• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ostin DNA:lta Samsung Watch 6 Classicin jossa kuului kaupanpäälle Budz 2 kuulokkeet. Ensimmäisen kerran kuin laitoin kuulokkeista tiedon Samsungin kampanjasivuille niin hakemus hylättiin että osto ei ollut muka tapahtunut kampanjan aikana. Tein supporttiin uuden pyynnön jollekkin ruotsinkieliselle sivulle jossa se oli n.1½ viikkoa eikä mitään tapahtunut. Laitoin uuden pyynnön kuulokkeista normaalin kampanjasivun kautta ja pyyntö hyväksyttiin seuraavana päivänä jolloin tuli ilmoitus että tulen saamaan kuulokkeet. Ihme hommaa.
 
Ostin DNA:lta Samsung Watch 6 Classicin jossa kuului kaupanpäälle Budz 2 kuulokkeet. Ensimmäisen kerran kuin laitoin kuulokkeista tiedon Samsungin kampanjasivuille niin hakemus hylättiin että osto ei ollut muka tapahtunut kampanjan aikana. Tein supporttiin uuden pyynnön jollekkin ruotsinkieliselle sivulle jossa se oli n.1½ viikkoa eikä mitään tapahtunut. Laitoin uuden pyynnön kuulokkeista normaalin kampanjasivun kautta ja pyyntö hyväksyttiin seuraavana päivänä jolloin tuli ilmoitus että tulen saamaan kuulokkeet. Ihme hommaa.
S22 julkistamisen aikaan itsellä oli samaa ongelmaa. Ei millään meinannut hyväksyä hakemusta, mutta lopulta hyväksyi ja sieltä tuli sitten tuplana kuulokkeet:beye:
 
En tiedä ostanko juuri "vääriä" tuotteita, mutta tuntuu, että Verkkiksellä on nykyään joka toinen tuote "ei varastossa". Konsultit laskeneet parametrit alakanttiin kulukuuria varten :D? Samalla kun valikoimaa leikattu merkittävästi, ei tuolta ole enää tarpeen ostaa juuri mitään, kun kilpailijalta saa lähes aina halvemmalla ja siirtyivät myymään sitä mitä kaikki muutkin. Tilaus sisällä missä Logitechin ja Samsungin tuotteita, kaikissa saatavuus "ei tiedossa" jo toista viikkoa :rolleyes:
 
En tiedä ostanko juuri "vääriä" tuotteita, mutta tuntuu, että Verkkiksellä on nykyään joka toinen tuote "ei varastossa". Konsultit laskeneet parametrit alakanttiin kulukuuria varten :D? Samalla kun valikoimaa leikattu merkittävästi, ei tuolta ole enää tarpeen ostaa juuri mitään, kun kilpailijalta saa lähes aina halvemmalla ja siirtyivät myymään sitä mitä kaikki muutkin. Tilaus sisällä missä Logitechin ja Samsungin tuotteita, kaikissa saatavuus "ei tiedossa" jo toista viikkoa :rolleyes:
Samaan kiinnittänyt huomiota jo pidempään. Ei ole juuri mitään varastossa, mitä tuolta olisi ostamassa. Otetaan esimerkkinä 13" kannettavat kategoria, siellä on 131 tuotetta. Suodatat listaa niin, että vain heti lähetettävissä olevat on näkyvillä, niin jäljelle jää 54 tuotetta. Tuntuu sama toistuvan lähes kaikissa kategorioissa (ainakin niissä mistä itse olisin ollut ostamassa), aina vähintään puolet tippuu pois.
 
Samaan kiinnittänyt huomiota jo pidempään. Ei ole juuri mitään varastossa, mitä tuolta olisi ostamassa. Otetaan esimerkkinä 13" kannettavat kategoria, siellä on 131 tuotetta. Suodatat listaa niin, että vain heti lähetettävissä olevat on näkyvillä, niin jäljelle jää 54 tuotetta. Tuntuu sama toistuvan lähes kaikissa kategorioissa (ainakin niissä mistä itse olisin ollut ostamassa), aina vähintään puolet tippuu pois.
Tuntuu olevan vähän sama joka kaupassa. Sivut täynnä tavaraa, mutta kun tarkemmin katselee, niin varastossa heti lähetettävänä vaan ne paskimmat ja halvimmat tavarat.

Varmaan liian kallista pitää omassa varastossa tavaraa. Mutta samalla näin asiakkaana, niin sama se on sitten tilata suoraan ulkomailta tavaransa kun ne saa sieltä välillä nopeammin kuin kotimaiselta toimittajalta. Ja halvemmalla.
 
Tuntuu olevan vähän sama joka kaupassa. Sivut täynnä tavaraa, mutta kun tarkemmin katselee, niin varastossa heti lähetettävänä vaan ne paskimmat ja halvimmat tavarat.

Varmaan liian kallista pitää omassa varastossa tavaraa. Mutta samalla näin asiakkaana, niin sama se on sitten tilata suoraan ulkomailta tavaransa kun ne saa sieltä välillä nopeammin kuin kotimaiselta toimittajalta. Ja halvemmalla.
Kyllähän se varastoiminen on kallista kun sellainen tavara joka ei liiku, happanee hyllyyn ja muutenkin. Nykyään vaan noita eri tuotteita/malleja/nimikkeitäkin alkaa olla jo niin paljon keskiverto-tietokoneliikkeissäkin että kivijalkamyymälän pitäisi olla IKEA-kokoluokkaa että kaikkia mahtuisi edes pari kappaletta myymälään. Ja sitten jos joka ikistä variaatiota ei ole myynnissä niin heti on joku kyselemässä "eikö teillä olekaan tästä perspäristimestä sitä oliivinväristä v1.7-versiota" vaikka melkein kaikkia muita versioita onkin.
 
Kyllähän se varastoiminen on kallista kun sellainen tavara joka ei liiku, happanee hyllyyn ja muutenkin. Nykyään vaan noita eri tuotteita/malleja/nimikkeitäkin alkaa olla jo niin paljon keskiverto-tietokoneliikkeissäkin että kivijalkamyymälän pitäisi olla IKEA-kokoluokkaa että kaikkia mahtuisi edes pari kappaletta myymälään. Ja sitten jos joka ikistä variaatiota ei ole myynnissä niin heti on joku kyselemässä "eikö teillä olekaan tästä perspäristimestä sitä oliivinväristä v1.7-versiota" vaikka melkein kaikkia muita versioita onkin.

Jep. Vaihtoehdot kaupalle ovat oleellisesti seuraavat:
  1. Halvat hinnat ja rajallinen valikoima.
  2. Halvat hinnat ja rajallinen hyllyvalikoima, lisäksi tilaustuotteina laaja valikoima.
  3. Kalliit hinnat ja laaja hyllyvalikoima.
Kyllä mielestäni tuo vaihtoehto 2 on se järkevin kompromissi. En halua maksaa ylimääräistä siitä, että kauppias pitää vähemmän kysyttyjä tuotteita hyllyssä happanemassa. Lisäksi haluan välillä tilata muutakin kuin tuoteryhmän eniten myytyä vaihtoehtoa, joten vaihtoehto 1 ei myöskään ole mielekäs.
 
Jep. Vaihtoehdot kaupalle ovat oleellisesti seuraavat:
  1. Halvat hinnat ja rajallinen valikoima.
  2. Halvat hinnat ja rajallinen hyllyvalikoima, lisäksi tilaustuotteina laaja valikoima.
  3. Kalliit hinnat ja laaja hyllyvalikoima.
Kyllä mielestäni tuo vaihtoehto 2 on se järkevin kompromissi. En halua maksaa ylimääräistä siitä, että kauppias pitää vähemmän kysyttyjä tuotteita hyllyssä happanemassa. Lisäksi haluan välillä tilata muutakin kuin tuoteryhmän eniten myytyä vaihtoehtoa, joten vaihtoehto 1 ei myöskään ole mielekäs.

2. vaihtoehto olisi tosiaan aivan ok mutta esim verkkiksellä ei ole mitään takeita siitä milloin niitä tilaustuotteita saa, tai saako ollenkaan. Oli melkoinen rumba kun piti töihin tilata uusi läppäri ja kaikki speksit täyttävät (ei-peli) läppärit oli tilaustuotteita ja aina sellaisen tilatessa odottelet ensin sen luvatut pari viikkoa jonka jälkeen tilaus siirtyy "ei tiedetä milloin tulee" -tilaan ja siitä x ajan kuluttua tilaan "ei saada ikinä". Sitten toistat seuraavan koneen kohdalla, ja seuraavan. Toki tää ongelma ei varmaan rajoitu vain verkkikseen jos tukkurit jotain noiden saldojen kanssa puljaa mutta kuitenkin.
 
Kyllä taas saa Samsung sapen kiehumaan. Galaxy watchin tilauksessa tuli laitettua iPad menemään vaihdossa. Hyvitys uudenveroisesta ja toimivasta laitteesta oli toki olematon, mutta ajattelin että eipä sille ole käyttöä ja menee kätevästi tuossa pois, kun ei sille nyt käyttöä ole.

Tuosta watchin ostosta on jo yli kuukausi aikaa -mutta nyt tuli viesti, että Brightstar ei ole vastaanottanut laitetta. No ei varmaan Brightstar olekaan, koska laite piti lähettää Foxwaylle: Samsungilta tuli siis Foxwayn pussukka ja osoitelappu myös samaiseen paikkaan, Foxwaylle. UPS seurannan mukaan ollut perillä jo kuukauden -eli taas pitää ottaa yhteyttä tukeen.

Ei voi riittävästi toistaa miten huonosti Samsungin verkkokauppa toteutus kokonaisuutena voi toimia. Käytännössä siellä ei toimi kuin tavaran lähettäminen ja sekin välillä tökkii (myydään tavaraa jota ei ole varastossa, vaikka tilaushetkellä piti olla)

edit. Samsung selvittää asiaa kuulemma foxwaylta. Ei kyllä selvinnyt mikä tuollainen Brightstar on ja miten se kuvioon liittyi. Mitä flex kokemuksia olen kuullut, niin en pidättele hengitystä jotta Samsung hoitaisi asian
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä taas saa Samsung sapen kiehumaan. Galaxy watchin tilauksessa tuli laitettua iPad menemään vaihdossa. Hyvitys uudenveroisesta ja toimivasta laitteesta oli toki olematon, mutta ajattelin että eipä sille ole käyttöä ja menee kätevästi tuossa pois, kun ei sille nyt käyttöä ole.

Tuosta watchin ostosta on jo yli kuukausi aikaa -mutta nyt tuli viesti, että Brightstar ei ole vastaanottanut laitetta. No ei varmaan Brightstar olekaan, koska laite piti lähettää Foxwaylle: Samsungilta tuli siis Foxwayn pussukka ja osoitelappu myös samaiseen paikkaan, Foxwaylle. UPS seurannan mukaan ollut perillä jo kuukauden -eli taas pitää ottaa yhteyttä tukeen.

Ei voi riittävästi toistaa miten huonosti Samsungin verkkokauppa toteutus kokonaisuutena voi toimia. Käytännössä siellä ei toimi kuin tavaran lähettäminen ja sekin välillä tökkii (myydään tavaraa jota ei ole varastossa, vaikka tilaushetkellä piti olla)

edit. Samsung selvittää asiaa kuulemma foxwaylta. Ei kyllä selvinnyt mikä tuollainen Brightstar on ja miten se kuvioon liittyi. Mitä flex kokemuksia olen kuullut, niin en pidättele hengitystä jotta Samsung hoitaisi asian
Tuolta toiselta foorumilta kun olen lukenut näistä tapauksista niin sinun kannattaisi ollaa suoraan yhteydessä foxwaylle jos haluat että asia selviää. Ainakin noiden flexi sekoiluiden kanssa ovat saaneet hommat kuntoon kun ovat olleet foxwaylle yhteydessä kun se samsungin tuki ei jostain syystä saa mitään aikaan.
 
Tuolta toiselta foorumilta kun olen lukenut näistä tapauksista niin sinun kannattaisi ollaa suoraan yhteydessä foxwaylle jos haluat että asia selviää. Ainakin noiden flexi sekoiluiden kanssa ovat saaneet hommat kuntoon kun ovat olleet foxwaylle yhteydessä kun se samsungin tuki ei jostain syystä saa mitään aikaan.
Kiitos vinkistä. Ehkäpä niin, mutta samsung kertoi postissaan Brightstarin odottavan laitetta, joten eihän foxway voi sitä niille kuitata. Kunpa olisikin varmasti foxwayn töppäys, niin viestiä olisin laittanut suoraan sinne. Olen sillä asenteella nyt, että Samsung hoitakoon asiansa -jopa aspa käski pistää laskun pitoon ja olla maksamatta sitä. Tästä on jopa chat yhteenveto sähköpostissa, jonka aion välittää Klarnalle, kun kysely alkaa :)
Mutta toivottavasti saavat asian selvitettyä kuten lupasivat
 
Verkkiksen osalta vaikuttaa eniten mielestäni missä heidän varastossaan tavara on. Jos se on palveluvarastossa, tulee aika liukkaasti, muuten keräily ottaa aikansa ja menee pari päivää ennen kuin saa seurantatunnuksen. Just tulossa yksi tilaus missä kaksi eri tuotetta, eri lähetyksinä näyttää tulevan. Toinen on tänään tulossa kotiin ja toista ei vielä ole saatu Postin hoteisiin.

Vaikeaa on, tilaus tehty 2.9.2023, sisältää kaksi eri tuotetta. Toinen tuote tuli kotiinkuljetuksella 8.9.2023, toinen tuote ollut 5.9.2023 asti statuksella Lähetys ei ole vielä saapunut Postille. Puuttuvaa tuotetta on varastossa kyllä välittömästi, mutta lähetys ei ole ikinä päässyt vielä Postin lajittelukoneelle asti. Eli joko se on vielä varastolla tai mystisesti haihtunut ennen Postille saapumista. Laitoin nyt aspaan viestiä, että miten olisi, saisko jo maksetun tuotteen kohtapuoliin hyppysiin?

Edit: ja selvisi chatissa, että varastosaldovirhe. Tuotetta ei ollut -> rahat takaisin ja kympin lahjakortti.
 
Viimeksi muokattu:

Näin käy kun hinnat pusketaan alas, ja myyjän pitää saada palkkaa jostain.
 

Näin käy kun hinnat pusketaan alas, ja myyjän pitää saada palkkaa jostain.

Minusta menee ihan oikein, että tällaista avaimet käteen -tyyppistä palvelua haluava maksaa siitä ihan itse sen sijaan, että muut asiakkaat, jotka palvelua eivät tarvitse, maksaisivat siitä korkeampina tuotteiden hintoina.
 
Panssarilasi 70 euroa. Mikä panssarilasi maksaa 70 euroa, 179e hintaiseen puhelimeen? Jos joku mainitsee, että tuossa hinnassa on myös asennus, niin hinnaston mukaan kuuluu tuohon huolenpitopakettiin:

Huolenpitopalvelu - iPhone 36 kuukautta - Gigantti verkkokauppa

36kk:n huolenpito, joka on oikeasti 6kk:tta, eli jos vanhuksella on 6kk:n jälkeen ongelmia puhelimen kanssa, niin maksetaan taas lisää.

Edit: Linkissä iphonen "huolenpito", mutta hinta on täsmälleen sama. Netistä ei löydy muuta huolenpitoa puhelimelle, joka olisi samanhintainen.
 
Eikö tässä vaiheessa olisi kannattanut kysellä, että mitä ihmettä?

Ja eikö myyjällä ole mitään selkärankaa? Ei tulisi mieleenkään kusettaa jotain vanhusta tällä tavoin.
Ei ole minkäänlaista selkärankaa. Tuon takia en itsekään mielellään Gigantin myymälän puolella asioikaan kun aina saa vängätä niiden liimalettien kanssa että en tarvitse ylihintaista tuoteturvaa, en tarvitse tietoturvapakettia, en ole vaihtamassa puhelinliittymää enkä vakuutuksia, en ota tuohi-luottokorttia enkä mitään muutakaan mitä tyrkytetään. Onneksi Gigantin "tilaa ja nouda" toimii kohtalaisen hyvin.
 
Eikö tässä vaiheessa olisi kannattanut kysellä, että mitä ihmettä?

Ja eikö myyjällä ole mitään selkärankaa? Ei tulisi mieleenkään kusettaa jotain vanhusta tällä tavoin.

Aika pitkälti nämä hyppyritukat laskee ihmisten kiltteyden ja hyväntahtoisuuden varaan. Ei kehdata sanoa ei vaikka ei olisi mitään tarvetta myyjän jankuttamalle ja mainostamalle palvelulle. Sama kokemus Powerista. sukulaispariskunta, yli 70v-eläkeläisiä meni ostamaan älytelkkaria että näkee yle areenat, yuotubet ym. Powerissa oli Nokian telkkari tarjouksessa jonkun 300€. Olivat sitten ostaneet tonnin Samsungin kun myyjä oli jankannut ja jankannut aikansa että ei se Nokia ole hyvä että ostakaa tämä. Telkkarin asennuskin jonka olivat tilanneet samalla meni aikalailla päin pers... perjantaita. Asentaja oli nettiyhteyden ottanut telkkariin kännykästä... Ihmettelivät sitten kun yle areena lakkaa aina välillä toimimasta. ADSL-modeemi olisi ollut viiden metrin päässä. Kävin sitten kytkemässä telkkarin ethernet-kaapelilla niin alkoi yle areenakin toimimaan.

Olisin kyllä henkilökohtaisesti todennut tuossa vaiheessa myyjälle jos te ette suostu myymään 300€ telkkaria niin käyn hakemassa sen verkkokaupasta että pitäkää tunkkinne. Ainakaan tuossa Pirkkalan verkkokauppa.comissa ei tuputeta mitään ylimääräistä että siellä käy ihan mielellään.
 
oma suosikkini oli se, kun 2018 Gigantti ei sitten millään olisi myynyt Sony WH-CH700N Bluetooth kuulokkeita, ellen sitten ota jotain F-Securen turvaa mukaan.
no kysyin sitten että "millä tavalla minä olisin pahemmin vaarassa jos kävelen tästä pihalle ja haen luurit naapurin Powerista"
kumma kun ei tarvinnut tehdä F-Securen tilausta ja silti tuon jälkeen kuulokkeiden osto hoitui ongelmitta.
Ja ei! vaikka jätinkin sen elintärkeän virusturvan ottamatta, niin kuulokkeiden tai muunkaan kautta ei pöpö ole iskenyt puhelimeen eikä tietokoneeseen.
 
Kolmas kerros geeliä vaan tukkaan ja tuoteturvaa myymään ostamaan :p Voi olla että jossain ketjussa kerroin jo tapauksesta kun olin gigantissa telkkaria ostamassa... Keskihintaisia QLEDlejä ei ollut varastossa, mutta olisi ilmeisesti ilmestynyt kuin tyhjästä jos olisin ostanut jonkun kiinnipalamistakuun siinä samalla. Myyjällä oli toki taas vaihteeksi itsellä samanlainen tuote kotona käytössä (5k€) jota osasi suositella. Mietin ääneen että kuinkahan reilusti ne oikein maksaa gigantissa palkkaa. Edes Vehon myyjillä ei ole autotallissaan SL Roadsteria jos kävelee perus-A-mallista kotteroa ostamaan. Geelimies mutisi jotain ja häippäsi tauolle.

Niljakkaita ovat ja varmasti kova paine myydä turhaa extraa ihan pelkästään työpaikan pitämisen eteen. Jäävuoren huippu valitettavasti nämäkin, jotka päätyvät median reposteltaviksi tai edes tällaisen nörttiforumin ketjuun muiden luettaviksi.
 
Parasta näissä on kun kyseessä on aivan 100% varmuudella firman linja. Kuitenkin kun firma pääsee iltapaskaan, niin sitten voivotellaan ettei kuulu firman arvoihin ja työnnetään työntekijät bussin alle.
Kyllä! Usein unohtuu se inhimillinen tekijä taustalla. Nämä tämän otsikon ketjut ovat luoneet työkulttuurin jossa pärjätäkseen tulee kusettaa ja vetää vähän välistä. En usko että kukaan vetää geeliä päähän ja lähtee aamulla töihin tarkoituksenaan kusettaa. Myöskään en usko että yhtään työntekijää puolustetaan konsernin puolesta. Helpompi pyytää anteeksi ja pahoitella. Siltikään ei kauheasti löydy sääliä ketjun myyjiä kohtaan. Ehkä vika on omassa asenteessa. Kuitenkin sitä heikommassa asemassa olevaa väestöä on pistetty milloin myrkyllisiin kaivoksiin ja muihin paskahommiin ihan tyytyväisenä jo vuosisatoja.

e. tarkoitin otsikossa mainittuja ketjuja, en itse keskustelua
 
Viimeksi muokattu:
varmasti kova paine myydä turhaa extraa ihan pelkästään työpaikan pitämisen eteen.

Onhan näitä ollut julkisuudessa juurikin Gigantin osalta missä on saatu jopa monoa jos ei ole myyty tuoteturvia, kortteja yms mistä liike saa provikat.

Jos Giganttia käytän, ainoastaan nettikauppaa, myymälöissä on sen verran ärsyttävän tunkkainen fiilis heti kun astuu sisään. Sitkein tapaus oli 2017 kun ostin iPadin Tammiston Gigantista, maksoin sen siitä suoraan pankkikortilla ja jäbä tyrkyttää jotain maksukorttia varmaan vartin vielä sen jälkeen. :hammer:
 
Myyjällä oli toki taas vaihteeksi itsellä samanlainen tuote kotona käytössä (5k€) jota osasi suositella. Mietin ääneen että kuinkahan reilusti ne oikein maksaa gigantissa palkkaa. Edes Vehon myyjillä ei ole autotallissaan SL Roadsteria jos kävelee perus-A-mallista kotteroa ostamaan. Geelimies mutisi jotain ja häippäsi tauolle.

Hyvällä myyjällä, joka saa bonuksia jokaisesta lisäpalvelusta/liittymästä ja vähän kaikesta voi se verotettava kuukausitulo olla hyvin 4k-5k, sekä työntekijät saa alennusta jokaisesta ostoksestaan kohtalaisen hyvin, sekä sitten se että melko liukuvalla maksa-kun-jaksat tyylisellä osarilla voivat tuotteita ostella itselleen. Tavallisella gigantin myyjällä voi hyvinkin olla 5:n kiloeuron telkkari kotonaan.
 
Hyvällä myyjällä, joka saa bonuksia jokaisesta lisäpalvelusta/liittymästä ja vähän kaikesta voi se verotettava kuukausitulo olla hyvin 4k-5k, sekä työntekijät saa alennusta jokaisesta ostoksestaan kohtalaisen hyvin, sekä sitten se että melko liukuvalla maksa-kun-jaksat tyylisellä osarilla voivat tuotteita ostella itselleen. Tavallisella gigantin myyjällä voi hyvinkin olla 5:n kiloeuron telkkari kotonaan.

Elektroniikassa oli viimeksi katetta, kun käytettiin vielä markkoja.
 
Hyvällä myyjällä, joka saa bonuksia jokaisesta lisäpalvelusta/liittymästä ja vähän kaikesta voi se verotettava kuukausitulo olla hyvin 4k-5k, sekä työntekijät saa alennusta jokaisesta ostoksestaan kohtalaisen hyvin, sekä sitten se että melko liukuvalla maksa-kun-jaksat tyylisellä osarilla voivat tuotteita ostella itselleen. Tavallisella gigantin myyjällä voi hyvinkin olla 5:n kiloeuron telkkari kotonaan.
Joillakin Gigantin myyjillä on jopa kaikki kalliimman pään (parhaan provikan) myynnissä olevat mallit kotonaan, että on sitten saanut kunnolla vertailla, tai siltä se ainakin vaikuttaa kun aina löytyy joka tuotteesta se kalliimpi malli kotoa ja se on sitten niin maan perusteellisen hyvä ettei tosikaan... :D
 
Eri asia sitten että ostaako joku joka telkkareista jotain tietää sen 5k€ telkkarin kotiin vs. halvemman. Eikö erot jonkun 2k€ ja 5k€ telkkarin välillä ole aika pieniä jos laadusta puhutaan? Eikö noi kalliimmat versiot ole juuri niitä tyhmiä kuluttajia varten jotka ajattelevat että sen 2-3x kalliimman telkkarin on pakko myös olla 2-3x parempi? En tiedä, tuli vaan mieleen.
 
Sori en lukenut ketjua mutta;

siipan kannettava ollut nyt gigantin huollossa 7 viikkoa. Oli viallinen suoraan paketista, joten välittömästi huoltoon. Arvio aikataulusta oli tuolloin 2-4 viikkoa, joka ylittynyt roimasti. Millaisia oikeuksia kuluttajalla on tässä tilanteessa? Kyseinen kone oli alesta, joten rahat takaisin periaatteella samantasoista tavaraa ei voi saada.
 
Eri asia sitten että ostaako joku joka telkkareista jotain tietää sen 5k€ telkkarin kotiin vs. halvemman. Eikö erot jonkun 2k€ ja 5k€ telkkarin välillä ole aika pieniä jos laadusta puhutaan? Eikö noi kalliimmat versiot ole juuri niitä tyhmiä kuluttajia varten jotka ajattelevat että sen 2-3x kalliimman telkkarin on pakko myös olla 2-3x parempi? En tiedä, tuli vaan mieleen.
Nämä ketjut on toimineet jo niin kauan enne gigantin tuola suomeen, että siellä varmasti tiedetään tasan tarkkaan mihin asti rajoja voi venyttää. Ekonomina tekisi mieli puuttua tuohon hinta vs. tuotteesta saatu hyöty, mutta se ei ehkä aina ostohetkellä ole ihan kirkkaana mielessä. Jokainen negatiivinen julkinen palaute muuten auttaa korjaamaan tilannetta. Näitä seurataan. Kyllä noihin nimittäin reagoidaan konsernitasollakin, ainakin maakohtaisesti jonkin verran. En ole Elkjøp:lla töissä.
 
Pari huonoa kokemusta tässä kuukauden sisällä verkkokauppa.com:sta, niin pakkohan se on avautua ja kysyä kokemuksia. Turhautumista, mutta tästä tulee:

Tilasin reilu kuukausi sitten muutaman tuotteen joiden pakkaamisessa oli ilmeisesti haasteita, komponentti rikki. Reklamoin, lähettivät uudet, pakattu entistä huonommin, reklamoin sain tyydyttävän hyvityksen kaupasta. Jäi heikohko fiilis tästä.

Tilasin tiistaina pari tuotetta jälleen, ja nykypäivänä aina tietenkin toivoo että koska kilpailu on kovaa markkinoilla, tulisi verkkokauppojen loistaa myös toimitusajalla ... noh toisin kävi. Tuotteet ovat edelleen varattuna ja tilaus ei ole liikahtanut mihinkään.

Säästin ehkä 10e kun tilasin verkkokauppa.com:sta, mutta enpä säästä ens kerralla, menee boikottiin kyseinen liike ainakin itselläni.
 
Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com :lla näköjää takuu-asiat muuttuneet.
Oon ostanu näyttiksen käytettynä, henkilö X tilannut nimellään netistä.

" Kuittisi perusteella et ole ostanut tuotetta
meiltä vaan toiselta yksityiseltä henkilöltä.
Jos käytetty tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä, kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia.

Lisäksi olemme joutuneet kysymään sinulta lisätietoja, jotka ovat viivästyttäneet huoltotapauksen käsittelyyn ottamista.

Hoidamme kuitenkin takuuhuoltotapauksesi, koska se on sinulle paras ja nopein vaihtoehto "
 
Viimeksi muokattu:
Siis, kysyit kaupan purkamista vaikka et ole edes asiakas? :hammer:

Kohtuullisen ystävällistä, että viitsivät sen maahantuojalle/valmistajalle toimittaa. Mikä heillä nyt siis on muuttunut?
 
Siis, kysyit kaupan purkamista vaikka et ole edes asiakas? :hammer:

Kohtuullisen ystävällistä, että viitsivät sen maahantuojalle/valmistajalle toimittaa. Mikä heillä nyt siis on muuttunut?

Aiemmin siis ollut mahdollisuus kaupan purkuun, vaikka et olisi alkuperäinen ostaja, jos huollossa kestää yli 3-4vkoa.

Nyt teoriassa, mikäli joku vaikka ostaisi sinulle kortin lahjaksi omalla nimellään, on tuon kanssa setvimistä.

Tämä nyt vaan tietona muillekkin. :hammer::hammer::hammer:
 
2. vaihtoehto olisi tosiaan aivan ok mutta esim verkkiksellä ei ole mitään takeita siitä milloin niitä tilaustuotteita saa, tai saako ollenkaan. Oli melkoinen rumba kun piti töihin tilata uusi läppäri ja kaikki speksit täyttävät (ei-peli) läppärit oli tilaustuotteita ja aina sellaisen tilatessa odottelet ensin sen luvatut pari viikkoa jonka jälkeen tilaus siirtyy "ei tiedetä milloin tulee" -tilaan ja siitä x ajan kuluttua tilaan "ei saada ikinä". Sitten toistat seuraavan koneen kohdalla, ja seuraavan. Toki tää ongelma ei varmaan rajoitu vain verkkikseen jos tukkurit jotain noiden saldojen kanssa puljaa mutta kuitenkin.
Millaisia kokemuksia muilla on Verkkokaupan toimitusaikatuotteista? Jos tilaa tavaraa, jonka toimitusaika on 2-4 viikkoa, niin tuleeko tavara lopulta suunnilleen tässä ajassa vai päädytäänkö tuohon "ei saada ikinä"-ruutuun?
 
Millaisia kokemuksia muilla on Verkkokaupan toimitusaikatuotteista? Jos tilaa tavaraa, jonka toimitusaika on 2-4 viikkoa, niin tuleeko tavara lopulta suunnilleen tässä ajassa vai päädytäänkö tuohon "ei saada ikinä"-ruutuun?
Joskus mennyt pari kuukautta, joskus viikko. Se niin vaihtelee. Ei pysty mitään arviota heittämään. Se taitaa aika pitkälti riippua maahantuojasta ja niiden varastosta. Joskus tavaraa tulee, joskus ei.
 
Verkkokauppa.com :lla näköjää takuu-asiat muuttuneet.
Oon ostanu näyttiksen käytettynä, henkilö X tilannut nimellään netistä.

" Kuittisi perusteella et ole ostanut tuotetta
meiltä vaan toiselta yksityiseltä henkilöltä.
Jos käytetty tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä, kauppaan ei sovelleta kuluttajansuojalakia vaan kauppalakia.

Lisäksi olemme joutuneet kysymään sinulta lisätietoja, jotka ovat viivästyttäneet huoltotapauksen käsittelyyn ottamista.

Hoidamme kuitenkin takuuhuoltotapauksesi, koska se on sinulle paras ja nopein vaihtoehto "
En ihan varma meneekö tässä asioita sekaisin.

Jos olet ostanut joltain yksityiseltä näyttiksen, niin teidän välisessä kaupassa ei ole kuluttajansuojaa ja se ei kuulu verkkokauppa.comille.

Takuu on tuotekohtainen, ei asiakaskohtainen. Ymmärtääkseni tähän ei ole tullut muutoksia. Eli jos myyjä on myöntänyt takuun, niin en usko että sitä on eväämässä, vaikka tuote vaihtanut omistajaa.

Jos ns pienenä lisäaetuna tarjoaa rahojen palautamista, kaupanpurkua, niin en tuosta frimasta tiedä, mutta osa tarjoaa sitä omilleasiakkaille, ja lähinnä sillä maksutavalla millä tuote maksettu. Siis eriasia kuin takuu ehtojen mukainen palautus. Esim jos valmistajan takuuseen hyvitetään rahaa, niin se tulee valmistajan organisaation kautta.
 
En ihan varma meneekö tässä asioita sekaisin.

Jos olet ostanut joltain yksityiseltä näyttiksen, niin teidän välisessä kaupassa ei ole kuluttajansuojaa ja se ei kuulu verkkokauppa.comille.

Takuu on tuotekohtainen, ei asiakaskohtainen. Ymmärtääkseni tähän ei ole tullut muutoksia. Eli jos myyjä on myöntänyt takuun, niin en usko että sitä on eväämässä, vaikka tuote vaihtanut omistajaa.

Jos ns pienenä lisäaetuna tarjoaa rahojen palautamista, kaupanpurkua, niin en tuosta frimasta tiedä, mutta osa tarjoaa sitä omilleasiakkaille, ja lähinnä sillä maksutavalla millä tuote maksettu. Siis eriasia kuin takuu ehtojen mukainen palautus. Esim jos valmistajan takuuseen hyvitetään rahaa, niin se tulee valmistajan organisaation kautta.

Pari kaveria tästä asiasta huomautti mulle, että Verkkiksessä homma rokkaa, ja tarjoavat hyvitystä tuotteesta mikäli huolto sakkaa.

Mun tapauksessa, oon lähestynyt asiaa väärällä tavalla, kun sanamuotona olen käyttänyt juurikin tuota kaupan purkua.

Jokatapauksessa, omat kokemukset Verkkiksen huoltojen suhteen (2x emolevyssä ollut vikaa) on mennyt paremmin kuin hyvin.
Tässä tapauksessa omalla kohdalla ei asiakaspalvelija antanut vaihtoehtoista ratkaisua (kun olen puhunut kaupan purusta), vaikka tiedostaa, että tuo 3 viikkoa tulee menemään yli heittämällä.

Pitänee odotella tuo 4 viikkoa ja kysellä hyvitystä. Jatkossa myös pitää ostaa käytettynä Asusksen kortteja, ni voi tahnat ja padit itte ilman, että ei takuut raukea, ni ei tarvi olla tälläst aikaa ilman näyttistä :tup:
 
Pari kaveria tästä asiasta huomautti mulle, että Verkkiksessä homma rokkaa, ja tarjoavat hyvitystä tuotteesta mikäli huolto sakkaa.

Mun tapauksessa, oon lähestynyt asiaa väärällä tavalla, kun sanamuotona olen käyttänyt juurikin tuota kaupan purkua.

Jokatapauksessa, omat kokemukset Verkkiksen huoltojen suhteen (2x emolevyssä ollut vikaa) on mennyt paremmin kuin hyvin.
Tässä tapauksessa omalla kohdalla ei asiakaspalvelija antanut vaihtoehtoista ratkaisua (kun olen puhunut kaupan purusta), vaikka tiedostaa, että tuo 3 viikkoa tulee menemään yli heittämällä.

Pitänee odotella tuo 4 viikkoa ja kysellä hyvitystä. Jatkossa myös pitää ostaa käytettynä Asusksen kortteja, ni voi tahnat ja padit itte ilman, että ei takuut raukea, ni ei tarvi olla tälläst aikaa ilman näyttistä :tup:
MInulla ei ole loppukesältä kokomuspohjaista tietoa, historiallisesti ko firmalla reklamaatio/takuu käsittely on ollut aaltoilevaa, pitkään oli vähän huonossa maineessa, mutta viimevuosina paransi huomattavasti, asialliseksi, tai jopa ihan hyväksi.

Koska nyt on vähän haasteellisemmat ajat, niin sinun postaukset on tärkeitä, jos yhtiö alkaa heikentää jälkimarkkinointia, takuu / virhe käsittelyä, niin kuluttajalla arvokasta tietoa.
 
MInulla ei ole loppukesältä kokomuspohjaista tietoa, historiallisesti ko firmalla reklamaatio/takuu käsittely on ollut aaltoilevaa, pitkään oli vähän huonossa maineessa, mutta viimevuosina paransi huomattavasti, asialliseksi, tai jopa ihan hyväksi.

Koska nyt on vähän haasteellisemmat ajat, niin sinun postaukset on tärkeitä, jos yhtiö alkaa heikentää jälkimarkkinointia, takuu / virhe käsittelyä, niin kuluttajalla arvokasta tietoa.

Tässä kirjeenvaihdossa Verkkiksen kanssa nyt vaihtui asiakaspalvelija johonkin toiseen, ja tarjosi tässä vaiheessa 50€ ennen kuin edes näytönohjain heille palautunut, sillä huolto viivästynyt, ja tyytyväinen olen. :tup:
 
No kas, täällähän tuli sopiva lanka mihin jakaa kokemuksia Gigantin toiminnasta varoittavana esimerkkinä. Hankin Gigantista Candy Trio liesi/apk-yhdistelmän asennuksen kera ja asennushan meni sitten varsin mallikkaasti reisille. Vesiliitäntä oli jätetty löysälle ja hana auki, vuokralainen oli pitkään poissa ja vesi ehti valua 4 päivää ennen kuin hänen postia tuoneet vanhempansa kävivät asunnossa.

Nyt 2kk myöhemmin kiistävät vastuunsa lakimiehen välityksellä. Vetoavat siihen että asennuspöytäkirjan mukaan, mikä muuten toimitettiin minulle 2kk tapahtuneen jälkeen sähköpostilla, liitännät olisi todettu vuotaviksi ja että tämä olisi saatettu minulle tietoon jättämällä tyhjään asuntoon toinen kappale tästä asennuspöytäkirjasta. Vesivahinko olisi sitten heidän mukaansa syntynyt siten että "joku" on käynyt avaamassa hanan tyhjässä asunnossa, tämä on suureksi huvitukseksi ihan kirjattu heidän vastineessaan. Syytä kanssa tässä huomata että ne asiakkaan täytettäviksi tehdyt kohdat moisessa pöytäkirjassa oli täytetty puolestani ilmoittamatta mistään.

Asennuspöytäkirjasta käy ilmi että "liitännät todettu pitäviksi" on ruksittu kohtaan EI, josta sitten selite että apk:n osuus laitteesta on rikki eli liitoksen pitävyyttä ei ole voitu testata käynnistämällä pesuohjelmaa kuten yleensä tehdään. Tämä on nyt siis tulkittu hyvin mielenkiintoisella tavalla.

Tuo heidän väitteensä että asentaja on tiennyt vuotavasta liitoksesta nähdäkseni pahentaa Gigantin tilannetta, koska tällaisille väitteille missä "joku on käynyt avaamassa hanan" tulisi löytyä jonkinlaista näyttöä. Tuollaiset väitteet kaatuvat aika helposti. Todennäköisintä lienee että on kiireessä jäänyt vain hommat vinksalleen, mutta sen myöntäminen on gigantille nyt aivan liikaa.

Pari kuukautta tätä venkoilua nyt hoitaneena alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Gigantilla oli tietenkin alihankkija tässä hommissa jonka edustajan mukaan kaikki oli kohteesta lähtiessä kunnossa, tämä on ristiriidassa lakimiehen toimittaman vastineen kanssa mutta näitä puhelimitse hoidettuja asioita on paha todistaa.

Onko kokemusta kuluttajariitalautakunnan päätöksen kestosta? Asia on siellä vireillä mutta pidän noita väitteitä niin törkeinä että harkitsen kanteen jättämistä käräjäoikeuteen. Kämppä on kunnossa ja vuokralaisella taas katto pään päällä, haluaisin vain korvaukset mieluusti pian.
 
....

Onko kokemusta kuluttajariitalautakunnan päätöksen kestosta? Asia on siellä vireillä mutta pidän noita väitteitä niin törkeinä että harkitsen kanteen jättämistä käräjäoikeuteen. Kämppä on kunnossa ja vuokralaisella taas katto pään päällä, haluaisin vain korvaukset mieluusti pian.
Ensin tuli mieleen että vakuutusyhtiöt hoitelee riitelyn ja sopivat sitten kukan maksaa. Mutta ilmeisesti sinulla ja tai vuokralaisella ei ole vakuutusta ja omasta pussista makselitte.

Jos siellä gigantti,alihankkia osastolla kaivettu juristi mukaan, niin siellä ilmeisesti vähän palästytty, ja jos isot rahat kyseessä, niin selvitellä onko vakuutuksessa oikeusturva vakuutusta ja vähän kysästä apuja lakiavusta.

Jos tässä kyse lähinnä asennuspalvelun hinnasta, liitoksen korjaamisestam ja kohtuullisesta vesilaskusta, niin sitten vähän riippuu sen suuruudesta, niin voi mennä kuluttajaneuvojan kautta. vähemmän riskiä.
 
Ensin tuli mieleen että vakuutusyhtiöt hoitelee riitelyn ja sopivat sitten kukan maksaa. Mutta ilmeisesti sinulla ja tai vuokralaisella ei ole vakuutusta ja omasta pussista makselitte.

Jos siellä gigantti,alihankkia osastolla kaivettu juristi mukaan, niin siellä ilmeisesti vähän palästytty, ja jos isot rahat kyseessä, niin selvitellä onko vakuutuksessa oikeusturva vakuutusta ja vähän kysästä apuja lakiavusta.

Jos tässä kyse lähinnä asennuspalvelun hinnasta, liitoksen korjaamisestam ja kohtuullisesta vesilaskusta, niin sitten vähän riippuu sen suuruudesta, niin voi mennä kuluttajaneuvojan kautta. vähemmän riskiä.

Sekä oma että vuokralaisen vakuutusyhtiö pesivät kätensä asiasta heti koska syyllinen on helppo jäljittää asennukseen eikä vuokralaisella ole ollut osaa eikä arpaa aiheeseen. Oikeusturvavakuutus sentään korvaa oikeudenkäyntikuluja mikäli sinne asti päädytään, se korvauspäätös tehtiin välittömästi puhelimitse kun keissin IFille kertasin. Kyseessä on tuollainen 13k€ kulukasa.
 
Kyllä pääsi taas todistamaan röhkeyden huippua Giganttiin. Olin itse katselemassa reititintä, kun viereen ilmestyi vanhempi rouva myyjän kanssa. Asiakas kertoi tarvitsevansa läppäriään varten kaapelin, jolla saisi verkkokaapelin kiinnitettyä kun johto ei sovi suoraan. Hän näytti myyjälle läppäriä, jossa oli tämän näköinen ethernetpaikka: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http://i.imgur.com/ATCfpzZ.jpg?1. Myyjä totesi tähän, että joo tuo on noita uudenmallisia, noihin ei vanhat kaapelit käy. Vaihtoehdot on ostaa joko tämä 99€ maksava telakointisema(joka kuulema on kaikista paras vaihtoehto ja tosi kätevä) tai sitten tämä "edullinen" 65€ maksava pelkkä usb-ethernet sovitin. Tässä vaiheessa oli pakko mennä keskeyttämään ja kerroin itse rouvalle että kokeilepa painaa sitä läppärissäsi olevaa ethernetporttia vähän alaspäin niin johto menee kyllä suoraan ilman näitä hemmetin kalliita sovittimia. Myyjä mumisi jotain ja häipyi nopeasti paikalta.
Ehdin onneksi nähdä nimen ja laitoin palautetta menemään. On kyllä härskiä tämä touhu.
 
@Robbs Saattoihan tuossa olla, että myyjä oli yhtä kuistilla kuin asiakas itse (eipä noille myyjille taideta juuri mitään kouluttaa itse tuotteista, vaan jää harrastuneisuuden niskoille tuo), ja luuli nopealla tsekkauksella, ettei koneessa ole ethernet-paikkaa, ja siksi tarjosi adapteria/telakkaa.

@Ylin Kahmari Kannattaa tehdä KKV:n sivuilta löytyvällä reklamaatioapurilla reklamaatio Gigantille/asennusfirmalle tai vaikka molemmille, ja jos vastaus ei miellytä, niin sitten laitat yhteydenottopyynnön kuluttaja-asiamiehelle.
 
@Robbs Saattoihan tuossa olla, että myyjä oli yhtä kuistilla kuin asiakas itse (eipä noille myyjille taideta juuri mitään kouluttaa itse tuotteista, vaan jää harrastuneisuuden niskoille tuo), ja luuli nopealla tsekkauksella, ettei koneessa ole ethernet-paikkaa, ja siksi tarjosi adapteria/telakkaa.

No jos näin oli, niin olisi siellä ollut 16e maksava joku ihan perus usb-ethernet adateri myös. Ei tuommoinen vanha mummo tarvitse mitään 65€ maksavaa erikoismuunninta.
 
@Robbs Saattoihan tuossa olla, että myyjä oli yhtä kuistilla kuin asiakas itse (eipä noille myyjille taideta juuri mitään kouluttaa itse tuotteista), ja luuli nopealla tsekkauksella, ettei koneessa ole ethernet-paikkaa, ja siksi tarjosi adapteria/telakkaa.
Oli kuistilla tai ei, niin hakee sitten asiantuntevan kaverin saatika häviä mihkään.
Jokanen meistä voi erehtyä esim. yllämainitulla tavalla, niin voi myös sitä pahoitella, että ei ollut ihan hereillä ja thäts it tättärää.
 
No jos näin oli, niin olisi siellä ollut 16e maksava joku ihan perus usb-ethernet adateri myös. Ei tuommoinen vanha mummo tarvitse mitään 65€ maksavaa erikoismuunninta.
Meni ohi kokonaan tuo tarjotun ethernet-adapterin hinta, joten olihan tuo sitten ihan paskapuhetta.

Oli kuistilla tai ei, niin hakee sitten asiantuntevan kaverin saatika häviä mihkään.
Jokanen meistä voi erehtyä esim. yllämainitulla tavalla, niin voi myös sitä pahoitella, että ei ollut ihan hereillä ja thäts it tättärää.
Jos luulee tietävänsä mistä on kyse, niin ei kai siinä silloin osaa hakea apua, kun ei tiedä olevansa väärässä? Pahoitella toki olisi pitänyt ja myöntää oma virheensä.
 
Meni ohi kokonaan tuo tarjotun ethernet-adapterin hinta, joten olihan tuo sitten ihan paskapuhetta.


Jos luulee tietävänsä mistä on kyse, niin ei kai siinä silloin osaa hakea apua, kun ei tiedä olevansa väärässä? Pahoitella toki olisi pitänyt ja myöntää oma virheensä.
Niin, siis siinä vaiheessa hakea toveri ja pohdiskella yhdessä asiaa meneekö se piuha sinne vaiko ei, taikka sit huomatessaan, että tuli kämmi tehtyä niin pahoitella :D
 
@Ylin Kahmari Kannattaa tehdä KKV:n sivuilta löytyvällä reklamaatioapurilla reklamaatio Gigantille/asennusfirmalle tai vaikka molemmille, ja jos vastaus ei miellytä, niin sitten laitat yhteydenottopyynnön kuluttaja-asiamiehelle.

Tää kortti katsottu myös jo, kuluttajariitalautakunnalle tehty ratkaisupyyntö. KKV:n reklamaatioapuri on muuten erinomainen työkalu hyvän reklamaation koostamiseen.

Kuluttaja-asiamies ei yksittäistapauksiin ota kantaa. Tästä on Gigantin kanssa tullut nyt riita-asia koska kiistävät vaatimukseni.
 
Niin, siis siinä vaiheessa hakea toveri ja pohdiskella yhdessä asiaa meneekö se piuha sinne vaiko ei, taikka sit huomatessaan, että tuli kämmi tehtyä niin pahoitella :D
Edelleenkin, jos myyjä katsoi porttia ja luuli, että se on joku muu kuin ethernet-portti, miksi tämä kävisi hakemassa ketään muuta pohtimaan tilannetta? Pahoitella olisi tietysti pitänyt. Vähän sama kuin minä luulisin sanan "house" tarkoittavan vaikka apinaa, jos olisin tästä varma, en minä pyytäisi ketään kääntämään tuota sanaa minulle, vaan menisin sillä, että se tarkoittaa apinaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom