Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Miksi menit arpomaan yksityisen automaatin? Sinähän sen ongelman tässä aiheutit.

Tilaushan menee suoraan varastolle joka on huolitsijan (postin) tiloissa mistä paketti lähetetään matkaan. Itse yrittäisin ottaa yksityisen talon asukkaisiin yhteyttä ja selvittää noudon mahdollisuutta sitä kautta.

Ensimmäisenä listassa, vielä todella rasittavasti tehty lista koska noista näkyy itsellä vain kaksi yksityistä, ja muita joutuu kaivamaan. Tiedä kuka idiootti nuokin on sinne lisännyt ja ei ole varmistusta/varoitusta lisännyt...

Mutta joo pointina on että tilaukseen jota ei vielä edes käsitelty ei voi tätä muuttaa saati tilausta peruuttaa... Ja miksi en voi itse vielä tilausta peruuttaa jos se ei mitenkään ole ehtinyt käsittelyyn, vaan asiakaspalvelua pitää käyttää heti 9 aikaan...
 
Ensimmäisenä listassa, vielä todella rasittavasti tehty lista koska noista näkyy itsellä vain kaksi yksityistä, ja muita joutuu kaivamaan. Tiedä kuka idiootti nuokin on sinne lisännyt ja ei ole varmistusta/varoitusta lisännyt...

Mutta joo pointina on että tilaukseen jota ei vielä edes käsitelty ei voi tätä muuttaa saati tilausta peruuttaa... Ja miksi en voi itse vielä tilausta peruuttaa jos se ei mitenkään ole ehtinyt käsittelyyn, vaan asiakaspalvelua pitää käyttää heti 9 aikaan...
Eikös nuo gigantin tilausstatukset ole vähän sinnepäin. Useasti jo toimitetulla tavaralla näkyy vielä verkkokaupan oman tilin tiedoissa "tilaus vastaanotettu".
 
Onko tosiaan niin että Hobby Hallia pitää nykyään karttaa mahdollisimman kaukaa? Olisi yhdestä monitorista kaikkein edullisin hinta siellä ja toimitus "1 viikko" :hmm:

Kokemusta ei ole mutta pitkään aikaan en ole kuullut paikasta kuin negatiivisia kommentteja.. Itse jättäisin tilaamatta.
 
Onko tosiaan niin että Hobby Hallia pitää nykyään karttaa mahdollisimman kaukaa? Olisi yhdestä monitorista kaikkein edullisin hinta siellä ja toimitus "1 viikko" :hmm:
Tilasin ennen joulua jotain lakanoita tms., joita piti olla "hyllyssä". Viikon kesti, että lähti liikkeelle, mutta sitten tuli ihan normisti arvottuun noutopaikkaan.
 
Tilasin ennen joulua jotain lakanoita tms., joita piti olla "hyllyssä". Viikon kesti, että lähti liikkeelle, mutta sitten tuli ihan normisti arvottuun noutopaikkaan.

Itse tilasin maton, eikä kestänyt kuin reilu kolme viikkoa. Tilauspäivityksiä tm. ei tullut ja jos nyttenkin tarkistelee 4kk saapumisesta, niin sivuilla on vain tilauksen vastaanoton kuittaus. En suosittelisi vaikka lopulta tavara tulikin viikkojen jälkeen perille. Vaikuttaa joltain virolaiselta kusetuslafkalta enemmänkin.
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.

Toivottavasti ei. Puhelin on kuitenkin hygienalaite siinä missä partakone. En haluaisi itse ostaa sellaista outlet tuotteena.

Perustele miksi haluat palauttaa?
 
Toivottavasti ei. Puhelin on kuitenkin hygienalaite siinä missä partakone. En haluaisi itse ostaa sellaista outlet tuotteena.

Perustele miksi haluat palauttaa?
Tuosta olen eri mieltä että puhelin on hygienialaite. Outletista ostaminen on tosiaan täysin vapaaehtoista.

Kartoitan mistä tulevan puhelimeni tulen mahdollisesti ostamaan. Mitä sujuvammat palautusoikeudet myyjällä, sitä todennäköisemmin myyjä valikoituu paikaksi mistä puhelimen ostan. Ei sen monimutkaisempaa.
 
Tuosta olen eri mieltä että puhelin on hygienialaite. Outletista ostaminen on tosiaan täysin vapaaehtoista.

Kartoitan mistä tulevan puhelimeni tulen mahdollisesti ostamaan. Mitä sujuvammat palautusoikeudet myyjällä, sitä todennäköisemmin myyjä valikoituu paikaksi mistä puhelimen ostan. Ei sen monimutkaisempaa.

Siis ymmärsinkö oikein että aiot tilata puhelimia eri paikoista, testata niitä ja palauttaa oikeuksiesi mukaisesti? Toivottavasti olet trolli.
 
Kivijalasta ostettaessa ei millään tuotteella ole automaattista palautusoikeutta.

Tuskin saat minnekään palautettua käyttöönotettua matkapuhelinta.
 
Kyllä saa verkkokauppaan palautettua käyttöön otetun puhelimen, kunhan se on virheettömässä kunnossa ja pakkaus on tallella. Itse olen toiminut näin noin vuosi sitten.

edit: Itsekin ostan verkkokauppa.comista lähes kaiken juurikin joustavien palautusehtojen vuoksi, vaikka maksaisi vähän enemmän (yleensä ei).
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.
Ehkä kannattaa asiallisesti kysyä asiaa suoraan Verkkokaupalta, eiköhän sieltä saa sen virallisen vastauksen. Mutta eivät he puhelinta ole suoraan listanneet tuonne rajoituksiin, mutta kuitenkin sinetöidyt tuotteet taasen on ja puhelin yleensä toimitetaan sinetöidyssä paketissa.
Palautusoikeus

Sitten myöskin ovat antaneet ihan puhelimia koskevan lisäohjeistuksenkin:
Mobiililaitetta palauttaessasi varmista, että Find My / Missä on…? -aktivointilukitus, Google-tilin lukitus tai BitLocker on pois päältä.

Eli, eiköhän se kannata ny tosiaan vaan kysästä suoraan sieltä liikkeestä, eikä kuunnella keskustelufoorumin "tietäjiä"...
 
Toivottavasti ei. Puhelin on kuitenkin hygienalaite siinä missä partakone. En haluaisi itse ostaa sellaista outlet tuotteena.



Perustele miksi haluat palauttaa?

En tiedä millalisessa käytössä puhelin joillain on että siitä hygienialaite tulisi, en tosin ihan varma miten määritellään hygienialaite ja miksi se estäisi laitteen palauttamisen. Mainitsit partakoneen, niin on niillekkin jotkin firmat tarjonneet mahdollisuutta palauttaa / rahat takaisin kokonaan jos ei ollut tyytyväinen. (ilman selityksiä)

Puhelimia voi olla yhteiskäytössä, no hygienilaitteet voivat olla yhteiskäyttöisiä.

Puhelin on sellainen tuote jossa aikoinaan oli hyvin tärkeää päästä kokeileen käyttöpaikoilla/ympäristössä, eikä tuo tarve ole mihinkään kadonnut, tullut ennemmin lisää muuttujia ja jos vähänkään epävarma niin avokauppa on suositeltavaa.
Kivijalka kilpailee kuitenkin verkkokaupan kanssa.


Puhelimilla on tänäpäivänäkin varsin vilkas käytettyjen markkina, joten ei edelleen myyntikään pitäisi ongelma olla. kukstannus se toki on ja myyjä sen hinnoittelussa huomio, joka taasen houkuttaa heitä jotka testaa toisen kaupan palvelulla ja hankkii sitten halvemman hinnan kaupasta, tämä taasen tappaa palvelua. Palvelun säilymisen kannalta kannattaa suosia ostopäätöksessä palvelevaa kauppaa.

Gigantissa jotkut harrasti sitä että ostivat laitteen, palauttaivat sen ja hakivat sen sitten pienemmällä hinnalla palautettujen laarista. Videokamera aikaa , ostivat videokameran ennen perhejuhlia, ja palauttivat juhlien jälkeen, ilman että oli edes ajatus pitää. Puhelimilla on jokaisella tarvetta ja mielellään itselleen sopivalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ie1
Ostaa netistä ja noutaa myymälästä, jolloin ainakin onnistuu.

Etämyynnissä tavaran saa ottaa jopa käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Tällöin ostaja kuitenkin vastaa käyttöönottamisesta johtuneesta arvonalennuksesta. Ostaja ei kuitenkaan vastaa sellaisesta arvonalennuksesta, joka johtuu pakkauksen purkamisesta, tavaran tutkimisesta tai sen ominaisuuksien ja toimivuuden kokeilemisesta. Pakkaus voi helpostikin vahingoittua avaamisen yhteydessä. Itse tavaran arvoon se ei vaikuta. Asiakkaalla oli oikeus saada tuotteen hinta takaisin.
 
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
 
Onko Verkkokauppa.comiin mahdollista palauttaa myymälästä ostettua, käyttöön otettua puhelinta heidän tarjoamansa 32 päivän palautusoikeuden puitteissa? Olettaen tietenkin että puhelin on virheettömässä kunnossa. Suoraa vastausta kysymykseen en ainakaan nopealla etsimisellä löytänyt Verkkokauppa.comin sivuilta. Kyseistä mahdollisuutta eivät näköjään nykyään Power ja Gigantti tarjoa.
Kysyin asiaa Verkkokaupan aspasta ja kyllä, palautusoikeus koskee myös käyttöönotettuja puhelimia.
 
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
Vahva mutu, että toi lähtee keskusvarastolta.
 
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
Varaa ja nouda?
 
Onko noi verkkokauppa.com outlet tuotteiden ilmoittamat erilliset takuu ajat oikein esim. 6kk vai onko kaikilla tuotteilla 2v virhevastuu riippumatta siitä onko tuote outletista vai normi kaupan puolelta?
 
Onko noi verkkokauppa.com outlet tuotteiden ilmoittamat erilliset takuu ajat oikein esim. 6kk vai onko kaikilla tuotteilla 2v virhevastuu riippumatta siitä onko tuote outletista vai normi kaupan puolelta?
Jos en väärässä ole virhevastuu lienee lakisääteinen? Kohtuullinen takuuaika kuluttajan että yrityksen näkökulmasta?
 
Onko noi verkkokauppa.com outlet tuotteiden ilmoittamat erilliset takuu ajat oikein esim. 6kk vai onko kaikilla tuotteilla 2v virhevastuu riippumatta siitä onko tuote outletista vai normi kaupan puolelta?
Lakisääteiset on voimassa.

Kuluttajalle 6kk taakuu ei kuullosta takuulta, vaan siltä että tuotteessa ei ole myyjän myöntämää takuuta.
6kk tulee mahdollisesti siitä että kuluttasasuojassa on tavaran (vähän oikoen) 6kk virheolettama jonka aika havaittu virhe oletetaan ollleen ostohetkellä.

Jos noin yleisesti kertovat, niin ilmeisesti viestivät että jos halut reklamoida myyjälle myöhemmin havaituista virheistä niin vetoat sitten kuluttasuojaan. Se on sitten tuote ja tapauskohtaista miten menee.

Tapauskohtaista siksi että "outlet" nimenalla myyminen ei vähennä myyjän vastuuta, eli jos myydään uutta, priimaa tavaraa, niin ei myyjä vastuusta voi "outlet" sanalla kiertää.
Mutta jos myyty yksilö on jokin käytetty romu, trukilla piikitetty, yms, josta myydessä kerrottu ja myydessä ollut virheetön (luvatun lainen), tai tuote jossa parasta ennen päiväys mennyt ja se kerrottu ja hinta sen mukainen.

Yksinkertaistettuna

Romuhintaisen romun luvattiin kestävän 6kk mutta kestikin vuoden, niin voi olla vaikea osoittaa että myydessä oli jokin virhe.

Virheetön outlet tuote virheettömän hinnalla, jokin 6kk "takuu" , nin "outlet" sana ei vähennä myyjän vastuuta. Jos "laatu" pesukone, televisio, niin vuosiahan se oletetaan kestävän normi käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt tilaan pesukoneen gigantin verkkokaupasta myymälään, jossa sitä on hyllyssä, niin ottaako ne sen myymäläkappaleen varaukseen vai lähettävätkö keskusvarastosta uuden? Tiistaina vasta kerkeän gigantissa käymään ja tarjous loppuu sunnuntaina, joten ei voi myymälävaraustakaan tehdä.
Kyllä nuo pitäisi lähteä keskusvarastolta. Vain nuo "varaa ja nouda" otetaan myymäläsaldoista.
 
Vuosia sitten veljen tyttären turkissa tehty "Finlux" lakkasi toimimasta. Se oli ostettu 1½ vuotta aiemmin Gigantista. Kyseistä TV:tä ei maahantuoja huolto saanut kuntoon, kun varaosia ei ollut enää saatavilla. Antoivat tilalle hieman käytetyn esillä olleen samaa hintaluokkaa olleen Philips TV:n tilalle ilmaiseksi. Mielestäni tämä on erityisen hyvää asiakaspalvelua.
 
Kuten jo viestissäni mainitsin, niin tuo ei onnistu, kun nuo varaukset on vain 24h voimassa.
Varaus on voimassa "seuraavan arkipäivän loppuun" ainakin omien Varaa ja nouda -kokemusten mukaan. Su-iltana myöhään tehty varaus voisi siis hyvinkin olla noudettavissa tiistaina, koska varausta aletaan käsitellä tyypillisesti maanantaina ihmisen toimesta eikä sunnuntaina koneen toimesta.

... mutta varminta ehkä tilata keskusvarastolta...
 
Eikös se tuolla kerrota:

Myymälöistä ostettujen tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Se miten käsittelvät noita nouda ja varaa tilauksia tuntuu riippuvan vähän myymälästä ja käsittelijästä. Suorilla nettitilauksilla on tuo 14 päivää kokeiluaikaa jonka aikana palautetuista koneista ei tuota maksua veloiteta. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, koska yrittävät sen hyvin useasti veloittaa myös tuon 14 päivän ajan sisältä.
 
Varaus on voimassa "seuraavan arkipäivän loppuun" ainakin omien Varaa ja nouda -kokemusten mukaan. Su-iltana myöhään tehty varaus voisi siis hyvinkin olla noudettavissa tiistaina, koska varausta aletaan käsitellä tyypillisesti maanantaina ihmisen toimesta eikä sunnuntaina koneen toimesta.

... mutta varminta ehkä tilata keskusvarastolta...


Ekaa kertaa tilasin gigantista varaa ja nouda tavalla. Laitoin lauantaina iltapäivästä tilauksen sisään Outlet tuotteesta. Ei ainakaan vielä ole tullut mitään ilmoitusta, että voi noutaa. Ilmeisesti ne alkaa tosiaan tilauksia käsittelemään vasta arkisin. Sitä ei suoraan kyllä mainita missään.
 
Moi!

Tarkoitus oli ostaa Elite Capellix H150i ärgeebee, mutta en löytänyt mistään kaupasta ja alkuperäinen kauppa mistä ostin sen sanoi että puretaan kauppa koska ei varastossa -> ostin Powerista X73 Krakenin, koppa vielä tulossa mihin sen saa, mutta Proshopista löytyikin tätä H150i:tä. Eli onko mahdollista käyttää mahdollisesti viikonlopun ja alkuviikon ajan tuota X73:sta siten että palautusoikeus säilyy? En haluis tehdä näin, mutta en haluais olla ilman cooleria jos se kotelo sattuukin saapumaan viikonloppuna, koska myös uus näyttis tulossa 6kk takuukäsittelyn jälkeen.
 
Kyllä, palautusoikeus pätee myös komponentteihin. Vaikka olisi avattu paketti ja tuotetta olisi käytetty. :)
 
Laitoin Gigantin outlet-tuotteelle varaa ja nouda tilauksen noin kolme tuntia sitten. Sen olisi pitänyt olla noudettavissa tunnin kuluessa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Saisikohan sen jo myymälästä, vai pitääkö tässä vaan kärsivällisesti odotella ilmoitusta?
 
Laitoin Gigantin outlet-tuotteelle varaa ja nouda tilauksen noin kolme tuntia sitten. Sen olisi pitänyt olla noudettavissa tunnin kuluessa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Saisikohan sen jo myymälästä, vai pitääkö tässä vaan kärsivällisesti odotella ilmoitusta?
Voi käydä kysymässä, ainakin aiemmin nuo toimivat niin, että kun joku varasi tuotteen, niin joku työntekijä etsi sen ja löydettyään laittoi viestin. Mutta jos nyt menet myymälään eikä tuotetta löytyä, niin luulisi että vaatimalla saisi saman tuotteen samaan hintaan uutena (jos tätä tuotetta löytyy uutena kyseisestä myymälästä), kun vetoaa siihen, että on turhaan tullut sinne asti.
 
Laitoin Gigantin outlet-tuotteelle varaa ja nouda tilauksen noin kolme tuntia sitten. Sen olisi pitänyt olla noudettavissa tunnin kuluessa, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Saisikohan sen jo myymälästä, vai pitääkö tässä vaan kärsivällisesti odotella ilmoitusta?

Mullakin jäi odottaa käsittelyä tilaan lauantaina tehty Outlet tilaus, on sitä edelleenkin. Kyllästyin ja marssin maanantaina kauppaan ja kysyin myyjältä näkyykö varaus, sehän näky ja eikun noutamaan tiskiltä.
 
Itselläni ensimmäistä kertaa vähän haastavampi palautus/vaihto tapaus Verkkokauppa.comin kanssa.
Kyseessä siis Sonyn XH9005, johon Sony oli luvannut tulevan VRR tuen jossain vaiheessa päivityksen yhteydessä, mutta on nyt uusien mallien julkaisujen jälkeen päättänyt olla tuomatta VRR tukea ollenkaan XH9005 malliin. Itselleni tuo luvattu VRR tuki oli se lopullinen syy miksi päädyin ostamaan Sonyn XH9005 mallin, enkä esim. Samsungin Q80T mallia.

Ensimmäinen vastaus laittamaani viestiini verkkokauppa.comilta, oli että palautusaika on umpeutunut ja eikä palautus onnistu mainostetun VRR tuen puutteesta huolimatta.
Ilmoitin haluavani jonkinlaisen hyvityksen tai vaihdon vastaavaan televisioon josta löytyy VRR tuki ja huomautin myös, että XH9005 on alkujaan markkinoitu sillä että siihen olisi tulossa VRR tuki myöhemmin päivityksenä ja tämä oli itselläni se lopullinen syy miksi päädyin Sonyn XH9005 malliin ja jos olisin tiennyt, että ominaisuutta ei tulekkaan, niin olisin todennäköisesti päätynyt johonkin toiseen malliin. Sanoin myös voivani tarvittaessa kysyä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta.

Olivat nyt sitten viimeisessä viestissä laittaneet tapaukseni huoltotiimille, mutta viestin sävy oli ensimmäistä virallisempi ja aika tylykin jopa.
 
Itselläni ensimmäistä kertaa vähän haastavampi palautus/vaihto tapaus Verkkokauppa.comin kanssa.
Kyseessä siis Sonyn XH9005, johon Sony oli luvannut tulevan VRR tuen jossain vaiheessa päivityksen yhteydessä, mutta on nyt uusien mallien julkaisujen jälkeen päättänyt olla tuomatta VRR tukea ollenkaan XH9005 malliin. Itselleni tuo luvattu VRR tuki oli se lopullinen syy miksi päädyin ostamaan Sonyn XH9005 mallin, enkä esim. Samsungin Q80T mallia.

Ensimmäinen vastaus laittamaani viestiini verkkokauppa.comilta, oli että palautusaika on umpeutunut ja eikä palautus onnistu mainostetun VRR tuen puutteesta huolimatta.
Ilmoitin haluavani jonkinlaisen hyvityksen tai vaihdon vastaavaan televisioon josta löytyy VRR tuki ja huomautin myös, että XH9005 on alkujaan markkinoitu sillä että siihen olisi tulossa VRR tuki myöhemmin päivityksenä ja tämä oli itselläni se lopullinen syy miksi päädyin Sonyn XH9005 malliin ja jos olisin tiennyt, että ominaisuutta ei tulekkaan, niin olisin todennäköisesti päätynyt johonkin toiseen malliin. Sanoin myös voivani tarvittaessa kysyä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta.

Olivat nyt sitten viimeisessä viestissä laittaneet tapaukseni huoltotiimille, mutta viestin sävy oli ensimmäistä virallisempi ja aika tylykin jopa.
Pakko kysyä, että onko Verkkokauppa mainostanut tuota puuttuvaa ominaisuutta? Jos ei, niin millä tavalla sitä on sitten mainostettu? Mielellään konkreettisten esimerkkien kera.
 
Sanoin myös voivani tarvittaessa kysyä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiasta.

Olivat nyt sitten viimeisessä viestissä laittaneet tapaukseni huoltotiimille, mutta viestin sävy oli ensimmäistä virallisempi ja aika tylykin jopa.

Niin ja se on kuluttajaneuvoja, ei asiamies. Kuulostaa hieman paremmalta kun käyttää oikeaa termiä. Kuluttaja-asiamiestä ei kiinnosta sinun ostoksesi.

Tosiaan jos verkkokauppa on luvannut että ominaisuus tulee laitteeseen, niin tuo on aika lailla läpihuutojuttu. Muussa tapauksessa asia ei kuulu verkkokaupalle ja oikea suunta on laitteen valmistaja.
 
Pakko kysyä, että onko Verkkokauppa mainostanut tuota puuttuvaa ominaisuutta? Jos ei, niin millä tavalla sitä on sitten mainostettu?
Termit on vähän hakusessa, kun ensimmäinen kerta koskaan itselläni, että tarvitsee edes harkita moista, mutta hyvä kun korjasit.
Ainoastaan mainittu, että kyseinen tv on loistava valinta PS5:n kaveriksi, kuluttajana tietenkin otan ensimmäisenä yhteyttä myyjään ja sitten vasta tarvittaessa valmistajaan. Kyseessä on kuitenkin isosti mainostettu ominaisuus Sonyn ja eri arvostelijoiden kautta, jonka on luvattu tulevan kyseiseen malliin, mutta Sony on nyt uusien mallien julkaisun yhteydessä poistanut tuotetiedoista kaikki maininnat kyseisestä ominaisuudesta.
Tästä saattaa tulla isompikin PR-katastrofi Sonylle, koska moni muukin on itseni lisäksi ostanut kyseisen tv:n luvattujen ominaisuuksien perusteella.
 
Ostin Powerin nettikaupasta puhelimen. Maksoin netissä ja nouto myymälästä. Puhelin olikin huono ja ei muuta kuin palauttamaan myymälään. Ensimmäisellä tiskillä myyjä sanoi " Koska laatikko avattu ei mahdollisuutta palauttaa, vaikka ostettu netistä". Sanoin, että nettiostoksilla on 60pv palutusoikeus. Hänen mielestä puhelimilla ei ole, mutta ohjasi seuraavalle tiskille.

"Kyllä voi palauttaa, palautusaika on 14pv ja koska ostosta kulunut 16pv palautus ei ole enää mahdollista." Pyysin näyttämään 14pv palautusoikeuden nettisivuilta. Myyjä tutkiskeli 5min sivuja ja totesi "En kyllä löydä sitä kohtaa täältä, mutta kyllä se on silti 14pv".

Tässävaiheessa alkoi jo ottamaan päähän urakalla. Totesin , miten voi olla jos et itse myyjänä löydä kyseistä kohtaa. Noh, kutsui paikalle osaston esimiehen "Kyllä, puhelimella 14pv palautusoikeus, ei onnistu sinulla siis". Pulssi kiihtyy ja edelleen pyydän näyttämään kyseisen kohdan, jota he kahdestaan kovasti tuloksetta etsivät. Tämän jälkeen en suostu edelleenkään uskomaan asiaa, joten menevät "takahuoneeseen" soittamaan isollepomolle. Hetken kuluttua myyjää saapu ja sanoo "Olet oikeassa, puhelimella on 60pv palautusoikeus netin kautta ostettuna". :facepalm:


Kuinka moni "ei niin valveutuntut" ostaja olisi luovuttanut jo tiskillä numero 1 tai viimestään numero 2. Uskomatonta toimintaa minusta.

Parasta tässä asiassa oli kuitenkin se että, kun menin kassalle sopimaan rahojen palautuksesta myyjä sanoi heti " Juu kyllä, netin kautta ostetuilla tuotteilla on 60pv palautusoikeus " :lol:

Täsätäjohtuen jäi kuva, että yritetiin vaan saada ostaja pitämään puhelin puhumalla :poop:.
 
Powerin toiminta hieman ihmetyttää. Tilasin hiiren ja postissa tuli väärä tuote. Tilausvahvistus ja kaikki olivat oikein. Otin chatin kautta yhteyttä ja kyselin että mitenkäs saan oikean tuotteen. Ensiksi ehdotettiin väärän tuotteen pitämistä ja lahjakorttia hyvityksenä. Jospa nyt ei kuitenkaan. Lupasivat kuitenkin toimittaa oikean tuotteen lopulta.

Päivän päästä sain väärän tuotteen palautusohjeet sähköpostiin. Ohjeet olivat normaalin asiakaspalautuksen ohjeet. Otin yhteyttä jälleen chattiin ja kysyin että milloinka oikea tuote lähtee varastolta minulle. Vastasivat, että eivät tiedä. Yritin vielä kysyä, että lähteekö se oikea tuote minulle vasta kun tämä väärä tuote on takaisin heidän varastolla. Edelleenkään ei tietoa. Voiko tämä oikeasti olla näin vaikeaa, ettei yksinkertainen prosessi toimi ollenkaan.
 
Ei nyt ihan osu ketjun otsikkoon, mutta melkein. Onko joku tilaillut onnistuneesti tuolta Teknavin verkkokaupasta? Vaikuttaa toki ihan legitiltä, mutta ajattelin nyt kysyä kun kyseessä on uudehko kauppa eikä netistä löydy (vielä?) juurikaan arvosteluja.
 
49 päivää mennyt tilauksesta kun kävin powerin myymälästä tilaamassa pyykinpesukoneen eikä näy eikä kuulu :cautious: mielenkiintoista -.-
 
Kannattaa etsiä Powerin sivuilta liike mistä oot koneen tilannu ja laittaa sähköpostia, sieltä pitäisi myyjän ottaa yhteyttä että missä mennään.
 
Power varmaan ottaa mukisematta normi sankakuulokkeet takaisin, kun en ollutkaan tyytyväinen? Paketista uupuu vain ohkainen muovi mikä oli päällä.
 
Power varmaan ottaa mukisematta normi sankakuulokkeet takaisin, kun en ollutkaan tyytyväinen? Paketista uupuu vain ohkainen muovi mikä oli päällä.

Pitäis ainakin ottaa, Giganttiin onnistu XM4:ien palauttaminen ongelmitta, eikä noissakaan palautusehdoissa ollut mainintaa kuin in-eareista.
 
Palautin rikkinäisen AIO-coolerin Poweriin pari päivää ostamisen jälkeen. Pumppu ei toimi, mutta piti aivan jäätävää ääntä. Sain uuden tilalle, joka toimi ongelmitta.

No itse asiaan. Saman päivänä palautuksesta, tuote löysi takaisin myyntiin Outlettiin. Tuote tarkastettu ja kunnossa lukee sivuilla. Sen verran paljon näiden kanssa pelannut että voin 100% sanoa, että rikki se oli. Oletteko törmännyt samaan, että rikkinäisiä/viallisia tuotteita laitetaan myyntiin? Itsellä ainakin meni luotto, enkä tule ostamaan Outletista mitään.
 
Aika kaian jaksat odottaa :lol:
Olisin itse perunut kaupat ja tilannut koneen muualta jo moneen kertaan..
Lisätään tähän nyt tarinan tynkää vielä... 27 marraskuuta kävin liikkeessä paikanpäällä ostamassa ja tilaamassa. Kerroin myös että ei ole kiire, vuoden vaihteessa +-3 päivää tulen koneen noutamaan.
30.12 kävin paikan päällä samanapäivänä kun muutto oli mutta ilmeisesti he eivät olleet edes tilanneet koko konetta -.- oli joku kämmi käynyt ja jäänyt tilaamatta.
Ongelmaksi tekee myös että ei ole vaihtoehtoja ostaa muualta, koska power on ainoa joka tätä myy.

Toki olen tästä ottanut yhteyttä jo verkkosivujen chatin kautta ja ajattelin vielä mennä maanantaina käymään kyseisessä puljussa antamassa pari sanaa
 
Näin luulisi joo. XM4 lähdössä takaisin täälläkin kun tänään hain.

Ei ihan tän topicin kamaa mut mikä noissa on tökkiny XM4:ssa kun tuntuu et jengi palautellu niitä kovasti? Itse just pallotellu et hommais ne himaan ja veis kolmoset sit töihin.
 
Ei ihan tän topicin kamaa mut mikä noissa on tökkiny XM4:ssa kun tuntuu et jengi palautellu niitä kovasti? Itse just pallotellu et hommais ne himaan ja veis kolmoset sit töihin.

Samsungin telkkarien kanssa yhdistäminen aika lottoamista. Mulla ei kumpaankaan töllöön saanut yhteyttä. Netistä lueskelin etten ole ainoa ongelman kanssa.
iPad ja iPhone toimi, mutta se multipoint oli aikasta susi. Ja latenssi oli liikaa, joten mennään suosiolla johdollisilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 598
Viestejä
4 873 021
Jäsenet
78 682
Uusin jäsen
Cytotoxic_Warhead

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom