Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

”Mulla on Saunalahden vanha multisimmi edelleen käytössä” toimii myös noihin yli-innokkaisiin myyjiin

• Tykkää
Reactions: Hcc
Ei ole kuitenkaan kovin vaikea sanoa, että ei ole kiinnostunut liittymän vaihdosta.

Viimeksi muokattu:
2 vuotta sitten Powerista ostaessa ei mitään liittymää edes yritetty myydä. Tosin oli liikkeen avajaiset Itiksessä, niin siellä oli täysi hulina päällä.

meillä paikallisesta Powerista pitää oikeasti olla ostohaluja jos sieltä aikoo jotain ostaa.. eivät vahingossakaan huomaa asiakkaita eikä myynti-intokaan mitenkään huipussa tunnu olevan. Tai sitten olen vaan niin köyhän näköinen..

meillä paikallisesta Powerista pitää oikeasti olla ostohaluja jos sieltä aikoo jotain ostaa.. eivät vahingossakaan huomaa asiakkaita eikä myynti-intokaan mitenkään huipussa tunnu olevan. Tai sitten olen vaan niin köyhän näköinen..
Saman olen huomannut paikallisessa Power-myymälässä. Saa kyllä ihan rauhassa pyöriä myymälässä eikä kukaan tule tyrkyttämään mitään. Pikemminkin kun tarvitsisi myyjää niin niitä saa oikeasti jahdata, tuntuu että jos ne huomaavat että joku edes katsoo heihin päin niin yrittävät lähteä karkuun.

Tää, jos tarvitsee apua, niin sitä voi kysyä itse myyjältä.
Ymmärrän että tuputtaminen ärsyttää , mutta jos nyt ei puhuta mistään itsepalvelu myymälästä niin toivoisi että sitä palveluakin olisi saatavilla ilman etsimistä ja jahtaamista.

Verkkokauppa.com siellä sitä palvelua joutuu jonottaa kuin jossain lupatoimistossa, mutta kun oma vuoro tulee, niin palvelu on hyvää.

Gigantti, Power tuputtaa ja kun tarvisi niin joutuu etsimään, laatukin vaihtelee....

Tää, jos tarvitsee apua, niin sitä voi kysyä itse myyjältä.
Juu, oikein mukava kun kukaan ei tule heti kauppaamaan mitään puhelin- ja sähköliittymiä mutta tosiaan, ainakin tuossa Power-liikkeessä sen myyjän tavoittaminen sitten kun sitä tarvitsisi on jo haastavaa, pirulaiset kun yrittävät juosta karkuun. Itse olin erästä vitriinissä olevaa tarjoustuotetta ostamassa ja tosiaan kun yritti myyjää saada kiinni niin sai juosta niiden perässä puoli myymälää että sai asiansa kerrottua. No, tietty olisi voinut kävellä kassalle ja pyytää sieltä myyjää avuksi.

Tuo on siis juuri Gigantin vastakohta, ei meinaa saada palvelua niin millään. Toisaalta, tuolta myymälästäkin tulee pääsääntöisesti haettua vain "tilaa ja nouda" -tyylillä, silloin asiointi on kohtalaisen kivutonta. Tosin, siinäkin noutoviestissä lukee että mene kysymään tuotetta infopisteeltä, liikkeen ovella on lappu että noudot kyseisen osaston myyjältä ja todellisuudessa homma toimii niin että menee kassalle noutoilmoituksen kanssa ja kassa noutaa tuotteen varastosta.

niin toivoisi että sitä palveluakin olisi saatavilla ilman etsimistä ja jahtaamista.
Harvoinpa myyjä tietää mitään mitä ei jo tietäisi. Tai itse ainakin tiedän mitä ostan ennen myymälään menemistä jos kyse on viihde-elektroniikasta ja muista kodin härveleistä. Ainoa minkä voi joutua kysymään on toimituspäivämäärä. Muutenhan on sama tilata netistä, ei sielläkään tule kyseltyä chatkuplalta mitään. Onhan tuo semmoinen kuoleva ala työntekijöille jota pitää elossa lähinnä vanhat ja muut pihalla olevat ihmiset.

Harvoinpa myyjä tietää mitään mitä ei jo tietäisi. Tai itse ainakin tiedän mitä ostan ennen myymälään menemistä jos kyse on viihde-elektroniikasta ja muista kodin härveleistä. Ainoa minkä voi joutua kysymään on toimituspäivämäärä. Muutenhan on sama tilata netistä, ei sielläkään tule kyseltyä chatkuplalta mitään. Onhan tuo semmoinen kuoleva ala työntekijöille jota pitää elossa lähinnä vanhat ja muut pihalla olevat ihmiset.
Aha, ok. Hintakaan ei kiinnosta ?

Edit:
Jos kodinkoneliikkeestä menossa hakemaan jotain minkä olen syystä tai toisesta päättänyt tarkkaan minkä, niin jos en kokemuksesta tiedä että tämän on nyt hinnoiteltu niin että kukaan myyjä ei halua edes myynti omalle tililleen, niin , silloin ehkä se nopein reitti hyllystä mukaan, ja kassankautta pihalle.
Gigantti välilä yksi neuvostokauppa, ensin myyjä jonottaa, sen jälkeen kassa jonottaa ja lopuksi varastoon jonottaa. Osa noista voi nykyään saada hoidettu kokonaan kassalla.

Viimeksi muokattu:
Hinnat nyt Suomessa lienee varsin kattavasti myymälöissä esillä?

Tosin tuota "kuoleva ala" -väitettä en osta. Kyllä myyjiä tarvitaan jatkossakin. Kaikki eivät ole yhtä valveutuneita elektroniikka-/kodinkoneostajia, kuten Tekkiläiset ovat (tai ainakin kuvittelevat olevansa).

Harvassa kamppeessa on liukumaa yhtään, esim Applen tuotteet ja harvassa paikassa myyjä pystyy mitenkään merkittävästi hintaa koskemaan. Ainoa syy käydä jossain Sikantissa tai powerilla ihan myymälässä on jo valmiiksi revitty alehinta ja niin, että vain nouto mahdollinen. Muutenhan sinne ei ole syytä mennä.

Se toki totta että netti tai joku tehnyt sen että asiakkaat maksaa mukisematta sen mitä hinalapussa, tai sen mitä netissä.
Ja tuo on vain hyvä ja kaikille yhdenmukainen käytäntö. Volyymeistä ym. diileistä riippuvat yritysalennukset ovat sitten eri asia, mutta tommonen yksittäisen tinkaaminen jostain mikroaaltouunista tai pesukoneesta on turhaa ja mennyttä maailmaa. Ja mitä verkkokauppahintoihin vs. kivijalkahintoihin tulee, niin se kivijalkahinta pitäisi olla nettihintaa korkeampi, ei toisinpäin. Siinä kun jää se myyjän ja kassahenkilön palkka pois välistä. Mutta ymmärrän toki, että samasta yhdenvertaisuussyystä monella liikkeellä on linja, jossa hinnat ovat samat molemmissa. Ihan vaan välttääkseen sen parkumisen.

Kyllähän elektroniikkaa ostamaan lähtiessä tosiaan ensin haarukoidaan netistä sopiva tuote ja sille sopiva hintataso, myymälä valitaan sitten sen mukaan että otetaan se, mistä ko. tavaran saa halutussa aikataulussa halvimmalla. Ei siinä käytännössä enää paikan päällä ole mitään tarvetta keskustella myyjän kanssa muuta kuin sen verran, että saa tuotteen matkaan ellei sitä satu olemaan hyllyssä itse otettavissa. Enintään kookkaampien laitteiden kanssa sen verran, että kotiintoimituksen ja vanhan poisviennin kanssa voi yrittää jotain hintaneuvottelua.

Toki jos menee myymälään ja alkaa kysellä myyjiltä suosituksia, niin ne luonnollisesti suosittelevat sitä mistä saavat parhaan provikan. Siinä voi sitten vähän näön vuoksi antaa asiakkaalle "alennusta", niin jää molemmille hyvä mieli. Kuten eräs autokauppias jo toistakymmentä vuotta sitten totesi, netti on pilannut kaupanteon, kun asiakkaat näkevät koko valtakunnan käyvän hintatason liian helposti jo kotoaan käsin.

Ja tuo on vain hyvä ja kaikille yhdenmukainen käytäntö. Volyymeistä ym. diileistä riippuvat yritysalennukset ovat sitten eri asia, mutta tommonen yksittäisen tinkaaminen jostain mikroaaltouunista tai pesukoneesta on turhaa ja mennyttä maailmaa. Ja mitä verkkokauppahintoihin vs. kivijalkahintoihin tulee, niin se kivijalkahinta pitäisi olla nettihintaa korkeampi, ei toisinpäin. Siinä kun jää se myyjän ja kassahenkilön palkka pois välistä. Mutta ymmärrän toki, että samasta yhdenvertaisuussyystä monella liikkeellä on linja, jossa hinnat ovat samat molemmissa. Ihan vaan välttääkseen sen parkumisen.

Okei, saat maksaa hintalappuhinnan, tai enemmän, sehän sopii kauppiaalle.

Mutta iselle ne hintalaput on kauppiaat tekemä ensimmäinen tarjous, johon ei tarvi ja kannata suostua.

Tiedostan että tinkaaminen on vähentynyt ja asiakkaat maksaa sen mitä pyydetään, mutta en ymmärtänyt että ihan näin laajasti, tai sitten ketju kovasti kuplaantunut.

Mutta iselle ne hintalaput on kauppiaat tekemä ensimmäinen tarjous, johon ei tarvi ja kannata suostua.

Tiedostan että tinkaaminen on vähentynyt ja asiakkaat maksaa sen mitä pyydetään, mutta en ymmärtänyt että ihan näin laajasti, tai sitten ketju kovasti kuplaantunut.
Se "hintalappuhinta" on tiukan kilpailun tulos, näitä voi toki jokainen netistä vertailla. Jos ei sattumoisin ole päällä jotain poistokampanjaa tmv, niin ne erot on aika järisyttäviä, ja kuten täällä jo on todettukin, myyjän vaikutusvalta hinnoitteluun on nykyään äärimmäisen pientä. Olisiko vain niin, että itsellesi on jäänyt "vanhasta maailmasta" tällainen tinkaamisen jäänne, eli tuntuu hyvältä diililtä kun sai tingattua 99€ lähtöhinnan 90 euroon, vaikka naapurikauppa olisi myynyt ilman tinkaamismahdollisutta suoraan 89€ hintaan? Itse en kyllä kaipaa yhtään tuollaista säätöä, markkinat tekee sen jo, kun vähän katsoo mistä ostaa.

Muutaman kympin roina, pienellä katteella muutenkin myytävä elektroniikka tai valmiiksi alennetut tuotteet nyt ei paljon tinkivaraa sisällä. Mutta jos haluaa vaikka 1399 euron pesukoneen, josta ei ole kampanjaa meneillään, kannattaa jo vähän kysäistä tiukkaa hintaa.

• Tykkää
Reactions: Hcc
Itse olen välillä kysynyt että haluaako liike myydä samalla hinnalla kuin kilpailija ja välillä olen säästänyt vaivaa ettei joudu kiertää useampaa kauppaa.
Joskus kilpailuttavat hintaa joskus eivät, eipä tuossa mitään menetä jos kysäsee.

Annatko esimerkkejä tinkauksista, mikä tuote, mistä kaupasta ja mikä hinta? Hifikauppoja ei lasketa mukaan.

Onko tinkauksissa kyse millaisesta lähtötilanteesta? Esimerkkinä pesukone jonka "ovh" hinta 1000€, tarjoushinta 500€.
1. Hinta noussut "ovh" hintaan 1000€, tinkaat tästä hinnasta?
2. Tarjoushinta 600€ ja tinkaat tästä kun joskus saanut halvemmalla?
3. Tarjoushinta 500€ ja tinkaat?

Statistiikka

Viestiketjuista
283 733
Jäsenet
78 700
Uusin jäsen
MildlyToxicPony

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom