F1 Yleiskeskustelu

Plus ei Heikki niin huono ollut kuin miten Lotuksen kanssa kävi niissä muutamassa tuurauksessa. Monta asiaa vaikuttaa eikä kaikki ole sitä miltä näyttää.
Mutta Salo oli hyvä Ferrari tuurauksessa.
No noisa ajoisa ilmeisesti mailma muuttunut paljon, ei taineet nuo tahkota simulaattorilla autoa yötä myöten tutuksi, säätöjä mieleiseekseen, yhteyttä tiimiin hyväksi.

No pointtisi taisi olla se että Ferrarilla resursseja ja halusi menestystä, Lotuksella ehkä (liijoitellen) enemmän se että startissa mukana.
 
Tulee kyllä sääli Bottasta. Varmasti vauhtia vielä riittäisi, jos alla olisi kilpailukykyinen kalusto. Iästä se ei ole kiinni; 35-vuotiaana ja myöhemmin on monet mestaruudetkin voitettu (Hamilton, Schumi, Hill, Prost, Mansell...).

Surullinen loppu uralle, jos viimeinen kausi tulee olemaan pisteetön. Olisiko myös jonkin sortin "huonousennätys" 10 voittoa ja enemmän ajaneiden kuskien keskuudessa. Vertailua toki vaikeuttaa se, että ennen muinoin kilpailuissa oli niin paljon keskeytyksiä, että Sauberin kaltainen jämätiimi saattoi yltää top 6:een vain selviytymällä maaliin saakka.

Jälkiviisaana voi edelleen todeta, että Valen olisi pitänyt siirtyä 3 vuotta sitten Williamsille, vaikka 2022 olikin hyvä vuosi Sauberille. Vaan mistäpä kuljettaja osaa ennustaa, että talli romahtaa noin totaalisesti.
 
Tulee kyllä sääli Bottasta. Varmasti vauhtia vielä riittäisi, jos alla olisi kilpailukykyinen kalusto. Iästä se ei ole kiinni; 35-vuotiaana ja myöhemmin on monet mestaruudetkin voitettu (Hamilton, Schumi, Hill, Prost, Mansell...).

Surullinen loppu uralle, jos viimeinen kausi tulee olemaan pisteetön. Olisiko myös jonkin sortin "huonousennätys" 10 voittoa ja enemmän ajaneiden kuskien keskuudessa. Vertailua toki vaikeuttaa se, että ennen muinoin kilpailuissa oli niin paljon keskeytyksiä, että Sauberin kaltainen jämätiimi saattoi yltää top 6:een vain selviytymällä maaliin saakka.

Jälkiviisaana voi edelleen todeta, että Valen olisi pitänyt siirtyä 3 vuotta sitten Williamsille, vaikka 2022 olikin hyvä vuosi Sauberille. Vaan mistäpä kuljettaja osaa ennustaa, että talli romahtaa noin totaalisesti.
Niin,mä luulen että kyse oli tuolloin euroista, eli parempi liksa Bottaksella Sauberilla. Nyt joutunee liksaansa pudottamaan, jos silloinkaan paikka-aukeaa. Olis hyvä
pärjätä vika kisoissa, mutta kyllä mäkin autollani Ferrarin perässä pysyn ... sekän siinä kylläkin on että välimatka kasvaa.
=> Veikkaan, ettei ilman muiden epäonnea pisteille tolla pääsene.
 
Olis hyvä
pärjätä vika kisoissa, mutta kyllä mäkin autollani Ferrarin perässä pysyn ... sekän siinä kylläkin on että välimatka kasvaa.
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)
 
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)
Ennen oli enemmän kierroksella ohituksia, tais olla 7% sääntö eli auto sai olla 7% hitaampi kuin kärkiauto, jotta pääs kisaan eli n.6 sekkaa hitaampi / kierros monella radalla.
Nyt ovat paljon tasaisempia heikoimillakin autoilla (= Bottaksen laite). Musta Bottas häviää noissa turhan paljon, mutta voi olla ettei halua yhtään haitata.
 
Vettel tuumas Kimistä että jos joka kisaviikonloppuun kuskit vaihtaa talleja ei kukaan mahtais Kimille mitään. Sano että välillä oikein turhautti kun Kimi hyppäsi autoon meni se heti kovaa ja itse joutu hinkkaamaan ja tuijottaa dataa.
 
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)

Onhan niitä vähemmän, mutta toisaalta tuntuu myös että nykyään hitaammat autot antaa paremmin tilaa. Tuon näkee parhaiten aika-ajoissa, välillä ihmettelee kun radalla on 15 autoa erityyppisillä kierroksilla ja hitaammat antaa tilaa aika optimaalisissa kohdissa ja kunnolla. Välillä nopeampi kärsii hieman mutta noita on vähemmän kuin ennen.
Tuohon verrattuna kisojen kierroksella ohitukset on todella helppoa kamaa erityisesti kun hyvin pitkälti ollaan samalla kierroksella. Joku Bottas on noissa varmaan aika rutinoitunut :smoke:
"Ennen" taisi olla niitäkin keissejä jossa kierroksella ohitettava tuuppaa ohittajan kylkeen kun tuli niin yllättäen tai sitten ei :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin huvittavaa että Bortoleto on keksitty uudestaan uutena huonona uutisena. Ei kai se nyt sieltä välillä mihinkään kadonnut ole?
 
Tuntuu että noi nyt vaan repii otsikoita pienestäkin ja kierrättää vanhaa, kun muut tallipaikat on pitkälti selvillä eikä sellaista uutisointia paljon enää saada. Koko ajanhan on ollut selvää, että Sauber miettii kokemuksen ja nuoren lupauksen väliltä. Jo viikkoja sitten Binotto sanoi, että Bottaksen lisäksi vaihtoehtoina on ties kuinka monta nuorta kuskia, eikä muuten jostain syystä sulkenut Vetteliäkään pois, vaikka sitä tuskin kukaan pitää kovin todennäköisenä. Ja jo ennen Binottoa Bottaksen haastajat oli selvillä.

Ehkä se on oikeasti uusi konkreettinen tieto, että talli pyrkii tekemään päätöksen viikkojen sisällä, kun se ei siihen kesätauolla tai taukoon mennessä pystynyt.
 
Mielestäni Binetto teki oikein avaamalla pelin uudelleen, koska hänellä oli jollain saunasopimuksella tehty kolmos korin kuski jo valmiiksi tallissa. Nyt joutuu pohtimaan tuon toisen kuskin paikan hyvin tarkkaan, että ottaako siihen nuoren kuskin vai VB:n. Nuori kuski ei välttämättä pysty antamaan sitä inputtia, mahdollisesti kolariherkkä etc., jota talli ei halua kuljettajalta ja VB on pian eläkeläissarjassa Hulkista nyt puhumattakaan, mutta selkeästi parempi kuljettaja millä mittarilla tahansa. Optimi olisi, IMO, että siellä on podium-kuski ja nuori kuski kasvamassa korkoa, kuten Aston Martinilla.

En yllättyisi, jos Hulk ei lopulta edes ajaisi Audilla.
Hulkenberg in "a bit of a shock" about Audi's F1 management shake-up (motorsport.com)
"He was quizzed about the developments at the top of the Audi/Sauber project as F1 reconvened at Spa, where Hulkenberg revealed he had briefly spoken with Binotto but was yet to speak to Seidl.
"No, not concerned," he replied when asked if he was worried about potential instability at his soon-to-be new team, where he also raced for one year, in 2013."
" "The fact that two people that were closely involved in signing me are not there anymore is of course maybe a bit sad. "
 
kierroksella. Joku Bottas on noissa varmaan aika rutinoitunut :smoke:
"Ennen" taisi olla niitäkin keissejä jossa kierroksella ohitettava tuuppaa ohittajan kylkeen kun tuli niin yllättäen tai sitten ei :kahvi:
Varikkonmuurin vastuulla ilmeisesti tuossa paljon, jos miettii sitä miten paljon tallit edelleen sählää siellä muurilla, niin tuli ajatus että olisko tuohon tullut järjestäjältä jotain apuja, se somettava kisainssikin saa varoitukset muualta, tai sitten "konkarit" valinneet rekkapeilet ja tottuneet keskittyyn nopeampien seuraamiseen ja paikat mititty mielessä valmiiksi. :-)

Mielestäni Binetto teki oikein avaamalla pelin uudelleen, koska hänellä oli jollain saunasopimuksella tehty kolmos korin kuski jo valmiiksi tallissa. Nyt joutuu pohtimaan tuon toisen kuskin paikan hyvin tarkkaan, että ottaako siihen nuoren kuskin vai VB:n. Nuori kuski ei välttämättä pysty antamaan sitä inputtia, mahdollisesti kolariherkkä etc., jota talli ei halua kuljettajalta ja VB on pian eläkeläissarjassa Hulkista nyt puhumattakaan, mutta selkeästi parempi kuljettaja millä mittarilla tahansa. Optimi olisi, IMO, että siellä on podium-kuski ja nuori kuski kasvamassa korkoa, kuten Aston Martinilla.
Jos talli haluaa "varata" jonkin nuoren, tulokkaan, niin se voi motivoida ottamaan riskiä ja tarjoamaan pitkää rahakasta sopparia, mutta jos suojattiin uskova manageri, niin se ei halua sitoa tulevaa tähteä riskisopparilla johonkin epävarmaan talliin.

Jos tallille on ihan sama kuka kuski siellä pyörii toiminnan ylösnoston aikana, niin sitten katseet voi olla millainen rahareppu (seteli, kumppanni, jne) kaverilla, millainen seuramies.

Jos toiminnan ylösajossa jotain tähdellisiä tehtäviä kuskille, tarvitsevat sitä, kykyjä, niin sitten tsekataan niitä, jos tarve on määräaikainen, niin sopparin pituus sen mukainen.

Bottaseklta puuttuu se pullea kassi, jotain kykyjä joidenkin mukaan on, osuuko tarpeeseen, seuramiehenä, jäänyt vähän ilmaan, jossain kehuttu, mutta se mielikuva mitä Mersulla olosta luotiin, niin kaikki pyöri Hamiltonin ympärillä. Voi toki olla vain tarinankerrontaa.
 
Varikkonmuurin vastuulla ilmeisesti tuossa paljon, jos miettii sitä miten paljon tallit edelleen sählää siellä muurilla, niin tuli ajatus että olisko tuohon tullut järjestäjältä jotain apuja, se somettava kisainssikin saa varoitukset muualta, tai sitten "konkarit" valinneet rekkapeilet ja tottuneet keskittyyn nopeampien seuraamiseen ja paikat mititty mielessä valmiiksi. :)


Jos talli haluaa "varata" jonkin nuoren, tulokkaan, niin se voi motivoida ottamaan riskiä ja tarjoamaan pitkää rahakasta sopparia, mutta jos suojattiin uskova manageri, niin se ei halua sitoa tulevaa tähteä riskisopparilla johonkin epävarmaan talliin.

Jos tallille on ihan sama kuka kuski siellä pyörii toiminnan ylösnoston aikana, niin sitten katseet voi olla millainen rahareppu (seteli, kumppanni, jne) kaverilla, millainen seuramies.

Jos toiminnan ylösajossa jotain tähdellisiä tehtäviä kuskille, tarvitsevat sitä, kykyjä, niin sitten tsekataan niitä, jos tarve on määräaikainen, niin sopparin pituus sen mukainen.

Bottaseklta puuttuu se pullea kassi, jotain kykyjä joidenkin mukaan on, osuuko tarpeeseen, seuramiehenä, jäänyt vähän ilmaan, jossain kehuttu, mutta se mielikuva mitä Mersulla olosta luotiin, niin kaikki pyöri Hamiltonin ympärillä. Voi toki olla vain tarinankerrontaa.
Mulle on jäänyt käsitys, että Bottasta kuljettajana arvostetaan ja kuskin kokemuksella on uutta autoa kehitettäessä oma arvonsa. Nuoret kuskit ovat siinä usein vielä kehitysvaiheessa vaikkakin vauhtia löytyisi. Eurojahan Bottas ei tuone, joten miten arvottavat ton kokemuksen vs rookie kuski rahan kanssa?
 
Veikkaan, että Sauber ajaa ensi vuoden yhdellä kuskilla, koska ei kerta kaikkiaan pystynyt tekemään päätöstä kakkoskuskista.
Toinen vaihtoehto ajattaa toisessa autossa vaihtuvaa kuskia, koska se nyt on ihan sama, kuka sieltä sen 0 pistettä tuo maaliin.
 
Toinen vaihtoehto ajattaa toisessa autossa vaihtuvaa kuskia, koska se nyt on ihan sama, kuka sieltä sen 0 pistettä tuo maaliin.

En ole sääntöihin niin tarkkaan tutustunu, mutta olisko tuo mahdollista F1:ssä? Eli sama juttu kun rallissa, kuski X ajaa puolet kauden kisoista ja kuski Y sitten loput. Rookie kuskien ns. try-out, kumpi tekee parempaa tulosta saa seuraavalle kaudelle vakituisen penkin :hmm: Eihän tuo tavallaan uus juttu ole, tuotahan RB on tehny aikasemmin aika säälimättömästi.
 
Nyt kuulemma "varmaa huhua" että Bottas jatkaisi, Valtteria vihaava toimittaja olisi tuon vahvistanut.

Jos tämä pitää paikkansa olis se hyvin todennäköisesti Bottaksen viimeinen kausi jos ei ihmeitä tapahdu. Hulkilla on kuitenkin "multi-year" sopimus taskussa. Sauberin akatemiaan kuuluu kuitenkin Pourchaire joka voitti F2 mestaruuden 2023. Tuossa jutussa ja muutamassa muussakin "varmassa" lähteessä puhutaan vuoden sopimuksesta.

Tämä siis pelkästään omaa pohdintaa.
 
Toki jos VB suhteellisesti ottaen ajaisi hyvin niin... tosin ongelmana olisi sitten että mikä talli ja missä edes voisi olla tilaa.
 
Jos tämä pitää paikkansa olis se hyvin todennäköisesti Bottaksen viimeinen kausi jos ei ihmeitä tapahdu. Hulkilla on kuitenkin "multi-year" sopimus taskussa.

Tietysti jos Bottas pesee Hülkenbergin aika-ajoissa ja kisoissa 24-0, niin kenties ura jatkuukin. Ainakin osakkeet muihin sarjoihin nousee, vaikka ensi kausi olisikin Sauberilla jälleen pisteetön. Tiimikaveri on kuitenkin se tärkein vertailukohta tallipomojen silmissä.
Jos taas häviää Nicolle, niin aikakin jäädä eläkkeelle.
 
Tietysti jos Bottas pesee Hülkenbergin aika-ajoissa ja kisoissa 24-0, niin kenties ura jatkuukin. Ainakin osakkeet muihin sarjoihin nousee, vaikka ensi kausi olisikin Sauberilla jälleen pisteetön. Tiimikaveri on kuitenkin se tärkein vertailukohta tallipomojen silmissä.
Jos taas häviää Nicolle, niin aikakin jäädä eläkkeelle.

Ja muutama tulokas ens kaudella niin hyvin mahdollista että osa niistä floppaa ja sitä kautta on paikkoja taas auki. Vähän hankala tosiaan arvioida Valtterin vauhtia tällä hetkellä kun auto on umpisurkea ja sen myötä Zhoukin on aikalailla täys kysymysmerkki kun se ei ole kenenkään muun tallikaveri ikinä ollutkaan.
 
Bottas toki palkkaa saa ja tällee, mut urheilullisesti iha tyhjänpäiväistä jatkaa uraa tossa tallissa. "Kukaan" enää mersuvuosien onnistumisia muista. Olis nyt mielummin kokeillu jotain muuta luokkaa vaikka (jos olisi mahdollisuus).
 
Bottas toki palkkaa saa ja tällee, mut urheilullisesti iha tyhjänpäiväistä jatkaa uraa tossa tallissa. "Kukaan" enää mersuvuosien onnistumisia muista. Olis nyt mielummin kokeillu jotain muuta luokkaa vaikka (jos olisi mahdollisuus).
Kyllähän se toisaalta voi hyvin vielä seuraavan 10v tms aikana käydä ajelemassa Indyja, protoja, supercarseja ja vaikka nasseakin.
 
On kyllä aika epämääräinen lähteenä tuo Bottas- juttu. Yhtä hyvin voi Bottas- vihaaja koittaa pistää painetta tiimin suuntaan että tekisivät sopparin jonkun lupaavan nuoren kuskin kanssa. Sehän tuossa jutussa on pointtina. Tuo lähteenä edellyttää sitä että uskoo kun roskalehden toimittaja kertoo:
"Tiedätkö, että Bottas on taas tehnyt sopimuksen vuoden ajaksi", kysyi Singaporessa tiimipomo Blick-lehdeltä [eli toimittajalta] perjantaina harjoitusten tauon aikana.

Veikkaan että on keksinyt jutun päästään. Jos talli ottaa Bottaksen, niin hän sattui olemaan oikeassa ja voi hehkuttaa "kertoneensa" ekana. Jos talli ottaa jonkun nuoren kuskin, niin saa sitä mitä halusi.
 
Viimeksi muokattu:
Miks? Saat muutaman miljoonan vuodessa siitä että ajat yhellä maailman nopeimmalla autolla maailman parhaita kuskeja vastaan. Joku vois kutsua unelma-ammatiks.
No ton palkan mainitsin jo. Puhuin tyypistä urheilijana tossa seuraavassa viestissä :) Tuskin nyt elämiseen rahaa tarttee ja sponssirahoilla muutki lajit onnistuis.
 
Eiköhän se F1 autolla ajaminen eroo vaan aika jäätävästi noista muista luokista että kuten Kimi niin myös Valtteri haluaa mielummin ajaa hitaalla semmosella ennemmin kun millään muulla. Tuskin Valtteria kiinnostaa muistetaanko se siitä millasia tuloksia ajo Mersulla vai siitä millasia Sauberilla, se tekee just sitä mitä haluaa tai ainakin pyrkii siihen.
 
Toki. Olis voinu jo nyt eikä tuhlata aikaa f1-peränpitäjänä.
Eikö jossain mainittu että Bottas saa Sauberilta 10 miljoonaa kaudesta? Veikkaan että muissa luokissa voi olla ”vähän” nihkeämmät liksat, vaikka rahakasan päällä istuisikin. Ja jos nyt ykköset tuntuu omalta jutulta paskassakin tallissa, niin mikäs siinä ajellessa.

Juolahti muuten mieleen, että Kimi on tainnut sitten lopullisesti ripustaa hanskat naulaan? En ainakaan muista, että olis ajanut missään vuosikausiin tosissaan.
 
Miksi kukaan muu menisi ”tuhlaan aikaa” sauberille F1 peränpitäjänä?
Mie kyl menisin, jos "tienaisin" jokusia tonneja ja mahdollisuus olisi satoihin tonneihin ellei lopulta miljooniin. Vanha veteraani voisi mielellää kokeilla tossa vaiheessa jotain muuta virkistävää sen sijaan, että tuhoais lisää mainettansa häntäpään kuskina. Kimiki kävi välivuosina vetään rallia (voittiki yhden ek:n, ei merkinny mitään, mut tilastoissa sekin näkyy). Rovanperä vetää pariaki lajia hyvin ja pitää mainetta yllä.

Verstappenki on kova jossai virtuaalikisoissa. Kokeilis jotain oikeetaki joskus. Varsinki nyt, ku redbulli ei kulje enää ylivoimaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Eli McLarenin tulokset mitätöidään edellisestä Bakun kisasta? Right?! RIGHT?!
Meinaa vaan kun kerran Mersun kanssa riitti Span kisassa vieläkin mitättömämpi rike.
Etenkin kun muistetaan kuinka iso merkitys tuollaisella "puoli DRS-siivellä" on Bakun suorilla, niin siinä ei paljon kilo tai kaksi alipainoa tunnu Span radalla enää mitään. Etenkin
 
Eli McLarenin tulokset mitätöidään edellisestä Bakun kisasta? Right?! RIGHT?!
Meinaa vaan kun kerran Mersun kanssa riitti Span kisassa vieläkin mitättömämpi rike.
Etenkin kun muistetaan kuinka iso merkitys tuollaisella "puoli DRS-siivellä" on Bakun suorilla, niin siinä ei paljon kilo tai kaksi alipainoa tunnu Span radalla enää mitään. Etenkin
Red Bull:n kannattaa pitää suunsa kiinni mitätöinnistä. Samalla logiikalla pari Verstappenin mestaruutta kuuluisi mitätöidä.
 
Eipä ole Toni&Kimi Le Mans-suunnitelmastakaan mitään kuulunut.
Taitaa Räikkösen luppoaika mennä poikansa harrastuksen parissa ja omistamansa Kawasaki Racing Team MXGP tehdastiimin Team Principal:na.
 
Eikö jossain mainittu että Bottas saa Sauberilta 10 miljoonaa kaudesta? Veikkaan että muissa luokissa voi olla ”vähän” nihkeämmät liksat, vaikka rahakasan päällä istuisikin. Ja jos nyt ykköset tuntuu omalta jutulta paskassakin tallissa, niin mikäs siinä ajellessa.

Juolahti muuten mieleen, että Kimi on tainnut sitten lopullisesti ripustaa hanskat naulaan? En ainakaan muista, että olis ajanut missään vuosikausiin tosissaan.
Juu, Crash.net ja PlanetF1 tuosta Vaden liksasta kirjoitteli.
 
Red Bull:n kannattaa pitää suunsa kiinni mitätöinnistä. Samalla logiikalla pari Verstappenin mestaruutta kuuluisi mitätöidä.
En tiedä mihin viittaat, mutta jos viittaat siihen budjetti ylitykseen (vai mikä katto ylitys), niin no voittiko sillä mestaruuden saati kaksi ?

McLarenin siipijuttu, painot, litrat, nopeudet, sekunnit, joilla tarkka raja ja mittaustapa , seuraamuksineen on helppoja, ei tarvi yleensä arpoa. Nämä selkeästi vaikeampi missä katsastukset, hyväksynnät menneet läpi, mutta jälkeen päin havaitaan tekstin tarkoittamaa ei hyväksyttävää toiminnallisuutta. Niissä tainnut vaikuttaa kokonaisuus enemmän. Jos inssi/makaanikot tekee selkeästi sääntöjenvastaisen virityksen, ratkaisun joka sen mahdollistaa, siis tarkoitan että toiminnallisuudessa on piirteitä joiden ainoa tarkoitaus ettei siitä jää kiinni ja ollan sääntöjen vastainen. vs suunnitellaan näkyvä ei peitelty toiminnallisuus joka menee katsastauksessa, yms sellaisessa läpi, ei ehkä hengen mukainen.
 
Viitattaisittaankohan tässä tähän
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kesätauolla kielletty jarrubalanssi
Verstappen ei ole sen jälkeen voittanut yhtään mestaruutta. eikä tietoa onko käyttänyt kiellettyä jarrubalanssia, talli ja hän on kyllä jo pidempään taapertanut.

McLaren toi tuon jarrubalanssi kiellonjälkeen isomman, ilmeisen menestykkään, päivityksen autoon, mutta ei sekään automaattisesti tarkoita että kiellettyä balanssi käyttäisi/käyttänyt. Yleison ja tuomarien huomi kiinittynyt tuohon siipeen
 
Fakta, tämä näkyy taululla. Sulla parempia selityksiä RB:n vauhdin katoamiseen kesätauon jälkeen?
Verstappenilta kaksi mestaruutta pois ?

Jos sinulla faktaa, niin ei kai siinä selityksiä tarvita. Mutta Red Bullin vauhti tippunut kilpailijoihin nähden pitkin kautta, no ehkä viime kisassa pudotus johtu enemmän kolarista. Maxin vauhti on myös tippunut vs kilpalijat.

Eikö Red Bulla saanut jotain rankkua , viimekaudella tuulitunneliaikaa oli leikattu, ja tälläkaudella konserni/urheilupuolella johtamista haasteita ja henkilöstö haasteita, ja taisi Verstappenin joukut siihen osallistua isosti.

En siis väitä etteikö olisi joutunut muutamaan jarrujärjestelmää sääntömuutoksen takia. Joku sitä kesällä kuvasi sääntömuutoksena, jotku tarkennuksena, jos sanot sitä sääntömuutoksena niin miten se takautuvasti veisi pari kuljettajamestaruutta ?
 
Fakta, tämä näkyy taululla. Sulla parempia selityksiä RB:n vauhdin katoamiseen kesätauon jälkeen?
McLaren ja mersu on tuoneet päivitykset autoihin tuon jarru säännön jälkeen. RedBullilla on auton pohjan kanssa ongelmia. Perezin vauhtiin ei vaikuttanut mitenkään. Itse sääntö muutoksessa sanottiin ettei ole käytössä missään kiellettiin tai edes ei niin vaan tarkennettiin sääntöä. Siinä ny muutama
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 316
Viestejä
4 926 523
Jäsenet
79 342
Uusin jäsen
Oskari Karhu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom