Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tuo onkin mielenkiintoinen keissi, jos tilaamaasi konetta ei ole edes olemassa, niin miten sellaisen voi myyjä toimittaa. Jos kuitenkin mallinumero täsmää saamaasi, niin virhe on tietysti selvä, mutta kenenkä päässä. Voi hyvin olla, että KKV suosittaa hinnanalennusta tai kaupanpurkua, jos tuollaista konetta ei siis ole edes olemassa samalta valmistajalta. Toki voihan KKV katsoa, että pitää saada toiselta valmistajalta samoilla spekseillä oleva kone.
Se jäi tuossa epäselväksi oliko ostettu kivijalasta, vai etämyynnistä.
Mutta jos kuvitellaan että ostettu verkkokaupasta, myyjä tarjonnut tietyntasoista laitetta, jossa suurinpiirtein ainoat asia mitkä oikein oli väri, EAN koodi, ja jokin krytpinen malli numero, eli asioita joilla ei ostopäätöksessä mitää merkitystä.

Suoraviivaisesti myyjä voi korjata virheen, aiemmin vaihtoehtona myös kaupanpurku.

Mutta jos asiakas oikeasti haluaa sen laitteen mitä oli ollut ostamassa, siihen hintaan mitä siitä maksoi. Niin aivan hiljattain julkisuudessakin muistuttettiin että myyjän tarjous, tilausvahvistus sitoo myyjää, ei myyjä voi peru kauppaa sillä perusteella että luvatun toimittaminen maksaakin enemmän. Tai että lupauksen sijaan tarjoaakin jotain halvempaa laitetta.

Myyjällä on kuitenkin jotain huolellisuus velvoitteita kertoa totuudenmukaisia tietoja.

Joo, myönnän että vähän provosoiva olen, mutta tavoitteeni on että ainakin isot toimijat vastaisivat siitä mitä myyvät.

Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa.

Onko myyjä jo korjannut tiedot sivuillaan, ota kopsut
 
Se jäi tuossa epäselväksi oliko ostettu kivijalasta, vai etämyynnistä.
Mutta jos kuvitellaan että ostettu verkkokaupasta, myyjä tarjonnut tietyntasoista laitetta, jossa suurinpiirtein ainoat asia mitkä oikein oli väri, EAN koodi, ja jokin krytpinen malli numero, eli asioita joilla ei ostopäätöksessä mitää merkitystä.

Suoraviivaisesti myyjä voi korjata virheen, aiemmin vaihtoehtona myös kaupanpurku.

Mutta jos asiakas oikeasti haluaa sen laitteen mitä oli ollut ostamassa, siihen hintaan mitä siitä maksoi. Niin aivan hiljattain julkisuudessakin muistuttettiin että myyjän tarjous, tilausvahvistus sitoo myyjää, ei myyjä voi peru kauppaa sillä perusteella että luvatun toimittaminen maksaakin enemmän. Tai että lupauksen sijaan tarjoaakin jotain halvempaa laitetta.

Myyjällä on kuitenkin jotain huolellisuus velvoitteita kertoa totuudenmukaisia tietoja.

Joo, myönnän että vähän provosoiva olen, mutta tavoitteeni on että ainakin isot toimijat vastaisivat siitä mitä myyvät.



Onko myyjä jo korjannut tiedot sivuillaan, ota kopsut
Screen capturet, print pdf:t ja ruutuvideokaappaukset otettu. Gigantin verkkokaupasta oli hankittu - vielä "yritysluokan" kone. Eivät vieläkään ole korjanneet sivuston tietoja vaikka viime torstaina infosin niitä.
 
Screen capturet, print pdf:t ja ruutuvideokaappaukset otettu. G
Hyvää työtä.
Eivät vieläkään ole korjanneet sivuston tietoja vaikka viime torstaina infosin niitä.
Mutu maalikko mielikuva että kuluttaja linjauksissa on välillä korostettu nettisivujen luennetta, sitä että virheet voi korjata nopeasti, vs printti markkinointi, eli jos jatketaan tietoisesti virheellistä markkinointi vaikka virhe tiedetään, niin ei se ainakaan myyjän asemaa paranna. Tulee mieleen että myyjä on jatkanut sitä pidempään, win10 kone, niin tuskin olit ensimmäinen joka sen osti.

Edit:
BT versio vähän pienempi, onko siinä kuitenkaan mitään puutetta luvatuissa profiileissa ?
WIN 10, sen tuki ilmeisesti on, mutta esiasennettuna 11
Selffie kameran resoluutio, se paperilla varmaan selkeä, mutta onko ns laatueroa luvatusta.
Tuo muisti , jos nyt oikein ymmärsin niin määrä oikea, mutta luvattu vaihdettavilla, jos itse valitsisin 8GB mallin, niin osassa käyttötarkoitusta olisi erityisen kiinnostava asia on se onko juotettu vai ei, siis se että saa lisättyä/päivitettyä, kilpailee hinnan kanssa joissa isot muistit vakiona.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä kone kyseessä tuolla Gigantin valikoimissa? Vois ihmetellä itsekin.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä kone kyseessä tuolla Gigantin valikoimissa? Vois ihmetellä itsekin.

Se on tuo halppis, tarkoitus oli saada ihan jees kone kouluhommiin jonka saisi halvalla upgradattua vähintään 16gb:n koneeksi: Acer TravelMate P214-53-569A 14" kannettava - Gigantti verkkokauppa

Oikeat datat (joita Gigantin junnu ei omien sanojensa mukaan pystynyt löytämään):

Tussa on tota laadukastaa copy-paste meininkiä kun ominaisuus kuvauksessa on "Ergonominen ja taustavalaistu näppäimistö tekee kirjoittamisesta mukavaa." sitten ottaa "katso tekniset tiedot" -> "kaikki tekniset tiedot" ja löytyy "Taustavalaistu näppäimistö : Ei". Vähän on tota Acerin omaa mokaa myös tuossa. Ei siinä micro SD -slottia ole, siinä on SD slotti (ohjeissa, datasheetissä smartCard reader slot).

Muokkaus:
Vielä ne erot joita olen onnistunut bongaamaan:
  • Bluetooth 5.1 vs. 5.0
  • 1x8gb vs. 2x4gb
  • kamera 1080p vs 720p
  • win 10 pro vs win 11 pro (itsellä vanha legit Adobe CS6 Production Premium lisenssi jonka pitäisi toimia paremmin 10:ssä joten tuolla on väliä).
Ilmoittakaa jos bongaatte muuta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Bluetooth 5.1 vs. 5.0
  • 1x8gb vs. 2x4gb
  • kamera 1080p vs 720p
  • win 10 pro vs win 11 pro (itsellä vanha legit Adobe CS6 Production Premium lisenssi jonka pitäisi toimia paremmin 10:ssä joten tuolla on väliä).
Ilmoittakaa jos bongaatte muuta.
Nyt siellä lukee että 8GB ram yksi vapaa paikka, max 32GB.

BT ero, mitä se käytännössä
 
Tuntuu tosiaan olevan aika paljon virheitä näiden Giganttien sun muiden tuotesivuilla. Ne kun copy/pastetaan jostain vaan yleensä jonkun toimesta joka ei hirveästi tiedä itse tuotteesta yhtään mitään.
 
Speksit tulee varmaan rajapintoja pitkin tukkurilta tai jostain Icecat tyyppisestä palvelusta, ei niitä kukaan erikseen oikolue.
 
Kummallista sähläystä jälleen Gigantilta.

Tilasin ja maksoin etukäteen tämän tarjousnäytön torstaina noudettavaksi liikkeestä, kun eivät postitse halunneet lähettää, ja perjantaina tuli ilmoitus että voi tulla noutelemaan. Eilen maanataina saavuin sitten hakemaan ja 20 minuutin odottelun sekä kolmen työntekijän ihmettelyn jälkeen ilmoitetaan että minun näyttöä ei löydy eikä sitä ole missään Gigantin myymälässä saattikka keskusvarastossa. No, loppu hyvin kaikki hyvin sillä antoivat kuitenkin tilalle Asuksen VG27AQ:n joka on about vastaava kuin tuo Acer, lievästi kusetettu olo tuli kuitenkin sillä OVH myyntihintahan tuolla Asuksella on alempi kuin Acerilla sekä mallikin on vanhempi.

Rehellinen varastosaldomoka johtuen isosta tilausmäärästä, vaiko joku varastoukko pölli minun näytön itselleen, mene ja tiedä.
 
Eihän se sitten ole vastaava jos vanhempi huonompi ja halvempi. Pyydä satku hyvitystä tai sitten se alkuperäinen näyttö.

No joo, satasen hyvitys tuli periaatteessa jo siitä että tuo Asus on 299 hintanen ja sain sen tilalle tosiaan samaan 199 hintaan kuin Acer. Enkä nyt viitsinyt tyhjinkään käsin lähteä kun piti vähemmän kauemmas ajella kun ei lähi Gigantista tuota tilattua näyttöä saanut.
 
Päivitystä Gigantti-tapaukseen:
Vieläkin konetta myydään väärillä tiedoilla. Käyttis, taustavalauistu näppis jne. vieläkin väärin (mukaanlukien tuotekuvat). Ainoa asia joka on muutettu on web kameran reso joka on nyt lähempänä totuutta (720p vaikka käytänössä erettoelukyky on jotain 240p luokkaa maksimissa).

Tarjosivat viikon etsinnän jälkeen ehdottavat tilalle Lenovo ThinkPad L14 Gen2 14" kannettava i5/8/256 GB (musta) -konetta - tosin pyytävät väliin 300€ lisää. Eli Gigantti tässä vaiheessa virheiden jälkeen, on valmis vaihtamaan 800€ käteistä koneeseen jota myytiin jokunen kuukausi sitten 934€ hintaan. Eli eivät näemmä ole valmiita maksamaan virheistään penniäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ihan ymmärrä, että miksi Gigantin pitäisi maksaa virheestään yhtään mitenkään? He ovat tarjonneet vaihtoehtoa, joka on reilu. Se, että tuotetta on myyty jossain erikoistarjouksessa muutaman viikon ajan halvemmalla, ei liity tähän mitenkään.

En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
 
Mä en ihan ymmärrä, että miksi Gigantin pitäisi maksaa virheestään yhtään mitenkään? He ovat tarjonneet vaihtoehtoa, joka on reilu. Se, että tuotetta on myyty jossain erikoistarjouksessa muutaman viikon ajan halvemmalla, ei liity tähän mitenkään.

En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
Kuinka tuo vaihtoehto on reilu? 800€ käteistä koneesta jolla on samat tavarat sisällä kuin luvatussa 500€ koneessa? Pointti tarjoushinnasta on että siitä voi hahmottaa tuon tuotteen sisäänostohintaa eli siitä saa selville onko Gigantti valmiina tulemaan oikeasti vastaan missään (eli minun kulut vs. Gigantin kulut).

Gigantin tulisi maksaa virheistään koska ne ulkoistavat omaa vastuuta kuluttajille. Lisäksi jos joutuisivat maksamaan virheistään, heillä olisi suurempaa kannustetta pitää tiedot myytävistä tavaroista paikkaansapitävinä. Kyseistä konetta myydään vieläkin väärillä tiedoilla (vaikka huomenna täyttyy 2 viikkoa siitä kun ilmoitin heille virheistä), eli voidaan olettaa että kyse on muustakin kuin yksinkertaisesta virheestä.

Konetta en ole palauttanut koska tarvitsen kannettavaa koko ajan ja omasta mielestäni jos yritys ei 2 viikossa viitsi korjata vääriä tietoja, niin niiden tulisi toimittaa minulle kone joka vastaa vähintään sitä mitä ne vielä ilmoittavat myyvänsä (tai hyvitää+korjata puutteet hyväksyttävällä tavalla).
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ihan ymmärrä, että miksi Gigantin pitäisi maksaa virheestään yhtään mitenkään? He ovat tarjonneet vaihtoehtoa, joka on reilu. Se, että tuotetta on myyty jossain erikoistarjouksessa muutaman viikon ajan halvemmalla, ei liity tähän mitenkään.

En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
Tuossa varmaan kommentoit sitä että Giganttin tarjosi asiakkaalle tietyn laista tietokonetta, mutta toimitti tietokoneen jonka ominaisuudet oli oleellisesti heikompia.

Gigantti ei korjaa virhettä, vaan haluaa lisää rahaa jotta toimittaisi sellaisen mitä alunperin luvattu.


En myöskään ihan ymmärrä, mikset palauta konetta koska ilmeisesti tässä on vielä palautusoikeutta jäljellä ja osta jostain muualta?
Ymmärsin että gigantti ei ole valmis riittävästi hyvittämään asiakkaalle.

Lisäksi tässä myös kyse myös siitä että Gigantti samaan aikaa markkinoi laitetta niillä tiedoilla joita se ei pystynyt hänelle toimittaan. Eli haisee ihan tarkoitukselliselta, ja lasketaan sen varaan että suurin osa nielee puutteet, ja lopuille sitten vain ilmoitetaan sori.


Virheitä sattuu ja virheet korjataan, mutta jos tehdään tahallaan virheitä, eikä korjata/vastata virheistä, niin sellaiset kauppiaat pitää siivota pois.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
Lainaus unohtu, tai privaatti viesti lipsahti julkiseen ketjuun :)

No kommenttisi varmaan tarkoitettu nimimerkkille "Mies puun takana", puolustan häntä sen takia että on hienoa että joku jaksaa taistella virheellistä markkinointia vastaan, hän tekee työtä sen puolesta että markkinoilta poistuisi kauppiaat jotka kilpailee värillä tiedoilla, jotka ei myy sitä mitä lupaavat. Jotta ne kauppiaat pärjäisi jotka myyvät sitä mitä lupaavat.

Hiljan oli uutispuolella viraston konahdus siitä että jos myyjä lupaa johonkin hintaan jotain, niin se sitoo myyjää, eikä se voi perua kauppaa vain sen takia että kate ei tyydytä.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
No hallaa itselleen ei käytännössä tee, sillä 50pv palautusaika Gigantissa mahdollistaa palautuksen sujuvasti, mutta itsekin olisin vain palauttanut koneen, siellähän oli sitä paitsi paljon parempikin kone samaan hintaan tarjouksessa?


Tuo oli 499e, alumiinirunko, 100% sRGB-näyttö yms.
 
Tuotetiedoissa voi olla joskus virheitä, tämä on ikävää, mutta ei se velvoita myyjää maksamasn sulle yhtään mitään. Olisit vasn suoraan palauttanut koneen ja rahat takaisin ja ostanut oikeanlaisen tilalle vaikka jostain muualta. Sen sijaan teet nyt itse jatkuvaa hallaa tälle keissille, koska olet ottanut koneen käyttöön jatkat käyttöä edelleen.
En ole vaatimassa että maksettaisiin yhtään mitään, vaan vaadin että saan sen sitä mitä on tilattu ja sovittuna aikana.
 
No hallaa itselleen ei käytännössä tee, sillä 50pv palautusaika Gigantissa mahdollistaa palautuksen sujuvasti, mutta itsekin olisin vain palauttanut koneen, siellähän oli sitä paitsi paljon parempikin kone samaan hintaan tarjouksessa?


Tuo oli 499e, alumiinirunko, 100% sRGB-näyttö yms.
Juu, mutta win home vs pro, juotettu muisti (8gb max?) vs 2 RAM-paikkaa 32gb max määrällä. Parempia löytyisi paljon jos on valmis elämään rajoitetuilla muisti-upgradauksilla (ja helppoa on varmasti löytää koneita jos ei ole aikakriittistä tarvetta).
 
Viimeksi muokattu:
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
 
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
Toivottavasti ei maksa. Siis jos tuotteessa ei ole mitään vikaa. Oikea ihanneasiakas tuommoinen yrityksen kannalta... meinaatko että tuollainen kuukauden käytössä ollut voidaan myydä enää uudelleen uutena ja täydellä hinnalla?
 
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
Maksaa, jos tuote on uutta vastaavassa kunnossa.

Jos rupeat tekemään tuota useamman kerran niin varmaan jossain välissä lopettavat palautuksien hyväksymisen sinun osaltasi (pl. mitä laki vaatii). Tai sitten rupeavat laskemaan arvon alentumisen hyvin tarkasti ja vaatimaan sitä sinulta.
 
Nämä "liian hyvät palautusehdot" nostavat pitkällä tähtäimellä kuluttajan maksamaa hintaa.. Kun joudutaan täyteen hintaan ottamaan takaisin myyntikelvotonta (ainakaan täyteen hintaan) tavaraa pitää se menetetty kate ottaa muualta. Käytännössä näkyy kaikkien maksamissa hinnoissa pitkässä juoksussa.
 
Maksaako verkkokauppa.com kokonaisuudessaan ostohinnan takaisin jos ostaa sieltä ison tv:n, testaa ja palauttaa 32 päivän sisällä? Palautusehtoihin on ujuettu lause "Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön." Kellään omakohtaisia kokemuksia?
Verkkokauppa.com:lla on poikkeuksia tiettyjen tuotteiden kohdilla, muistaakseni tietyn kokoisissa TV:issä on jotain speciaalia. Jos jotakin OLED -töllöä pidät kuukauden, uskoisin että siitä voi vetää aika kovan arvonalentumisen.
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
Tuttu juttu. Sähköpostia perään niin laittavat tulemaan tai antavat selvityksen mikä kestää. Toimitusaikoihin ei tuon liikkeen kanssa voi luottaa, mutta muuten itsellä on homma toiminut siellä. Ennemmin siis jimms tai datatronic jos nopeasti haluaa. Hinnan perässä vaan välillä sortuu multitroniciin...
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
Rantaruottalaisilla kestää yleensä toimitus. Jostain syystä.
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
Hetki sitten tilitin samasta aiheesta. Piti tulla parissa päivässä, ei tullut lähes kahteen kuukauteen. Välissä soitin ja lupasivat nopeaa toimitusta. No, ei mitään tapahtunut.

Lopulta kävin perumassa tilauksen, eikä pahoittelujakaan kuulunut. En ole tilaamassa ihan hetkeen tuolta mitään.
 
Nämä "liian hyvät palautusehdot" nostavat pitkällä tähtäimellä kuluttajan maksamaa hintaa.. Kun joudutaan täyteen hintaan ottamaan takaisin myyntikelvotonta (ainakaan täyteen hintaan) tavaraa pitää se menetetty kate ottaa muualta. Käytännössä näkyy kaikkien maksamissa hinnoissa pitkässä juoksussa.
En allekirjoita.
- Palautusoikeudella allennetaan kuluttaja ostokynnystä -> myydään enemmän.
- Voidaan tinkiä asiakaspalvelusta, eli ulkoistetaan asia ostajalla -> alennetaan kustannuksia.

Kauppa voi optimoida jos jokin tuoteryhmä on sellaista sontaa että palautuu kovasti ja ei tahdo kiertää.
 
Verkkokauppa.com:lla on poikkeuksia tiettyjen tuotteiden kohdilla, muistaakseni tietyn kokoisissa TV:issä on jotain speciaalia. Jos jotakin OLED -töllöä pidät kuukauden, uskoisin että siitä voi vetää aika kovan arvonalentumisen.

Mutta kellään täällä ei ole käytännön kokemuksia tv:n palautuksista? Outoa, että tv:n joko määrittelisi rahamäärän, samaa kuvaa se pienempikin toistaa. Toki kuljetusmaksu on korkeampi isolle tuotteelle.
 
Mutta kellään täällä ei ole käytännön kokemuksia tv:n palautuksista? Outoa, että tv:n joko määrittelisi rahamäärän, samaa kuvaa se pienempikin toistaa. Toki kuljetusmaksu on korkeampi isolle tuotteelle.

Läheltä liippaa, kun kaveri osti aikanaan kaarevan näytön itselleen, katseli sitä viikon ajan ja päätti viedä takaisin. Myyjä katsoi näytön käyttöaikatiedoista, että laite on ollut käytössä x-tuntia, eikä enää kuulunut tuotteeseen tutustumiseen vaan laite on ollut normaalikäytössä. Näin ollen kaveri ei ollut oikeutettu täyteen ostohinnan palautukseen.

Se palautusoikeus kun taitaa olla tarkoitettu nimenomaan laitteen ominaisuuksiin ja laatuun tutustumista varten, eikä kuukauden katselumaratonia varten. Aivan varmasti niistä arvonaleneman ottavat ja joutuvat myymään tellut ja näytöt b-stockina tai esittelytuotteina halvemmalla.
 
Ite ainakin suosin aika paljon just verkkokauppa comia kun on hyvät palautusehdot, eli hyvin mahdollista että heillä myyntivolumit kovemmat kuin monella. Sen takia ei toi palautusaika laske heidän tulostaan välttämättä.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
 
XXL ja hintalupaus.

XXL:stä ostamani lenkkarit olikin nyt vkl myynnissä sen 14e halvemmalla XXL:ssä... No selvisi, että eihän hintalupaus koske heidän omia hintojaan... Mutta jos lenkkarit olisi olleet käyttämättömät vielä ja paketissa, niin olisin voinut palauttaa ne ja ostaa sitten takaisin halvemmalla.

No jee.

Aika ohueksi jää tuo heidän hintalupaus näin, koska iso osa tuotteista on "heidän omia", eli kyseistä mallia ei myy muut liikkeet.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
Niinhän se onkin, mutta jostain syystä hyvin moni kauppa haluaa tarjota juuri tuota "käytä kuukausi ja palauta"-systeemiä. Eiköhän näiden kuukauden kokeilijoiden kustannukset ole tungettu kaupan hintoihin, niin me kaikki maksetaan perseilijöiden kustannukset kiltisti.
 
XXL ja hintalupaus.

XXL:stä ostamani lenkkarit olikin nyt vkl myynnissä sen 14e halvemmalla XXL:ssä... No selvisi, että eihän hintalupaus koske heidän omia hintojaan... Mutta jos lenkkarit olisi olleet käyttämättömät vielä ja paketissa, niin olisin voinut palauttaa ne ja ostaa sitten takaisin halvemmalla.

No jee.

Aika ohueksi jää tuo heidän hintalupaus näin, koska iso osa tuotteista on "heidän omia", eli kyseistä mallia ei myy muut liikkeet.
No, hintalupaus on täysin asiakaspalvelua ja XXL saa määritellä ehtonsa palvelulle oman mielensä mukaan:

Hintalupaus koskee vertailua 100 kilometrin säteellä ko. XXL:n myymälästä toimivien kilpailevien yritysten ns. kivijalkamyymälöiden hintoihin, pois lukien verkkokaupat. XXL:n omia myymälöitä ei lueta kilpaileviksi yrityksiksi.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.

Ei missään vaiheessa ole tarkoitus ollut pitää tv:tä kuukautta, Verkkokaupan palautusaika on se 32 päivää.


Muitakin kokemuksia voi kertoa, miten on sujunut asiointi jos tv on ollut lyhyen ajan testissä.
 
Tulis sitten tilattua semmoisesta firmasta kuin Multitronic kaksi tuotetta joita piti olla nettikaupassa varastossa kumpaakin. Tilausvahvistuksen jälkeen kohta kaksi viikkoa mennyt ja pihaustakaan toimituksesta ei ole kuulunut. Googlauksen perusteella en ole ainoa. Mitäs peliä tämä? Onko tuttu lafka?
On tuttu lafka. Ostanut paljonkin kaikenlaista roipetta ja aina ollut nopea toimitus. Vastaavaa ei ole osunut omalle kohdalle mikä sulle käynyt.
 
Niinhän se onkin, mutta jostain syystä hyvin moni kauppa haluaa tarjota juuri tuota "käytä kuukausi ja palauta"-systeemiä. Eiköhän näiden kuukauden kokeilijoiden kustannukset ole tungettu kaupan hintoihin, niin me kaikki maksetaan perseilijöiden kustannukset kiltisti.
Muutaman väärinkäyttäjän juu, mutta kokonaisuutena kokeilu/palautussysteemi ei maksa liikkeelle mitään vaan päinvastoin tuottaa rahaa, koska ei sellaista muuten liike pitäisi (pl. se etäkaupan minimi 14 vrk, ja siitäkin saa laskuttaa lähetyskulut takaisin ja arvonaleneman jos on käytetty). Eli sitä silloin myöskään kenenkän tarvitse maksaa.
 
Mutta kellään täällä ei ole käytännön kokemuksia tv:n palautuksista? Outoa, että tv:n joko määrittelisi rahamäärän, samaa kuvaa se pienempikin toistaa. Toki kuljetusmaksu on korkeampi isolle tuotteelle.
Ostin 65 lg töllön verkkiksesä. Siinä oli ehkä jotain vikaa. Sano et huoltoon. Sanoin et voiko palauttaa ja ostaa toisen. Sano et sopii. Tuo tänne. En halunnut tuoda. Sit ne tilas kuljetuksen sille. Kuorkki haki pihasta. Hain uuden ja siinä oli sama vika..blackscreen välil.. sit sen töllön hinta putos parisataa.. soitin sinne et onko hintatakuuta.. ei kuulema ole.. mut saa palauttaa kun on vasta 1kk menny kaupoista.. tilasin kuorkin hakee taas töllön ja hain gikantista uuden kun siellä se oli viel 100e halvempi... eli verkkokaupassa toimii palautus hyvin...
Sit gikantin telkus oli sama vika taas... sit olin yht. Elisaviihteeseen niin sit ne sai siihen jonkun korjauksen ja sit se rupe toimii... tämä tapahtui noin 1.9v sitten.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
No ei se oikeastaan ole. Ei kaikilla ole aikaa tuijottaa jotain telkkua ja plärätä asetuksia A/V comboja laitteiden kanssa taikka tutustua nykypäivän vittumaisiin CEC ongelmiin viikossa tai kahdessa. Kuukausi on imo ihan ok aika selvittää kelpaako joku televisio ominaisuuksineen olohuoneeseen vai ei. Siinä on muutama viikonloppu aikaa ja jonain viikonloppuna tuolla aikajanalla todennäköisesti jo kerkeää tutustuakin / löytää mahdolliset ongelmat

Televisiot on muutenkin niin vittumaisia kokonsa puolesta hakea / palautella että tuskin noita nyt muuten vaan veivataan edes takasin.. Eihän siinä ole mitään järkeä
 
2x4gb on koneessa kiinni - 1x8gb olisi parempi upgradea varten (16gb vain yhden kamman ostolla).
Ikivanha ongelma. Kaksi pienempää bulkkimuistia on paljon halvempi kuin yksi yhteensä näiden kokoinen. Itse asiassa useinkin ilmaisia ja hävitettävää vanhentunutta tavaraa.

Lisäksi halvassa paskassa kuluttajaromutavarassa on ihan marginaalista, että joku välittäisi laitteidensa päivityspotentiaalista tai peräti alkaisi niitä heti parannella. Alle prosentti asiakkaista koskaan tekee niin.
 
Televisiot on muutenkin niin vittumaisia kokonsa puolesta hakea / palautella että tuskin noita nyt muuten vaan veivataan edes takasin.. Eihän siinä ole mitään järkeä
Kyllä noita melkoisesti ainakin jokunen vuosi sitten palauteltiin. Olin Gigantissa hakemassa jotain isompaa härveliä noutotiskiltä ja samalla katselin kun oli pitkä jono telkkareita tulossa palautukseen, oli juuri jotkut yleisurheilukisat tms päättyneet ja ilmeisesti ihmiset olivat ottaneet kisojen ajaksi isompaa ja parempaa telkkua "testiin". Sinä aikana kun itse odottelin että aspa etsii varastosta minun tuotteeni ja saa sen kiikutettua niin varmaan toistakymmentä telkkaria oli palautusjonossa.
 
Onhan tuo nyt täyttä persilyä käyttää kuukauden ajan tuotetta ja sitten palauttaa se "muuten vaan". Tuotteen koleileminen/tutustuminen ei vaadi lähellekään noin pitkää käyttörupeamaa, eli tähän on ihan turha vedota.
Kuukausi menee todella nopeasti, riippuen vähän mihin saumaan television ostanut ja millainen elämänvaihe.

Niinhän se onkin, mutta jostain syystä hyvin moni kauppa haluaa tarjota juuri tuota "käytä kuukausi ja palauta"-systeemiä. Eiköhän näiden kuukauden kokeilijoiden kustannukset ole tungettu kaupan hintoihin, niin me kaikki maksetaan perseilijöiden kustannukset kiltisti.
Kaupan motiivi on se että se tienaa enemmän. Säästää kustannuksissa/asiakaspalvelussa alentaa ostokynnystä, eli ihan tyypillinen myynti puhe, osa ja kokeile kotona. (myyjä ei tiedä, eikä selvitä, asiakkaan ei haluta tutustuvan myymälässä).

Toki siinä on se että voi ehkä pyytää vähän enemmän, osa on valmis maksamaan avokaupasta, se on joskus oikeastikkin etu mistä kannattaa maksaa.
Myyjälle se on kuitenkin asia millä se saa myytyä enemmän, ne kamat jää hyvin herkästi palauttamatta. "nopean päättäjän" tarjouksissa ihan kunkku lupaus.

Kauppa siis vedättää asiakasta, mutta on myös asiakkaita jotka hyödyntää tuota, eli tekee saman kuin kauppa mutta käänteisesti.

Kakilla liikkeillä ei ole katumusaikaa tiskikaupassa, joten hinta kilpailutoimii.
 
Ikivanha ongelma. Kaksi pienempää bulkkimuistia on paljon halvempi kuin yksi yhteensä näiden kokoinen. Itse asiassa useinkin ilmaisia ja hävitettävää vanhentunutta tavaraa.

Lisäksi halvassa paskassa kuluttajaromutavarassa on ihan marginaalista, että joku välittäisi laitteidensa päivityspotentiaalista tai peräti alkaisi niitä heti parannella. Alle prosentti asiakkaista koskaan tekee niin.
Vähän hakusessa se mitä yrität sanoa. Pointti oli että ostin koneen jossa oli luvattu olevan 1x8gb mutta toimitetussa oli 2x4gb. Tarkoitus oli että saisin upgradattua tuon suht halvalla 16gb:ksi. Mitä sillä on väliä mikä prosentti ostajista välittää mistäkin, eikö toimittettavan tavaran pitäisi vastata sitä mitä on myyty/myydään?
 
Rantaruottalaisilla kestää yleensä toimitus. Jostain syystä.
No nyt kun laitoin sähköpostin niin saivat tänään ne ainakin paketoitua ja postin seurantakoodit tuli. Kumma lafka. kahteen viikkoon ei tapahdu mitään ja sitten vasta reagoivat kun joku kysyy. Itsekin ex yrittäjänä ihmettelen, pakkaisivat nyt vaikka lisäporukalla toimitettavat tilaukset???
 
Vähän hakusessa se mitä yrität sanoa. Pointti oli että ostin koneen jossa oli luvattu olevan 1x8gb mutta toimitetussa oli 2x4gb. Tarkoitus oli että saisin upgradattua tuon suht halvalla 16gb:ksi. Mitä sillä on väliä mikä prosentti ostajista välittää mistäkin, eikö toimittettavan tavaran pitäisi vastata sitä mitä on myyty/myydään?
No lähinnä yritin sanoa, etten ole lainkaan yllättynyt että esimerkiksi 1*8 ja 2*4 konfiguraatiot menevät käsitteinä tai joskus jopa tavaralajeina sekaisin - virhe tuotekuvauksessa on helppo tehdä tai tarkistamatta kopioida. Usein myös käy niin ettei kukaan piittaa tai edes huomaa.

Ainakaan en yhtään yritä kyseenalaistaa sitä, että paskan möivät. Kuulun myös siihen joukkoon, jota tuon tapainen virhe voisi hyvinkin haitata ja ärsyttäisi senkin kerran kun ei haittaisi.

Muutenkin virheelliset tuotekuvaukset ja väärät toimitukset ovat nykyään ihan normi, pahempaakin. Ilmeisesti työmoraali on jotenkin muuttunut siihen suuntaan, ettei millään ole oikein väliä ja heikko suoritus on ihan jees. Tuntuu että noin puolet tilatuista lähetyksistä on viime aikoina joutunut laittamaan takaisin tai huutelemaan perään vaihtelevista syistä. Väärät tuotteet, puuttuvia tuotteita, DOA, tavara oikea mutta myyty väärillä tuotetiedoilla ja käyttöön sopimaton jne. Tilausta ei koskaan täytetä kun tavaraa ei saavu vaikka asiakkaalle annettiin tilausta tehdessä tieto että tavaraa on hyllyssä ja heti lähetettävissä. Lähetys toimitettu väärään paikkaan, tavara vaurioitunut kuljetuksessa, lähetys on lähtenyt mutta sitä ei koskaan yritetä toimittaa vaan kuljettaja on vain kirjannut toimitusyrityksiä vaikka kilometrin säteellä ei ole käynyt ketään. Pakkaamon jekkuna 1 tuotteen sijasta 1000 tuotetta, vaikka on laskutettu vain yksi - ja ei, en voi yksinkertaisesti pitää niitä, tilaan sitten yksityis-tai yritysasiakkaana. You name it. Kaikki nämä ovat ihan ymmärrettäviä, mutta kun niitä tapahtuu koko ajan ja kaikissa portaissa. Valmistajasta myyjän eri osastojen kautta kuljetusliikkeisiin. Perseily on uusi normaali.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 444
Viestejä
4 888 859
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Tiedonantaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom