- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 12 658
Kiitos tästä. Mainittakoon, että en ole koskaan asioinut takuu- tai virhevastuuasioissa missään palvelutiskillä. Koskaan. Yhtä ainoaa kertaa.Joo, takuu ja virhevastuu on eri asia. Virhevastuutapauksissakin tukeudutaan valmistajan takuuehtoihin ja valtuutetun huollon näkemyksen.
Vaikka nyt "voittaisikin" jonkin virhevastuu väännön, niin sekään ei tarkoita että välttämättä saisi ostohinnan takaisin tai kokonaan uuden tuotteen. Ostohinnasta kun voidaan tehdä käyttöhyötyvähennys.
Ainakin kannattaa lukea kaikki mahdolliset sopimusehdot ennenkuin tilaa mistään mitään.
Mutta antaapa olla. Muistutit ihan riittävän hyvin, miksi lähdin huollon vastaanotosta muihin hommiin
Palveluista olen reklamoinut muutamia kertoja, jopa närkästyneeseen sävyyn esimerkiksi tuhansien eurojen järjestelmävirheen aiheuttamasta puhelinlaskusta. Kyllä virheitä sattuu ja toki asiakas saattaa joskus olla käärmeissään. Tuskin sentään keskustelukyvytön ellei ole wt. En ole, kiitos kysymästä.
Yhden ainoan kerran ilmoitin pankkiini, että heillä on ehkä huono alihankkija, koska uusi kortti hajosi alle vuoden käytöllä mekaanisesti. Tapojeni mukaisesti pyysin uutta korttia normaalin palveluhinnaston mukaisesti, mutta maksua ei peritty. Ilmeisesti siis materiaalivika oli tiedossa.
En siis ole ammattivalittaja. Olen vain järkyttynyt toistuvasti uskottavista tarinoista koskien asiakkaan suoranaista raiskaamisesta mm. Verkkokaupan reklamaatiopuolella. En ole osa sitä joukkoa, joka alistuu ihan mihin tahansa, jotta provikan kääriminen olisi asiakaspalveluhenkilölle mahdollisimman kätevää.
Elektroniikka ja muut sähkölaitteet eivät yleensä hajoa kovin nopeasti oman kokemukseni mukaan. Yleensä hajoavat koneet ovat vuosia ja usein vuosikymmeniä vanhoja, jolloin tietenkin järkevän ihmisen reaktio on kierrättää tai omakustanteisesti korjata. Toki etenkin nykyajan ongelman on valmistajien tapa tehdä mm. älypuhelimista lähinnä viinilasin käsittelyä vaativia tuotteita, jotka hajoavat. Omaa tyhmyyttähän se tavallaan on ostaa flagship-puhelin, joka halkeaa pudotettaessa 200 mm ilman kuorta ja joka ei toimi kunnolla kuoren kanssa. Vaihtoehtoja toki ei ole, koska emme elä markkinataloudessa vaan konglomeraattien diktatuurissa. Ei se jälleenmyyjän syytä ole.
Viimeksi muokattu: