- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 900
Itsellä taas pelkkiä hyviä kokemuksia Klarnasta, jos on tarvinnut saada lasku tauolle esim. viivästyneen toimituksen tai matkalla kadonneen paketin vuoksi.Ei se Klarna mitään takaa. Itsellä tapaus, missä nettikauppa jätti tuotteen toimittamatta (ei seurantaa/lähetysilmoa tms. koskaan, eikä saapunut, eivätkä olleet millään tavalma halukkaita käsittelemään asiaa) ja reklamoin Klarnalle, että en ole saanut tuotetta / voivatko mitätöidä laskun tms. niin eipä ne semmosta halunneet tehdä. Lopun viimein jouduin maksamaan Klarnan laskun silti, tuotetta saamatta. Ei ole mikään Luottokunta tai luottokorttiyhtiö siis, eivätkä vastaa mistään mitään paskan osuessa tuulettimeen. En viittiny lähtee muutamaa kuukautta enempää tappeleen niin katsoin parhaaksi maksaa jotain pari kyt € mikä sisälsi tuotteen hinnan ja viivästyskuluja vaikka tauotettiin ja asiasta väännettiin - reilu meininki, olen ostanut kautta historian kymmenillä tuhansilla ja maksanut aina etuajassa ja kaiken, sit **** hirvee vääntö jostain 11 € kännykuoresta. Mitäpä veikkaatte käyvän, jos olis kyse kalliimmasta tuotteesta?
Homma meni lopulta siihen, et lähettivät vaan yhtä ja samaa sopimusehtorikesähköpostia vastauksena ihan mihin vaan ja mitään perusteluja ei saanut, kun koitin selvittää niille matemaattisiakin juttuja, että mähän olen toiminut just ehtojen mukaan mut ne ei ole osannu laskee päiviä oikein. Mut silti blaa blaa olis kuulemma pitänyt reklamoida aiemmin mut mähän tein heidän aikarajan ja ehtojen puitteissa ihan selvästi ja siitä esitin laskelmia, montako päivää siihen mahtuu mut joku pälli siellä ei osannu laskea edes 2-numeroisia lukuja. Ja miten osaisin reklamoida etukäteen maksuajan + sen jälkeisen yhden tauotuksen alussa, etten tule ikinä saamaan tuotetta?
Siihen loppui Klarnan käyttö mun osalta ja suosittelen lämpimästi muillekin välttämään. Käytän PayPal tai OP Visa Gold. Voi puhua jo asiakaspalvelusta ja laadusta + myyjätkään ei uskalla edes kokeilla välinpitämättömyyttä.
Lisäksi vaimokin saanut säätää Klarnan kans, kun jossain toisella puolen Suomea on saman niminen ihminen (me asutaan etelässä ja se kaima pohjoisessa), jolla on kuitenki eri sähköpostiosoite ja nähtävästi kotisiivousfirma. Tulee välillä silti vaimon sähköpostiin sen toisen laskutiedot ja varsinkin muistutukset kun tilannut kosmetiikkaa tai siivoustarvikkeita jostain ja maksu myöhässä -> chatissa (nykyään, ennen puhelimessakin) tietysti oikaisevat asian sillä kertaa, että varsinainen ostajakin saa muistutuksen mut lopullisesti eivät yritä/saa korjattua asiaa mitenkään. Tonhan pitäis perustua s-postiin, hetuun jne. niin on se perketti kumma et jos molemmilla on sama nimi ja ihan eri gmail-loota, niin voi mennä sekaisin ts. Klarnalla joku olettamo, että henkilön s-posti lienee jotain, tai sit tää pohjoisen nainen luulee välillä gmailinsa väärin just sopivasti tuurilla vaimon gmailiksi. Ei olla viititty sille laittaa viestiä ku on selkeesti joku 60-vee täti. Sinällään aika gdpr-vastaista touhua et vaimo saa välillä tiedoksi toisen laskuja tai karhuja ja välimatkaa 700 km.
Paytrail-maksunvälittäjä sentäs toimii oman kokemuksen mukaan turvaavana (en tiedä ovatko enää nykyisin niin avokätisiä tai puhelimen päässä edes): Tilasin pizzat Pizzataxista ja sen ainoon kerran maksoin (virhe karvakäsille mut ku oli jo tuttu paikka niin...) verkkopankilla tilauksen yhteydessä. Tunnin päästä aloin ihmetellä missä viipyy ja soitin sinne. Vastasivat "Ei ole mita tilausta" "Tilasin kyllä ja tositteet löytyy kuten myös maksukuitti verkkopankista, jos lähetän s-postilla niin onko ok?" "Ei, muutenhan kuka tahansa vois saada meilta pitssa tekemäla vaikka mita lappuja" "Ei kun mähän olen maksanut, käykö jos tuun paikan päälle näyttään verkkopankista ja tilausvahvaria jne" Tuut tuut tuut... Löi luurin korvaan. Soitin uusiks ja vastas "Ei saa pizza, pomo tule vasta viikon paasta toihi, soita sille" Tuut tuut tuut...Soitin Paytrailille heti ja kerroin mitä kävi, niin siellä jollain tytöllä oli pokassa pitelemistä (kerroin toki sillekin kirjaimellisesti heidän puheet) ja sanoi et palauttaa rahat heti (tuli samana päivänä maksunpalautus) tilillesi ja ovat yhteydessä Pizzataxiin.
Tässä kävi vielä hiton hyvä karma asioimassa Pizzataxille, koska seuraavana päivänä niiden auton kylkeen ilmestyi hiton iso lommo/takaovi sisään (oisko joltain menny mutkat suoriksi) ja pari viikkoa myöhemmin vaimo tuli töistä (oli töissä vastapäisessä rakennuksessa) ja hehkutti että "Nyt sä oot tyytyväinen ku kerron mitä tänään kävi" -> Iso autonosturi läheiseltä työmaalta pois lähtiessään kohti Pizzataxia jatkoi T-risteyksen yli ja ajoi vauhdilla niiden ****n puljun julkisivusta sisään (nosturikuski sai sairaskohtauksen) ja oli ihan hiton pitkään remontissa ku tuli sen verran "negatiivista erkkeriä"Siitäs saivat tunkkinsa oikein korkojen kera.
Kuten yleensä, niin ne tyytyväiset käyttäjät harvemmin jakaa kokemuksiaan, mutta uskoisin ettei suurimmalla osalla ole ollut kuvailemasi kaltaisia ongelmia.
Toki itsekin OP Visa Platinumia käytän monesti, kun jostain arvokkaammasta kyse, kun saa vuoden tuoteturvan jne., mutta vähäpätöisemmissä ostoksissa suosin Klarnan maksa myöhemmin (jos vaihtoehtona), jolloin tosiaan tuotteen saa tarkistaa ennen maksua.