Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Kesätöissä erään v:llä alkavan ketjun huoltopuolella, jossa vastaanotin takuupalautuksia.
- Osa tuli urputtamaan ilman kuittia. Ilman kuittia ei tapahdu mitään.
- Osa tuli urputtamaan takuuajan jälkeen. Takuu ohi niin mitään ei tapahdu paitsi tarkastuslasku asiakkaalle.
- Suurin on näitä jotka eivät osaa käyttää laitteita ja ovat rikkoneet sen itse ja haluavat takuusta uuden. Survotaan usb-a:ta väkisin usb:c...
.
Joko olet trolli tai sitten vain tyhmä koska yksikään noista kohdista ei pidä paikkaansa. Toivottavasti et oikeasti ollut tuolla töissä.
 
Joko olet trolli tai sitten vain tyhmä koska yksikään noista kohdista ei pidä paikkaansa. Toivottavasti et oikeasti ollut tuolla töissä.
Suomalaisessa työelämässä elää valitettavan vahvana oletus, että kuka tahansa osaa tehdä asiakaspalvelua, eikä siihen tarvitse sen enempää kouluttaa. Tulos on tämä.
 
Joko olet trolli tai sitten vain tyhmä koska yksikään noista kohdista ei pidä paikkaansa. Toivottavasti et oikeasti ollut tuolla töissä.

Oletkos ollut siellä töissä vai perseestäsikö faktoja revit? En edes kertonut ketjun nimeä. Rauhoittavat Jaakko, kaltaistesi räyhäävien asiakkaiden kanssa sai olla tekemisissä harva se päivä. Jotka kuvittelivat olevansa aina oikeassa, vaikka olivat omaa nolouttaan paskoneet omat laitteensa. Kännykät/läppärit olivat tippuneet maahan. Takuu ei kata. Kotivakuutus kyllä. Olin siellä kesätöissä huollon puolella 2 x 2kk työharjoittelu + 3kk kesätyöt. En ns. vakinaisesti. Toimenkuvaan kuului mm. asiakaspalautusten vastaanotto. Näitä ns. hankalia asiakkaita oli kerran päivässä. Muut asiakkaat osasivat käyttäymissäännöt.

Sama kaava toistui aina silloin tällöin. Joku otti pultit kun maailma ei pyörinytkään oman navan ympäri ja vannoi boikotoivansa ketjua maailman tappiin saakka. Sitten seuraavana päivänä tämä sama sankari unohtikin lupauksensa ja lampsii hakemaan sen 39.90€ tarjoustulostimen.
 
Suomalaisessa työelämässä elää valitettavan vahvana oletus, että kuka tahansa osaa tehdä asiakaspalvelua, eikä siihen tarvitse sen enempää kouluttaa. Tulos on tämä.

Olin huollossa töissä en asiakaspalvelutehtävissä. Pääasiassa laitteiden korjausta / kasausta. Mikä kuului siihen ammatilliseen koulutukseen. Mutta tein kaikennäköistä duunia siellä.
 
Verkkokauppa.com on näistä suurista ainoa, jonka kanssa on saanut viedä asian kuluttajariitalautakuntaan. Molemmilla kerroin vähän kalliimman tuotteen takuuasia, joten Verkkokauppa pistää hanttiin ja keksii mitä uskomattomampia tekosyitä ja selityksiä, jotta vastuun voisi vierittää täysin asiakkaan harteille. Toisella kerralla eivät aikoneet aluksi noudattaa lautakunnan ratkaisua, jonka mukaan Verkkokaupan pitää korvata täysimääräisesti koituneet kustannukset.
 
Olin huollossa töissä en asiakaspalvelutehtävissä. Pääasiassa laitteiden korjausta / kasausta. Mikä kuului siihen ammatilliseen koulutukseen. Mutta tein kaikennäköistä duunia siellä.
Kyllähän sen huollonkin on tarkoitus palvella asiakkaita? Asiakas, olkoon kuinka väärässä hyvänsä, sen palkan loppujen lopuksi maksaa.
 
Ja tämähän ei pidä millään asteella paikkaansa. Takuun päättyminen kun ei tarkoita, että myyjällä ei ole mitään vastuuta tuotteesta.[/
Ja tämähän ei pidä millään asteella paikkaansa. Takuun päättyminen kun ei tarkoita, että myyjällä ei ole mitään vastuuta tuotteesta.

Jopa viranomaistahoilta menee sekaisin takuu ja. virhevastuu.. Moni yritys koittaaestö kätensä virhevastuusta täysin.. tosin myös moni kuluttaja luuleevettä virhevastuuseen kuuluu aina 100% hyvitys ostohinnasta.

Pahinta kuluttajien kannalta on se että myyjäliike siirtää takuun/virhevastuun erimielisyydet maahantuojalle tai maahantuojan huollolle. Kuluttajalla kun ei ole mitään syytä keskustella vastuista maahantuojan kanssa koska myyjäliike on sekä joka kantaa vastuun kuluttajaan päin. Tätå kun eivät edes myyjät halua ymmärtää. Tosin joskus saattaa olla helpompi kuluttajallekkin keskustella suoraan maahantuojan kanssa ja sopia asioista suoraan. Riippuu tapauksesta.
 
Ai niin.. jos viette tuotteen ns. takuutarkastukseen älkää ikinä allekirjoittako lappua jossa sitoudutte maksamaan turhan tarkastuksen kulut. Myyjäliikkkeen on otettava tuote tarkastukseen vaikka kuluttaja ei suostu maksamaan kuluja.
 
Ai niin.. jos viette tuotteen ns. takuutarkastukseen älkää ikinä allekirjoittako lappua jossa sitoudutte maksamaan turhan tarkastuksen kulut. Myyjäliikkkeen on otettava tuote tarkastukseen vaikka kuluttaja ei suostu maksamaan kuluja.
Ei tarvi edes allekirjoittaa, riittää että sulle on kerrottu asiasta ja jättämällä tuotteen hyväksyt tämän.
 
Ostin puhelimen perjantaina Gigantista ja viikonloppuna oli jossain välissä sammunut eikä reagoinut mihinkään. Ajattelin tietenkin, että lähtee korjaukseen niin en ottanut mitään mukana tulleita tarvikkeita mukaan. Palvelutiskillä vaihtoivat kuitenkin aivan uuteen eikä tarvikkeiden puute haitannut yhtään vaan laittoivat uuden puhelimen pakkauksen kamat vanhan puhelimen mukaan.
Pitkästä aikaa positiivinen kokemus Gigabtista.
Voi kun Elisallakin homma tapahtuisi noin kivuttomasti. Itsellä kohta 2 viikkoa puhelin ollut korjattavana, eivätkä Elisalla suostuneet vaihtolaitetta antamaan. No tietääpähän jatkossa mistä luurit hankitaan.
 
Ei tarvi edes allekirjoittaa, riittää että sulle on kerrottu asiasta ja jättämällä tuotteen hyväksyt tämän.

Ei sillä ole merkitystä, käytännössä takuuaikana ei voi periä asiakkaalta "turhan" tarkastuksen kuluja. Paitsi tilanteessa jossa asiakas on nyt aivan selvästi rikkonut tuotteen itse.
 
Ei sillä ole merkitystä, käytännössä takuuaikana ei voi periä asiakkaalta "turhan" tarkastuksen kuluja. Paitsi tilanteessa jossa asiakas on nyt aivan selvästi rikkonut tuotteen itse.
Jos takuu ei kata vikaa, niin voi. Toki riippuu vähän ”viasta” periikö huoltoyhtiö tarkistuksesta mitään. Nykyään taitavat enimmäkseen veloittaa kustannusarvion tekemisestä kuin tarkistuksesta.
 
Jos takuu ei kata vikaa, niin voi. Toki riippuu vähän ”viasta” periikö huoltoyhtiö tarkistuksesta mitään. Nykyään taitavat enimmäkseen veloittaa kustannusarvion tekemisestä kuin tarkistuksesta.

Huoltoyhtiö voi laskuttaa mitä tahansa, mutta asiakkaalta sitä ei periä kuin poikkeustapauksessa. Se ei riitä että takuu ei kata.
 
Itsellä ei oo näiden kanssa ollut ongelmia. Ainoa harmaita hiuksia aiheuttava on Apple ja heidän keskenkasvuinen asenne selviin tyyppivikoihin. Toki nämä myyjät ei edes ota tuohon kantaa vaan siirtävät asian valmistajan harteille suoraan.

Esim. toi uuden MBP:n sarana joka on uutena ok ja löystyy alle puolessa vuodessa paskaksi. Kyseessä on mukamas ominaisuus. Tästä väännettiin pitkään ja hartaasti, paras läppä mitä kuulin oli että ”liikkuva auto (=liikenneväline) ei ole kannettavan normaali käyttöympäristö”.

Mitähän tonkin paskan kanssa tekis. Varmaan pistän sit vahingon kiertämään kun kerran on ominaisuus.

Esim. HP:n ja Lenovon kanssa tämmöiset on hoituneet täysin mukisematta.
Olen kehoittanut kaikkia lähimmäisiä välttämään Omena -paskeita. Itselleni riitti parin vuoden väännöt näiden kanssa.
 
Kun siitä kerrotaan etukäteen että voi tulla kuluja, niin voi periä.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
Takuu ja virhevastuu

Käytännössä esimerkiksi elektroniikassa on mahdotonta olettaa että asiakas kykenisi arvioimaan mistä vika aiheutunut, jos vaikka kyseessä ei ole selkeästi pudotettu laite.
 
Takuu ja virhevastuu

Käytännössä esimerkiksi elektroniikassa on mahdotonta olettaa että asiakas kykenisi arvioimaan mistä vika aiheutunut, jos vaikka kyseessä ei ole selkeästi pudotettu laite.

No sekin vähän riippuu ”viasta”. Joku softavika ja käyttöjärjestelmän uudelleen asennus on laskettavissa käyttäjän vastuulle ja niistä huoltoyhtiöt kyllä veloittaa. Tarkistuksen lopullisesta maksajasta sitten voidaan vääntää kuluttajaneuvojan ja Kuluttajariitalautakunnan kanssa.
 
Voi kun Elisallakin homma tapahtuisi noin kivuttomasti. Itsellä kohta 2 viikkoa puhelin ollut korjattavana, eivätkä Elisalla suostuneet vaihtolaitetta antamaan. No tietääpähän jatkossa mistä luurit hankitaan.

Itse väänsin kanssa Elisan kanssa alle satasen perus älyluurista. Heillä kun myymäläpäällikkö ei ymmärtänyt sitä että latausliittimen pitää kestää puhelimen normaalin käyttöiän ja vaikka huoltoliike sanoisi mitä niin Elisa on vastuussa asiakkaalle ei maahantuojan valtuuttama huolto (joka varmaan 99% tapauksista kaataa käyttäjän vastuulle..).

Noh, pääsimme sopimukseen ettei minun tarvinnut maksaa tarkastusmaksua mutta ei luuri takuuseenkaan mennyt. Omat laskut Elisalle olivat n. 50eur/kk jotka siirsin muille operaattoreille samantien. Ei löydy Elisalta yhtään pelisilmää näiden asioiden kohdalla.

Itse kun omassa duunissa hyväksyn isompiakin asioita virhevastuuseen vaikkemme saa niistä maahantuojalta mitään. Menee Pr:än piikkiin.
 
Itse väänsin kanssa Elisan kanssa alle satasen perus älyluurista. Heillä kun myymäläpäällikkö ei ymmärtänyt sitä että latausliittimen pitää kestää puhelimen normaalin käyttöiän ja vaikka huoltoliike sanoisi mitä niin Elisa on vastuussa asiakkaalle ei maahantuojan valtuuttama huolto (joka varmaan 99% tapauksista kaataa käyttäjän vastuulle..).

Noh, pääsimme sopimukseen ettei minun tarvinnut maksaa tarkastusmaksua mutta ei luuri takuuseenkaan mennyt. Omat laskut Elisalle olivat n. 50eur/kk jotka siirsin muille operaattoreille samantien. Ei löydy Elisalta yhtään pelisilmää näiden asioiden kohdalla.

Itse kun omassa duunissa hyväksyn isompiakin asioita virhevastuuseen vaikkemme saa niistä maahantuojalta mitään. Menee Pr:än piikkiin.

Juuri sellainen kuva jäi omalla kohdalla, että Elisa kyllä noudattaa lakia, mutta hyvä asiakaspalvelu ei heitä kiinnosta paskan vertaa. Tulee kuitenkin noin 1-1,5v välein luuri uusittua, ja puhun ihan flagship tason puhelimista, jotka jatkossa hankin muualta.
 
Aika yleinen valituksen aihe tuo latausliittimen viasta. Mekaanisten syiden lisäksi kosteusvaurio on yksi syy. Ja tämmöisissä tapauksissa kuluttajaviranomainen keskeyttää tarinasi toteamalla, että oma vikas, kiitos&heihei, tuut tuut...
 
Aikoinaan gigantista navigaattori kerkesin käyttää noin vuoden, ja ei toiminut enää niin kuin piti. Vein laitteen myymälään, siellä piti allekirjoittaa se sitoumuslappu, jonka allekirjoitin. Ei ollut silloin kauhiasti kokemusta laitteiden takuuhuolto jutuista. Sain mukaan uuden samanlaisen laitteen ns.lainalaitteeksi.
Huollosta mylhemmin tuli viestiä, että laitteessa kosteusvaurioita, ei kuulu takuuhuollon piiriin. Menin sitten myymälään ihmettelee vaurion syitä ja yllätykseni siellä kaveri sanoi, että joko pidän sen lainalaitteen tai sitten otan se vaurioituneen takaisin joko sellaisenaan tai korjattuna omakustannuksellani...
 
Ostin Verkkokauppa.com:sta TV:n ja netin tilausvahvistuksen mukaan palautusaikaa on jäljellä vielä 12 päivää. TV on ollut käytössä, mutta kaikki tavarat paketti mukaanlukien ovat tallessa. Onnistuukohan palautus 100% rahojen palautuksella? Gigantissa uudempi malli samaan hintaan tarjouksessa ja kiinnostaisi vaihtaa siihen.
 
Ostin Verkkokauppa.com:sta TV:n ja netin tilausvahvistuksen mukaan palautusaikaa on jäljellä vielä 12 päivää. TV on ollut käytössä, mutta kaikki tavarat paketti mukaanlukien ovat tallessa. Onnistuukohan palautus 100% rahojen palautuksella? Gigantissa uudempi malli samaan hintaan tarjouksessa ja kiinnostaisi vaihtaa siihen.

Mikset kysy verkkokauppa.comilta, koska "Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus,"
 
Mikset kysy verkkokauppa.comilta, koska "Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus,"
No ajattelin että täältä saisi kokemuksia asiakkaan näkökulmasta ja vastauksen nopeammin. Onko ollut ongelmia ja vedotaanko arvonalenemaan tms. Verkkokauppa.com:n ehdoissa rajoitetut palautusoikeudet kattavat mm. pelit, elokuvat, ohjelmistot ja muut sinetöidyt tuotteet. TV:istä ei puhetta:

6. Palauttaminen
Verkkokauppa.com tarjoaa asiakkailleen 32 päivän palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa joko postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan myymälöiden huoltopisteisiin. Verkkokauppa.com vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun kautta. Kodinkoneita, yli 32-tuumaisia televisiota tai muuta erikoiskuljetusta vaativaa palauttaessasi sinun tulee olla ennakkoon yhteydessä huoltoomme sähköpostilla (huolto@verkkokauppa.com).

Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 32 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Verkkokauppa.comilta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja muut vastaavat lastenhoitotuotteet.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.
 
Ostin Verkkokauppa.com:sta TV:n ja netin tilausvahvistuksen mukaan palautusaikaa on jäljellä vielä 12 päivää. TV on ollut käytössä, mutta kaikki tavarat paketti mukaanlukien ovat tallessa. Onnistuukohan palautus 100% rahojen palautuksella? Gigantissa uudempi malli samaan hintaan tarjouksessa ja kiinnostaisi vaihtaa siihen.

Aika varmasti onnistuu 100% rahojen palautuksella. Jos et ole mitään "kirkkoveneitä" piirrelly itse telkkariin tai pakettiin, niin en olis huolissani :D
Onhan nuo nykyään paljon lepsumpia noiden palautusten suhteen.
 
Aika yleinen valituksen aihe tuo latausliittimen viasta. Mekaanisten syiden lisäksi kosteusvaurio on yksi syy. Ja tämmöisissä tapauksissa kuluttajaviranomainen keskeyttää tarinasi toteamalla, että oma vikas, kiitos&heihei, tuut tuut...

Omalla kohdalla huolto ei maininnut sanallakaan kosteudesta.. toi kosteusvaurio on kyllä kännyköissä helppo syy hylätä kaikki palautukset.. ei siihen tarvita edes paljon näyttöä tai se on aina järjestettävissä.. jos siis huoltoliike haluaisi pelata maahantuojan pussiin.. ja mitä sitä ei hyvien päämiessuhteiden eteen tekis.. ;) :p
 
Kun siitä kerrotaan etukäteen että voi tulla kuluja, niin voi periä.
Asiakkaan ei tähän tarvitse suostua, eikä tämä suostumattomuus tarkoita, etteikö myyjällä olisi vastuuta tuotteesta. Minä en allekirjoittele mitään sopimuksia viedessäni laitteita vaihtoon tai takuuhuoltoon(ellei kyseessä ole joku laajennettu lisätakuu tms. erikoispalvelu). Normaali tuotevastuu on lakisääteinen eikä edellytä asiakkaalta sopimussuhteeseen astumista, eikä sekään, että ostohetkellä on ilman pientä pränttiä luvattu esim. "12kk takuu". Sen sijaan minulle annetaan allekirjoitettu kuitti siitä, että omaisuuttani on liikkeen hallussa.

Jos taas tilaan maksullisia huolto- tai korjaamopalveluita, tietenkin allekirjoitan sopimuksen/työmääräyksen.

Tietenkin se on tapauskohtaista, pitääkö myyjän lähettää valittavan asiakkaan laite huoltoon, mutta ainakin silloin pitää, kun takuu on voimassa ja/tai normaali käyttöikä on vielä päällä ja laite ei ole silminnähden mysötty. Taas vasarana käytetystä älypuhelimesta voi ihan suoraan levitellä käsiä reklamaatiotiskillä, ei aiheuta toimenpiteitä - ellei toki ole joku myyjän lisäpalveluna myyty erikoisvakuutus tms.

Varsinkaan asiakkaan omaisuutta ei voi "mekaaninen vika", "kastunut" tai muun mikkihiiritakuuhuollon jälkeen pitää panttina, jos laskusta tulee riitainen, ellei erikseen ole tehty tämän mahdollistavaa sopimusta.
 
Omalla kohdalla huolto ei maininnut sanallakaan kosteudesta.. toi kosteusvaurio on kyllä kännyköissä helppo syy hylätä kaikki palautukset.. ei siihen tarvita edes paljon näyttöä tai se on aina järjestettävissä.. jos siis huoltoliike haluaisi pelata maahantuojan pussiin.. ja mitä sitä ei hyvien päämiessuhteiden eteen tekis.. ;) :p
Kosteusvaurio on varma tekosyy hamaan tulevaisuuteen. Edes kovien IP-luokitusten yleistyminen ei ratkaise asiaa, kun suunnitellaan puhelimet sellaisiksi, ettei niihin pysty edes tekemään toimivia suojakuoria ja ilman kuorta syntyy 50 mm pudotuksesta pöydälle jokin kosmeettinen halkeama. Toki tämä kolhu ei ole takuuasia eikä edes vaikuta laitteen käyttöarvoon, mutta luokitushan ei tietenkään ole voimassa kun laite on "vaurioitunut".
 
Oheistarvikkeissa ja muussa tilpehöörissä on paremmat katteet. Noissa luureissa se vaihtelee muutamasta eurosta muutamaan kymppiin
Jep. Vaikkapa keskitason älypuhelimia kannattaa myydä vaikka tiukkaan nollakatteen kampanjahintaan, kun asiakas ymmärtää ettei puhelin säily viikkoa tai kuukautta ehjänä ilman suojakuoria. Kampanja-alennus tietenkin päivän tai viikon voimassa, tai kunnes 100 kpl myyty, joten saitakaan asiakas ei tilaa varusteita alibabasta. Asiakas ostaa samalla käynnillä tai tilauksella kympin muovit viidellä kympillä, koska ne ovat markkinoiden parasta. Vaihtoehtoisesti ainakin parin euron muovit kympillä. Molemmat asiakkaat ostavat vitosen suojalasin 20 eurolla.

Toki sitä halpaa ei kannata myydä vapaaehtoisesti, vaan yrittää pakkomyydä joku paremman katteen puhelin ja pari televisiota mukaan. Jos nyt kuitenkin ei onnistu, niin ei se haittaa vaikka ne kampanjatuotteetkin tulee myytyä yleensä tilpehööreineen. Ei siinä tappiota tule.
 
Asiakkaan ei tähän tarvitse suostua, eikä tämä suostumattomuus tarkoita, etteikö myyjällä olisi vastuuta tuotteesta. Minä en allekirjoittele mitään sopimuksia viedessäni laitteita vaihtoon tai takuuhuoltoon(ellei kyseessä ole joku laajennettu lisätakuu tms. erikoispalvelu). Normaali tuotevastuu on lakisääteinen eikä edellytä asiakkaalta sopimussuhteeseen astumista, eikä sekään, että ostohetkellä on ilman pientä pränttiä luvattu esim. "12kk takuu". Sen sijaan minulle annetaan allekirjoitettu kuitti siitä, että omaisuuttani on liikkeen hallussa.

Jos taas tilaan maksullisia huolto- tai korjaamopalveluita, tietenkin allekirjoitan sopimuksen/työmääräyksen.

Tietenkin se on tapauskohtaista, pitääkö myyjän lähettää valittavan asiakkaan laite huoltoon, mutta ainakin silloin pitää, kun takuu on voimassa ja/tai normaali käyttöikä on vielä päällä ja laite ei ole silminnähden mysötty. Taas vasarana käytetystä älypuhelimesta voi ihan suoraan levitellä käsiä reklamaatiotiskillä, ei aiheuta toimenpiteitä - ellei toki ole joku myyjän lisäpalveluna myyty erikoisvakuutus tms.

Varsinkaan asiakkaan omaisuutta ei voi "mekaaninen vika", "kastunut" tai muun mikkihiiritakuuhuollon jälkeen pitää panttina, jos laskusta tulee riitainen, ellei erikseen ole tehty tämän mahdollistavaa sopimusta.

Joo, takuu ja virhevastuu on eri asia. Virhevastuutapauksissakin tukeudutaan valmistajan takuuehtoihin ja valtuutetun huollon näkemyksen.
Vaikka nyt "voittaisikin" jonkin virhevastuu väännön, niin sekään ei tarkoita että välttämättä saisi ostohinnan takaisin tai kokonaan uuden tuotteen. Ostohinnasta kun voidaan tehdä käyttöhyötyvähennys.

Ainakin kannattaa lukea kaikki mahdolliset sopimusehdot ennenkuin tilaa mistään mitään.

Mutta antaapa olla. Muistutit ihan riittävän hyvin, miksi lähdin huollon vastaanotosta muihin hommiin :D
 
Selvintä kaikille osapuolille olisi tietysti se että kuluttajansuojalakiin muutettaisiin sanamuotoa koskien takuu/tuotevirhetarkastuksia. Tarkastuksen pitäisi olla aina kuluttajalle maksuton. Vasta tilanteessa jossa kuluttaja ei hyväksy myyjän tekemää takuupäätöstä ja haluaa asiasta ulkopuolisen lausunnon se mahdollisesti maksaisi. Näin estetään tilanteet joissa kuluttajaa rahastetaan turhasta ja nostavat kynnystä palauttaa vialliset tuotteet myyjille. Pitkässä juoksussa vähentäisi "turhan halvan paskan" myymistä koska helposti hajoavat tuotteet reklamoitaisiin useammin.

Ja itselle takuuasioiden käsittely ei ole koskaan ollut duunissa mikään ongelma. Selvitetään asia ja korvataan mitä pitää. Joskus joku asiakas on meinannut hermostua kun kaikkiin vaatimuksiin ei suostuta mutta yleensä aina noi menee ihan hyvässä hengessä. Nää hermostuneetkin yleensä leppyvät ja on niistä jokunen tullut asiaa pyytämään anteeksi jälkikäteen. Tietää onnistuneensa kun näkee näitä reklamaation tehneitä uudelleenkin asiakkaina.
 
Viimeksi muokattu:
Aika varmasti onnistuu 100% rahojen palautuksella. Jos et ole mitään "kirkkoveneitä" piirrelly itse telkkariin tai pakettiin, niin en olis huolissani :D
Onhan nuo nykyään paljon lepsumpia noiden palautusten suhteen.
Onnistui hyvin, rahat sai joko käteisenä tai tilille.
 
Gigantti Outlet netissä ja "HUOM!! Tekemäsi varaus hintaan xxx,00 € on sitova" - ei vaan taida olla Gigantille sitova... tai, noh, kait täytyy vielä huomiseen malttaa vartoa myymälän lähestymistä jollain tavalla asian tiimoilta.

Melko isolla lukee tällä tavalla, kun avaa sen tee tarjous ikkunan:
"HUOM!! Tekemäsi tarjous on sitova, mikäli myymälä hyväksyy tarjotun hinnan. Myymälä ei vastaa hylättyihin hintatarjouksiin."
 
Kärkkäisen kohdalla ei voida ainakaan puhua asiakaspalvelusta. Sunnuntaina laitoin tilauksen sisään, keskiviikkoon mennessä ei kuulunut mitään, sitten aspaan viestiä ja aspakaan ei ole vastannut mitään nyt vuorokauteen. Paskan möivät. Jos olisi jostain oikeasta verkkokaupasta tilannut sen 10e kalliimmalla niin tavara olisi ollut jo tiistaina perillä. VMP.
 
Kärkkäisen kohdalla ei voida ainakaan puhua asiakaspalvelusta. Sunnuntaina laitoin tilauksen sisään, keskiviikkoon mennessä ei kuulunut mitään, sitten aspaan viestiä ja aspakaan ei ole vastannut mitään nyt vuorokauteen. Paskan möivät. Jos olisi jostain oikeasta verkkokaupasta tilannut sen 10e kalliimmalla niin tavara olisi ollut jo tiistaina perillä. VMP.

Veikkaan ruuhkautuneen tarjousten takia. Sama ollut sikapäivien kanssa. Yleensä tuolla on nopea toimitus muuten kyllä ollut.
 
Veikkaan ruuhkautuneen tarjousten takia. Sama ollut sikapäivien kanssa. Yleensä tuolla on nopea toimitus muuten kyllä ollut.
Jep itse ihmettelen tota ihmisten hätäisyyttä saada joku tuote käsiinsä. Aina voi vaatia hinnan alennusta jos toimitus aika menee yli sen ajan mitä kyseinen lafka on luvannut. Se on taas huonoa asiakaspalvelua jos eivät tuohon suostu jos menee kohtuuttoman kauan.

Jaa no tämä selittääkin, minulla on itseasiassa menny kaikki tarjoukset ihan ohi, Googlen kautta vaan päädyin suoraan tuonne kun katsoin, että oli tuote halvimmalla siellä. Otetaan sitten sen verran takaisin.
 
Verkkokauppa.comille peukut täältä. Tv:n seinäteline tilattu pari viikkoa sitten ja tämän viikon lehdessä sama tuote 40€ halvemmalla tarjouksessa. Viestiä aspaan ja seuraavana päivänä ilmoitus, että kyseinen summa hyvitetään tilille.
 
Ennen kuin innostuu kehumaan liikaa Gigantin tai Verkkokaupan asiakaspalvelua, kannattaa kokeilla palauttaa tuote takuuajan ulkopuolella. Siinä asiakaspalvelun toimivuus testataan. Ne kerrat mitä olen Gigantin kanssa ollut tekemisissä takuun päättymisen jälkeen, niin kaikki neuvottelut on pitänyt käydä kuluttajaneuvojan välityksellä.
Tv hajosi takuuajan jälkeen. Maahantuoja totesi ettei sitä voi korjata. Gigantti olisi antanut tilalle vastaavan, mutta antoi myös täyden hyvityksen parempaan malliin.
 
Onkos kellään kokemuksia tai antaa vinkkiä tällaiseen tilanteeseen. Tuli ostettua konsoli ja peli (bundle eli yhteinen hinta). Ei ollut pitkää iloa laitteesta ja olin aspaan yhteyksissä että palautan konsolin enkä rupea huoltojen kanssa leikkimään. Homma ilmeisesti muuten ok, mutta eivät kuulemma huoli avattua peliä. Omasta mielestä härski veto, että pakottaisivat pitämään pelin, mutta konsolin palautus kyllä ilmeisesti onnistuisi. Voikohan liike toimia tässä tilanteessa näin?
 
Onkos kellään kokemuksia tai antaa vinkkiä tällaiseen tilanteeseen. Tuli ostettua konsoli ja peli (bundle eli yhteinen hinta). Ei ollut pitkää iloa laitteesta ja olin aspaan yhteyksissä että palautan konsolin enkä rupea huoltojen kanssa leikkimään. Homma ilmeisesti muuten ok, mutta eivät kuulemma huoli avattua peliä. Omasta mielestä härski veto, että pakottaisivat pitämään pelin, mutta konsolin palautus kyllä ilmeisesti onnistuisi. Voikohan liike toimia tässä tilanteessa näin?
Kaupat ei anna palauttaa avattuja pelejä, koska niissä voi olla kertakäyttöisiä peliavaimia, joilla ei tee mitään,jos ne on käytetty.
 
Onkos kellään kokemuksia tai antaa vinkkiä tällaiseen tilanteeseen. Tuli ostettua konsoli ja peli (bundle eli yhteinen hinta). Ei ollut pitkää iloa laitteesta ja olin aspaan yhteyksissä että palautan konsolin enkä rupea huoltojen kanssa leikkimään. Homma ilmeisesti muuten ok, mutta eivät kuulemma huoli avattua peliä. Omasta mielestä härski veto, että pakottaisivat pitämään pelin, mutta konsolin palautus kyllä ilmeisesti onnistuisi. Voikohan liike toimia tässä tilanteessa näin?

Omasta mielestäni täysin järkeenkäyvää, mutta toisaalta PR-mielessä voisivat palautuksen hyväksyäkin, vaikka selkeästi takkiinhan firma siitä ottaisi. Avattuja pelejä tuskin voivat myydä outletin kautta; sinä sen sijaan voisit yksityishenkilönä jälleenmyydä pelin ongelmitta.

Toki voi pohtia, onko konsolin palautussummasta sopivinta vähentää 100 % bundlatun pelin normaalihinnasta vai voisiko vähennys olla vaikka joku 50 - 75 % siitä.
 
Onkos kellään kokemuksia tai antaa vinkkiä tällaiseen tilanteeseen. Tuli ostettua konsoli ja peli (bundle eli yhteinen hinta). Ei ollut pitkää iloa laitteesta ja olin aspaan yhteyksissä että palautan konsolin enkä rupea huoltojen kanssa leikkimään. Homma ilmeisesti muuten ok, mutta eivät kuulemma huoli avattua peliä. Omasta mielestä härski veto, että pakottaisivat pitämään pelin, mutta konsolin palautus kyllä ilmeisesti onnistuisi. Voikohan liike toimia tässä tilanteessa näin?

Siis oliko konsoli viallinen? Kuinka kauan tätä iloa kesti ja oliko bundle ostettu kivijalkamyymälästä vai verkkokaupasta?
 
Siis oliko konsoli viallinen? Kuinka kauan tätä iloa kesti ja oliko bundle ostettu kivijalkamyymälästä vai verkkokaupasta?

Verkkiksestä tilattu Xbox one s ja äänekäs rätisevä tuuletin, mikä pikemminkin ominaisuus. Eräät vaihtaneet konsolin kolme kertaa ennen kuin on sattunut kohdalle hiljainen yksilö ja tämän takia en todellakaan rupea tällaisten matolaatikkojen takuuhuoltorumbaan. Palautin konsolin jo kerran niin että mukana oli avattu peli ja tuli reilun viikon päästä palautuksesta takaisin koska mukana avattu peli. Bundlen tilasin netistä ja palautusaikaahan verkkis lupaa sen 32 päivää. Tässä tilanteessa palautus aloitettu kuitenkin ensimmäisten päivien jälkeen ostopäivästä.
 
No avattu pelihän on avattu, joten sillä ei ole palautusoikeutta. Se, että se tulee bundlen mukana ei muuta sitä seikkaa. Se, mitä konsolista sitten hyvitetään pelin jälkeen onkin toinen seikka.

Mitä kauppa on hyvittämässä konsolista ilman peliä? Oliko myyty bundle huomattavasi kalliimpi kuin pelkkä konsoli olisi ollut?
 
No avattu pelihän on avattu, joten sillä ei ole palautusoikeutta. Se, että se tulee bundlen mukana ei muuta sitä seikkaa. Se, mitä konsolista sitten hyvitetään pelin jälkeen onkin toinen seikka.

Mitä kauppa on hyvittämässä konsolista ilman peliä? Oliko myyty bundle huomattavasi kalliimpi kuin pelkkä konsoli olisi ollut?
Veikkan että hyvittävät konsolin hinnan ilman peliä.
 
Tässä on tullut tutustuttua muutamiin aspoihin pienen ajan sisällä joten kerrotaan täälläkin:

Meiltä hajosi pari kuukautta sitten lähes 10v Techwoodin taulutöllö. Oltiin ilman kunnes vaimo haki isänpäivänä gigantista Philipsin uhd-television. Kytkin kotona kiinni ja kaikki toimi muuten mutta PS4:sen ja TV:n parittaminen ei onnistunut: ”no signal”

-kokeilin 4 eri HDMI johdon kanssa jokaista porttia erikseen mutta tuloksetta. Tietokoneen kuvan sai peilattua mutta ei pleikkaria

-vein eilen pleikan giganttiin jossa huollon kaveri kokeili sitä heidän monitoriin ja kuva löytyi heti. Pääteltiin että vika on varmaan TV:ssä. Takaisin kotiin ja soitto Philipsin aspaan. Mimmi neuvoi puhelimessa muutamia asioita, kuten firmwaren version ja totesi että se on vanhentunut ja lähetti sähköpostilla ohjeet päivitykseen wlanin kautta.

-kokeilin päivittää mutta joka kerta TV herjasi että uusia päivityksiä ei ole, vaikka Philipsin mukaan niitä on. Seuraavaksi tuli ohjeet hard-resettiin ja uusi päivitysyritys: ei uusia päivityksiä. Tässä vaiheessa huomasin että TV:stä oli hävinnyt myös kaikki smart-TV ominaisuudet joten pakkasin töllön autoon ja ajoin takaisin giganttiin. TV otettiin vastaan kyselemättä ja mukaan lähti eilen illalla Samsungin vastaavan kokoinen uhd. Kaikki pelaa, paitsi pleikkaria ei tämäkään suostu tunnistamaan. Tai tavallaan tunnistaa ilmeisesti että portissa on jotain kiinni, mutta pyytää kytkemään siihen virran vaikka virta on jo päällä.

-soitin asiasta vielä sonyn aspaan ja totesivat että viimeaikoina on tullut tietoa muutamien lg:n ja Samsungin uhd-töllöjen paritusongelmista, mutta kaikkiin on auttanut TV:n firmiksen päivitys. Epäilivät ongelmaa HDMI portin virransaannissa ja kehottivat kääntymään jämyn puoleen virhevastuun merkeissä. Ostopäivä pleikalle siis 17.2.2017 ja ostopaikka sama kuin töllössä.

-tänään vain pleikan takaisin giganttiin ja huoltoon lähti. Nyt sitten odotellaan mielenkiinnolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kaiken kaikkiaan tähän mennessä sekä Philipsin, sonyn että gigantin aspoille plussaa hyvästä palvelusta.
 
Irrotin tarinasta kaksi koko vyyhdin juurisyytä :rofl: Kallistun kuitenkin sille kannalle että jälkimmäinen oli suurempi ongelma :cigar2:

Nimimerkillä ei ikinä mitään Philipsiä taloon.
Itsellä 2009 ostettu 42 Philips, käyttötunteja jotain 15000h kun viimeksi tarkistin. En ainakaan tämän perusteella huonoksi sanoisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom