- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 2 351
Eikä tehdä tärkeämpää, vaan ihan tieteeseen nojaten kerrotaan että myös tämä on totta kokonaisuudessa. Ja joo, fakta on se että mitään luonnonlakia tuossa ei ohiteta, vaan kerrotaan miten asia luonnonlakien mukaan menee joskus myös. Se että kerrotaan että näin joskus käy, ei ole minkään luonnonlakien syrjäyttämistä, vaan niiden täydentämistä. Että luonto toimii myös näin.
Osalla on vaikea käsittää että se että joku vaikka on homo, ei riko luonnonlakia vaan on osa sitä luonnonlakia. Harvinaisempaa kun monet muut luonnonlait mutta silti sen mukaista.
Luonnonlakien mukaan ihmisellä voi olla vain kaksi sukupuolta, tämä asia "menee" vain ja ainoastaan yhdellä tavalla ja en näe yhtäkään perusteltua syytä (tarkoituksellista hämmentämistä lukuunottamatta) miksi esimurrosikäisille lapsille tulisi kertoa koulussa muuta. Seksuaalisuuten liittyviä asioita aletaan käsitellä vasta n. 6. luokalla, joten se saattaisi olla parempi tilaisuus tuoda esille vaihtoehtoisia sukupuoli-identiteettejä koska kyseiseen opetussisältöön kuuluu biologian lisäksi paljon muutakin. Jos lapsi kysyy opettajalta homoudesta tai transuilusta, opettaja voi toki antaa vastauksen joka vastaa lapsen ymmärrystasoa. Kaikki ei mene biologiassa aina sääntöjen mukaan ja yksilö poikkeaa keskiarvosta aina, mutta ymmärrät varmaan että lapset eivät välttämättä osaa käsitellä monimutkaisia henkimaailman asioita kokonaisuuksina. Siksi ensin tulisi käsitellä perusasiat johdonmukaisesti, ja myöhemmin subjektiivisiin kokemuksiin kytkeytyvät humanistiset puolet. Jälkimmäinen asia ei ole ajankohtainen pikkulapsille ja esimurrosikäisille jotka keskittyvät vielä enimmäkseen fyysiseen puoleen eivätkä ymmärrä muusta paljoakaan.
Viimeksi muokattu: