Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Luulisi tuossa tapauksessa ymmärtävän oman tilanteen ja ostanut pyöreät vaimennin tassut, olisi ollut aina suorassa. Helppohan nuo on tuosta pyöräyttää, vähän kallistaa konetta ja asentaa suoraan. Ei voi olla niin uusavutonta sakkia, että jos äiti ei ole laittanu vessapaperia rullan telineeseen jätät pyyhkimättä vaikka uusi rulla olisi käden ulottuvilla kaapissa.
 
Luulisi tuossa tapauksessa ymmärtävän oman tilanteen ja ostanut pyöreät vaimennin tassut, olisi ollut aina suorassa. Helppohan nuo on tuosta pyöräyttää, vähän kallistaa konetta ja asentaa suoraan. Ei voi olla niin uusavutonta sakkia, että jos äiti ei ole laittanu vessapaperia rullan telineeseen jätät pyyhkimättä vaikka uusi rulla olisi käden ulottuvilla kaapissa.


En halua tarttua baittiisi (don't feed the troll)...
Kyllähän nuo saa käännettyä ja semmoset pyöreet tassut kokemuksesta liukuu ja ja häiritsee pesukoneen DD toimintoa. Ei ole uusavutonta.
 
Hassusti mulla on ollut pesukone kohta 16 vuotta samalla paikalla kaadolla olevalla kaakelilattialla. Ei liu'u eikä liiku muutenkaan kun on tasapainotettu ja päällä on kuivausrumpu.

Eikä rumpua nyt herranjestas sentään millään kuormaliinoilla ole kiinnitetty vaan jalat lukitaan välisarjassa paikalleen.
 
Eikä rumpua nyt herranjestas sentään millään kuormaliinoilla ole kiinnitetty vaan jalat lukitaan välisarjassa paikalleen.

Eikä millään välisarjoilla ;)
En nyt muista tornin ikää, mutta ajoittunee välille 5-7 vuotta ja rummun jaloissa palat 2-puolista teippiä.

Edit: Tunnustan. Välisarja ostettu jossain välissä, mutta kun se ei ole mihinkään liikkunut, niin ei ole (vielä) asennettu.
 
En halua tarttua baittiisi (don't feed the troll)...
Kyllähän nuo saa käännettyä ja semmoset pyöreet tassut kokemuksesta liukuu ja ja häiritsee pesukoneen DD toimintoa. Ei ole uusavutonta.
Olen jättänyt välistä paljon pois, ja nyt tämänpäiväistä viesti tulvaa pintavilassut.

Toki jos on saanut jotenkin asentajan uudestaan tuleen, niin on toki harmillinen inhimillinen moka että pienet lätkän jääneet vinoon, silti sen verran pitäisi vilasta ennen poislähtöä, tarkistaa yleisilme, ettei niitä tarvi tulla korjaileen.

Tai sitten ovat olleet "asiakaslähtöisiä" ja asentaneet ne noin, että kuorma/rasitus jakaantuu paremmin lattialle, sama pyrkimys pienellä siirrolla vasemmalle, jossa samalla myös vapaa tila hitusen lisääntynyt kylpyhuoneessa.

No onneksi olet on aktiivinen läheinen ja pyöräytät nuo esteettisesti parempaan asentoon.

Seuraava tarvetta varten kannattaa vähän esiselvitellä alueen palvelutarjontaa, löytyykö tunthommilla vimpanpäälle sisäsiitiä asentajaa, joka niputtaa ikean, calasun ja gigantin kamat kitisemättä, ilman videopuheluilta ja nettilomakkeita. Tosin kannattaa sitten myös vakuttaa että maksuhalukkuutta on. Osa on sellaisia että heillä on varaa valita asiakkaat.
 
Samsung on jo jonkin aikaa myynyt tuotteita suoraan omasta verkkokaupastaan. Tavarat tulevat ilmeisesti Ruotsista ja toimitustapoina on ollut PostNord, DHL sekä Bring.

Tänne voisi keräillä kokemuksia yleisesti kaupasta, alennuskampanjoista (ja siitä, kun kampanjat toimivat väärin, kuten ostoskorissa tulee esimerkiksi ylimääräinen alennus) sekä takuuhommista.

Keskustelu näistä aiheista tuntuu käyvän hyvinkin runsaana aina Samsungin uusimpien tuotejulkaisujen yhteydessä. Mutta keskustelu on kyseisiä tuotteita koskevissa ketjuissa joka aikalailla parin viikon kuluttua hiljenevät ja olisi hyvä saada näitä yleiskokemuksia tänne yleisketjuun

Lahjakortit, alennuskoodit:
Sivustolla on pitkään (päivä on välillä ettei toimi ja seuraavana taas toimii) toiminut alennuskoodi BUYNOW. Sillä saa -10% alennuksen, mutta koodia ei voi yhdistää muihin alennuskoodeihin (alennuskampanjoiden kanssa tämä on toiminut, esimerkiksi osta watch 6 kello, saat buds kuulokkeet ilmaiseksi)

Mikäli asiakaspalvelusta saa esimerkiksi 50e alennuskoodin, täytyy ostoksen olla 55euroa minimissään. Jakavat välillä myös 80e alennuskoodeja. Alennuskoodeja tunnutaan kuitenkin jakavan mielivaltaisesti: Jotkut saavat niitä vain kyselemällä, olisiko jotakin alennusta saatavissa, vaikka tuotteessa olisi itsessään jo kova alennus (tyyliin s23 puhelin -300€). Joillekin alennuskoodeja jaetaan hyvityksenä, mikäli toimitus viivästyy. Mutta kuten sanottu, 50e alennuskoodilla ("lahjakortti") ei voi ostaa vaikkapa 39euron latausalustaa, vaan tilauksen loppusumman pitää olla yli 55euroa.

Samsung Reward pisteet:
1691672611287.png

Näitä voi saada joko Samsungin tapahtumista lahjana (arvonnoista kuten Samsung pyörä Members sovelluksessa) sekä tienata ostoksilla. Pisteitä tulee ostoksen arvosta 1%, eli jos ostat 850e arvoisen ostoksen (ostoksen loppusumma alennuskoodien jälkeen), saat 8,5€ (1000pistettä on 1euro) edestä Samsung pisteitä. Pisteet tulevat tilille käytettäväksi muistaakseni kuukauden kuluttua ostoksen tekemisestä. Maksaessa tilausta voi ostoksen loppusummasta enintään puolet maksaa pisteillä

Toimitusaika, palautukset ja hyvitykset:
Toimitusaika on vaihdellut 2vrk-1,5vk välillä. Palautus on toiminut joustavasti: Asiakaspalvelu haluaa, että heille ilmoitetaan kun palautus tehdään, mutta kokeilin myös sitä, että lähetin tuotteen takaisin ilmoittamatta (käyttäen tilauksessa mukana tullutta palautusosoitelappua) ja palautus meni onnistuneesti perille ja hyvitys tuli laskulle. Palautuksen käsittelyaika postitushetkestä n.1,5vko, jolloin ilmoitetaan että hyvitys tulee. Hyvitys on tullut perille parissa päivässä

Oma pisteytykseni kaupalle on 7+/10. Lyhyt arvio:
Yleensä nopeat toimitukset ja hyvä alennus+päälle alennuskoodi saavat tilaamaan. Kuitenkin huonosti toimiva sivusto (tuote voi olla saatavilla tai mahdoton tilata, jolloin joutuu kikkailemaan eri selaimilla tms), välillä ei pääse kirjautumaan sisään, ostoskorista voi kadota tuote kesken ostosten...
Plussa tulee siitä, että kauppaan voi antaa vaihdossa vanhan puhelimen, tabletin tai älykellon (itselläni tämä on toiminut hyvin, mutta hitaasti ja vaatii kuluttajalta hyvän pakkaamisen laitteellensa)
 
Viimeksi muokattu:
Silloin tällöin Samsung Members sovelluksessa on onnenpyörä josta myös voi voittaa nuita Rewards pisteitä. On tullut sitä aina pyöriteltyä kun se on ollut tuolla sovelluksessa näkyvillä. Taisin 80€:n edestä saada nuita pisteitä siitä uuden luurin ostoon eli aika hyvät bonukset siitäkin on irronnut
 
Silloin tällöin Samsung Members sovelluksessa on onnenpyörä josta myös voi voittaa nuita Rewards pisteitä. On tullut sitä aina pyöriteltyä kun se on ollut tuolla sovelluksessa näkyvillä. Taisin 80€:n edestä saada nuita pisteitä siitä uuden luurin ostoon eli aika hyvät bonukset siitäkin on irronnut
Sitä tuli itsekin pyöriteltyä päivittäin. Sain 100e sieltä kokonaisuutena sitten ulos, kun lopussa kuulin että sitä voi pyöritellä vielä useammalla Samsung puhelimella. Ehdin pari päivää pyöritellä myös talouden toisella Samsungilla, kunhan aktivoin sinne saman sama Samsung tili vain sisään

Samsung FLEX jäi muuten mainitsematta aloituksesta. Sillä puhelimen voi siis vuokrata, eli ottaa osamaksulla. Vaihtoehtona on tehdä 24kk määräaikainen vuokrasopimus(halvempi) tai sitten toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Noita toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia on osa käyttänyt siten, että on lähettänyt vanhan puhelimensa vaihdossa ja saanut siitä esimerkiksi 300e lisähyvityksen. Lisähyvityksen avulla vaikka vuoden ajan tuon uuden puhelimen käyttäminen on joissakin tapauksisa ollut merkittävästi edullisempaa (parhaassa tapauksessa 0e/kk)
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkös Gigantilla on se 50€ lahjakortti liittymän avaajalle/vaihtajalle? Vois hakea turhaa serriä jos tuo on vielä saatavilla.
 
Olkaa muuten tarkkana jos otatte vaikkapa hellan kuljetuksineen sekä asennuksineen. Erityisesti Gigantti on tunnettu ammattipiireissä siitä että on ollut hengenvaarallisia asennuksia kun ei tunneta vanhoja johdinvärejä. Jokusen asennuksen tiedän ihan kuvatodisteineen jossa esimerkiksi hellan maadoitus menty kytkemään vaiheeseen.

Muistakaa tsekkaa asentajan tiedot että firman tiedot löytyy sähköalan rekisteristä


Jos ei löydy niin pistäkää Tukesille tietoa asiasta. Sen verta villiksi ja oikeasti vaaralliseksi mennyt näiden touhu.
 
Gigantti ei taida asentaa itse yhtään mitään. Käyttää ulkopuolisia yrityksiä, kuten kaikki muutkin.
 
Gigantti ei taida asentaa itse yhtään mitään. Käyttää ulkopuolisia yrityksiä, kuten kaikki muutkin.
Onko tuo nyt kuinka oleellinen asia? Eiköhän se Gigantti vastaa siitä asennuksesta, jos se sieltä ostetaan? Alihankkija sitten vastaa Gigantille.
 
Onko tuo nyt kuinka oleellinen asia? Eiköhän se Gigantti vastaa siitä asennuksesta, jos se sieltä ostetaan? Alihankkija sitten vastaa Gigantille.

Gigantti, kuten Bauhauksella aikoinaan olin töissä (tästä ikuisuus aikaa) asentelin ilman lupia kiukaita ja sähkölaitteita ym. Perusteluna, kuka tahansa voi kytkeä, kunhan kysyy kohteelta ennen menoa tietoa ja saa pätevämmältä yleistyyppiset ohjeet (väri väriin, johto koloon ja ruuvi kii). Se että vastaako alihankkija asennuksesta, riippuu siitä kysyykö ja tajuaako asiakas yhtään mitää ja tuleeko asiakkaan tarkastaa kytkentä...

Eikä Gigantti ole yksin tässä asiassa vaan monet kodinkonepalveluliikket ja olen myös nähnyt useita kymmeniä pikku puljuja tmi toimivia ilman lupia tekemässä hommia plazassa ym. Vastauksena lupien puuttumisella, on perusteltuna "osaan kytkeä ja ei ole aikaisemminkaan syttyneet tuleen asennukset".
 
Se että vastaako alihankkija asennuksesta, riippuu siitä kysyykö ja tajuaako asiakas yhtään mitää ja tuleeko asiakkaan tarkastaa kytkentä...
No ihan varmasti se ei mene noin kuten kirjoitat, vaan kyllä se normaalisti menee niin, että keneltä palvelu ostetaan niin se vastaa. Ei se mene alihankkijan vastuulle ilman, että se asiakas tekee siitä alihankkijan kanssa erillisen sopimuksen. Vai kerrotaanko se asiakkaalle myyntitilanteessa ja se on selvästi kerrottu myyntiasiakirjoissa?

Minä ostin aikoinaan koneen Gigantista asennettuna. Jos olisi ollut reklamoitavaa, niin Gigantti siitä olisi vastannut, koska sieltä ostin enkä muualle sopimusta tehnyt.
 
Onko tuo nyt kuinka oleellinen asia? Eiköhän se Gigantti vastaa siitä asennuksesta, jos se sieltä ostetaan? Alihankkija sitten vastaa Gigantille.

" Erityisesti Gigantti on tunnettu ammattipiireissä siitä että on ollut hengenvaarallisia asennuksia kun ei tunneta vanhoja johdinvärejä. "

Onhan tuo mielestäni oleellinen asia. Jokaisella kylällä on oma sähkö/huoltofirma, joka asentelee kodinkoneita Gigantille. Lainauksessa on melkoinen yleistys. Samat firmat tekee muidenkin kodinkoneketjujen asennuksia. Itse soittamalla kodinkonehuoltoa paikalla tekemään asennukset, saat todennäköisesti samat kaverit tekemään ne joka tapauksessa.

Tilasin induktiotason ja asennus tuli postin kautta, joka oli ulkoistanut asennukset toiselle firmalle. Sain kyllä ihan paperit suoritetusta asennuksesta. Lieneekö sitten hengenvaaralliset asennukset? Tiedä sitten. Aikaisemman liesitason oli asentanut paikallinen sähkömies, ja tämä postin tyyppi sanoi, että se oli väärin kytketty.
 
" Erityisesti Gigantti on tunnettu ammattipiireissä siitä että on ollut hengenvaarallisia asennuksia kun ei tunneta vanhoja johdinvärejä. "

Onhan tuo mielestäni oleellinen asia. Jokaisella kylällä on oma sähkö/huoltofirma, joka asentelee kodinkoneita Gigantille. Lainauksessa on melkoinen yleistys. Samat firmat tekee muidenkin kodinkoneketjujen asennuksia. Itse soittamalla kodinkonehuoltoa paikalla tekemään asennukset, saat todennäköisesti samat kaverit tekemään ne joka tapauksessa.

Tilasin induktiotason ja asennus tuli postin kautta, joka oli ulkoistanut asennukset toiselle firmalle. Sain kyllä ihan paperit suoritetusta asennuksesta. Lieneekö sitten hengenvaaralliset asennukset? Tiedä sitten. Aikaisemman liesitason oli asentanut paikallinen sähkömies, ja tämä postin tyyppi sanoi, että se oli väärin kytketty.
Ja olikos tällä Postin tyypillä vähintään SFS 6002 käytynä ja vähintään S2 taso voimassa? Unohtamatta urakointilupia?
 
Viimeksi muokattu:
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.
 
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.
Epäilemättä tuollaisen kokemuksen jälkeen. Mikä tuote on kyseessä, tietää vähän selvitellä takuupolitiikkaa muualtakin?
 
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.

Ei ole kyllä ollenkaan linjassa omien kokemusten kanssa. Tasan kaksi reklamaatiota tehnyt viallisista tuotteista ja molemmilla kerroilla laitettiin enempiä kyselemättä ehjät tilalle samana päivänä. Kerran saldovirheen takia eivät pystyneet lähettämään tilausta ja tällöin ottivat yhteyttä että voitaisko tarjota jotain muuta tilalle ja sain kalliimman tuotteen tilalle ilman välirahaa.

Omat kokemukset tähän saakka siis 10+ asiakaspalvelusta, mutta eihän sitä tiedä onko alettu aiemmin niin asiakaslähtöistä toimintaa muuttamaan syystä tai toisesta.

Mitä tähän takuuohjeistukseen tulee, niin aspalle voi vastata että kuluttajalla on aina oikeus asioida myyjän kanssa virhe- ja takuuasioissa eikä ole velvollisuutta asioida suoraan valmistajan kanssa.
 
Jäi nyt epäselväksi et oliko tuote ostettu Kärkkäisen puolelta vai sieltä "kauppapaikan" kolmannelta osapuolelta verkkokaupasta?
 
Eipä tuollaisia korjata ikinä, palauta tuote ja osta muualta.

Mutta miten "valmiiksi viallinen" voi lähteä ehjänä palautukseen?
 
Vähän tuo tosiaan kuulostaa siltä että joku "kesähessu" on siellä noudattanut tiukasti jotain toimintaohjetta. Palautukseen vaan ja rahat muualle.
 
Eipä tuollaisia korjata ikinä, palauta tuote ja osta muualta.

Mutta miten "valmiiksi viallinen" voi lähteä ehjänä palautukseen?
Koska en voi palauttaa viallista vaan minun pitäisi alkaa valmistajan kanssa selvittämään asiaa. Tokihan lyön sen pakettiin takaisin ja ilmoitan että palautus koska ei soveltunut minun käyttöön.
 
Homma toimii bestwayn kanssa juurikin noin kuten tässä ohjeistettu kärkkäiseltä. Paska valmistaja, suosittelen välttämään.
 
Homma toimii bestwayn kanssa juurikin noin kuten tässä ohjeistettu kärkkäiseltä. Paska valmistaja, suosittelen välttämään.

No ei kyllä toimi ainakaan eräällä kilpailevalla jälleenmyyjällä näin. Vaan takuuosasto hoitaa reklamoinnin BW:lle.
 
Homma toimii bestwayn kanssa juurikin noin kuten tässä ohjeistettu kärkkäiseltä. Paska valmistaja, suosittelen välttämään.

Tuotteen myyjä ei voi siirtää takuuasioiden hoitoa maahantuojalle, huoltofirmalle yms ilman ostajan suostumusta. Jos kuluttaja haluaa että myyjä hoitaa takuuasian niin myyjän on se hoidettava.

Joissain tapauksissa saattaa kuluttajalle olla helpompaa ha järkevämpää jättää se myyjä pois välikätenä sähläämistä mutta niin ei voi toimia ilman kuluttajan suostumusta.

Ja BW;n tuotteet ovat melkoista kuraa, suurin osa jälleenmyyjistä vaihtaa nuo suoraan takuuseen tai purkaa kaupan ostajan niin halutessa koska tietävät mitä paskaa tuotteet ovat.
 
Kärkkäinen meni itsellä juuri boikottiin. Tilattu netistä tuote joka on valmiiksi viallinen niin heidän mukaan minun olisi pitäny jonkun kiinalaisen valmistajan kanssa selvittelemään 30euron tuotteen korjaus. Ihan varmaan joo. Lähtee ehjänä palautukseen ja rahat takaisin.

Mikä tuote? Kysyn mielenkiinnosta kun aina Kärkkäisellä edes epämiellyttävän tuotteen vaihto/palautus/korjaus onnistunut mukisemati. Tästä ketjusta löytyy mun kehut case Pisla HTT Korpi kamiina ja Sievin maiharit jne.
 
turhaa kiukuttelua ja mesoamista taas

kärkkäisen info sivulla lukee mielestäni ihan selkeästi:

Toimita tuote aina merkin valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Liitä mukaan täytetty huoltoilmoitus.


#pläläpäläpälä#


Voit myös palauttaa viallisen tuotteen takuuaikana meille tutkittavaksi.



    • Kärkkäinen Web Oy
    • Palautukset
    • Ollilanojankatu 2
    • 84100 Ylivieska
  • Käytä Postilla sopimustunnusta 615471, Matkahuollolla sopimustunnusta 9506356.

Tästä voit tulostaa palautus ja takuukorjauslomakkeen: verkkokauppa_palautus_ja_takuukorjauslomake.pdf

Kärkkäinen katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen kauttamme korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.
 
Taas pukkaa uutta kampanjaa. BUYNOW koodi ei tällä hetkellä toimi, mutta tätä kautta (pitäisi) saada 24h sisällä alekoodi
1692782308422.png
T
 
Onko tässä ketjussa jotain erikoista, ettei tätä olisi voinut aloittaa Yleistä keskustelua hyvistä tarjouksista ketjussa?
Lähtökohtaisesti tämän ei ole tarkoitus olla keskustelua vain tarjouksista, vaan kaupan toimivuudesta yleensäkin ja lisänä voi noista "tarjouksista" eli kikoista keskustella
Amazonista on oma ketjunsa, niin ajattelin että tästäkin voisi olla hyvä olla

Tuossa toisessa ketjussa taas keskustellaan käytännössä suomalaisista kivijalka&verkkokauppa liikkeistä (joissa yleissääntönä ei aleja saa, mutta homma toimii): Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset.

Erityistä huomiota kauppa ansaitsee mielestäni siksi, että verkkokauppa on suorastaan surkea (oma mielipide, pahoittelut mikäli sivuston tekijä tai ylläpitäjä lukee tätä). Kyseisessä kaupassa on todella paljon ongelmia ja samaan aikaan usein päällekäisiä kampanjoita (jotka kaikki eivät ole edes näkyvissä) -> Mutta ongelmista tuleekin se sivuston suola ja tuolta saattaa saada todella kovia diilejä kun tietää mitä tekee. Esimerkiksi Samsung Watch 6 200euroon tai S23 ultra 900e + kaupanpäälle kuulokkeita, tabletti, rannekkeita, latureita mitä milloinkin.

Mutta mikäli tälle ketjulle ei ole/tule käyttöä, niin ylläpito yhdistänee sopivaksi näkemäänsä lankaan. Toistaiseksi on aika vähän ollut käyttöä, tai sitten suurimmat kikkailijat jakavat vinkkinsä eräällä toisella tekniikka-aiheisella foorumilla

Edit. Tässä esimerkki kaupan surkeudesta -nyt ei saa tilattua kelloa tai edes yhtään lisätarviketta koko kaupasta (siis laturia, suojakuorta yms.)
1692791222784.png
 
Viimeksi muokattu:
Gigantin verkkokauppa toimitukset kyllä jaksaa aina yllättää hitaudellaan. Maanantaina tilattu tavara on tänään vasta saatu pakattua ja siirretty odottamaan postikuljetusta. Sitten odotellaan montako päivää kestää, että paketti saadaan Suomeen asti. Lisäksi nykyään ei näköjään saa edes laskulla tilattua, jos toimitus tulee pakettiautomaattiin.

Powerista tilatessa tavara on noudettavissa automaatista kahdessa päivässä vaikka käsittääkseni molempien päävarasto on Ruotsissa? Toki se tuotesivuilla oli ilmaistuna, että 8pv vähintään menee, mutta lähinnä omaksi ilokseni valitan ja vertaan Powerin toimitusaikoihin.
 
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?

Ainakin yrityspuolella on ollut hyvinkin nopeaa ja tehokasta. Myös hyvää kommunikaatiota saatavuudesta ja nopeat vastausajat sähköpostiin.
 
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?
Yhden kerran olen tilannut. Piti olla varastossa, mutta lopulta soiton jälkeen selvisi, että saldo on tukkurin saldo. No, piti tulla "ensi viikolla". Ei tullut. Soitin vielä pari kertaa ja vajaan kahden kuukauden jälkeen peruin tilauksen.

Huonot kokemukset.
 
Yhden kerran olen tilannut. Piti olla varastossa, mutta lopulta soiton jälkeen selvisi, että saldo on tukkurin saldo. No, piti tulla "ensi viikolla". Ei tullut. Soitin vielä pari kertaa ja vajaan kahden kuukauden jälkeen peruin tilauksen.

Huonot kokemukset.
No helvetti, ei kuulosta lupaavalta...
 
turhaa kiukuttelua ja mesoamista taas

kärkkäisen info sivulla lukee mielestäni ihan selkeästi:
Jos vastasit näihin
Kyseessä siis tämä ja aspan mukaan hoida takuusi itse valmistajan kanssa....

, niin tuo linkki kannttaa postata kärkkäisen aspaan.

Tosin veikkaan että firma ihan itse tarkoituksellisesti ohjeistanut asiakaspalvelun toimimaan kuten toimii.

Periaatteessa kuluttajan pitäisi toimia myyjän ohjeiden mukaan, jos alkaa niitä syntyneitä kuluja kerjäämään takaisin.

Olisko ohje sitten se että kertoo aspalle linkaamastasi ohjeesta ja varmistaa että se onnistuu.
 
Myyjä ei voi antaa ohjeeksi "toimita maahantuojalle " jos kuluttaja ei siihen suostu vaan haluaa asioida vain myyjän kanssa. Eikä tuo toimita maahantuojalle voi olla peruste millä evätään kuluttajalle syntyneet kulut.

Joissain tapauksissa (itse asiassa aika usein) myös kuluttaja saa hoidettua asian nopeammin ja paremmin kun asioi suoraan maahantuojan kanssa ja jättää sen yhden välikäden pois. Mutta tuo ei saa olla kuluttajalle esitetty vaatimus takuun voimassaolosta.
 
Tilasin Multitronicilta tuotteen, jota on "tukkurilla". Toimitusaika tukkurilta myyjälle on jotain 10+ arkipäivää ja sitten lähtee toimitukseen ostajalle päin, kunhan "ehditään purkaa". Onko muilla minkälaisia kokemuksia toimitulsen nopeuksista tuolta?
Ainakin kivijalkaliikkeestä on saanut hyvää palvelua ja tavaran muutamassa päivässä jos pitänyt tukkurilta asti tilata, liekkö sit verkkokauppa puoli huonommin hoidettu...
 
Verkkokauppa.comin toimitusajoista on kyllä pelkkää hyvää sanottavaa. Viimeiset kaksi tilausta ovat kuitenkin jo vähän yliluonnollisia. Tilaan tavaran perjantaina 22-23 aikaan (keskusvarastolta) niin on lauantaina noudettavissa Tampereella. Ei voi paljon enempää toivoa.
 
Langattomat nappikuulokkeet. Onko niissä palauttaessa millaiset arvonalemmat?
Kannattaa vilkaista onko erikseen mainittu ehdoissa. Toisissa paikoissa nuo on hygieniatuotteiksi luokiteltuja, jolloin ei ole palautusoikeutta ollenkaan, jos paketti on avattu.
 
Minkään liikkeen ei tarvitse ottaa avattuja nappikuulokkeita vastaan, elleivät halua. Ei ole väliä onko ostettu netistä vai ei. Tuo on ihan KKV:n linjaus, koska ne ovat hygieniatuotteet. Siksi kannattanee ostaa valmistajalta suoraan, jos ei ole sopivuudesta varma, kun nämä monesti tarjoavat palautusoikeuden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 410
Viestejä
4 887 859
Jäsenet
78 803
Uusin jäsen
DixieRebel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom