F1 Yleiskeskustelu

Miksi kukaan muu menisi ”tuhlaan aikaa” sauberille F1 peränpitäjänä?
Mie kyl menisin, jos "tienaisin" jokusia tonneja ja mahdollisuus olisi satoihin tonneihin ellei lopulta miljooniin. Vanha veteraani voisi mielellää kokeilla tossa vaiheessa jotain muuta virkistävää sen sijaan, että tuhoais lisää mainettansa häntäpään kuskina. Kimiki kävi välivuosina vetään rallia (voittiki yhden ek:n, ei merkinny mitään, mut tilastoissa sekin näkyy). Rovanperä vetää pariaki lajia hyvin ja pitää mainetta yllä.

Verstappenki on kova jossai virtuaalikisoissa. Kokeilis jotain oikeetaki joskus. Varsinki nyt, ku redbulli ei kulje enää ylivoimaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Eli McLarenin tulokset mitätöidään edellisestä Bakun kisasta? Right?! RIGHT?!
Meinaa vaan kun kerran Mersun kanssa riitti Span kisassa vieläkin mitättömämpi rike.
Etenkin kun muistetaan kuinka iso merkitys tuollaisella "puoli DRS-siivellä" on Bakun suorilla, niin siinä ei paljon kilo tai kaksi alipainoa tunnu Span radalla enää mitään. Etenkin
 
Eli McLarenin tulokset mitätöidään edellisestä Bakun kisasta? Right?! RIGHT?!
Meinaa vaan kun kerran Mersun kanssa riitti Span kisassa vieläkin mitättömämpi rike.
Etenkin kun muistetaan kuinka iso merkitys tuollaisella "puoli DRS-siivellä" on Bakun suorilla, niin siinä ei paljon kilo tai kaksi alipainoa tunnu Span radalla enää mitään. Etenkin
Red Bull:n kannattaa pitää suunsa kiinni mitätöinnistä. Samalla logiikalla pari Verstappenin mestaruutta kuuluisi mitätöidä.
 
Eipä ole Toni&Kimi Le Mans-suunnitelmastakaan mitään kuulunut.
Taitaa Räikkösen luppoaika mennä poikansa harrastuksen parissa ja omistamansa Kawasaki Racing Team MXGP tehdastiimin Team Principal:na.
 
Eikö jossain mainittu että Bottas saa Sauberilta 10 miljoonaa kaudesta? Veikkaan että muissa luokissa voi olla ”vähän” nihkeämmät liksat, vaikka rahakasan päällä istuisikin. Ja jos nyt ykköset tuntuu omalta jutulta paskassakin tallissa, niin mikäs siinä ajellessa.

Juolahti muuten mieleen, että Kimi on tainnut sitten lopullisesti ripustaa hanskat naulaan? En ainakaan muista, että olis ajanut missään vuosikausiin tosissaan.
Juu, Crash.net ja PlanetF1 tuosta Vaden liksasta kirjoitteli.
 
Red Bull:n kannattaa pitää suunsa kiinni mitätöinnistä. Samalla logiikalla pari Verstappenin mestaruutta kuuluisi mitätöidä.
En tiedä mihin viittaat, mutta jos viittaat siihen budjetti ylitykseen (vai mikä katto ylitys), niin no voittiko sillä mestaruuden saati kaksi ?

McLarenin siipijuttu, painot, litrat, nopeudet, sekunnit, joilla tarkka raja ja mittaustapa , seuraamuksineen on helppoja, ei tarvi yleensä arpoa. Nämä selkeästi vaikeampi missä katsastukset, hyväksynnät menneet läpi, mutta jälkeen päin havaitaan tekstin tarkoittamaa ei hyväksyttävää toiminnallisuutta. Niissä tainnut vaikuttaa kokonaisuus enemmän. Jos inssi/makaanikot tekee selkeästi sääntöjenvastaisen virityksen, ratkaisun joka sen mahdollistaa, siis tarkoitan että toiminnallisuudessa on piirteitä joiden ainoa tarkoitaus ettei siitä jää kiinni ja ollan sääntöjen vastainen. vs suunnitellaan näkyvä ei peitelty toiminnallisuus joka menee katsastauksessa, yms sellaisessa läpi, ei ehkä hengen mukainen.
 
Kesätauolla kielletty jarrubalanssi
Verstappen ei ole sen jälkeen voittanut yhtään mestaruutta. eikä tietoa onko käyttänyt kiellettyä jarrubalanssia, talli ja hän on kyllä jo pidempään taapertanut.

McLaren toi tuon jarrubalanssi kiellonjälkeen isomman, ilmeisen menestykkään, päivityksen autoon, mutta ei sekään automaattisesti tarkoita että kiellettyä balanssi käyttäisi/käyttänyt. Yleison ja tuomarien huomi kiinittynyt tuohon siipeen
 
Fakta, tämä näkyy taululla. Sulla parempia selityksiä RB:n vauhdin katoamiseen kesätauon jälkeen?
Verstappenilta kaksi mestaruutta pois ?

Jos sinulla faktaa, niin ei kai siinä selityksiä tarvita. Mutta Red Bullin vauhti tippunut kilpailijoihin nähden pitkin kautta, no ehkä viime kisassa pudotus johtu enemmän kolarista. Maxin vauhti on myös tippunut vs kilpalijat.

Eikö Red Bulla saanut jotain rankkua , viimekaudella tuulitunneliaikaa oli leikattu, ja tälläkaudella konserni/urheilupuolella johtamista haasteita ja henkilöstö haasteita, ja taisi Verstappenin joukut siihen osallistua isosti.

En siis väitä etteikö olisi joutunut muutamaan jarrujärjestelmää sääntömuutoksen takia. Joku sitä kesällä kuvasi sääntömuutoksena, jotku tarkennuksena, jos sanot sitä sääntömuutoksena niin miten se takautuvasti veisi pari kuljettajamestaruutta ?
 
Fakta, tämä näkyy taululla. Sulla parempia selityksiä RB:n vauhdin katoamiseen kesätauon jälkeen?
McLaren ja mersu on tuoneet päivitykset autoihin tuon jarru säännön jälkeen. RedBullilla on auton pohjan kanssa ongelmia. Perezin vauhtiin ei vaikuttanut mitenkään. Itse sääntö muutoksessa sanottiin ettei ole käytössä missään kiellettiin tai edes ei niin vaan tarkennettiin sääntöä. Siinä ny muutama
 
Verstappenilta kaksi mestaruutta pois ?

Jos sinulla faktaa, niin ei kai siinä selityksiä tarvita. Mutta Red Bullin vauhti tippunut kilpailijoihin nähden pitkin kautta, no ehkä viime kisassa pudotus johtu enemmän kolarista. Maxin vauhti on myös tippunut vs kilpalijat.

Eikö Red Bulla saanut jotain rankkua , viimekaudella tuulitunneliaikaa oli leikattu, ja tälläkaudella konserni/urheilupuolella johtamista haasteita ja henkilöstö haasteita, ja taisi Verstappenin joukut siihen osallistua isosti.

En siis väitä etteikö olisi joutunut muutamaan jarrujärjestelmää sääntömuutoksen takia. Joku sitä kesällä kuvasi sääntömuutoksena, jotku tarkennuksena, jos sanot sitä sääntömuutoksena niin miten se takautuvasti veisi pari kuljettajamestaruutta ?
Niin kuin todettua, faktat näkyy taululla. Se että joku talli parantaisi ja saisi RB:n kiinni onkin yhtäkkiä että 3 tallia olisi tehnyt tämän samaan aikaan. @Emeron Ei, tämä ei ole sattumaa.

Vauhti tippunut pitkin kautta? Itävaltaan mennessä Max oli voitttanut 7/11 kisoista ja pari sprinttiä + 8 paalua.
 
Niin kuin todettua, faktat näkyy taululla. Se että joku talli parantaisi ja saisi RB:n kiinni onkin yhtäkkiä että 3 tallia olisi tehnyt tämän samaan aikaan. @Emeron Ei, tämä ei ole sattumaa.

Vauhti tippunut pitkin kautta? Itävaltaan mennessä Max oli voitttanut 7/11 kisoista ja pari sprinttiä + 8 paalua.
Sun mielipide ei ole fakta. Miksei muut tallit ole nostaneet meteliä jos se noin selvää on? Ja miksi vaikuttaa pelkästään Verstappeniiin? Petezin vauhti pysynyt samana, viime kisassa ajo paremmin kuin aikoihin vielä
 
Sun mielipide ei ole fakta. Miksei muut tallit ole nostaneet meteliä jos se noin selvää on? Ja miksi vaikuttaa pelkästään Verstappeniiin? Petezin vauhti pysynyt samana, viime kisassa ajo paremmin kuin aikoihin vielä
Kyse ei olekaan minun mielipiteestä, katso nyt sinne tulostaululle. Odottelen edelleen sun vaihtoehtoja tähän hyytymiseen. Mehän ei tiedetä mitä tallit on valittanut FIA:n suuntaan ja mitä keskusteluita kulisseissa on käyty. Mersu aikakaudelta tuli vastaavia sääntöjä ihan puskista esim. öljysäiliön koko rajoitus tai case Ferrari. Näissä yksikään talli ei nostanut julkisesti meteliä.

Kuten Marko on todennut niin RB yrittää pumpata Perezille lisää vauhtia. Se on auttanut vähän.
 
Kyse ei olekaan minun mielipiteestä, katso nyt sinne tulostaululle. Odottelen edelleen sun vaihtoehtoja tähän hyytymiseen. Mehän ei tiedetä mitä tallit on valittanut FIA:n suuntaan ja mitä keskusteluita kulisseissa on käyty. Mersu aikakaudelta tuli vastaavia sääntöjä ihan puskista esim. öljysäiliön koko rajoitus tai case Ferrari. Näissä yksikään talli ei nostanut julkisesti meteliä.

Kuten Marko on todennut niin RB yrittää pumpata Perezille lisää vauhtia. Se on auttanut vähän.
Kyllä tässä juuri sinun mielipiteestä puhutaan, jos on jotain muuta laittaa pöytään niin pistä linkkiä.
Aika monta syytä annoin jo. Perezin vauhti nousee tuosta huolimatta? Mielenkiintoista.
Tuossa nyt vaikka ylen juttu mitä siellä tapahtuu Energiajuomamiljardöörin kuolema aiheutti rajun valtataistelun – tässä syyt Red Bullin romahdukseen F1-sarjassa
 
Jos tämä pitää paikkansa olis se hyvin todennäköisesti Bottaksen viimeinen kausi jos ei ihmeitä tapahdu. Hulkilla on kuitenkin "multi-year" sopimus taskussa. Sauberin akatemiaan kuuluu kuitenkin Pourchaire joka voitti F2 mestaruuden 2023. Tuossa jutussa ja muutamassa muussakin "varmassa" lähteessä puhutaan vuoden sopimuksesta.

Tämä siis pelkästään omaa pohdintaa.
Vaden mukaan ei pidä paikkaansa.
" – Valeuutisia, näin voidaan sanoa. Ei ole mitään allekirjoitettu. Yhden vuoden sopimus ei ole mun tavoite tässä. Katsotaan ensi viikolla lisää. Kaikenlaisia kirjoituksia. Pidetään pää kylmänä, Bottas kuittasi."


 
Jos ei Bottas suostu tinkimään tuosta monivuotisesta vaatimuksesraan, niin uskoisin että hiljaista tulee olemaan.
 
Onko tuo taaksepäin osoittava kamera muuten pakollinen? Lähinnä vaan mietin, että miksi ihmeessä McLaren tekisi tuollaisen taipuvan siiven ja sitten asentaisi kameran kuvaamaan sen toimintaa koko maailmalle. Ja jos kamera on pakko olla, niin kai nyt heikkolahjaisempikin ymmärtää jäävänsä kiinni tuollaisesta, kun kamera filmaa siiven toimintaa koko ajan.
 
Onko tuo taaksepäin osoittava kamera muuten pakollinen? Lähinnä vaan mietin, että miksi ihmeessä McLaren tekisi tuollaisen taipuvan siiven ja sitten asentaisi kameran kuvaamaan sen toimintaa koko maailmalle. Ja jos kamera on pakko olla, niin kai nyt heikkolahjaisempikin ymmärtää jäävänsä kiinni tuollaisesta, kun kamera filmaa siiven toimintaa koko ajan.

Eiköhän tuossa ole enemmänkin koitettu hyödyntää jotain säännöistä löytynyttä porsaanreikää tai tehty jokin oma tulkinta niistä sekä kokeiltu sen puitteissa jotain harmailla rajoilla olevaa. Huonossa tapauksessa FIA käskee korjaamaan asian seuraavaan kisaan, jolloin on jo kuitenkin saatu jotain hyötyä asiasta. Parhaassa tapauksessa voisi olla, että sääntöjä tarkennetaan vasta seuraavalle kaudelle ja kukaan kilpailija ei kerkeä ajoissa kopioimaan ratkaisua. Kysytään toisinpäin, miksi McLaren ei olisi tehnyt tuollaista kun se kerkesi saamaan siivestä hyötyä mutta ei käytännössä mitään todellista rangaistusta sen käytöstä? Kameroiden pakollisuuksista en tiedä.
 
Onko tuo taaksepäin osoittava kamera muuten pakollinen? Lähinnä vaan mietin, että miksi ihmeessä McLaren tekisi tuollaisen taipuvan siiven ja sitten asentaisi kameran kuvaamaan sen toimintaa koko maailmalle. Ja jos kamera on pakko olla, niin kai nyt heikkolahjaisempikin ymmärtää jäävänsä kiinni tuollaisesta, kun kamera filmaa siiven toimintaa koko ajan.

Kyllä on ja kameran lisäksi takasiivessä on referenssipisteet, joiden avulla FIA voi automagic kamerakuvasta määritellä (plus staattiset testit) taipuuko siipi sääntöjen rajoissa, kuten mäkillä ainakin tiimin edustajan mukaan taipui, mutta muuttavat siipeä kuitenkin ¯\_(ツ)_/¯
Kuvissa valkoiset ja mustat pyöreät pisteet, tämä on jo muutaman vuoden vanha juttu.
1727024600287.png

Etusiiven taipumista on myös kuvattu tänä vuonna kylpylästä alkaen, ja kaikki siivet on todettu sääntöjen mukaisiksi Monzassa, mutta kuvausta jatkettiin ainakin tähän singaporen viikonloppuun asti, jotta FIA saa dataa eri downforce tason radoilta (eri siivet ja säädöt).

FIA set to monitor rear wing flex with yellow dot stickers | RacingNews365
McLaren offer to make ‘minor adjustments’ to rear wing after conversations with FIA | Formula 1®
F1 teams to face camera checks on flexi front wings | RacingNews365
FIA confirms all F1 car front wings legal amid questions over McLaren and Mercedes' designs | F1 News | Sky Sports
 
Eiköhän tuossa ole enemmänkin koitettu hyödyntää jotain säännöistä löytynyttä porsaanreikää tai tehty jokin oma tulkinta niistä sekä kokeiltu sen puitteissa jotain harmailla rajoilla olevaa. Huonossa tapauksessa FIA käskee korjaamaan asian seuraavaan kisaan, jolloin on jo kuitenkin saatu jotain hyötyä asiasta. Parhaassa tapauksessa voisi olla, että sääntöjä tarkennetaan vasta seuraavalle kaudelle ja kukaan kilpailija ei kerkeä ajoissa kopioimaan ratkaisua. Kysytään toisinpäin, miksi McLaren ei olisi tehnyt tuollaista kun se kerkesi saamaan siivestä hyötyä mutta ei käytännössä mitään todellista rangaistusta sen käytöstä? Kameroiden pakollisuuksista en tiedä.
Koska on kuitenkin riski, että tulee muitakin sanktioita kun vain kehoitus korjata asia?
 
Kyllä on ja kameran lisäksi takasiivessä on referenssipisteet, joiden avulla FIA voi automagic kamerakuvasta määritellä (plus staattiset testit) taipuuko siipi sääntöjen rajoissa, kuten mäkillä ainakin tiimin edustajan mukaan taipui, mutta muuttavat siipeä kuitenkin ¯\_(ツ)_/¯
Kuvissa valkoiset ja mustat pyöreät pisteet, tämä on jo muutaman vuoden vanha juttu.

Etusiiven taipumista on myös kuvattu tänä vuonna kylpylästä alkaen, ja kaikki siivet on todettu sääntöjen mukaisiksi Monzassa, mutta kuvausta jatkettiin ainakin tähän singaporen viikonloppuun asti, jotta FIA saa dataa eri downforce tason radoilta (eri siivet ja säädöt).

mikä kamerakuva on automagic ja onko kylpylä Ikaalisten vai Nokian kylpylä?

Itsekin käytän joskus ulkomaan artikkeleita postausten pohjalla mutta suosittelen vahvasti oikolukua. :cigar2:
 
mikä kamerakuva on automagic ja onko kylpylä Ikaalisten vai Nokian kylpylä?

Itsekin käytän joskus ulkomaan artikkeleita postausten pohjalla mutta suosittelen vahvasti oikolukua. :cigar2:
suosittelen laajentamaan sanavarastoa, jos kyseiset termit eivät ole tuttuja. (1. sana on nk. yhdistelmäsana ja toiseen en kehtaa edes vinkkiä laittaa) :cool:
 
Niin kuin todettua, faktat näkyy taululla. Se että joku talli parantaisi ja saisi RB:n kiinni onkin yhtäkkiä että 3 tallia olisi tehnyt tämän samaan aikaan. @Emeron Ei, tämä ei ole sattumaa.

Vauhti tippunut pitkin kautta? Itävaltaan mennessä Max oli voitttanut 7/11 kisoista ja pari sprinttiä + 8 paalua.
Ketjussa osa nimimerkeistä ollut sitä mieltä että McLaren oli nopeampi auto jo ennen taukoa, tauon jälkeen uutisoitiinmerkittävästä päivityksestä. Kuskit ja tallikin parantanut suoritustaan.

Vikassa kisassa Red Bullin kärkikuski Max taisi parantaa vauhtiaan enemmänkuin Norris, vaikka viimevuonna Red Bull vs McLaren ero oli toisin päin.

Siis jos on faktaa että Max saanut kaksi mestaruutta laittomilla(* jarrubalanssi jutuilla niin en sitä pysty kumoamaan, mutta vähän siitä ollut lehdissä. Joku postaisi aikanaan netti artikkellin missä oli listattu useampi talli mikä ehkä joutuu kesän sääntömuutoksen takia muuttamaan jarruja, listalla taisi olla McLaren, se joka toi sen jälkeen päivityspaketin.

(*
Sellaisilal että mestaruudet pitäisi takautuvasti ottaa pois.
 
Siellä on FIA ilmeisesti tutkinut Singaporen kisan jälkeen McLarenin autoa kun ero seuraavaan oli niin iso, että monella nousi kulmakarvat pystyyn, että ei voi olla mahdollista. FIA ilmeisesti löysi jotain laittomuuksia.

 
Siellä on FIA ilmeisesti tutkinut Singaporen kisan jälkeen McLarenin autoa kun ero seuraavaan oli niin iso, että monella nousi kulmakarvat pystyyn, että ei voi olla mahdollista. FIA ilmeisesti löysi jotain laittomuuksia.


Tässä käännös koska olemme Suomen Kielisellä Foorumilla:

FIA teki SHOCKING-päätöksen McLarenin autosta Lando Norrisin suurten voittojen jälkeen Singapore GP:ssä

FIA on ilmoittanut kiistanalaisesta päätöksestä McLarenin autosta Lando Norrisin vakuuttavan voiton jälkeen Singapore Grand Prix'ssä. Norris hallitsi kisaa ja voitti merkittävällä erolla kilpailijoihinsa, mikä herätti epäilyksiä.

Kilpailun jälkeen heräsi kysymyksiä McLarenin auton säädösten laillisuudesta, ja jotkut kilpailijat ja fanit väittivät, että suorituskyky oli liian hyvä ollakseen totta. FIA aloitti tutkimuksen, ja sen seurauksena se teki päätöksen, joka järkytti paddockia. Vaikka päätöksen yksityiskohdat ovat vielä tulossa esiin, lähteet viittaavat siihen, että FIA löysi eroja auton spesifikaatioissa.

Päätöksen seuraukset ovat olleet nopeita, ja useat kuljettajat ja tiimipäälliköt ovat kommentoineet asiaa. Jotkut ovat tukeneet Norrisin aiempia lausuntoja, väittäen, että McLaren on saattanut ylittää laillisuuden rajat, mikä on johtanut "petos"-syytöksiin. Norris on itse kiistänyt väärinkäytökset ja korostanut tiiminsä kovaa työtä auton suorituskyvyn eteen.

Tämä päätös voi vaikuttaa merkittävästi mestaruuskilpailujen tuloksiin ja McLarenin tuleviin kisoihin. Fanit odottavat innolla lisää tietoa FIA:lta ja mahdollisia seurauksia sekä tiimille että Norrisin uralle. Tilanteen kehittyessä tiimien välinen jännitys todennäköisesti kasvaa, mikä lisää mielenkiintoa meneillään olevaan Formula 1 -kauteen.


Uutisen tarjosi, Luksus Blogi
 
Siellä on FIA ilmeisesti tutkinut Singaporen kisan jälkeen McLarenin autoa kun ero seuraavaan oli niin iso, että monella nousi kulmakarvat pystyyn, että ei voi olla mahdollista. FIA ilmeisesti löysi jotain laittomuuksia.


Sen verran epämääräisen oloinen sivusto, että en pistäisi mitään luottoa tuon sisältöön. Enkä oikeastaan edes suosittelisi avaamaan linkkiä. Kova rummutus ”tehdystä shokkipäätöksestä” mutta ei mitään tietoa sen sisällöstä.
 
Sen verran epämääräisen oloinen sivusto, että en pistäisi mitään luottoa tuon sisältöön. Enkä oikeastaan edes suosittelisi avaamaan linkkiä. Kova rummutus ”tehdystä shokkipäätöksestä” mutta ei mitään tietoa sen sisällöstä.
Artikkelin "kirjoittaja ?" näyttää suoltavan monelta alalta juttua, sisäpiirin moniottelia.
 
Sen verran epämääräisen oloinen sivusto, että en pistäisi mitään luottoa tuon sisältöön. Enkä oikeastaan edes suosittelisi avaamaan linkkiä. Kova rummutus ”tehdystä shokkipäätöksestä” mutta ei mitään tietoa sen sisällöstä.
Päätöksestä puhutaan mutta ei sitten kerrota mikä se on. Joo kylläpä tuon voi unohtaa
 
Lawson visa äppi-talliin loppukaudeksi.
Ja kuten suomiompisuomi media asian ilmaisee - F1 tähti sai potkut!



No mutta joskohan se Valtterin varma jatkosoppari nyt jo tässä näinä päivinä julkaistaisiin.
 
Kyllä mielestäni on harmi, että Daniel Ricciardo pistetään ulos, pieni valopilkku aina ollut.
Eikä tälläkään kaudella pahasti ollut tallikaverin varjossa, auto vaan ei kulje ton enempää.

Mielestäni Daniel on yksi syy miksi Vettel lähti pois Red Bullilta, mutta toisaalta Daniel ei koskaan toteuttanut sitä lupausta.
Tais olla ura siinä.
 
Kyllä mielestäni on harmi, että Daniel Ricciardo pistetään ulos, pieni valopilkku aina ollut.
Eikä tälläkään kaudella pahasti ollut tallikaverin varjossa, auto vaan ei kulje ton enempää.

Mielestäni Daniel on yksi syy miksi Vettel lähti pois Red Bullilta, mutta toisaalta Daniel ei koskaan toteuttanut sitä lupausta.
Tais olla ura siinä.
Nii. Aika epäkunnoittavalla tavalla pistettiin pihalle ja laitettiin junnu sisään tuosta noin vaan. Sopii tosin siihen imagoon joka tallilla nimeltä Visa Cash App on jo muutenkin. Kertakäyttöpaskaa. Ens vuonna ne varmaan swaippaa vasemmalle tai oikealle sen mukaan kuka näyttää nopeimmalta.
 
Nii. Aika epäkunnoittavalla tavalla pistettiin pihalle ja laitettiin junnu sisään tuosta noin vaan. Sopii tosin siihen imagoon joka tallilla nimeltä Visa Cash App on jo muutenkin. Kertakäyttöpaskaa. Ens vuonna ne varmaan swaippaa vasemmalle tai oikealle sen mukaan kuka näyttää nopeimmalta.
Mutta ehkä vähän enemmän kunnioutusta kuin konsernilla aiemmin, jota vasten näytti jo aika kunniakkaalta lähdöltä, jos kesken kaudesta lähtöä voi sellaiseksi sanoa. Joku toinen talli olisi toki tehnyt paljon tahdikkaammin.

Tosin ei hajua mitä keskustelua taustalla, mutta miksi keskenkauden, ei kai tuossa enään haeta parempaa menestystä, vaan uutta naamaa testiin/tutustuun ensikautta varten. Tähän ei liittynyt mitään kuski kierrätystäkään
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 989
Viestejä
4 417 955
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom