Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Joo, takuu ja virhevastuu on eri asia. Virhevastuutapauksissakin tukeudutaan valmistajan takuuehtoihin ja valtuutetun huollon näkemyksen.
Vaikka nyt "voittaisikin" jonkin virhevastuu väännön, niin sekään ei tarkoita että välttämättä saisi ostohinnan takaisin tai kokonaan uuden tuotteen. Ostohinnasta kun voidaan tehdä käyttöhyötyvähennys.

Ainakin kannattaa lukea kaikki mahdolliset sopimusehdot ennenkuin tilaa mistään mitään.

Mutta antaapa olla. Muistutit ihan riittävän hyvin, miksi lähdin huollon vastaanotosta muihin hommiin :D
Kiitos tästä. Mainittakoon, että en ole koskaan asioinut takuu- tai virhevastuuasioissa missään palvelutiskillä. Koskaan. Yhtä ainoaa kertaa.

Palveluista olen reklamoinut muutamia kertoja, jopa närkästyneeseen sävyyn esimerkiksi tuhansien eurojen järjestelmävirheen aiheuttamasta puhelinlaskusta. Kyllä virheitä sattuu ja toki asiakas saattaa joskus olla käärmeissään. Tuskin sentään keskustelukyvytön ellei ole wt. En ole, kiitos kysymästä.

Yhden ainoan kerran ilmoitin pankkiini, että heillä on ehkä huono alihankkija, koska uusi kortti hajosi alle vuoden käytöllä mekaanisesti. Tapojeni mukaisesti pyysin uutta korttia normaalin palveluhinnaston mukaisesti, mutta maksua ei peritty. Ilmeisesti siis materiaalivika oli tiedossa.

En siis ole ammattivalittaja. Olen vain järkyttynyt toistuvasti uskottavista tarinoista koskien asiakkaan suoranaista raiskaamisesta mm. Verkkokaupan reklamaatiopuolella. En ole osa sitä joukkoa, joka alistuu ihan mihin tahansa, jotta provikan kääriminen olisi asiakaspalveluhenkilölle mahdollisimman kätevää.

Elektroniikka ja muut sähkölaitteet eivät yleensä hajoa kovin nopeasti oman kokemukseni mukaan. Yleensä hajoavat koneet ovat vuosia ja usein vuosikymmeniä vanhoja, jolloin tietenkin järkevän ihmisen reaktio on kierrättää tai omakustanteisesti korjata. Toki etenkin nykyajan ongelman on valmistajien tapa tehdä mm. älypuhelimista lähinnä viinilasin käsittelyä vaativia tuotteita, jotka hajoavat. Omaa tyhmyyttähän se tavallaan on ostaa flagship-puhelin, joka halkeaa pudotettaessa 200 mm ilman kuorta ja joka ei toimi kunnolla kuoren kanssa. Vaihtoehtoja toki ei ole, koska emme elä markkinataloudessa vaan konglomeraattien diktatuurissa. Ei se jälleenmyyjän syytä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Hirveästi kiinnostaisi kirjoittaa tännekin inside-tarinoita erään liikkeen takuukäsittelyistä mutta seurauksien pelossa pidämme toistaiseksi mölyt mahassa. Sanotaan sen verran, että jälleenmyyjän asema Suomessa on todella paska kuluttaja-lain osalta kun takuuaika on yhä voimassa, ei hotsittaisi itse alkaa jälleenmyyjäksi.

Omista kokemuksista sen verran, että noudin hiljattain Verkkokauppa.comista DT 990 Pro 250ohm -kuulokkeet jo toista kertaa saman (joskin tällä kertaa oikeanpuoleisen) vian takia (ensin lähti bassot ja alkoi rätinä vasemmassa kuulokkeessa, korjasivat takuuseen 15 päivässä) ja sain ilmoituksen "ei mitään vikaa, stereokuva tasapainoinen ja selkeä" yms.

Toisena päivänä käyttöönotosta kuulokkeet rätisee taas tuolta oikealta puolelta, hieman on harkinnassa miten varmistaisi että huoltoliike jonne verkkis nuo toimittaa huomaisi vian varmasti sillä selvästikään eivät ole tällä kertaa testanneet noita tarpeeksi :wtf:
 
Gigantti. Annan 5 tähteä palvelusta.

Ostin uuden uunin ja maksoin että vievät vanhan uudin uunin pois yhden vuokralaiseni asunnosta.

Tuli ongelma asennuksessa pitäisi poistaa jopa levy että pystyvät asentaa sen uunin.... ja pistokeraisia oli 2 vaiheinen mutta heillä on tapa hoitaa se vaikka uuni on 3 vaiheinen kytkentä.

No taloyhtiö sitten maksusta hoiti sen levyn pois että voivat asentaa uuden uunin kun Gigantin lähettämät miehet tulevat uudestaan.

Gigantti olisi pitänyt erikseen veloittaa minua uudesta käynnistä kun tulevat asentaa uunin uudestaan, mutta asiakaspalvelu sanoi saat nyt tämän kerran poikkeuksellisesti ilmaiseksi uuni asennuksen.

Kaiken lisäksi kun sanoin asennusmiehille kun soittivata että ovat 1h kuluttua vuokralaiseni asunnossa.
Sanoin:
Seinässä on vain 2 vaiheinen pistorasia ja teidän pitää kytkeä 3 vaiheinen uuni... Vastaus: Ei ongelma ja me hoidetaan asia!

Annan 5/5 tähteä Gigantille!
 
Viimeksi muokattu:
Kaupat ei anna palauttaa avattuja pelejä, koska niissä voi olla kertakäyttöisiä peliavaimia, joilla ei tee mitään,jos ne on käytetty.

Nämä on helppo päätellä ajattelemalla ostaisiko itse kaupasta pelin joka on avattu, tv:n laatikko ei ole läheskään niin paha kuin peli.
Kauppa joutuu myymään palautetetun tuotteen uudelleen.

Hirveästi kiinnostaisi kirjoittaa tännekin inside-tarinoita erään liikkeen takuukäsittelyistä mutta seurauksien pelossa pidämme toistaiseksi mölyt mahassa. Sanotaan sen verran, että jälleenmyyjän asema Suomessa on todella paska kuluttaja-lain osalta kun takuuaika on yhä voimassa, ei hotsittaisi itse alkaa jälleenmyyjäksi.

Omista kokemuksista sen verran, että noudin hiljattain Verkkokauppa.comista DT 990 Pro 250ohm -kuulokkeet jo toista kertaa saman (joskin tällä kertaa oikeanpuoleisen) vian takia (ensin lähti bassot ja alkoi rätinä vasemmassa kuulokkeessa, korjasivat takuuseen 15 päivässä) ja sain ilmoituksen "ei mitään vikaa, stereokuva tasapainoinen ja selkeä" yms.

Toisena päivänä käyttöönotosta kuulokkeet rätisee taas tuolta oikealta puolelta, hieman on harkinnassa miten varmistaisi että huoltoliike jonne verkkis nuo toimittaa huomaisi vian varmasti sillä selvästikään eivät ole tällä kertaa testanneet noita tarpeeksi :wtf:

Voisiko oma laitteesi olla viallinen? Esim jos käytät puhelimen 4 pinnisessä liittimessä 3 pinnisiä kuulokkeita, voi olla ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantti on kyllä viimeinen lafka mistä ostan mitään. Kävin taannoin hakemassa apk:n sieltä, koska se oli se malli jonka halusin (vaimo halusi) ja sitä ei muilla ollut heti mukaan. Varastosaldo näytti kotoa 1kpl ja menin sitten noutamaan. Tämä ko. laite olikin esillä ollut kappale ja siinä sitten rupesin arpomaan vähän hinnan kanssa, että kai tuosta nyt alennusta saa. Yleensä ovat tiputtaneet muualla semmoista 10-25% siitä, kun on laite ollut esillä. Meinasin revetä nauramaan, kun gigantin myyjä sitten laski hienosti laskukoneella alennuksen 20 euroa. (laitteen hinta oli 380e) Mä siihen sitten että oletko aivan varma, että laskit oikein ja siinä aloin sitten vähän "tappelemaan" hinnasta. Tämä myyjä sanoi, ettei voinut myydä halvemmalla, koska menee alle myyntikatteen (:lol::lol::confused2:) johon sitten vastasin, että tuskinpa vaan menee 380e astianpesukone 0-katteella, kun myyt sen edes 50e halvemmalla. Meni homma vähän vaikeaksi, mutta koska a) tiskikone on hajalla ja b) vaimo halusi juuri tämän mallin, eikä Powerilla myynnissä olevaa, niin ei auttanut kuin ottaa 20e alennus ja kävellä koneen kanssa pois kaupasta.

Tässä on ihan looginen selitys takana: Gigantilla ei ole myyntiin perustuvaa provisiopalkkaa (ainakaan joka kuukausi, ehkä vuosittainen?) kun taas Powerilla on. Saman huomaa esim jysk vs sotka tai isku. Sotkassa ja iskussa tippuu hinta jo pyytämättä, mutta jyskissä ei euron euroa, vaikka kuinka kyselee.

Tästä saattaa jäädä sellainen kuva, että tinkaisin aina mistä vaan, mutta ei pidä paikkaansa. Esim. valmiiksi tarjouksessa olevista tuotteista en jaksa alkaa mitään vääntämään, ellen osta sitten useampaa tuotetta ja monella sadalla eurolla. Enkä mistään pikkukrääsästä jaksa myöskään alkaa vääntämään.
 
Yleensä ovat tiputtaneet muualla semmoista 10-25% siitä, kun on laite ollut esillä. Meinasin revetä nauramaan, kun gigantin myyjä sitten laski hienosti laskukoneella alennuksen 20 euroa. (laitteen hinta oli 380e) Mä siihen sitten että oletko aivan varma, että laskit oikein ja siinä aloin sitten vähän "tappelemaan" hinnasta. Tämä myyjä sanoi, ettei voinut myydä halvemmalla, koska menee alle myyntikatteen :)lol::lol::confused2:) johon sitten vastasin, että tuskinpa vaan menee 380e astianpesukone 0-katteella, kun myyt sen edes 50e halvemmalla. Meni homma vähän vaikeaksi, mutta koska a) tiskikone on hajalla ja b) vaimo halusi juuri tämän mallin, eikä Powerilla myynnissä olevaa, niin ei auttanut kuin ottaa 20e alennus ja kävellä koneen kanssa pois kaupasta.

Tässä on ihan looginen selitys takana: Gigantilla ei ole myyntiin perustuvaa provisiopalkkaa (ainakaan joka kuukausi, ehkä vuosittainen?) kun taas Powerilla on
Tekstistä päätellen et selvästikään ole ikinä ollut itse tiskin toisella puolella, mutta hyvin tunnut tietävän eri liikkeiden palkkauskäytännöt. Luuletko oikeasti, että halvimpia bulkkikoneita myydään jollain 20% katteella?
 
Tekstistä päätellen et selvästikään ole ikinä ollut itse tiskin toisella puolella, mutta hyvin tunnut tietävän eri liikkeiden palkkauskäytännöt. Luuletko oikeasti, että halvimpia bulkkikoneita myydään jollain 20% katteella?

Kavereita on sekä powerilla, gigantilla, jyskissa, askossa että iskussa töissä. Siitä nuo palkat tiedän. Itse asiassa oli kallein malli. (pöytämalli) voihan se toki olla niin, että tuossa mallissa kate oli ~5% mutta sen verran olen tuota liiketaloutta lukenut, että epäilen suuresti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli verkkokauppa.com tilattua uusi pesukone sunnuntaina. Otin kotiinkuljetuksen ja sivuilla luki että perillä ti-ke. No eivät ole vielä edes saaneet postitettua koko vehjettä,vaikka varastossa kyllä konetta on...
 
Gigantin huollosta jäi positiiviset kokemukset. Tilasin Nokia 6.1 syyskuussa ja siihen tuli vikaa kuulokkeeseen, puhelut kuului todella vaimeasti. Luuri huoltoon ja aikaa meni muutama päivä kun tuli viesti että sen voi noutaa huollosta. Uusi osa vaihdettu ja hyvin toimii:cool:. Nopeeta palvelua!
 
Unisportille www.unisportstore.fi iso käsi palvelusta. Nopeat vastaukset kysymyksiin ja ratkaisu tottakai aasiakkaan eduksi vaikka olikin itse kädettänyt tilauksen.:)
Aasiakkaan BlackFriday tilaus käsitelty samantien ja 25 €:n lisäpalvelu laitettu maksutta vaikka ihan perusteltua olisi ollut olla sitä myöntämättä.
:syes:
 
Pitääkö kaupan antaa viallisen tuotteen tilalle vastaava, vai voiko se suoraan palauttaa rahat takaisin?
 

Jaa... Mitenkähän tää mahtaa nyt edistyä?

14.11. Kun vein laitteen huoltoon sanottiin että tulee viesti kun kone lähtee huoltoon ja toinen kun se on palannut huollosta. Kaveri tiskillä sanoi että voi mennä pari viikkoa kun PS toimitetaan suoraan Sonyn keskushuoltoon.

Mitään viestiä ei ole tullut mutta Gigantin huoltoseurannassa on kaksi merkintää:

14.11. ”Laite vastaanotettu. Tarkistamme sen ennen huoltoon lähettämistä”

20.11. ”Yritämme korjata laitteen myymälässä, jos tämä ei onnistu, lähetämme laitteen huoltoon”


Kauas tässä nyt voi vielä mennä, onko kokemuksia?
 
Pitääkö kaupan antaa viallisen tuotteen tilalle vastaava, vai voiko se suoraan palauttaa rahat takaisin?

Mun ymmärtääkseni ensisijaisesti pitää yrittää korjata viallinen laite josta kauppa on tehty. Jos tuo ei onnistu niin myyjäliikkeellä on oikeus tarjota uutta samanlaista tai uutta vastaavaa tilalle. Se mikä on vastaava on sitten toinen asia, varsinkin esim. Tietotekniikassa koska samaan hintaan on eri ominaisuuksilla varustettuja tarjolla.

Viimeinen mahdollisuus on rahojen palautus joka on samalla myös kaupan purku. Tämä on suht harvinaista ja sitä ei esim. Kuluttajallakaan ole automaattisesti oikeus vaatia esimerkiksi tuon 14pv palautusoikeuden jälkeen siitä huolimatta että ostettu tuote ei toimikaan. Ostopäätös on juridisesti sitova, vaikka kaupan kohde osoittautuisi vialliseksi. Myyjällä on oikeus ja velvollisuus korjata virhe ja kuluttajalla vaatia sitä, mutta kummallakaan ei ole automaattista yksinoikeutta purkaa kauppaa.
 
Omalla kohdalla huolto ei maininnut sanallakaan kosteudesta.. toi kosteusvaurio on kyllä kännyköissä helppo syy hylätä kaikki palautukset.. ei siihen tarvita edes paljon näyttöä tai se on aina järjestettävissä.. jos siis huoltoliike haluaisi pelata maahantuojan pussiin.. ja mitä sitä ei hyvien päämiessuhteiden eteen tekis.. ;) :p

Kännyköissä ym on erinäisiä kosteusantureita. Jos niistä on yksikään lauennut, niin yleensä ohje huollolle on: Takuu ei korvaa.

Huollon kanssa noista on yleensä täysin turha vääntää. Vääntäminen tulee tehdä valmistajan / maahantuojan kanssa. Huollolta voi tietysti kysyä tarkempaa syytä edellä mainittujen tahojen kanssa vääntämistä varten.
 
Jaa... Mitenkähän tää mahtaa nyt...

Nyt alkaa ensimmäisen kerran vähän närästää tämä toiminta. Ilmoitettu huoltoaika 2vk, mutta sitä ennen kone makaa sen saman kaksi viikko myymälässä. No, odotellaan koska tulee takaisin.

nimetön.png
 
Tuli verkkokauppa.com tilattua uusi pesukone sunnuntaina. Otin kotiinkuljetuksen ja sivuilla luki että perillä ti-ke. No eivät ole vielä edes saaneet postitettua koko vehjettä,vaikka varastossa kyllä konetta on...
Oletko nyt aivan varma, että luki juurikin "perillä ti-ke", vaiko sittenkin "Perillä arv. tiistaina–keskiviikkona"
 
Oletko nyt aivan varma, että luki juurikin "perillä ti-ke", vaiko sittenkin "Perillä arv. tiistaina–keskiviikkona"

Luultavasti luki tuo sinun mainitsema teksti. Kone tuli lopulta vasta maanantaina. Ei mitenkään nopeaa toimintaa ollut verkkokaupalta.
 
Vielä en osaa sanoa onko tämä huonoa palvelua vai jokin ihan oikea viive mutta torstai iltana tilasin verkkokaupasta tuotteen ja sunnuntai iltana tuli seurantakoodi mutta postin sivut antavat koodilla vain "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille".
Oletan saavani tuotteen huomenna mutta pahalta alkaa näyttämään =(
 
Vielä en osaa sanoa onko tämä huonoa palvelua vai jokin ihan oikea viive mutta torstai iltana tilasin verkkokaupasta tuotteen ja sunnuntai iltana tuli seurantakoodi mutta postin sivut antavat koodilla vain "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille".
Oletan saavani tuotteen huomenna mutta pahalta alkaa näyttämään =(
Eiköhän se posti tänään sen paketin sieltä nouda.
 
Eiköhän se posti tänään sen paketin sieltä nouda.

Kannatti valittaa täällä sillä nyt oli päivittynyt "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 04.12.2018 klo 19:00 mennessä." :-D Eli ei vieläkään valittamista verkkokaupan palvelusta (mitä nyt pieni ärsytys siitä, että tilasin Samsung Galaxy Watch:n tosiaan viime viikon torstaina iltasella ja tässä kuussa siihen saa mukaan duo laturin mutta tästä voi syyttää vain omaa tuuria =)
 
Kannatti valittaa täällä sillä nyt oli päivittynyt "...pieni ärsytys siitä, että tilasin Samsung Galaxy Watch:n tosiaan viime viikon torstaina iltasella ja tässä kuussa siihen saa mukaan duo laturin mutta tästä voi syyttää vain omaa tuuria =)
Jos hinta on sama niin kysyt aspasta sen duo laturin jälkeen päin. Jos ei onnistu niin palauta jo ostamasi tavara ja tilas uusi. (14vrk:n palautus oikeus etämyynnissä).
 
Kannatti valittaa täällä sillä nyt oli päivittynyt "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 04.12.2018 klo 19:00 mennessä." :-D Eli ei vieläkään valittamista verkkokaupan palvelusta (mitä nyt pieni ärsytys siitä, että tilasin Samsung Galaxy Watch:n tosiaan viime viikon torstaina iltasella ja tässä kuussa siihen saa mukaan duo laturin mutta tästä voi syyttää vain omaa tuuria =)
Verkkokaupassa on 30päivän palautusoikeus joten palautus ainakin onnistuu.

Tuo laturi tilataan sieltä Samsung Members sovelluksesta ilmeisesti eli voi olla että saat sen sieltä tilattua kuitenkin
 
verkkiksen takuuhommat tullut pari kertaa testattua ja hyvin toimii. silloin joskus gtx770 2gb kortista meni tuuletin rikki,niin laitoin viestiä että voin maksaa jonkun verran lisää jotta saan 960 4gb kortin niin takuu ilmoitti että ei tarvitse ja sieltä tulit takas 4gb strix. samaten imurissa joka meni rikki niin sain rahat samantien takaisin ja ostin saman imurin alesta ja jäi 50€ siitä viellä taskuun:tup:
 
verkkiksen takuuhommat tullut pari kertaa testattua ja hyvin toimii. silloin joskus gtx770 2gb kortista meni tuuletin rikki,niin laitoin viestiä että voin maksaa jonkun verran lisää jotta saan 960 4gb kortin niin takuu ilmoitti että ei tarvitse ja sieltä tulit takas 4gb strix. samaten imurissa joka meni rikki niin sain rahat samantien takaisin ja ostin saman imurin alesta ja jäi 50€ siitä viellä taskuun:tup:

Jep. Ja tähän voisi vielä lisätä, että moni vaihto on valmistajasta / tuoteryhmästä kiinni, ei jälleenmyyjästä.

Jotkut vaihdetaan suoraan uuteen, jotkut menee huollon kautta jne.
 
Jep. Ja tähän voisi vielä lisätä, että moni vaihto on valmistajasta / tuoteryhmästä kiinni, ei jälleenmyyjästä.

Jotkut vaihdetaan suoraan uuteen, jotkut menee huollon kautta jne.
Varmasti.
tuon näyttiksen taisi verkkis hoitaa kun 770 oli msi gaming ja tuo 960 asuksen. Tuskin msi olisi asuksen korttia mulle antanut. Mutta ei tuo minua silloin haitannut:)
 
Torstai illalla, eli käytännössä perjantaina tuli laitettua hiirtä tilaukseen Gigantista ja vieläkin keräilyssä, ei mulla kiirettä ton kanssa ole mutta hieman jänskättää milloin se tulee kun ylihuomennakin on se itsenäisyyspäivä :D Olisin varmaan ehkä peruuttanukki tilauksen mutta eihän noilla sivujen kautta sitä tietenkään voi tehdä (jokunen vuos sitten pystyi?) niin odotellaan nyt, chatin kanssa ei jaksa ruveta keskustelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Laitan tännekin, kun sopii ehkä paremmin:
Tää Samsungin NU8005, jonka tilasin viikko sit ma Gigantista tuotiin tänään. Tai siis olis tuotu jos olisin ollut kotona. Kuski vaan soitteli puolen päivän aikaan, että kohta ollaan ovella. Olin sanonut, että ketään ei ole kotona ennen 14. No sanoi, että voi voi ja merkkaa että ei voitu toimittaa. Uusi eka mahd. toimitusaika ens tiistaina samalla haarukalla 12-18. Sanoin, että ihan turha taas yrittää ennen klo 14, mutta tuskinpa tajuavat. Hienon kuljetusfirman ovat hommanneet. Vmp.
 
Torstai illalla, eli käytännössä perjantaina tuli laitettua hiirtä tilaukseen Gigantista ja vieläkin keräilyssä, ei mulla kiirettä ton kanssa ole mutta hieman jänskättää milloin se tulee kun ylihuomennakin on se itsenäisyyspäivä :D Olisin varmaan ehkä peruuttanukki tilauksen mutta eihän noilla sivujen kautta sitä tietenkään voi tehdä (jokunen vuos sitten pystyi?) niin odotellaan nyt, chatin kanssa ei jaksa ruveta keskustelemaan.


Katso huvikseen sieltä tilausvahvistuksesta, ettei ole ”toimitus alkaen 29.11” tjsp. Itsellä oli näin ja tänään vasta BF-tarjouksesta tilattu kahvikone lähti varastolta.
 
11 päivää Verkkokaupan tilauksesta Black Friday-päivänä eikä vieläkään ole tuote saapunut kotiin, varastosaldo oli vihreä tilatessa ja niin on ollut pitkälti myös Black Fridayn jälkeenkin...

Eilen sentään tuli lähetyskoodi, mutta eipä ole tuotetta vielä näkynyt.

Gigantin kanssa samaan konserniin (?) kuuluva XXL sen sijaan lähetti Cyber mondayn tuotteensa jo heti tilauspäivänä ja ensimmäiset kamat sain seuraavana päivänä. Ei voi ymmärtää noin jäätävää eroa. Miten surkea/alimiehitetty logistiikka Verkkokaupalla oikein on?
 
Ihan varastossa näytti olevan.
Ei riipu siitä. Sitä mun tilaamaa konetta oli myös varastossa ja myymälässäkin ja kävin kysymässä tuosta, niin kuulemma lähetetään aikaisintaan 29.11. Tämä luki myös tuossa tilausvahvistuksessa ko. tuotteen kohdalla. Samasta tilauksesta 2 muuta tuotetta tulivat erikseen ja ne lähetettiin jo lauantaina, kun BF tilasin.
 
Jaetaas pari omaa kokemusta:
Gigantin palautus toimii aivan loistavasti. Ei mitään ininää, kun olen paria soundbaria kotona käyttänyt testissä ja palauttanut. Myös yhdet kuulokkeet joutunut palauttamaan ja homma toimi silloinkin. Näin homma toimii, kun se TOIMII.
Lisätään sitten tähän vielä, etten mitenkään hupina ole noita soundbareja testiin hakenut vaan kotona onkin nyt kaksi gigantista hommattua soundbaria ja juuri se, että voit kotona testata tuotteen oikeasti on aivan tosi hyvä juttu.

XXL taasen on vähän erikoisempi tapaus. Tilasin black friday tarjouksesta ilmapistoolin. No sehän oli suoraan paketista paskana ja vein sen liikkeeseen ja totesivat saman eli varmistin jumissa. Palautus toimi oikein mainiosti ja palvelu aivan ensiluokkaa. Kysyin sit, että miten hommaa etenee että tuleeko uusi vaiko rahat takaisin (liikkeessä ei ollut antaa suoraan uutta tilalle) niin eivät 100 varmaksi osanneet sanoa kummin menee. Katsoivat kuitenkin keskusvaraston saldon ja vihreää näytti.
No muutaman päivän kuluttua tuli klarnalta viesti, että hyvitys on kirjattu laskuun.
Ei siinä mitään eli kyllä pärjäilen ihan hyvin ilman tuota heräteostosta, mutta ihmettelen vain tuota myyntihalukkuutta. Ei toimiteta korvaavaa tuotetta viallisen tilalle vaikka varastoa olisi?? Aika erikoista mielestäni, mutta asia hoitui kokonaisuutena kuitenkin ihan sujuvasti. Aiheutuihan tuosta toki ylimääräistä vaivaa.

Ja paria postausta ylempänä joku epäili gigantin ja xxl:n olevan samaa konsernia niin näinhän asia ei kyllä mielestäni ole. XXL lienee osa Keskoa ja Gigantti taas mikä lie ulkomainen ketju... viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
 
XXL:llä ei ole mitään tekemistä Keskon kanssa. Ulkomaalainen sekin, ja Gigantin sijasta XXL:llä taitaa olla sama "omistaja" kuin Powerilla. (Joka tosin omisti Gigantin silloin, kun se tuli Suomeen, mutta sittemmin myynyt sen.) Noin muistaakseni uutisoitiin, kun Power tuli Suomeen, toki tilanne on voinut elää.
 
Tilasin pelituolin Verkkokaupan Cyber Mondaysta. Kesti tasan viikon että saivat käsiteltyä ja ”lähetetttyä” sen postille. Tämän viikon maanantaina aamulla noin kello 6.00 tuli seurantakoodi. Kuitenkin vieläkin nyt keskiviikkoaamuna näkyy vain ”Lähetys ei ole vielä saapunut postille”?? Mitä ihmettä kun Verkkis ”lähetti” sen jo 2 vuorokautta sitten?? Mihin katuojaan tuolini on pudonnut kun ei ole postille saapunut? Kummallista touhua..
 
XXL on norjalainen pörssiyhtiö, eikä sillä ole mitään tekemistä Keskon tai Gigantin tai Powerin kanssa.
 
XXL on norjalainen pörssiyhtiö, eikä sillä ole mitään tekemistä Keskon tai Gigantin tai Powerin kanssa.
Eikös Powerin ja XXL:n pääomistaja ole kuitenkin edelleen tämä norjalainen "sijoittaja" joka oli myös Gigantin takana silloin kun se suomeen rantautui.
 
XXL on norjalainen pörssiyhtiö, eikä sillä ole mitään tekemistä Keskon tai Gigantin tai Powerin kanssa.
Gigantin ja XXL:n lähettiläs tuo Suomeen uuden kodinkoneketjun - HS: Korvaa osan Expert-myymälöistä

Tidemandsen on tuonut Suomeen aiemmin Gigantti- ja XXL-kauppaketjut.

Lisäys: Luonnollisesti omistajapohjat elävät koko ajan näillä. Eipä sitä oikein pysy näiden perässä - itse muistin vaan kun XXL:n tullessa Suomeen sanottiin urheiluketjun omistajan olevan sama kuin Gigantilla. Sen takia omassa ensimmäisessä viestissä olikin kysymysmerkki, kun varmuutta Gigantin nykyomistajasta ei ollut.

Tidemandsen on XXL:n perustaja ja omistaa edelleen XXL-ketjusta 24.5% olleen edelleen selvästi suurin omistaja. Toiseksi suurin omistaja on DNB Asset Management AS 5.06% osuudella.

Lisäksi Powerista puolet omistaa Dolphin Invest AS, joka taasen on Tidemandsenin pulju. Eli summa summarum: XXL:llä ja Powerilla on kyllä kiistatta tekemistä keskenään saman omistajapohjan myötä (ei suoraan toki enää). Omistajapohjat näillä on toki usein varsin monimutkaiset, kun joku omistaa ketjun X ja tämän firman saattaa sitten omistaa tahot Y ja Z jne.

Dolphin Invest AS - Lysaker - Roller og kunngjøringer
XXL ASA company : Shareholders, managers and business summary | Oslo Bors: XXL | MarketScreener
 
Viimeksi muokattu:
Gigantilta tilasin i7-9700K ja siitä tuli viestiä, että siirtyy toimitus joulukuun puolen välin tienoille. Ilmeisesti hyvityksenä laittoivat sitten muutaman prossu kaupan päälle kun tältä näytti kun avasin paketin. :rofl:

IMG_20181208_174200.jpg
 
Gigantilta tilasin i7-9700K ja siitä tuli viestiä, että siirtyy toimitus joulukuun puolen välin tienoille. Ilmeisesti hyvityksenä laittoivat sitten muutaman prossu kaupan päälle kun tältä näytti kun avasin paketin. :rofl:

IMG_20181208_174200.jpg
Mitäs lähetyslista sano määrästä?
 
Yhden oon tilannut ja yhden maksanut. :cigar2: Lisätään vielä, että laitoin tästä Gigantille viestiä että näin päässyt käymään.
Tämä viesti aiheutti nyt sen, että löytävät henkilön, joka sun toimituksen on kerännyt. En olis ite käräyttäny joululahjan antajaa.
 
Tuossa olisit voinut tehdä kunnon tilin myymällä 4 eteenpäin vaikka puoleen hintaan, epärehellisenä ihmisenä.
 
Mielenkiintoista nähdä mitä Gigantti tälläsessa tilantees tekee. Toki pitää palauttaa prossut takaisin, mutta saako jotain lahjakorttia, alennusta tms.
 
Mielenkiintoista nähdä mitä Gigantti tälläsessa tilantees tekee. Toki pitää palauttaa prossut takaisin, mutta saako jotain lahjakorttia, alennusta tms.
Toivottavasti antavat hänelle kunnon palkinnon rehellisyydestä, koska tuossahan on karkeasti 1700€ arvosta tavaraa ja moni olisi varmasti toiminut epärehellisesti ja jättänyt ilmoittamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Ei meikän pää kestäisi sitä, että oisin noita alkanut luukuttaa. Yhdestä oon maksanut ja sen oon saanut, jos antavat vähän hyvitystä rehellisyydestä, niin kaikki on kotiinpäin. Tuskinpa tuosta kukaan potkuja saa jos ei noita oo useampaa laittanut tuolla tavalla liikkeelle.
 
Ei meikän pää kestäisi sitä, että oisin noita alkanut luukuttaa. Yhdestä oon maksanut ja sen oon saanut, jos antavat vähän hyvitystä rehellisyydestä, niin kaikki on kotiinpäin. Tuskinpa tuosta kukaan potkuja saa jos ei noita oo useampaa laittanut tuolla tavalla liikkeelle.
Hienoa, että on olemassa rehellisiä ihmisiä. Itse olisin myös ollut giganttiin yhteydessä, koska muuten asia olisi jäänyt vaivaamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 480
Viestejä
4 558 197
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom