Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Voidaanko tässä soveltaa löytöpalkkiolakia? Olet löytänyt Gigantin omaisuutta, joten olet oikeutettu 10% korvaukseen tuotteen arvosta?
 
Sen verran kyllä Gigantin kanssa taistellut tänä talvena että en saatana olisi kyllä palauttanut.
Yhtä Outlet tv:tä odottanut nyt kuukauden verran. Eivätkä edes pahoitelleet viivästymistä.

Gigantin mainoslehdestä löysin: "Yli 400e kodinkoneet -23%, koskee normaalihintaisia, yli 400e isoja kodinkoneita", ja tarve olisi uudelle lattialiedelle (ovh 599).

No tänään sitten aamuvuoron jälkeen pienen lapsen kanssa 20km lähimpään giganttiin: Liikkeen ikkunassa sitten sama mainos eri pikkutekstillä, "Ei koske lattialiesiä"!

Kiitos ja näkemiin.
 
Sen verran kyllä Gigantin kanssa taistellut tänä talvena että en saatana olisi kyllä palauttanut.
Yhtä Outlet tv:tä odottanut nyt kuukauden verran. Eivätkä edes pahoitelleet viivästymistä.

Gigantin mainoslehdestä löysin: "Yli 400e kodinkoneet -23%, koskee normaalihintaisia, yli 400e isoja kodinkoneita", ja tarve olisi uudelle lattialiedelle (ovh 599).

No tänään sitten aamuvuoron jälkeen pienen lapsen kanssa 20km lähimpään giganttiin: Liikkeen ikkunassa sitten sama mainos eri pikkutekstillä, "Ei koske lattialiesiä"!

Kiitos ja näkemiin.
Kyllä se olisi pitänyt sulle myydä tarjoushintaan jos paperilehdessä ei tuota rajausta ollut eikä siellä pikkupränteissä ollut myöskään rajausta siitä, koskiko tarjous nettimyyntiä vai kivijalkamyymälöitä. Pitäkää huolta oikeuksistanne.
 
Nyt alkaa ensimmäisen kerran vähän närästää tämä toiminta. Ilmoitettu huoltoaika 2vk, mutta sitä ennen kone makaa sen saman kaksi viikko myymälässä. No, odotellaan koska tulee takaisin.

nimetön.png

Ei muuta kuin iso peukku Gigantille.

Eilen tuli ilmoitus että laitteen voi noutaa Gigantista. Oli käynyt Sonyn huollossa, lopputulos: laite vaihdettu uuteen. Ei mitään vänkäämistä korvauksista, uusi kone kotiin ja nyt homma rokkaa!
 
Giganttiin onnistunut mm. kuukauden käytössä olleen läppärin palautus, ja muutkin muutamat palautukset onnistuneet mukisematta nopeasti ja asiallisesti. Ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.
 
Ei muuta ku paperinen tarjouslehti mukaan ja sit vielä ylimääräsen reissun bensakulut pois loppusummasta.
 
Proshopin black friday-tarjoustuotteena ostin NZXT H500 -kotelon. Tuotekuvauksessa luki, että arvioitu toimitusaika 5.12. Jo muutamaa päivää ennen sitä tuotetiedoissa vaihteli "Varastossa, tulossa, varastossa, tulossa". Viime sunnuntaina tuli sitten vihdoin ilmoitus, että tuote lähetetty, mutta seurannan mukaan ei vieläkään ole edes luovutettu kuriirille.

Saa nähdä millaisilla lommoilla tuo teräskoppa tulee, kun se vihdoin joskus tulee... :)

Ja en tässä nyt ole mieltäni pahoittanut, kunhan pohdiskelen onkohan muilla vastaavia kokemuksia tuosta firmasta kun en ole aiemmin tilannut. Tanskassa ilmeisesti varasto.
 
Mites gigantti hoitaa rahojen palautukset tuotteelle joka on ostettu verkkokaupasta ja palautetaan myymälään? Gigantilla ei taida olla lahjakortteja jotka toimisi myös verkkokaupassa maksutapana? Vai palauttavatko suoraan kortille ja pitääkö olla sama kortti jolla tuote maksettu?
 
Proshopin black friday-tarjoustuotteena ostin NZXT H500 -kotelon. Tuotekuvauksessa luki, että arvioitu toimitusaika 5.12. Jo muutamaa päivää ennen sitä tuotetiedoissa vaihteli "Varastossa, tulossa, varastossa, tulossa". Viime sunnuntaina tuli sitten vihdoin ilmoitus, että tuote lähetetty, mutta seurannan mukaan ei vieläkään ole edes luovutettu kuriirille.

Saa nähdä millaisilla lommoilla tuo teräskoppa tulee, kun se vihdoin joskus tulee... :)

Ja en tässä nyt ole mieltäni pahoittanut, kunhan pohdiskelen onkohan muilla vastaavia kokemuksia tuosta firmasta kun en ole aiemmin tilannut. Tanskassa ilmeisesti varasto.


Itselle Meshify C koppa tuli ainakin ehjänä perille. Proshop nopeasti toimittaa..kuriirit ja matka hidastaa toimitusta jonkin verran.

Mites gigantti hoitaa rahojen palautukset tuotteelle joka on ostettu verkkokaupasta ja palautetaan myymälään? Gigantilla ei taida olla lahjakortteja jotka toimisi myös verkkokaupassa maksutapana? Vai palauttavatko suoraan kortille ja pitääkö olla sama kortti jolla tuote maksettu?

Kortille suoraan.
 
Laitan tännekin, kun sopii ehkä paremmin:
Tää Samsungin NU8005, jonka tilasin viikko sit ma Gigantista tuotiin tänään. Tai siis olis tuotu jos olisin ollut kotona. Kuski vaan soitteli puolen päivän aikaan, että kohta ollaan ovella. Olin sanonut, että ketään ei ole kotona ennen 14. No sanoi, että voi voi ja merkkaa että ei voitu toimittaa. Uusi eka mahd. toimitusaika ens tiistaina samalla haarukalla 12-18. Sanoin, että ihan turha taas yrittää ennen klo 14, mutta tuskinpa tajuavat. Hienon kuljetusfirman ovat hommanneet. Vmp.
Eiköhän ne tänäänkin tullu klo 12. Onni onnettomuudessa: muksu oli kipeenä kotona ja oli ottamassa töllöä vastaan. Hienosti pelaa yhteys Gigantin ja kuljetusfirman välillä.
 
Viime viikolla ostin Gigantista PS4 Pro 399 eurolla. Tänään hinta oli 369 joten soitin aspaan ja sain heti 30 euron sähköisen lahjakortin, joten nyt hymyilyttää. On tullut viime vuodet tuolta tai Verkkiksestä ostettua juuri palautuksen ja hyvitysten joustavuuden takia.
 
Mites gigantti hoitaa rahojen palautukset tuotteelle joka on ostettu verkkokaupasta ja palautetaan myymälään? Gigantilla ei taida olla lahjakortteja jotka toimisi myös verkkokaupassa maksutapana? Vai palauttavatko suoraan kortille ja pitääkö olla sama kortti jolla tuote maksettu?

Ei tarvitse olla sama kortti jolla tuote on maksettu.
 
Viime viikolla ostin Gigantista PS4 Pro 399 eurolla. Tänään hinta oli 369 joten soitin aspaan ja sain heti 30 euron sähköisen lahjakortin, joten nyt hymyilyttää. On tullut viime vuodet tuolta tai Verkkiksestä ostettua juuri palautuksen ja hyvitysten joustavuuden takia.

Lahjakortin uhri, oisit vaan ottanu rahana. Kun vaan sanoo ettei huoli lahjakorttia, niin saa rahat tilille tai kortille. Mutta toki aina lahjakortti Gigantille ensisijainen ohjeistuksessa.
 
Ei meikän pää kestäisi sitä, että oisin noita alkanut luukuttaa. Yhdestä oon maksanut ja sen oon saanut, jos antavat vähän hyvitystä rehellisyydestä, niin kaikki on kotiinpäin. Tuskinpa tuosta kukaan potkuja saa jos ei noita oo useampaa laittanut tuolla tavalla liikkeelle.

Tulikos tästä jo Gigantilta jotain palautetta?
 
On se lahjakortti kuitenkin 3v voimassa, niin eiköhän sen siinä ajassa kerkeä käyttämään.

Noi lahjakortit/hyvityskuitit ovat omasta mielestä ihan käteviä varsinkin kun puhutaan kaupoista joissa tulee asioitua taatusti.. en oikein tiedä miksi porukka niitä vierastaa.. tietty jos se kolmekymppiä on ratkaiseva summa perheen ruokarahojen takia niin asian ymmärrän. Itsellä ollut mm. motonettiin parhaimmillaan parisataa hyvityskuitteja kun olen palautellut osia tai ostanut varmuuden vuoksi pari eri vaihtoehtoa.. kaikki ne on tullut käytettyä veks, en ole koskaan noita rahana viitsinyt pyytää.
 
Hoh. PS4:n hinta oli taas pudonnut. Nyt CDON.com 339.95. Pitihän sitä piiruuttaan kokeilla saanko hyvärit Gigantilta edellisen lisäksi. Hyvin toimii! Nyt on 30+29 euron lahjakortit Giganttiin. En kokeillut pyytää rahana kun nuo kumminkin tulee käytettyä tuohon firmaan PS4 pelien tms. muodossa kuitenkin. Pitää seurata vielä koko palautusajan loppuun onnistuuko hankkimaan lisää hyväriä :-)
 
Gigantti joisi taas homman hienosti.

Marssin läppärin kanssa palautus tiskille ja totesin että ei ollu hyvä. Kaveri lähes "repi" läppärin paketin auki ja tsekkasi kannettavan ja totesi sitten sen jälkeen että selvä laita kortti maksupäätteeseen niin rahat palautuu parin päivän sisällä.

Hommaan meni ehkä noin 5 min.

Vaikka en näistä Gigantti/Power juuri mitään tykkää yleensä ostaa niin kyllä tää esim Gigantin täysi 50päivän palautusoikeus (Powerilla taitaa olla 60päivää) on vaan aika timanttia. Varsinkin näiden tuotteiden kohdalla joita ei esim ole myymälässä ollenkaan esillä.
 
Viimeksi muokattu:
... Kaveri lähes "repi" läppärin paketin auki ja viittasi kannettavan ja totesi sitten sen jälkeen että selvä laita kortti maksupäivä esteen niin rahat palautuu parin päivän sisällä.
...

Nyt jäi Juhan ajatus kyllä vähän auki.

Viikko sitten perjantaina palautin Giganttiin black fridaysta ostetun läppärin takaisin (verkkokaupasta ostettu, verkkopankista maksettu). Tiskillä sanoi että 2-3 päivää menee rahojen palautumisessa, ei vielä ainakaan ole näkynyt. Tilinumeroa ei kysellyt, mutta kai se on kaivettavissa jotenkin siitä miten se on maksettu? Onko muilla kyselty tilinumeroa gigantin palautuksissa?

Aikaisemmin ketjussa joku mainitsi, että pari viikkoa ois mennyt rahojen palautuksessa, joten saattaahan siinä kestää.
 
Nyt jäi Juhan ajatus kyllä vähän auki.

Viikko sitten perjantaina palautin Giganttiin black fridaysta ostetun läppärin takaisin (verkkokaupasta ostettu, verkkopankista maksettu). Tiskillä sanoi että 2-3 päivää menee rahojen palautumisessa, ei vielä ainakaan ole näkynyt. Tilinumeroa ei kysellyt, mutta kai se on kaivettavissa jotenkin siitä miten se on maksettu? Onko muilla kyselty tilinumeroa gigantin palautuksissa?

Aikaisemmin ketjussa joku mainitsi, että pari viikkoa ois mennyt rahojen palautuksessa, joten saattaahan siinä kestää.
Pientä typoa oli kun väsyneenä kirjoittelee :)

Itsekin tosiaan oletin, että rahat palautuu vaan tilauksessa käytetylle kortille/tilille. Riippuu varmaan miten tilaus on maksettu eli verkkokaupassa kortilla tai pankkimaksulla (en nyt muista oliko pankkimaksu suoraan mahdollista gigantin verkkokaupassa). Mulla ainakin kaveri pyysi vaan kortin koneeseen ja rahojen pitäisi palautua parissa päivässä. Tosin nyt en sitten tiedä kun tajusin että tungin maksupäätteeseen eri kortin kuin se mitä olin käyttänyt itse tilausvaiheessa, toivotaan ettei aiheudu ongelmia.
 
Eli jouduit roudamaan viel prossut takaisin yms. s äätöä. Aika surkea palkkio ylimääräisestä työstä..

25€ oli suoraan sanottuna juuri ja juuri tyhjää parempi. 50€ ois omasta mielestä ollut myös vähän, mutta jo kohtuullinen kun ottaa huomioon tavaran arvon.
 
25€ oli suoraan sanottuna juuri ja juuri tyhjää parempi. 50€ ois omasta mielestä ollut myös vähän, mutta jo kohtuullinen kun ottaa huomioon tavaran arvon.
Eihän tuo 25e korvaa kuin ehkä asiaan käytetyn ajan ja vaivan. Yhtään ei jää pahoittelulisää.
Itse ainakin vastaisin vielä takaisin ja kehottaisin miettimään korvausta vielä uudestaan. Aika paska maku jäisi muuten.
 
Eihän tuo 25e korvaa kuin ehkä asiaan käytetyn ajan ja vaivan. Yhtään ei jää pahoittelulisää.
Itse ainakin vastaisin vielä takaisin ja kehottaisin miettimään korvausta vielä uudestaan. Aika paska maku jäisi muuten.

Joo korvaa ajan ja vaivan tuosta, mutta kiitosta tuohon summaan ei vielä mahdu. :D
 
Löytötavarallakin palkkio on lain mukaan 10%, ja noiden ylimääräisten prossujen yhteenlaskettu arvo on tosiaan sen ~1700€, joten halvalla meni. Eihän nuo tietysti ole löytötavaraa, mutta antaa osviittaa suuruusluokasta.

Ei olisi minullakaan omatunto kestänyt noita laittaa kiertoon, mutta onhan tuo lahjakortti tavaran arvoon nähden ihan hv.
 
olishan toi gigantin case ihan iltapäivälehtien lööppimateriaalia parhaasta päästä.. ;)
 
Hoh. PS4:n hinta oli taas pudonnut. Nyt CDON.com 339.95. Pitihän sitä piiruuttaan kokeilla saanko hyvärit Gigantilta edellisen lisäksi. Hyvin toimii! Nyt on 30+29 euron lahjakortit Giganttiin. En kokeillut pyytää rahana kun nuo kumminkin tulee käytettyä tuohon firmaan PS4 pelien tms. muodossa kuitenkin. Pitää seurata vielä koko palautusajan loppuun onnistuuko hankkimaan lisää hyväriä :)

Jotkut ne kehtaa tuotakin harrastaa :facepalm:
 
En ole varma kuuluuko tää tähän mutta enpä nyt parempaakaan löytänyt tällei pikku tumussa.

Ajattelin siis tilata vähän pelihuoneen seinälle postereita mammulin käskystä. Löysin 12. Tässä tarjous :btooth:
Subtotal:£92.90
Delivery:£203.49
Total (including delivery):£296.39

Vittu repesin. Tuotanoinniin.

edit, noin viisi sekunttia yritin etsiä maili linkkiä mutta ei näkynyt

Eli jos tiedätte jonkun hyvä kaupan mistä postereita niin linkkejä kiitos.
 
Onhan tuo aika pieni "palkkio" noinkin arvokkaiden tavaroiden palautuksesta. Melkein vastaa jotain kahvilippua :D

Jos itseltä häviäisi/katoaisi jotain +1000eur arvoista kamaa ja joku löytäisi ja palauttaisi niin takuulla antaisin isomman löytöpalkkion kuin parikymppisen ihan pelkästä kiitollisuudesta. Puhumattakaan, että Gigantilla olisi hieman paremmin varaa maksaa kunnollinen korvaus tuollaisesta rehellisyydestä.
 
En ole varma kuuluuko tää tähän mutta enpä nyt parempaakaan löytänyt tällei pikku tumussa.

Ajattelin siis tilata vähän pelihuoneen seinälle postereita mammulin käskystä. Löysin 12. Tässä tarjous :btooth:
Subtotal:£92.90
Delivery:£203.49
Total (including delivery):£296.39

Vittu repesin. Tuotanoinniin.

edit, noin viisi sekunttia yritin etsiä maili linkkiä mutta ei näkynyt

Eli jos tiedätte jonkun hyvä kaupan mistä postereita niin linkkejä kiitos.

Joskus viitisen vuotta sitten tilasin useamman kerran ongelmitta täältä: Osta Posters, Juliste ja Elokuvajulisteet AllPosters.fi-sivustosta

Tusinan julisteen tilauksesta menee postikuluja varmasti useampi kymppi, mutta reilusti vähemmän kuin lainauksessasi (kunhan et tarvitse kehyksiä).

Kannattaa huomata, että tuolla on kai jatkuvasti muka jotain alennusmyyntejä ja mahdollisesti alekoodeja, joten kaikkiin "super-ale loppuu huomenna!!" -pelotteluihin ym. kannattaa suhtautua varauksella.

Omat kokemukseni ovat vuosien takaa, joten suositteluni kannattaa ottaa pienellä varauksella.
 
Toivottavasti ei nuolasta ennen kuin tipahtaa, mutta tällä hetkellä todella hyvät fiilikset Gigantin joustavuudesta. Ostamassa tuotetta, jota ei ole keskusvarastossa, löytyy vain 2 myymälästä jotka sijaitsevat about 200km päässä Helsingistä. Olin chätissä yhteydessä ja asiakaspalvelija laittoi pyynnön toiseen myymälään tänään noin klo 15. Täältä myymälästä soitti kaveri noin klo 17 ja sanoi, että pystyy lähettämään tuotteen suoraan minulle. Laittaa huomenna laskun sähköpostiin ja laittaa tulemaan kun maksettu. Mahtavaa. Saa avovaimo sittenkin mieluisen joululahjan.
 
Ostin gigantista Oneplus 6 ja vähän turhan huonosti sopii käteen niin ajattelin palauttaa. Puhelin toki virheetön mutta myyntipaketissa mukana tulleessa silikonikuoressa näkyy naarmuja kun on yli viikon verran käytetty ja melkein joka kerta kun taskuun tämän laittaa niin pehmeään kuoreen tulee naarmu.

Kuinka tarkkoja nuo ovat tämmöisen asian kanssa? Ei ole ennen tullut mitään palauteltua. Helpommin tämän palauttaisi kuin myisi jossain foorumilla.
 
Ostin gigantista Oneplus 6 ja vähän turhan huonosti sopii käteen niin ajattelin palauttaa. Puhelin toki virheetön mutta myyntipaketissa mukana tulleessa silikonikuoressa näkyy naarmuja kun on yli viikon verran käytetty ja melkein joka kerta kun taskuun tämän laittaa niin pehmeään kuoreen tulee naarmu.

Kuinka tarkkoja nuo ovat tämmöisen asian kanssa? Ei ole ennen tullut mitään palauteltua. Helpommin tämän palauttaisi kuin myisi jossain foorumilla.

Tuskin niitä ihan hirveästi kiinnostaa johonkin silikonikuoreen tulleet pienoiset naarmut. Saattaisivat jopa ottaa vastaan vaikka tuo euron arvoinen silikonikuori puuttuisikin. Periaatteessahan myyjällä olisi oikeus veloittaa arvonlasku aiheutetuista ylimääräisistä jäljistä mutta paljonko tuollaisesta euron kiinakuoresta nyt voisi vähentää? (Vähemmän kuin mitä käytetyn kaupassa menetät.) Kärrää vaan suoraan liikkeeseen jos on lähistöllä niin eiköhän ne sen ota ilman mukinoita. Todennäköisesti se palautuspisteen virkailija tarkistaa muutenkin vain puhelimen kunnon ja osien mukanaolon.
 
Joo korvaa ajan ja vaivan tuosta, mutta kiitosta tuohon summaan ei vielä mahdu. :D

No joo. Kummaa tämä nykyaika, kun rehellisestä toiminnasta pitäisi saada palkkio. Muistan vielä ajan, kun osattiin olla rehellisiä aivan luonnostaan. @Komura silti peukku, kun ei varastanut, vielä.
 
No joo. Kummaa tämä nykyaika, kun rehellisestä toiminnasta pitäisi saada palkkio. Muistan vielä ajan, kun osattiin olla rehellisiä aivan luonnostaan. @Komura silti peukku, kun ei varastanut, vielä.
Tuossahan joutuu tekemään työtä vasten tahtoaan jos haluaa kuitenkin rehellinen. Onko väärin, että siitä saisi korvausta menetetystä vapaa-ajasta?
 
No joo. Kummaa tämä nykyaika, kun rehellisestä toiminnasta pitäisi saada palkkio. Muistan vielä ajan, kun osattiin olla rehellisiä aivan luonnostaan. @Komura silti peukku, kun ei varastanut, vielä.

No jopa alkoi pappailu, oliko ennen vai jälkeen sotia tämä aika mitä muistelet? Kun tuota sinne palauttelin, niin lähinnä tuntui, että olen vaivaksi heille ja enemmän se tässä harmittaa. Kiittäähän voi monella tapaa ja tässä nyt oikeestaan kiitetty asiasta mitenkään.
 
Minulla on viime joululta ylimääräinen e-kirja kaapissa, kun lähettivät väärän värisen. Laittoivat oikean tulemaan ja olisi pitänyt väärä palautella ärrälle. Eipä moista ole lähimaillakaan, eikä tule normaalisti moisilla asioitua, niin olkoon kaapissa, kunnes hoitavat sille kuljetuksen kotoa tai maksavat sen viennistä ärrälle.
En kyllä tajua tätä.
 
Minulle ainakin tuli sähköpostiin samana päivänä kun lähettivät Ruotsista.

Ah sieltähän se kuitti löytyi, mutta ei siinä sitä koodia jostain syystä ole.

E. Katsoinkin väärää kuittia ja olihan se koodi siinä oikeassa kuitissa eli ihan oikeen tullut tuo! :)
 
Gigantilta tilasin i7-9700K ja siitä tuli viestiä, että siirtyy toimitus joulukuun puolen välin tienoille. Ilmeisesti hyvityksenä laittoivat sitten muutaman prossu kaupan päälle kun tältä näytti kun avasin paketin. :rofl:

IMG_20181208_174200.jpg
Tainnu i7 tullu luettua 7 kpl, pari tulee vielä jälkijunassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom