Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai yksinkertaisesti "ei, en aio vaihtaa liittymää" toimii myös.Sanoo vaan et puhelinetu/työsuhdeliittymä niin ei tarvii jatkaa asiaa sen enempää.
Tämä toimi ennen hyvin mutta nykyään saatetaan alkaa myymään nettiä kotiin, tablettiin, viihdepakettia, Ruutu-tilausta jne.. Suoraan vaan "ei kiitos, en osta mitään".Sanoo vaan et puhelinetu/työsuhdeliittymä niin ei tarvii jatkaa asiaa sen enempää.
2 vuotta sitten Powerista ostaessa ei mitään liittymää edes yritetty myydä. Tosin oli liikkeen avajaiset Itiksessä, niin siellä oli täysi hulina päällä.
Saman olen huomannut paikallisessa Power-myymälässä. Saa kyllä ihan rauhassa pyöriä myymälässä eikä kukaan tule tyrkyttämään mitään. Pikemminkin kun tarvitsisi myyjää niin niitä saa oikeasti jahdata, tuntuu että jos ne huomaavat että joku edes katsoo heihin päin niin yrittävät lähteä karkuun.meillä paikallisesta Powerista pitää oikeasti olla ostohaluja jos sieltä aikoo jotain ostaa.. eivät vahingossakaan huomaa asiakkaita eikä myynti-intokaan mitenkään huipussa tunnu olevan. Tai sitten olen vaan niin köyhän näköinen..
Tää, jos tarvitsee apua, niin sitä voi kysyä itse myyjältä.Tuohan on hyvä vaan, että saa rauhassa katsella.![]()
Ymmärrän että tuputtaminen ärsyttää , mutta jos nyt ei puhuta mistään itsepalvelu myymälästä niin toivoisi että sitä palveluakin olisi saatavilla ilman etsimistä ja jahtaamista.Tää, jos tarvitsee apua, niin sitä voi kysyä itse myyjältä.
Juu, oikein mukava kun kukaan ei tule heti kauppaamaan mitään puhelin- ja sähköliittymiä mutta tosiaan, ainakin tuossa Power-liikkeessä sen myyjän tavoittaminen sitten kun sitä tarvitsisi on jo haastavaa, pirulaiset kun yrittävät juosta karkuun. Itse olin erästä vitriinissä olevaa tarjoustuotetta ostamassa ja tosiaan kun yritti myyjää saada kiinni niin sai juosta niiden perässä puoli myymälää että sai asiansa kerrottua. No, tietty olisi voinut kävellä kassalle ja pyytää sieltä myyjää avuksi.Tää, jos tarvitsee apua, niin sitä voi kysyä itse myyjältä.
Harvoinpa myyjä tietää mitään mitä ei jo tietäisi. Tai itse ainakin tiedän mitä ostan ennen myymälään menemistä jos kyse on viihde-elektroniikasta ja muista kodin härveleistä. Ainoa minkä voi joutua kysymään on toimituspäivämäärä. Muutenhan on sama tilata netistä, ei sielläkään tule kyseltyä chatkuplalta mitään. Onhan tuo semmoinen kuoleva ala työntekijöille jota pitää elossa lähinnä vanhat ja muut pihalla olevat ihmiset.niin toivoisi että sitä palveluakin olisi saatavilla ilman etsimistä ja jahtaamista.
Aha, ok. Hintakaan ei kiinnosta ?Harvoinpa myyjä tietää mitään mitä ei jo tietäisi. Tai itse ainakin tiedän mitä ostan ennen myymälään menemistä jos kyse on viihde-elektroniikasta ja muista kodin härveleistä. Ainoa minkä voi joutua kysymään on toimituspäivämäärä. Muutenhan on sama tilata netistä, ei sielläkään tule kyseltyä chatkuplalta mitään. Onhan tuo semmoinen kuoleva ala työntekijöille jota pitää elossa lähinnä vanhat ja muut pihalla olevat ihmiset.
Hinnat nyt Suomessa lienee varsin kattavasti myymälöissä esillä?Aha, ok. Hintakaan ei kiinnosta ?
Hehe, no Verkkokauppa.com siellä kiinteämmät hinnat kuin LIdlissä.Hinnat nyt Suomessa lienee varsin kattavasti myymälöissä esillä?
Harvassa kamppeessa on liukumaa yhtään, esim Applen tuotteet ja harvassa paikassa myyjä pystyy mitenkään merkittävästi hintaa koskemaan. Ainoa syy käydä jossain Sikantissa tai powerilla ihan myymälässä on jo valmiiksi revitty alehinta ja niin, että vain nouto mahdollinen. Muutenhan sinne ei ole syytä mennä.Aha, ok. Hintakaan ei kiinnosta ?
Ja tuo on vain hyvä ja kaikille yhdenmukainen käytäntö. Volyymeistä ym. diileistä riippuvat yritysalennukset ovat sitten eri asia, mutta tommonen yksittäisen tinkaaminen jostain mikroaaltouunista tai pesukoneesta on turhaa ja mennyttä maailmaa. Ja mitä verkkokauppahintoihin vs. kivijalkahintoihin tulee, niin se kivijalkahinta pitäisi olla nettihintaa korkeampi, ei toisinpäin. Siinä kun jää se myyjän ja kassahenkilön palkka pois välistä. Mutta ymmärrän toki, että samasta yhdenvertaisuussyystä monella liikkeellä on linja, jossa hinnat ovat samat molemmissa. Ihan vaan välttääkseen sen parkumisen.Se toki totta että netti tai joku tehnyt sen että asiakkaat maksaa mukisematta sen mitä hinalapussa, tai sen mitä netissä.
Ja tuo on vain hyvä ja kaikille yhdenmukainen käytäntö. Volyymeistä ym. diileistä riippuvat yritysalennukset ovat sitten eri asia, mutta tommonen yksittäisen tinkaaminen jostain mikroaaltouunista tai pesukoneesta on turhaa ja mennyttä maailmaa. Ja mitä verkkokauppahintoihin vs. kivijalkahintoihin tulee, niin se kivijalkahinta pitäisi olla nettihintaa korkeampi, ei toisinpäin. Siinä kun jää se myyjän ja kassahenkilön palkka pois välistä. Mutta ymmärrän toki, että samasta yhdenvertaisuussyystä monella liikkeellä on linja, jossa hinnat ovat samat molemmissa. Ihan vaan välttääkseen sen parkumisen.
Se "hintalappuhinta" on tiukan kilpailun tulos, näitä voi toki jokainen netistä vertailla. Jos ei sattumoisin ole päällä jotain poistokampanjaa tmv, niin ne erot on aika järisyttäviä, ja kuten täällä jo on todettukin, myyjän vaikutusvalta hinnoitteluun on nykyään äärimmäisen pientä. Olisiko vain niin, että itsellesi on jäänyt "vanhasta maailmasta" tällainen tinkaamisen jäänne, eli tuntuu hyvältä diililtä kun sai tingattua 99€ lähtöhinnan 90 euroon, vaikka naapurikauppa olisi myynyt ilman tinkaamismahdollisutta suoraan 89€ hintaan? Itse en kyllä kaipaa yhtään tuollaista säätöä, markkinat tekee sen jo, kun vähän katsoo mistä ostaa.Okei, saat maksaa hintalappuhinnan, tai enemmän, sehän sopii kauppiaalle.
Mutta iselle ne hintalaput on kauppiaat tekemä ensimmäinen tarjous, johon ei tarvi ja kannata suostua.
Tiedostan että tinkaaminen on vähentynyt ja asiakkaat maksaa sen mitä pyydetään, mutta en ymmärtänyt että ihan näin laajasti, tai sitten ketju kovasti kuplaantunut.
Annatko esimerkkejä tinkauksista, mikä tuote, mistä kaupasta ja mikä hinta? Hifikauppoja ei lasketa mukaan.Okei, saat maksaa hintalappuhinnan, tai enemmän, sehän sopii kauppiaalle.
Mutta iselle ne hintalaput on kauppiaat tekemä ensimmäinen tarjous, johon ei tarvi ja kannata suostua.
Tiedostan että tinkaaminen on vähentynyt ja asiakkaat maksaa sen mitä pyydetään, mutta en ymmärtänyt että ihan näin laajasti, tai sitten ketju kovasti kuplaantunut.
Se "hintalappuhinta" on tiukan kilpailun tulos, näitä voi toki jokainen netistä vertailla.
Firma kohtaista, mainitsin Verkkokauppa.com missä myymälässä vain neuvontaa, siis ei hinta valtuuksia.Jos ei sattumoisin ole päällä jotain poistokampanjaa tmv, niin ne erot on aika järisyttäviä, ja kuten täällä jo on todettukin, myyjän vaikutusvalta hinnoitteluun on nykyään äärimmäisen pientä.
Olisiko vain niin, että itsellesi on jäänyt "vanhasta maailmasta" tällainen tinkaamisen jäänne, eli tuntuu hyvältä diililtä kun sai tingattua 99€ lähtöhinnan 90 euroon, vaikka naapurikauppa olisi myynyt ilman tinkaamismahdollisutta suoraan 89€ hintaan? Itse en kyllä kaipaa yhtään tuollaista säätöä, markkinat tekee sen jo, kun vähän katsoo mistä ostaa.
Annatko esimerkkejä tinkauksista, mikä tuote, mistä kaupasta ja mikä hinta? Hifikauppoja ei lasketa mukaan.
Onko tinkauksissa kyse millaisesta lähtötilanteesta? Esimerkkinä pesukone jonka "ovh" hinta 1000€, tarjoushinta 500€.
1. Hinta noussut "ovh" hintaan 1000€, tinkaat tästä hinnasta?
2. Tarjoushinta 600€ ja tinkaat tästä kun joskus saanut halvemmalla?
3. Tarjoushinta 500€ ja tinkaat?
Vähän epäselvä aiempi kirjoitukseni, eli tuossa yritin sanoa jos kokemuksesta tiedän että tämä tuote on hinnoiteltu niin että myyjä ei edes halua sitä omalle tilille, niin en välttämättä edes kysy.Jos kodinkoneliikkeestä menossa hakemaan jotain minkä olen syystä tai toisesta päättänyt tarkkaan minkä, niin jos en kokemuksesta tiedä että tämän on nyt hinnoiteltu niin että kukaan myyjä ei halua edes myynti omalle tililleen, niin , silloin ehkä se nopein reitti hyllystä mukaan, ja kassankautta pihalle.
Tämä on - tottakai - totta. Kannattavasta liiketoiminnastahan tässä on kyse, ei hyväntekeväisyydestä tai nollakatteella myymisestä.Se on mm. algoritimien laskema hinta, missä myyjä pyrkii maksimoimaan oman tuloksensa.
Ja jos puhutaan kodinkonekaupasta niin se vertaileminen pyritään tekemään mahdollisimman vaikeaksi. Riippuu toki brändeistä ja tuoteesta miten onnistuu.
Tuotteilla on tietyt kateprosentit, eikä niiden hintoja voi käytännössä millään useamman kilpailijan välisellä kabinettipäätöksellä kartellityylisesti nostamaan. Yksikin kilpailija päättää myydä halvemmalla kuin muut -> muiden on käytännössä pakko reagoida. Juuri tämä mekanismi pitävät hinnat markkinoiden määräämällä tasolla. Tinkimisvaraa on vähän, ja se on kaikki pois myyjäportaan jo valmiiksi (tällä alalla) pienestä katteesta.Markkinointi on tehonnut , mm Power brändi tuli markkinoille luomalla tuollaista mielikuvaa. Tehokkaasta hintakilpailusta, mutta se hinta kisa käydään vain osassa tuotteita, malleja. Muissa sitten nostetaan hintaa kilpailijan perässä. Ja ihan oikesti, vähän vitsillä, mutta totuutta, kuluttajiin tuo uponnut hyvin, kauppiaat nauraa että netti tuonut sen että kuluttaja ei enään tingi, maksaa surutta netti hinnan.
Ei saa sopia, mutta siellä hintarobotti seuraa kilpailijoita ja nostaa hintaa kilpailijan perässä.Tuotteilla on tietyt kateprosentit, eikä niiden hintoja voi käytännössä millään useamman kilpailijan välisellä kabinettipäätöksellä kartellityylisesti nostamaan. Yksikin kilpailija päättää myydä halvemmalla kuin muut -> muiden on käytännössä pakko reagoida. Juuri tämä mekanismi pitävät hinnat markkinoiden määräämällä tasolla. Tinkimisvaraa on vähän, ja se on kaikki pois myyjäportaan jo valmiiksi (tällä alalla) pienestä katteesta.
En väitä, etteikö joitakin poikkeuksia voi joskus olla, mutta mikään sääntö se ei tänäpäivänä ole, että Gigantti, Power, Veikon Kone ja vastaavat alkaisivat tinkaamaan kuluttajalle tästä "nettihinnasta" jostakin kymmenien tai muutaman sadan euron kuluttajahärpäkkeestä. Eri asia on siten kodinkonekaupat, jossa ostetaan esim. koko keittiön laitteet kerralla. Tämmöisistä lasketaan pakettitarjous, ja saatetaan tarjota ilmaista toimitusta jne.
Onko sinulla esittää konkreettisia esimerkkejä, joissa muutaman viime vuoden aikana olisi onnistunut tekemään merkittävää tinkausta em. reunaehdoilla?
Onko sinulla esimerkkiä tämmöisestä hinnankorotuksesta ettei mene ihan mutu-linjalle? Itse en nimittäin muista omalta kodinelektroniikkamyyjän uralta yhtäkään tapausta, jossa oltaisiin korotettu hintoja vastaamaan kilpailijan hintaa, tai jopa yli sen. Sehän olisi täysin omaan jalkaan ampumista.Ei saa sopia, mutta siellä hintarobotti seuraa kilpailijoita ja nostaa hintaa kilpailijan perässä.
Ja kodinkonekaupassa ei se hintavertailu ei ol enoin helppoa, siellä ihan tarkoituksella yritetään sitä hintavertailua vaikeuttaa. Omat brändit, bärändimerkkeilla liuta malleja joilla eri kanava.
Yksi kodinkone voi maksaa satasista tuhansiin. ja siellä sitten sitä alle satasen hyväkatteista kamaa.
Ja ihan oikeasti, jos jossain liikkeessä pölynimuri hintalappu hinta ollut 149€ ja kilpailia laittaa nettitarjouksen 199€, niin kyllä se hereillä oleva kilpaila nostaa samaan, ehkä vähän yli. myyjä voi sitten tehdä nopean päättäjän tarjousen, pölypussi kaupanpäälle.