• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Ottaen huomioon kuinka paljon kalukuvia lähetetään, niin paras opettaa että pyytämättä ei lähetetä eikä siten, että kuvattavan tunnistaa. Kun tuo toinen voi jokatapauksessa jakaa kuvan eteenpäin, oli se kalukuva tai tissikuva.

Eli juuri internetin luonteen takia täytyy opettaa.
Opettaa kyllä mitä lakien sanoo, mitä riskejä siinä on ja miten minimoida näitä, kun lähettää niitä nudeja. Kuitenkin, jos kirja 14-vuotiaille keskittyy siihen, että miltä se 14-vuotiaan kalu saadaan näyttämään parhaalta mahdolliselta, niin mennään hakoteille.
 
Ottaen huomioon kuinka paljon kalukuvia lähetetään, niin paras opettaa että pyytämättä ei lähetetä eikä siten, että kuvattavan tunnistaa. Kun tuo toinen voi jokatapauksessa jakaa kuvan eteenpäin, oli se kalukuva tai tissikuva.

Eli juuri internetin luonteen takia täytyy opettaa.
Parempi olisi opettaa että kuvan lähettämisen jälkeen se mitä kuvalle tapahtuu ei ole enää millään tasolla omassa kontrollissa, joten todennäköisimmin on parempi jättää lähettämättä sellaisia lainkaan. Vaikka se nyt on vähän kai nykyään vanhoillinen ajatus että ihan jokaista hölmöyttä ei kannata tehdä...
 
Opettaa kyllä mitä lakien sanoo, mitä riskejä siinä on ja miten minimoida näitä, kun lähettää niitä nudeja. Kuitenkin, jos kirja 14-vuotiaille keskittyy siihen, että miltä se 14-vuotiaan kalu saadaan näyttämään parhaalta mahdolliselta, niin mennään hakoteille.
Mitä siinä tarkkaan ottaen sanottiin asiasta? Pese ennen kuvaamista? Kullin syvälle otossa lukee "Jos haluat harjoitusta". Vaikuttaa että jo Game of Thrones sisältää enemmän seksiä kuin tuo. Vaikuttaisi että tuo osio on tarkoitettu homoille, joten heterot voi hypätä luvun yli. Toisaalta hetero saa vinkkejä, kuinka ohjata tyttöystäväänsä.
1732735617065.png


THL on sanonut
THL:n julkaisussa nostetaan esiin, että tiedotusvälineissä, kuten internetissä, leviää paljon vääristynyttä, epärealistista ja naisia halventavaa tietoa seksuaalisuudesta. Tätä voidaan torjua seksuaalikasvatuksen avulla.

WHO:n standardien mukaan 12–15-vuotiaille on jo kerrottava muun muassa seksuaalisuuteen kiihottumiseen liittyvistä aiheista sekä hygieniasta ja itsensä tutkimisesta.

Yläasteikäiset nuoret tulisi myös opettaa tekemään seksuaaliseen käytökseen liittyviä, vastuullisia valintoja, standardeista selviää.
 
Viimeksi muokattu:
Kys. Kirjasta vielä huomiona että se oli pojille tarkoitettu. Kuinka moni 14v poikien ikäluokasta tarvitsee neuvoja kuinka saada kulli syvälle kurkkuun? Vähän ikävä kuva siitä tuli että halutaan tarkoituksellisesti tyrkyttää LGBT+ aatetta ja heräsi mietteitä että ketä se kirja oikeasti eniten hyödyttää.
Missä lukee että on pojille tarkoitettu? Noissa linkatuissa kuvissa mainitaan hakusanoina ihan kaikki sukupuolet.
 
Kirjassa opetetaan myös että miten saat tehtyä hyvää lapsipornoa. Parodiahorisontit napsuu taas kun tätä puolustellaan.


GdP_DHIWkAERbKn



Lapsiasiavaltuutettukaan muuten ei pitänyt tätä soveliaana lapsille.



Mitä siinä tarkkaan ottaen sanottiin asiasta? Pese ennen kuvaamista? Kullin syvälle otossa lukee "Jos haluat harjoitusta". Vaikuttaa että jo Game of Thrones sisältää enemmän seksiä kuin tuo.

Tuossahan se pari sivua sitten oli.
 
Missä lukee että on pojille tarkoitettu? Noissa linkatuissa kuvissa mainitaan hakusanoina ihan kaikki sukupuolet.

PItää olla kyllä varsinainen Sherlock että voi tuollaista päätellä jos kirjan nimi on : "Respektiä – Seksikirja pojille"
 
PItää olla kyllä varsinainen Sherlock että voi tuollaista päätellä jos kirjan nimi on : "Respektiä – Seksikirja pojille"
Jaa, tuo otsikko on jäänyt Respektin jälkeen näkemättä.

Siinä tapauksessa kysymys onkin missä on ongelma, että yleistä tietoa sisältävässä opuksessa on yksittäinen kohta, joka käsittelee myös tuota aihetta?
 
Tuossahan se pari sivua sitten oli.
1732736316831.png


Eli ei mitään kamalia ohjeita, kaksi viimeisintä on tärkeintä, erityisesti tuo viimeinen. Mustan laatikon yläpuolellakin on hyvää tekstiä.

Nuoret naiset/tytöt saavat sen verran kalukuvia, että on aiheen kertoa nuo. Varsinkin kun varmaan pahimmat lähettelijät saadaa lukemaan kirja kun on muutakin kuin saarnaamista. Kohun perusteella luulin, että siinä olisi ollut kuvia. Nykyään porno on sen vrran yleistä, että parempi antaa vastapainoa.

  • Seksiin liittyviä kysymyksiä nousee erityisesti pojilla varhain, sillä osa pojista aloittaa säännöllisen pornon katselun jo alakouluiässä, eli 7–12-vuotiaina.
  • 13–15-vuotiaista, pojista lähes kaikki ovat katsoneet pornoa. Myös nuorten naisten pornonkäyttö on nousussa.
Jos aikuinen ei pysty puhumaan lapselle seksistä tai pornosta, on kyettävä ainakin ohjaamaan lapsi vaikka sitten auttavaan puhelimeen. Jonkun on käytävä se keskustelu, Reyes linjaa.
 
Siis miten "hierotaan"? Että nuoret saavat etsiä tietoa kirjoista aiheista jotka niitä kiinnostaa? Ja noista kirjoista sitä tietoa saattaisi löytyä.
Ilmeisesti on olemassa nuo ohjeet miten tätä kirjaa (ja muutamaa muuta) on tarkoitus käyttää äidinkielen opetuksessa. Tässä yhteydessä oppilaat on joutuneet lukemaan näitä kirjoja vasten tahtoaan. Asioita ei ole etsitty omasta mielenkiinnosta vaan kirjaa on luettu opettajan pakottamana. Siinä on ongema.


"Kun Gharbalgir oli 13-vuotias seitsemäsluokkalainen, hänen opettajansa antoi tälle luettavaksi tuolloin juuri julkaistun kirjan.
– Selaillessani kirjaa olin hyvin hämmentynyt ja koin kirjan sisällön hyvin ahdistavana ja häiritsevänä. Sisältö tuli oikeastaan ihan sokkina, hän sanoo.
13-vuotiaana seksi oli Gharbalgrille täysin uusi ja tuntematon aihe, josta hän ei kokenut olevansa valmis lukemaan.
...
Gharbalgir sanoi asiastaan opettajalleen. Hänen mukaansa opettaja kuitenkin vähätteli tämän huolia.
– Opettaja oletti, että minun ikäiseni tulisi jo tietää tällaisista asioista sillä ”nämä ovat ihan normaaleja ja luonnollisia juttuja”.
...
Gharbalgrin mukaan keskustelussa pitäisi ottaa huomioon nuorten oma henkilökohtainen kehitys ja missä vaiheessa sitä on.
– Siinä missä toinen saattaa hyötyä kirjasta, toinen ei välttämättä ole henkisesti kehittynyt siihen pisteeseen, että haluaa lukea niistä. Kirjaa ei siis mielestäni pitäisi tyrkyttää nuorille."

Surullisintahan tässä tapauksessa on se, että nuo kirjat ovat olleet koulussa vuosia.
Asiaan olisikin pitänyt puuttua heti eikä vasta viiden vuoden jälkeen. Nyt asia nousi esille, kun jossain sitä oli taas tuputettu oppilaille luettavaksi.
 
Yläasteella pikkuporkkanat ja yliopistossa kesäkurpitsat. On sangen huvittavaa, että syväkurkut hujahtaa suuhun tuosta vaan ja toisaalla pöyristytään sekä vaaditaan korvauksia suvivirrestä. Jonkilainen parodiahorisontti on saavutettu. :srofl:
 
Oletko ikinä kysynyt naiselta tai vastaanottavalta mieheltä, mitä tykkää kullin työntämisestä mahdollisimman syvälle kurkkuun?
Etkö sä ole ikinä keskustellut suuseksistä, tai seksistä ylipäätään, kumppaneidesi kanssa? Mistä toinen tykkää, mikä on ok ja ei ok, missä menee rajat jne? Ihmiset on hämmentävän erilaisia seksitoiveidensa ja tapojensa kanssa, ja yleensä aina hommat on noussut seuraavalle tasolle siinä vaiheessa kun asioista on puhuttu avoimesti. Toki se puhuminenkin riippuu ihmisten luonteista, ei sitäkään voi pakottaa.
 
Ilmeisesti on olemassa nuo ohjeet miten tätä kirjaa (ja muutamaa muuta) on tarkoitus käyttää äidinkielen opetuksessa. Tässä yhteydessä oppilaat on joutuneet lukemaan näitä kirjoja vasten tahtoaan. Asioita ei ole etsitty omasta mielenkiinnosta vaan kirjaa on luettu opettajan pakottamana. Siinä on ongema.


"Kun Gharbalgir oli 13-vuotias seitsemäsluokkalainen, hänen opettajansa antoi tälle luettavaksi tuolloin juuri julkaistun kirjan.
– Selaillessani kirjaa olin hyvin hämmentynyt ja koin kirjan sisällön hyvin ahdistavana ja häiritsevänä. Sisältö tuli oikeastaan ihan sokkina, hän sanoo.
13-vuotiaana seksi oli Gharbalgrille täysin uusi ja tuntematon aihe, josta hän ei kokenut olevansa valmis lukemaan.
...
Gharbalgir sanoi asiastaan opettajalleen. Hänen mukaansa opettaja kuitenkin vähätteli tämän huolia.
– Opettaja oletti, että minun ikäiseni tulisi jo tietää tällaisista asioista sillä ”nämä ovat ihan normaaleja ja luonnollisia juttuja”.
...
Gharbalgrin mukaan keskustelussa pitäisi ottaa huomioon nuorten oma henkilökohtainen kehitys ja missä vaiheessa sitä on.
– Siinä missä toinen saattaa hyötyä kirjasta, toinen ei välttämättä ole henkisesti kehittynyt siihen pisteeseen, että haluaa lukea niistä. Kirjaa ei siis mielestäni pitäisi tyrkyttää nuorille."


Asiaan olisikin pitänyt puuttua heti eikä vasta viiden vuoden jälkeen. Nyt asia nousi esille, kun jossain sitä oli taas tuputettu oppilaille luettavaksi.
Sä taas lainasit upean valikoivasti ton Hedien kommentteja. Hän sanoi tossa haastiksessa myös näin:

”Gharbalgir kokee hyväksi asiaksi, että kirjasta keskustellaan. Keskustelu jakautuu hänen mielestään ääripäihin.

– On mielestäni hyvä, että kirja on olemassa. Kirjan perimmäinen sana on loistava ja se ajaa asiansa kohderyhmälle, eli nuorille peruskouluikäisille pojille, jotka ovat kiinnostuneita seksistä.”
 
Ilmeisesti on olemassa nuo ohjeet miten tätä kirjaa (ja muutamaa muuta) on tarkoitus käyttää äidinkielen opetuksessa. Tässä yhteydessä oppilaat on joutuneet lukemaan näitä kirjoja vasten tahtoaan. Asioita ei ole etsitty omasta mielenkiinnosta vaan kirjaa on luettu opettajan pakottamana. Siinä on ongema.


"Kun Gharbalgir oli 13-vuotias seitsemäsluokkalainen, hänen opettajansa antoi tälle luettavaksi tuolloin juuri julkaistun kirjan.
– Selaillessani kirjaa olin hyvin hämmentynyt ja koin kirjan sisällön hyvin ahdistavana ja häiritsevänä. Sisältö tuli oikeastaan ihan sokkina, hän sanoo.
13-vuotiaana seksi oli Gharbalgrille täysin uusi ja tuntematon aihe, josta hän ei kokenut olevansa valmis lukemaan.
...
Gharbalgir sanoi asiastaan opettajalleen. Hänen mukaansa opettaja kuitenkin vähätteli tämän huolia.
– Opettaja oletti, että minun ikäiseni tulisi jo tietää tällaisista asioista sillä ”nämä ovat ihan normaaleja ja luonnollisia juttuja”.
...
Gharbalgrin mukaan keskustelussa pitäisi ottaa huomioon nuorten oma henkilökohtainen kehitys ja missä vaiheessa sitä on.
– Siinä missä toinen saattaa hyötyä kirjasta, toinen ei välttämättä ole henkisesti kehittynyt siihen pisteeseen, että haluaa lukea niistä. Kirjaa ei siis mielestäni pitäisi tyrkyttää nuorille."


Asiaan olisikin pitänyt puuttua heti eikä vasta viiden vuoden jälkeen. Nyt asia nousi esille, kun jossain sitä oli taas tuputettu oppilaille luettavaksi.
Erikoisprojekti kyseessä, joka koski vain haastattelijaa. Opettajan tosin ei olisi tullut painostaa
"Gharbalgrin silloiseen opinahjoon Vuoniityn peruskouluun oli kutsuttu vieraaksi itse kirjan kirjoittaja Inti Chaves Perez. Gharbalgil oli innokkaan esiintymispersoonansa takia pyydetty haastattelemaan kirjailijaa.

Kirjaa selattuaan hän ei kuitenkaan halunnut lukea sitä tai osallistua kirjailijan haastatteluun."
 
Sä taas lainasit upean valikoivasti ton Hedien kommentteja. Hän sanoi tossa haastiksessa myös näin:

”Gharbalgir kokee hyväksi asiaksi, että kirjasta keskustellaan. Keskustelu jakautuu hänen mielestään ääripäihin.

– On mielestäni hyvä, että kirja on olemassa. Kirjan perimmäinen sana on loistava ja se ajaa asiansa kohderyhmälle, eli nuorille peruskouluikäisille pojille, jotka ovat kiinnostuneita seksistä.”
Kirjan olemassaolo ei ole tässä pääongelma vaan sen aktiivinen käyttäminen opetustyössä. Ei kirja ongelmatonkaan ole, kun siellä mm. opetetaan tuottamaan lapsipornoa.

Erikoisprojekti kyseessä, joka koski vain haastattelijaa. Opettajan tosin ei olisi tullut painostaa
"Gharbalgrin silloiseen opinahjoon Vuoniityn peruskouluun oli kutsuttu vieraaksi itse kirjan kirjoittaja Inti Chaves Perez. Gharbalgil oli innokkaan esiintymispersoonansa takia pyydetty haastattelemaan kirjailijaa.

Kirjaa selattuaan hän ei kuitenkaan halunnut lukea sitä tai osallistua kirjailijan haastatteluun."
Vaikka olisi ollut erikoisprojekti, on se ongelma jos projektiin osallistuminen ei ole ollut vapaaehtoista.

Toiseksi, siinä määrin laajalti kirjaan on nyt puututtu, että on vaikeaa uskoa, että kyse olisi vain jostain yksittäiseestä erikoisprojektista.
 

Eli Katajanokalle on perustettu tai siirtynyt homosauna.

Koska en suostu maksamaan mädättäjä-HS:lle ropoakaan rikkauksistani, en pystynyt lukemaan kuin otskon. Täällä kuitenkin on varmasti homosaunassa kävijöitä joten mistä siinä oikein on kyse? Harrastetaanko siellä irstailua keskenään muiden nähden, ryhmäpainia, yhteislaulua, kortinpeluuta tupakka huulessa, ja muuta paheksuttavaa toimintaa?

Vai onko se vain ihan normi homojen saunavuoro, vähän kuten on naisten ja miesten vuoroja? Hikoillaan hiljaa vierekkäin ja hiljaisuuden rikkoo vain silloin tällöin kuuluva pieraisu?

Saako sinne mennä heterot ja ehkä jopa naisetkin, ja onko siellä oma turvallisuus uhattuna? Miten muut suhtautuvat jos siellä istuu, joku silmäilee ja sanoo sori olen hetero? Käsittääkseni naiset ja heterot ovat tervetulleita tai ainakin tuppautuvat homobaareihinkin, joten onko tuolla sama käytäntö?

Ihan tosissani kysyn kieli poskessa.

Oli miten oli, sinänsä katajanokkalaiset voisivat puolestani pitää turpansa kiinni, kyllä homosaunallakin on oikeus olla olemassa. Parempi vaan että se on tuolla ns. liberaalissa kaupunginosassa missä äänestetään vihreitä ja kokoomusta, ei luulisi haittaavan kunhan kadut eivät täyty kortsuista tms.

Tulee ihan mieleen eilen näkemäni video missä ilmeisen liberaali afroamerikkalainen nainen avautui itkuisena ja järkyttyneenä ettei tiedä miten suhtautua kun hänen suosikkikylpylässään (korealainen kylpylä muistaakseni, missä kaikki ovat alasti) oli suihkutiloissa ihan mieheltä näyttävä mies isoine kaluineen ja karvaisine rintoineen ja hän pakeni hädissään ulos ja meni sanomaan siitä kylpylän työntekijöille, he sanoivat tuskaisen oloisina etteivät voi asialle oikein mitään koska ko. henkilö oli sanonut olevansa transnainen.

Tämä afroamerikkalainen nainen mietti siinä avautuessaan kun hän niin koki omaa yksityisyyttään loukatun ja kuinka hän järkyttyi koko tapauksesta, mutta ei haluaisi myöskään olla transfoobikko... No tietty näin suomalaisesta näkökulmasta, kyllä naiset ja miehet ainakin joskus pystyvät olemaan yhteissaunoissa, ainakin jos tuntevat hyvin toisensa. Yleensä kuitenkin taitaa olla sukupuolten mukaan vuorot, työporukoiden saunoissa jne...
 
Viimeksi muokattu:

Eli Katajanokalle on perustettu tai siirtynyt homosauna.

Koska en suostu maksamaan mädättäjä-HS:lle ropoakaan rikkauksistani, en pystynyt lukemaan kuin otskon.
Sua kuitenkin kiinnosti hesarin homosisältö sen verran että ihan kyselet täältä miten sen löytää ja saako sinne mennä irstailemaan.

Homosaunan palveluihin kuuluvat sauna, baari, huone videoiden katselulle sekä huoneita, joissa voi harrastaa seksiä.
Nettisivuilla sauna lupaa palveluita kruisaileville homomiehille. Pääsylippuun sisältyvät pyyhe, kondomi ja liukuvoide.


Löydät sen Kruunuvuorenkatu 3:sta, ja nimi tosiaan on Con Hombres.
 
Sua kuitenkin kiinnosti hesarin homosisältö sen verran että ihan kyselet täältä miten sen löytää ja saako sinne mennä irstailemaan.

Homosaunan palveluihin kuuluvat sauna, baari, huone videoiden katselulle sekä huoneita, joissa voi harrastaa seksiä.
Nettisivuilla sauna lupaa palveluita kruisaileville homomiehille. Pääsylippuun sisältyvät pyyhe, kondomi ja liukuvoide.


Löydät sen Kruunuvuorenkatu 3:sta, ja nimi tosiaan on Con Hombres.
Hyvä että tälläisiäkin paikkoja on niin ihmisten ei tarvitse hämyillä näitä jossain kuntosaleilla jne.
 
Hyvä että tälläisiäkin paikkoja on niin ihmisten ei tarvitse hämyillä näitä jossain kuntosaleilla jne.
Sehän selittääkin miksi tavallinen suomalainen mies näyttää keitetyltä perunalta jo hyvänä päivänä. Kun eihän sitä nyt uskalla salilla käydä jos siellä vaikka saattaisi olla näitä homoseksuaaleja!
 
Sua kuitenkin kiinnosti hesarin homosisältö sen verran että ihan kyselet täältä miten sen löytää ja saako sinne mennä irstailemaan.
Ei vaan voiko sinne mennä saunomaan ilman irstailua, ja tuleeko turpiin jos ei kyrpä kiinnosta vaan se sauna.

Homosaunan palveluihin kuuluvat sauna, baari, huone videoiden katselulle sekä huoneita, joissa voi harrastaa seksiä.
Nettisivuilla sauna lupaa palveluita kruisaileville homomiehille. Pääsylippuun sisältyvät pyyhe, kondomi ja liukuvoide.


Löydät sen Kruunuvuorenkatu 3:sta, ja nimi tosiaan on Con Hombres.
Ok eli käytännössä homobordelli, eiköhän siellä herkästi rahakin vaihda omistajaa osapuolten välillä.

Ei ole pois minulta, ihan hyvässä paikassa mielestäni jotta liberaalit katajanokkalaiset eli "katkikset" kuten me ammattilaiset heitä kutsumme saavat sitä lipilaaria alueelleen. Mutta tämän uuden tiedon valossa en aio mennä sinne esim. omien poikieni kanssa saunomaan ja kylpemään.

Ainoa mistä en ihan ajatuksena tykkää on että Suomessa sauna on yleensä kai pyritty pitämään suht pyhänä paikkana, ainakin yleiset saunat. Seksisaunat ja varsinkin homosellaiset kuulostavat enemmän saksalaisten juonilta, sielläpäin kai yleisen saunan oletetaan yleensä tarkoittavan bordellia tms.

Tästä tulikin mieleeni vanha saunavitsi. Maaseudulla isäntä oli lämmittänyt saunansa kauniina kesäiltana ja kävi siellä nauttimassa löylyistä.

Tullessaan pois saunasta hän näki maantien varrella kaksi nuorta naikkosta odottamassa bussia. Mies mietti että koska sauna on vielä lämmin, josko tytöt haluaisivat käydä siellä virkistäytymässä ennen matkansa jatkumista, oli kuitenkin ollut helteinen päivä.

Mies huudahtikin naisille tuttavallisesti: "Hei, haluaakos tytöt kylpee?"

Naiset katsoivat kummeksuen toisiaan minkä jälkeen toinen heistä huusi takaisin:

"Ei myö tuommoisen kanssa joka ei ossoo ees ärrää sanova."

Tuota vitsiä toki voisi päivittää modernimmaksi homovitsiksi vaihtamalla tarinan tytöt pojiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös - lainauksen sisällön vääristely, olkiukkoilu
Ei vaan voiko sinne mennä saunomaan ilman irstailua, ja tuleeko turpiin jos ei kyrpä kiinnosta vaan se sauna.


Ok eli käytännössä homobordell... kuten me ammattilaiset heitä kutsumme
No se tuskin asiasta kiinnostumattomia millään tavalla koskee, koska eiköhän toi tule jo aulassa selväksi. Lasten kanssa liikkuessasi kannattaa siis pitäytyä siinä saunassa jossa tapaatte porukalla käydä.

Toki erona bordelliin on se, vaikka alan ammattilaiseksi itseäsi sanoitkin, on se että tuolla kait toiminta ei ole ylemmän tahon järkkäämää, vaan ihan kun omppuhotellikin, niin siellä maksetaan tilasta eikä seurasta.
 
No se tuskin asiasta kiinnostumattomia millään tavalla koskee, koska eiköhän toi tule jo aulassa selväksi. Lasten kanssa liikkuessasi kannattaa siis pitäytyä siinä saunassa jossa tapaatte porukalla käydä.

Toki erona bordelliin on se, vaikka alan ammattilaiseksi itseäsi sanoitkin, on se että tuolla kait toiminta ei ole ylemmän tahon järkkäämää, vaan ihan kun omppuhotellikin, niin siellä maksetaan tilasta eikä seurasta.
Ajattelisitko samoin, jos perustettaisiin semmoinen sauna (tai muu tila), johon homoilla (tai muilla vähemmistöryhmillä) ei ole mitään asiaa? Että kannattaisi pitäytyä vaan niissä homosaunoissa?

Tuo lainausten muokkaaminen taitaa olla täällä ihan säännöissä kiellettyä. Muokkasit timppelin viestin sisällön tarkoittamaan aivan eri asiaa ja sitten vastaat siihen muokkaamaasi sisältöön. Tätä itse kukin harrasti silloin 15-vuotiaana, mutta sinne se suurimmalla osalla jäikin. Ei näköjään kaikilla.
 
Ajattelisitko samoin, jos perustettaisiin semmoinen sauna (tai muu tila), johon homoilla (tai muilla vähemmistöryhmillä) ei ole mitään asiaa? Että kannattaisi pitäytyä vaan niissä homosaunoissa?
No en usko että tuossa saunassa pitää jotenkin todistaa että on homo, eli tuossa nyt ei ihan faktisesti syrjitä yhtään ketään, ja ikäraja on kuten vaikkapa baareissakin on.
 
No se tuskin asiasta kiinnostumattomia millään tavalla koskee, koska eiköhän toi tule jo aulassa selväksi. Lasten kanssa liikkuessasi kannattaa siis pitäytyä siinä saunassa jossa tapaatte porukalla käydä.

Toki erona bordelliin on se, vaikka alan ammattilaiseksi itseäsi sanoitkin, on se että tuolla kait toiminta ei ole ylemmän tahon järkkäämää, vaan ihan kun omppuhotellikin, niin siellä maksetaan tilasta eikä seurasta.
Suomessa asunnon vuokraaminenkin prostituoiduille tunnutaan herkästi tulkitsevan paritustoiminnaksi, ainakin mitä uutisia olen lukenut.

Ei muuta kuin muutama homoksi pukeutunut poliisi saunaan tarkkailemaan. Muhkeat tekoviikset ja mitä siihen tarvitaan, koppalakki löytynee omasta takaa, ja pamppu.
 
Suomessa asunnon vuokraaminenkin prostituoiduille tunnutaan herkästi tulkitsevan paritustoiminnaksi, ainakin mitä uutisia olen lukenut.

Ei muuta kuin muutama homoksi pukeutunut poliisi saunaan tarkkailemaan. Muhkeat tekoviikset ja mitä siihen tarvitaan, koppalakki löytynee omasta takaa, ja pamppu.
Asunnon vuokraaminen paritustarkoituksessa on laissa kielletty. Itsensä myyminen ei ole kiellettyä, ja sitä saa omassa kämpässä harrastaa ihan vapaasti.

Jotenkin outoa että tästäkin täytyy pyörilöityä ja keksiä kaikkia ihme skenaarioita soluttautuvista poliiseista alkaen, kun samaan aikaan Flamingossa hurjastellaan ihan heterosti joka viikonloppu, ja vasta oli tällainenkin juttu lehdessä:

””Nakukylpylät” ovat ilmiö Euroopassa, mutta Suomessa sellaisia on tiettävästi vain yksi. Ilta-Sanomat vieraili pikkujouluissa, joiden pukukoodi oli ”ei mitään”, ja selvitti, mikä alastomuudessa viehättää. Kuvia illan tunnelmista löydät jutun sisältä.”



Edit. Mitä homo- yms baareihin ja vastaaviin tulee, niin pääsääntöisesti niihin saa Helsingissä kävellä ihan kuka vaan sisälle, eikä niissä tapahdu sivullisen silmille mitään sen oudompaa kuin muissakaan baareissa ja yökerhoissa. Johonkin mestoihin voi olla naamavippi etenkin ruuhka-aikoina, ja humalaisia turistiporukoita saatetaan karsastaa ihan samoista syistä kuin opiskelijahaalarit on ”kielletty” jossain kapakoissa. Mutta siitä vaan kaikki gay-curious -tyypit Makkaratalon Herculekseen bilettämään, taitaa olla yhteinen ovi ja jono sen viereisen Baarikärpäsen tms kanssa niin ei tarvitse ujostella.
 
Viimeksi muokattu:
Voiskohan Himoksen hotellit ja ravintolat kanssa vetää oikeuteen parituksesta kun vuokraavat seksibileitä varten tilojaan?
 
Tässä on vielä erittäin hyvä kirjoitus naistenhakkaamisgalluppigatesta.

Sosiologian ja Kriminonologian professorilta


Epärehelliset kansalaisjärjestöt ovat se varsinainen häpeätahra, kirjoittaja sanoo.

"
Arvoisa pääministeri Petteri Orpo, toisin kuin olette lausuneet, naisiin kohdistuva väkivalta ei ole suomalaisen yhteiskunnan häpeätahra.

Lausuntonne taustalla oli tuore kyselytutkimus, jonka tulokset saivat runsaasti huomiota tiedotusvälineissä. Kyselystä vastaa Nytkis ry, joka on naisten asemaa ajavien kansalaisliikkeiden kattojärjestö.


Tutkimuksen pohjalta kansalaisille tiedotettiin, että ”yllättävän iso osa miehistä suhtautuu naisiin kohdistuvaan väkivaltaan myötämielisesti.” Yleisradio uutisoi aiheesta otsikolla: ”Joka neljäs alle 35-vuotias mies ajattelee, että nainen voi ansaita häneen kohdistuvan väkivallan.”

Helsingin Sanomat haastatteli Nytkis ry:n pääsihteeri Silla Kakkolaa, jonka mukaan ”tilanne on vakava.” Samassa yhteydessä Kakkola nosti esiin huolensa hallituksen päätöksestä leikata miljoonia euroja väkivallasta kärsivien naisten tukijärjestöiltä, joiden etua hän siis työkseen ajaa.

Raportin tuloksista nousi valtava kohu. Kansalaiset kauhistelivat havaintoa, jonka mukaan merkittävä vähemmistö suomalaisista miehistä hyväksyy naisten hakkaamisen tai ahdistelun pelkän ulkonäön ja pukeutumisen perusteella. Iltalehti haastatteli aiheesta mun muassa Joel Harkimoa, joka piti tutkimuksen tuloksia huolestuttavana: ”Olin ajatellut, että maailma olisi mennyt aika paljon eteenpäin. Tuota lukua ei saisi olla ollenkaan.” Kirjailija Kaari Utrion mukaan ”meneillään on naisvihan vastahyökkäys.”

Nytkis veti toimittajia höplästä​

Kuten monet asiantuntijat ovat jo ehtineet huomauttaa, Nytkis-tutkimus on monella tavalla kelvoton. Eniten keskustelua herättänyt tulos oli vastaajien reaktio väitteeseen: “Naiset voivat ansaita heihin kohdistuvan väkivallan esimerkiksi tietynlaisella pukeutumisella, käytöksellä tai ulkonäöllä.” Alle 35-vuotiaista miehistä 25 prosenttia olivat joko ”täysin” (5 prosenttia) tai ”jokseenkin” (20 prosenttia) samaa mieltä.

Tuon kysymyksen silmiinpistävin virhe on yhdistää saman lauseen alle ulkonäköön, pukeutumiseen ja käytökseen liittyvät syyt. Tämän vuoksi on mahdotonta tietää kuinka suuri osa vastaajista viittaa uhrin ulkonäköön vs. käytökseen.

Kuten mielipidemittausten asiantuntija Juho Rahkonen totesi: ”Olisi parempi esittää kysymykset niin, että jokaisessa kysymyksessä on vain yksi asia.” Myös ”käytös” on käsitteenä monimerkityksellinen. Taloustutkimuksen toimitusjohtaja Jari Pajusen mielestä ”ongelmana on se, ettei tiedetä, onko vastaaja ajatellut käytöksen viittaavaan väkivaltaiseen, uhkaavaan vai jonkinlaiseen muuhun käytökseen.” Jos ajatellaan tilannetta, jossa väkivalta on aidosti oikeutettua, kuten itsepuolustus, niin vastapuolen käytös on tietenkin itsepuolustuksen syy.

Verbi ”ansaita” on sekin ongelmallinen. Sillä voi viitata joko moraaliseen oikeutukseen tai kausaaliseen seuraukseen. Esimerkki jälkimmäisestä on juoksukilpailu, jossa nopein ansaitsee kultamitalin. Esimerkki moraalisesta ansiosta on sananlasku ”paha saa palkkansa.” On todennäköistä, että merkittävä osa kyselyn vastaajista ajatteli ansiota kausaalisessa mielessä, jossa siis korostuu uhrin käyttäytymisen vaikutus todennäköisyyteen kokea väkivaltaa.

Humalahakuinen alkoholinkulutus on esimerkki käyttäytymisestä, joka tutkitusti lisää väkivaltaisten uhrikokemusten riskiä.

Nytkis ry:n laatimassa kysymyksessä ei täsmennetä väkivallan tekijän sukupuolta. Olisi siis virheellistä olettaa, että väitteen kanssa samaa mieltä olevat miehet hyväksyvät miesten tekemän väkivallan naisia kohtaan. Vaikka miehet ovat naisia väkivaltaisempia, osa naisten kokemasta väkivallasta on naisten keskinäistä. Mustasukkaisuus ja poikaystävistä kiistely on erityisen tavallinen väkivallan konteksi nuorten naisten keskuudessa."

...


"

Järjestöt petkuttavat kansalaisia​

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tutkijoiksi naamioituneet aktivistit yrittävät jallittaa hallitusta käyttäen keppihevosenaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Vuonna 2004 Amnestyn Suomen osasto käynnisti Joku raja! -kampanjan, jonka mukaan ”naisten kuolleisuus väkivaltaan oli Suomessa toiseksi korkein Yhdysvaltojen jälkeen.” Kyseessä oli raflaava väite, joten päätin jo tuolloin perehtyä aiheeseen tarkemmin. Tutkimukseni tulokset on raportoitu Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen julkaisussa Rikollisuustilanne 2005.

Yhdysvaltain asemesta keskityin vertamaan Suomea kuuteen Euroopan maahan (Norjaan, Ruotsiin, Saksaan, jne.). Koska Amnestyn kampanjan ideana oli kiinnittää huomiota naisten asemaan Suomessa, pidin asianmukaisena tarkastella naisiin kohdistuvan henkirikollisuuden osuutta kaikista henkirikosten uhreista. Oli hyvin tiedossa, että henkirikollisuuden taso oli Suomessa selvästi korkeampi kuin esimerkiksi muissa Pohjoismaissa.

Mutta tämä ei kerro mitään naisten eriarvoisesta asemasta. Naisten hukkumiskuolemat ovat Suomessa kaksi kertaa yleisempiä kuin Sveitsissä, mikä johtunee siitä, että suomalaiset (naiset ja miehet) viettävät enemmän aikaa veden varassa alkoholin vaikutuksen alaisina. Suomalaisten miesten riski hukkua on lähes kolminkertainen sveitsiläisiin verrattuna.

Kuinka ollakaan – sama logiikka pätee myös henkirikollisuuteen. Vuonna 2000 naisten osuus henkirikosten uhreista oli Suomessa (31 prosenttia) alhaisempi kuin Alankomaissa (33 prosenttia), Ranskassa (38 prosenttia), Norjassa (45 prosenttia) ja muissa vertailukelpoisissa Euroopan maissa. Siis jos naisten riski tulla murhatuksi on Suomessa muita maita korkeampi, se johtuu henkirikollisuuden yleisestä tasosta, eikä mistään naisiin kohdistuvasta vainosta tai vihasta.

Tämä alkeellinen tosiasia ei kuitenkaan estänyt Amnestyn Suomen osastoa esittämästä hallitukselle kaikenlaisia toimenpiteitä täysin fiktiivisen ”ihmisoikeusrikkomuksen” korjaamiseksi.

Häpeällistä toimintaa veronmaksajien rahoilla​

Pääministeri Orpo, on valitettava tosiasia, että ideologisesti tarkoituksenmukaiset aktivistit hallitsevat kotimaista keskustelua naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Tämä on sääli, koska väkivalta on vakava ongelma, jonka torjuminen edellyttää tieteellisesti pätevää ja poliittisesti riippumatonta tutkimusta. Onneksi maassamme on kourallinen alan tutkijoita, jotka kykenevät tuottamaan tällaista tietoa. Valitettavasti heidän tutkimukset eivät nouse otsikoihin samalla tavalla kuin äänekkäiden kansalaisjärjestöjen alkeellinen propaganda.

Yksi tapa korjata tilannetta on leikata valtiontukea organisaatioilta, jotka tarkoituksella johtavat kansalaisia harhaan. Huomasin, että hallituksen esityksessä valtion talousarvioksi vuodelle 2025 esitetään 918 000 euroa naisjärjestöjen toimintaan. Nytkis ry kuuluu tämän avun piiriin.


On vastuutonta tukea järjestöjä, jotka käyttävät veronmaksajien rahoja suomalaisten miesten aiheettomaan parjaamiseen. Kyseinen menoerä ei edistä naisten turvallisuutta Suomessa tippaakaan – päinvastoin.

Parempi vaihtoehto olisi antaa päteville kriminologeille tehtäväksi selvittää, miksi Eurostatin tilastojen mukaan Suomi, Ruotsi ja Tanska ovat naisille kolme kertaa vaarallisempia maita kuin Bulgaria, Portugali ja Liettua. Tulos ei nimittäin ole uskottava. Eurostatin raportista ilmenee, että aineisto on kerätty eri maissa eri menetelmin, ja että kyselyiden vastausprosentit ovat toivottaman alhaiset. Nytkis-tutkimuksen lailla näihin Eurostatin tilastoihin viitataan julkisuudessa ilman asianmukaista lähdekriitikkiä. Tähänkin olisi syytä saada korjaus mahdollisimman pian."




Aktivistien tuottamat vääristelyt tulee varmaankin jatkumaan kun tätä on taas tuettu avokätisesti valtion toimesta.
 
Yle uutisoi, että Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 10 prosenttia nuorista miehestä on suopea tyttöjen sukuelinten silpomiselle:

Joka kymmenes 18–24-vuotias mies ajattelee, että tyttöjen sukuelinten silpomisen ei-hoidollisista syistä on tietyissä olosuhteissa hyväksyttävää. Asia käy ilmi Tilastokeskuksen tutkimuksesta.

Miten ihmeessä meidän janipettereistä on tullut tuollaisia? Joko oppositio on tuominnut tämän?
 
Yle uutisoi, että Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 10 prosenttia nuorista miehestä on suopea tyttöjen sukuelinten silpomiselle:



Miten ihmeessä meidän janipettereistä on tullut tuollaisia? Joko oppositio on tuominnut tämän?
Pitäis ainakin tuomita. Samoten poikavauvojen sukuelinten silpominen ilman terveydellisiä syitä pitäis kieltää.
 
Yle uutisoi, että Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 10 prosenttia nuorista miehestä on suopea tyttöjen sukuelinten silpomiselle:

Miten ihmeessä meidän janipettereistä on tullut tuollaisia? Joko oppositio on tuominnut tämän?
Samasta tilastokeskuksen tutkimuksesta:

"Miltei joka kymmenes 16–74-vuotias on havainnut tai kokenut kunniaan liittyvää väkivaltaa Suomessa."

Ikäänkuin havaitseminen ja kokeminen ovat jotenkin yhteismitallisia juttuja jotka on syytä niputtaa tilastossa yhteen.

100% suomalaisista on havainnut tai kokenut väkivaltaa. Telkkarista tulee juuri nyt elokuva Magnum .44, havaitsen silmitöntä väkivaltaa 65-tuumaisen OLED-telkkarini ruudulla. Pam pam piu piu!
 
Samasta tilastokeskuksen tutkimuksesta:

"Miltei joka kymmenes 16–74-vuotias on havainnut tai kokenut kunniaan liittyvää väkivaltaa Suomessa."

Ikäänkuin havaitseminen ja kokeminen ovat jotenkin yhteismitallisia juttuja jotka on syytä niputtaa tilastossa yhteen.

100% suomalaisista on havainnut tai kokenut väkivaltaa. Telkkarista tulee juuri nyt elokuva Magnum .44, havaitsen silmitöntä väkivaltaa 65-tuumaisen OLED-telkkarini ruudulla. Pam pam piu piu!
Onpa vitsikästä siellä. Jokainen vähänkin omaa järkeä omaava osaa erottaa tosiselämässä itse havaitsemansa/kokemansa asiat televisossa nähdyistä elokuvista.
 
Onpa vitsikästä siellä. Jokainen vähänkin omaa järkeä omaava osaa erottaa tosiselämässä itse havaitsemansa/kokemansa asiat televisossa nähdyistä elokuvista.
Olen minä havainnut väkivaltaa oikeassakin elämässä vaikka en ole ehkä itse ollut sen tekijä tai vastaanottaja, esim. lapsena koulun tai päiväkodin pihalla kun kurarukkaset viuhuvat ja muovilapiolla lyödään päähän.

Tai ihan aikuisenakin, bussista näin kadulla Helsingin Töölössä Topeliuksenkadun alkupäässä (siinä heti sen liikenneympyrän jälkeen poispäin keskustasta) kun kolmella spurgulla tuli riitaa ilmeisesti kaljoista, pitkä laiha hongankolistaja (muistutti Mad Max: The Road Warrior-elokuvan päähenkilön aisaparia, "The Gyro Captain" eli kaksimetrinen näyttelijä Bruce Spence) alkoi ympäripäissään tehdä kurkipotkua kunnes lyhyempi tanakka mies huitaisi häntä takaisin kaljakassillaan suoraan päähän ja alkoi sen jälkeen sadatella "Voiiii vittu..." kun kassissa olleet kaljapullot olivat hajonneet, taisivat kaikki jäädä ilman kaljojaan... pisti huvituttumaan vaikka olikin ilmiselvä väkivaltatilanne keskellä kirkkainta iltapäivää, parasta tosielämän Kummelia.

Pointtina lähinnä että havaitseminen ja kokeminen (vastaanottajana) ovat aika eri luokan asioita ja en keksi muuta syytä niiden niputtamiseen samaan tilastoon kuin että halutaan paisuttaa tilastoja ylemmäs. Sama kuin Nytkiksen "kuinka moni nuori mies pitää väkivaltaa naista kohtaan ehkä joskus silloin tällöin ken ties oikeutettuna johtuen pukeutumisesta, meikkaamisesta, puheesta, käytöksestä tai ihan mistä tahansa muusta syystä".

Mitä muuten tulee kunniaväkivaltaan ja naisten ja miksei miestenkin sukuelinten silpomiseen, vaikka sitä ei uskalleta ehkä liian kovaa myöntääkään, eiköhän maahanmuutto lähinnä muslimimaista selitä tuota tilastotietoa, siitä huolimatta että Ben Zyscowitsikin lienee ympärileikattu.

Tuo kyseinen kunniaväkivaltakysymys mielestäni vastaa lähinnä tähän:

"Kyllä, olen maahanmuuttajataustaisesta muslimiperheestä kotoisin, ja suostun myöntämään kyselijälle kyseisen kulttuurillemme ominaisen piirteen olemassaolon, vaikkakaan minun ei oikeasti pitäisi myöntää tällaisia asioita vääräuskoisille kaffereille."

Ja ennenkuin kukaan alkaa laventamaan kunniaväkivallan määritelmää koskemaan myös sitä kuinka 70-luvulla Peräseinänjoella isäntä alkoi riidellä tyttärensä kanssa koska jälkimmäinen halusi mennä minihameessa kylille tanhuamaan, kunniaväkivallalla viitataan perheen tai yhteisön sisällä avoimesti tapahtuvaan väkivaltaan jolla on tarkoitus palauttaa perheen tai yhteisön kunnia kaikkien silmissä, ja siihen osallistuu usein useita perheen tai yhteisön jäseniä yksissätuumin.


"Kunniaväkivalta on väkivaltaa, joka liittyy yksilön, perheen, suvun tai klaanin aseman ja sosiaalisen arvostuksen palauttamiseen tilanteissa, joissa niitä on uhattu. Paine kunniaväkivaltaan tulee perheen, suvun, sukuryhmän tai klaanin taholta, ja siitä luopuminen merkitsee kasvojen menetystä ja oman aseman heikentymistä yhteisössä."

"Kunniaväkivalta eroaa muusta perheväkivallasta siinä, että sitä ei pyritä piilottelemaan sosiaalisen yhteisön muilta jäseniltä. On päinvastoin tärkeää, että kunnian palauttaminen tulee julkisesti tiedoksi."

En tiedä onko kunniaväkivaltaa muutenkin paljon esim. joidenkin kristittyjen lahkojen tai romaanien keskuudessa, esim. muksivatko helluntailais- ja Jehovan todistajien perheiden veljetkin julkisesti siskoaan jotta tämä pysyisi kaidalla tiellä, ja nimenomaan tekevät teon kaikille yhteisössä tiettäväksi jotta saavat perheen kunnian palautettua. Yleensä sen katsotaan kuitenkin liittyvän nimenomaan muslimikulttuuriin, kuten tuossa Wikipedia-artikkelissakin tunnutaan esittävän.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 233
Viestejä
4 549 373
Jäsenet
74 947
Uusin jäsen
Wilmeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom