Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Toimiiko kellään tuolta Members sovelluksesta nuo "exclusives" tarjoukset? Tällä hetkellä ainakin mikroa puoleen hintaan ja Jet 60 Turbo varsi-imuria 200€, mutta kun koittaa klikata, niin koittaa ensin mennä fi_exclusives -sivustolle, mutta sitten ohjaa tavalliselle etusivulle. Koittanut myös kirjautua sisään ensin.
 
Tuli ostettua multitronicista näyttö johon en ole tyytyväinen ja tekisi mieli laittaa palautukseen. multitronicin sivuilla kerrotaan " Asiakkaalla on myös oikeus avata tuotteen pakkaus, tutustua ohjekirjoihin sekä kokeilla tuotetta palautusoikeuttaan menettämättä. Palautusoikeus päättyy kun tuote otetaan käyttöön.". Jotain esimerkkejäkin tuohon listattu mutta näytöistä ei mitään. Onko kokemusta multitronicista/yleisesti miten noita syynätään näyttöjen kohdalla? kaikki muovit tuossa on paikallaan vielä yms. 1.5 työpäivää tuota on pöydällä katseltu ja koitettu saada kuvaa säädettyä sellaiseksi että viitsisi katsella.
 
kaikki muovit tuossa on paikallaan vielä yms. 1.5 työpäivää tuota on pöydällä katseltu ja koitettu saada kuvaa säädettyä sellaiseksi että viitsisi katsella.
Jos kaikki muovit on paikallaan, niin eiköhän ole fiksuinta vaan palauttaa tehdasasetukset näyttöön ja laittaa palautukseen. Asetuksista ei varmaankaan näe näytön/paneelin käyttötunteja? Se tulee ainoana mieleen, minkä perusteella Multitronic voisi väittää tuotteen otetuksi käyttöön.
 
Jos kaikki muovit on paikallaan, niin eiköhän ole fiksuinta vaan palauttaa tehdasasetukset näyttöön ja laittaa palautukseen. Asetuksista ei varmaankaan näe näytön/paneelin käyttötunteja? Se tulee ainoana mieleen, minkä perusteella Multitronic voisi väittää tuotteen otetuksi käyttöön.

Tätä mietin itsekin, toki eri asia jaksaako kukaan tuota tarkistaa. Jotain hämäriä muistikuvia jostain näyttiskeissistä missä oli biosista kaivettu käyttötunteja mutta aika nihilisti meininki olisi
 
Näytöissä on yleensä service menu tai vastaava enemmän tai vähemmän piilossa jossa noita tietoja yleensä näkee. Eri asia miten tarkasti katsovat niitä.
 
Eiköhän ne katso vaan että ei ole mitään jälkiä ja kaikki osat tallella ja ehjänä.
 
Myyjä ei voi antaa ohjeeksi "toimita maahantuojalle " jos kuluttaja ei siihen suostu vaan haluaa asioida vain myyjän kanssa. Eikä tuo toimita maahantuojalle voi olla peruste millä evätään kuluttajalle syntyneet kulut.

Joissain tapauksissa (itse asiassa aika usein) myös kuluttaja saa hoidettua asian nopeammin ja paremmin kun asioi suoraan maahantuojan kanssa ja jättää sen yhden välikäden pois. Mutta tuo ei saa olla kuluttajalle esitetty vaatimus takuun voimassaolosta.
Osa myyjistä ei myönnä lainkaan takuuta, ja sillä yrittävät pestä kädet muiden myöntämistä takuista ja niiden hoitamisesta. (Eli kertovat markkinoinnissa, ostopäätöstä tehdessä ja kuitissa asiasta)

Lakisääteiset vastuut myyjällä, ja jos myyjälle reklamoi myyjän vastuuseen / virheeseen vedoten ja myyjä alkaa ohjeistaan ja siitä syntyy kuluja kuluttajalle, niin ainakin ennen niitä sai sitten myyjältä kinuta. Mutta matka kulujen osalta jos tulee kinaa niin kannattaa tarkistaa ajantasaiset tulkinnat, ja toki heti kättelyssä jos myyjä käskee viemään paikkaa A ja siitä syntyisi huomattavia kuluja niin varmistaa että miten toimitaan, kuka maksaa.
 
Täytyy laittaa positiivinen kokemus verkkokaupasta.
Haimme puolison kanssa parit näppäimistöt + hiiri pakettia (dongle, 2.4ghz). Toimi molempien koneissa mutta joka päivä hiiri tai näppäimistö teki satunnaisia pätkimisiä.
Verkkis otti molemmat ilman paketteja takaisin ja saatiin vaihdella langallisiin.
Toinen samalla kertaa kun tuli ostettua kannettaviin lisämuistia ja 5 päivän jälkeen todettua ettei kannettava riitä (tuli pöytäkone) tässä etäopiskelussa niin kokeilin kepillä jäätä ja tarjosin 5pv käytössä ollutta keskusmuistia takaisin. (ddr so-dim)..

Mukisematta otti takaisin ja hyvittivät
 
Äh ja voih... Verkkokauppa.comilla on taas postittajat olleet "kahvitauolla" useamman päivän. Kolme päivää sitten tuli tilattua tavaraa ja toimitusaika-arvio oli pari päivää, tavaraa oli varastossa jne. Edelleen tilaus on vasta tilassa "käsittelyssä". Herättelin jo aavistuksen toiveita että olisi saanut viikonlopuksi näprättävää mutta kun ei ole vielä edes lähtenyt liikkeelle niin menee ensi viikkoon.

Sinänsä tuolla tilauksella ei ole kiire mutta kyllähän se joka kerta ärsyttää kun tavaraa on varastossa ja sitten tilaus on käsittelyssä monta päivää. Kyllähän se paketti sitten tulee parissa päivässä kun se joskus lähtee liikkeelle. Samaa vikaa tuntuu olevan nykyään aika monella kotimaisella verkkokaupalla, kestää monta päivää että paketti pääsee kuljetusliikkeen haltuun. Välillä tuntuu että noissa kaupoissa postitetaan noita lähetyksiä vain kerran viikossa tms.

Verrokkina Aliexpress-tilaus jonka tein eilen, tulee tuotteet ilmeisesti viitenä eri pakettina mutta noistakin kolmelle on jo nyt seurantakoodi olemassa ja niistä yksi on jo liikahtanut pari pykälää seurannassa. No, noilla rojuilla nyt kestää sen pari viikkoa joka tapauksessa...
 
Verkkokaupalla tuo vaihtelu postitusajoissa on kohtuullisen iso. Välillä pari päivää tilauksesta niin tavara noudettavissa, seuraavassa tilauksessa ei viiteen arkipäivään tapahdu tilaukselle yhtään mitään.

Yhtään ei pysty luottamaan kuinka nopeasti tilaus heiltä lähtee..
 
Verkkiksen osalta vaikuttaa eniten mielestäni missä heidän varastossaan tavara on. Jos se on palveluvarastossa, tulee aika liukkaasti, muuten keräily ottaa aikansa ja menee pari päivää ennen kuin saa seurantatunnuksen. Just tulossa yksi tilaus missä kaksi eri tuotetta, eri lähetyksinä näyttää tulevan. Toinen on tänään tulossa kotiin ja toista ei vielä ole saatu Postin hoteisiin.
 
Toimiiko kellään tuolta Members sovelluksesta nuo "exclusives" tarjoukset? Tällä hetkellä ainakin mikroa puoleen hintaan ja Jet 60 Turbo varsi-imuria 200€, mutta kun koittaa klikata, niin koittaa ensin mennä fi_exclusives -sivustolle, mutta sitten ohjaa tavalliselle etusivulle. Koittanut myös kirjautua sisään ensin.
Ei toimi, olen itsekin tuota varsi-imuria yrittänyt ostaa. Olen ollut sekä chatin että sähköposti kautta samsungiin yhteydessä mutta toistaiseksi tuloksetta.
 
Ei toimi, olen itsekin tuota varsi-imuria yrittänyt ostaa. Olen ollut sekä chatin että sähköposti kautta samsungiin yhteydessä mutta toistaiseksi tuloksetta.
Minulle vastasivat, että linkissä ollut teknisiä ongelmia joillakin asiakkailla. Ei kuitenkaan tullut vastausta ollaanko tuota korjaamassa millä aikataululla.
 
Teknisesti kauppa tosiaan toimii aika kömpelösti, välillä sivustolla näkyvät kampanjat toimii vähän miten sattuu yms.

Mutta itse tilaukset on tulleet asiallisesti ja ajallaan. Yksi kämmi kerran osunut omalle kohdalle. Laittoivat ylimääräisen näppäimistökuoren tabletille mukaan (en tilannut mitään tabletteihin liittyvääkään). Tiedusteltuani aspasta että haluavatko lähettää kuriirin noutamaan sen takaisin, totesivat että heidän kämmi ja voin pitää sen.
 
Onko tässä ketjussa jotain erikoista, ettei tätä olisi voinut aloittaa Yleistä keskustelua hyvistä tarjouksista ketjussa?

Vähän väliä tulee Samsungilta näitä Rewards-onnenpyöräkampanjoita, eli jos sellainen tulee ja siitä vaikka tässä ketjussa huudellaan mahd pian, niin ketjun seuraajat pääsee siihen osallistumaan heti alkumetreiltä.

35k pisteitä löytyy itseltä, ja olisi tarkoitus hankkia ainakin vara-akku tuohon Jet 75:een jossain välissä, tästäkin on välillä ollut alennuskampanjoita niin niistä huuteluun tämä ketju lienee myös erinomainen paikka, tuskin monellakaan on halukkuutta tuolla kuitenkaan jatkuvasti päivystää ja ne markkinointiviestitkin menee usein helposti ohi.

Samsung on viime vuosina kunnostautunut näissä kampanjoissa ja kaupanpäällisissä sen verran hyvin, että itse en ainakaan enää osta mitään Samsungin tuotteita normaalihinnalla, vaan yritän ajoittaa oston kampanjahetkeen.
 
Verkkikselle kehuja. Ostin läppärin ja oli valmistusvika. Tilasin osat ja korjasin itse. Muuten olisi notkunut maailmalla kuukausikaupalla. Ja verkkis maksoi osat ja postit. Läppärillä menty monta vuotta ilman ongelmia. Tämä on hyvää palvelua!
 
Ostin DNA:lta Samsung Watch 6 Classicin jossa kuului kaupanpäälle Budz 2 kuulokkeet. Ensimmäisen kerran kuin laitoin kuulokkeista tiedon Samsungin kampanjasivuille niin hakemus hylättiin että osto ei ollut muka tapahtunut kampanjan aikana. Tein supporttiin uuden pyynnön jollekkin ruotsinkieliselle sivulle jossa se oli n.1½ viikkoa eikä mitään tapahtunut. Laitoin uuden pyynnön kuulokkeista normaalin kampanjasivun kautta ja pyyntö hyväksyttiin seuraavana päivänä jolloin tuli ilmoitus että tulen saamaan kuulokkeet. Ihme hommaa.
 
Ostin DNA:lta Samsung Watch 6 Classicin jossa kuului kaupanpäälle Budz 2 kuulokkeet. Ensimmäisen kerran kuin laitoin kuulokkeista tiedon Samsungin kampanjasivuille niin hakemus hylättiin että osto ei ollut muka tapahtunut kampanjan aikana. Tein supporttiin uuden pyynnön jollekkin ruotsinkieliselle sivulle jossa se oli n.1½ viikkoa eikä mitään tapahtunut. Laitoin uuden pyynnön kuulokkeista normaalin kampanjasivun kautta ja pyyntö hyväksyttiin seuraavana päivänä jolloin tuli ilmoitus että tulen saamaan kuulokkeet. Ihme hommaa.
S22 julkistamisen aikaan itsellä oli samaa ongelmaa. Ei millään meinannut hyväksyä hakemusta, mutta lopulta hyväksyi ja sieltä tuli sitten tuplana kuulokkeet:beye:
 
En tiedä ostanko juuri "vääriä" tuotteita, mutta tuntuu, että Verkkiksellä on nykyään joka toinen tuote "ei varastossa". Konsultit laskeneet parametrit alakanttiin kulukuuria varten :D? Samalla kun valikoimaa leikattu merkittävästi, ei tuolta ole enää tarpeen ostaa juuri mitään, kun kilpailijalta saa lähes aina halvemmalla ja siirtyivät myymään sitä mitä kaikki muutkin. Tilaus sisällä missä Logitechin ja Samsungin tuotteita, kaikissa saatavuus "ei tiedossa" jo toista viikkoa :rolleyes:
 
En tiedä ostanko juuri "vääriä" tuotteita, mutta tuntuu, että Verkkiksellä on nykyään joka toinen tuote "ei varastossa". Konsultit laskeneet parametrit alakanttiin kulukuuria varten :D? Samalla kun valikoimaa leikattu merkittävästi, ei tuolta ole enää tarpeen ostaa juuri mitään, kun kilpailijalta saa lähes aina halvemmalla ja siirtyivät myymään sitä mitä kaikki muutkin. Tilaus sisällä missä Logitechin ja Samsungin tuotteita, kaikissa saatavuus "ei tiedossa" jo toista viikkoa :rolleyes:
Samaan kiinnittänyt huomiota jo pidempään. Ei ole juuri mitään varastossa, mitä tuolta olisi ostamassa. Otetaan esimerkkinä 13" kannettavat kategoria, siellä on 131 tuotetta. Suodatat listaa niin, että vain heti lähetettävissä olevat on näkyvillä, niin jäljelle jää 54 tuotetta. Tuntuu sama toistuvan lähes kaikissa kategorioissa (ainakin niissä mistä itse olisin ollut ostamassa), aina vähintään puolet tippuu pois.
 
Samaan kiinnittänyt huomiota jo pidempään. Ei ole juuri mitään varastossa, mitä tuolta olisi ostamassa. Otetaan esimerkkinä 13" kannettavat kategoria, siellä on 131 tuotetta. Suodatat listaa niin, että vain heti lähetettävissä olevat on näkyvillä, niin jäljelle jää 54 tuotetta. Tuntuu sama toistuvan lähes kaikissa kategorioissa (ainakin niissä mistä itse olisin ollut ostamassa), aina vähintään puolet tippuu pois.
Tuntuu olevan vähän sama joka kaupassa. Sivut täynnä tavaraa, mutta kun tarkemmin katselee, niin varastossa heti lähetettävänä vaan ne paskimmat ja halvimmat tavarat.

Varmaan liian kallista pitää omassa varastossa tavaraa. Mutta samalla näin asiakkaana, niin sama se on sitten tilata suoraan ulkomailta tavaransa kun ne saa sieltä välillä nopeammin kuin kotimaiselta toimittajalta. Ja halvemmalla.
 
Tuntuu olevan vähän sama joka kaupassa. Sivut täynnä tavaraa, mutta kun tarkemmin katselee, niin varastossa heti lähetettävänä vaan ne paskimmat ja halvimmat tavarat.

Varmaan liian kallista pitää omassa varastossa tavaraa. Mutta samalla näin asiakkaana, niin sama se on sitten tilata suoraan ulkomailta tavaransa kun ne saa sieltä välillä nopeammin kuin kotimaiselta toimittajalta. Ja halvemmalla.
Kyllähän se varastoiminen on kallista kun sellainen tavara joka ei liiku, happanee hyllyyn ja muutenkin. Nykyään vaan noita eri tuotteita/malleja/nimikkeitäkin alkaa olla jo niin paljon keskiverto-tietokoneliikkeissäkin että kivijalkamyymälän pitäisi olla IKEA-kokoluokkaa että kaikkia mahtuisi edes pari kappaletta myymälään. Ja sitten jos joka ikistä variaatiota ei ole myynnissä niin heti on joku kyselemässä "eikö teillä olekaan tästä perspäristimestä sitä oliivinväristä v1.7-versiota" vaikka melkein kaikkia muita versioita onkin.
 
Kyllähän se varastoiminen on kallista kun sellainen tavara joka ei liiku, happanee hyllyyn ja muutenkin. Nykyään vaan noita eri tuotteita/malleja/nimikkeitäkin alkaa olla jo niin paljon keskiverto-tietokoneliikkeissäkin että kivijalkamyymälän pitäisi olla IKEA-kokoluokkaa että kaikkia mahtuisi edes pari kappaletta myymälään. Ja sitten jos joka ikistä variaatiota ei ole myynnissä niin heti on joku kyselemässä "eikö teillä olekaan tästä perspäristimestä sitä oliivinväristä v1.7-versiota" vaikka melkein kaikkia muita versioita onkin.

Jep. Vaihtoehdot kaupalle ovat oleellisesti seuraavat:
  1. Halvat hinnat ja rajallinen valikoima.
  2. Halvat hinnat ja rajallinen hyllyvalikoima, lisäksi tilaustuotteina laaja valikoima.
  3. Kalliit hinnat ja laaja hyllyvalikoima.
Kyllä mielestäni tuo vaihtoehto 2 on se järkevin kompromissi. En halua maksaa ylimääräistä siitä, että kauppias pitää vähemmän kysyttyjä tuotteita hyllyssä happanemassa. Lisäksi haluan välillä tilata muutakin kuin tuoteryhmän eniten myytyä vaihtoehtoa, joten vaihtoehto 1 ei myöskään ole mielekäs.
 
Jep. Vaihtoehdot kaupalle ovat oleellisesti seuraavat:
  1. Halvat hinnat ja rajallinen valikoima.
  2. Halvat hinnat ja rajallinen hyllyvalikoima, lisäksi tilaustuotteina laaja valikoima.
  3. Kalliit hinnat ja laaja hyllyvalikoima.
Kyllä mielestäni tuo vaihtoehto 2 on se järkevin kompromissi. En halua maksaa ylimääräistä siitä, että kauppias pitää vähemmän kysyttyjä tuotteita hyllyssä happanemassa. Lisäksi haluan välillä tilata muutakin kuin tuoteryhmän eniten myytyä vaihtoehtoa, joten vaihtoehto 1 ei myöskään ole mielekäs.

2. vaihtoehto olisi tosiaan aivan ok mutta esim verkkiksellä ei ole mitään takeita siitä milloin niitä tilaustuotteita saa, tai saako ollenkaan. Oli melkoinen rumba kun piti töihin tilata uusi läppäri ja kaikki speksit täyttävät (ei-peli) läppärit oli tilaustuotteita ja aina sellaisen tilatessa odottelet ensin sen luvatut pari viikkoa jonka jälkeen tilaus siirtyy "ei tiedetä milloin tulee" -tilaan ja siitä x ajan kuluttua tilaan "ei saada ikinä". Sitten toistat seuraavan koneen kohdalla, ja seuraavan. Toki tää ongelma ei varmaan rajoitu vain verkkikseen jos tukkurit jotain noiden saldojen kanssa puljaa mutta kuitenkin.
 
Kyllä taas saa Samsung sapen kiehumaan. Galaxy watchin tilauksessa tuli laitettua iPad menemään vaihdossa. Hyvitys uudenveroisesta ja toimivasta laitteesta oli toki olematon, mutta ajattelin että eipä sille ole käyttöä ja menee kätevästi tuossa pois, kun ei sille nyt käyttöä ole.

Tuosta watchin ostosta on jo yli kuukausi aikaa -mutta nyt tuli viesti, että Brightstar ei ole vastaanottanut laitetta. No ei varmaan Brightstar olekaan, koska laite piti lähettää Foxwaylle: Samsungilta tuli siis Foxwayn pussukka ja osoitelappu myös samaiseen paikkaan, Foxwaylle. UPS seurannan mukaan ollut perillä jo kuukauden -eli taas pitää ottaa yhteyttä tukeen.

Ei voi riittävästi toistaa miten huonosti Samsungin verkkokauppa toteutus kokonaisuutena voi toimia. Käytännössä siellä ei toimi kuin tavaran lähettäminen ja sekin välillä tökkii (myydään tavaraa jota ei ole varastossa, vaikka tilaushetkellä piti olla)

edit. Samsung selvittää asiaa kuulemma foxwaylta. Ei kyllä selvinnyt mikä tuollainen Brightstar on ja miten se kuvioon liittyi. Mitä flex kokemuksia olen kuullut, niin en pidättele hengitystä jotta Samsung hoitaisi asian
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä taas saa Samsung sapen kiehumaan. Galaxy watchin tilauksessa tuli laitettua iPad menemään vaihdossa. Hyvitys uudenveroisesta ja toimivasta laitteesta oli toki olematon, mutta ajattelin että eipä sille ole käyttöä ja menee kätevästi tuossa pois, kun ei sille nyt käyttöä ole.

Tuosta watchin ostosta on jo yli kuukausi aikaa -mutta nyt tuli viesti, että Brightstar ei ole vastaanottanut laitetta. No ei varmaan Brightstar olekaan, koska laite piti lähettää Foxwaylle: Samsungilta tuli siis Foxwayn pussukka ja osoitelappu myös samaiseen paikkaan, Foxwaylle. UPS seurannan mukaan ollut perillä jo kuukauden -eli taas pitää ottaa yhteyttä tukeen.

Ei voi riittävästi toistaa miten huonosti Samsungin verkkokauppa toteutus kokonaisuutena voi toimia. Käytännössä siellä ei toimi kuin tavaran lähettäminen ja sekin välillä tökkii (myydään tavaraa jota ei ole varastossa, vaikka tilaushetkellä piti olla)

edit. Samsung selvittää asiaa kuulemma foxwaylta. Ei kyllä selvinnyt mikä tuollainen Brightstar on ja miten se kuvioon liittyi. Mitä flex kokemuksia olen kuullut, niin en pidättele hengitystä jotta Samsung hoitaisi asian
Tuolta toiselta foorumilta kun olen lukenut näistä tapauksista niin sinun kannattaisi ollaa suoraan yhteydessä foxwaylle jos haluat että asia selviää. Ainakin noiden flexi sekoiluiden kanssa ovat saaneet hommat kuntoon kun ovat olleet foxwaylle yhteydessä kun se samsungin tuki ei jostain syystä saa mitään aikaan.
 
Tuolta toiselta foorumilta kun olen lukenut näistä tapauksista niin sinun kannattaisi ollaa suoraan yhteydessä foxwaylle jos haluat että asia selviää. Ainakin noiden flexi sekoiluiden kanssa ovat saaneet hommat kuntoon kun ovat olleet foxwaylle yhteydessä kun se samsungin tuki ei jostain syystä saa mitään aikaan.
Kiitos vinkistä. Ehkäpä niin, mutta samsung kertoi postissaan Brightstarin odottavan laitetta, joten eihän foxway voi sitä niille kuitata. Kunpa olisikin varmasti foxwayn töppäys, niin viestiä olisin laittanut suoraan sinne. Olen sillä asenteella nyt, että Samsung hoitakoon asiansa -jopa aspa käski pistää laskun pitoon ja olla maksamatta sitä. Tästä on jopa chat yhteenveto sähköpostissa, jonka aion välittää Klarnalle, kun kysely alkaa :)
Mutta toivottavasti saavat asian selvitettyä kuten lupasivat
 
Verkkiksen osalta vaikuttaa eniten mielestäni missä heidän varastossaan tavara on. Jos se on palveluvarastossa, tulee aika liukkaasti, muuten keräily ottaa aikansa ja menee pari päivää ennen kuin saa seurantatunnuksen. Just tulossa yksi tilaus missä kaksi eri tuotetta, eri lähetyksinä näyttää tulevan. Toinen on tänään tulossa kotiin ja toista ei vielä ole saatu Postin hoteisiin.

Vaikeaa on, tilaus tehty 2.9.2023, sisältää kaksi eri tuotetta. Toinen tuote tuli kotiinkuljetuksella 8.9.2023, toinen tuote ollut 5.9.2023 asti statuksella Lähetys ei ole vielä saapunut Postille. Puuttuvaa tuotetta on varastossa kyllä välittömästi, mutta lähetys ei ole ikinä päässyt vielä Postin lajittelukoneelle asti. Eli joko se on vielä varastolla tai mystisesti haihtunut ennen Postille saapumista. Laitoin nyt aspaan viestiä, että miten olisi, saisko jo maksetun tuotteen kohtapuoliin hyppysiin?

Edit: ja selvisi chatissa, että varastosaldovirhe. Tuotetta ei ollut -> rahat takaisin ja kympin lahjakortti.
 
Viimeksi muokattu:

Näin käy kun hinnat pusketaan alas, ja myyjän pitää saada palkkaa jostain.
 

Näin käy kun hinnat pusketaan alas, ja myyjän pitää saada palkkaa jostain.

Minusta menee ihan oikein, että tällaista avaimet käteen -tyyppistä palvelua haluava maksaa siitä ihan itse sen sijaan, että muut asiakkaat, jotka palvelua eivät tarvitse, maksaisivat siitä korkeampina tuotteiden hintoina.
 
Panssarilasi 70 euroa. Mikä panssarilasi maksaa 70 euroa, 179e hintaiseen puhelimeen? Jos joku mainitsee, että tuossa hinnassa on myös asennus, niin hinnaston mukaan kuuluu tuohon huolenpitopakettiin:

Huolenpitopalvelu - iPhone 36 kuukautta - Gigantti verkkokauppa

36kk:n huolenpito, joka on oikeasti 6kk:tta, eli jos vanhuksella on 6kk:n jälkeen ongelmia puhelimen kanssa, niin maksetaan taas lisää.

Edit: Linkissä iphonen "huolenpito", mutta hinta on täsmälleen sama. Netistä ei löydy muuta huolenpitoa puhelimelle, joka olisi samanhintainen.
 
Eikö tässä vaiheessa olisi kannattanut kysellä, että mitä ihmettä?

Ja eikö myyjällä ole mitään selkärankaa? Ei tulisi mieleenkään kusettaa jotain vanhusta tällä tavoin.
Ei ole minkäänlaista selkärankaa. Tuon takia en itsekään mielellään Gigantin myymälän puolella asioikaan kun aina saa vängätä niiden liimalettien kanssa että en tarvitse ylihintaista tuoteturvaa, en tarvitse tietoturvapakettia, en ole vaihtamassa puhelinliittymää enkä vakuutuksia, en ota tuohi-luottokorttia enkä mitään muutakaan mitä tyrkytetään. Onneksi Gigantin "tilaa ja nouda" toimii kohtalaisen hyvin.
 
Eikö tässä vaiheessa olisi kannattanut kysellä, että mitä ihmettä?

Ja eikö myyjällä ole mitään selkärankaa? Ei tulisi mieleenkään kusettaa jotain vanhusta tällä tavoin.

Aika pitkälti nämä hyppyritukat laskee ihmisten kiltteyden ja hyväntahtoisuuden varaan. Ei kehdata sanoa ei vaikka ei olisi mitään tarvetta myyjän jankuttamalle ja mainostamalle palvelulle. Sama kokemus Powerista. sukulaispariskunta, yli 70v-eläkeläisiä meni ostamaan älytelkkaria että näkee yle areenat, yuotubet ym. Powerissa oli Nokian telkkari tarjouksessa jonkun 300€. Olivat sitten ostaneet tonnin Samsungin kun myyjä oli jankannut ja jankannut aikansa että ei se Nokia ole hyvä että ostakaa tämä. Telkkarin asennuskin jonka olivat tilanneet samalla meni aikalailla päin pers... perjantaita. Asentaja oli nettiyhteyden ottanut telkkariin kännykästä... Ihmettelivät sitten kun yle areena lakkaa aina välillä toimimasta. ADSL-modeemi olisi ollut viiden metrin päässä. Kävin sitten kytkemässä telkkarin ethernet-kaapelilla niin alkoi yle areenakin toimimaan.

Olisin kyllä henkilökohtaisesti todennut tuossa vaiheessa myyjälle jos te ette suostu myymään 300€ telkkaria niin käyn hakemassa sen verkkokaupasta että pitäkää tunkkinne. Ainakaan tuossa Pirkkalan verkkokauppa.comissa ei tuputeta mitään ylimääräistä että siellä käy ihan mielellään.
 
oma suosikkini oli se, kun 2018 Gigantti ei sitten millään olisi myynyt Sony WH-CH700N Bluetooth kuulokkeita, ellen sitten ota jotain F-Securen turvaa mukaan.
no kysyin sitten että "millä tavalla minä olisin pahemmin vaarassa jos kävelen tästä pihalle ja haen luurit naapurin Powerista"
kumma kun ei tarvinnut tehdä F-Securen tilausta ja silti tuon jälkeen kuulokkeiden osto hoitui ongelmitta.
Ja ei! vaikka jätinkin sen elintärkeän virusturvan ottamatta, niin kuulokkeiden tai muunkaan kautta ei pöpö ole iskenyt puhelimeen eikä tietokoneeseen.
 
Kolmas kerros geeliä vaan tukkaan ja tuoteturvaa myymään ostamaan :p Voi olla että jossain ketjussa kerroin jo tapauksesta kun olin gigantissa telkkaria ostamassa... Keskihintaisia QLEDlejä ei ollut varastossa, mutta olisi ilmeisesti ilmestynyt kuin tyhjästä jos olisin ostanut jonkun kiinnipalamistakuun siinä samalla. Myyjällä oli toki taas vaihteeksi itsellä samanlainen tuote kotona käytössä (5k€) jota osasi suositella. Mietin ääneen että kuinkahan reilusti ne oikein maksaa gigantissa palkkaa. Edes Vehon myyjillä ei ole autotallissaan SL Roadsteria jos kävelee perus-A-mallista kotteroa ostamaan. Geelimies mutisi jotain ja häippäsi tauolle.

Niljakkaita ovat ja varmasti kova paine myydä turhaa extraa ihan pelkästään työpaikan pitämisen eteen. Jäävuoren huippu valitettavasti nämäkin, jotka päätyvät median reposteltaviksi tai edes tällaisen nörttiforumin ketjuun muiden luettaviksi.
 
Parasta näissä on kun kyseessä on aivan 100% varmuudella firman linja. Kuitenkin kun firma pääsee iltapaskaan, niin sitten voivotellaan ettei kuulu firman arvoihin ja työnnetään työntekijät bussin alle.
Kyllä! Usein unohtuu se inhimillinen tekijä taustalla. Nämä tämän otsikon ketjut ovat luoneet työkulttuurin jossa pärjätäkseen tulee kusettaa ja vetää vähän välistä. En usko että kukaan vetää geeliä päähän ja lähtee aamulla töihin tarkoituksenaan kusettaa. Myöskään en usko että yhtään työntekijää puolustetaan konsernin puolesta. Helpompi pyytää anteeksi ja pahoitella. Siltikään ei kauheasti löydy sääliä ketjun myyjiä kohtaan. Ehkä vika on omassa asenteessa. Kuitenkin sitä heikommassa asemassa olevaa väestöä on pistetty milloin myrkyllisiin kaivoksiin ja muihin paskahommiin ihan tyytyväisenä jo vuosisatoja.

e. tarkoitin otsikossa mainittuja ketjuja, en itse keskustelua
 
Viimeksi muokattu:
varmasti kova paine myydä turhaa extraa ihan pelkästään työpaikan pitämisen eteen.

Onhan näitä ollut julkisuudessa juurikin Gigantin osalta missä on saatu jopa monoa jos ei ole myyty tuoteturvia, kortteja yms mistä liike saa provikat.

Jos Giganttia käytän, ainoastaan nettikauppaa, myymälöissä on sen verran ärsyttävän tunkkainen fiilis heti kun astuu sisään. Sitkein tapaus oli 2017 kun ostin iPadin Tammiston Gigantista, maksoin sen siitä suoraan pankkikortilla ja jäbä tyrkyttää jotain maksukorttia varmaan vartin vielä sen jälkeen. :hammer:
 
Myyjällä oli toki taas vaihteeksi itsellä samanlainen tuote kotona käytössä (5k€) jota osasi suositella. Mietin ääneen että kuinkahan reilusti ne oikein maksaa gigantissa palkkaa. Edes Vehon myyjillä ei ole autotallissaan SL Roadsteria jos kävelee perus-A-mallista kotteroa ostamaan. Geelimies mutisi jotain ja häippäsi tauolle.

Hyvällä myyjällä, joka saa bonuksia jokaisesta lisäpalvelusta/liittymästä ja vähän kaikesta voi se verotettava kuukausitulo olla hyvin 4k-5k, sekä työntekijät saa alennusta jokaisesta ostoksestaan kohtalaisen hyvin, sekä sitten se että melko liukuvalla maksa-kun-jaksat tyylisellä osarilla voivat tuotteita ostella itselleen. Tavallisella gigantin myyjällä voi hyvinkin olla 5:n kiloeuron telkkari kotonaan.
 
Hyvällä myyjällä, joka saa bonuksia jokaisesta lisäpalvelusta/liittymästä ja vähän kaikesta voi se verotettava kuukausitulo olla hyvin 4k-5k, sekä työntekijät saa alennusta jokaisesta ostoksestaan kohtalaisen hyvin, sekä sitten se että melko liukuvalla maksa-kun-jaksat tyylisellä osarilla voivat tuotteita ostella itselleen. Tavallisella gigantin myyjällä voi hyvinkin olla 5:n kiloeuron telkkari kotonaan.

Elektroniikassa oli viimeksi katetta, kun käytettiin vielä markkoja.
 
Hyvällä myyjällä, joka saa bonuksia jokaisesta lisäpalvelusta/liittymästä ja vähän kaikesta voi se verotettava kuukausitulo olla hyvin 4k-5k, sekä työntekijät saa alennusta jokaisesta ostoksestaan kohtalaisen hyvin, sekä sitten se että melko liukuvalla maksa-kun-jaksat tyylisellä osarilla voivat tuotteita ostella itselleen. Tavallisella gigantin myyjällä voi hyvinkin olla 5:n kiloeuron telkkari kotonaan.
Joillakin Gigantin myyjillä on jopa kaikki kalliimman pään (parhaan provikan) myynnissä olevat mallit kotonaan, että on sitten saanut kunnolla vertailla, tai siltä se ainakin vaikuttaa kun aina löytyy joka tuotteesta se kalliimpi malli kotoa ja se on sitten niin maan perusteellisen hyvä ettei tosikaan... :D
 
Eri asia sitten että ostaako joku joka telkkareista jotain tietää sen 5k€ telkkarin kotiin vs. halvemman. Eikö erot jonkun 2k€ ja 5k€ telkkarin välillä ole aika pieniä jos laadusta puhutaan? Eikö noi kalliimmat versiot ole juuri niitä tyhmiä kuluttajia varten jotka ajattelevat että sen 2-3x kalliimman telkkarin on pakko myös olla 2-3x parempi? En tiedä, tuli vaan mieleen.
 
Sori en lukenut ketjua mutta;

siipan kannettava ollut nyt gigantin huollossa 7 viikkoa. Oli viallinen suoraan paketista, joten välittömästi huoltoon. Arvio aikataulusta oli tuolloin 2-4 viikkoa, joka ylittynyt roimasti. Millaisia oikeuksia kuluttajalla on tässä tilanteessa? Kyseinen kone oli alesta, joten rahat takaisin periaatteella samantasoista tavaraa ei voi saada.
 
Eri asia sitten että ostaako joku joka telkkareista jotain tietää sen 5k€ telkkarin kotiin vs. halvemman. Eikö erot jonkun 2k€ ja 5k€ telkkarin välillä ole aika pieniä jos laadusta puhutaan? Eikö noi kalliimmat versiot ole juuri niitä tyhmiä kuluttajia varten jotka ajattelevat että sen 2-3x kalliimman telkkarin on pakko myös olla 2-3x parempi? En tiedä, tuli vaan mieleen.
Nämä ketjut on toimineet jo niin kauan enne gigantin tuola suomeen, että siellä varmasti tiedetään tasan tarkkaan mihin asti rajoja voi venyttää. Ekonomina tekisi mieli puuttua tuohon hinta vs. tuotteesta saatu hyöty, mutta se ei ehkä aina ostohetkellä ole ihan kirkkaana mielessä. Jokainen negatiivinen julkinen palaute muuten auttaa korjaamaan tilannetta. Näitä seurataan. Kyllä noihin nimittäin reagoidaan konsernitasollakin, ainakin maakohtaisesti jonkin verran. En ole Elkjøp:lla töissä.
 
Pari huonoa kokemusta tässä kuukauden sisällä verkkokauppa.com:sta, niin pakkohan se on avautua ja kysyä kokemuksia. Turhautumista, mutta tästä tulee:

Tilasin reilu kuukausi sitten muutaman tuotteen joiden pakkaamisessa oli ilmeisesti haasteita, komponentti rikki. Reklamoin, lähettivät uudet, pakattu entistä huonommin, reklamoin sain tyydyttävän hyvityksen kaupasta. Jäi heikohko fiilis tästä.

Tilasin tiistaina pari tuotetta jälleen, ja nykypäivänä aina tietenkin toivoo että koska kilpailu on kovaa markkinoilla, tulisi verkkokauppojen loistaa myös toimitusajalla ... noh toisin kävi. Tuotteet ovat edelleen varattuna ja tilaus ei ole liikahtanut mihinkään.

Säästin ehkä 10e kun tilasin verkkokauppa.com:sta, mutta enpä säästä ens kerralla, menee boikottiin kyseinen liike ainakin itselläni.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com :lla näköjää takuu-asiat muuttuneet.
Oon ostanu näyttiksen käytettynä, henkilö X tilannut nimellään netistä.

" Kuittisi perusteella et ole ostanut tuotetta
meiltä vaan toiselta yksityiseltä henkilöltä.
Jos käytetty tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä, kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia.

Lisäksi olemme joutuneet kysymään sinulta lisätietoja, jotka ovat viivästyttäneet huoltotapauksen käsittelyyn ottamista.

Hoidamme kuitenkin takuuhuoltotapauksesi, koska se on sinulle paras ja nopein vaihtoehto "
 
Viimeksi muokattu:
Siis, kysyit kaupan purkamista vaikka et ole edes asiakas? :hammer:

Kohtuullisen ystävällistä, että viitsivät sen maahantuojalle/valmistajalle toimittaa. Mikä heillä nyt siis on muuttunut?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 456
Viestejä
4 889 341
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom