen laskuun tulee 5€ kuluja.

eE2nkUS.png
 
Samaa kusetusta yrittäneet itselle powerilla. Käytettyä tablettia (silmin nähtävät naarmut) yrittivät myydä samaan hintaan kuin uutta, koska siihen oli valmiiksi vain asennettu "päivitykset yms"! Normaalisti olisi muka 100€ ekstraa! Juupa juu:cigar2:

Samaan menee Gigantin telkkareiden "valmiiksi kalibroitu", jollainhan noiden pitää laveaa palautusoikeuttansa kompensoida.
 
Gigantin mainostama kuluton ja koroton osamaksu puhelimille ei koske kaikkia puhelinmalleja.
Niihin malleihin joita se ei koske tarjotaan max 10kk osaria ja jokaiseen laskuun tulee 5€ kuluja.

eE2nkUS.png

Eli menee niin, että Gigantti myy operaattorin puolesta puhelimen osarilla. Niitä joita ei operaattorilla ole valikoimissa, niin niihin sit toi Aktiiviraha?
 
Samaan menee Gigantin telkkareiden "valmiiksi kalibroitu", jollainhan noiden pitää laveaa palautusoikeuttansa kompensoida.

Yksi millä tekevät katetta on esimerkiksi hdmi-kaapelit. Kustantaa luokkaa 3 euroa kun tilaa 2 metrin mittaisen hdmi-kaapelin Kiinasta joka tukee nettiyhteyttä ja 3D 1080p kuvaa. Gigantissa taas maksaa 20-30 euroa samanlainen tai huonompi kaapeli.

Samoin maksulliset "lisätakuut" ja rahoitussopimukset ovat ne missä katteet lienevät "kohdillaan".
 
Kuinka tuo palautus toimii automaatin kautta? Gigantista on paketti matkalla, mutta laitan paluupostina heti takaisin kun saapuu tänne.

palautuslomake

tuo ilmeisesti teipataan kiinni ulkopuolelle ja lokeroon samalla koodilla?
 
Tänään tuli hankittua Gigantista 55" LG Oled B7. Se olikin tähänastisista ostelukokemuksista ylivoimaisesti vittumaisin. Tuntui, ettei myyjä usko kirveelläkään, että tarvin pelkän tuliterän B7-television enkä 300e kalliimpaa C7-mallia, kalibrointia, DNA:n nettiliittymää, 30e antenninjohtoa, 4v extratakuuta yms paskaa, joita en kaikkea muistakaan. Näitä valmiiksi kalibroituja, avattuja laatikoita näytti olevan tarjolla useampia. Liekköhän palautuksia, joille laitetaan alennuksen sijaan lisähintaa 99e kalibroinnin muodossa :) Liikkeessä oli vierekkäin vertailtavana kalibroitu sekä "vakiomalli". Jälkimmäinen oli säädetty aivan selkeästi päin helvettiä ja kalibroitu näytti aika lailla samalta kuin tämä TV nyt kotona itse säädettynä. Esittelyvideossa silloin näkynyttä nurmikkoa ei kuulemma saa itse säädettyä niin tarkaksi kuin se liikkeessä oli.

Myyjä suorastaan valehteli moneen otteeseen markkinoidessaan noita hyväkatteisia paskoja. Normaali antenninjohto aiheuttaa kuulemma häiriöitä Oledeissa ja tilalle olisi ehdottomasti kannattanut hankkia Gigantin erikoisjohto, vaikka mainitsin, etten ole pitänyt kyseistä johtoa pariin vuoteen seinässä muutenkaan. Hintaa 2m johdollla oli normaalisti 30e, mutta nyt olisi irronnut edullisesti parillakympillä. Kalibrointi kehuttiin normaaliin tapaan maasta taivaisiin ja minulla kuluuu kuulemma yksi päivä siihen kun säädän asetukset joka lähdölle erikseen. Kalibrointipalveluun (vai olikohan jo eri palvelu) kuului ohjelmistopäivitys, jonka lataamiseen menee meikäläisen mokkulalla (ei kysynyt netin nopeutta) kuulemma yksi vuorokausi. No menihän siihen tosiaan lähes 10 minuuttia ja Rtingisin säätöjen laitossa vähän enemmän. Ajattelinkin, että tuskin se 200GB pakettia ehdottaa ladattavaksi. Myyjä väitti, että 4k tarvii toimiakseen vähintään 100-megasen netin, muuten ei tule katsomisesta mitään. Teki mieli antaa luunappi.

En hirveästi valehtele jos väitän sanoneeni yli 20 kertaa, että otan pelkästään television ilman mitään ylimääräistä. Myyjä kysyi lopuksi, että maksanko kerralla vai osamaksulla. Aioin maksaa saman tien, jonka jälkeen tuli taas parin-kolmen minuutin esitelmä siitä kuinka kannattaisi maksaa "aktiivirahalla" useammassa erässä. Vieressä olevat toiset asiakkaatkin hymyilivät siihen malliin, että eiköhän tuo jo riitä. Muutama vuosi sitten jonkin tietyn tuotteen ostaminen ei ollut lähellekään näin vaikeaa.

Kassalla oli minua ennen vanhempi rouva, joka oli tullut jostain syystä vaihtamaan mikroa (59e, jos näin mallin oikein) uuteen samanlaiseen. Kassatäti yritti tyrkyttää ainakin kolmeen otteeseen 5v takuuta, joka maksaa AINOASTAAN 42e ja perinteinen esittely siitä, miksi se kannattaisi ottaa. Rouva yritti toitottaa, ettei tullut ostamaan mitään vaan hakemaan uuden tuotteen ilmeisesti toimimattoman tilalle. Kyrpiintyny asiakas poistui paikalta lopulta varsin suorien kommenttien jälkeen. Kaverini raportoi kassojen takaa, että 4 peräkkäistä asiakasta painoi punaista palautenappulaa.

Itse sain asioitua kassalla suhteellisen nopeasti, mutta tämän ostotapahtuman jälkeen asioin jatkossa Verkkokaupassa ja Powerissa, mikäli tulee tarve ostaa paikan päältä. Toki se on aina tuurista kiinni millainen ihminen sattuu olemaan myymässä. Kokkolan Gigantissa tarjousläppäriä ostaessa myyjä kyllä ehdotti kaikki mahdolliset lisäpalvelut asialliseen tyyliin, mutta uskoi jokaisen kohdalla yhdestä kerrasta, ettei kiinnosta. Ehdotti tosin kalliimpaa läppäriä huonommalla prossulla ja pienemmällä näytöllä. Tajusi kuitenkin nopeasti, ettei se ollut kovin järkevä suositus ja pääsin vihdoin poistumaan tarjousläppärin kanssa kohti kassaa.

Nämä viikkotarjoustuotteet myydään ilmeisesti niin mitättömällä katteella, että pelkästään sellaisen ostaminen tuntuu olevan henkilökohtainen loukkaus myyjää kohtaan. Tuo on vaan jotenkin niin helvetin aneemista ja ahdistavaa kaupankäyntiä. Vähän kuin Ruudussa tai Katsomossa alkaisi pyörimään mainos 1/15. Jokaisen joutuu kuuntelemaan läpi, vaikka yrittää sanoa moneen kertaan, että ei kiitos mitään muuta kuin pelkästään tämä tuote :) Ymmärrän, että noista ne tienestit revitään, mutta jotain rajaa tuon paskan tyrkyttämisessä saisi olla.

Kuitissa lukee muutes "Happy tarjottu lisäturvaa 0,00" , "Tknowhow tarjottu knowhow palveluja 0,00" sekä "Tarjottu rahoitusta". Kumma kun ei mainittu antenninjohtoa tai muita tuotteita, joita EN ostanut.
 
Tänään tuli hankittua Gigantista 55" LG Oled B7. Se olikin tähänastisista ostelukokemuksista ylivoimaisesti vittumaisin. Tuntui, ettei myyjä usko kirveelläkään, että tarvin pelkän tuliterän B7-television enkä 300e kalliimpaa C7-mallia, kalibrointia, DNA:n nettiliittymää, 30e antenninjohtoa, 4v extratakuuta yms paskaa, joita en kaikkea muistakaan. Näitä valmiiksi kalibroituja, avattuja laatikoita näytti olevan tarjolla useampia. Liekköhän palautuksia, joille laitetaan alennuksen sijaan lisähintaa 99e kalibroinnin muodossa :) Liikkeessä oli vierekkäin vertailtavana kalibroitu sekä "vakiomalli". Jälkimmäinen oli säädetty aivan selkeästi päin helvettiä ja kalibroitu näytti aika lailla samalta kuin tämä TV nyt kotona itse säädettynä. Esittelyvideossa silloin näkynyttä nurmikkoa ei kuulemma saa itse säädettyä niin tarkaksi kuin se liikkeessä oli.

Myyjä suorastaan valehteli moneen otteeseen markkinoidessaan noita hyväkatteisia paskoja. Normaali antenninjohto aiheuttaa kuulemma häiriöitä Oledeissa ja tilalle olisi ehdottomasti kannattanut hankkia Gigantin erikoisjohto, vaikka mainitsin, etten ole pitänyt kyseistä johtoa pariin vuoteen seinässä muutenkaan. Hintaa 2m johdollla oli normaalisti 30e, mutta nyt olisi irronnut edullisesti parillakympillä. Kalibrointi kehuttiin normaaliin tapaan maasta taivaisiin ja minulla kuluuu kuulemma yksi päivä siihen kun säädän asetukset joka lähdölle erikseen. Kalibrointipalveluun (vai olikohan jo eri palvelu) kuului ohjelmistopäivitys, jonka lataamiseen menee meikäläisen mokkulalla (ei kysynyt netin nopeutta) kuulemma yksi vuorokausi. No menihän siihen tosiaan lähes 10 minuuttia ja Rtingisin säätöjen laitossa vähän enemmän. Ajattelinkin, että tuskin se 200GB pakettia ehdottaa ladattavaksi. Myyjä väitti, että 4k tarvii toimiakseen vähintään 100-megasen netin, muuten ei tule katsomisesta mitään. Teki mieli antaa luunappi.

En hirveästi valehtele jos väitän sanoneeni yli 20 kertaa, että otan pelkästään television ilman mitään ylimääräistä. Myyjä kysyi lopuksi, että maksanko kerralla vai osamaksulla. Aioin maksaa saman tien, jonka jälkeen tuli taas parin-kolmen minuutin esitelmä siitä kuinka kannattaisi maksaa "aktiivirahalla" useammassa erässä. Vieressä olevat toiset asiakkaatkin hymyilivät siihen malliin, että eiköhän tuo jo riitä. Muutama vuosi sitten jonkin tietyn tuotteen ostaminen ei ollut lähellekään näin vaikeaa.

Kassalla oli minua ennen vanhempi rouva, joka oli tullut jostain syystä vaihtamaan mikroa (59e, jos näin mallin oikein) uuteen samanlaiseen. Kassatäti yritti tyrkyttää ainakin kolmeen otteeseen 5v takuuta, joka maksaa AINOASTAAN 42e ja perinteinen esittely siitä, miksi se kannattaisi ottaa. Rouva yritti toitottaa, ettei tullut ostamaan mitään vaan hakemaan uuden tuotteen ilmeisesti toimimattoman tilalle. Kyrpiintyny asiakas poistui paikalta lopulta varsin suorien kommenttien jälkeen. Kaverini raportoi kassojen takaa, että 4 peräkkäistä asiakasta painoi punaista palautenappulaa.

Itse sain asioitua kassalla suhteellisen nopeasti, mutta tämän ostotapahtuman jälkeen asioin jatkossa Verkkokaupassa ja Powerissa, mikäli tulee tarve ostaa paikan päältä. Toki se on aina tuurista kiinni millainen ihminen sattuu olemaan myymässä. Kokkolan Gigantissa tarjousläppäriä ostaessa myyjä kyllä ehdotti kaikki mahdolliset lisäpalvelut asialliseen tyyliin, mutta uskoi jokaisen kohdalla yhdestä kerrasta, ettei kiinnosta. Ehdotti tosin kalliimpaa läppäriä huonommalla prossulla ja pienemmällä näytöllä. Tajusi kuitenkin nopeasti, ettei se ollut kovin järkevä suositus ja pääsin vihdoin poistumaan tarjousläppärin kanssa kohti kassaa.

Nämä viikkotarjoustuotteet myydään ilmeisesti niin mitättömällä katteella, että pelkästään sellaisen ostaminen tuntuu olevan henkilökohtainen loukkaus myyjää kohtaan. Tuo on vaan jotenkin niin helvetin aneemista ja ahdistavaa kaupankäyntiä. Vähän kuin Ruudussa tai Katsomossa alkaisi pyörimään mainos 1/15. Jokaisen joutuu kuuntelemaan läpi, vaikka yrittää sanoa moneen kertaan, että ei kiitos mitään muuta kuin pelkästään tämä tuote :) Ymmärrän, että noista ne tienestit revitään, mutta jotain rajaa tuon paskan tyrkyttämisessä saisi olla.

Kuitissa lukee muutes "Happy tarjottu lisäturvaa 0,00" , "Tknowhow tarjottu knowhow palveluja 0,00" sekä "Tarjottu rahoitusta". Kumma kun ei mainittu antenninjohtoa tai muita tuotteita, joita EN ostanut.

Huh, kaipa minä olen onneksi niin ruma ja epäystävällinen, että myyjät karttavat oli kauppa kuin kauppa. Joskus tästä on kyllä haittaa, kun oikeasti haluisi jotain kysyä:oops:
 
Suosittelen välttämään Veikon Konetta. Ostin sieltä lieden jota mainostettiin sanoin "Helposti puhdistettavan uunin luukku pysyy viileänä kolmikerroslasin ansiosta."
Todellisuudessa uunin luukku on valmistajan huoltomiehenkin toteamana yli 80C.
Kaupanpurku ei kuulemma onnistu eikä mitään muutakaan hyvitystä olla ehdotettu. Kuluttajaneuvonnan mukaan kaupanpurkamiselle on edellytykset.
Olivat päivittäneet nettisivutkin heti valitukseni jälkeen jossa poistaneet kyseisen ominaisuuden mutta onneksi minulla on aikaisemmasta versiosta kopio.
Tässä uunia ostamassa, niin voitko kertoa mistä uunista oli kyse?
 
No sinähän tunnut asiasta paljon tietävän. :facepalm:

Sano yksikin toinen iso firma jossa ei laatikkoon laiteta pehmusteita/täytettä. Voin kertoa että verokkokauppa.com, Power, CDON, komplett(?), jimms ja amazon kyllä paketoi. Löytyy isompaa ja pienempää firmaa, mutta kaikki paketoi paremmin kuin gigantti nyt.

Amazon ei paketoi hyvin. Ainakaan aina.

Tänä vuonna tilatuista on olleet kamat ylisuurissa paketeissa ilman pehmusteita ja esim switchin pro ohjain oli isommassa paketissa jonka päätyä ei ollut edes teipattu, vaan survottu vaan lootan sisään + molemmissa reunoissa 4x4xm kolot josta näki sisälle :D sonyn tv tuli omassa paketissaan(niin kai nuo aina) ilman muita suojia.

Ja pari muuta vähän niin ja näin pyörimässä isossa lootassa.
 
Ensimmäinen tilaus powerin nettikaupasta ja varmaan viimeinen. 3 päivää sitten tuli ilmoitus, että paketti on liikkeellä ja sisältää molemmat tuotteet jotka tilasin. Tänään sain hakea ja olin jo riemuissani, että kävipäs nopeasti. Noh, tilaamani keskusmuistit sitten puuttuivat paketista :rage:

Tilatessa oli vielä saldoilla, nyt sanoo että 5.1. nettivarastossa. En tiedä sitten onko jakanut tilauksen kahteen osaan, mikä olisi aika kummallista kun kuitenkin kaiken piti tulla samassa paketissa. Ei se paketti sisältänyt mitään takuukuittia tai pakkauslistaakaan. Aika epämääräistä toimintaa joka tapauksessa. Saa sitten tiistaina kysellä asiakaspalvelusta kun pyhäpäivät on välissä.
 
  1. Sitten on nämä operaattorikaupat. Menin eilen hakemaan muutamaa liittymää ns. kivijalkakaupasta. Kokemus oli mielenkiintoinen. Paikan kaksi myyntineuvottelijaa auttoi juuri laiterikosta kärsinyttä asiakasta. Toinen huikkasi siinä ohimennen, että mitä asiaa koskee ja sen jälkeen myyjillä loppuikin into edellisen asiakkaan auttamiseen. Aikamoinen kilpajuoksu oli. Jäi aika paha maku suuhun vaikka oma asia hoituikin hyvin.
 
vieläkö giganteissa on se hintatakuu,että maksavat erotuksen takaisin jos 30 päivän sisällä myyvät halvemmalla?

toissa päivänä tein ostokset ja eilen tuli postiluukusta ensi viikon tarjoukset....mietin tässä otanko 100€ takkiin vai käynkö "vaihtamassa" saadakseni sen 100€,ellei tuo hintatakuu enää toimi :D
 
vieläkö giganteissa on se hintatakuu,että maksavat erotuksen takaisin jos 30 päivän sisällä myyvät halvemmalla?

toissa päivänä tein ostokset ja eilen tuli postiluukusta ensi viikon tarjoukset....mietin tässä otanko 100€ takkiin vai käynkö "vaihtamassa" saadakseni sen 100€,ellei tuo hintatakuu enää toimi :D

Käy sanomassa, kyllä ne sen erotuksen hyvittää.
 
Tässä uunia ostamassa, niin voitko kertoa mistä uunista oli kyse?

Gram EKI 4530-90 50cm leveä induktioliesi jossa kiertoilmauuni. Näyttäisi olevan kaikki 50cm leveät induktioliedet noilla isoilla uuneilla joiden eristykset on huonoja. Luukkujen lämpötilat melkein kaikilla valmistajilla huonelämpötila+55C.

Ja kaupatkin sain purettua lopulta pienen jankkauksen jälkeen.
 
Gigantilla saa palauttaa käyttöönotetun tulostimenkin. Eli ei haittaa vaikka mustesäiliö olisi tyhjänä?
 
Gigantilla saa palauttaa käyttöönotetun tulostimenkin. Eli ei haittaa vaikka mustesäiliö olisi tyhjänä?

Tuosta tuli mieleen, että yli 10 vuotta sitten ostin Gigantilta monitoimilaitteen, jossa oli kuulemma "kuivat mustekasetit", jonka hinta oli todella edullinen. Kotona sitten testasin ja hyvin tulosti "kuivilla kaseteilla". :geek:
 
Verkkokauppa.comin liikkeessä on mukava käydä, kun siellä ei kukaan tule kysymään, mitä saisi olla.
 
Verkkokauppa.comin liikkeessä on mukava käydä, kun siellä ei kukaan tule kysymään, mitä saisi olla.

Hienoa toimintaa. Tietääpähän asioida jatkossa siellä. Se pitääkin olla asiakkaan tehtävä kysyä jos haluaa apua. Gigantissa ei voi naamioitua niin ettei myyjä löydä ja yritä kaupata seitsemää tuotetta yhden tarvittavan lisäksi.
 
Hienoa toimintaa. Tietääpähän asioida jatkossa siellä. Se pitääkin olla asiakkaan tehtävä kysyä jos haluaa apua. Gigantissa ei voi naamioitua niin ettei myyjä löydä ja yritä kaupata seitsemää tuotetta yhden tarvittavan lisäksi.

lielahden gigantissa olen onnistunut asioimaan niin ettei kukaan muu kuin kassa tyrkyttänyt mitään.myyjiä parveili kaupassa ainakin tusina,mutta ei ketään kiinnostanu kun näyttöjä katselin.laatikon kanssa kun menin kassalle niin kassa tyrkytti jotain vakuutusta tms. jos sären itse sen näytön mutta en sitä huolinut.joku toinen myyjä kävi sanomassa kassalle jotain ja puhelinkin soi kesken maksamisen,niin kassalle tuli niin kiire että oli jo lähössä juokseen muualle kun ojenti kuitin :rofl:
 
Powerissa myytiin kivasti PS4 Slim 50 euron alennuksella. Netissä luki hinnaksi 259€ mutta paikan päällä lukikin 329€. Kyseessä oli nähtävästi vähän eri julkaisu (uudemmalla ohjaimella siis) ja vanhempaa julkaisua ei löytynyt mistään vaikka piti olla varastossa. Myyjä tarjosi ensin hintaa 299€ mutta kun totesin, että hinta on aika kova kriteeri ja käytännössä samassa rakennuksessa olevassa Prismassa hinta oli 279€, hinta tippui saman tien Prisman tasolle. Jäi tosin harmittamaan, että muistin Prisman hinnan vähän väärin ja oikea hinta olikin 269€ eli vielä kympin halvempi. :D Joka tapauksessa myyjältä ihan kiva veto, joka siirsi yhden myynnin Prismasta Poweriin.

Ja juu, ei ollut hyvä hinta - netistä olisi saanut halvemmalla. Kiire oli kuitenkin päästä hyödyntämään lomaa, kun aiemman PS4:n levyasema jokseenkin lopetti toimintansa. Nettitoimitus olisi siis ottanut oman aikansa, mikä ei oikein sovi yhteen loman ja kahden uuden pelin kanssa.
 
Tietääkö kukaan voiko Verkkokauppaan palauttaa hiiren josta on käytetty paketti auki mutta ei käytetty? Kaveri sanoi että ainakin ennen piti olla avaamaton paketti ja "sinetti" ei saanu olla rikki.


Yleensä voi, mutta jotkut kaupat ei halua ottaa näitä muoviin pakattuja tuotteita takaisin. Saisivat luopua niistä.

 
Amazon ei paketoi hyvin. Ainakaan aina.
Joo ei. Tilasin kerran uudet pehmusteet kuulokkeisiini, niin ne toimitettiin litteässä pahvikuoressa, ts. uudet pehmusteet tulivat valmiiksi pilalle litistettyinä. Eivät ainakaan järkeä käytä toimituksissaan.
 
Hienoa toimintaa. Tietääpähän asioida jatkossa siellä. Se pitääkin olla asiakkaan tehtävä kysyä jos haluaa apua. Gigantissa ei voi naamioitua niin ettei myyjä löydä ja yritä kaupata seitsemää tuotetta yhden tarvittavan lisäksi.
Eikö sille myyjälle voi sanoa, että "kiitos, mutta en tarvitse apua juuri nyt"? Ja sama juttu siinä vaiheessa jos tämä yrittää myydä jotain ekstroja?

Ei ole ainakaan omalla kohdalla koskaan käynyt niin, että olisivat väkisin silti juosseet perässä tuputtamassa kamaa.
 
Eikö sille myyjälle voi sanoa, että "kiitos, mutta en tarvitse apua juuri nyt"? Ja sama juttu siinä vaiheessa jos tämä yrittää myydä jotain ekstroja?

Ei ole ainakaan omalla kohdalla koskaan käynyt niin, että olisivat väkisin silti juosseet perässä tuputtamassa kamaa.

Ei se tahdo onnistua ainakaan Oulun Gigantissa, koska ilman myyjän antamaa lappua ei olisi päässyt kassalle (ilmeisesti?). Minultakin kysyttiin: "Voisko olla jotenkin avuksi". Vastasin: "Ei tässä muuta apua tarvi, kuin että tämä televisio pitäs saada ostettua". Sitten alkoi pitkä ja kivinen esitelmien kuuntelu, josta kirjoitinkin sekavan sepityksen tuossa aiemmin. Mainitsin heti alkuun, etten ota mitään muuta kuin television, vaikka kuin yrittäisit kaupata. Väliin totesin aina saman, mutta lappu irtosi vasta paljon myöhemmin. Verkkokauppaan lähteminen oli todella lähellä, mutta kuin ihmeen kaupalla sinnittelin loppuun asti.
 
Ei se tahdo onnistua ainakaan Oulun Gigantissa, koska ilman myyjän antamaa lappua ei olisi päässyt kassalle (ilmeisesti?). Minultakin kysyttiin: "Voisko olla jotenkin avuksi". Vastasin: "Ei tässä muuta apua tarvi, kuin että tämä televisio pitäs saada ostettua". Sitten alkoi pitkä ja kivinen esitelmien kuuntelu, josta kirjoitinkin sekavan sepityksen tuossa aiemmin. Mainitsin heti alkuun, etten ota mitään muuta kuin television, vaikka kuin yrittäisit kaupata. Väliin totesin aina saman, mutta lappu irtosi vasta paljon myöhemmin. Verkkokauppaan lähteminen oli todella lähellä, mutta kuin ihmeen kaupalla sinnittelin loppuun asti.
Jos tuo kertomasi pitää tosiaan paikkaansa, niin siitä kannattaa laittaa palautetta myös ko. myymälään. Ei tuollainen ole omien kokemusten mukaan mikään yleinen käytäntö että estelyistä huolimatta yritetään myydä jotain ekstraa. Ja sitten nämä valehtelut (tai täydellinen osaamattomuus) siihen vielä päälle.

Se on selvä että myyjä kysyy niitä lisäturvia jne, eikä siitä pidä pahastua, mutta kyllä heidän pitää kerrasta uskoa jos asiakas sanoo että "ei kiitos".
 
Katteet tulevat näistä 30€ kuparijohdoista, 35€ suojakalvoista, 100€ vakuutuksista yms. Ostin Gigantista tuossa 3kk sitten kannettavan ja kännykän. Kyllähän niihinkin kaupattiin vaikka minkälaista extravakuutusta. En halunnut muuta kuin laitteet. En nähnyt mitään järkeä noin kalliissa extroissa. Jos en riko kannettavaani ja kännykkääni niin mihinkä muka tarvitsen tuollaisia vakuutuksia? Sen takuuajan ( 2v ) kun kestää niin ostaa uudet.
 
Täytyy koputtaa puuta mutta koskaan en olisi tarvinnut noita laitevakuutuksia. Kuka semmoista tarvii edes? Onko niissä ov:ta?
 
Täytyy koputtaa puuta mutta koskaan en olisi tarvinnut noita laitevakuutuksia. Kuka semmoista tarvii edes? Onko niissä ov:ta?
En minäkään olisi niitä koskaan tarvinnut, mutta ei se tarkoita etteikö niitä silti kannattaisi yrittää myydä ja varmaan niitä monet ostavatkin. :D

Täällä Gigantin lisäturvasta tarkemmin:
Tuoteturva - Gigantti
 
Nuo gigantin ja operaattoreiden laitevakuutuksethan korvaa suunnilleen saman kuin kotivakuutuskin, ehkä joissian tapauksissa aavistuksen pienemmällä omavastuulla. Sitten kun lasket vakuutuksen hinnan ja omavastuun yhteen niin laitteen paskoontuessakin tilanne on fifty-fifty kotivakuutuksen kanssa...

Edit: Eniten mua huvittaa aina tilanteet, joissa 79 euron tuotteelle yritetään myydä 49 euron vakuutusta jossa on 49 euron omavastuu :facepalm:
 
Ei se tahdo onnistua ainakaan Oulun Gigantissa, koska ilman myyjän antamaa lappua ei olisi päässyt kassalle (ilmeisesti?).
Myyjät tekee duunia provikkapalkalla ja sillä lapulla merkataan, kenelle myyjistä maksat "palvelusta". Tästä syystä liikkeessä on (joskus ainakin) eri hinnat kuin netissä. Netistä tilatessa et maksa myyjän palkkaa. Muutaman lisäroippeen ostamalla kustannat myyjälle luultavasti saman verran provikkaa kuin kalliista pääostoksesta, joten niitä tyrkytetään kovalla innolla.

Itse halveksun provikkapalkkausta jo ihan siitä syystä, että se on alentavaa myyjälle ja todella häiritsevää asiakkaalle. Joskus nuorempana naureskelin, millaisiin keinoihin esimerkiksi Intersportin myyjät alentuivat parin euron provikkansa vuoksi, mutta nykyään en asioisi ollenkaan moista kulttuuria ylläpitävässä myymälässä. (Siis: eräs myyjä vain tuli luokseni ja sanoi "moi", nappasi tuotteen käsistäni ja suhersi pakkaukseen omat nimikirjaimensa, ja antoi tuotteen takaisin minulle.)
 
On niistä lisävavakuutuksista joskus hyötyäkin. Kaasugrillistä ruostui poltin puhki, ikää oli noin 4 vuotta (lisätakuu siis 5v) ja varaosia ei enää saanut joten antoivat Gigantissa kokonaan uuden grillin tilalle. Vanhaa eivät halunneet takaisin joten kaveri sai siitä sitten varaosia omaan grilliinsä.
 
On kyllä aivan jäätävän hyvät kokemukset Verkkokauppa.comin Oulun liikkeen takuu- ja huoltopalvelusta!

Olen sinne kiikuttanut vuosien aikana useita kertoja vaikka mitä rompetta, ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia asian hoidossa. Tänään vein sinne muutamaa päivää alle 3v vanhan wlan-routterin, koska laite oli alkanut oireilemaan hajoamisesta. Antoivat saman tien rahat takaisin, eli käytännössä purkki oli siis 3 vuotta ilmaiseksi lainassa. Oli pakko hakea uusi hyllystä kun palvelu on tätä tasoa.
:kippis:
 
Hyvä tietää. Ostin verkkokaupasta sen ladattavan lampun 25€:lla. Vien sen takaisin heti kun löydän kuitin. Ei pidä latausta yhtään sisällään. Kiinan 5€ lamppu pätkii sen laadussa. Voisin viedä pöytäkoneen 3v vanhan Gigabyten emon samalla kertaa. BIOSin ajurit aivan pre-alphaa, paskin emo ikinä. En kyllä osta mitään verkkiksestä.
 
Komplettilta asiallisesti hoidettu takuupalautus (DOA), ystävällinen palvelu.
 
Tilasin veikonkoneesta tavaran mutta nyt haluan palauttaa sen. Ehdoissa lukee että tuoteeseen ei saa liimata postin tarroja että paketti on myyntikunnossa. He lähettivät minulle paketin pakkaamatta sitä eri laatikkoon ja ovat ITSE lintanneet siihen ne postin osoitetarrat. Eihän minulta voida nyt ruveta perimään mitään arvonalennuksia tämän johdosta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 032
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom