Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Jep. Ja huvittavasti Gigantilla kuitenkin ilmeisesti on sähköpostiosoite asiakkaille. Tästä ketjusta kun etsii "asiakaspalvelu@gigantti.fi" -haulla niin löytyy muutama mainita tuollaisen olemassaolosta. Esim:

Jaa, pitää koittaa muistaa kun seuraavan kerran manailee Gigantin sivuja, voisi ottaa pari screenshottia noista bugeista jos tuolta ehkä tuurilla sattuisi menemään viesti eteenpäin. Tai itseasiassa satuin kyllä löytämään jotkut johtoryhmän tms sähköpostit, jos tuo asiakaspalveluosoite ei mene läpi niin vaikka toimarille valitusta suoraan :D
 
Gigantissa on kyllä melkoisen aktiivisia myyjiä joiden kanssa en suostu vaihtamaan sanaakaan. Ei vaan jaksa sitä p..kanjauhamista nulikoilta jotka luulevat tietävänsä kaiken ja kohta jo huomaat että heidän ammattitaitonsa on luokkaa joku kertoi...kuulin että.... kaverinikin kehui....
Kauppaan, paketti mukaan ja ulos. Jos ei ole hyllyssä eli joutuisi jonottamaan niin ei muuta kun toiseen kauppaan.
 
Gigantissa on kyllä melkoisen aktiivisia myyjiä joiden kanssa en suostu vaihtamaan sanaakaan. Ei vaan jaksa sitä p..kanjauhamista nulikoilta jotka luulevat tietävänsä kaiken ja kohta jo huomaat että heidän ammattitaitonsa on luokkaa joku kertoi...kuulin että.... kaverinikin kehui....
Kauppaan, paketti mukaan ja ulos. Jos ei ole hyllyssä eli joutuisi jonottamaan niin ei muuta kun toiseen kauppaan.
Satuin kerran vierestä kuulemaan, kun myyjä kauppasi puhelimen kylkeen jotain heidän kuukausimaksullista pilvipalvelua, jonneka olisi hyvä tallentaa uudella puhelimella otettuja kuvia. Myyntipuheeseen kuului muun muassa Google Photosin haukkuminen huonoksi palveluksi, koska se mukamas poistelee käyttäjien kuvia kysymättä...
 
Satuin kerran vierestä kuulemaan, kun myyjä kauppasi puhelimen kylkeen jotain heidän kuukausimaksullista pilvipalvelua, jonneka olisi hyvä tallentaa uudella puhelimella otettuja kuvia. Myyntipuheeseen kuului muun muassa Google Photosin haukkuminen huonoksi palveluksi, koska se mukamas poistelee käyttäjien kuvia kysymättä...
Juu, ja ehdottomasti mun lemppareihin kuuluu "Mulla on kotona samanlainen..." :D Kyllä on paljon esim erilaisia telkkareita myyjillä kotona, tai jotain.
 
Tuon tuotteen varauspalvelun merkitys kyllä hieman ihmetytti tuossa pari vuotta sitten kun kävin prosessorin sieltä hakemassa.

Tuli se tunnin jälkeen tilauksesta tuleva "Tuotteesi on noudettu ja sen voi hakea..." diibadaaba.

Paikalla ollessa odotin noin noin reilusti yli puoli tuntia kun kaksi myyjää koluaa kauppaa ympäri etsiessä että missä se oikeasti on.
 
Tuon tuotteen varauspalvelun merkitys kyllä hieman ihmetytti tuossa pari vuotta sitten kun kävin prosessorin sieltä hakemassa.

Tuli se tunnin jälkeen tilauksesta tuleva "Tuotteesi on noudettu ja sen voi hakea..." diibadaaba.

Paikalla ollessa odotin noin noin reilusti yli puoli tuntia kun kaksi myyjää koluaa kauppaa ympäri etsiessä että missä se oikeasti on.
Heh, tuo on itselläni ainakin tuossa omassa Gigantissa oikeastaan ainoa järkevä tapa ostaa mitään, kotona klikkaa noutoon ja sitten hetken kuluttua menee paikanpäältä noutopisteestä hakemassa. Järvenpään Gigantissa tuo ainakin on tähän mennessä toiminut aina ripeästi ja joskus ovat keränneet sen sinne odottelemaankin vartissa ja suurimmalla osalla kerroista puolessa tunnissa. Sisälle en kyllä mene liimatukkamyyjien kiusattavaksi jos vain mitenkään voin sen välttää.

Powerissa on kyllä käynyt monet kerrat että noudettavaksi varattua tuotetta etsitään varaston perukoilta puolikin tuntia mutta eipä siellä juurikaan tuon takia tule asioituakaan.
 
RDE.FI tilasin niin olivat omin päin muuttaneet toimtustapaa Matkahuollon toimipisteeseen 9,99 Euroa, vaikka tilatessa laitoin toimitustavaksi Postin kotiinkuljetuksen kun oli 2 Euroa kalliimpi. Melkoista perseilyä, ja milläs todistat kun tilausvahvistuksessakin näköjään lukee että Matkahuolto. Jos minä sen olisin halunnut noutaa niin olisin valinnut 6,99 Euron hintaisen toimituksen postiin.

Saitko tilauksen tehtyä tilausvahvistuksen sähköpostiin tms? Viime perjantaina tein oman tilauksen ja nyt alkuviikosta tuli mieleen että katsotaanpa mikä mahtaa olla tilauksen tila, niin en löytänyt minkäänlaista vahvistusta mistään, maksu oli kyllä lähtenyt tililtä. Laitoin jo viestiä sivujen kautta maanantaina, pitää vielä suoraan sähköpostia laittaa jos ei ala kuulua mitään.
 
Joulukuussa 2020 ostettu sähköhammasharja ei enää suostunut lataamaan. Ei muuta kuin paikalliseen Giganttiin mistä olinkin sen ostanut ja uusi tilalle ilman mitään ongelmia kun myyjälle asiaa selittelin. Sain käytännössä uudemman mallin.

Taitaa Gigantista tulla oma suosikki kodinkonekauppias kun romut voi tilata kotiin ja jos ei nappaa niin käy palauttamassa autolla, ei tarvitse postitella mitään ja kaikki nopeutuu. Näin tapahtui viimeksi tänään.

Muistaakseni joku taisi joskus täällä mainitakin, että parhaiten Gigantista saa palvelua menemällä myymälään. Olen samaa mieltä.
 
Joulukuussa 2020 ostettu sähköhammasharja ei enää suostunut lataamaan. Ei muuta kuin paikalliseen Giganttiin mistä olinkin sen ostanut ja uusi tilalle ilman mitään ongelmia kun myyjälle asiaa selittelin. Sain käytännössä uudemman mallin.

Taitaa Gigantista tulla oma suosikki kodinkonekauppias kun romut voi tilata kotiin ja jos ei nappaa niin käy palauttamassa autolla, ei tarvitse postitella mitään ja kaikki nopeutuu. Näin tapahtui viimeksi tänään.

Muistaakseni joku taisi joskus täällä mainitakin, että parhaiten Gigantista saa palvelua menemällä myymälään. Olen samaa mieltä.
Parhaiten gigantista saa palvelua menemällä verkkokauppaan.
 
Helpoiten ainakin saa palvelua myymälästä. Etäpalvelu on tehty aika hankalaksi. Puhelimitse on modernina aikana vaikea näistä kaupoista saada mitään palvelua kun mitkään Powerit ja Gigantit eivät enää tarjoa liikkeisiinsä mitään puhelinnumeroita. Onnistuu edelleen tavoittaa X henkilö tietystä liikkeestä, mutta on se vähän haastavaa kun pitää yleisen asiakaspalvelunumeron kautta mennä ja jättää soittopyyntö. Kerran näin tein kun piti kysellä outlet-esittelykoneesta tarkempia tietoja. Joskus sitä kyllä kaipaa aikaa jolloin kaikilla liikkeillä oli lankanumero.
 
Helpoiten ainakin saa palvelua myymälästä. Etäpalvelu on tehty aika hankalaksi. Puhelimitse on modernina aikana vaikea näistä kaupoista saada mitään palvelua kun mitkään Powerit ja Gigantit eivät enää tarjoa liikkeisiinsä mitään puhelinnumeroita. Onnistuu edelleen tavoittaa X henkilö tietystä liikkeestä, mutta on se vähän haastavaa kun pitää yleisen asiakaspalvelunumeron kautta mennä ja jättää soittopyyntö. Kerran näin tein kun piti kysellä outlet-esittelykoneesta tarkempia tietoja. Joskus sitä kyllä kaipaa aikaa jolloin kaikilla liikkeillä oli lankanumero.
Helpoiten tosiaan ainakin Gigantin kohdalla saa palvelua menemällä myymälään, silloin vaan saa pistää bullshit-filtterin asentoon 11 kun ne myyjät koittavat kaupata puoli maailmaa siihen haluamasi tuotteen kylkiäisiksi. Powerissa tuo tuntuu olevan toisinpäin, tähän mennessä Powerin liikkeissä olen saanut aina juosta kiinni karkuun pyrkiviä myyjiä kun olen yrittänyt jotain kysyä. Tosin, lähes aina itse ainakin jo tiedän mitä haluan ostaa joten helpompi itsepalveluna klikata tuotteet ostoskoriin ja käydä hetken päästä hakemassa kerätyt tuotteet.

Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.
 
Helpoiten tosiaan ainakin Gigantin kohdalla saa palvelua menemällä myymälään, silloin vaan saa pistää bullshit-filtterin asentoon 11 kun ne myyjät koittavat kaupata puoli maailmaa siihen haluamasi tuotteen kylkiäisiksi. Powerissa tuo tuntuu olevan toisinpäin, tähän mennessä Powerin liikkeissä olen saanut aina juosta kiinni karkuun pyrkiviä myyjiä kun olen yrittänyt jotain kysyä. Tosin, lähes aina itse ainakin jo tiedän mitä haluan ostaa joten helpompi itsepalveluna klikata tuotteet ostoskoriin ja käydä hetken päästä hakemassa kerätyt tuotteet.

Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.
Nooh, Powerissa kehottivat minua "avaamaan silmät". Totesin F-securen kaupitteluun, että Windows Defender riittää mainiosti. Myyjä sen jälkeen kertoili kuinka Defender hidastaa konetta, johon vain totesin, että eipä tuolla ole oikeastaan käytännön merkitystä 6c12t prossulla, jonka jälkeen myyjä neuvoi minua katsomaan AV-test.org:n testit ja "avaamaan silmät"... Noh, pisteet siitä että tiesi tuon sivuston.
:sholiday:
Toisella kerralla yrittivät myydä pidennettyä takuuta 20€:n verkkokytkimelle, jossa luki "elinikäinen takuu" pakkauksen etupuolella...
 
Helpoiten tosiaan ainakin Gigantin kohdalla saa palvelua menemällä myymälään, silloin vaan saa pistää bullshit-filtterin asentoon 11 kun ne myyjät koittavat kaupata puoli maailmaa siihen haluamasi tuotteen kylkiäisiksi. Powerissa tuo tuntuu olevan toisinpäin, tähän mennessä Powerin liikkeissä olen saanut aina juosta kiinni karkuun pyrkiviä myyjiä kun olen yrittänyt jotain kysyä. Tosin, lähes aina itse ainakin jo tiedän mitä haluan ostaa joten helpompi itsepalveluna klikata tuotteet ostoskoriin ja käydä hetken päästä hakemassa kerätyt tuotteet.

Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.

Niin on se muumipeikon saatanan työmaa -meemin arvoinen tilanne että saa jonkun tietyn Gigantin tai Powerin yhteystiedon tai yhteydenoton. Onnistuu, mutta on kyllä tehty vaikeaksi.
 
Nooh, Powerissa kehottivat minua "avaamaan silmät". Totesin F-securen kaupitteluun, että Windows Defender riittää mainiosti. Myyjä sen jälkeen kertoili kuinka Defender hidastaa konetta, johon vain totesin, että eipä tuolla ole oikeastaan käytännön merkitystä 6c12t prossulla, jonka jälkeen myyjä neuvoi minua katsomaan AV-test.org:n testit ja "avaamaan silmät"... Noh, pisteet siitä että tiesi tuon sivuston.
:sholiday:
Toisella kerralla yrittivät myydä pidennettyä takuuta 20€:n verkkokytkimelle, jossa luki "elinikäinen takuu" pakkauksen etupuolella...
Eniten noissa myyjissä kyllä ärsyttää se, että ne eivät meinaa uskoa mitä niille sanotaan. Jos minä sanon että haluan nimenomaan tuotteen x niin väkisin yritetään saada myytyä tuote y joka on puolet kalliimpi koska "tuossa x:ssä ei ole sitä ja tätä, x on tehoton, ...". Juu, mutta kun minä en tarvitse niitä ominaisuuksia enkä äärimmäistä suorituskykyä, valitsemani tuote on juuri sellainen kun haluan, myy se minulle, prkl. Ja sitten "Tarvitset tietoturvapaketin, osta tästä F-secure", en osta kun tähän tulee Linux. "No jos nyt kuitenkin varmuudenvuoksi ostaisit, vaikka niille muille kotona oleville laitteille..." "Onko liittymäasiat kunnossa, entä sähkösopimus, ota lisätakuu, tottakai haluat tuohi-luottokortin". Ei, en halua, usko jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Heh, tuo on itselläni ainakin tuossa omassa Gigantissa oikeastaan ainoa järkevä tapa ostaa mitään, kotona klikkaa noutoon ja sitten hetken kuluttua menee paikanpäältä noutopisteestä hakemassa.
Jos haluaa maksaa listahinnan niin mikä ettei, jos haluaa juuri tietyn.

Myymälöissäkin varmaan eroja, mutta se varmaan laajaa että myyjät koulutettu lisämyyntiin ja myymään muuta kuin tarjoustuotteita, joten jos jälkimmäisen haluaa, niin huono etämyyntipalvelukin voi kokemuksena olla parempi.
 
Tuo on kyllä ikävää että kohta mihinkään liikkeeseen ei ole puhelinnumeroa eikä sähköpostia, pitää kaiken maailman chattien tai somejen kautta ottaa yhteyttä ja ainakin omien kokemusten mukaan niiden kautta asiointi on varsin hidasta ja hankalaa.

Allekirjoitan tuon kyllä täysin. Varsinkin kun työskentelen myyjänä (en missään tässä ketjussa mainitussa liikkeessä).

Meilläkin oli ennen myymäläkohtaiset sähköpostit ja puhelinnumerot, jos ei ehditty vastaamaan ylimenevät menivät ketjun aspaan missä vastattiin jos siellä joku ehti. Monta kertaa soitettiin asiakkaille takaisin kun ruuhka oli vähentynyt. Moni oli todella tyytyväinen ja yllättynyt takaisin soitosta vaikka puhelu tuli pahimmillaan vasta 2-3h myöhemmin.

Sitten tuli pari geelitukkaa pääkonttoriin myymään hienoa puhelinpalvelua. Myymäläkohtaiset numerot lopetettiin, kaikki keskitettiin aspaan maksulliseen numeroon eikä mitään takaisinsoittopalvelua ole. Järjestelmä toimii paskasti, aspa laittaa myymälöihin viestiä ja menee viisi puhelua+ kymmenen viestiä asiaan minkä myymälä olisi hoitanut asiakkaan kanssa suoraan yhdellä puhelulla.

Asiakkaat valittavat, väärinkäsityksiä tulee aspan ja asiakkaan välillä jatkuvasti ja meitä myyjiä koko homma turhauttaa. Kukaan pääkonttorista ei pysty myöntämään kuinka paha virhe tehtiin.
 
Verkkokauppa.com on näköjään hinnoitellut itsensä jo aika hyvin ulos halvemman pään tavaroista, kun halvin postitusvaihtoehto maksaa 5€.
 
Verkkokauppa.com on näköjään hinnoitellut itsensä jo aika hyvin ulos halvemman pään tavaroista, kun halvin postitusvaihtoehto maksaa 5€.

Eiks tuolta muka saa kirjeenä peliä tms. tuota halvemmalla? 3,99 € oli ainakin just nouto postin automaatista lavallinen Noccoa. En pidä kovin pihalla olevana.
 
Eiks tuolta muka saa kirjeenä peliä tms. tuota halvemmalla? 3,99 € oli ainakin just nouto postin automaatista lavallinen Noccoa. En pidä kovin pihalla olevana.
Ei näytä saavan enää kirjeenä mitään ja halvin mikä tahansa pienikin juttu on tosiaan 4,9€ pakettiautomaattiin. Itsellä on vielä järkevän matkan päässä Verkkis niin onneksi voi tilata vielä noudolla myymälään, mutta tosiaan tuohon n. 5 € hintaan ei pienempää tavaraa kyllä enää tule tilattua toimituksella.
 
Verkkokauppa.com on näköjään hinnoitellut itsensä jo aika hyvin ulos halvemman pään tavaroista, kun halvin postitusvaihtoehto maksaa 5€.
Enää ei siis saa automaattiin 2,90e hinnalla? Toisaalta en ihmettele näillä polttoainehinnoilla. Ovat varmasti jo pitkään tehneet persnettoa tarjoamalla noin edullisia postituskuluja.
 
Enää ei siis saa automaattiin 2,90e hinnalla? Toisaalta en ihmettele näillä polttoainehinnoilla. Ovat varmasti jo pitkään tehneet persnettoa tarjoamalla noin edullisia postituskuluja.
En tiedä mikä on etävaraston keräily, pakkaus kulut vs hylly myynti myymälässä.
Mutta jos puhutaan jostain kympin tuotteista niin isoin tekiä taitaa olla se lisämyynti, saada samoilla toimituskuluilla myytyä enemmän, (myymälässä saada asiakas nappaan jotain muutakin kassan viimeistään kassan nurkilla).

"isot" toimituskulut mahdollistaa myös pienemmät yksikköhinnat.

Tuolla alle kolmen euron hinnalla moni tilasi lähi lokeroon vs että lähti myymälässä käymään (noutaan). (poislukien ne jotka asu/asuu kävelymatkan päässä, tai jos sattu kaipaan hyllytavaraa heti nyt)

Edit:
Onkos siellä outletissä vielä hinnoittelu se että tuote maksaa näkyvän hinnan + rahdin. eli tavallaan vähän väärin esittävät hinnan, kun sillä näkyvällä hinnalla tuotetta ei voi saada, eikä voi edes samalla rahdilla ostaa useita tuotteita.
 
Mitä ihmettä Gigantin nettisivuille on oikein tapahtunut? Vetää juntturaan niin tietokoneen, tabletin kuin kännykänkin. Tunkee joka tuotteen eteen jotain osa-maksulaskelmaa jne. Aika uskomaton suoritus näin v. 2022.
 
Edit:
Onkos siellä outletissä vielä hinnoittelu se että tuote maksaa näkyvän hinnan + rahdin. eli tavallaan vähän väärin esittävät hinnan, kun sillä näkyvällä hinnalla tuotetta ei voi saada, eikä voi edes samalla rahdilla ostaa useita tuotteita.
On. Itse huomasin tämän korotuksen juuri tilatessani outletista. Tuote oli onneksi sen hintainen, että merkitys ei ollut huomattava, mutta tuolta olen tilannut myös alle 10€ tavaraa ja silloin alkaa kyllä olla tilanne se, että ei enää kannata. Laitetaan nyt esimerkiksi vaikka Apple USB-C - 3,5 mm -kuulokeliitäntäsovitin (MU7E2) 5€ (norm. 9,9€). Käytännössä postikulut syö alennuksen kokonaan. Jos ei kyseessä olisi outlet-tuote, todennäköisesti ostaja hakisi sen myymälästä, jolloin postikuluilla ei ole merkitystä tai sitten tilaisi samalla muuta, jolloin postikulut ei ole niin iso osa hintaa. Oma outlet-tuotteeni kaiken lisäksi meni paikallisen Verkkiksen pakettiautomaattiin, kun näköjään missään muualla lähempänä ei ollut tilaa.
 
Mitä ihmettä Gigantin nettisivuille on oikein tapahtunut? Vetää juntturaan niin tietokoneen, tabletin kuin kännykänkin. Tunkee joka tuotteen eteen jotain osa-maksulaskelmaa jne. Aika uskomaton suoritus näin v. 2022.
Juu, ne ovat ihan hirveät nykyään. Lisäksi kun on kirjautunut niin ainakin itselläni tilausten seuranta sekoilee, välillä on suomea ja englantia sekaisin, välillä ei meinaa kirjautua sisään vaan pitää yrittää monta kertaa, väillä tulee suomenkielisten tekstien tilalle jotain sivutemplaten tekstejä kuten "header.title" jne. Pistin jo kertaalleen tuonne palautetta noista sivuista mutta ei varmaan haittaa jos kaikki muutkin kertoisivat että sivut on ihan paskat.
 
Ihan ymmärrettävää tuo toimituskulujen nosto, vaikka kyseessä olisi vain yksi pieni tuote pelkästään yhden tilauksen kerääminen, käsittely ja pakkaus vie yllättävän paljon aikaa. Varsinkin outlet tuote joiden kaikki saldo on myymälässä.
 
On. Itse huomasin tämän korotuksen juuri tilatessani outletista. ..
Tuo on ihan syvältä, mainostetaan hintaa millä sitä tuotetta ei voi mitenkää saada, vaan kokonais hinta voi olla esim 50% enemmän.

Laitetaan nyt esimerkiksi vaikka Apple USB-C - 3,5 mm -kuulokeliitäntäsovitin (MU7E2) 5€ (norm. 9,9€).
Etsin tuon, vaati kirjatumista (reksiteröinti) ja tilaamisen aloittamista että näki kokonaishinnan.
Kokonaishinta 8,7€
Markkinoitu hinta 3,8€, alennus/säästö 62%
Myös 5€ versio, jonka kokonaishinta on ihan sama 9,9€
 
Viimeksi muokattu:
Nouto myymälästä, eihän silloin tule mitään kuluja?
Noita verkon outlet-tuotteita ei voi noutaa mistään vaan ne voi tilata ainoastaan postitse yksi tuote kerrallaan, jolloin aina laukeaa tuo n. 5€ postikulu. Sehän tässä "ongelma" onkin. Tietenkään Verkkokaupan ei kannata tätä hyväntekeväisyytenä tehdä, mutta ehkä pitäisi miettiä, kannattaako noita muutaman kolikon hiluja enää edes verkko-outletissa myydä, koska asiaakkaalle niiden kannattavuus on selvästi huonontunut.
 
Nouto myymälästä, eihän silloin tule mitään kuluja?
Ei ole sellaista vaihtoehtoa.

Tietenkään Verkkokaupan ei kannata tätä hyväntekeväisyytenä tehdä, mutta ehkä pitäisi miettiä, kannattaako noita muutaman kolikon hiluja enää edes verkko-outletissa myydä, koska asiaakkaalle niiden kannattavuus on selvästi huonontunut.
Ongelma on hinnoittelu, Verkkokauppa.com ei kerro markkinoinnissa kokonaishintaa, vaan se paljastuu asiakkaalle vasta kirjatuessa ja sen jälkeen tilaa.

Eli homma olisi ihan ok jos ne yksittäiskappaleiden hinnat sisältäisi toimituskulut, ja jos asiakas haluaa lisäpalveluita, ne sitten lisähintaan.

Toki kokonaishinnan näyttäminen voi vähentää myyntiä, eihän sen piilottelussa muuten mitään järkeä ole.
 
Gigantista ollut välillä ok kokemuksia, mm. OLED tilaus hoitui varaston huvettua toisesta liikkeestä ja säästyi parin vk viiveeltä, mutta nyt oli heikkoa.

Viikonloppuna ilmaantui tablet tarjous ja mitään eräpäivää en tarjouksessa nähnyt. Ainoa päivämäärä oli Samsungin Trade-In, missä seisoi 30.6. Eli normi hinta 950€, ale hinta 699€ ja Trade-in (200€ + hiluja) vanhan laitteen kanssa -> loppuhinta <498€.

Vein tiskille vanhan ladatun ja toimivan tabin. Ei laturia ja kuulemma pitää olla, vaikka sellaisesta ei lue yhtään mitään edes Gigantin Trade-In sivuilla. En sitä sitten alkanut siinä vääntää kun ajattelin että näin kai sitten ja huikkasi perään vielä että "sulla on 3 pv aikaa". Kaivoin tilalle puhelimen latureineen, minkä kiikutin paikalle illalla. Ihme syynäys onko näyttö kunnossa ja vartin puhelimen nakuttelu, vaikka varmasti menee suoraa SERiin. Paperit ja kaikenmaailman tietojen tenttaus Samsungia varten. Lopulta valmista ja hinta ~730€. Siinä sitten että mitä vittua. Ale (950€ -> 699€) oli sitten siinä päivän aikana kadonnut ja hinta palannut normaaliin. Mitään ei voi kulemma tehdä, vaikka juuri tarkistamani mukaan sen ensimmäisen käynnin tabin olisi pitänyt olla käypä ilman laturia ja täten olisi pitänyt tulla vastaan että homma hoidettu jo aikaa sitten.

Mistään en toisiaan löytänyt mainintaa tuon 950€ -> 699€ alen eräpäivästä, vain 30.6. Trade-In joka paikassa. Jos se jossain oli, niin hyvin piilotettuna. Ei ole tullut aikoihin asioitua tiskillä ja ei tarvitse vastakaan. Ei tuo nyt suoraa tiskillä olevan myyjän vika ole, heillä kun ei ole mitään valtaa alennuksiin, koneen näyttämän hinnan muuttamiseen tai muuhunkaan nykyään, mutta ketuttaa tuo silti.
 
Joo tuo Gigantissa asiointi on kyl ihan hanurista. Viimesimmän ostoksen minkä sieltä hain tarjouksesta niin tietenkin juuri ne tarjouksessa olevat kuulokkeet oli "hävinnyt" hyllystä ja joutui myyjältä kysymään. Tästä alkoi sitten puuduttava "tietojen päivitys ajantasalle" ja kaikenmaailman palveluiden tuputus.
 
Joo tuo Gigantissa asiointi on kyl ihan hanurista. Viimesimmän ostoksen minkä sieltä hain tarjouksesta niin tietenkin juuri ne tarjouksessa olevat kuulokkeet oli "hävinnyt" hyllystä ja joutui myyjältä kysymään. Tästä alkoi sitten puuduttava "tietojen päivitys ajantasalle" ja kaikenmaailman palveluiden tuputus.
Asioitko kenties franchising Gigantissa vai oikeassa Gigantin ketjun liikeessä? Tällä on iso merkitys siihen että millaista palvelua saa.
 
Verkkokauppa.com... miten nämä suomalaiset verkkokaupat epäonnistuvat lähes aina ja pettävät jopa vähätkin odotukset?

Sunnuntaina 26.6. tehty tilaus. Tavara Vantaan varastossa. Tilattu Oulun liikkeeseen. Tilanne vieläkin: Siirrossa. Arvioitu aika oli 2-3 päivää, joka sekin on ylittävän pitkä lupaus.

edit: siis viikko mennyt
 
Viimeksi muokattu:
No on kyllä, jos yli kaks kuukautta on mennyt. Ei itellä ois riittänyt kärsivällisyys odotella. *hymiö*

Voihan olla, että on kesä- ja sairaslomia päällekäin, jolloin on viivästynyt tuo siirto, tiedäpä noista. Itsellä nuo siirrot tulleet aina päiväss tai kahdessa.
 
Siis 26.6. sunnuntaina tilattu mutta näköjään liian tiukat asiakaslupaukset kun eivät edes niihin yllä.
 
Tänne tuli DNA liikkeeseen 5 € alennuskoodi. Harmi ettei käy netissä, koska kiersin 3 eri DNA Kauppaa Pirkanmaalla ja missään ei myyty varavirtalähteitä!

Näin ollen DNA Kauppa myymälässä only tarjouskuponki 2 kpl oli ihan täysin hyödytön minulle.

Jos tarjous olisi koskenut myös nettikauppaa, tilaisin laitteen saman tien, nyt koko kaupungin kiertelyn jälkeen taidan tehdä ostokseni muualla...
 
Nollapostaus, keskustelun häirintä
Tänne tuli DNA liikkeeseen 5 € alennuskoodi. Harmi ettei käy netissä, koska kiersin 3 eri DNA Kauppaa Pirkanmaalla ja missään ei myyty varavirtalähteitä!

Näin ollen DNA Kauppa myymälässä only tarjouskuponki 2 kpl oli ihan täysin hyödytön minulle.

Jos tarjous olisi koskenut myös nettikauppaa, tilaisin laitteen saman tien, nyt koko kaupungin kiertelyn jälkeen taidan tehdä ostokseni muualla...

No voi, voi.
 
Voiko gigantille palauttaessa rahan sijaan ottaa muita tuotteita samalla hinnalla vai onko rahojen palautus ainoa vaihtoehto?
 
Voiko gigantille palauttaessa rahan sijaan ottaa muita tuotteita samalla hinnalla vai onko rahojen palautus ainoa vaihtoehto?
Kyllä kassalla saa muutakin tavaraa vaihtaa tilalle. En kyllä tiedä jos on on luottokortilla maksettu, että olisiko se poikkeustapaus, mutta en usko että sekään olisi ongelma
 
Onkos parviaälyllä tietoa minne päin maailmaa lähtee näistä verkkiksistä ja proshopeista Asuksen tietokonekomponentit huoltoon/korjaukseen?
Oma näyttis Proshopilta toimitettu Asuksen huoltoon tuuletinvian takia. Asiaa tiedustelin aspasta ja ainoa mitä tietoja sai kaivettua oli että mahdollisesti muka jenkkilään laitettu?! Kait näillä täytyy euroopassakin huoltoja olla?
 
Onkos parviaälyllä tietoa minne päin maailmaa lähtee näistä verkkiksistä ja proshopeista Asuksen tietokonekomponentit huoltoon/korjaukseen?
Oma näyttis Proshopilta toimitettu Asuksen huoltoon tuuletinvian takia. Asiaa tiedustelin aspasta ja ainoa mitä tietoja sai kaivettua oli että mahdollisesti muka jenkkilään laitettu?! Kait näillä täytyy euroopassakin huoltoja olla?
Ruotsissa kävi oma Asus-kannettava. Powerin myymälän kautta.


Olis Gigantti-kyssäri lisäksi. Kauan voi pitää lähimyymälään tilattua tuotetta pitää siellä, ennen kuin hakee? En löytänyt tähän mitään tietoa nettisivuilta. Pitää varmaan soittaa/chatata.
 
Ruotsissa kävi oma Asus-kannettava. Powerin myymälän kautta.


Olis Gigantti-kyssäri lisäksi. Kauan voi pitää lähimyymälään tilattua tuotetta pitää siellä, ennen kuin hakee? En löytänyt tähän mitään tietoa nettisivuilta. Pitää varmaan soittaa/chatata.
Onko maksettu? Ainakin joskus aiemmin sanottiin jossain ketjussa, että vuoden pitävät, sitten peruuttavat, mutta ei toki ole sata varmaa onko vielä sama. Ja voi olla, että fränkkäreiden ja itse ketjun linja on eri.
 
Omalla työpaikalla (ei mikään em. liikkeistä) tilatut säilytetään viikko siitä kun tavara tullut tai hyllyssä oleva on kerätty.

Pidempi ei onnistu järkevästi koska noutamattomia on niin paljon. Käytännössä erittäin harva tulee viikon jälkeen enää niitä noutamaan. Näitäkin löytyy. Isompi määrä on niitä joilla väärä numero eikä viesti mene perille. Sitten tullaan tuohtuneena kuukauden päästä kysymään kun ei ole koskaan mitään viestiä tullut.
 
Ostin viime viikolla luurin gigantista ja nyt huomasin, että hinta tippunut 50e. Vielä paketissa, en ehtinyt ottaa käyttöön. Hyvittävätkö vielä hintaeron jotenkin vai pitääkö marssia palauttamaan ja ostamaan uudestaan?
 
Ostin viime viikolla luurin gigantista ja nyt huomasin, että hinta tippunut 50e. Vielä paketissa, en ehtinyt ottaa käyttöön. Hyvittävätkö vielä hintaeron jotenkin vai pitääkö marssia palauttamaan ja ostamaan uudestaan?
Jos et maksanut netissä, niin puhelimilla ei taida olla palautusoikeutta-> eivät todennäköisesti hyvitä

Edit. Avaamattoman paketin saakin palauttaa
 
Asia ratkesi silviisiin, että Gigantista soitti mulle asiakaspalvelija ja sanoi, että ei tietenkään tarvitse tuoda muuta kuin takuun piirissä oleva näytönohjain. Sanoi että prosessi näytönohjaimen kanssa kestää 2-3 viikkoa ja hyvin todennäköisesti siitä palautetaan rahat tilille (250e) jos vika ilmenee. Hän kertoi, että heillä ei ole nyt "vallitsevasta tilanteesta johtuen" kyseisiä näytönohjaimia hyllyssä, vastasin että ei varmasti ole kun ei kyseistä näytönohjainta enään edes valmisteta :D. Sanoin että voin maksaa väliä jos saan rx 6600 tilalle, myyjä vastasi, että ei meillä ole niitä yhtään varastossa. Vastasin että aika erikoista kun juuri äsken katsoin, että teidän nettisivuilla on varastossa useampia malleja. Myyjä vastasi että katsotaan sitten miten toimitaan.

Sanoi vielä erikseen, että jos toimitat näytönohjaimen viimeisinä takuun päivinä, siihen tullaan tekemään "erityinen tarkastelu", jotta väärinkäytöksiltä vältyttäisiin:hmm:. Laki sanoo että takuuaikana ilmenneestä viasta tulee ilmoittaa kohtuullisen ajan puitteissa, joka on määritelty 2kk, mulla siis loppuu takuu 3 viikon päästä takuu:smile:

Osaako joku sanoa, että voiko mulla mennä takuu tuosta kortista jos ajan raskaan näytönohjaimen testit sillä ja se sanoo lopullisesti kaput?

PÄIVITYS:
Nyt 4kk myöhemmin tilanne jatkui niin, että tein reklamaation gigantin omien sivujen kautta ja olin yhteydessä kuluttaja asiamieheen. Noin 3 päivää myöhemmin gigantista soitettiin minulle ja sanottiin että tule myymälään paikalle niin saat korvaavan osan tilalle. Puhelu oli hyvän henkinen ja lähdin hyvillä mielin paikanpäälle selvittämään asiaa. Sain kassalta hyvitys kuitin ja menin asiakaspalvelijan luokse, joka alkoi etsimään korvaavaa näytönohjainta tietokoneelta. Yllätys oli "suuri" kun korvaavaa näytönohjainta RX 5500 XT 8gb ei löytynytkään gigantin varastosta. Asiakaspalvelija soitti esimiehelle ja pian hän tarjosi minulle korvaukseksi lahjakorttia joka oli arvoltaan näytönohjaimen ostohinnan verran. Sanoin hänelle ystävällisesti, että tämä ei sovi minulle ja pyysin, että hän antaa minulle esimiehensä yhteystiedot, jotta voin olla häneen suoraan yhteydessä ja selvittää asian. Hän antoi minulle sähköpostiosoitteen.

Samaan aikaan kuluttajasiamies oli minuun yhteydessä ja ohjeisti minua tekemään uuden reklamaation asiasta hänen ohjeidensa mukaisesti. Laitoin samalla myös viestiä samaani sähköpostiosoitteeseen. En vielä uutta reklamaatiota ehtinyt tehdä. Kuluttajaasiamies sanoi, että lahjakorttia hyvityksenä ei tarvitse ottaa vastaan ja että kaupan purkuun oli selvät perustelut.

Esimies soitti minulle seuraavana päivänä, kysyin että voisinko saada näytönohjaimeni takaisin sillä aikaisemmin minulle kerrottiin, että siinä ei ollut mitään vikaa. Hän kertoi minulle, että pitkittyneen huollon takia valmista oli itse suositellut, että voisiko asiakkaalle antaa hyvityksenä pitkästä huollosta johtuen korvaavan osan. Pyysin että voisiko gigantti olla heihin suoraan yhteydessä ja kysyä onko heillä saatavilla korvaavaa osaa, esimies oli samoilla linjoilla ja sanoi vielä, että tähän numeroon voi soittaa suoraan jos tulee jotain kysyttävää.

Muutamaa päivää myöhemmin minulle soitettiin, että korvaava osa RX 6600 on löytynyt ja vielä selvitetään, että kuinka nopeaa se saadaan toimitettua liikkeeseen. Noin 10 päivää myöhemmin soitin saamaani numeroon ja minulle kerrottiin, että osa oli juuri saapunut liikkeeseen. Kävin hakemassa osan ja pakettia avatessa huomasin että pahvilaatikon muovi oli löysä ja paketti oli ilmeisesti uudelleen pakattu, mutta valmistajan "sineettiteippi" oli paikallaan. Iskin osan koneeseen kiinni ja kaikki toimi heti kunnolla. Myös näytönohjain oli päivitetty valmiiksi, ilmeisesti tehtaalla kun sinetti oli paketissa kuitenkin paikallaa.

Yhteenvetona:
Ihan hemmetin pitkä huoltoaika +4kk ja useista yhteydenotoista huolimatta asia ei nopeutunut. Tuntuu siltä, että heti reklamaation jälkeen asiat alkoivat sujumaan. Olen kuitenkin tyytyväinen, että oma moka huomattiin ja asia sai molempia osapuolia miellyttävän päätöksen. Suosittelisinko jatkossa? Harkitsisin, mutta jos ei kiirettä niin suosittelisin kyllä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 178
Viestejä
4 913 982
Jäsenet
79 133
Uusin jäsen
Suomalainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom