• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.
 
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.
Epäilemättä tuollaisen kokemuksen jälkeen. Mikä tuote on kyseessä, tietää vähän selvitellä takuupolitiikkaa muualtakin?
 
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.

Ei ole kyllä ollenkaan linjassa omien kokemusten kanssa. Tasan kaksi reklamaatiota tehnyt viallisista tuotteista ja molemmilla kerroilla laitettiin enempiä kyselemättä ehjät tilalle samana päivänä. Kerran saldovirheen takia eivät pystyneet lähettämään tilausta ja tällöin ottivat yhteyttä että voitaisko tarjota jotain muuta tilalle ja sain kalliimman tuotteen tilalle ilman välirahaa.

Omat kokemukset tähän saakka siis 10+ asiakaspalvelusta, mutta eihän sitä tiedä onko alettu aiemmin niin asiakaslähtöistä toimintaa muuttamaan syystä tai toisesta.

Mitä tähän takuuohjeistukseen tulee, niin aspalle voi vastata että kuluttajalla on aina oikeus asioida myyjän kanssa virhe- ja takuuasioissa eikä ole velvollisuutta asioida suoraan valmistajan kanssa.
 
Jäi nyt epäselväksi et oliko tuote ostettu Kärkkäisen puolelta vai sieltä "kauppapaikan" kolmannelta osapuolelta verkkokaupasta?
 
Eipä tuollaisia korjata ikinä, palauta tuote ja osta muualta.

Mutta miten "valmiiksi viallinen" voi lähteä ehjänä palautukseen?
 
Vähän tuo tosiaan kuulostaa siltä että joku "kesähessu" on siellä noudattanut tiukasti jotain toimintaohjetta. Palautukseen vaan ja rahat muualle.
 
Eipä tuollaisia korjata ikinä, palauta tuote ja osta muualta.

Mutta miten "valmiiksi viallinen" voi lähteä ehjänä palautukseen?
Koska en voi palauttaa viallista vaan minun pitäisi alkaa valmistajan kanssa selvittämään asiaa. Tokihan lyön sen pakettiin takaisin ja ilmoitan että palautus koska ei soveltunut minun käyttöön.
 
Homma toimii bestwayn kanssa juurikin noin kuten tässä ohjeistettu kärkkäiseltä. Paska valmistaja, suosittelen välttämään.
 
Homma toimii bestwayn kanssa juurikin noin kuten tässä ohjeistettu kärkkäiseltä. Paska valmistaja, suosittelen välttämään.

No ei kyllä toimi ainakaan eräällä kilpailevalla jälleenmyyjällä näin. Vaan takuuosasto hoitaa reklamoinnin BW:lle.
 
Homma toimii bestwayn kanssa juurikin noin kuten tässä ohjeistettu kärkkäiseltä. Paska valmistaja, suosittelen välttämään.

Tuotteen myyjä ei voi siirtää takuuasioiden hoitoa maahantuojalle, huoltofirmalle yms ilman ostajan suostumusta. Jos kuluttaja haluaa että myyjä hoitaa takuuasian niin myyjän on se hoidettava.

Joissain tapauksissa saattaa kuluttajalle olla helpompaa ha järkevämpää jättää se myyjä pois välikätenä sähläämistä mutta niin ei voi toimia ilman kuluttajan suostumusta.

Ja BW;n tuotteet ovat melkoista kuraa, suurin osa jälleenmyyjistä vaihtaa nuo suoraan takuuseen tai purkaa kaupan ostajan niin halutessa koska tietävät mitä paskaa tuotteet ovat.
 
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.

Mikä tuote? Kysyn mielenkiinnosta kun aina Kärkkäisellä edes epämiellyttävän tuotteen vaihto/palautus/korjaus onnistunut mukisemati. Tästä ketjusta löytyy mun kehut case Pisla HTT Korpi kamiina ja Sievin maiharit jne.
 
turhaa kiukuttelua ja mesoamista taas

kärkkäisen info sivulla lukee mielestäni ihan selkeästi:

Toimita tuote aina merkin valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Liitä mukaan täytetty huoltoilmoitus.


#pläläpäläpälä#


Voit myös palauttaa viallisen tuotteen takuuaikana meille tutkittavaksi.



    • Kärkkäinen Web Oy
    • Palautukset
    • Ollilanojankatu 2
    • 84100 Ylivieska
  • Käytä Postilla sopimustunnusta 615471, Matkahuollolla sopimustunnusta 9506356.

Tästä voit tulostaa palautus ja takuukorjauslomakkeen: verkkokauppa_palautus_ja_takuukorjauslomake.pdf

Kärkkäinen katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen kauttamme korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.
 
Taas pukkaa uutta kampanjaa. BUYNOW koodi ei tällä hetkellä toimi, mutta tätä kautta (pitäisi) saada 24h sisällä alekoodi
1692782308422.png
T
 
Onko tässä ketjussa jotain erikoista, ettei tätä olisi voinut aloittaa Yleistä keskustelua hyvistä tarjouksista ketjussa?
Lähtökohtaisesti tämän ei ole tarkoitus olla keskustelua vain tarjouksista, vaan kaupan toimivuudesta yleensäkin ja lisänä voi noista "tarjouksista" eli kikoista keskustella
Amazonista on oma ketjunsa, niin ajattelin että tästäkin voisi olla hyvä olla

Tuossa toisessa ketjussa taas keskustellaan käytännössä suomalaisista kivijalka&verkkokauppa liikkeistä (joissa yleissääntönä ei aleja saa, mutta homma toimii): Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset.

Erityistä huomiota kauppa ansaitsee mielestäni siksi, että verkkokauppa on suorastaan surkea (oma mielipide, pahoittelut mikäli sivuston tekijä tai ylläpitäjä lukee tätä). Kyseisessä kaupassa on todella paljon ongelmia ja samaan aikaan usein päällekäisiä kampanjoita (jotka kaikki eivät ole edes näkyvissä) -> Mutta ongelmista tuleekin se sivuston suola ja tuolta saattaa saada todella kovia diilejä kun tietää mitä tekee. Esimerkiksi Samsung Watch 6 200euroon tai S23 ultra 900e + kaupanpäälle kuulokkeita, tabletti, rannekkeita, latureita mitä milloinkin.

Mutta mikäli tälle ketjulle ei ole/tule käyttöä, niin ylläpito yhdistänee sopivaksi näkemäänsä lankaan. Toistaiseksi on aika vähän ollut käyttöä, tai sitten suurimmat kikkailijat jakavat vinkkinsä eräällä toisella tekniikka-aiheisella foorumilla

Edit. Tässä esimerkki kaupan surkeudesta -nyt ei saa tilattua kelloa tai edes yhtään lisätarviketta koko kaupasta (siis laturia, suojakuorta yms.)
1692791222784.png
 
Viimeksi muokattu:
Gigantin verkkokauppa toimitukset kyllä jaksaa aina yllättää hitaudellaan. Maanantaina tilattu tavara on tänään vasta saatu pakattua ja siirretty odottamaan postikuljetusta. Sitten odotellaan montako päivää kestää, että paketti saadaan Suomeen asti. Lisäksi nykyään ei näköjään saa edes laskulla tilattua, jos toimitus tulee pakettiautomaattiin.

Powerista tilatessa tavara on noudettavissa automaatista kahdessa päivässä vaikka käsittääkseni molempien päävarasto on Ruotsissa? Toki se tuotesivuilla oli ilmaistuna, että 8pv vähintään menee, mutta lähinnä omaksi ilokseni valitan ja vertaan Powerin toimitusaikoihin.
 
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?

Ainakin yrityspuolella on ollut hyvinkin nopeaa ja tehokasta. Myös hyvää kommunikaatiota saatavuudesta ja nopeat vastausajat sähköpostiin.
 
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?
Yhden kerran olen tilannut. Piti olla varastossa, mutta lopulta soiton jälkeen selvisi, että saldo on tukkurin saldo. No, piti tulla "ensi viikolla". Ei tullut. Soitin vielä pari kertaa ja vajaan kahden kuukauden jälkeen peruin tilauksen.

Huonot kokemukset.
 
Yhden kerran olen tilannut. Piti olla varastossa, mutta lopulta soiton jälkeen selvisi, että saldo on tukkurin saldo. No, piti tulla "ensi viikolla". Ei tullut. Soitin vielä pari kertaa ja vajaan kahden kuukauden jälkeen peruin tilauksen.

Huonot kokemukset.
No helvetti, ei kuulosta lupaavalta...
 
turhaa kiukuttelua ja mesoamista taas

kärkkäisen info sivulla lukee mielestäni ihan selkeästi:
Jos vastasit näihin
Kyseessä siis tämä ja aspan mukaan hoida takuusi itse valmistajan kanssa....

, niin tuo linkki kannttaa postata kärkkäisen aspaan.

Tosin veikkaan että firma ihan itse tarkoituksellisesti ohjeistanut asiakaspalvelun toimimaan kuten toimii.

Periaatteessa kuluttajan pitäisi toimia myyjän ohjeiden mukaan, jos alkaa niitä syntyneitä kuluja kerjäämään takaisin.

Olisko ohje sitten se että kertoo aspalle linkaamastasi ohjeesta ja varmistaa että se onnistuu.
 
Myyjä ei voi antaa ohjeeksi "toimita maahantuojalle " jos kuluttaja ei siihen suostu vaan haluaa asioida vain myyjän kanssa. Eikä tuo toimita maahantuojalle voi olla peruste millä evätään kuluttajalle syntyneet kulut.

Joissain tapauksissa (itse asiassa aika usein) myös kuluttaja saa hoidettua asian nopeammin ja paremmin kun asioi suoraan maahantuojan kanssa ja jättää sen yhden välikäden pois. Mutta tuo ei saa olla kuluttajalle esitetty vaatimus takuun voimassaolosta.
 
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?
Ainakin kivijalkaliikkeestä on saanut hyvää palvelua ja tavaran muutamassa päivässä jos pitänyt tukkurilta asti tilata, liekkö sit verkkokauppa puoli huonommin hoidettu...
 
Verkkokauppa.comin toimitusajoista on kyllä pelkkää hyvää sanottavaa. Viimeiset kaksi tilausta ovat kuitenkin jo vähän yliluonnollisia. Tilaan tavaran perjantaina 22-23 aikaan (keskusvarastolta) niin on lauantaina noudettavissa Tampereella. Ei voi paljon enempää toivoa.
 
Langattomat nappikuulokkeet. Onko niissä palauttaessa millaiset arvonalemmat?
Kannattaa vilkaista onko erikseen mainittu ehdoissa. Toisissa paikoissa nuo on hygieniatuotteiksi luokiteltuja, jolloin ei ole palautusoikeutta ollenkaan, jos paketti on avattu.
 
Minkään liikkeen ei tarvitse ottaa avattuja nappikuulokkeita vastaan, elleivät halua. Ei ole väliä onko ostettu netistä vai ei. Tuo on ihan KKV:n linjaus, koska ne ovat hygieniatuotteet. Siksi kannattanee ostaa valmistajalta suoraan, jos ei ole sopivuudesta varma, kun nämä monesti tarjoavat palautusoikeuden.
 
Toimiiko kellään tuolta Members sovelluksesta nuo "exclusives" tarjoukset? Tällä hetkellä ainakin mikroa puoleen hintaan ja Jet 60 Turbo varsi-imuria 200€, mutta kun koittaa klikata, niin koittaa ensin mennä fi_exclusives -sivustolle, mutta sitten ohjaa tavalliselle etusivulle. Koittanut myös kirjautua sisään ensin.
 
Tuli ostettua multitronicista näyttö johon en ole tyytyväinen ja tekisi mieli laittaa palautukseen. multitronicin sivuilla kerrotaan " Asiakkaalla on myös oikeus avata tuotteen pakkaus, tutustua ohjekirjoihin sekä kokeilla tuotetta palautusoikeuttaan menettämättä. Palautusoikeus päättyy kun tuote otetaan käyttöön.". Jotain esimerkkejäkin tuohon listattu mutta näytöistä ei mitään. Onko kokemusta multitronicista/yleisesti miten noita syynätään näyttöjen kohdalla? kaikki muovit tuossa on paikallaan vielä yms. 1.5 työpäivää tuota on pöydällä katseltu ja koitettu saada kuvaa säädettyä sellaiseksi että viitsisi katsella.
 
kaikki muovit tuossa on paikallaan vielä yms. 1.5 työpäivää tuota on pöydällä katseltu ja koitettu saada kuvaa säädettyä sellaiseksi että viitsisi katsella.
Jos kaikki muovit on paikallaan, niin eiköhän ole fiksuinta vaan palauttaa tehdasasetukset näyttöön ja laittaa palautukseen. Asetuksista ei varmaankaan näe näytön/paneelin käyttötunteja? Se tulee ainoana mieleen, minkä perusteella Multitronic voisi väittää tuotteen otetuksi käyttöön.
 
Jos kaikki muovit on paikallaan, niin eiköhän ole fiksuinta vaan palauttaa tehdasasetukset näyttöön ja laittaa palautukseen. Asetuksista ei varmaankaan näe näytön/paneelin käyttötunteja? Se tulee ainoana mieleen, minkä perusteella Multitronic voisi väittää tuotteen otetuksi käyttöön.

Tätä mietin itsekin, toki eri asia jaksaako kukaan tuota tarkistaa. Jotain hämäriä muistikuvia jostain näyttiskeissistä missä oli biosista kaivettu käyttötunteja mutta aika nihilisti meininki olisi
 
Näytöissä on yleensä service menu tai vastaava enemmän tai vähemmän piilossa jossa noita tietoja yleensä näkee. Eri asia miten tarkasti katsovat niitä.
 
Eiköhän ne katso vaan että ei ole mitään jälkiä ja kaikki osat tallella ja ehjänä.
 
Myyjä ei voi antaa ohjeeksi "toimita maahantuojalle " jos kuluttaja ei siihen suostu vaan haluaa asioida vain myyjän kanssa. Eikä tuo toimita maahantuojalle voi olla peruste millä evätään kuluttajalle syntyneet kulut.

Joissain tapauksissa (itse asiassa aika usein) myös kuluttaja saa hoidettua asian nopeammin ja paremmin kun asioi suoraan maahantuojan kanssa ja jättää sen yhden välikäden pois. Mutta tuo ei saa olla kuluttajalle esitetty vaatimus takuun voimassaolosta.
Osa myyjistä ei myönnä lainkaan takuuta, ja sillä yrittävät pestä kädet muiden myöntämistä takuista ja niiden hoitamisesta. (Eli kertovat markkinoinnissa, ostopäätöstä tehdessä ja kuitissa asiasta)

Lakisääteiset vastuut myyjällä, ja jos myyjälle reklamoi myyjän vastuuseen / virheeseen vedoten ja myyjä alkaa ohjeistaan ja siitä syntyy kuluja kuluttajalle, niin ainakin ennen niitä sai sitten myyjältä kinuta. Mutta matka kulujen osalta jos tulee kinaa niin kannattaa tarkistaa ajantasaiset tulkinnat, ja toki heti kättelyssä jos myyjä käskee viemään paikkaa A ja siitä syntyisi huomattavia kuluja niin varmistaa että miten toimitaan, kuka maksaa.
 
Täytyy laittaa positiivinen kokemus verkkokaupasta.
Haimme puolison kanssa parit näppäimistöt + hiiri pakettia (dongle, 2.4ghz). Toimi molempien koneissa mutta joka päivä hiiri tai näppäimistö teki satunnaisia pätkimisiä.
Verkkis otti molemmat ilman paketteja takaisin ja saatiin vaihdella langallisiin.
Toinen samalla kertaa kun tuli ostettua kannettaviin lisämuistia ja 5 päivän jälkeen todettua ettei kannettava riitä (tuli pöytäkone) tässä etäopiskelussa niin kokeilin kepillä jäätä ja tarjosin 5pv käytössä ollutta keskusmuistia takaisin. (ddr so-dim)..

Mukisematta otti takaisin ja hyvittivät
 
Äh ja voih... Verkkokauppa.comilla on taas postittajat olleet "kahvitauolla" useamman päivän. Kolme päivää sitten tuli tilattua tavaraa ja toimitusaika-arvio oli pari päivää, tavaraa oli varastossa jne. Edelleen tilaus on vasta tilassa "käsittelyssä". Herättelin jo aavistuksen toiveita että olisi saanut viikonlopuksi näprättävää mutta kun ei ole vielä edes lähtenyt liikkeelle niin menee ensi viikkoon.

Sinänsä tuolla tilauksella ei ole kiire mutta kyllähän se joka kerta ärsyttää kun tavaraa on varastossa ja sitten tilaus on käsittelyssä monta päivää. Kyllähän se paketti sitten tulee parissa päivässä kun se joskus lähtee liikkeelle. Samaa vikaa tuntuu olevan nykyään aika monella kotimaisella verkkokaupalla, kestää monta päivää että paketti pääsee kuljetusliikkeen haltuun. Välillä tuntuu että noissa kaupoissa postitetaan noita lähetyksiä vain kerran viikossa tms.

Verrokkina Aliexpress-tilaus jonka tein eilen, tulee tuotteet ilmeisesti viitenä eri pakettina mutta noistakin kolmelle on jo nyt seurantakoodi olemassa ja niistä yksi on jo liikahtanut pari pykälää seurannassa. No, noilla rojuilla nyt kestää sen pari viikkoa joka tapauksessa...
 
Verkkokaupalla tuo vaihtelu postitusajoissa on kohtuullisen iso. Välillä pari päivää tilauksesta niin tavara noudettavissa, seuraavassa tilauksessa ei viiteen arkipäivään tapahdu tilaukselle yhtään mitään.

Yhtään ei pysty luottamaan kuinka nopeasti tilaus heiltä lähtee..
 
Verkkiksen osalta vaikuttaa eniten mielestäni missä heidän varastossaan tavara on. Jos se on palveluvarastossa, tulee aika liukkaasti, muuten keräily ottaa aikansa ja menee pari päivää ennen kuin saa seurantatunnuksen. Just tulossa yksi tilaus missä kaksi eri tuotetta, eri lähetyksinä näyttää tulevan. Toinen on tänään tulossa kotiin ja toista ei vielä ole saatu Postin hoteisiin.
 
Toimiiko kellään tuolta Members sovelluksesta nuo "exclusives" tarjoukset? Tällä hetkellä ainakin mikroa puoleen hintaan ja Jet 60 Turbo varsi-imuria 200€, mutta kun koittaa klikata, niin koittaa ensin mennä fi_exclusives -sivustolle, mutta sitten ohjaa tavalliselle etusivulle. Koittanut myös kirjautua sisään ensin.
Ei toimi, olen itsekin tuota varsi-imuria yrittänyt ostaa. Olen ollut sekä chatin että sähköposti kautta samsungiin yhteydessä mutta toistaiseksi tuloksetta.
 
Ei toimi, olen itsekin tuota varsi-imuria yrittänyt ostaa. Olen ollut sekä chatin että sähköposti kautta samsungiin yhteydessä mutta toistaiseksi tuloksetta.
Minulle vastasivat, että linkissä ollut teknisiä ongelmia joillakin asiakkailla. Ei kuitenkaan tullut vastausta ollaanko tuota korjaamassa millä aikataululla.
 
Teknisesti kauppa tosiaan toimii aika kömpelösti, välillä sivustolla näkyvät kampanjat toimii vähän miten sattuu yms.

Mutta itse tilaukset on tulleet asiallisesti ja ajallaan. Yksi kämmi kerran osunut omalle kohdalle. Laittoivat ylimääräisen näppäimistökuoren tabletille mukaan (en tilannut mitään tabletteihin liittyvääkään). Tiedusteltuani aspasta että haluavatko lähettää kuriirin noutamaan sen takaisin, totesivat että heidän kämmi ja voin pitää sen.
 
Onko tässä ketjussa jotain erikoista, ettei tätä olisi voinut aloittaa Yleistä keskustelua hyvistä tarjouksista ketjussa?

Vähän väliä tulee Samsungilta näitä Rewards-onnenpyöräkampanjoita, eli jos sellainen tulee ja siitä vaikka tässä ketjussa huudellaan mahd pian, niin ketjun seuraajat pääsee siihen osallistumaan heti alkumetreiltä.

35k pisteitä löytyy itseltä, ja olisi tarkoitus hankkia ainakin vara-akku tuohon Jet 75:een jossain välissä, tästäkin on välillä ollut alennuskampanjoita niin niistä huuteluun tämä ketju lienee myös erinomainen paikka, tuskin monellakaan on halukkuutta tuolla kuitenkaan jatkuvasti päivystää ja ne markkinointiviestitkin menee usein helposti ohi.

Samsung on viime vuosina kunnostautunut näissä kampanjoissa ja kaupanpäällisissä sen verran hyvin, että itse en ainakaan enää osta mitään Samsungin tuotteita normaalihinnalla, vaan yritän ajoittaa oston kampanjahetkeen.
 
Verkkikselle kehuja. Ostin läppärin ja oli valmistusvika. Tilasin osat ja korjasin itse. Muuten olisi notkunut maailmalla kuukausikaupalla. Ja verkkis maksoi osat ja postit. Läppärillä menty monta vuotta ilman ongelmia. Tämä on hyvää palvelua!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom